Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2005, 21:04
Verwijderd
Gaat redelijk met Feyenoord, moeten alleen even paar keer scoren. En een deel bestaat idd uit nep-supporters. Gelijk een stadionverbod geven, ze verzieken het voor de echte supporters en het kost de club weer geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2005, 21:16
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
bootz schreef op 24-02-2005 @ 22:04 :
Gaat redelijk met Feyenoord, moeten alleen even paar keer scoren. En een deel bestaat idd uit nep-supporters. Gelijk een stadionverbod geven, ze verzieken het voor de echte supporters en het kost de club weer geld.
En nog meer geld...
5 minuten afkoeling nadat er na de 0-1 de feestvierende spelers werden bekogeld met aanstekers e.d. en één van die gasten werd vol op het hoofd geraakt.
Oud 24-02-2005, 21:16
nielsjuh86
nielsjuh86 is offline
haha kijk die zielige feyenoord supporters weer eens. Hoe verneuk ik het voetbal les 1: word feyenoord supporter
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:18
Twanos
Twanos is offline
stelletje mongolen weer . Ik kan me daar zo pissig over maken.
Oud 24-02-2005, 21:25
Verwijderd
De goede supporters leiden weer onder de klootzakken . Afschieten die gasten ...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:49
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Nou jongens...lekker avondje hoor...
Heerenveen uitgeschakeld, Ajax uitgeschakeld, Feyenoord 0-2 achter.
Oud 24-02-2005, 21:51
masterdj
masterdj is offline
godver

wat speelt Feyenoord toch kut

2 backs wisselen?

WISSEL DAN KALOU EN HOFS/CASTELEN
Oud 24-02-2005, 21:52
masterdj
masterdj is offline
en dan met een 0-2 achterstand opeens vol gaan aanvallen
Oud 24-02-2005, 21:53
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
masterdj schreef op 24-02-2005 @ 22:51 :
godver

wat speelt Feyenoord toch kut

2 backs wisselen?

WISSEL DAN KALOU EN HOFS/CASTELEN
Natuurlijk 2 backs wisselen.
Ze moesten winnen (ik neem niet aan dat ze in 5 minuten + extra tijd nog 3 keer scoren), dus hadden ze meer aanval nodig. Risico moest genomen worden.
Hofs moest er imo wel uit...
Oud 24-02-2005, 21:53
masterdj
masterdj is offline
1-2
Oud 24-02-2005, 21:58
masterdj
masterdj is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 24-02-2005 @ 22:53 :
Natuurlijk 2 backs wisselen.
Ze moesten winnen (ik neem niet aan dat ze in 5 minuten + extra tijd nog 3 keer scoren), dus hadden ze meer aanval nodig. Risico moest genomen worden.
De verdediging van Feyenoord is al zo zwak en ik vond BASTO juist wel goed spelen.
Lekker opkomen etc. KALOU was vandaag gewoon een drama mn moeder kan nog sneller een bal aannemen
Oud 24-02-2005, 22:09
PV
PV is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 24-02-2005 @ 22:49 :
Nou jongens...lekker avondje hoor...
Heerenveen uitgeschakeld, Ajax uitgeschakeld, Feyenoord 0-2 achter.
Nu maar hopen op PSV (en AZ)

