Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2011, 18:57
Verwijderd
Ik heb vanochtend een half uur opgeruimd én op mijn werk kerstspullen naar boven gehaald en opgehangen. Lekker burgerlijk <3 Nomnom.
Advertentie
Oud 09-12-2011, 19:01
Verwijderd
Ik heb 68 kerstballen op de kerstboom opgehangen (hij was namelijk erg groot)
heel veel afwas gedaan
de hele bovenverdieping gestofzogen
mijn kamer opgeruimd
Oud 09-12-2011, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Kleren: op de grond of op een stoel.
Afwas: laten staan waar je at, of wel op het keukenblad maar niet afwassen.
Spullen: lekker laten liggen, verschuiven als ze in de weg liggen.

Suprsimpel dus, niks doen.
Dat is niet supersimpel! Ik krijg als ik veel afwas zie echt een ononderdrukbare neiging om het af te wassen.
Oud 09-12-2011, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet supersimpel! Ik krijg als ik veel afwas zie echt een ononderdrukbare neiging om het af te wassen.
En de meeste mensen in dit topic niet
Oud 09-12-2011, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet supersimpel! Ik krijg als ik veel afwas zie echt een ononderdrukbare neiging om het af te wassen.
ik ook
Oud 09-12-2011, 19:12
Verwijderd
Citaat:
En de meeste mensen in dit topic niet
Het was dan ook geen reactie op het 'zie je dat het kan'-gedeelte maar op het simpel-gedeelte!
Oud 09-12-2011, 20:40
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik heb afgewassen, gekookt en nog een keer de afwas gedaan
__________________
you're not my demographic
Oud 09-12-2011, 21:08
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Oprechte, serieuze vraag: hoe kan dat überhaupt? De hele dag echt helemaal níks doen? Ik bedoel, je moet toch je kleren ergens laten en afwassen en er liggen toch spullen en en en? Of doe ik iets fout qua rommelmanagement?
Ik wil het je wel leren hoor! *held is in nietsdoen* Een paar spijkers in een muur meppen is voor mij een productieve dag!

En verder vind ik dit een gaaf topic, maar doe ik niet mee, want straks komt mijn moeder nog op het idee dat ik wel eens iets zou kunnen doen! En nou ja, met mijn kamer opruimen kom ik niet elke dag aan een halfuur. Maar had ik een heel huis gehad, had ik vast wel meteen geroepen dat ik meedeed.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 09-12-2011, 21:09
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ga ook maar eens even een halfuurtje opruimen want ik kan me echt totaal niet meer concentreren op m'n leerstof.

To do:
- Vooral het uit- en inruimen van de vaatwasser
- Algemene troepjes in de woonkamer opruimen

- Als ik eraan toekom: een wasje draaien (anders morgen)
+

Ik heb de was nog niet gedaan maar ik heb wel het oud papier weggebracht
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-12-2011, 15:34
Verwijderd
Wij zijn vandaag een extreem Burgervrouwelijk/mannelijk huis! Na ons huisfeest grote schoonmaak. De mannen hebben zich braaf bezig gehouden met het in elkaar zetten van schrobbers enzo, en het terugzetten van de televisie en geluidsboxen en weet ik het, terwijl de vrouwen fijn hebben schoongemaakt. We hebben met zijn allen ontbeten (om half 3 dat wel) waarbij de vrouwen de lunch hebben klaargemaakt. Al met al we waren vanaf half 10 - 10 uur bezig en we zijn net klaar.
Oud 10-12-2011, 15:46
Verwijderd
Ik heb afgewassen, gestofzuigd en gedweild. Dat is vast wel een half uur bij elkaar. Eigenlijk zou ik nog de vuilniszakken naar de ondergrondse container moeten brengen, maar ze zijn zo zwaar. En vies. En het zijn er inmiddels nogal veel, aangezien ik dat klusje altijd uitstel
Oud 10-12-2011, 17:44
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb de vaatwasser ingeruimd. En een beetje de woonkamer opgeruimd. En boodschappen gedaan en ik ga zo koken maar ik geloof dat dat niet meetelt. Meer kán ik gewoon niet doen want het is hier al opgeruimd
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-12-2011, 17:46
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Maar ik ga zometeen wel kaarsjes aansteken en zo, telt dat ook?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-12-2011, 17:56
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb vandaag niet zoveel gedaan eigenlijk Alleen een was opgevouwen, maar dat is maar 5 minuten. Mja, en de vaatwasser enzo wel.
__________________
Tsja
Oud 10-12-2011, 18:04
Verwijderd
Vandaag wordt grote verzaakdag hier, heb beroerd geslapen, tot 4 uur gewerkt, toen geslapen en heb vanavond 2 verjaardagen en moet morgen weer om half 6 op.

Ik schaam me diep, ik heb m'n zaakjes duidelijk niet op orde. FOEI *zichzelf met mattenklopper van langs geeft*
Oud 10-12-2011, 19:15
Verwijderd
Ik heb alle dingen in onze slaapkamer en de gang (=de helft van het huis) afgestoft, kleren gewassen, de keuken gepoetst en opgeruimd. Dat duurde in totaal ongeveer een uur.
Oud 12-12-2011, 08:52
Verwijderd
Gisteren heb ik het hele huis gestofzuigd, de keuken opgeruimd en mijn schoenen gepoetst. Dat moest weer - eigenlijk elke dag - want ik heb zwarte schoenen en de straten zijn nog viezer dan normaal omdat er allemaal halfsneeuw ligt die zich met modder mengt.
Oud 12-12-2011, 08:55
Verwijderd
ik moet echt steeds hardop lachen om dit topic oh en gisteren heb ik een afwas gedaan, mijn keukentje gekuist met AJAX EUCALYPTUS KEI LEKKER. En vieze dingen verstopt.
Oud 12-12-2011, 10:33
Verwijderd
Neem ik me voor om de miljard vuilniszakken te gaan wegbrengen, is het pasje voor de ondergrondse container ernstig kwijt KAK
Oud 12-12-2011, 10:49
Verwijderd
Ik heb het hele weekend verzaakt, heel veel gewerkt, bier gedronken, weinig geslapen en vannacht 15 uur geslapen om het weekend in te halen in plaats van schoon te maken
Oud 12-12-2011, 10:57
Verwijderd
Ik vind ook dat een echte burgervrouw niet aan huishouden doet in het weekend, want dan zijn de kinderen thuis! Vandaag wordt weer een dag waarop we zorgen dat alles aan kant komt.
Oud 12-12-2011, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Ik vind ook dat een echte burgervrouw niet aan huishouden doet in het weekend, want dan zijn de kinderen thuis! Vandaag wordt weer een dag waarop we zorgen dat alles aan kant komt.
Denk anders maar niet dat mijn moeder vroeger de afwas het hele weekend liet staan! En dan is ze nog niet eens een huisvrouw.
Oud 12-12-2011, 11:47
Verwijderd
Precies, de afwas wacht niet, de bedden moeten (kunnen) iedere morgen weer opgemaakt en de kleren vouwen zichzelf ook niet op. Al moet ik zeggen dat ik inderdaad met het repareren van mijn legging heb gewacht tot vandaag, want daar had ik geen zin in in het weekend.
Oud 12-12-2011, 11:48
Verwijderd
Oh, maar de afwas heb ik dit weekend wel gedaan hoor. Dat kost me alleen geen half uur per dag
Oud 12-12-2011, 11:50
Verwijderd
Mij meestal ook niet. Soms, als er veel is, wel - we zijn met 4,5 mensen en hebben geen vaatwasser, en als ik in mijn eentje alles van het avondeten doe (inclusief pannen enzo) ben ik wel een halfuur bezig.
Oud 12-12-2011, 11:55
Verwijderd
Oh, nee, dat kost voor 1 persoon idd alleen een halfuur als je het al minstens twee dagen niet gedaan hebt
Oud 12-12-2011, 11:55
Verwijderd
Ik zal eens kijken of ik mee kan doen
Vandaag:
- vaatwasser inruimen 5 minuten
Oud 12-12-2011, 12:15
Verwijderd
Ik doe altijd heel lang over afwassen, omdat ik dan ook altijd het aanrecht en de wasbak voor en na grondig ontsmet en ik doe vaak veel zwerfafwas (glazen en mokken die mensen op tafel laten staan en die dus ineens van niemand zijn) en ga alle weggooi dingen van andere huisgenoten weggooien enzo... Daar ben ik gisteren best een tijdje mee bezig geweest.

Voor vandaag: ik ga sowieso wasjes draaien. Helaas zijn mijn huisgenoten mij steeds voor. Gisteravond en vanochtend weer . Dus nuuuuuu ga ik gewoon alles opruimen wat ik tegenkomen om op te ruimen (en dat is vrij veel vrees ik!)
Oud 12-12-2011, 21:39
Verwijderd
Ik win vandaag, vind ik. Want ik heb een nieuwe stofzuiger gekocht, als een echte burgervrouw. Deze natuurlijk ook meteen uitgeprobeerd en voor eentje van 30 euro doet hij het zeer prima En ik heb heel veel afwas gedaan en er staat nu nog een was te draaien.
Oud 12-12-2011, 21:41
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline


hier zit het beddengoed in de was, heb ik ook gestofzuigd, en ben ik met een SOPJE IN DE WEER
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 12-12-2011, 21:41
Verwijderd
Ik heb gisterochtend mijn kamer opgeruimd en schoongemaakt.

Vandaag bleef mijn burgervrouwelijkheid bij het eten van Aardappelen, Vlees en Groenten. Niet eens om 6 uur, en ook nog kant en klaar
Oud 12-12-2011, 21:42
Verwijderd
Ik heb mijn legging gerepareerd, kleren gewassen (met de hand), mijn schoenen gepoetst en afgewassen.
Oud 12-12-2011, 21:45
Verwijderd
Citaat:


hier zit het beddengoed in de was, heb ik ook gestofzuigd, en ben ik met een SOPJE IN DE WEER
"met een sopje in de weer" <3
En wat ben je toch een burgervrouw
Oud 12-12-2011, 22:15
Verwijderd
Het valt trouwens wel op dat een van de initiatiefneemster van dit topic hier nul posts heeft. Para Paranoide naamzoek, wat ben jij nou voor huisvrouw!
Oud 12-12-2011, 22:41
Verwijderd
Citaat:


hier zit het beddengoed in de was, heb ik ook gestofzuigd, en ben ik met een SOPJE IN DE WEER


Vanaf morgen doe ik weer mee
Oud 13-12-2011, 00:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik heb superlekker gekookt, en ik heb voor het koken en na het koken de afwas gedaan. Ik heb de koelkast even met een sopje doorgehaald en ik heb even stof geveegd. Oh, en ik heb het toilet grondig schoongemaakt.
__________________
you're not my demographic
Oud 13-12-2011, 10:25
Verwijderd
Zo, ik heb net het hele huis gestofzuigd en wat stof afgenomen en dat was alweer vijfendertig minuten. Daar komt nog wat afwas-, opruim- en bedopmaaktijd bij, maar dat heb ik niet echt bijgehouden omdat het heel erg hier wat, daar wat was. En ik moet vandaag nog wel wat meer doen, maar de limiet is weer gehaald, hoera!
Oud 13-12-2011, 10:42
Verwijderd
Ik heb net toch maar het kleine kerstboompje van stal gehaald als dat niet burgervrouwig is. Zometeen nog even lampjes gaan kopen om er in te hangen. Verder een witte was en nog een bonte was, bed verschoond. Fornuis schoongemaakt.
Oeh en ik heb zelfs de oven een beetje gepoetst beetje nesteldrang denk ik :gretig punten binnenhark:
Nu nog hard opruimen. Wat er op neerkomt dat ik rommel verplaats. Maar waarheen? Ik denk dat ik de essentie van opruimen niet zo snap.
Oud 13-12-2011, 10:54
Verwijderd
Ik doe ook mee

Heb vanmorgen de vaatwasser netjes uitgeruimd, toen de keuken netjes gemaakt (aanrecht afgenomen, gootsteen schoongemaakt). Net heb ik ook een wasmachine met was gevuld en aangezet. Straks nog wat was opvouwen.

Verder heb ik gisteren rondbreinaalden besteld en wil ik vandaag wat leuke wol gaan uitzoeken, maar daar krijg ik dus geen extra punten voor? Voor het breien van babysokjes dus zeker ook niet?
Oud 13-12-2011, 11:20
Verwijderd
vannacht heb ik de huiskamer opgeruimd, de wc schoongemaakt en de tafel ook. Ik ga dit spel niet winnen
Oud 13-12-2011, 12:45
Verwijderd
Ik wou eigenlijk slapen maar dat ging niet, nu heb ik het hele huis gestofzuigd!
En ik wil nog even zeggen dat ik fan ben van de hygiënische doekjes van de ah. handig voor als iets snel schoon moet wat niet al te goor is. Zoals even de wc-rand. Sopje maken is dan zoveel meer moeite.
Oud 13-12-2011, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Ik win vandaag, vind ik. Want ik heb een nieuwe stofzuiger gekocht, als een echte burgervrouw. Deze natuurlijk ook meteen uitgeprobeerd en voor eentje van 30 euro doet hij het zeer prima En ik heb heel veel afwas gedaan en er staat nu nog een was te draaien.
Ik heb samen met vriend en schoonmoeder diverse winkels bezocht op zoek naar de beste stofzuiger!
Oud 13-12-2011, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Ik wou eigenlijk slapen maar dat ging niet, nu heb ik het hele huis gestofzuigd!
En ik wil nog even zeggen dat ik fan ben van de hygiënische doekjes van de ah. handig voor als iets snel schoon moet wat niet al te goor is. Zoals even de wc-rand. Sopje maken is dan zoveel meer moeite.
Die doekjes gebruik ik ook altijd om even snel iets mee schoon te maken
Oud 13-12-2011, 13:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik vind hygiënische doekjes echt onzin, en ze zorgen voor enorme afvalbergen. Een goede huisvrouw gebruikt die dan ook niet.

De rand van de toiletpot kun je ook schoonmaken met een nat stukje toiletpapier (eventueel een beetje Dasty erop). En je moet je Man natuurlijk goed instrueren om ín de toiletpot te plassen en niet op de rand. Quintiano naamzoek.
__________________
you're not my demographic
Oud 13-12-2011, 13:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
En je zoon natuurlijk ook.
__________________
you're not my demographic
Oud 13-12-2011, 13:15
Verwijderd
Nat toiletpapier
Oud 13-12-2011, 13:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Waarom niet? Toiletpapier of keukenpapier. Niet één velletje, maar een paar velletjes dubbelvouwen. Als je echt smetvrees hebt dan trek je huishoudhandschoenen aan.
__________________
you're not my demographic
Oud 13-12-2011, 13:29
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik gebruik die hygiënische doekjes altijd om mijn kamer af te stoffen. Want ook ik ben te lui om:
1) een sopje te maken;
2) vaak af te stoffen, dus doe ik dit maar eens in de twee weken ofzo.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 13-12-2011, 13:31
Verwijderd
en hoe is een aantal vellen keukenpapier met schoonmaakmiddel erop minder afval dan een schoonmaakdoekje?
Oud 13-12-2011, 13:32
Verwijderd
Citaat:
en hoe is een aantal vellen keukenpapier met schoonmaakmiddel erop minder afval dan een schoonmaakdoekje?
Idd, dat wilde ik ook vragen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.