Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2004, 20:21
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
PGWR schreef op 04-10-2004 @ 19:23 :
Ik las vanmorgen in de krant dat veel mensen waren gegaan, omdat ze een gratis treinkaartje hadden gekregen en een dagje Amsterdam wilden. Tja, zo kom ik ook wel aan mijn publiek.

Overigens werden er ook (indirecte) doodsbereigingen gedaan. Kijk maar eens naar de foto op de voorpagina van de Metro van vandaag: http://www.metropoint.com/ftp//20041004_1000001.pdf.
Even een toelichting op die foto:
Als je zag welke groep mensen daarmee liep, zag je dat zij allen enigszins middeleeuws gekleed gingen. Daar past opzich het hoofd op een staak al wel bij. Maar er is nog meer. Die groep is gegaan op initiatief van Omnia (als ik het goed heb). Ze liepen ook rond met de banieren van die band. Omnia heeft al tijden dit soort dingen in hun decor staan (het is immers een middeleeuwse band), maar er is nu een ander hoofd voor gemaakt. Onderaan deze post staat een plaatje van een deel van de groep.

Verder vind ik dat je het toch wel enigszins moet relativeren. De media heeft dit gewoon enigszins uit het verband gerukt waar het op de demonstratie plaatsvond. Bovendien, teksten als: "Jan Peter laat je hoofd opereren!" vind ik nou ook niet echt aardig voor onze premier.

PS Ik heb zelf niet meegelopen, maar ik heb het op touw zetten hiervan meegekregen. Ik vertel dit alleen om even duideijk te maken waar dat hoofd wegkomt. Ik ben er zelf nog niet geheel uit wat ik er van vind eigenlijk.
Oud 08-10-2004, 19:32
Oxylos
Oxylos is offline
Citaat:
Ik las vanmorgen in de krant dat veel mensen waren gegaan, omdat ze een gratis treinkaartje hadden gekregen en een dagje Amsterdam wilden. Tja, zo kom ik ook wel aan mijn publiek.
lol, dat is dus de instelling van die demonstranten. Altijd maar zeuren en knagen over hoe asociaal het kabinet wel niet is en hoe onrechtvaardig het allemaal is. Tegelijkertijd maken ze er een gezellig dagje uit van, alleen omdat hen de reiskosten werd aangeboden. Want o wee als het maar wat geld had gekost. Humor is het wel, ongeloofwaardig meestal ook. Maar goed, ik heb er wel tussen gelopen. Niet om te demonstreren, maar om het leuke dagje uit
Oud 08-10-2004, 20:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Oxylos schreef op 08-10-2004 @ 20:32 :
lol, dat is dus de instelling van die demonstranten. Altijd maar zeuren en knagen over hoe asociaal het kabinet wel niet is en hoe onrechtvaardig het allemaal is. Tegelijkertijd maken ze er een gezellig dagje uit van, alleen omdat hen de reiskosten werd aangeboden. Want o wee als het maar wat geld had gekost. Humor is het wel, ongeloofwaardig meestal ook. Maar goed, ik heb er wel tussen gelopen. Niet om te demonstreren, maar om het leuke dagje uit
Nou, voor de treinreizen die dag had ik geen cent uitgegeven, laat dat duidelijk zijn...

En laten we eerlijk zijn, het gaat toch uiteindelijk om het aantal koppen op zo'n demonstratie. Dat is alleen te wijten aan de instelling van onze moderne maatschappij, niet aan de vakbonden of mensen zelf.
Oud 08-10-2004, 21:59
Daevrem
Daevrem is offline
Die mensen hebben allemaal zelf indirect het treinkaartje betaald.
Oud 09-10-2004, 07:35
Oxylos
Oxylos is offline
Citaat:
Op kosten van de vakbond jah. Mensen die helemaal niet tegen het kabinet zijn hebben dan ook mee moeten betalen voor de kaartjes van mensen die een leuk dagje uit willen maken...
Oud 09-10-2004, 13:59
Daevrem
Daevrem is offline
Die mensen zijn de vakbond.

Denk niet dat er veel vakbondsleden zijn die het kabinet steunen.
Oud 10-10-2004, 09:22
Gimme more beer
Citaat:
Daevrem schreef op 08-10-2004 @ 22:59 :
Nee hoor, de vakbonden hebben die kaartjes van de NS gekregen, dat was de steun die de vakbonden van de NS kregen. Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Oud 10-10-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-10-2004 @ 10:22 :
Nee hoor, de vakbonden hebben die kaartjes van de NS gekregen, dat was de steun die de vakbonden van de NS kregen. Tenminste, zo heb ik het begrepen.
En wie betaalt de NS?

Juist.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 16:19
MH
MH is offline
Idd, en ik betaal pvd elke maand € 136,- van mijn studiebeurs voor mijn ov-kaart (krijg ik toch wel kwijtgescholden omdat ik nog acht jaar mag doorstuderen en dat toch wel lukt) en 200.000 sukkels gaan o.a. op onze kosten een gezellige middag naar Amsterdam. Als het nu nog eens door de FNV zelf werd betaald, soit.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:26
Gimme more beer
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-10-2004 @ 11:13 :
En wie betaalt de NS?

Juist.
Er zijn geen extra treinen ingezet, afaik... Dus geen noemenswaardige extra kosten gemaakt...
Oud 10-10-2004, 18:27
Verwijderd
Toestand
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-10-2004 @ 19:26 :
Er zijn geen extra treinen ingezet, afaik... Dus geen noemenswaardige extra kosten gemaakt...
Jawel.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:58
Oxylos
Oxylos is offline
Citaat:
lol, waar heb jij toen gezeten, op mars? Het hele treinverkeer was ontregeld door die enorme toestroom...
Oud 10-10-2004, 20:21
Daevrem
Daevrem is offline
Ik ga er vanuit dat de FNV toch echt geld betaald heeft aan de NS.

En er waren wel extra treinen.
Oud 10-10-2004, 20:27
Gimme more beer
Citaat:
Oxylos schreef op 10-10-2004 @ 19:58 :
lol, waar heb jij toen gezeten, op mars? Het hele treinverkeer was ontregeld door die enorme toestroom...
Ik weet dat de treinen volzaten, maar volgens mij was juist de deal dat ze die boel gratis zouden regelen, dat betekent dus geen extra treinen. De NS zal het inderdaad niet uit eigen zak betaald hebben, dan zullen de vakbonden het verschil wel gedekt hebben.

Dan nog is het een verwaarloosbaar klein bedrag...
Oud 10-10-2004, 20:37
Verwijderd
Ik weet niet hoe duur het is om 65.000 extra zitplaatsen te regelen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:00
Gimme more beer
Citaat:
Snees schreef op 10-10-2004 @ 21:37 :
Ik weet niet hoe duur het is om 65.000 extra zitplaatsen te regelen.
Niet zo duur als je denkt...
Oud 11-10-2004, 08:08
Oxylos
Oxylos is offline
Citaat:
Niet zo duur als je denkt...
Denk je?
Oud 19-10-2004, 11:17
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
De leugen regeert, de leugen demonstreert

Van onze verslaggever Marc Peeperkorn

DEN HAAG - Zowel kabinet als vakbeweging neemt een loopje met de waarheid nu de gemoederen zo oplopen. Over prepensioen, de lengte van de werkweek, het collegeld en zo meer. Vakbeweging en kabinet bestoken elkaar met halve waarheden en onwaarheden

De FNV moest het ontgelden tijdens de algemene beschouwingen. 'Volstrekt ongepast' noemde minister Zalm van Financiën de opmerking van FNV-voorzitter De Waal dat het kabinet uit 'oplichters en huichelaars' bestaat. CDA-fractievoorzitter Verhagen sprak van 'indianenverhalen'. Zijn VVD-collega Van Aartsen hield het op 'platte teksten'.
Aan de vooravond van de landelijke demonstratie op het Museumplein, slijpen kabinet en vakbond de messen. Over en weer vliegen beschuldigingen die leugens of op zijn minst halve waarheden suggereren. Die blaam treft beide partijen. Een bloemlezing.

FNV
Oudere werknemers die keurig hun VUT- en prepensioenpremies betaald hebben, moeten ineens drie, vier, ja soms wel vijf jaar langer doorwerken. Opgebouwde premies worden afgenomen.
De opgebouwde premies worden niet afgepakt. Ook hoeven mensen niet langer door te werken, het kabinet schrapt alleen de fiscale subsidie om eerder te stoppen.

Jonge mensen wordt het onmogelijk gemaaktverlof op te bouwen om vervroegd of tussentijds te stoppen met werken.
De levensloopregeling die het kabinet introduceert (sparen voor eerder of tijdelijk stoppen met werken) staat wel degelijk voor iedereen open.

Het kabinet verlengt de werkweek naar 40 uur voor hetzelfde salaris.
Het kabinet streeft naar een 40-urige werkweek, maar de salariëring en de lengte van de werkweek zijn een zaak van de sociale partners. Minister Brinkhorst van Economische Zaken benadrukt dat langer werken gepaard zal gaan met extra loon.

Het kabinet legt de rekening voornamelijk neer bij 'gewone' werknemers en mensen met een uitkering.
De Miljoenennota leert dat tweeverdieners het meest inleveren, ten gunste van modale inkomens met kinderen. Van de uitkeringsgerechtigen gaan AOW'ers met een redelijk extra pensioen er op achteruit, maar de minima met kinderen en ouderen met alleen AOW worden ontzien.

Kabinet

Premier Balkenende ter verdediging van het plan 100 euro meer collegegeld te heffen: 'Het collegegeld is tien jaar niet verhoogd.'
Het collegegeld bedroeg 977 euro in 1994. Anno 2004 is dat 1476 euro, een verschil van 499.

Minister Brinkhorst: de Nederlandse werknemer werkt gemiddeld 1340 uur per jaar. In de EU is het gemiddelde 1615 uur, in de VS 1815 uur.
Het lage Nederlandse gemiddelde komt door het hoge aantal parttimers. Uit de cijfers van het CBS blijkt dat voltijdwerkers in Nederland gemiddeld 1721 uur per jaar werken.

Minister De Geus van Sociale Zaken: het WW-programma voor deze kabinetsperiode is afgerond.
Het kabinet wacht op een advies van de SER over de WW en komt dan met een voorstel om de werkloosheidsuitkering verder te versoberen. Het besluit is een zaak voor het volgende kabinet.

Minister De Geus (april 2003): ontkoppelen (van lonen en uitkeringen), daar werk ik niet aan mee.
Het kabinet besloot enkele maanden later wel degelijk tot ontkoppeling. De Geus werd 'gered' door de afspraak met de sociale partners over de nullijn, zodat ook de lonen niet stegen.
Bron: Volkskrant
Het valt me op dat met name de FNV verregaande leugens de wereld in helpt, en zodoende de achterban ophitst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten