Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
5 minuten afkoeling nadat er na de 0-1 de feestvierende spelers werden bekogeld met aanstekers e.d. en één van die gasten werd vol op het hoofd geraakt.
||
Citaat:
Ze moesten winnen (ik neem niet aan dat ze in 5 minuten + extra tijd nog 3 keer scoren), dus hadden ze meer aanval nodig. Risico moest genomen worden. Hofs moest er imo wel uit...
||
Citaat:
Lekker opkomen etc. KALOU was vandaag gewoon een drama ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Fey had nog geluk dat de wedstrijd weer verder ging. Ik zag na de onderbreking nog steeds aanstekers door de lucht vliegen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Suusjuhh is er elke week, en elke week staat het Legion 200% achter Feyenoord 90 minuten lang. Suusjuhh heeft een grote hoed, waaruit wel 20 verschillende liedjes getoverd worden, die allemaal massaal gezongen worden. Suusjuhh, maak het niet romantischer dan dat het is.
||
Citaat:
![]() Ach, ik verwacht ook niet dat jullie het ooit zullen inzien.
||
Citaat:
Met andere woorden ; Dat bij iedere club er fluitconcerten komen, wanneer er slecht gespeeld wordt. Verder zeg je dat bij Ajax de hele ArenA leeg loopt als ze slecht spelen. En je zegt dat je dat allemaal véél erger vindt, dan dat er een paar supporters wat gooien. En dan denk je dat ik het niet snap. Ik denk dat jij het niet snapt, maargoed wie ben ik, ik weet niets van voetbal, dus neem me a.u.b. niet serieus.
||
Citaat:
Bij Feyenoord is de situatie kansloos en dan nog staan ze er als één man achter, dat vind ik prachtig en zo hoort voetbal te zijn.
||
Citaat:
Maar natuurlijk: feit blijft dat het gooien van aanstekers en vuurwerk niet mag gebeuren en veel erger is dan dat er bijv. fluitconcerten komen. Maar dit gebeurt overal dus niet alleen bij Feyenoord.
Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 16:01. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maja, Feyenoord, triest wat er was gebeurd, maja zoals Kuyt al zei: "Je hebt van die debielen er tussen zitten", verder heeft Feyenoord van wat ik gezien heb terecht verloren. Kon totaal geen vuist maken. Evenals Ajax, dat was nog minder. Werd ook terecht uitgeschakeld, zeker op basis van de tweede helft. Snap de trainer ook niet dat je twee debutanten erin zet die 0,0 ervaring in het eerste van Ajax hebben. ![]() Heerenveen tja... dat was van tevoren al moeilijk. Hebben geluk gehad dat het geen afstraffing van 5-0 werd, wat NAC vorig jaar wel had gekregen. AZ als enige door. ![]() Dat Mart Smeets met zijn gedoe van "Wij zijn geweldig, 5 Nederlandse ploegen overwinteren" nu maar zijn grote mond mag houden. Goh ja, das ook moelijk, met 5 Nederlandse ploegen overwinteren, waarvan 4 in het UEFA Cup toernooi, waar voor het eerst een poulesysteem is met elke poule 5 ploegen waarvan er 3 steeds doorgaan. ![]()
||
Citaat:
![]() ze hadden veel eerder moeten gaan aanvallen en niet als je al met 0-2 achter staat ![]()
||
Citaat:
Én bij (bijna) elke club komen er minder supporters wanneer het slecht gaat, én gaan er supporters 'eerder' naar huis bij achterstand. Óók bij Feyenoord komt er minder volk wanneer er minder gepresteerd wordt. Én ook bij Feyenoord gaan supporters eerder weg. Bij FC Twente is dat ook zo. Eigenlijk in de gehele HCE. De reden waarom ik op Suusjuhh , reageerde was het feit dat ze aangaf het erger te vinden dat supporters eerder weg gaan dan dat er met vuurwerk gegooid wordt. Daar was ik het niet bepaald mee eens. In deze situatie althans, spelers die erom vragen kunnen het krijgen, maar dat was hier niet zo. Verder gaf Suusjuhh aan, het Feyenoord publiek te respecteren om zijn/haar fanatisme. Prima, ik zal niet ontkennen dat ze niet fanatiek zijn, maar laten we wel reeel blijven, Feyenoord is net als een groot gedeelte van de andere HCE-supporters 'prestatie-gevoelig'. Is helemaal niet erg, gebeurt overal. Ik weet niet of Suusjuhh veel uitwedstrijden van Feyenoord bezoekt, maar die supporters zijn precies zo, als die van Ajax. You only sing when you're winning. Wél moet ik het legioen meegeven, dat ze gisteren Feyenoord goed vocaal aan het steunen waren, hulde!
||
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik kan ook genieten van een fanatieke aanhang als die van NAC of ADO, maar Feyenoord spant al jaren de kroon en zijn er echt niet op achteruit gegaan. De status van de club is alleen minder, dat is hun probleem.
||
Citaat:
Ik ben nog steeds op zoek naar die harde voetballers van ooit, die gewoon het spul teruggooiden in plaats van te gaan liggen kermen op de grond. Voetbal blijft voetbal, maar helaas zijn er te weinig mensen die dat willen begrijpen.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 26-02-2005 om 12:44. |
![]() |
||
Citaat:
Echter de sfeer in uit-wedstrijden is totaal anders. Véél Feyenoorders reizen buiten de combi om af naar uitwedstrijden, maar de supporters in het uitvak zijn wel degelijk 'only sing when you're winning' supporters. Dat merk ik al zo'n 7 a 8 jaar. Ik zou mijn eigen club op de borst kunnen tikken, omdat we de titel 'supporters van het jaar' hebben gekregen. Omdat we samen met Utrecht een geweldige beker sfeer gemaakt hebben in de Kuip. Omdat we qua beleving een prachtige FC Twente - NAC hebben neergezet, samen met NAC, waar Engelse/Italiaanse clubs jaloers op zouden kunnen zijn. Omdat we in 2001 met 35.000 tukker naar R'dam gingen, om de beker te winnen. Maar dat is véél te makkelijk, ook bij Twente, komt er minder volk als er slecht gepresteerd wordt. Ook bij Twente wordt er net iets minder hard gezongen bij slecht voetbal, en gaan er mensen eerder weg bij achterstand. Tja, ik ben er niet trots op, maar je moet wel inzien dat, dat in het voetballen voorkomt, bij elke club, helaas... Bij Feyenoord misschien wat minder, dan bij de rest, zou kunnen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Neemt niet weg dat steeds meer muppets op het voetbal af komen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de spelers van Willem II. Citaat:
Het probleem is denk ik ook dat Feyenoord al een naam heeft en ook dit seizoen al een keer gezellig bezig is geweest in Basel. Bovendien zal het niet de eerste UEFA sanctie zijn…. |
![]() |
||
Citaat:
Ik kom toevallig net terug uit Newcastle voor het bezoeken van een wedstrijdje daar en voor een wedstrijd van buurman Sunderland, helaas speelde Heerenveen ook toevallig daar. Aangezien we met een relatief grote groep het weekendje mochten beleven vroegen veel Engelsen zich af of wij toevallig de schrikbarende harde kern van Heerenveen waren. Niets is erger dan aangezien worden voor een verkeerde club en dan ook nog met zo’n uitstraling. De uitstraling die Feyenoord voor het buitenland heeft is natuurlijk prachtig. Gewoon dankzij die massale aanwezigheid, die gewelddadige status en natuurlijk dankzij de veroorzaakte problemen. Ik vraag me af hoe Feyenoord aan haar naam komt, dankzij de trouwe supporters of dankzij die zogenaamde rotte appels die alles verzieken. En wat dat weglopen betreft…. Tja, ik kom nu zo’n zeventien jaar bij mijn club kijken en ik denk dat jij de afgelopen twee jaar meerdere overwinningen hebt gezien dan ik in mijn hele leven. Kijk, het is makkelijk om te blijven staan als je vier keer verliest maar probeer maar eens als een debiel te blijven klappen als je 18e staat in de eerste divisie en je een uitwedstrijd mag bezoeken in Veendam. Het is hetzelfde als de zogenaamde harde kernen top 10, dat kun je ook onmogelijk vaststellen, omdat je alles in de juiste proporties moet zien. Ik ben ook zo vaak weggelopen bij een 0-3 achterstand, er waren ook zoveel wedstrijden dat we wel helemaal de reis naar Roosendaal maakten om vervolgens niet naar de wedstrijd te gaan. Ook bij thuiswedstrijden ben ik wel eens gewoon naar Deventer gegaan om vervolgens doodleuk in de kroeg te blijven, omdat andere dingen op dat moment belangrijker waren. Dat gebeurt ook in Rotterdam, daar kun je niet aan onderuit. Ook bij Feyenoord lopen ongetwijfeld vele mensen weg na een zoveelste nederlaag, dat kun je gewoonweg niet ontkennen omdat dat overal gebeurt. Geloof me, ik ben een voetbaljongen en ben mijn club heel erg trouw, als jongens als ik weglopen bij een achterstand gebeurt dat overal; ook bij Feyenoord. Feyenoord is een prachtige volksclub, maar alle fanatieke supporters zijn hetzelfde. Ze zijn alleen voor een andere club. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die Grieken staken zelfs nog hun eigen stadion in de fik, en er werd gewoon doorgevoetbald. De hysterie over dit incident onstaat vind ik ook wel weer typisch Nederlands. Het valt niet goed te praten, dat hoeft ook niet. Maar welbeschouwd viel het toch allemaal wel mee? Van Bronckhorst beweerde zelfs dat het in Spanje niet voorkomt. Mag ik dan even lachen, na al die Figo incidenten.. Maar ja de kenners weten het altijd beter, in Engeland hebben ze een voetbalwet, dat werkt pas goed man!! Overigens zou ik best een wedstrijd een paar honderd kilometer buiten Rotterdam willen voetballen. Een mooie locatie in Duitsland hoeft echt geen straf te zijn hehe! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Maar als die psychopaten daar hun stadion aan tienen trekken en elkaar beschieten met vuurwerk die de Amerikanen al maanden in Irak proberen te vinden is het ineens zulk gezellige temperamentvol volk. Een échte heksenketel! Bij Studio Sport lachen ze om de beelden van de brandweerauto die het veld op komt rijden en in Nederland stotteren ze al bij elke groene roggel die keurig in de nek van welke linksbuiten dan ook wordt gemikt. Ik wens je veel succes, maar ben bang dat de vlag ‘you can’t ban a Feyenoord fan’ weer uit de kast gehaald mag worden. Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Nederland op weg naar EK 2008 Fides | 500 | 22-08-2007 22:55 | |
Vrije tijd |
Transfers & Geruchten X Stom Konijn | 500 | 03-02-2007 12:03 | |
Vrije tijd |
Play-offs om verloren terrein goed te maken. EmilioFCG | 205 | 11-05-2006 21:44 | |
Vrije tijd |
Wie word de nieuwe trainer van Ajax? Pikey | 40 | 16-03-2005 18:34 | |
De Kantine |
Spam sextinction | 52 | 27-03-2004 12:12 | |
Vrije tijd |
UEFA Cup wordt veranderd vanaf 2004-2005 Verwijderd | 10 | 21-06-2003 00:43 |