Fey had nog geluk dat de wedstrijd weer verder ging. Ik zag na de onderbreking nog steeds aanstekers door de lucht vliegen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:41
Bequiristain
Bequiristain is offline
Ajax en Feyenoord waren vandaag voetballend niet bij macht om Auxerre en Sporting Lissabon opzij te zetten.
Ik heb als feyenoorder Feyenoord gekeken en het was dramatisch slecht vandaag,dik verdiende winst van Sporting en dan mogen we nog blij zijn dat die wedstrijd nog verder gaat het zou me niet verbazen dat de Uefa Feyenoord dat europees al niet zo goed bekend stond qua aanhang volgend seizoen uit de uefa cup houdt als straf,dat betekend minder inkomsten en dat de betere spelers gaan vertrekken .
Het liefst zou ik die gasten die de aanstekers en vuurwerk hebben gegooid eventjes loslaten tussen de harde kern van Feyenoord die wel een hart voor de club hebben
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:41
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
masterdj schreef op 24-02-2005 @ 22:58 :
De verdediging van Feyenoord is al zo zwak en ik vond BASTO juist wel goed spelen.
Lekker opkomen etc. KALOU was vandaag gewoon een drama mn moeder kan nog sneller een bal aannemen
Castelen was net zo goed een drama. Damn, wat een slappe inzet. En al dat knullige balverlies. Shit zeg, leek nergens op.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 07:27
number9
number9 is offline
Citaat:
Bequiristain schreef op 25-02-2005 @ 00:41 :
Ik heb als feyenoorder Feyenoord gekeken en het was dramatisch slecht vandaag
Ik hetzelfde, maar dan voor Ajax. Ik schaamde me gewoon voor hun spel. Die Obodai was t toppunt. Ze konden niet eens balbezit houden. Maar Koeman was ook vreemd bezig, niet egt ideale momenten om 2 debutanten te brengen. Emanuelson deed t niet eens zo slecht trouwens.
Oud 25-02-2005, 14:22
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Voor de mensen die nu opeens het legioen van Feyenoord gaan zitten afzeiken: het waren een paar supporters en wat degene die niet in het stadion zitten niet zien is dat heel het legioen achter feyenoord blijft staan terwijl ze nog 4 keer moeten scoren om door te kunnen. Bij ieder andere club, met name ajax zal er minstens een fluiitconcert plaats vinden of gewoon heel de arena loopt leeg. Dat vind ik nog erger dan dat er een paar supporters wat gooien. Heel het legioen bleef Feyenoord steunen ondanks het slechte spel. Dat is nou juist het mooie van Feyenoord dus iedereen: rot op met het afzeiken van de Feyenoord supporters.
Oud 25-02-2005, 14:24
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
masterdj schreef op 24-02-2005 @ 22:52 :
en dan met een 0-2 achterstand opeens vol gaan aanvallen
Lijkt me vrij logisch. Als je móet winnen en je staat achter ga je natuurlijk niet verdedigend spelen. Dan moet je risico nemen.
Oud 25-02-2005, 14:38
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 25-02-2005 @ 15:22 :
Voor de mensen die nu opeens het legioen van Feyenoord gaan zitten afzeiken: het waren een paar supporters en wat degene die niet in het stadion zitten niet zien is dat heel het legioen achter feyenoord blijft staan terwijl ze nog 4 keer moeten scoren om door te kunnen. Bij ieder andere club, met name ajax zal er minstens een fluiitconcert plaats vinden of gewoon heel de arena loopt leeg. Dat vind ik nog erger dan dat er een paar supporters wat gooien. Heel het legioen bleef Feyenoord steunen ondanks het slechte spel. Dat is nou juist het mooie van Feyenoord dus iedereen: rot op met het afzeiken van de Feyenoord supporters.
Ach ach ach, Suusjuhh komt elke week bij Feyenoord en dat al jarenlang, en dit is de eerste keer dat er iets 'ergs' gebeurt bij Feyenoord.

Suusjuhh is er elke week, en elke week staat het Legion 200% achter Feyenoord 90 minuten lang.

Suusjuhh heeft een grote hoed, waaruit wel 20 verschillende liedjes getoverd worden, die allemaal massaal gezongen worden.

Suusjuhh, maak het niet romantischer dan dat het is.
Oud 25-02-2005, 14:55
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 25-02-2005 @ 15:38 :
Ach ach ach, Suusjuhh komt elke week bij Feyenoord en dat al jarenlang, en dit is de eerste keer dat er iets 'ergs' gebeurt bij Feyenoord.

Suusjuhh is er elke week, en elke week staat het Legion 200% achter Feyenoord 90 minuten lang.

Suusjuhh heeft een grote hoed, waaruit wel 20 verschillende liedjes getoverd worden, die allemaal massaal gezongen worden.

Suusjuhh, maak het niet romantischer dan dat het is.

Ach, ik verwacht ook niet dat jullie het ooit zullen inzien.
Oud 25-02-2005, 15:07
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 25-02-2005 @ 15:55 :

Ach, ik verwacht ook niet dat jullie het ooit zullen inzien.
Wat denk je nu, jij zegt ; "Bij ieder andere club, met name ajax zal er minstens een fluiitconcert plaats vinden of gewoon heel de arena loopt leeg. Dat vind ik nog erger dan dat er een paar supporters wat gooien."

Met andere woorden ;
Dat bij iedere club er fluitconcerten komen, wanneer er slecht gespeeld wordt.
Verder zeg je dat bij Ajax de hele ArenA leeg loopt als ze slecht spelen.
En je zegt dat je dat allemaal véél erger vindt, dan dat er een paar supporters wat gooien.

En dan denk je dat ik het niet snap.

Ik denk dat jij het niet snapt, maargoed wie ben ik, ik weet niets van voetbal, dus neem me a.u.b. niet serieus.
Oud 25-02-2005, 15:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 25-02-2005 @ 16:07 :
Wat denk je nu, jij zegt ; "Bij ieder andere club, met name ajax zal er minstens een fluiitconcert plaats vinden of gewoon heel de arena loopt leeg. Dat vind ik nog erger dan dat er een paar supporters wat gooien."

Met andere woorden ;
En je zegt dat je dat allemaal véél erger vindt, dan dat er een paar supporters wat gooien.

Ik denk dat jij het niet snapt, maargoed wie ben ik, ik weet niets van voetbal, dus neem me a.u.b. niet serieus.
Dat laatste overweeg ik inderdaad te zeggen nadat ik dit gelezen hebt. Ik wil niet veel zeggen, maar het blijft een feit dat er bij elke club dingen gegooid worden (ja, ook bij Twente, al zou je het niet zeggen) en dat bij vrijwel iedere club het stadion leegloopt als de situatie slecht is. Feyenoord is eigenlijk de enige club waar je nog echt kunt spreken van een trouwe aanhang. Bij NEC loopt bijvoorbeeld ook zeker een kwart van het publiek weg als ze in de 75e minuut achter staan en als ze er dan nog een tegen krijgen, is het stadion praktisch leeg.

Bij Feyenoord is de situatie kansloos en dan nog staan ze er als één man achter, dat vind ik prachtig en zo hoort voetbal te zijn.
Oud 25-02-2005, 15:56
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 25-02-2005 @ 16:07 :

Met andere woorden ;

Oké, dat had ik misschien niet zo moeten zeggen. Ik bedoelde het ook iets anders. Natuurlijk is het erger als iemand wat gooit. Het verneukt heel het voetbal. Maar als je alleen maar kijkt naar 'de steun voor een club' is het leegstromen van de arena (of andere clubs) erger dan dat er een paar niet-supporters wat gooien maar de rest blijft. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee.
Maar natuurlijk: feit blijft dat het gooien van aanstekers en vuurwerk niet mag gebeuren en veel erger is dan dat er bijv. fluitconcerten komen. Maar dit gebeurt overal dus niet alleen bij Feyenoord.

Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 15:59
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-02-2005 @ 16:34 :
Dat laatste overweeg ik inderdaad te zeggen nadat ik dit gelezen hebt. Ik wil niet veel zeggen, maar het blijft een feit dat er bij elke club dingen gegooid worden (ja, ook bij Twente, al zou je het niet zeggen) en dat bij vrijwel iedere club het stadion leegloopt als de situatie slecht is. Feyenoord is eigenlijk de enige club waar je nog echt kunt spreken van een trouwe aanhang. Bij NEC loopt bijvoorbeeld ook zeker een kwart van het publiek weg als ze in de 75e minuut achter staan en als ze er dan nog een tegen krijgen, is het stadion praktisch leeg.

Bij Feyenoord is de situatie kansloos en dan nog staan ze er als één man achter, dat vind ik prachtig en zo hoort voetbal te zijn.
Gelukkig nog één iemand die het wel gewoon durft toe te geven.
Oud 25-02-2005, 16:06
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:

Ben ik het niet mee eens, er zijn genoeg clubs waar het publiek er gewoon achter bij staan als het wat minder gaat. De Vijverberg zou praktisch het hele seizoen leeg zijn als het zo was geweest dat iedereen vertrok bij een achterstand (om maar een voorbeeld te noemen)
Oud 25-02-2005, 16:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 24-02-2005 @ 22:53 :
Speelde inderdaad heel slecht. Ik moest wel lachen om hem, hij maakte de overtreding waar de 0-2 uit viel. Zag je hem staan met een "Ik-heb-niets-gedaan-tegen-de-scheidsrechter-houding", terwijl je toch duidelijk zag dat-ie een flinke trap gaf, en zijn been ging echt niet naar de bal.

Maja, Feyenoord, triest wat er was gebeurd, maja zoals Kuyt al zei: "Je hebt van die debielen er tussen zitten", verder heeft Feyenoord van wat ik gezien heb terecht verloren. Kon totaal geen vuist maken.
Evenals Ajax, dat was nog minder. Werd ook terecht uitgeschakeld, zeker op basis van de tweede helft. Snap de trainer ook niet dat je twee debutanten erin zet die 0,0 ervaring in het eerste van Ajax hebben. Maja, verder heeft Koeman ook nix, dat begrijp ik ook wel, maar ik had iemand als Bouhkari die dramatisch speelde eruit gehaald en Mitea of zo erin gezet. Enige man die nog een beetje niveau bij Ajax haalde was Trabelsi. En Babel was ook redelijk, maar die leed in de tweede helft ook ontzettend veel balverlies, kon de bal niet meer vasthouden.
Heerenveen tja... dat was van tevoren al moeilijk. Hebben geluk gehad dat het geen afstraffing van 5-0 werd, wat NAC vorig jaar wel had gekregen.
AZ als enige door. Jammer voor Erik Meijer. Maar ik heb alleen de slotfase gezien. Leek me wel een leuke, spannende wedstrijd. Leuk voor AZ, Donetsk moet te doen zijn, maar onderschat die niet, die knikkeren niet voor niets Schalke eruit!

Dat Mart Smeets met zijn gedoe van "Wij zijn geweldig, 5 Nederlandse ploegen overwinteren" nu maar zijn grote mond mag houden. Goh ja, das ook moelijk, met 5 Nederlandse ploegen overwinteren, waarvan 4 in het UEFA Cup toernooi, waar voor het eerst een poulesysteem is met elke poule 5 ploegen waarvan er 3 steeds doorgaan. Dan is de kans ook groter dat er meer Nederlandse clubs doorgaan dan een gewone knock-out-ronde. Want je ziet het nu weer bij de eerste knock-out-ronde, huppakee, weer 3 Nederlandse ploegen eruit.
Oud 25-02-2005, 18:39
masterdj
masterdj is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 25-02-2005 @ 15:24 :
Lijkt me vrij logisch. Als je móet winnen en je staat achter ga je natuurlijk niet verdedigend spelen. Dan moet je risico nemen.

ze hadden veel eerder moeten gaan aanvallen en niet als je al met 0-2 achter staat
Oud 25-02-2005, 21:54
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:

Natuurlijk wordt er bij (bijna) elke club 'dingen' op het veld gegooid. FC Twente is daar absoluut geen uitzondering op.
Én bij (bijna) elke club komen er minder supporters wanneer het slecht gaat, én gaan er supporters 'eerder' naar huis bij achterstand.
Óók bij Feyenoord komt er minder volk wanneer er minder gepresteerd wordt. Én ook bij Feyenoord gaan supporters eerder weg. Bij FC Twente is dat ook zo. Eigenlijk in de gehele HCE.

De reden waarom ik op Suusjuhh , reageerde was het feit dat ze aangaf het erger te vinden dat supporters eerder weg gaan dan dat er met vuurwerk gegooid wordt. Daar was ik het niet bepaald mee eens.
In deze situatie althans, spelers die erom vragen kunnen het krijgen, maar dat was hier niet zo.

Verder gaf Suusjuhh aan, het Feyenoord publiek te respecteren om zijn/haar fanatisme. Prima, ik zal niet ontkennen dat ze niet fanatiek zijn, maar laten we wel reeel blijven, Feyenoord is net als een groot gedeelte van de andere HCE-supporters 'prestatie-gevoelig'. Is helemaal niet erg, gebeurt overal.

Ik weet niet of Suusjuhh veel uitwedstrijden van Feyenoord bezoekt, maar die supporters zijn precies zo, als die van Ajax.
You only sing when you're winning.

Wél moet ik het legioen meegeven, dat ze gisteren Feyenoord goed vocaal aan het steunen waren, hulde!
Oud 26-02-2005, 10:28
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 25-02-2005 @ 17:06 :
Ben ik het niet mee eens, er zijn genoeg clubs waar het publiek er gewoon achter bij staan als het wat minder gaat. De Vijverberg zou praktisch het hele seizoen leeg zijn als het zo was geweest dat iedereen vertrok bij een achterstand (om maar een voorbeeld te noemen)
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat het stadion ronduit leeg is, maar wat ik bij Feyenoord zie, zie ik bij geen enkele andere club terug. Bij de graafschap al helemaal niet! En ze lopen weldegelijk weg, dat zullen ze ook bij Feyenoord hier en daar doen, maar het massale zingen en steunen en laten horen dat wat er ook gebeurt, je fan blijft, lul maar, dat zie je nergens anders dan bij Feyenoord.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan ook genieten van een fanatieke aanhang als die van NAC of ADO, maar Feyenoord spant al jaren de kroon en zijn er echt niet op achteruit gegaan. De status van de club is alleen minder, dat is hun probleem.
Oud 26-02-2005, 10:31
Gimme more beer
Citaat:
USPalermo schreef op 25-02-2005 @ 22:54 :
Natuurlijk wordt er bij (bijna) elke club 'dingen' op het veld gegooid. FC Twente is daar absoluut geen uitzondering op.
Én bij (bijna) elke club komen er minder supporters wanneer het slecht gaat, én gaan er supporters 'eerder' naar huis bij achterstand.
Óók bij Feyenoord komt er minder volk wanneer er minder gepresteerd wordt. Én ook bij Feyenoord gaan supporters eerder weg. Bij FC Twente is dat ook zo. Eigenlijk in de gehele HCE.

De reden waarom ik op Suusjuhh , reageerde was het feit dat ze aangaf het erger te vinden dat supporters eerder weg gaan dan dat er met vuurwerk gegooid wordt. Daar was ik het niet bepaald mee eens.
In deze situatie althans, spelers die erom vragen kunnen het krijgen, maar dat was hier niet zo.

Verder gaf Suusjuhh aan, het Feyenoord publiek te respecteren om zijn/haar fanatisme. Prima, ik zal niet ontkennen dat ze niet fanatiek zijn, maar laten we wel reeel blijven, Feyenoord is net als een groot gedeelte van de andere HCE-supporters 'prestatie-gevoelig'. Is helemaal niet erg, gebeurt overal.

Ik weet niet of Suusjuhh veel uitwedstrijden van Feyenoord bezoekt, maar die supporters zijn precies zo, als die van Ajax.

Wél moet ik het legioen meegeven, dat ze gisteren Feyenoord goed vocaal aan het steunen waren, hulde!
Persoonlijk vind ik tijdens de wedstrijd weglopen ook erger dan dit soort acties. Het is natuurlijk niet goed te keuren, maar supporters die hun club "in de steek" laten, daar heb ik echt een bloedhekel aan.

Ik ben nog steeds op zoek naar die harde voetballers van ooit, die gewoon het spul teruggooiden in plaats van te gaan liggen kermen op de grond.

Voetbal blijft voetbal, maar helaas zijn er te weinig mensen die dat willen begrijpen.
Oud 26-02-2005, 11:41
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-02-2005 @ 11:31 :
Persoonlijk vind ik tijdens de wedstrijd weglopen ook erger dan dit soort acties. Het is natuurlijk niet goed te keuren, maar supporters die hun club "in de steek" laten, daar heb ik echt een bloedhekel aan.

Ik ben nog steeds op zoek naar die harde voetballers van ooit, die gewoon het spul teruggooiden in plaats van te gaan liggen kermen op de grond.

Voetbal blijft voetbal, maar helaas zijn er te weinig mensen die dat willen begrijpen.
De laatste persoon die dat deed was Allan Smith van Leeds en die kreeg vervolgens een dikke celstraf
Oud 26-02-2005, 11:51
USPalermo
USPalermo is offline
Kijk, als een speler het publiek uitdaagt, kan hij het krijgen zoals hij het hebben wil. Maar ik geloof niet dat die keeper van Lissabon aan het provoceren was.
In zo'n situatie vind ik het dus belachelijk dat hij met een rotje bekogeld wordt.

Wanneer die keeper echter had lopen uitdagen, was het zijn eigen fout geweest. Maar dat was in dit geval niet zo.

Daarom vind ik deze situatie véél erger, dan dat er supporters eerder weglopen. Wanneer hij had lopen fucken, eigen schuld dikke....

Ik zie persoonlijk ook liever wat meer spelers met persoonlijkheid en 'ballen' , maar ik vond het een beetje misplaatst om de Feyenoordaanhang de hemel in te prijzen, op een avond dat er zoiets gebeurt. Kijk dat met die aanstekers kan me geen hol schelen, moet je maar niet zo uitbundig gaan staan te juichen, maar wat die keeper overkomen is, gaat mij véél te ver.(Enkel om het feit dat er geen reden voor was)

Feyenoord heeft een héél fanatieke aanhang, misschien wel véél fanatieker dan b.v. Ajax, maar zoals Suusjuhh deed voor komen dat het bij Feyenoord altijd 110% gemotiveerd is, klopt mijn inziens niet.
Oud 26-02-2005, 12:03
Gimme more beer
Citaat:
USPalermo schreef op 26-02-2005 @ 12:51 :
Kijk, als een speler het publiek uitdaagt, kan hij het krijgen zoals hij het hebben wil. Maar ik geloof niet dat die keeper van Lissabon aan het provoceren was.
In zo'n situatie vind ik het dus belachelijk dat hij met een rotje bekogeld wordt.

Wanneer die keeper echter had lopen uitdagen, was het zijn eigen fout geweest. Maar dat was in dit geval niet zo.

Daarom vind ik deze situatie véél erger, dan dat er supporters eerder weglopen. Wanneer hij had lopen fucken, eigen schuld dikke....

Ik zie persoonlijk ook liever wat meer spelers met persoonlijkheid en 'ballen' , maar ik vond het een beetje misplaatst om de Feyenoordaanhang de hemel in te prijzen, op een avond dat er zoiets gebeurt. Kijk dat met die aanstekers kan me geen hol schelen, moet je maar niet zo uitbundig gaan staan te juichen, maar wat die keeper overkomen is, gaat mij véél te ver.(Enkel om het feit dat er geen reden voor was)
Dit keur ik ook niet goed, maar vuurwerk op het veld kennen we allemaal, dat doet zelfs ajax regelmatig, de manier waarop die keeper reageerde, dat vind ik wel belachelijk.

Citaat:
Feyenoord heeft een héél fanatieke aanhang, misschien wel véél fanatieker dan b.v. Ajax, maar zoals Suusjuhh deed voor komen dat het bij Feyenoord altijd 110% gemotiveerd is, klopt mijn inziens niet.
Al is het niet zo dat ze altijd keihard aan het zingen zijn, ze zijn wel heel wat fanatieker dan de rest van Nederland en dat is wat ik zeg en dat is denk ik ook wat suuske bedoelt.
Oud 26-02-2005, 12:07
USPalermo
USPalermo is offline
Die indruk maken ze in Enschede nooit.
Als de selectie het veld op komt voor de warming-up ; 'Het lied van Feyenoord'.
Als Feyenoord zijn eerste kans heeft gehad ; 'Het lied van Feyenoord'.
Als er gescoord wordt én als de wedstrijd afgelopen is ; 'Het lied van Feyenoord'.
Oja, en tussen door nog 3x ; 'Niets is sterker dan dat ene woord'.

In thuis-wedstrijden is het vast anders, maar in uitwedstrijden bij ons presteren ze altijd ondermaats.
Oud 26-02-2005, 12:30
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Even over het voetal en niet over de sfeer, ik denk dat AJAX zichzelf heeft uitgeschakeld in de heenwedstrijd daar waren ze heer en meester en hadden ze door moeten drukken, maar liepen ze met de 0 in het achterhoofd, waarschijnlijk overkomt PSV hetzelfde. De eerste wedstrijd uit spelen is dan ook een groot voordeel.
Oud 26-02-2005, 12:39
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 25-02-2005 @ 22:54 :

Ik legde daarna al uit dat ik dat weglopen erger vindt qua steun voor de club. Maar over het geheel is het natuurlijk wel erger. Verder, Feyenoord is niet zoals een groot gedeelte van de andere HCE-supporters. JUist niet. Het legioen blijft achter Feyenoord staan wát er ook gebeurt. Natuurlijk, er lopen altijd wel wat mensen weg maar dat zijn dan ook geen echte. Deze steun voor een club kom je nergens tegen. En prestatiegevoelig is het al helemaal niet. Ik kom dan wel niet bij uitwedstrijden maar ik kijk ook tv. Ik hoor ook wel wat en ken ook mensen. IK hoor vaak genoeg het Feyenoord legioen boven de thuissupporters uit komen. You only sing when you're winning kent het legioen niet. Als je is in de kuip komt dan zul je dat wel merken. IK zou je bijna uitnodigen Je moet gewoon toegeven dat er een verschil is met de aanhang tussen Feyenoord en andere clubs in Nederland. Als dat niet zo is, waarom staat Feyenoord daar dan altijd zo bekend om in het buitenland?

Laatst gewijzigd op 26-02-2005 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 12:49
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
only sing when you're winning.

Niet only misschien maar wel veel meer en vaker. Heel normaal natuurlijk, maar in Nederland wordt wel eens gedaan alsof dat bij Feyenoord niks uitmaakt.

En Feyenoord staat ook nogal vaak voor in Nederland he, vooral als je dat vergelijkt met clubs als de Graafschap en Twente.
Oud 26-02-2005, 13:27
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 26-02-2005 @ 13:39 :
Ik legde daarna al uit dat ik dat weglopen erger vindt qua steun voor de club. Maar over het geheel is het natuurlijk wel erger. Verder, Feyenoord is niet zoals een groot gedeelte van de andere HCE-supporters. JUist niet. Het legioen blijft achter Feyenoord staan wát er ook gebeurt. Natuurlijk, er lopen altijd wel wat mensen weg maar dat zijn dan ook geen echte. Deze steun voor een club kom je nergens tegen. En prestatiegevoelig is het al helemaal niet. Ik kom dan wel niet bij uitwedstrijden maar ik kijk ook tv. Ik hoor ook wel wat en ken ook mensen. IK hoor vaak genoeg het Feyenoord legioen boven de thuissupporters uit komen. You only sing when you're winning kent het legioen niet. Als je is in de kuip komt dan zul je dat wel merken. IK zou je bijna uitnodigen Je moet gewoon toegeven dat er een verschil is met de aanhang tussen Feyenoord en andere clubs in Nederland. Als dat niet zo is, waarom staat Feyenoord daar dan altijd zo bekend om in het buitenland?
Ik kan een heel eind met je mee gaan in de sfeer in de Kuip en de beleving van Feyenoord supporters. Feyenoord is één van de weinige clubs in NL, waar er nog 'old-style' gezongen wordt, zonder klappen, zonder trommels, prima.

Echter de sfeer in uit-wedstrijden is totaal anders. Véél Feyenoorders reizen buiten de combi om af naar uitwedstrijden, maar de supporters in het uitvak zijn wel degelijk 'only sing when you're winning' supporters. Dat merk ik al zo'n 7 a 8 jaar.

Ik zou mijn eigen club op de borst kunnen tikken, omdat we de titel 'supporters van het jaar' hebben gekregen.
Omdat we samen met Utrecht een geweldige beker sfeer gemaakt hebben in de Kuip. Omdat we qua beleving een prachtige FC Twente - NAC hebben neergezet, samen met NAC, waar Engelse/Italiaanse clubs jaloers op zouden kunnen zijn.
Omdat we in 2001 met 35.000 tukker naar R'dam gingen, om de beker te winnen.

Maar dat is véél te makkelijk, ook bij Twente, komt er minder volk als er slecht gepresteerd wordt. Ook bij Twente wordt er net iets minder hard gezongen bij slecht voetbal, en gaan er mensen eerder weg bij achterstand. Tja, ik ben er niet trots op, maar je moet wel inzien dat, dat in het voetballen voorkomt, bij elke club, helaas...
Bij Feyenoord misschien wat minder, dan bij de rest, zou kunnen.
Oud 26-02-2005, 17:29
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Beetje uitgemolken discussie dit, wie is het gekst? Wie zingt het hardst? Waar zijn ze het stoerst?

Lekker belangrijk eerlijk gezegd. Overal zitten supporters die op successen afkomen. Neem alleen al die bekerfinales waar duizende mensen ineens wel de weg naar Rotterdam weten te vinden, maar dit schijnt tijdens de competitie veel moeilijker te zijn.
Het zijn ook niet die supporters die belangrijk zijn, juist die mensen die de prestaties niet nodig hebben bepalen het karakter van de club.

Bij ons is ook vaak zat een teringbende geweest na slechte resulaten. Bussen opwachten, Maasgebouw aanvallen, in verder verleden werden zelfs spelers opgezocht, en kregen ze hun eigen kliko's weer door woonkamerruit terug gebracht.
Zeker geen dingen om trots op te zijn, maar supporters die zich in de zeik voelen gezet gaan wel is over de scheef, zo ook afgelopen donderdag zeker bij 0-1.

Dat eerste vuurwerk incident had nooit mogen gebeuren. Of het nu wel of geen invloed had op de wedstrijd. Het interesseert me niet eens. Maar van die opgeschoten pubers met iets teveel bewijsdrang kunnen zich beter is echt laten gelden ipv dit soort laffe acties.
Maar er moet ook niet te hysterisch gedaan worden. Een rotje is geen bom, niemand was in levensgevaar. En al waren we allemaal poeslief op de tribune, gewonnen hadden we toch nooit.
Wat wil je ook met een elftal dat 'totaal ontdaan' terug komt..

Over de staf maak ik me ook niet echt heel veel zorgen. Van Marwijk heeft bij Fenerbarche nog een half interieur moeten terug koppen, als ik mij niet vergis viel de strafmaat toen ook wel mee.

We zullen het wel merken.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 17:35
S.C. Feijenoord
Overigens ons uitvak is toch een lachtertje.
Met z'n alle gezellig in de combi, pakje wicky en gek doen!

Twee waarschuwingen van oom steward en iedereen gaat weer zitten, want niemand zal z'n zwaarbevochten goldcard op het spel zetten.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 17:41
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 26-02-2005 @ 18:35 :

Twee waarschuwingen van oom steward en iedereen gaat weer zitten, want niemand zal z'n zwaarbevochten goldcard op het spel zetten.
Das bij elke club het geval...
Oud 26-02-2005, 17:54
S.C. Feijenoord
Citaat:
USPalermo schreef op 26-02-2005 @ 18:41 :
Das bij elke club het geval...
Niet elke club heeft meer vraag naar (uit)kaarten dan aanbod. Selectie maken tussen supporters wordt op een dergelijke wijze wel héél makkelijk..

Neemt niet weg dat steeds meer muppets op het voetbal af komen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 18:29
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
masterdj schreef op 25-02-2005 @ 19:39 :

ze hadden veel eerder moeten gaan aanvallen en niet als je al met 0-2 achter staat
Natuurlijk, ze hadden eerder moeten aanvallen en dat deden ze niet maar lieve schat, als je eenmaal achter staat ga je niet zitten verdedigen. Dan heb je aanval nodig om nog wat aan de wedstrijd te kunnen doen.
Oud 26-02-2005, 21:00
Gimme more beer
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 26-02-2005 @ 18:35 :

Dacht je nou echt dat er fanatiekelingen zijn die een goldcard kunnen bemachtigen?
Oud 28-02-2005, 14:11
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 26-02-2005 @ 18:29 :
Beetje uitgemolken discussie dit, wie is het gekst?
Eindhoven is de gekste.
Citaat:
Wie zingt het hardst?
Utrecht, die zingen de leukste liedjes van Nederland!
Citaat:
Waar zijn ze het stoerst?
Almelo!!!!!!
En de spelers van Willem II.

Citaat:
Over de staf maak ik me ook niet echt heel veel zorgen. Van Marwijk heeft bij Fenerbarche nog een half interieur moeten terug koppen, als ik mij niet vergis viel de strafmaat toen ook wel mee.
In die landen mag volgens mij alles. Inter kan ongestraft een brandende scooter het uitvak in mikken en Nederlandse clubs moeten hun boterham met pindakaas al in leveren als ze door Duitsland willen rijden.
Het probleem is denk ik ook dat Feyenoord al een naam heeft en ook dit seizoen al een keer gezellig bezig is geweest in Basel.
Bovendien zal het niet de eerste UEFA sanctie zijn….
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 14:40
AGH
AGH is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 26-02-2005 @ 13:39 :
Die naam in het buitenland komt natuurlijk vooral voort uit het massale, niet zozeer uit het niet weglopen bij een achterstand. Ik vraag me ook af of dat überhaupt wel kan.
Ik kom toevallig net terug uit Newcastle voor het bezoeken van een wedstrijdje daar en voor een wedstrijd van buurman Sunderland, helaas speelde Heerenveen ook toevallig daar.
Aangezien we met een relatief grote groep het weekendje mochten beleven vroegen veel Engelsen zich af of wij toevallig de schrikbarende harde kern van Heerenveen waren.
Niets is erger dan aangezien worden voor een verkeerde club en dan ook nog met zo’n uitstraling. De uitstraling die Feyenoord voor het buitenland heeft is natuurlijk prachtig.
Gewoon dankzij die massale aanwezigheid, die gewelddadige status en natuurlijk dankzij de veroorzaakte problemen. Ik vraag me af hoe Feyenoord aan haar naam komt, dankzij de trouwe supporters of dankzij die zogenaamde rotte appels die alles verzieken.

En wat dat weglopen betreft….
Tja, ik kom nu zo’n zeventien jaar bij mijn club kijken en ik denk dat jij de afgelopen twee jaar meerdere overwinningen hebt gezien dan ik in mijn hele leven.
Kijk, het is makkelijk om te blijven staan als je vier keer verliest maar probeer maar eens als een debiel te blijven klappen als je 18e staat in de eerste divisie en je een uitwedstrijd mag bezoeken in Veendam. Het is hetzelfde als de zogenaamde harde kernen top 10, dat kun je ook onmogelijk vaststellen, omdat je alles in de juiste proporties moet zien.
Ik ben ook zo vaak weggelopen bij een 0-3 achterstand, er waren ook zoveel wedstrijden dat we wel helemaal de reis naar Roosendaal maakten om vervolgens niet naar de wedstrijd te gaan. Ook bij thuiswedstrijden ben ik wel eens gewoon naar Deventer gegaan om vervolgens doodleuk in de kroeg te blijven, omdat andere dingen op dat moment belangrijker waren.
Dat gebeurt ook in Rotterdam, daar kun je niet aan onderuit.
Ook bij Feyenoord lopen ongetwijfeld vele mensen weg na een zoveelste nederlaag, dat kun je gewoonweg niet ontkennen omdat dat overal gebeurt.
Geloof me, ik ben een voetbaljongen en ben mijn club heel erg trouw, als jongens als ik weglopen bij een achterstand gebeurt dat overal; ook bij Feyenoord.
Feyenoord is een prachtige volksclub, maar alle fanatieke supporters zijn hetzelfde.
Ze zijn alleen voor een andere club.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:39
S.C. Feijenoord
Citaat:
AGH schreef op 28-02-2005 @ 15:11 :

In die landen mag volgens mij alles. Inter kan ongestraft een brandende scooter het uitvak in mikken en Nederlandse clubs moeten hun boterham met pindakaas al in leveren als ze door Duitsland willen rijden.
Het probleem is denk ik ook dat Feyenoord al een naam heeft en ook dit seizoen al een keer gezellig bezig is geweest in Basel.
Bovendien zal het niet de eerste UEFA sanctie zijn….
Das waar. De norm ligt in die landen anders, maar neemt niet weg dat die wedstrijd wel onder de naam van UEFA werd gespeeld.
Die Grieken staken zelfs nog hun eigen stadion in de fik, en er werd gewoon doorgevoetbald.

De hysterie over dit incident onstaat vind ik ook wel weer typisch Nederlands. Het valt niet goed te praten, dat hoeft ook niet. Maar welbeschouwd viel het toch allemaal wel mee? Van Bronckhorst beweerde zelfs dat het in Spanje niet voorkomt. Mag ik dan even lachen, na al die Figo incidenten..
Maar ja de kenners weten het altijd beter, in Engeland hebben ze een voetbalwet, dat werkt pas goed man!!

Overigens zou ik best een wedstrijd een paar honderd kilometer buiten Rotterdam willen voetballen. Een mooie locatie in Duitsland hoeft echt geen straf te zijn hehe!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:44
S.C. Feijenoord
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-02-2005 @ 22:00 :
Dacht je nou echt dat er fanatiekelingen zijn die een goldcard kunnen bemachtigen?
Volgens oom Jorien hebben de trouwste supporters een goldcard, en de allertrouwste zelfs een diamondcard! En oom Jorien heeft altijd gelijk!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:03
Verwijderd
( op de melodie van "de zak van sinterklaas" )

De vrouw van oom Jorien, oom Jorien, oom Jorien
de vrouw van oom Jorien
die laat heel vaak haar tieten zien

dan neemt ze, dan neemt ze, dan neemt ze het legioen,
alweer geen, alweer geen,
ALWEER GEEN KAMPIOEN!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:27
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 02-03-2005 @ 18:39 :
Van Bronckhorst beweerde zelfs dat het in Spanje niet voorkomt. Mag ik dan even lachen, na al die Figo incidenten..
Maar ja de kenners weten het altijd beter, in Engeland hebben ze een voetbalwet, dat werkt pas goed man!!
Jenever fles én een varkenskop als beloning voor het nemen van een corner....
Oud 02-03-2005, 18:28
AGH
AGH is offline
Citaat:
Das waar. De norm ligt in die landen anders, maar neemt niet weg dat die wedstrijd wel onder de naam van UEFA werd gespeeld.
Die Grieken staken zelfs nog hun eigen stadion in de fik, en er werd gewoon doorgevoetbald.
Ik ben benieuwd wat PAOK gekregen heeft voor die brand.
Maar als die psychopaten daar hun stadion aan tienen trekken en elkaar beschieten met vuurwerk die de Amerikanen al maanden in Irak proberen te vinden is het ineens zulk gezellige temperamentvol volk. Een échte heksenketel!
Bij Studio Sport lachen ze om de beelden van de brandweerauto die het veld op komt rijden en in Nederland stotteren ze al bij elke groene roggel die keurig in de nek van welke linksbuiten dan ook wordt gemikt.

Ik wens je veel succes, maar ben bang dat de vlag ‘you can’t ban a Feyenoord fan’ weer uit de kast gehaald mag worden.
Citaat:
Overigens zou ik best een wedstrijd een paar honderd kilometer buiten Rotterdam willen voetballen. Een mooie locatie in Duitsland hoeft echt geen straf te zijn hehe!
Ik heb gehoord dat ze het stadion van Schalke’04 verhuren en ook Anderlecht heeft vast nog wel een plaatsje vrij voor een gezellige voetbalpot.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten