Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 16:20
barbara.inc
barbara.inc is offline
ik heb maat 36/38 en mn beste vriendin maat 34 (en dat is zelfs vaak nog te groot)...
maar we krijgen altijd wel ongeveer een gelijke hoeveelheid aandacht (licht er ook wel aan wat we aantrekken) dus er zijn gewoon een aantal jongens die op dun vallen, en een aantal die op dikker vallen...
Oud 13-10-2004, 18:23
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
charizz schreef op 13-10-2004 @ 16:40 :
heyhey.. nou ik dacht dus hetzlefde.. dat dikkere mensen dan maatje 36.. dus ik kreeg daardoor bijna anorexia.. als ik 1kilo meer was afgevallen.. had ik anorexia.. ben uiteindelijk 17kilo afgevallen n heb nu maatje 36 n een vriend.. dus.. maja! doe dat nooit.. ga nooit niks eten.. ik ben nog nii perfect slank.. maja mijn vriend zegt.. tgaat niet om uiterlijk.. moet toch ergens aan vast kunnen pakken.. dan aan die botten.. dus.. wees blij met jezelf.. heb ik ook moeten leren..

kusje
meid je bent 14....je moet nog groeien....(goed dat je blij bent met jezelf )
Oud 13-10-2004, 19:57
evanescence
evanescence is offline
op de vraag of meisjes die volslank/dik zijn minder geaccepteerd worden in de maatschappij is mijn antwoord: JAAAA!!!!
je kan het al zien in kleding winkels...ze gaan meestal tot maat 42 en de mensen die groter zijn kunnen naar een dikkedameswinkel gaan (zo noem ik het altijd) waar ze lelijke ouwewijven kleren hebben....ikzelf ben dik..niet eens volslank maar gewoon dik....en ik merk het overal...ik ben vrij jong enzo...en ik heb het gevoel dat er sneller afkeurend naar jonge dikke meisjes gekeken wordt dan wat oudere dikke vrouwen....mensen kijken, en dat doet soms best pijn....vooral als het jongens zijn....je wilt toch een beetje aantrekkelijk zijn, maar dat ben je dus niet omdat de media/maatschappij het bij mensen erin stampt dat dik-zijn lelijk is...dat dikke mensen lui en vies zijn...dat ze DOM zijn vind ik vooral een hele erge vooroordeel....ik studeer zelf HBO maar denk vaak zat dat ik te dom er voor ben...dat komt door dat stereotyperend gedrag van de media en maatschappij....iedereen moet slank zijn...bullshit...zelf ben ik minder gelukkig met mijn lichaam, dat komt dus doordat het beeld van dikke mensen negatief is...ik wil ook wel eens leuke kleren...maar in mijn maar heb je niet veel... dat doet echt pijn....of als ik wellus wat te eten koop in de stad (ik moet ook eten natuurlijk) zie ik ook mensen kijken..het kan ook aan mij liggen hoor...maar zo zie ik het...
ik heb gelukkig wel een vriend die mij accepteerd zoals ik ben...door hem ben ik wel minder onzeker geworden...maar wanneer er weer eens mensen kijken en ik voel de ogen prikken wordt ik een heel klein meisje....onzeker zal ik altijd blijven...
zelf maakt het mij niet veel uit hoe iemand eruit ziet...(dik of dun) als diegene maar iets heeft wat hem of haar bijzonder maakt en aantrekkelijk....
Oud 13-10-2004, 21:15
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-10-2004 @ 16:55 :
Ik zal 't ook even vanuit mezelf beantwoorden.

Zelf ben ik niet slank, heb overgewicht (en je kan 't idd niet zien aan mijn foto's, 't zit allemaal 'onder m'n hoofd' en alleen m'n hoofd staat op de foto's).

Ik kan goed met jongens opschieten. Als vrienden. Kan goed met ze lachen, na schooltijd ga ik ook wel met ze naar een film ofzo zeg maar.
Maar dat is 't ook. Seksueel getinte aandacht, om 't zo maar even te noemen, krijg ik niet of nauwelijks. Geroddel achter m'n rug om hoor ik echter genoeg.

Vriendinnen van me, die slank zijn (maten vind ik nutteloos, ligt ook aan lengte) krijgen m.i. meer aandacht. Als we staan te praten met jongens wordt ik bijna volledig genegeerd.
Het is niet zo dat ik een muurbloempje ben, heb best een grote mond. Maar toch is 't zo.

Ik zeg niet dat 't altijd zo is, dit zijn puur mijn ervaringen.
Dat kan misschien ook aan iets anders liggen. Je houding misschien, of het feit dat je een beetje snel op je teentjes bent getrapt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 21:26
thatssarah
thatssarah is offline
ik geef geen extra aandacht aan slanke mensen hoor!
ik ben er ook nog niet helemaal uit op wat voor type ik val, ik ben ook nog maar 14
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 22:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
)Vampje( schreef op 13-10-2004 @ 22:15 :
Dat kan misschien ook aan iets anders liggen. Je houding misschien, of het feit dat je een beetje snel op je teentjes bent getrapt.
Het kan idd ja, maar ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan met alle jongens perfect opschieten, maar word altijd meer gezien als een soort van grote zus.
Heeft niks met houding of snel-op-teentjes-getrapt-zijn-heid te maken.
Oud 13-10-2004, 22:42
Dree
Dree is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2004 @ 19:27 :
Clichématig gelul
hee avator pikker!
Oud 14-10-2004, 13:59
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 13-10-2004 @ 23:34 :
Het kan idd ja, maar ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan met alle jongens perfect opschieten, maar word altijd meer gezien als een soort van grote zus.
Dat ging ook alleen over haar (terugkomend op iets wat ze eerder zei), en niet over jou.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 17:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
)Vampje( schreef op 14-10-2004 @ 14:59 :
Dat ging ook alleen over haar (terugkomend op iets wat ze eerder zei), en niet over jou.
Excusez moi. Ik dacht dat je een soort van generaliserende opmerking maakte.
Oud 14-10-2004, 18:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
)Vampje( schreef op 13-10-2004 @ 22:15 :
Jij bent hier degene die snel op de teentjes getrapt, aangezien jij meteen met rologen begint te gooien als iemand zegt dat je ongelijk hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 13-10-2004 @ 23:34 :
Ik heb ook zoiets vaags Jongens waarmee ik optrek als vrienden en waarmee ik alleen maar bevriend wil zijn, die voelen meer of die worden verliefd op me, terwijl de jongens waar ik verliefd op ben alleen maar bevriend willen zijn .
Gewoon altijd de verkeerde jongens uitzoeken .
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:53
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
evanescene schreef op 13-10-2004 @ 20:57 :
op de vraag of meisjes die volslank/dik zijn minder geaccepteerd worden in de maatschappij is mijn antwoord: JAAAA!!!!
je kan het al zien in kleding winkels...ze gaan meestal tot maat 42 en de mensen die groter zijn kunnen naar een dikkedameswinkel gaan (zo noem ik het altijd) waar ze lelijke ouwewijven kleren hebben....ikzelf ben dik..niet eens volslank maar gewoon dik....en ik merk het overal...ik ben vrij jong enzo...en ik heb het gevoel dat er sneller afkeurend naar jonge dikke meisjes gekeken wordt dan wat oudere dikke vrouwen....mensen kijken, en dat doet soms best pijn....vooral als het jongens zijn....je wilt toch een beetje aantrekkelijk zijn, maar dat ben je dus niet omdat de media/maatschappij het bij mensen erin stampt dat dik-zijn lelijk is...dat dikke mensen lui en vies zijn...dat ze DOM zijn vind ik vooral een hele erge vooroordeel....ik studeer zelf HBO maar denk vaak zat dat ik te dom er voor ben...dat komt door dat stereotyperend gedrag van de media en maatschappij....iedereen moet slank zijn...bullshit...zelf ben ik minder gelukkig met mijn lichaam, dat komt dus doordat het beeld van dikke mensen negatief is...ik wil ook wel eens leuke kleren...maar in mijn maar heb je niet veel... dat doet echt pijn....of als ik wellus wat te eten koop in de stad (ik moet ook eten natuurlijk) zie ik ook mensen kijken..het kan ook aan mij liggen hoor...maar zo zie ik het...
ik heb gelukkig wel een vriend die mij accepteerd zoals ik ben...door hem ben ik wel minder onzeker geworden...maar wanneer er weer eens mensen kijken en ik voel de ogen prikken wordt ik een heel klein meisje....onzeker zal ik altijd blijven...
zelf maakt het mij niet veel uit hoe iemand eruit ziet...(dik of dun) als diegene maar iets heeft wat hem of haar bijzonder maakt en aantrekkelijk....
Die mensen boeien toch niet
als hun zo oppervlakkig zijn, dan weet je gelijk wat voor types dat zijn
hoef je ze er later teminste niet meer uit te filteren
Oud 14-10-2004, 22:14
stuivertje
stuivertje is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 14-10-2004 @ 22:53 :
Die mensen boeien toch niet
als hun zo oppervlakkig zijn, dan weet je gelijk wat voor types dat zijn
hoef je ze er later teminste niet meer uit te filteren
Das heel makkelijk gezegd, maar echter heel moeilijk om zo ook te denken. Je hebt namelijk altijd mensen om je heen, met altijd hun oordeel. EN je kan dan wel geruime tijd als een moraalridder denken, dat is de realiteit niet. Na lange tijd, wordt dat dan ook wel de grond ingestampt.

Misschien verandert het schoonheidsideaal wel weer na verloop van tijd.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 22:19
stuivertje
stuivertje is offline
Over dat aandacht thingie.

Als je op stapgaat, en iedereen toch aan het "hoereren" is, zoals ik het zelf zie dan he, krijgen over het algemeen de slankere types de "flirt" aandacht en de stevigere types de"lol"aandacht.
Daarbij komt dat de stevige mensen vaak ook gewoon overdag in het dagelijkse leven vaak negatieve aandacht krijgen.
Dat is alles behalve leuk, en ik zeg niet dat het altijd gebeurt, maar het gebeurt vaak.
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die daardoor heen prikken.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 10:08
Silvie
Silvie is offline
Laatst was ik dus met een vriendin gaan winkelen en we gingen eens voor de gein kijken bij die vlotte, mode winkeltjes.
Nou, daar ging het dan tot L. Maar die maat L zou in een 'gewone' winkel S zijn. En daar hadden ze dus echt hele leuke kleding, maar ik voelde me er dus totaal niet in thuis. En dit maak ik veel vaker mee.
Beetje jammer.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 10:16
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Silvie schreef op 15-10-2004 @ 11:08 :
Laatst was ik dus met een vriendin gaan winkelen en we gingen eens voor de gein kijken bij die vlotte, mode winkeltjes.
Nou, daar ging het dan tot L. Maar die maat L zou in een 'gewone' winkel S zijn. En daar hadden ze dus echt hele leuke kleding, maar ik voelde me er dus totaal niet in thuis. En dit maak ik veel vaker mee.
Beetje jammer.
Ja, je hebt in Leiden ook zo'n winkeltje en daar past mijn superslanke maat 34 vriendin niet eens in maat 40. Maargoed, gelukkig zijn de kleren daar toch niet leuk.
Oud 15-10-2004, 12:08
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-10-2004 @ 16:55 :

Ik kan goed met jongens opschieten. Als vrienden. Kan goed met ze lachen, na schooltijd ga ik ook wel met ze naar een film ofzo zeg maar.
Maar dat is 't ook. Seksueel getinte aandacht, om 't zo maar even te noemen, krijg ik niet of nauwelijks. Geroddel achter m'n rug om hoor ik echter genoeg.

Vriendinnen van me, die slank zijn (maten vind ik nutteloos, ligt ook aan lengte) krijgen m.i. meer aandacht. Als we staan te praten met jongens wordt ik bijna volledig genegeerd.
Het is niet zo dat ik een muurbloempje ben, heb best een grote mond. Maar toch is 't zo.

Ik zeg niet dat 't altijd zo is, dit zijn puur mijn ervaringen.
wauw hoe herken ik me in jou ik heb dan wel een 'seksueel getinte aandacht'van jongens maar ook niet vaak hoor. ik heb dan wel een vriend nu maar daarvoor was het nauwelijks zo.. en van dat geroddel heb ik ook heel erg..
En wat je zei over anorexia klopt ook.. (ik kan me wel vinden in jou meningen) mijn zus heeft het (gehad, ze is er bijna overheen) zij was dan ook heel mager (34 kilo en 1,58..) maar het zat vooral in haar hoofd
Oud 15-10-2004, 12:58
Peacefully
Peacefully is offline
ik weet niet of ik hier gereageerd had. en ik heb het topic ook niet helemaal doorglezen, maar ja.. wat ik ervan vind?

volslanke of dikke mensen (en ik hoor daar ook bij) krijgen nou eenmaal minder aandacht in een discotheek of gewoon op straat of maakt niet uit.

eigenlijk heb ik er zelf niet zo heel veel problemen mee geloof ik. een tijdje terug wel, heel erg zelfs en ik wilde alleen maar dieeten en afvallen, maar daar krijg je op een gegeven moment gewoon geen zin meer in.

voor wie doe je dat eigenlijk dat afvallen? voor jezelf? of voor de rest van de wereld. ik deed het iig niet voor mezelf en ik bedacht me later dat ik ook niet van plan was om te veranderen voor iemand anders die me toch al niet moet .

nee, ik ben niet tevreden met mijn lichaam en ja ik zou er graag een stuk dunner uit willen zien, maar ik heb geen zin om elke dag of elke week op de weegschaal te staan, om met elk koekje en chipje rekening te houden, dus kies ik als het ware om dik te zijn.

maar.. ik heb gelukkig nooit honger en ik voel me prima zo. en als ik echt, echt HEEL erg er mee zat net zoals eerst, ga ik wel weer naar de dietiste en voor de rest kennen ze allemaal me tenen likke
Oud 15-10-2004, 14:49
Vice
Vice is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 15-10-2004 @ 11:16 :
Ja, je hebt in Leiden ook zo'n winkeltje en daar past mijn superslanke maat 34 vriendin niet eens in maat 40. Maargoed, gelukkig zijn de kleren daar toch niet leuk.
Welk winkeltje dan?
Oud 15-10-2004, 14:52
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Vice schreef op 15-10-2004 @ 15:49 :
Welk winkeltje dan?
wij noemen het altijd de anorexiawinkel
ik geloof dat t jen's mode heet ofzo
Oud 15-10-2004, 14:54
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 15-10-2004 @ 13:58 :
voor wie doe je dat eigenlijk dat afvallen? voor jezelf? of voor de rest van de wereld. ik deed het iig niet voor mezelf [..]

nee, ik ben niet tevreden met mijn lichaam en ja ik zou er graag een stuk dunner uit willen zien, maar ik heb geen zin om elke dag of elke week op de weegschaal te staan, om met elk koekje en chipje rekening te houden, dus kies ik als het ware om dik te zijn.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb dit topic even snel doorgelezen en ik zie replies van meiden met maatje 38 of 40 die zichzelf mollig of dik noemen. Mensen toch, waar gaat deze wereld heen?

Nog één keer voor de duidelijkheid: de maten 36 t/m 42 zijn hele normale maten voor volwassen vrouwen! Vrouwen met maat 42 zou je in sommige gevallen eventueel kunnen omschrijven als 'mollig', maar dat hangt van veel dingen af (bouw, lengte, enz).

Ik ben heel m'n leven al een beetje mollig. Soms wat meer dan anders. Maar ik weiger m'n hele leven bij elk chipje of chocolaatje na te denken.. ik wil gewoon lekker uit eten kunnen gaan en af en toe eens een patatje kunnen pakken, zonder dat ik me daar schuldig om zou moeten voelen. Het lijkt me echt vreselijk om op m'n 80ste te moeten zeggen: 'ik ben heel m'n leven bezig geweest met m'n gewicht en heb mezelf nooit kunnen accepteren zoals ik ben'. Je leeft maar één keer, dan kun je het maar beter goed doen, zolang het natuurlijk binnen de gezondheidsgrenzen blijft.

Natuurlijk zijn er ook wel dagen dat ik voor de spiegel sta en denk: bah. Maar ja, ik ben ik. Ik ga morgen echt niet opeens wakker worden met een maatje 36 en zelfs als ik iedere dag zou sporten en supergezond zou eten, zou ik waarschijnlijk nog geen maatje 36 hebben. Ik ben gewoon anders gebouwd.

Het heeft geen bal met het maatje in de kleding of met het getal op de weegschaal te maken, maar met het accepteren van hoe je bent.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:06
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik heb er altijd een hekel aan als mensen oordelen over andere zonder iets van iets af te weten.

Zoals net al genoemd werd als je wat in de stad eet.

Zo was ik afgelopen zondag in de mac samen met mijn vriend een sunday ijsje aan het eten.

naast ons zat een gezinnetje. ouders 2 kinderen en oma.

Daar schuin achter zat ook een gezin ouders en een kind van rond de 16/17.

Diegene naast ons, de moeder, was gewoon erg stevig.

Dat gezin er schuin achter was gewoon zo achterbaks als maar kan. Gewoon fluisteren van je gaat toch niet naar de mac als je zo bent en dit en dat. En dan gewoon lachen als ze langsliep enzo.

Ik heb daar zo'n hekel aan. Alsof hun zo perfect waren.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:11
wave-surfer
wave-surfer is offline
Voor mij hoef ik geen meisje te hebben die te dun is want ben dan bang dat ik haar breek. Voor de rest hoeft ze niet een top figuur te hebben als ze mar aantrekkelijk is in mijn ogen (lekkere bolle kont, handje vol tieten , en een lekkere buikje (hoeft niet strak te zijn), mooie ogen). Want het gaat immers om het innerlijke
Oud 15-10-2004, 15:21
Verwijderd
Ik ga echt niet dit hele topic doorlezen, maar ik val op iets gevuldere dames. Maar zo heel veel doet het er niet toe eigenlijk, uitstraling is veel belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 11:21
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Yolcu schreef op 15-10-2004 @ 15:54 :

Nog één keer voor de duidelijkheid: de maten 36 t/m 42 zijn hele normale maten voor volwassen vrouwen!
Ah. Dus 34 is geen normale maat?

Citaat:
wave-surfer schreef op 15-10-2004 @ 16:11 :
Voor mij hoef ik geen meisje te hebben die te dun is want ben dan bang dat ik haar breek.
Ja, klopt. Ik ben dan ook al héél vaak doormidden gebroken. Vervelend is dat, steeds weer laten maken en zo
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:11
Verwijderd
maat doet er niet zo veel toe, vind ik.
ik ben de afgelopen maanden slanker geworden, maar qua gewicht niet veel afgevallen (er zijn spieren bij gekomen) en ik heb maar een halve maat kleiner, waardoor ik die maat kleiner dus nog net niet pas... (grrr ), maar goed. het gaat om de uitstraling. en natuurlijk of je je goed kleedt bij je maat. als jij maat 44 en een beetje blubberig bent, dan moet je natuurlijk niet met blote buik truitjes gaan lopen, want dat is gewoon geen gezicht. maar met een mooi truitje met een open hals en een mooie broek of rok kan jij er enorm sexy en aantrekkelijk uitzien!!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:28
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
)Vampje( schreef op 16-10-2004 @ 12:21 :
Ah. Dus 34 is geen normale maat?
Sjonge aanstellen is ook een vak.
Ik neem aan dat je zelf ook nog wel begreep dat ik juist bedoelde dat je met mt 36 t/m 42 niet dik bent.
Voor jou dan: maat 34 is natuurlijk ook een hele normale maat. En als er nog maten zijn kleiner dan dat (32? 30?) dan zijn dat vast ook hele normale maten. Het ging hier om volslanke/dikke meiden, dan is het dus niet zo raar dat ik het niet over maat 34 heb.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 15-10-2004 @ 16:06 :

Daar schuin achter zat ook een gezin ouders en een kind van rond de 16/17.

Diegene naast ons, de moeder, was gewoon erg stevig.

Dat gezin er schuin achter was gewoon zo achterbaks als maar kan. Gewoon fluisteren van je gaat toch niet naar de mac als je zo bent en dit en dat. En dan gewoon lachen als ze langsliep enzo.

Ik heb daar zo'n hekel aan. Alsof hun zo perfect waren.
idd, die ouders leren hun kind dan ook respect voor de medemens
dat ze daar dan nog aan meedoen ook snap ik dus echt niet

maar goed, over mezelf, ik heb maat 40/42 verschilt per keer/ per broek, en ben wel 1.77 en ja ik mag wel afvallen, want zo slank zie ik er niet uit, maar door mijn lengte valt het op zich niet op...

maar uit ervaring (niet bij mezelf..) weet ik dat als je 'sexueel getinte aandacht' wilt hebben hoef je niet perse slank te zijn, het gaat er ook om of je jezelf wel genoeg opdringt en of je wel er mee bezig bent (altijd leuk, lief, beschikbaar zijn)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 18:49
innogen
innogen is offline
Citaat:
Yolcu schreef op 15-10-2004 @ 15:54 :
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb dit topic even snel doorgelezen en ik zie replies van meiden met maatje 38 of 40 die zichzelf mollig of dik noemen. Mensen toch, waar gaat deze wereld heen?

Nog één keer voor de duidelijkheid: de maten 36 t/m 42 zijn hele normale maten voor volwassen vrouwen! Vrouwen met maat 42 zou je in sommige gevallen eventueel kunnen omschrijven als 'mollig', maar dat hangt van veel dingen af (bouw, lengte, enz).
je kan helemaal niet zeggen dat maten 35 tm 42 normale maten zijn want zoals al vaker is gezegd hangt het allemaal van je lengte af. bijvoorbeeld, iemand van 1.50 met maat 40 kan gewoon mollig/dik genoemd worden, maar iemand van 1.80 met maat 40 niet. Tis allemaal relatief
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 12:03
Verwijderd
Ik vind dit een goed topic

Maar ehm.. wat stevigere mensen worden opzich wel geaccepteerd in de maatschappij maar als het om jongens gaat.
Dan wordt het wat moeilijker.
Ik ben ook wat steviger. Ik krijg wel aandacht van jongens maar niet op de manier waarop ik het zou willen. Ze zien me gewoon als een vriendin.. maar ik heb het gevoel dat er nooit een is die me echt leuk vind.
Ik denk dat jongens wel kijken naar uitstraling maar ik denk dat het lichaam toch wel belangrijker is voor ze.
Mij kan het echt niet schelen of een jonger wat steviger is maar dat is ook zo omdat ik weet hoe het is om zo te zijn...
Ik vind ook best snel een jongen mooi als hij een mooie uitstraling heeft.
Volgens mij vinden slanke jongens stevigere meisjes gewoon niet mooi(meestal dan). En daar is ook nix aan te doen. Maar dat is gewoon zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten