Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En het ergste is, dat ik niet weet wat er moet veranderen en wat het probleem is..ik weet dat ik gecompliceerd kan zijn, maar de laatste tijd hadden we nooit ruzie of wat dan ook.. Ik snap er niets meer van en ik weet niet of ik nog wil proberen het te snappen.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik denk er aan morgen de relatie te beëindigen, maar aan de andere kant weet ik niet meer wat ik voel en wil. Ik haat het om elke ochtend met dit gevoel wakker te worden en elke avond met dit gevoel naar bed te gaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Das schrikken, kan me voorstellen dat je je heel kut voelt nu. Jammer ook dat hij je dat via sms heeft laten weten want dan komt het al heel anders over en kunnen jullie er ook niet gelijk echt over praten. Weet niet of je hem daarna nog gebeld hebt? (niet dus, lees net je andere posts) Praat er iig over de eerstvolgende keer dat jullie weer samen zijn. Neem intussen de tijd om na te denken over wat hij gezegd heeft en vooral ook hoe jijzelf in de relatie staat momenteel. Welke problemen ervaar jij, ervaar jij die dingen uberhaupt wel als een probleem, of zie je het als iets tijdelijks? Wat denk je dat hij graag anders zou zien en denk jij er ook zo over? Het is heel moeilijk dit, maar helaas wel ook onderdeel van een relatie. Zolang jullie blijven praten en eerlijk zijn naar elkaar, weet je iig dat alles gezegd is en kom je niet achteraf nog dingen tegen. Wees eerlijk, ookal denk of voel je misschien dingen waarvan je weet dat hij het liever niet hoort. Heel veel sterkte meid! Je kan me ook altijd pmmen of mailen als je wil
||
Citaat:
Ja de dingen die hij ervaart als probleem, ervaarde ik als normaal, niet als iets negatiefs in ieder geval.. Ik heb inderdaad gedachten die hij misschien beter niet kan horen, maar ik moet ze inderdaad misschien gewoon uiten..zie hem morgenavond weer..maar ik ben ergens wel boos dat hij het via de sms moest doen..ik belde hem extra op, om hem gelegenheid te geven dingen te zeggen..hij begon nergens over, en ik wilde het onderwerp niet aanhalen omdat hij zei dat ik er maar niet meer teveel over moest nadenken of piekeren.. Morgen maar proberen te praten ja..maar het is zo lullig allemaal, want morgen zou ik naar hem toe gaan en ik kom daar niet vaak en zijn ouders vinden het dan helemaal gezellig dat ik kom, dan kan ik toch niet naar boven gaan om te gaan praten.. ![]() Ik weet het allemaal niet meer, het is echt zo'n verschrikkelijk gevoel..en het ergste is, dat ik niet NU met hem kan praten, maar dat alles moet wachten..ik weet niet hoelang ik het nog vol houd zo.. *knuf terug geeft* ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hoop dat je wat duidelijkheid hebt morgen...
||
Citaat:
![]() Een hele fijne avond!! Maar dat lukt vast wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb je andere posts gelezen en hij kan er blijkbaar toch niet zo goed mee omgaan. Dat maakt het voor jou moeilijk om eerlijk te zijn, omdat je bang bent hem af te stoten en dat zorgt voor die spanning. Je kunt idd het beste gaan praten en toch eerlijk zijn. Dat is het beste voor jezelf, want je kunt geen goede relatie hebben als je je gevangene voelt van je gevoelens. Ik hoop voor je dat hij er positief op reageert.. En wat TheeMuts zegt, over die ouders moet je je geen zorgen maken hoor, dat loopt wel los. Sterkte! |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik had me ook al bedacht dat als ik niet meer kan zeggen wat ik voel en denk, er niet echt nog sprake is van een relatie voor mij. Ik twijfel om hem te bellen of hij vanavond wilt langs komen om te praten, ook al pakt het negatief uit, ik word gek van deze onzekerheid..ik wil weten of we er nog uit kunnen komen.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik voel me zo rot.. |
![]() |
||
Citaat:
Mischien was dit voor jou ook wel de druppel, merk je nu zelf ook dat jullie gewoon heel anders in een relatie staan. Dat hij dingen van jou als negatief ervaart, hoeft niet gelijk te betekenen dat deze ook negatief zijn. Naarmate je langer in een relatie zit, leer je steeds meer van elkaar kennen. Als je elkaar pas net kent, zie je voornamelijk een stuk buitenkant en naarmate de relatie vordert, zie je veel meer van elkaar, maar ook van jezelf. En dat kan soms best lastig zijn, hoe goed je ook probeert daar mee om te gaan en die dingen van jezelf en de ander te accepteren. Maar ga daarin nooit verder dan je zelf wil, je moet wel jezelf kunnen blijven binnen een relatie. [edit] Het zit je ook niet mee he? Ook nog eens de zorgen om je moeder erbij opeens... Heb je op dit moment iemand om je heen waar je wat steun aan hebt?
Laatst gewijzigd op 28-02-2006 om 11:37. |
![]() |
||
Citaat:
En ja normaal had ik ook veel steun bij mijn vriend, maar ik ga hem maar niet bellen vanwege mijn moeder.. Weet je wat het is..we hadden nooit ruzie, mijn vriend en ik, maar doordat we nooit ruzie hadden, durfde ik ook altijd te zeggen wat ik dacht en voelde..en dat deed ik dan misschien ook op den duur te veel..waardoor ik dus ook eerlijk mijn kritiek uitte op hem..maar zogauw hij iets liefs deed, liet ik hem ook heel erg merken hoe blij ik daarmee was..maar ik denk dat hij daardoor de weekenden soms als negatief is gaan beschouwen..omdat ik best door kan drammen in een gesprek, en ook best lang kan praten, terwijl hij het gewoon vooral leuk wilt hebben met mij en niet alleen maar wilt praten..ik denk dat dat de oorzaak is dat hij de weekenden soms minder leuk vond, en ik het niet merkte, omdat ik zo'n gesprekken fijn vind. Maar hij vind het dus niet fijn om altijd maar gesprekken te houden. Ik ben ook echt een prater en hij juist niet. Maar ik weet nu dus niet meer wat er dan moet veranderen, ja ik kan wel meer kritiek voor me houden (zoveel was het nu ook weer niet, maar ik kon er dus wel lang over doorgaan), of dat ik het gewoon zeg maar dan beloof er niet over door te blijven gaan..maar dat ligt ook aan hem, ik snap niet wat hij precies verandert wilt zien..we hebben een best moeilijk eerste jaar gehad, met name omdat ik best wel wat dingen heb meegemaakt voordat ik hem leerde kennen..en nu gingen de dingen echt weer allemaal zoals het hoorde te zijn, en nu opeens dit..dat doet gewoon zo'n pijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
nouja mijn moeder is nu in het ziekenhuis, maar ze zit nog te wachten met mijn vader, dus nog niets bekend.. dankjewel voor jouw adviezen en die van Mandy, ik heb er echt veel aan en ik vind jullie adviezen zelfs nog fijner dan sommige vriendinnen van mij ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ga ook absoluut niet dingen voor me houden, dan kan ik nog beter de relatie beëindigen. Heb je misschien tips voor hoe we naar die balans kunnen kijken en hoe we deze eventueel zouden kunnen proberen beter te maken? |
![]() |
||
Citaat:
![]() De eerstvolgende keer dat er een meeting is, ga ik er wel naar toe! Nu wil ik jullie ook leren kennen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hopelijk is er niets ernstigs met haar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar even afwachten nu! En als ik ooit iets terug kan doen met raad geven..dan wil ik het meteen horen! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dit is niet een proces wat zomaar even gebeurd. Vaak komen je reacties voort uit bepaalde patronen waar je al heel lang inzit en die zijn echt niet zomaar even om te buigen. Daar is tijd voor nodig. Veel tijd en vooral ook veel begrip. Wij zijn hier al sinds het begin van onze relatie mee bezig, zijn ondertussen al een hele tijd samen, en leren op dat gebied nog steeds veel van elkaar. Dus als jij hier in jullie relatie wat mee wil gaan doen, zullen jullie er echt veel over moeten praten en eerlijk durven zijn. En de moeite nemen bij jezelf te kijken waar je gedrag vandaan komt en of je daar tevreden mee bent. Maar dat kan alleen als jullie daar beiden voor openstaan natuurlijk.
||
Citaat:
Maargoed, als hij de relatie wilt redden, zal hij er ook iets voor moeten doen. Vooral in dat emotionele en rationele heb je gelijk, ik moet inderdaad een stapje terug doen, terwijl hij meer gevoel mag binnenlaten.. Eigenlijk zijn mijn vriend en ik altijd bij elkaar gebleven, terwijl we het vaak veel te moeilijk hebben gehad..ik denk eerlijk gezegd dat veel andere stelletjes al uit elkaar waren gegaan, want we hebben nooit echt heel lang een probleemloze tijd gehad.. Het feit dat we nog bij elkaar zijn, ga ik dus als positief ervaren en ik ga het stukje van je uitprinten om er nog eens goed over na te denken en hem dan uiteindelijk dit ook te vertellen. Misschien kunnen we dan samen alsnog proberen er wat van te maken, en zo niet..dan weet ik dat ik in deze laatste kans alles heb gegeven en dat we dan misschien toch niet zo goed bij elkaar passen.. Ik denk wel dat jouw vriend er meer voor open staat dan mijn vriend momenteel, omdat jouw vriend er dus meer ervaring mee heeft gehad..ik weet wel dat mijn vriend altijd behoorlijk moe werd van zijn ex omdat 'er altijd wel wat was'. Maar dat is bij ons nu ook, en misschien wijst dat er toch op dat we samen beter naar bepaalde dingen in de relatie moeten kijken.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Sorry voor het help-groovy blok.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En dat onze relatie op deze manier zo wel heel goed werkt, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat voor iedereen zo is. Elke relatie is weer anders, hoop alleen dat je iets met mijn ervaringen kunt ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Maar ik voel me ook wat beter doordat jij en Cytherea me zo geholpen hebben zojuist, ik voelde me behoorlijk eenzaam, maar jullie hebben zo geprobeerd me te helpen, dat vind ik echt lief van jullie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Want ik denk inderdaad dat de meeste jongeren nog vaak de gedachte hebben van 'onbezorgd genieten van hun relatie en het allemaal niet zo ingewikkeld maken'. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Vrouwen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, dat was de laatste. Dat beloof ik *zet schattige-en-vooral-niet-te-weerstaan blik op*
||
Citaat:
.. of ga je nou wachten totdat die zelf eerlijk word en intussen jezelf erover frustreren? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik zei ook tegen m van ja hallo waarom kun je niet gewoon eerlijk zijn over het feit dat ze je nieuwe vriendin is heel het dorp weet dat ze blijft niet voor niets bij je pitten en komt niet zomaar helemaal uit veldhoven hierheen..... Ja nee ik weet niet hoe ze daarbij komen maar het is niet mn vriendin klaar geloof me nou maar gewoon.... Maar ja ik geloof hem gewoon niet klaar alsof ik er zio blij van wordt om mezel op te zitten fokken om niets ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied #21 WolterB | 499 | 19-12-2005 18:28 | |
Liefde & Relatie |
Kippenvel puur | 7 | 27-10-2005 19:28 |