Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2004, 17:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
aniki schreef op 13-05-2004 @ 18:14 :

Toen zei iemand dat van een krijgsgevangene de kop eraf was geschoten of geslagen.
Correctie:
Het leek alsof het hoofd van een krijgsgevangen eraf geblazen was of verrot geslagen.

Was niet duidelijk imo of dit ook daadwerkelijk het geval was.
Oud 13-05-2004, 17:16
aniki
aniki is offline
Citaat:
juno schreef op 13-05-2004 @ 18:10 :
Ik heb het rijtje martelingen zo eens gelezen, en ik moet zeggen, het valt nog mee. Wat in de kelders van de gemiddelde junta, en dus ook van Saddams geheime dienst, plaatsvindt is minstens even erg en meestal veel en veel erger.

Vooral de (sexuele) intimidatie en vernedering, dus niet de verkrachtingen, vind ik nog onder het hoofdstukje pesten vallen, bedoeld om gevangenen in een onderdanige positie te dwingen.

Inhumane en degrading, jazeker, maar ik word liever op de foto gezet in het ondergoed van een vrouw, als man, dan dat ik ritueel geslacht word...toch. (en goed lezen: ze deden alsof ze die man onder stroom zouden gaan zetten, om hem bang te maken, het is niet echt gebeurd)

We zijn allemaal extra geschokt omdat het de "goede" amerikanen zijn die ook blijken wel weg te weten met pesten en martelen. Wij westerlingen zijn dus blijkbaar ook beesten. Ja, natuurlijk, alle mensen zijn beesten. Maar het valt nog mee. Lees een willekeurig rapport van Amnesty, en de haren rijzen je nog veel meer te berge. Maar ja, dat gebeurt door kleine bruine of zwarte mannetjes, in landen ver weg, en op de een of andere manier verwachten we dat van hen.
het gaat er niet op dat het Amerikanen zijn die het gedaan hebben, maar getrainde militairen, die ten alle tijde gediciplineerd horen te blijven.
en als het alleen drie soldaten waren, dan was het nog niet zo erg, maar zelfs Rumsfeld wist ervan af.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:18
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 18:10 :
Ik geloof dat er in de Koran (ofzo) staat dat je ongelovigen de kop af moet snijden ja. Weet het niet zeker, heb 'em zelf nooit gelezen.
In de donkere dagen dat de Koran aan de Profeet werd gedicteerd had je nog geen Kalashnikovs. In deze verlichte tijden loopt iedere veertienjarige revolutionair in een ontwikkelingsland met een AK 47 te slepen. (Okee, ik schiet er ook wel eens mee, ik geef het toe, maar dat is meer voor de klap, er valt niet mee te mikken) En ook moslims gaan heus wel zo met hun tijd mee dat een modern vuurwapen als beter wapen geldt in de strijd tegen de ongelovigen dan een kromzwaard. De vliegtuigen die in de Twin Towers vlogen waren Mohammed ook nog niet bekend.

Zo letterlijk nemen zelfs moslim extremisten hun geloofsvoorschriften niet, niet als het op moord en doodslag aankomt. Veel efficienter toch, een 308 patroon?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:21
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2004 @ 17:20 :
Can these criminals really be Arabs and Muslims? Do they prey in our mosques and speak our language and suffer like we do? Their hearts have turned into stone. What we need is tolerance and wisdom, not blind revenge. Blood cannot be washed off with more blood.
Mohamed Bin Bandar, Mecca, Saudi Arabia
http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/3706763.stm
Mee eens
Oud 13-05-2004, 17:22
juno
juno is offline
Citaat:
aniki schreef op 13-05-2004 @ 18:16 :
het gaat er niet op dat het Amerikanen zijn die het gedaan hebben, maar getrainde militairen, die ten alle tijde gediciplineerd horen te blijven.
en als het alleen drie soldaten waren, dan was het nog niet zo erg, maar zelfs Rumsfeld wist ervan af.
Doodseskaders en folteraars zijn zonder uitzondering getrainde en gedisciplineerde militairen of politiefunctionarissen. Alleen zij zijn ontmenselijkt en kadaver getraind genoeg om op last van hun superieuren emotieloos de meest vreselijke gruwelen te begaan aan het adres van hen volstrekt onbekende medemensen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:45
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Ik heb net dat stukje video gezien, en het is echt verschrikkelijk, die mensen sporen echt totaal niet.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 18:03
Verwijderd
Citaat:
aniki schreef op 13-05-2004 @ 17:53 :
En er is ook een verschil tussen een zwerver die je kop eraf 'snijdt' en een agent die je meedere malen zowel geestelijk als lichamelijk enorm martelt.
Een agent die je al je kleren uit laat doen en je dan op een hoopje gooit met de rest van je familie. Hoe vernederend moet het wel niet zijn om zo naakt naast je moeder, vader of zus te liggen.
Een agent die kabels op bepaalde lichaamsdelen (die bedoeld zijn om je voort te planten) bevestigd en er dan flink wat Volts op zet. Iedere jongen weet hoe gruwelijk het is als iemand of iets land in je geslachtsdelen. ik kan me niet eens voorstellen hoeveel pijn die man geleden moet hebben.
Als Edison had geweten dat electriciteit hiervoor gebruikt zou worden, had hij het vast niet uitgevonden.
En laten we het dan maar niet hebben over die man die is afgeslacht door honden of die man van wie zijn hoofd eraf is geschoten/ geslagen.

Geloof me, er is een wezenlijk verschil. Ik hoef hoop ik niet uit te leggen wat dat verschil precies is?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 18:09
Verwijderd
Ik vind die onthoofding meer dan 10x zo erg als al die mishandelingen in die amerikaanse gevangenis!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 18:00 :
Vanwege hun geloof?

Ga je je eerst ergens in verdiepen voordat je zulk onzin uitkraamt!

Ten eerste heb ik in mijn eerdere posts al vermeld dat geen enkele (niet-terroristische) Islamitische groepering dit voorval heeft goedgekeurd. ze hebben het wél massaal afgekeurd/veroordeeld..
(zie Gatara's post, vanuit Saoudi Arabie)

Ten tweede gaf je zelf al aan dat je de Koran niet hebt gelezen, kom dan niet met van die domme argumenten, dat ze het uit de naam van de Islam doen, please hoor...

Ten derde ziet toch ook niemand het verband tussen de martelingen van de Irakezen met het Christendom (Bush is Christelijk)...

Laatst gewijzigd op 13-05-2004 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Zao schreef op 13-05-2004 @ 19:09 :
Ik vind die onthoofding meer dan 10x zo erg als al die mishandelingen in die amerikaanse gevangenis!
Dat komt doordat het is opgenomen...(camera)
Foto's zijn slechts momenten-opnames...
We hebben trouwens niet álles gezien...
Ik keur beide af, en vind beide even erg...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 18:28
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
hoe erg en ziek dit ook is...
we zien (nog) geen beelden van onthoofdingen van irakezen door amerikanen, terwijl ik wel zeker weet dat dit soort dingen aan beide kanten gebeuren.

die dader moeten ze ook onthoofden en zijn hoofd op een paal zetten midden in bagdad.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 18:33
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 18:10 :
Ik geloof dat er in de Koran (ofzo) staat dat je ongelovigen de kop af moet snijden ja. Weet het niet zeker, heb 'em zelf nooit gelezen.
Jij gelooft in iets wat je nooit gezien hebt, je zou een prima gelovige zijn

Je stelling is overigens onwaar.
Oud 13-05-2004, 18:35
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 18:00 :
Vanwege hun geloof?
het is dat er een vraagteken achterstaat...

Waarom martelen Amerikanen Irakezen en Afghanen? Vanwege hun geloof?
Oud 13-05-2004, 18:35
Millroy
Millroy is offline
De Amerikanen zijn verbaasd dat Islamieten wraak nemen.
Wat hadden ze verwacht? Sinds de tweede wereldoorlog hebben ze geen enkele oorlog tot een goed einde kunnen brengen.
Oorlogen zijn dan ook niet echt goed, maar bij elke oorlog komt er een schandaal aan het licht van de Amerikanen.
Die onthoofding is verschrikkelijk gruwelijk en wreed (ik heb hem volledig bekeken), maar de dingen in die gevangenissen kunnen niet. Ook op Guantanamo gebeuren dit soort dingen.
Voor soortgelijke misdaden zijn verschillende mensen al voor een tribunaal moeten verschijnen (o.a. Milosevic), maar de Amerikanen vinden hun acties verantwoord.
Ze zijn daar enkel voor de olie, om zo het enige af te nemen van deze al arme mensen. Sadam was erg, maar de Amerikanen zijn niet beter. En ze zijn er nog in geslaagd de Sjiieten tegen te krijgen ook.
Goed bezig daar!
Oud 13-05-2004, 18:54
Zaina
Zaina is offline
Sorry hoor. Maar ik vind het wel een beetje een tiswah berichtje.

Er gebeuren wel ergere dingen op de wereld.
Oud 13-05-2004, 18:58
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Zaina schreef op 13-05-2004 @ 19:54 :
Sorry hoor. Maar ik vind het wel een beetje een tiswah berichtje.

Er gebeuren wel ergere dingen op de wereld.
Ja precies, in Afrika komen iedere dag genoeg mensen om van de honger of iets anders en daar hoor je niks over.

Verder kan ik me er erg aan irriteren dat ze het zo erg opblazen, het blijft dagen in het nieuws. Ik vind het ook lullig dat het gebeurd is maar wat die amerikanen doen is gewoon net zo erg, maar op een of andere manier wordt dat daar als normaal gezien ofzo.
Oud 13-05-2004, 19:50
Rec_It
Rec_It is offline
Citaat:
wat heeft het feit dat de irakzen krijgsgevangenen die tegen amerika vochten waren en de amerikaan een burger was te maken emt of die irakzen mishandeld zijn ofz niet ?
een irakees die zijn leven wil geven om dat van jou te nemen, is imo heel wat anders dan een amerikaanse burger die wil helpen bij de opbouw van irak
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 22:35
PV
PV is offline
Het lijkt trouwens best veel op de onthoofding van Daniel Pearl toen voor zover ik 't kan zien
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 22:44
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
PV schreef op 13-05-2004 @ 23:35 :
Het lijkt trouwens best veel op de onthoofding van Daniel Pearl toen voor zover ik 't kan zien
Met als overeenkomst dat hij ook een Jood was.
Oud 13-05-2004, 22:46
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Rec_It schreef op 13-05-2004 @ 20:50 :
een irakees die zijn leven wil geven om dat van jou te nemen, is imo heel wat anders dan een amerikaanse burger die wil helpen bij de opbouw van irak
Die gozer gaat daar niet heeb omdat hij zulke goede bedoelingen had voor het Iraakse volk, maar omdat hij dollartekens voor zijn kop zag.

Laatst gewijzigd op 13-05-2004 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 13-05-2004 @ 19:35 :
De Amerikanen zijn verbaasd dat Islamieten wraak nemen.
Wat hadden ze verwacht? Sinds de tweede wereldoorlog hebben ze geen enkele oorlog tot een goed einde kunnen brengen.
Oorlogen zijn dan ook niet echt goed, maar bij elke oorlog komt er een schandaal aan het licht van de Amerikanen.
Die onthoofding is verschrikkelijk gruwelijk en wreed (ik heb hem volledig bekeken), maar de dingen in die gevangenissen kunnen niet. Ook op Guantanamo gebeuren dit soort dingen.
Voor soortgelijke misdaden zijn verschillende mensen al voor een tribunaal moeten verschijnen (o.a. Milosevic), maar de Amerikanen vinden hun acties verantwoord.
Ze zijn daar enkel voor de olie, om zo het enige af te nemen van deze al arme mensen. Sadam was erg, maar de Amerikanen zijn niet beter. En ze zijn er nog in geslaagd de Sjiieten tegen te krijgen ook.
Goed bezig daar!
Wat is een goed einde? Ze zijn daar enkel voor de olie zoals je zelf zegt. Ze hebben nu controle over de op één na grootste verzameling oliebronnen ter wereld. Lijkt mij toch redelijk succesvol.
De oorlog is nooit gestart om het leven van de Iraaki te verbeteren, dus in hoeverre kun je zeggen dat de oorlog niet tot een goed einde is gebracht?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 08:01
Nate
Nate is offline
Citaat:
aniki schreef op 13-05-2004 @ 17:53 :
Een agent die kabels op bepaalde lichaamsdelen (die bedoeld zijn om je voort te planten) bevestigd en er dan flink wat Volts op zet. Iedere jongen weet hoe gruwelijk het is als iemand of iets land in je geslachtsdelen. ik kan me niet eens voorstellen hoeveel pijn die man geleden moet hebben.
Als Edison had geweten dat electriciteit hiervoor gebruikt zou worden, had hij het vast niet uitgevonden.
Even aan je engels werken;

Citaat:
h. Positioning a naked detainee on a (Meals-Ready-To-Eat) MRE Box, with a sandbag on his head, and attaching wires to his fingers, toes, and penis to simulate electric torture;
sim·u·late
tr.v. sim·u·lat·ed, sim·u·lat·ing, sim·u·lates

1a)To have or take on the appearance, form, or sound of; imitate.
1b)To make in imitation of or as a substitute for.
2)To make a pretense of; feign: simulate interest.
3)To create a representation or model of (a physical system or particular situation, for example).

Ah, heerlijk toch, woordenboek referances.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 08:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
S. schreef op 13-05-2004 @ 19:11 :
Ten eerste heb ik in mijn eerdere posts al vermeld dat geen enkele (niet-terroristische) Islamitische groepering dit voorval heeft goedgekeurd. ze hebben het wél massaal afgekeurd/veroordeeld..
(zie Gatara's post, vanuit Saoudi Arabie)

Ten tweede gaf je zelf al aan dat je de Koran niet hebt gelezen, kom dan niet met van die domme argumenten, dat ze het uit de naam van de Islam doen, please hoor...
Take cover guys, we have a fanatic!

Waar zeg ik dat alle Islamieten denken dat je maar iedereen die 't niet met je eens is de kop af moet snijden? Nergens. Ik denk dat specifieke (radicale) mensen er bepaalde opvattingen op na houden die strijdig zijn met de Koran, maar zichzelf toch Islamiet noemen. Geloof is een overtuiging, niet een set vaste regels uit een boekje, en sommige mensen kunnen nogal doordraaien wat hun geloof betreft.

Wat betreft die post van Gatara: die had ik volgens mij niet kunnen missen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 08:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nate schreef op 14-05-2004 @ 09:01 :
Ah, heerlijk toch, woordenboek referances.
Inderdaad. En zo lang er geen beelden van zijn uitgekomen waarop ERG duidelijk is dat een krijgsgevangene vermoord werd, hou ik zo m'n reserves. Ik sluit het absoluut niet uit hoor, heb genoeg beelden gezien, o.a. van een Apache die een gewonde man aan stukken schoot, maar vooralsnog ga ik liever op foto's dan op hearsay af.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 08:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-05-2004 @ 09:10 :

Wat betreft die post van Gatara: die had ik volgens mij niet kunnen missen
hehe, nee idd. Heb zelfs een gedeelte ervan in mijn sig opgenomen.
Oud 14-05-2004, 08:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 13-05-2004 @ 23:46 :
Die gozer gaat daar niet heeb omdat hij zulke goede bedoelingen had voor het Iraakse volk, maar omdat hij dollartekens voor zijn kop zag.
Ah, jij kent hem persoonlijk kennelijk? Bovendien, who cares, bedrijven zijn goed voor de economie en dus goed voor Irak.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 08:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 13-05-2004 @ 19:58 :

*snip*
2e hands informatie helaas, en aangezien die foto's toch wel uitlekken wacht ik daar liever even op.

Op zich wel apart dat een topic over een onthoofde Amerikaan weer verzand in een discussie over martelende Amerikanen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:02
juno
juno is offline
Dat komt omdat het ALTIJD weer de schuld is van de amerikanen natuurlijk. Amerika is wat driekwart van de (minder welvarende)wereld betreft het vleesgeworden decadente kwaad. ( Maar wel allemaal cola en MacDonalds willen )

Toegegeven, ik zit ook liever hier, maar toch altijd nog liever in Ameika dan in Irak of Afghanistan, offe, de Filippijnen, of Cuba, Indonesië, Soedan, Burundi, de Westbank, Zuid-Afrika, ik noem maar wat willekeurige landen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
juno schreef op 14-05-2004 @ 10:02 :
Maar wel allemaal cola en MacDonalds willen )
Onzin. Er zijn genoeg alternatieven. Alleen kennen die niet zo'n agressieve reclame en hebben ze niet zoveel geld.
Oud 14-05-2004, 09:14
EggeD
EggeD is offline
Wie zal er eindelijk eens stoppen met de wraak-op-wraak-op-wraak-kettingreactie ? Stelletje blije, geindoctrineerde, blinde kinderen die het zijn, ga daar toch weg uit Irak en argh - het is al lang te laat..
Oud 14-05-2004, 09:21
Gatara
Gatara is offline
'Gedetineerden uit Abu Ghraib-gevangenis vrijgelaten'

Uitgegeven: 14 mei 2004 08:51
Laatst gewijzigd: 14 mei 2004 09:33

BAGDAD - Amerikaanse militairen zijn vrijdag begonnen met het vrijlaten van enkele honderden gedetineerden uit de beruchte Abu Ghraib gevangenis bij Bagdad. Dat hebben correspondenten van het Franse persbureau AFP en de BBC gemeld.

De Amerikaanse legerwoordvoerder Mark Kimmitt had woensdag gezegd dat de Amerikanen vrijdag ruim driehonderd gevangenen zouden vrijlaten. Een eerste bus met gedetineerden reed naar een basis van het Iraakse Civiele Verdedigingkorps (ICDC) in een westelijke buitenwijk van Bagdad om daar te worden vrijgelaten.
http://nu.nl/news.jsp?n=323516&c=23

--
blijkbaar toch niet zo gevaarlijk?
Oud 14-05-2004, 09:22
EggeD
EggeD is offline
Hehe, nu de rest nog. Het merendeel bleek toch ook onschuldig ?
Oud 14-05-2004, 09:38
Winner
Winner is offline
Citaat:
Zao schreef op 13-05-2004 @ 19:09 :
Ben ik het niet mee eens. Stel: jij bent Irakees en je wordt door een vergissing onschuldig opgepakt. Je wordt opgepakt door de Amerikanen en in die gevangenis gestopt (het is namelijk vrijwel zeker bullshit dat daar uitsluitend terroristen zaten, net als in Guetanamo). Vervolgens wordt je een half jaar lang verkracht, verrot geslagen en geestelijk mishandeld. Heb je daarna nog een leven denk je? Heeft je familie daarna nog een leven? Die onthoofding is even erg als 1 zo'n geval van iemand die onschuldig wordt opgepakt en die helemaal verneukt wordt naar mijn mening. De VS heeft totaal geen respect voor het internationale recht en voor menselijk leven, maar ze noemen zichzelf desondanks de grootste rechtstaat ter wereld.

Net Rumsfeld op tv gezien. "Amerika is de enige en laatste hoop voor de mensheid" yeah yeah, whatever. Ik schaam me er echt voor dat Nederlandse soldaten daar zitten op dit moment en dat Nederland de hoer van de VS aan het uithangen is.

Laatst gewijzigd op 14-05-2004 om 09:41.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:42
Verwijderd
ik zou het filmpje eigenlijk wel willen zien, kan het alleen nergens vinden, heeft iemand de link ofzo?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:49
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 14-05-2004 @ 10:42 :
ik zou het filmpje eigenlijk wel willen zien, kan het alleen nergens vinden, heeft iemand de link ofzo?
is een beetje een domme vraag

er is een hele rel geweest om dat filmpje, die link is hier namelijk verboden
Oud 14-05-2004, 09:51
Nate
Nate is offline
Citaat:
juno schreef op 14-05-2004 @ 10:02 :
Dat komt omdat het ALTIJD weer de schuld is van de amerikanen natuurlijk. Amerika is wat driekwart van de (minder welvarende)wereld betreft het vleesgeworden decadente kwaad. ( Maar wel allemaal cola en MacDonalds willen )

Toegegeven, ik zit ook liever hier, maar toch altijd nog liever in Ameika dan in Irak of Afghanistan, offe, de Filippijnen, of Cuba, Indonesië, Soedan, Burundi, de Westbank, Zuid-Afrika, ik noem maar wat willekeurige landen.
Op de Fillipijnen is 't anders wel effe happening, hoor. Tee-hee.

Nee, maar ben het verder wel met (de bedoeling achter) de eerste helft van je post eens.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nou, je kunt tegenwoordig al gebanned worden door naar de link te vragen (grote onzin trouwens), maar het is simpel te vinden via google.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:06
juno
juno is offline
Citaat:
Heb je een sterke maag? Waarom wil je dat zo graag zien? Ben jij er soms ook zo een die als er een ongeluk is gebeurd op de snelweg langzamer gaat rijden om er maar een glimp van op te kunnen vangen. Bloed! Botten! Leed!

Je kunt ook even gaan ramptoerismen bij het islamitische slachthuis. Precies hetzelfde, alleen dan met schapen. Of geiten. Koeien, die doen er helemaal lang over om de pijp uit te gaan. Meer waar voor je geld.

Maar goed, veel plezier ermee.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
hippie jesse schreef op 14-05-2004 @ 10:49 :
is een beetje een domme vraag

er is een hele rel geweest om dat filmpje, die link is hier namelijk verboden
owh dat wist ik dus niet
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:12
Winner
Winner is offline
Citaat:
juno schreef op 14-05-2004 @ 11:06 :
Waarom wil je dat zo graag zien? Ben jij er soms ook zo een die als er een ongeluk is gebeurd op de snelweg langzamer gaat rijden om er maar een glimp van op te kunnen vangen.
Vroeg ik me ook al af net.
Oud 14-05-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 14-05-2004 @ 11:06 :
Heb je een sterke maag? Waarom wil je dat zo graag zien? Ben jij er soms ook zo een die als er een ongeluk is gebeurd op de snelweg langzamer gaat rijden om er maar een glimp van op te kunnen vangen. Bloed! Botten! Leed!

Je kunt ook even gaan ramptoerismen bij het islamitische slachthuis. Precies hetzelfde, alleen dan met schapen. Of geiten. Koeien, die doen er helemaal lang over om de pijp uit te gaan. Meer waar voor je geld.

Maar goed, veel plezier ermee.
Waarom heb jij hem dan gezien, je wist dat het bloedig zou gaan worden...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:31
Rec_It
Rec_It is offline
staat er niet in de koran dat je ongelovigen d.m.v onthoofding moet afmaken ? dat las ik laatst ergens, maar het kan ook bs zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Winner schreef op 14-05-2004 @ 11:12 :
Vroeg ik me ook al af net.
ik wil het zien omdat ik nieuwsgierig ben, het is gewoon een bepaalde interesse dat ik het wil zien. Ik weet ook niet precies waarom.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 11:22
juno
juno is offline
Citaat:
FuSe schreef op 14-05-2004 @ 11:30 :
Waarom heb jij hem dan gezien, je wist dat het bloedig zou gaan worden...
Ik heb hem ook bewust niet gezien. Maar helaas ben ik wel onvrijwillig eens geconfronteerd met slachthuistaferelen, en gecombineerd met de beschrijvingen van anderen die het filmpje wel gezien hebben, is dat genoeg om een redelijk adequate voorstelleing ervan te kunnen maken...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 11:24
juno
juno is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 14-05-2004 @ 11:55 :
ik wil het zien omdat ik nieuwsgierig ben, het is gewoon een bepaalde interesse dat ik het wil zien. Ik weet ook niet precies waarom.
Dat heet een morbide interesse. Dezelfde interesse die ervoor zorgt dat mensen komen kijken als er een ongeluk is gebeurd, of aan de buis gekluisterd zitten als de Twin towers LIVE IN UW HUISKAMER! afbranden. (ik heb de TV uitgezet).

Het levert een thrill op, een adrenalinestoot, en sommige mensen vinden dat prettig. Net als de achtbaan. Gevaar!

Ik hoor tot de groep mensen die zich er lichamelijk juist onprettig bij voelen. Mij krijg je ook niet in een achtbaan.

Laatst gewijzigd op 14-05-2004 om 11:27.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 12:41
Chimera
Chimera is offline
*grin*:

Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:52
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Aangezien dit topic toch nergens meer over gaat....

Citaat:
juno schreef op 14-05-2004 @ 12:24 :
Dat heet een morbide interesse. Dezelfde interesse die ervoor zorgt dat mensen komen kijken als er een ongeluk is gebeurd, of aan de buis gekluisterd zitten als de Twin towers LIVE IN UW HUISKAMER! afbranden. (ik heb de TV uitgezet).

Het levert een thrill op, een adrenalinestoot, en sommige mensen vinden dat prettig. Net als de achtbaan. Gevaar!

Ik hoor tot de groep mensen die zich er lichamelijk juist onprettig bij voelen. Mij krijg je ook niet in een achtbaan.
Oud 14-05-2004, 14:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 14-05-2004 @ 12:24 :
Dat heet een morbide interesse.
Volgens mij menselijke natuur maargoed.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 15:27
Fleurop
Fleurop is offline
Ik heb het filmpje gezien, omdat iemand hem had doorgestuurd.
Het mailtje leek niet serieus, dus opende ik het filmpje, ik had verwacht dat het een parodie was o.i.d. Niet dus....
Ik werd er misselijk van, ik hoef hem ook geen 2e keer te zien.
En ja... ik had hem natuurlijk weg kunnen klikken, maar dat heb ik niet gedaan.

Wat moeten die mensen een haat in zich hebben....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten