Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2008, 19:52
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Nou 80 mg lijkt me erg veel voor een meisje van zestien. Ik weet het bij God niet meer, ik denk 50/60 ofzo. Maar het is al lang geleden en ik heb het ook gewoon weggestopt. Maar in ieder geval mocht ik onder geen beding een hogere dosering, dan moest ik gewoon een ander medicijn gaan slikken, maar deze relatief hoge dosering hielp best goed, dus ben ik het toen gewoon blijven slikken.

Misschien kun je het nog eens navragen bij je psychiater? Of hij echt bedoelt dat je helemaal niet meer mag drinken, omdat je psycholoog wat anders zei?
ja achteraf heb je gelijk dat 80mg veel is voor iemand van 16.
mooi dat het je gewoon hielp ja.
en dat je dus ook geen ander medicijn nodig had.
ja ik ga het inderdaad na vragen als ik weer naar me psychiater toe moet.
en dinsdag ga ik het nog eens na vragen aan me psycholoog.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Advertentie
Oud 22-06-2008, 23:06
Verwijderd
volgens mij mag iemand sowieso niet boven de 60mg, hoe oud, jong, dik of dun ook.
Oud 23-06-2008, 17:36
Verwijderd
Citaat:
hmm ja het spreekt elkaar wel tegen.
ik snap alleen niet dat ze alletwee wat anders zeiden.
en ja ze heeft er wel voor geleerd.
ik zit nou een beetje te twijfelen.
maar thx.

Naja, het spreekt elkaar niet tegen in de zin dat beide bronnen het gebruik van alcohol afraden...
Oud 23-06-2008, 21:41
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Naja, het spreekt elkaar niet tegen in de zin dat beide bronnen het gebruik van alcohol afraden...
daar heb je gelijk in ja.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 28-06-2008, 10:01
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
De 20 mg paroxetine heb ik nu een paar maanden gebruikt, maar de vermoeiheidsklachten( vooral slap gevoel in mijn lichaam) is niet overgegaan, ook is mijn zicht wat wazig. Gebruik op advies van de huisarts nu 30 mg paroxetine. De vermoeidheid is er nog steeds, mijn eetlust is toegenomen en de dromen die ik heb lijken zo realistisch dat ik me soms echt afvraag of ik iets gedroomd heb of dat het in werkelijkheid is gebeurt.
Heeft iemand deze verschijnselen ook?
Ik zou graag van de vermoeidheid afwillen.
Er zijn ook positieve dingen: Ik spreek makkelijker mensen aan, heb bijna geen stemmingswisselingen meer.
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Oud 28-06-2008, 14:51
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
De 20 mg paroxetine heb ik nu een paar maanden gebruikt, maar de vermoeiheidsklachten( vooral slap gevoel in mijn lichaam) is niet overgegaan, ook is mijn zicht wat wazig. Gebruik op advies van de huisarts nu 30 mg paroxetine. De vermoeidheid is er nog steeds, mijn eetlust is toegenomen en de dromen die ik heb lijken zo realistisch dat ik me soms echt afvraag of ik iets gedroomd heb of dat het in werkelijkheid is gebeurt.
Heeft iemand deze verschijnselen ook?
Ik zou graag van de vermoeidheid afwillen.
Er zijn ook positieve dingen: Ik spreek makkelijker mensen aan, heb bijna geen stemmingswisselingen meer.
Weet je zeker dat de vermoeidheid samenhangt met je medicatie? Een depressieve gemoedstoestand kan ook gepaard gaan met vermoeidheid.

Zijn er nog onderdelen in je levensstijl die je kunt optimaliseren? Door sporten (m.n. duursporten) krijg je nieuwe energie terug. Gezonde voeding draagt ook bij aan meer energie.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-06-2008, 17:27
Verwijderd
Citaat:
De 20 mg paroxetine heb ik nu een paar maanden gebruikt, maar de vermoeiheidsklachten( vooral slap gevoel in mijn lichaam) is niet overgegaan, ook is mijn zicht wat wazig. Gebruik op advies van de huisarts nu 30 mg paroxetine. De vermoeidheid is er nog steeds, mijn eetlust is toegenomen en de dromen die ik heb lijken zo realistisch dat ik me soms echt afvraag of ik iets gedroomd heb of dat het in werkelijkheid is gebeurt.
Heeft iemand deze verschijnselen ook?
Ik zou graag van de vermoeidheid afwillen.
Er zijn ook positieve dingen: Ik spreek makkelijker mensen aan, heb bijna geen stemmingswisselingen meer.
Ik vraag me af of de vermoeidheid van de paroxetine komt. Dat je zicht wazig is kan inderdaad van de medicatie komen, maar misschien is dit te verhelpen met lenzen of een bril? Ik kan me herinneren dat ik dat in het begin ook had maar bij mij is de medicatie al snel verlaagd en toen had ik er geen last meer van. Toegenomen eetlust is bekend bij deze medicatie. Je zou andere AD kunnen proberen, maar ik heb er tot nu toe bij elk AD last van gehad (of het komt bij mij van de AP). Die realistische dromen herken ik ook wel, ik had daar toen ook af en toe last van. Het kan ook heel goed zijn dat je daardoor vermoeid bent. Dromen wijst erop dat je licht slaapt. Heb je het er al met je psychiater over gehad? Hij/zij zal wel deskundig advies kunnen geven. Ik kan me voorstellen dat je iets van slaapmedicatie zou kunnen slikken (als mijn theorie klopt dat je licht slaapt), of je zou een ander AD kunnen proberen. Daarnaast zoals coopergirl zei eens kijken naar je voeding en beweging. Zet voor jezelf goed op een rijtje wat de voor- en nadelen zijn van deze medicatie en bespreek dat met je psychiater, ik denk dat dat verhelderend kan werken.
Oud 29-06-2008, 16:53
Verwijderd
Ik heb een vraag, maar vind het een beetje lastig te formuleren, dus ik hoop dat het duidelijk is:

Ik ben een aantal jaren geleden depressief geworden en heb een tijd anti-depressiva geslikt. Op een gegeven moment (tijdens m'n opname) heb ik dit afgebouwd.
Op dit moment gaat het met pieken en dalen en mijn behandelaar heeft een aantal maanden geleden (toen ik met de gesprekken bij hem begon) iets over de mogelijkheid van ondersteunende medicatie gezegd. Toen ik destijds m'n medicatie afgebouwd had heb ik me voorgenomen om er nooit meer aan te beginnen; het vlakte me alleen maar af en ik vond de bijwerkingen naar, en bovendien wil ik m'n problemen zélf leren handelen en niet m'n leven lang medicatie nodig hebben hiervoor.
Ik had het er onlangs met iemand anders over en die vond dat er ook wel iets voor medicatie te zeggen was, omdat het ook kan zijn 'dat er gewoon een stofje mist'.

Mijn vraag is nu: is zo'n tekort aantoonbaar in je bloed, of op een andere manier, en is daarbij ook te zien of het een 'tijdelijk' tekort is (cq aan een depressie-achtig-iets te wijten) of een 'biologisch' tekort (dat ik dus voor altijd dit tekort zal houden, hoeveel therapie ik ook krijg)?
Oud 29-06-2008, 17:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik heb een vraag, maar vind het een beetje lastig te formuleren, dus ik hoop dat het duidelijk is:

Ik ben een aantal jaren geleden depressief geworden en heb een tijd anti-depressiva geslikt. Op een gegeven moment (tijdens m'n opname) heb ik dit afgebouwd.
Op dit moment gaat het met pieken en dalen en mijn behandelaar heeft een aantal maanden geleden (toen ik met de gesprekken bij hem begon) iets over de mogelijkheid van ondersteunende medicatie gezegd. Toen ik destijds m'n medicatie afgebouwd had heb ik me voorgenomen om er nooit meer aan te beginnen; het vlakte me alleen maar af en ik vond de bijwerkingen naar, en bovendien wil ik m'n problemen zélf leren handelen en niet m'n leven lang medicatie nodig hebben hiervoor.
Ik had het er onlangs met iemand anders over en die vond dat er ook wel iets voor medicatie te zeggen was, omdat het ook kan zijn 'dat er gewoon een stofje mist'.

Mijn vraag is nu: is zo'n tekort aantoonbaar in je bloed, of op een andere manier, en is daarbij ook te zien of het een 'tijdelijk' tekort is (cq aan een depressie-achtig-iets te wijten) of een 'biologisch' tekort (dat ik dus voor altijd dit tekort zal houden, hoeveel therapie ik ook krijg)?
Er is nog veel onduidelijk wat betreft de theorieën. Volgens de MAO hypothese hebben noradrenaline en serotonine invloed op depressies. Maar of dit nu de oorzaak is van depressies, of dat depressies de onbalans in de neurotransmitters veroorzaken... Het is nog niet bekend. Verder is het technisch gezien mogelijk om met behulp van fMRI/ PET/ noem maar op delen van de hersenen in kaart te brengen... Maar goed, zo ver gaan ze niet in de toegepaste psychologie.

Overigens moet je naast medicatie altijd zelf je problemen blijven oplossen. Indien er een biologisch oorzaak aan je depressie ten grondslag ligt, kan deze mogelijk verlicht worden door medicatie. Daarnaast blijft jij gewoon de eindverantwoordelijke/ de regie houden enz. Bijwerkingen zijn idd vervelend, maar misschien tref je een middel waarbij je minder langdurig hinder ondervindt van bijwerkingen.

Succes met je keuze
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 13-08-2008, 13:10
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
vraagje, zijn er hier ook mensen die lamictal gebruiken??
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 25-08-2008, 09:15
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
ik slik nu bijna 2 maand efexor XR 75, en het heeft zeker effect voor me! de eerste dagen waren erg zwaar, maar nu helemaal geen last van bijwerkingen (alleen soms droge mond). Ik ben ook niets aangekomen, eerder afgevallen. Het heeft vooral effect op mijn paniekaanvallen.
Oud 26-08-2008, 11:24
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
ik slik nu bijna 2 maand efexor XR 75, en het heeft zeker effect voor me! de eerste dagen waren erg zwaar, maar nu helemaal geen last van bijwerkingen (alleen soms droge mond). Ik ben ook niets aangekomen, eerder afgevallen. Het heeft vooral effect op mijn paniekaanvallen.
Van Efexor werd ik dus zooooo moe! Kon de hele dag wel in slaap vallen, ben daar echt snel weer mee gestopt toen

Maar ik neem dus aan dat er niemand lamictal heeft
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 28-08-2008, 08:36
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Van Efexor werd ik dus zooooo moe! Kon de hele dag wel in slaap vallen, ben daar echt snel weer mee gestopt toen

Maar ik neem dus aan dat er niemand lamictal heeft
Dat had ik ook, echt verschrikkelijk. Maar na 2,5 week was het opeens over. Ik ben nu ook erg moe, maar denk niet dat het van de Efexor komt, althans vind ik dat moeilijk te beoordelen.
Oud 28-08-2008, 11:58
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ik slik nu drie maanden citalopram. Ik heb de afgelopen weken echt hele duidelijke, vreemde, absurde, gruwelijke dromen. Volgens de arts zou het mogelijk kunnen zijn dat de medicatie daarop van invloed is, maar hij heeft er geen oplossing voor. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 28-08-2008, 12:36
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Ik heb dus ook rare, levensechte dormen gehad toen!! dat ik niet meer wist wat echt was en wat niet. dacht dat er dingen gebeurt waren die niet waren gebeurt. zat ik te wachten op mn moeder omdat we hadden adfgesproken, hadden we dat helemaal niet. was ik boos op mensen waar ik over gedroomd had dat ze iets raars gedaan hadden maar dat hadden ze dan helemaal niet gedaan

Ik ben ermee gestopt.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 28-08-2008, 14:24
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Hehe, ik dacht al "zie je nou wel dat je gestoord bent" Maar dan ben ik gelukkig niet de enige. Maarja, de vraag is wat doe je ertegen, want de medicatie helpt wel goed voor hetgeen ik ze slik. Maar er zijn soms echt ochtenden dat ik zo uit m'n doen ben door m'n dromen, of zo'n gruwelijke dingen droom dat het ook niet meer relaxt is.... Ik heb al geprobeerd geen tv te kijken voor het slapen gaan en geen spannende boeken te lezen voordat ik naar bed ga, maar dat maakt het niet minder. Iemand nog tips, behalve weer nog meer medicatie slikken die ervoor zorgen dat je dieper slaapt?
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 28-08-2008, 22:47
kroot
kroot is offline
ik slik ook citalopram en heb daar gelukkig geen last van, alleen een droge mond maar dat zou ook van de sulpiride kunnen komen.
Oud 29-08-2008, 11:08
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Hehe, ik dacht al "zie je nou wel dat je gestoord bent" Maar dan ben ik gelukkig niet de enige. Maarja, de vraag is wat doe je ertegen, want de medicatie helpt wel goed voor hetgeen ik ze slik. Maar er zijn soms echt ochtenden dat ik zo uit m'n doen ben door m'n dromen, of zo'n gruwelijke dingen droom dat het ook niet meer relaxt is.... Ik heb al geprobeerd geen tv te kijken voor het slapen gaan en geen spannende boeken te lezen voordat ik naar bed ga, maar dat maakt het niet minder. Iemand nog tips, behalve weer nog meer medicatie slikken die ervoor zorgen dat je dieper slaapt?
Bij mij werd het overigens na een tijd wel iets minder.. Wat meer besef van wat een droom was en wat realiteit. Maar moest er dan echt bij stilstaan.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 25-09-2008, 20:28
Verwijderd
Sinds dinsdag ben ik -na afbouwen- helemaal gestopt met fluvoxamine (fevarin) en heb nu twee dagen last van duizeligheid, tintelingen in mn handen en armen en vermoeidheid. Nu staat in de bijsluiter dat dit kan voorkomen en vanzelf weer overgaat. Iemand enig idee hoelang dit ongeveer kan duren (of wanneer ik de psych moet bellen)?

Daarnaast vroeg ik me af hoe snel ik effect kan merken op mn stemming. Ik ben gestopt terwijl dat eigenlijk niet verstandig was en de psych verwacht dat ik nu depressiever, angstiger, eetgestoorder ga worden. Kan ik dit nu al merken of duurt dat net als met opbouwen ook een tijd? (Wat is jullie ervaring hiermee?)
Oud 25-09-2008, 23:08
Verwijderd
Ik denk dat de afkickverschijnselen ongeveer een week zullen duren (zoiets was het bij mij toen ik stopte met seroxat). Bij mijn stemming duurde het iets langer voordat ik echt merkte dat hij achteruit ging. Je stemming schommelt sowieso, dus dat kun je zeker na een week nog niet concluderen. Bij mij was het 1 a 2 maanden later dat ik écht heel diep depressief werd (daarvoor ging het ook niet goed, maar het ging al slecht voordat ik stopte). Succes!
Oud 28-09-2008, 20:22
Verwijderd
Dankje!
Volgens mij is het vandaag voor het eerst wat minder. Wat stemming etc betreft vind ik het heel lastig, want je weet natuurlijk nooit of het nou door de meds. komt of dat het toeval is... Ik kijk het wel aan.
Oud 29-09-2008, 21:15
Verwijderd
Een paar maanden geleden ben ik van 15 mg mirtazapine (officieel volgens internet een antidepressivum type NaSSA) naar 7,5 mg gegaan. Daar heb ik niet al te veel last van gehad. Nu ben ik echter sinds 2 weken helemaal gestopt met mirtazapine. Op het moment slik ik alleen nog 20 mg citalopram. Na een tijdje stoppen met mirtazapine kreeg ik last van slapeloosheid en vermoeidheid. Dat is nu gelukkig grotendeels over. Alleen heb ik op het moment af en toe last van erge jeuk. Ik werd laatst bijvoorbeeld wakker en het voelde alsof ik met m'n handen in een bos brandnetels had gezeten. Kunnen dit ontwenningsverschijnselen zijn, en zo ja, hoe lang kan dit aanhouden?
Oud 05-10-2008, 22:07
Verwijderd
De jeuk begint minder te worden en ik heb ook goede hoop dat het slapen weer beter zal gaan binnenkort.
Oud 15-10-2008, 09:04
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
ik ben sinds kort gestopt met de Serlain maar neem nu Cymbalta.
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Oud 21-10-2008, 16:42
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Is er hier iemand die tryptizol(amitriptyline/sarotex) gebruikt?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 24-02-2009, 11:57
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik heb gisteren me laatste cipramil genomen.
want ik mocht er vanaf vandaag mee stoppen.
en nou ben ik nogal duizelig.
kan dat daardoor komen?.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 24-02-2009, 20:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ik heb gisteren me laatste cipramil genomen.
want ik mocht er vanaf vandaag mee stoppen.
en nou ben ik nogal duizelig.
kan dat daardoor komen?.
Klopt, als je stopt met cipramil kun je tijdelijk klachten krijgen, waaronder de door jouw genoemde duizeligheid. Het verschilt wel per persoon of er ergens last van krijgt/ welke klachten en de mate waarin. Meestal duurt het niet veel langer dan max een week. Succes!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 25-02-2009, 16:57
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Klopt, als je stopt met cipramil kun je tijdelijk klachten krijgen, waaronder de door jouw genoemde duizeligheid. Het verschilt wel per persoon of er ergens last van krijgt/ welke klachten en de mate waarin. Meestal duurt het niet veel langer dan max een week. Succes!
ok bedankt dan weet ik dat want ik had ze een paar jaar gebruikt.
want ik vroeg het gisteren op de afdeling.
en hun zeiden dat dat daar niet door kon komen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 27-02-2009, 14:53
Verwijderd
Mij hebben ze de cipramil met 40 mg verlaagd. Ben benieuwd of ik er niet hondsberoerd van word. Stomme doktoren ook altijd, maargoed, tot nu toe heb ik nog nergens last van.
Oud 04-03-2009, 17:56
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
^hoeveel milligram had je hier voor dan?.
en heb je er nog steeds geen last van?.

ot.
mijn duizeligheid van de cipramil is er nog steeds.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-03-2009, 08:27
Verwijderd
Ik had eerst 60mg, nu 20. Heb nog steeds nergens last van
Oud 05-03-2009, 15:02
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Ik had eerst 60mg, nu 20. Heb nog steeds nergens last van
geluks bal.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 09-03-2009, 22:47
allempie
allempie is offline
Hopelijk is dit het goede topic

Ik ben laatst gediagnosticeerd met (waarschijnlijk) ADD en dysthymie. Nu heb ik morgen een gesprek met een psychiater om te kijken wat de mogelijkheden zijn qua medicijnen. Mijn ouders zijn er fel op tegen dat ik ooit antidepressiva ga slikken. Volgens hen blijf je er je hele leven aan vastzitten, raak je eraan verslaafd en heb je enorm veel bijwerkingen. Zij weten natuurlijk niet hoe ik me voel en in hoeverre die dysthymie mijn leven beinvloedt, dus ik vind het moeilijk om te bepalen of ik naar hen moet luisteren of niet. Kan iemand hier me dus wat meer vertellen over de eventuele gevaren en de positieve dingen van de meest voorkomende antidepressiva? Zijn de bezorgdheden van mijn ouders terecht?
Oud 10-03-2009, 18:51
Verwijderd
Ik ben aan het afbouwen met prozac. Ik zat op 60 mg, en slik nu twee weken lang 50. En dan twee weken lang 40 mg. Omdat de dosering te hoog was in vergelijking met mijn seroquel. Ik volg het zelf ook allemaal niet meer. Maar weet iemand wat de bijwerkingen kunnen zijn, en waar ik bang voor ben is dat ik me ontzettend down ga voelen. ervaring?
Oud 13-03-2009, 09:26
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Hopelijk is dit het goede topic

Ik ben laatst gediagnosticeerd met (waarschijnlijk) ADD en dysthymie. Nu heb ik morgen een gesprek met een psychiater om te kijken wat de mogelijkheden zijn qua medicijnen. Mijn ouders zijn er fel op tegen dat ik ooit antidepressiva ga slikken. Volgens hen blijf je er je hele leven aan vastzitten, raak je eraan verslaafd en heb je enorm veel bijwerkingen. Zij weten natuurlijk niet hoe ik me voel en in hoeverre die dysthymie mijn leven beinvloedt, dus ik vind het moeilijk om te bepalen of ik naar hen moet luisteren of niet. Kan iemand hier me dus wat meer vertellen over de eventuele gevaren en de positieve dingen van de meest voorkomende antidepressiva? Zijn de bezorgdheden van mijn ouders terecht?
Nee, anti-depressiva zijn niet verslavend, je hebt immers niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken (er is geen sprake van tolerantie). Dit in tegenstelling tot slaapmedicatie (benzodiazepines), deze zijn wel verslavend. Daarom wordt aangeraden niet langer dan twee weken tot maximaal drie maand slaapmedicatie te gebruiken.

Hoelang je een antidepressivum voorgeschreven krijgt, is afhankelijk van de situatie. Iemand die bijvoorbeeld voor de vijfde keer een ernstige depressie in remise heeft (dus voor de 5e keer opnieuw), kan aangeraden worden zijn hele leven antidepressivum te slikken, omdat de kans op terugval groot is. Er zijn iig protocollen met richtlijnen voor dit soort voorschriften. Wel is het zo dat wanneer je somberheidsklachten zijn verdwenen, je nog een tijdje de medicijnen moet door gebruiken omdat de kans op een terugval anders wordt vergroot bij vervroegd stoppen.

Het is overigens geen wondermiddel, en je hebt ook niet altijd het geluk dat je direct het antidepressivum krijgt voorgeschreven wat voor jou werkt. Het duurt trouwens zo'n drie tot zes weken voordat je positief effect ervaart. Wel kun je meteen na het innemen van de tablet bijwerkingen ervaren zoals vermoeidheid, droge mond e.d. Deze bijwerkingen verschillen van persoon tot persoon en zijn na +/- een week over.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 20-03-2009, 15:15
BIIANCAÁ
Avatar van BIIANCAÁ
BIIANCAÁ is offline
Hoe weet je nou of iets een placebo is of niet. soms ben ik best wel bang dat het gewoon nep is..

Slik zelf Sertraline als AD.
__________________
de waarheid die je ziet is een leugen, terwijl je wilt dat de waarheid die je ziet, de leugen is..
Oud 10-04-2009, 10:12
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
hallo allemaal.
ik ben bij de psychiater net geweest.
en vanaf vandaag of over een paar dagen.
moet ik beginnen met lexapro 10mg te slikken.
tegen angsten heeft iemand hier ervaring mee?.
en krijg je er veel bijwerkingen van?.
ik heb er wel al wat over gelezen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 25-04-2009, 16:20
flupkeflup
flupkeflup is offline
Weet iemand of er lange-termijngevolgen zijn als je cold-turkey stopt met paroxetine(20-40 mg)?
Oud 25-04-2009, 19:21
Verwijderd
Ik weet dat je op korte termijn nogal last kunt krijgen van trillen enzo en geen eetlust, op de lange termijn kan het niet zo veel kwaad. Ja, misschien komt je depressie weer terug, maar dat lijkt me logisch. Overigens kun je met 20mg wel makkelijke stoppen. Ik moest cold-turkey stoppen met 60mg en daarwas ik goed ziek van.
Oud 06-05-2009, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat je op korte termijn nogal last kunt krijgen van trillen enzo en geen eetlust, op de lange termijn kan het niet zo veel kwaad. Ja, misschien komt je depressie weer terug, maar dat lijkt me logisch. Overigens kun je met 20mg wel makkelijke stoppen. Ik moest cold-turkey stoppen met 60mg en daarwas ik goed ziek van.
Als je goed in je vel zit en je leefomstandigheden zijn goed moet het te doen zijn.
Oud 06-05-2009, 19:13
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
En toch kan je beter afbouwen, durf te wedden dat je je dan iig een stuk beter voelt dan cold turkey stoppen
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 22-05-2009, 16:17
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
even een vraagje over lexapro.
ik moet hem eigenlijk s'morgen's rond 8:00 nemen.
maar in het weekend neem ik hem soms rond 12:30 of 13:30 en vandaag om 14:15.
ze zeggen ik boekel dat het niet zo'n kwaad kan.
maar doet een van jullie dat soms ook?.
vanavond zal ik toch maar eens me wekker zetten.
op rond 8:00.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 22-05-2009, 22:10
Verwijderd
Ik doe dat zo vaak met mijn medicijnen. Van de meeste medicijnen bouw je een spiegel op en maakt het dus niet zo heel veel uit wanneer je ze inneemt. Als je er geen last van hebt zal het ook niet zo uitmaken.
Oud 22-05-2009, 22:13
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ok bedankt dan weet ik dat.
heb jij er dan veel last van?.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 23-05-2009, 11:50
Verwijderd
Ik heb er geen last van als ik mijn medicijnen later inneem.
Oud 24-05-2009, 14:10
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
als je een spiegel wilt opbouwen is het wel belangrijk dat je de tijden goed in de gaten houdt, op een gegeven moment ligt het niet meer op een uurtje of twee maar je meot er weer zorgvuldig mee omgaan
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 24-05-2009, 17:41
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ja dat weet ik.
door de week lukt dat wel.
nou in het weekend nog.
dan slaap ik vaak te lang uit.
maar ik probeer erop te letten.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 24-05-2009, 23:02
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Soms moet het blijkbaar gewoon. Slik bijvoorbeeld topamax en die moest en zou ik toch echt in twee doses nemen, terwijl ik echt zo'n kluns ben die nu nog wel vaker dagen heeft dat ik de ochtenddosis vergeet. Terwijl ik 's avonds met mijn andere medicatie eigenlijk nog nooit vergeten ben medicijnen te nemen.
Bij de haldol is me dan weer aangeraden om hem sochtends te nemen omdat ik eerder enorm last heb gehad van slapeloosheid op de haldol.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 27-05-2009, 10:39
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Eend gaat aan de Leponex. Leponex is niet heel erg bekend, maar schijnt wel erg succesvol te zijn. Maar het is ook een gevaarlijk middel, omdat het chronisch je witte bloedlichaampjes kan kapot maken. Daarvoor moet ik 18 weken lang iedere week geprikt worden en daarna maandelijks. Voor de juiste effecten van Leponex moet je een half jaar wachten.

En geloof me, je wordt er moe van! Bij elke verhoging. Ik zit nu op de 25mg, maar het kan zo zijn dat ik 2000mg nodig heb. Het ligt er maar net aan hoeveel je bloed de Leponex vast houdt.

Zijn hier meerdere mensen met Leponex (Clozapine)?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 27-05-2009, 17:05
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
eendje

nee gebruik zo een ander middel waar je steeds voor geprikt moet worden... argh
dan te hoog, dan te laag, weer te hoog, weer te laag, ga nu weer afbouwen i.v.m. nare bijwerkingen..
wel even een knuffel voor jou
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Antidepressiva en andere medicatie voor de psyche
Verwijderd
51 28-02-2014 22:46
Psychologie Depressies.
That's why
10 01-08-2013 18:40
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk--> psyche van de mens
thugz-angel
12 02-05-2005 14:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.