Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2006, 11:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 14-02-2006 @ 11:47 :
Zij gingen allemaal naar speciaal onderwijs toe, voor moeilijke lerende kinderen. Soort lwt opleiding.
Ze konden ook geen diploma halen alleen maar certificaten.
Maar dat was nog in de tijd van de mavo, dus weet niet hoe dat verandert is nu
Wat is dat voor rare lagere school dan?
Oud 14-02-2006, 11:22
Estar
Estar is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-02-2006 @ 12:14 :
Dat is geen rare school, mensen krijgen uiteindelijk dezelfde VMBO diploma, maar er komen mensen op die zoveel moeite hebben met het opnemen van stof en het uit hun hoofd halen, dat ze op een reguliere school te ver achter komen en niet op de goede manier geholpen kunnen worden, en op zo' n school kan dat wel.

Dit was tenminste hoe het bij mji ging toen ik nog op de Mavo zat.
Oud 14-02-2006, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 14-02-2006 @ 12:22 :
Dat is geen rare school, mensen krijgen uiteindelijk dezelfde VMBO diploma, maar er komen mensen op die zoveel moeite hebben met het opnemen van stof en het uit hun hoofd halen, dat ze op een reguliere school te ver achter komen en niet op de goede manier geholpen kunnen worden, en op zo' n school kan dat wel.

Dit was tenminste hoe het bij mji ging toen ik nog op de Mavo zat.
Ze bedoelde de basisschool waar hij vanaf kwam, niet het speciaal vervolgonderwijs
Oud 14-02-2006, 13:37
MikezZ
MikezZ is offline
Iemand die nogal 'dom' is, zie ik me niet zo graag mee lopen, maakt niet uit hoe mooi ze is. Ze moet wel een beetje logisch na kunnen denken en helder zijn. Verder zou ik geen vrouw willen hebben die helemaal opgaat in dr werk of een hele carriere gaat maken. Dat is namelijk tijdrovend en lijkt me bovendien niet eens zo goed voor de relatie, en natuurlijk komt daarbij dat ik niet afhankelijk zou willen zijn van het geld dat ze zou verdienen.
Oud 14-02-2006, 14:19
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-02-2006 @ 12:14 :
school voor moeilijk lerende kinderen en met gedrags problemen.
Zaten ook maar 10 mensen in groep 8.
Oud 14-02-2006, 14:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 14-02-2006 @ 15:19 :
school voor moeilijk lerende kinderen en met gedrags problemen.
Zaten ook maar 10 mensen in groep 8.
Kijk, dat geeft al een heel ander beeld ...
Oud 14-02-2006, 15:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 14-02-2006 @ 09:22 :
Ja maar je zegt het zelf al: jij KIEST er bewust voor om geen gebruik te maken van die eigenschappen, je hebt ze denk ik wel (als ik je posts zo lees). Ik heb het gevoel dat er een hoop mensen zijn die gewoon even lullig gezegd lui zijn en niet over die eigenschappen beschikken, en ik denk dat dat wel doorwerkt in je relatie.
Waarom is het lui om niet de top executive met een agenda van 60 uur per week te willen zijn, als je ook gelukkig kunt zijn met een prima baan waarin je het naar je zin hebt, zij het op lager niveau met een lager salaris? Waarom persé de big shot willen zijn? Oké, dan kun je een dvd-spelertje extra kopen, boeien. En zoals ik al zei: juist daarom kan iemand meer energie in zijn/haar relatie stoppen.
Oud 14-02-2006, 15:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2006 @ 11:02 :
Huh? Als iemand enerzijds wel zou zeggen een goede baan te willen maar anderzijds ook toegeeft er geen moeite voor te willen doen, dan zou ik me wel even achter mijn oren krabben.
Dat heb ik niet gezegd (dat ik geen moeite wil doen). Ik bedoel maar dat ik niet persé top executive hoef te worden (hoewel ik dat wel zou kunnen zijn).
Oud 14-02-2006, 17:26
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2006 @ 16:13 :
Dat heb ik niet gezegd (dat ik geen moeite wil doen). Ik bedoel maar dat ik niet persé top executive hoef te worden (hoewel ik dat wel zou kunnen zijn).
Het ging over doorzettingsvermogen. Dat betekent niet gelijk dat je aan de top hoeft te zitten. Toch denk ik in tegenstelling tot wat nare man zegt, dat iemand met niet zoveel doorzettingsvermogen in zijn werk/studie dat wel kan hebben in zijn relatie. Misschien ligt daar gewoon meer zijn kwaliteit. Want anders zou het betekenen dat iemand zonder doorzettingsvermogen ook gelijk zijn relatie verwaarloosd en dus gedoemd is te mislukken in zijn leven. Of ga ik nou te ver?
Oud 14-02-2006, 17:58
Verwijderd
tja hij moet niet kkdom zijn, ik wil wel goede diepgaande gesprekken kunnen voeren over van alles en nog wat en het is ook fijn om het één en ander van elkaar te kunnen leren. maar er zijn ook slimme mensen die niet zo'n hoog opleidingsniveau hebben, dus ik kijk wel verder dan de opleiding.
Oud 15-02-2006, 15:35
Estar
Estar is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-02-2006 @ 13:23 :
Ze bedoelde de basisschool waar hij vanaf kwam, niet het speciaal vervolgonderwijs
Oeps Je hebt gelijk
Oud 18-02-2006, 21:14
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
nee.

mijn vriend heeft vmbo gedaan en nu een goede vervolgopleiding, ik heb gymnasium gedaan en als ik bekijk wat hij weet en kan en wat ik weet en kan scheelt dat veel. Maar dan dat hij meer kan

we hebben gesprekken over serieuze dingen, hij is zeer serieus met school bezig en heeft toekomstplannen. maar ik kan ook ontzettend lol met hem hebben en dat vind ik belangrijk.
Oud 26-02-2006, 17:03
ruudhendrik
ruudhendrik is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-01-2006 @ 14:23 :
Jawel hoor.
Idd, dat is een groot verschil. het verschil tussen Havo en Vwo wordt juist minder. daar bedoel ik mee de kwaliteit in het onderwijs. Havo wordt naar verhouding moeilijker en Vwo kwalitatief gemakkelijker. (Diplomamaatschappij heeft er mee te maken, mensen halen nu gemakkelijker een havo/vwo diploma dan vroeger)
Oud 26-02-2006, 17:09
Ruby
Ruby is offline
Hmm, ik heb altijd wel wat even hoog opgeleide vrienden gehad.. geen idee waarom. Al liggen de interesses meestal wel wat anders bij mensen van verschillende niveaus. het hoeft niet, maar meestal is dat wel zo.
Oud 26-02-2006, 17:28
snoopy
snoopy is offline
nou, opleidingsniveau vind ik niet zo belangrijk. Wel wil ik een fatsoenlijk gesprek met hem kunnen voeren zonder me de godgandse dag te ergeren aan zijn taalgebruik/taalfouten.
Oud 26-02-2006, 18:28
Lilything
Lilything is offline
Kben er nog niet helemaal uit eigenlijk,
ik heb hier wel vaker iets gepost in een dergelijk topic,
maar voor nu: weet t niet
Oud 26-02-2006, 18:50
Orpheo
Orpheo is offline
ik vind het belangrijk dat t meisje waarmee ik ga/zou gaan, een opleiding doet, dat ongeveer gelijk is aan mijn niveau. dan heb ik t over bepaalde zaken, en dan snapt t meisje t totaa niet waar ik t over heb. ik ben bv geinteresseerd in recht, intellectuele eigendommen. dan quote ik stukken uit de dossiers waar ik helemaal gek van ben, en dan snapt ze t niet, omdat de taal te lastig is ofzo. dat werkt niet.
Oud 26-02-2006, 19:04
Cesar
Cesar is offline
Maakt echt totaal niet uit. Ik ben echt geen vacature waarvoor ze minimaal een WO-diploma voor nodig heeft. Zoals anderen al zeiden: zolang het maar klikt en er een normaal gesprek valt te voeren. Dus op het moment dat ze me verteld dat "D3 nIeUwE $iNgL3 vAn 50 UiT Is, oRlOg iN IrAk vEt kUt iS En d4t wE SaMeN NiEt tE Br3kUh zIjN" houdt het natuurlijk snel op. Een beetje ambitie, volwassenheid en kennis van de wereld zou mooi zijn. Opleidingsniveau zegt vrij weinig lijkt me.
Oud 26-02-2006, 19:39
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Cesar schreef op 26-02-2006 @ 20:04 :
Maakt echt totaal niet uit. Ik ben echt geen vacature waarvoor ze minimaal een WO-diploma voor nodig heeft. Zoals anderen al zeiden: zolang het maar klikt en er een normaal gesprek valt te voeren. Dus op het moment dat ze me verteld dat "D3 nIeUwE $iNgL3 vAn 50 UiT Is, oRlOg iN IrAk vEt kUt iS En d4t wE SaMeN NiEt tE Br3kUh zIjN" houdt het natuurlijk snel op. Een beetje ambitie, volwassenheid en kennis van de wereld zou mooi zijn. Opleidingsniveau zegt vrij weinig lijkt me.
kerel, hoe lang was je daarmee bezig

maar zonder dollen; voor zover ik het heb kunnen zien gaat een lage opleiding helaas vaak gepaard met weinig ambitie, onvolwassenheid en geen algemene (wereld)kennis.

maar de uitzonderingen op die 'regel'worden wel heel groot!
Oud 26-02-2006, 19:49
Cesar
Cesar is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 26-02-2006 @ 20:39 :
kerel, hoe lang was je daarmee bezig

maar zonder dollen; voor zover ik het heb kunnen zien gaat een lage opleiding helaas vaak gepaard met weinig ambitie, onvolwassenheid en geen algemene (wereld)kennis.

maar de uitzonderingen op die 'regel'worden wel heel groot!
http://www.dopetown.com/fun/breezah.php

Maar wat een bullshit. Waar basseer je dat in godsnaam op? De mensen uit mijn oude VWO klas waren alles behalve volwassen. Met wereldkennis bedoelde ik meer levenservaring. Hoe kan je deze twee dingen vaststellen tussen verschillende opleidingen? Ambitie kan ik een beetje inkomen, maar misschien prefereert iemand anders liever een praktische leerweg in plaats van een theoretische leerweg en wilt hij/zij daar in uitblinken en is het een bewuste keuze.

Ik begrijp niet hoe mensen deze dingen vaststellen op basis van een opleidingsniveau. Daarnaast lijkt het me vrij zonde om een leuk meisje te laten schieten alleen omdat ze een lager opleidingsniveau heeft. Misschien mis ik iets of ben ik gewoon simpel? (inkoppertje)

Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 23:41.
Oud 27-02-2006, 00:03
Fantôme
Fantôme is offline
nou zeg, wat heeft iedereen toch tegen bedrijfskunde studenten
mijn vriendje heeft bedrijfskunde gestudeerd maar hij is hartstikke leuk hoor, kan echt met hem lachen (maargoed, dat is natuurlijk mijn mening haha).

ik weet niet in hoeverre het opleidingsniveau ertoe doet.
Voor sommige mensen iig meer dan anderen.
Mijn oom heeft uni gedaan en zou niet gauw met een vrouw iets krijgen die dat niet deed (inmiddels is hij happy married met iemand die ook aan de universiteit heeft gestudeerd) mijn vriendje deed ook universiteit (bedrijfswetenschappen) en ik doe een HBO opleiding. Hij maakt er geen probleem van, maar, hem kennende zou het wel al meer een probleem worden als ik VMBO had gedaan en geen vervolgopleiding...

Ik heb ook met iemand gehad (van mijn 15e tot mijn 17e) met een jongen die VMBO had gedaan en in zijn tweede jaar met het MBO was gestopt. Je zou hem dus, als je dat wilt, een drop-out kunnen noemen. Toch was hij niet dom. hij had meer levenservaring dan ik, en dat zorgt toch voor nodige wijsheid.
Anyway, wij verschilden teveel op andere terreinen denk ik

xxx
Oud 27-02-2006, 09:55
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Cesar schreef op 26-02-2006 @ 20:49 :
http://www.dopetown.com/fun/breezah.php

Maar wat een bullshit. Waar basseer je dat in godsnaam op? De mensen uit mijn oude VWO klas waren alles behalve volwassen. Met wereldkennis bedoelde ik meer levenservaring. Hoe kan je deze twee dingen vaststellen tussen verschillende opleidingen? Ambitie kan ik een beetje inkomen, maar misschien prefereert iemand anders liever een praktische leerweg in plaats van een theoretische leerweg en wilt hij/zij daar in uitblinken en is het een bewuste keuze.

Ik begrijp niet hoe mensen deze dingen vaststellen op basis van een opleidingsniveau. Daarnaast lijkt het me vrij zonde om een leuk meisje te laten schieten alleen omdat ze een lager opleidingsniveau heeft. Misschien mis ik iets of ben ik gewoon simpel? (inkoppertje)
omdat ik mijn vorige post heb gebaseerd op hetgeen ik hier zie. gewoon even om me heen kijken, en ik zie weer bevestiging van wat ik eerder postte, met hier en daar een uitzondering....
Oud 24-02-2007, 17:00
jewelgirl
jewelgirl is offline
Ik doe zelf deeltijd een master studie aan de universiteit en heb nu inmiddels een half jaar een relatie met iemand die alleen vmbo (+ 1 jaar mbo) heeft gedaan.
Altijd heb ik gedacht dat dit nooit zou kunnen werken, maar tot nu toe gaat het prima. Natuurlijk zijn er verschillen te ondekken. Er zijn bijvoorbeeld gesprekken over bepaalde onderwerpen die je niet kunt voeren op een bepaald niveau. Bijvoorbeeld over politiek/kunst/muziek. Maar ik merk wel dat hij het wel wil weten en staat overal voor open .

Ook is het zo dat ik deze gesprekken wel uitgebreid met mn vriendinnen of andere mensen kan voeren al sik daar behoefte aan heb.

Daarnaast vind ik et belangrijk dat iemand gelukkig is in zijn huidige baan en studie en ook weet wat hij ermee wil. Ook vind ik het prettig als iemand een ambitie heeft. Mijn vriend is een expert in zijn werk en heeft enorm veel kennis opgebouwd (zonder ervoor te leren) over technische en logistieke processen en daarbij nog wat scheikunde. Daarnaast volgt hij een aantal cursussen op mbo + niveau.

Ik denk dat het best mogelijk kan zijn dat mensen met verschillende opleidingniveau's niet bij elkaar passen (door die reden) maar ben er van overtuigd dat dit per persoon verschilt,

Ik vind het wel belachelijk dat mensen die hier hoog opgeleid zijn het nodig vinden om mensen met een lagere opleiding te corrigeren wat betreft spelling/grammatica. ...erg triest
Oud 24-02-2007, 18:10
Bloem
Bloem is offline
Zou je je intelligentie dan voortaan willen gebruiken om zelf tot de conclusie te komen dat oude topics uppen niet handig is?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten