Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 02-08-2004 @ 15:08 :

A. Dus je stoort je niet aan het aanzicht maar aan het feit dat het bij een bepaalde religie hoort? Veroordeel je meer dingen die bij bepaalde geloven horen? Of veroordeel je alleen wat zichtbaar is? Of veroordeel je alleen de dingen die bij het moslimgeloof horen? Laat het maar weten.

B. Nee, zo'n keppeltje bedekt maar een klein stukje hoofd en wordt volgens mij alleen op zaterdag gedragen (maar dat weet ik ook niet zeker). Maar de meeste hoofddoekjes bedekken ook niet het hele gezicht. De meeste mensen in Nederland de een hoofddoekje dragen bedekken alleen hun haar daarmee. Ik zie nog steeds niet in wat daar mis mee is, zeker niet aangezien het bij een geloof hoort.
Goed, gezichtssluiers horen niet in Nederland thuis. Dat ondermijnt de Nederlandse cultuur, mensen willen elkaar nu eenmaal aan kunnen kijken. Maar dat is zeker niet hetzelfde als een doekje over het haar.

C. 1. Niet alle mensen die moslim zijn werken ook mee aan aanslagen. Sterker nog, de moslims die ik erover spreek keuren het allemaal sterk af. Het geeft de islam een slechte naam en dat zien zij niet graag.
2. Christenen gaan ook in oorlog voor hun geloof. Nee, van terroristische organisaties heb ik even niets gehoord, maar al sinds de vroege middeleeuwen wordt er gemoord en oorlog gevoerd in naam van het christendom. Dat telt ook. En nee, niet alleen christenen en moslims, er zijn veel bevolkingsgroepen die oorlog voeren vanwege geloof.

D. Nee. Mensen die een hoofddoekje dragen willen simpelweg hun eigen geloof aanhangen. Dat betekent niet dat ze iets tegen andere geloven hebben. Mensen die aanslagen plegen om mensen tot hun eigen geloof te bekeren hebben toch een hele andere mentaliteit - die willen andere religies uitroeien.
A.

Het is niet dat ik die mensen intens haat omdat ze een hoofddoekje dragen, ik vind het gewoon wat irritant. Van mij mogen ze 't in principe wel doen. Maar ja, straks zijn hier alleen nog maar moslim kerken.

Ik kan daar nog wel veel dingen over gaan zeggen, maar ik ga er liever niet uitgebreid op in. Kost me teveel tijd.

B.

Keppeltje is wel oké

Een doekje over het haar vind ik al vreselijk. Zo kunnen ze toch nooit integreren? Lijkt misschien wat oppervlakkig, maar ja, heel veel mensen zijn nou juist "oppervlakkig". Oké, elke zaterdag dan, mag van mij best. Maar zo min mogelijk.

C.

1. Ik heb daar gewoon niet zo veel vertrouwen in. Bovendien is dit ons land.

2. Ja dat klopt. Maar de christenen hier zijn nu aardig rustig dacht ik. Behalve dan dat het gewoon allemaal klootzakken zijn. Behalve ik dan

D.

Moslims worden nu eenmaal als een gevaar gezien door menig mens hier. Mensen zijn hun vertouwen verloren in het tolereren van andere culturen, en zijn hier misschien ook werkelijk te ver in door gegaan. Dit vertrouwen moet minstens teruggewonnen worden, doordat zíj zich nou eens een keer aanpassen aan de Nederlandse cultuur.

--
Ik had in een ander topic (stabiel/labiel) geloof ik gelezen dat jij een sociale fobie hebt. Dat schijn ik ook te hebben. Vandaar "mede SF-er" (SP = social phobia)

Het is trouwens niet de bedoeling om jouw (moslimse) vrienden of kennissen te beledigen of te kwetsen of iets dergelijks. Als ik persoonlijk een moslimse zou kennen zou ik misschien ook een ander zicht op de zaak hebben. Ik hoor alleen wat de media zegt. En ik keur de moslims zelf niet af. Wil ook helemaal niet onvriendelijk zijn ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2004, 17:37
Nona
Nona is offline
Citaat:
12Trix schreef op 02-08-2004 @ 18:08 :
Je bent bang voor islamitische mensen?
Oud 02-08-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 02-08-2004 @ 18:37 :
Nee, ik ben bang dat er hier in Nederland ook gewonden gaan vallen. En daar wil ik niet een van zijn.

Niet dat ik elk moment van de dag op m'n benen sta te trillen

Laatst gewijzigd op 02-08-2004 om 19:40.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 02-08-2004 @ 18:37 :
Bespeur ik hier trouwens een aanval of moet ik het anders opvatten?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 20:54
Nona
Nona is offline
Citaat:
12Trix schreef op 02-08-2004 @ 20:42 :
Bespeur ik hier trouwens een aanval of moet ik het anders opvatten?
Nee, dat was geen aanval. Gewoon, een vraag, een veronderstelling, een manier om beter te proberen te begrijpen waarom jij zo denkt.
Oud 02-08-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 02-08-2004 @ 21:38 :
Dat denk ik niet, angezien men in de Islam geen kerken heeft, maar uitsluitend moskeeën...

Gezien het beeld dat ik van jou heb lijkt me dat inderdaad een verstandige beslissing.

De logica hiervan (in zoverre die er al is) ontgaat me even...

En ook hiervan ontgaat de logica (in zoverre die er al is) me even...

Jij bent dus ook een christen, begrijp ik. Probeer je dan eens op de evangelische manier te gedragen, als het ten minste niet al te veel gevraagd is.

Dit is een schitterend voorbeeld van een drogreden (ongeldige argumentatie) van het type argumentum ad populum, ofwel een drogreden waarbij gebruik wordt gemaakt van de populariteit van een bepaald denkbeeld en de emoties die door dat denkbeeld worden opgeroepen.

Dat mensen hun vertrouwen in het tolereren van andere culturen hebben verloren hebben ze te danken aan de soort argumenten die hier door jou worden opgesomd, en die helaas ook het gemeengoed zijn van andere mensen. Het argument dat men in in het tolereren van andere culturen misschien te ver is doorgegaan is eveneens een argumentum ad populum, en is dus evenmin als een geldig argument te beschouwen.

Als jij dan eens vanuit het standpunt van de christelijke naastenliefde een poging onderneemt om hen daarbij te helpen? Waarschijnlijk wordt het er dan voor de moslims zelf ook een heel stuk gezelliger op, aangezien ze zich dan niet meer geconfronteerd hoeven te voelen met de "völkische" opvattingen die jij er op nahoudt.

In jouw geval zou de term "moslimfobie" waarschijnlijk meer op zijn plaats zijn geweest...

Ik hoop het in ieder geval van harte.

Media is het meervoud van medium, dus het moet "Ik hoor alleen wat de media zeggen" zijn. Het toont in ieder geval aan dat de berichtgeving, waaraan jij je informatie ontleent, tamelijk gekleurd is. Ik kan je wat dat betreft alleen maar aanraden om eens contact met moslims te zoeken om zo een andere kijk op de zaken te krijgen.
Hé, ik heb niet zin nog eens uitgebreid op jouw reactie in te gaan, aangezien die alleen bedoeld is om mij te stangen...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 02-08-2004 @ 21:54 :
Nee, dat was geen aanval. Gewoon, een vraag, een veronderstelling, een manier om beter te proberen te begrijpen waarom jij zo denkt.
Jij als psycholoog weet toch alles over mensen?

Analyseer mathfreak maar eens...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 21:05
Nona
Nona is offline
Citaat:
12Trix schreef op 02-08-2004 @ 22:02 :
Jij als psycholoog weet toch alles over mensen?

Analyseer mathfreak maar eens...
Waarom vraag je hem zelf niet wat zijn bedoelingen zijn met zijn post? Nee, hij zal het vast niet hartelijk bedoeld hebben maar hij zal je vast precies kunnen vertellen wat hij wil zeggen en meer.
Oud 03-08-2004, 18:11
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Jongens doe niet zo moeilijk.

Het is heel simpel; negers zijn in minder bedeelde buurten geboren en getogen en daar gaat het er nou eenmaal anders aan toe dan in de 'normale en rijkere' buurten met daarin vooral blanke autochtonen.
Zodra ze een nederlander zien zijn ze onder andere onbewust jaloers en aggresief omdat de nederlanders het over het algemeen beter hebben dan de allochtonen(nee dit is geen racisme, puur een feit) en hierdoor raken ze eerder geirriteerd tegen blanken dan tegen hun eigen soort.
Oud 03-08-2004, 18:48
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dizzee Rascal schreef op 03-08-2004 @ 19:11 :
hun eigen soort.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 19:30
Nona
Nona is offline
Ik heb een aantal posts verwijderd, we gaan nu weer terug ontopic en houden het bij de discussie over het onderwerp. Geen persoonlijke aanvallen meer.
Oud 05-08-2004, 20:23
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 05-08-2004 @ 20:30 :
we gaan nu weer terug ontopic en houden het bij de discussie over het onderwerp.
Laat ik in dat geval zelf maar het goede voorbeeld geven. Ik zet hier een gedeelte van de openingspost van de topicstarter neer met commentaar erbij:
-Gisteravond was ik een film in de bioscoop wezen kijken en achter mijn zitplaats zat er een zwarte knul van een jaar of 10. Halverwege de film begon hij te trappen tegen mijn stoel aan. Na de eerste keer dacht ik: ja kan gebeuren. Maar nee, het getrap bleef doorgaan en het werd steeds erger. Op een gegeven moment draaide ik me om. Ik dacht dat het nu wel afgelopen zou zijn. Dus draaide ik me weer om en zei tegen dat ventje: he, weet je wat, ik koop straks wat snoep voor je , als je ophoudt met trappen.

Op zich is dit een goede zet van de topicstarter. Hij probeert het jongetje (terecht) er op attent te maken dat hij het niet prettig vindt dat het jongetje continu tegen zijn stoel zit aan te trappen. Dit roept overigens ook de vraag op waarom dat jongetje tegen zijn stoel aan trapt. Doet hij dat uit verveling, of omdat hij de spanning bij het kijken naar de film op de een of andere manier probeert te uiten, of is er misschien nog en andere reden?

-Zijn broer of vader, die naast hem zat begon ineens tegen mij te schelden en me te bedreigen.

Hier gaat de broer of vader van dat jongetje de fout in. Hij zou er wat dat betreft beter aan gedaan hebben om het jongetje er op te wijzen dat het voor andere mensen irritant is als hij tegen hun stoel aan zit te trappen.

-Nu ben ik ook niet vies op mijn mondje gevallen en begon zelf ook te 'schelden'. Ik zei o.a dat ik vandaag geen bananen bij me had, omdat ik geen apen in de bioscoop had verwacht.

Hier gaat de topicstarter de fout in. Terugschelden werkt per slot van rekening alleen maar averechts, en bovendien kan zijn opmerking discriminerend worden opgevat, wat in dit geval ook gebeurd is. Het is dan ook begrijpelijk dat er door die negers agressief op hem gereageerd werd, maar het is naar mijn idee niet terecht om daaruit te concluderen dat negers daarom altijd agressief zijn.
Oud 06-08-2004, 11:01
krankzinnig
krankzinnig is offline
dat klinkt mij in de oren als een vooroordeel.
Reageren

Regels voor berichten