Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2006, 10:34
Thee Muts
Thee Muts is offline
Vanavond wordt leuk
Zijn vandaag 21 maanden samen en vieren vanavond samen zijn verjaardag. Ga heerlijk voor hem koken en ben heel benieuwd wat hij van zijn cadeautje vindt. Daarna lekker samen in bad en hij krijgt een uitgebreide massage van mij. Zijn verjaardagsbeurt heeft hij wel al gehad (en goed ook ), maar wie weet waar die massage toe gaat leiden vanavond
Oud 28-02-2006, 10:46
groovy
groovy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 26-02-2006 @ 20:54 :
Waarschijnlijk vat je het zelf allemaal veel zwaarder op dan hij. Hij kan echt wel wat hebben hoor, veroordeeld je niet zomaar omdat je een rotbui had. Hij kent je inmiddels toch wel beter dan dat? Probeer het je niet te veel aan te trekken, jullie hebben het er daarna over gehad en lekker gestoeid met elkaar. Dat zit echt wel goed hoor Al herken ik het wel een beetje, en weet ik ook dat je jezelf daarna helemaal gek kunt maken met je eigen gedachten en gevoelens. Maar probeer daar boven te staan, dat scheelt echt heel veel. Accepteer jezelf zoals je bent, dan doet hij dat ook

Ik heb geprobeerd erboven te staan, maar gister kreeg ik opeens 2 smsjes..dat hij het gevoel had een berg te beklimmen, maar de top niet kon bereiken..hij kon er niet meer tegen..hij wilt het niet uitmaken maar hij wilt dat er iets verandert.
En het ergste is, dat ik niet weet wat er moet veranderen en wat het probleem is..ik weet dat ik gecompliceerd kan zijn, maar de laatste tijd hadden we nooit ruzie of wat dan ook..
Ik snap er niets meer van en ik weet niet of ik nog wil proberen het te snappen..
Oud 28-02-2006, 10:49
groovy
groovy is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 27-02-2006 @ 14:07 :
Zulke momenten kunnen idd je dag goed verpesten. Je gaat je dingen afvragen die niet nodig zijn, alleen maar uit angst hem kwijt te raken. Zo te horen begrijpt hij het wel en als hij weet hoe jij nu met jezelf bezig bent, zal het het nog beter begrijpen. Gewoon niet te vaak aan dat onzekere gevoel toegeven, jullie zijn samen en het is fijn, laat je niet gek maken door onzekerheid.

dankjewel, je hebt gelijk, doordat ik me zondag gek heb laten maken door onzekerheid, is het verprutst tussen ons..ik weet het allemaal even niet meer
ik denk er aan morgen de relatie te beëindigen, maar aan de andere kant weet ik niet meer wat ik voel en wil. Ik haat het om elke ochtend met dit gevoel wakker te worden en elke avond met dit gevoel naar bed te gaan
Oud 28-02-2006, 10:51
groovy
groovy is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 27-02-2006 @ 16:22 :
Hm, heel herkenbaar inderdaad.. Alleen denk ik dat je door er erg mee bezig te blijven en weg te zinken in dat schuldgevoel, juist kunt veroorzaken dat die afstand tussen jullie blijft en het nog voor meer problemen gaat zorgen. Natuurlijk is het lastig je schuldgevoel zomaar aan de kant te zetten, maar als hij er nu okee mee is dan werkt het denk ik beter daarop proberen te vertrouwen. En even het positieve terugzoeken in jezelf. Hij is niet zomaar bij je, je zult zat goede buien hebben en dat compenseert heus wel een beetje. En misschien nu even iets extra liefs voor hem doen, een kaartje ofzo.. Dan weet hij dat je je er bewust van bent dat je gedrag niet leuk was, maar dat je nu weer lief voor hem gaat zijn en het goed zult maken.

Als je nu wegzinkt in dat schuldgevoel e.d. dan is dat een beetje hetzelfde als dat je in die momenten zelf zo wegzinkt in dat zelfmedelijden. Soms kan het heel goed werken om een keertje te besluiten je ergens overheen te zetten.

Al weet ik ook heel erg goed dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is hoor. Maar uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat het probleem vaak groter wordt als ik het niet van me af schudt.
Ik vond je advies echt heel goed, en heb ook geprobeerd om gewoon normaal te doen in plaats van bezig te blijven met mijn schuldgevoel, ik heb hem gebeld en gevraagd hoe zijn dag was, en ik dacht dat het misschien weer even beter was, totdat ik erna opeens die 2 smsjes kreeg..en ik vind het eigenlijk laf dat hij dat niet aan de telefoon kon zeggen. Ik heb ook niet meer gereageerd en denk ook niet dat ik via de sms nog zal reageren op zoiets belangrijks.
Oud 28-02-2006, 10:53
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 11:46 :
Ik heb geprobeerd erboven te staan, maar gister kreeg ik opeens 2 smsjes..dat hij het gevoel had een berg te beklimmen, maar de top niet kon bereiken..hij kon er niet meer tegen..hij wilt het niet uitmaken maar hij wilt dat er iets verandert.
En het ergste is, dat ik niet weet wat er moet veranderen en wat het probleem is..ik weet dat ik gecompliceerd kan zijn, maar de laatste tijd hadden we nooit ruzie of wat dan ook..
Ik snap er niets meer van en ik weet niet of ik nog wil proberen het te snappen..
Ahh meisje toch *knuff geeft*

Das schrikken, kan me voorstellen dat je je heel kut voelt nu. Jammer ook dat hij je dat via sms heeft laten weten want dan komt het al heel anders over en kunnen jullie er ook niet gelijk echt over praten. Weet niet of je hem daarna nog gebeld hebt? (niet dus, lees net je andere posts) Praat er iig over de eerstvolgende keer dat jullie weer samen zijn. Neem intussen de tijd om na te denken over wat hij gezegd heeft en vooral ook hoe jijzelf in de relatie staat momenteel. Welke problemen ervaar jij, ervaar jij die dingen uberhaupt wel als een probleem, of zie je het als iets tijdelijks? Wat denk je dat hij graag anders zou zien en denk jij er ook zo over?

Het is heel moeilijk dit, maar helaas wel ook onderdeel van een relatie. Zolang jullie blijven praten en eerlijk zijn naar elkaar, weet je iig dat alles gezegd is en kom je niet achteraf nog dingen tegen. Wees eerlijk, ookal denk of voel je misschien dingen waarvan je weet dat hij het liever niet hoort.

Heel veel sterkte meid! Je kan me ook altijd pmmen of mailen als je wil
Oud 28-02-2006, 10:55
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Waaaah hij smste!
Minder: Hij komt in zn carnavals outfit naar de uni...
Oud 28-02-2006, 10:58
groovy
groovy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-02-2006 @ 11:53 :
Ahh meisje toch *knuff geeft*

Das schrikken, kan me voorstellen dat je je heel kut voelt nu. Jammer ook dat hij je dat via sms heeft laten weten want dan komt het al heel anders over en kunnen jullie er ook niet gelijk echt over praten. Weet niet of je hem daarna nog gebeld hebt? Praat er iig over de eerstvolgende keer dat jullie weer samen zijn. Neem intussen de tijd om na te denken over wat hij gezegd heeft en vooral ook hoe jijzelf in de relatie staat momenteel. Welke problemen ervaar jij, ervaar jij die dingen uberhaupt wel als een probleem, of zie je het als iets tijdelijks? Wat denk je dat hij graag anders zou zien en denk jij er ook zo over?

Het is heel moeilijk dit, maar helaas wel ook onderdeel van een relatie. Zolang jullie blijven praten en eerlijk zijn naar elkaar, weet je iig dat alles gezegd is en kom je niet achteraf nog dingen tegen. Wees eerlijk, ookal denk of voel je misschien dingen waarvan je weet dat hij het liever niet hoort.

Heel veel sterkte meid! Je kan me ook altijd pmmen of mailen als je wil
Dankje..ik heb hem niet meer gebeld, dat was wel het eerste wat ik wilde doen, maar ik was bang dat het dan te emotioneel werd..dus wilde het even laten bezinken..
Ja de dingen die hij ervaart als probleem, ervaarde ik als normaal, niet als iets negatiefs in ieder geval..
Ik heb inderdaad gedachten die hij misschien beter niet kan horen, maar ik moet ze inderdaad misschien gewoon uiten..zie hem morgenavond weer..maar ik ben ergens wel boos dat hij het via de sms moest doen..ik belde hem extra op, om hem gelegenheid te geven dingen te zeggen..hij begon nergens over, en ik wilde het onderwerp niet aanhalen omdat hij zei dat ik er maar niet meer teveel over moest nadenken of piekeren..
Morgen maar proberen te praten ja..maar het is zo lullig allemaal, want morgen zou ik naar hem toe gaan en ik kom daar niet vaak en zijn ouders vinden het dan helemaal gezellig dat ik kom, dan kan ik toch niet naar boven gaan om te gaan praten..
Ik weet het allemaal niet meer, het is echt zo'n verschrikkelijk gevoel..en het ergste is, dat ik niet NU met hem kan praten, maar dat alles moet wachten..ik weet niet hoelang ik het nog vol houd zo..
*knuf terug geeft*
Oud 28-02-2006, 11:06
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 11:58 :
Dankje..ik heb hem niet meer gebeld, dat was wel het eerste wat ik wilde doen, maar ik was bang dat het dan te emotioneel werd..dus wilde het even laten bezinken..
Ja de dingen die hij ervaart als probleem, ervaarde ik als normaal, niet als iets negatiefs in ieder geval..
Ik heb inderdaad gedachten die hij misschien beter niet kan horen, maar ik moet ze inderdaad misschien gewoon uiten..zie hem morgenavond weer..maar ik ben ergens wel boos dat hij het via de sms moest doen..ik belde hem extra op, om hem gelegenheid te geven dingen te zeggen..hij begon nergens over, en ik wilde het onderwerp niet aanhalen omdat hij zei dat ik er maar niet meer teveel over moest nadenken of piekeren..
Morgen maar proberen te praten ja..maar het is zo lullig allemaal, want morgen zou ik naar hem toe gaan en ik kom daar niet vaak en zijn ouders vinden het dan helemaal gezellig dat ik kom, dan kan ik toch niet naar boven gaan om te gaan praten..
Ik weet het allemaal niet meer, het is echt zo'n verschrikkelijk gevoel..en het ergste is, dat ik niet NU met hem kan praten, maar dat alles moet wachten..ik weet niet hoelang ik het nog vol houd zo..
*knuf terug geeft*
Ja, kan me voorstellen dat het heel frustrerend is om niet gelijk met hem te kunnen praten. Maar je zult toch echt tot morgen moeten wachten, misschien dat je dan ook juist wat dingen weer wat meer helder krijgt voor jezelf. En zijn ouders hebben dan maar even pech. Die merken aan de spanning die er morgen waarschijnlijk tussen jullie hangt ook wel dat er iets aan de hand is, dus die zullen jullie echt wel de ruimte geven om te praten. Maak je daar maar geen zorgen om, dat regelt zich morgen allemaal wel.

Hoop dat je wat duidelijkheid hebt morgen...
Oud 28-02-2006, 11:06
groovy
groovy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-02-2006 @ 11:34 :
Vanavond wordt leuk
Zijn vandaag 21 maanden samen en vieren vanavond samen zijn verjaardag. Ga heerlijk voor hem koken en ben heel benieuwd wat hij van zijn cadeautje vindt. Daarna lekker samen in bad en hij krijgt een uitgebreide massage van mij. Zijn verjaardagsbeurt heeft hij wel al gehad (en goed ook ), maar wie weet waar die massage toe gaat leiden vanavond
trouwens gefeliciteerd
Een hele fijne avond!! Maar dat lukt vast wel
Oud 28-02-2006, 11:07
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 12:06 :
trouwens gefeliciteerd
Een hele fijne avond!! Maar dat lukt vast wel
Dankje, dat komt wel goed idd
Oud 28-02-2006, 11:16
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 11:49 :
dankjewel, je hebt gelijk, doordat ik me zondag gek heb laten maken door onzekerheid, is het verprutst tussen ons..ik weet het allemaal even niet meer
ik denk er aan morgen de relatie te beëindigen, maar aan de andere kant weet ik niet meer wat ik voel en wil. Ik haat het om elke ochtend met dit gevoel wakker te worden en elke avond met dit gevoel naar bed te gaan
dat is ook niet goed natuurlijk. Hoe lang waren jullie samen? 1,5 jaar ofzoiets toch?

Ik heb je andere posts gelezen en hij kan er blijkbaar toch niet zo goed mee omgaan. Dat maakt het voor jou moeilijk om eerlijk te zijn, omdat je bang bent hem af te stoten en dat zorgt voor die spanning. Je kunt idd het beste gaan praten en toch eerlijk zijn. Dat is het beste voor jezelf, want je kunt geen goede relatie hebben als je je gevangene voelt van je gevoelens. Ik hoop voor je dat hij er positief op reageert..
En wat TheeMuts zegt, over die ouders moet je je geen zorgen maken hoor, dat loopt wel los.

Sterkte!
Oud 28-02-2006, 11:17
Verwijderd
Ontopic dan maar:

Aan de ene kant: het hart wil wat het hart wil.
Aan de andere kant: Ik wil eerst even mezelf weer vinden.

Er is nog niets uitgesproken, dus ik kan er nog over nadenken.
Oud 28-02-2006, 11:27
groovy
groovy is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 28-02-2006 @ 12:16 :
dat is ook niet goed natuurlijk. Hoe lang waren jullie samen? 1,5 jaar ofzoiets toch?

Ik heb je andere posts gelezen en hij kan er blijkbaar toch niet zo goed mee omgaan. Dat maakt het voor jou moeilijk om eerlijk te zijn, omdat je bang bent hem af te stoten en dat zorgt voor die spanning. Je kunt idd het beste gaan praten en toch eerlijk zijn. Dat is het beste voor jezelf, want je kunt geen goede relatie hebben als je je gevangene voelt van je gevoelens. Ik hoop voor je dat hij er positief op reageert..
En wat TheeMuts zegt, over die ouders moet je je geen zorgen maken hoor, dat loopt wel los.

Sterkte!
ja, we zijn bijna 1,5 jaar samen..ja dat is precies wat ik merk, dat hij er niet zo goed tegen kan..hij wil het liefst dat alles goed en gemakkelijk gaat, en laat ik nou net niet zo in elkaar zitten..
En ik had me ook al bedacht dat als ik niet meer kan zeggen wat ik voel en denk, er niet echt nog sprake is van een relatie voor mij.

Ik twijfel om hem te bellen of hij vanavond wilt langs komen om te praten, ook al pakt het negatief uit, ik word gek van deze onzekerheid..ik wil weten of we er nog uit kunnen komen..
Oud 28-02-2006, 11:31
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 12:27 :
ja, we zijn bijna 1,5 jaar samen..ja dat is precies wat ik merk, dat hij er niet zo goed tegen kan..hij wil het liefst dat alles goed en gemakkelijk gaat, en laat ik nou net niet zo in elkaar zitten..
En ik had me ook al bedacht dat als ik niet meer kan zeggen wat ik voel en denk, er niet echt nog sprake is van een relatie voor mij.

Ik twijfel om hem te bellen of hij vanavond wilt langs komen om te praten, ook al pakt het negatief uit, ik word gek van deze onzekerheid..ik wil weten of we er nog uit kunnen komen..
Het hoge woord moet er toch een keer uit ja. Ik denk dat hij het nu ook niet echt naar zijn zin heeft met dat wachten. Ik zou denk ik ook bellen..
Oud 28-02-2006, 11:32
groovy
groovy is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 28-02-2006 @ 12:31 :
Het hoge woord moet er toch een keer uit ja. Ik denk dat hij het nu ook niet echt naar zijn zin heeft met dat wachten. Ik zou denk ik ook bellen..
Mjah ik wacht nog even, want mijn moeder is zojuist met spoed naar het ziekenhuis gegaan omdat ze niet goed werd en dat vind ik nu wel belangrijker

Ik voel me zo rot..
Oud 28-02-2006, 11:34
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 12:27 :

Als je dat wil kun je hem altijd bellen natuurlijk. Dit is belangrijk voor jou (logisch), dus hij kan het je niet kwalijk nemen dat je daar tijd voor vraagt. Misschien is hij zelf ook wel bang voor wat er gaat komen, het is natuurlijk ook helemaal niet makkelijk.

Mischien was dit voor jou ook wel de druppel, merk je nu zelf ook dat jullie gewoon heel anders in een relatie staan. Dat hij dingen van jou als negatief ervaart, hoeft niet gelijk te betekenen dat deze ook negatief zijn. Naarmate je langer in een relatie zit, leer je steeds meer van elkaar kennen. Als je elkaar pas net kent, zie je voornamelijk een stuk buitenkant en naarmate de relatie vordert, zie je veel meer van elkaar, maar ook van jezelf. En dat kan soms best lastig zijn, hoe goed je ook probeert daar mee om te gaan en die dingen van jezelf en de ander te accepteren. Maar ga daarin nooit verder dan je zelf wil, je moet wel jezelf kunnen blijven binnen een relatie.

[edit] Het zit je ook niet mee he? Ook nog eens de zorgen om je moeder erbij opeens... Heb je op dit moment iemand om je heen waar je wat steun aan hebt?

Laatst gewijzigd op 28-02-2006 om 11:37.
Oud 28-02-2006, 11:48
groovy
groovy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-02-2006 @ 12:34 :
Als je dat wil kun je hem altijd bellen natuurlijk. Dit is belangrijk voor jou (logisch), dus hij kan het je niet kwalijk nemen dat je daar tijd voor vraagt. Misschien is hij zelf ook wel bang voor wat er gaat komen, het is natuurlijk ook helemaal niet makkelijk.

Mischien was dit voor jou ook wel de druppel, merk je nu zelf ook dat jullie gewoon heel anders in een relatie staan. Dat hij dingen van jou als negatief ervaart, hoeft niet gelijk te betekenen dat deze ook negatief zijn. Naarmate je langer in een relatie zit, leer je steeds meer van elkaar kennen. Als je elkaar pas net kent, zie je voornamelijk een stuk buitenkant en naarmate de relatie vordert, zie je veel meer van elkaar, maar ook van jezelf. En dat kan soms best lastig zijn, hoe goed je ook probeert daar mee om te gaan en die dingen van jezelf en de ander te accepteren. Maar ga daarin nooit verder dan je zelf wil, je moet wel jezelf kunnen blijven binnen een relatie.

[edit] Het zit je ook niet mee he? Ook nog eens de zorgen om je moeder erbij opeens... Heb je op dit moment iemand om je heen waar je wat steun aan hebt?
Nou ik had eerst een vriendin, maar sinds dat ze een vriend heeft, lijk ik niet echt meer te bestaan..en aangezien ze dat bij haar eerste vriend ook had, had ik geen zin meer om nog tijd en moeite in haar te steken..en ik heb nog 1 andere vriendin, waar ik echt alles aan kwijt kan, maar ze moet veel werken, dus de telefoonrekening liep gister al hoog op haha..
En ja normaal had ik ook veel steun bij mijn vriend, maar ik ga hem maar niet bellen vanwege mijn moeder..

Weet je wat het is..we hadden nooit ruzie, mijn vriend en ik, maar doordat we nooit ruzie hadden, durfde ik ook altijd te zeggen wat ik dacht en voelde..en dat deed ik dan misschien ook op den duur te veel..waardoor ik dus ook eerlijk mijn kritiek uitte op hem..maar zogauw hij iets liefs deed, liet ik hem ook heel erg merken hoe blij ik daarmee was..maar ik denk dat hij daardoor de weekenden soms als negatief is gaan beschouwen..omdat ik best door kan drammen in een gesprek, en ook best lang kan praten, terwijl hij het gewoon vooral leuk wilt hebben met mij en niet alleen maar wilt praten..ik denk dat dat de oorzaak is dat hij de weekenden soms minder leuk vond, en ik het niet merkte, omdat ik zo'n gesprekken fijn vind. Maar hij vind het dus niet fijn om altijd maar gesprekken te houden. Ik ben ook echt een prater en hij juist niet.
Maar ik weet nu dus niet meer wat er dan moet veranderen, ja ik kan wel meer kritiek voor me houden (zoveel was het nu ook weer niet, maar ik kon er dus wel lang over doorgaan), of dat ik het gewoon zeg maar dan beloof er niet over door te blijven gaan..maar dat ligt ook aan hem, ik snap niet wat hij precies verandert wilt zien..we hebben een best moeilijk eerste jaar gehad, met name omdat ik best wel wat dingen heb meegemaakt voordat ik hem leerde kennen..en nu gingen de dingen echt weer allemaal zoals het hoorde te zijn, en nu opeens dit..dat doet gewoon zo'n pijn
Oud 28-02-2006, 11:51
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 12:32 :
Mjah ik wacht nog even, want mijn moeder is zojuist met spoed naar het ziekenhuis gegaan omdat ze niet goed werd en dat vind ik nu wel belangrijker

Ik voel me zo rot..
oh meisje toch
Oud 28-02-2006, 11:54
zeep007
zeep007 is offline
waarom kibbelen we ook de hele tijd...
Oud 28-02-2006, 11:55
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 12:48 :
*knip, omdat de replys anders zo lang worden*
Op 1 lijn zitten wat betreft gevoelens en gedachten delen en het praten daarover is toch wel een heel belangrijk onderdeel van een relatie (heb ik inmiddels meerdere malen uit eigen ervaring ook ondervonden). Dus kan me voorstellen dat dat toch wat wringt tussen jullie. Vraag hem iig wat hij anders zou willen zien en bekijk of dit reeël is gezien jullie houding binnen een relatie. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat jij opeens heel veel dingen voor je gaat houden, want dan zit jij helemaal niet lekker meer in de relatie. En ook dat zorgt voor spanningen, dus daar los je niks mee op. Maar de balans daarin tussen jullie zou wel wat beter moeten zijn (althans, met het beeld dat ik er nu van heb, ik weet natuurlijk ook niet alles van jullie relatie). En ik denk dat het best moeilijk gaat worden om daar een mooi punt in te bereiken. Hebben jullie het daar al wel eens echt over gehad? Dus niet alleen dat probleem geconstateerd maar ook met elkaar besproken wat dat betekend voor jullie relatie en hoe dat misschien anders kan?
Oud 28-02-2006, 11:57
groovy
groovy is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 28-02-2006 @ 12:51 :
oh meisje toch
sorry hoor, wil niet alle aandacht in dit topic naar mij toe trekken..

nouja mijn moeder is nu in het ziekenhuis, maar ze zit nog te wachten met mijn vader, dus nog niets bekend..

dankjewel voor jouw adviezen en die van Mandy, ik heb er echt veel aan en ik vind jullie adviezen zelfs nog fijner dan sommige vriendinnen van mij Hier kan ik wat mee..
Oud 28-02-2006, 11:59
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 12:57 :

nouja mijn moeder is nu in het ziekenhuis, maar ze zit nog te wachten met mijn vader, dus nog niets bekend..

dankjewel voor jouw adviezen en die van Mandy, ik heb er echt veel aan en ik vind jullie adviezen zelfs nog fijner dan sommige vriendinnen van mij Hier kan ik wat mee..
Mooi zo, daarom posten we hier ook
Oud 28-02-2006, 12:00
groovy
groovy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-02-2006 @ 12:55 :
Op 1 lijn zitten wat betreft gevoelens en gedachten delen en het praten daarover is toch wel een heel belangrijk onderdeel van een relatie (heb ik inmiddels meerdere malen uit eigen ervaring ook ondervonden). Dus kan me voorstellen dat dat toch wat wringt tussen jullie. Vraag hem iig wat hij anders zou willen zien en bekijk of dit reeël is gezien jullie houding binnen een relatie. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat jij opeens heel veel dingen voor je gaat houden, want dan zit jij helemaal niet lekker meer in de relatie. En ook dat zorgt voor spanningen, dus daar los je niks mee op. Maar de balans daarin tussen jullie zou wel wat beter moeten zijn (althans, met het beeld dat ik er nu van heb, ik weet natuurlijk ook niet alles van jullie relatie). En ik denk dat het best moeilijk gaat worden om daar een mooi punt in te bereiken. Hebben jullie het daar al wel eens echt over gehad? Dus niet alleen dat probleem geconstateerd maar ook met elkaar besproken wat dat betekend voor jullie relatie en hoe dat misschien anders kan?
Ik denk wel dat we het vaker geconstateerd hebben, maar dat we beiden niet zo goed weten wat we ermee aan moeten..het verschil is vooral dat mijn vriend heel rationeel en nuchter is, terwijl ik echt dieper wil gaan en echt een prater ben..dus hij heeft hele andere oplossingen dan ik bijvoorbeeld..
Ik ga ook absoluut niet dingen voor me houden, dan kan ik nog beter de relatie beëindigen.
Heb je misschien tips voor hoe we naar die balans kunnen kijken en hoe we deze eventueel zouden kunnen proberen beter te maken?
Oud 28-02-2006, 12:02
groovy
groovy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-02-2006 @ 12:59 :
Mooi zo, daarom posten we hier ook
hihi dat is zo
De eerstvolgende keer dat er een meeting is, ga ik er wel naar toe! Nu wil ik jullie ook leren kennen (niet dat dat eerst niet zo was haha, maar ja het feit dat ik nog beter met jullie kan praten over dingen dan met vriendinnen..ik denk dat ik 1 van de weinigen in mijn omgeving ben die echt diepe gesprekken wil voeren haha.. )
Oud 28-02-2006, 12:02
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 12:57 :

Dat maakt toch helemaal niet uit, ik ben juist blij dat ik iets kan doen. Waar denk je dat dit forum er is?

Hopelijk is er niets ernstigs met haar
Oud 28-02-2006, 12:07
Verwijderd
Jeetje groovy Je lijkt wel een combi van mij en mijn vriend op dit moment Succes meisje en sterkte.
Oud 28-02-2006, 12:08
groovy
groovy is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 28-02-2006 @ 13:02 :
Dat maakt toch helemaal niet uit, ik ben juist blij dat ik iets kan doen. Waar denk je dat dit forum er is?

Hopelijk is er niets ernstigs met haar
dat hoop ik ook!! nouja ben al een beetje opgelucht dat ze nu in het ziekenhuis is, toen ze hier thuis niet goed werd, vond ik het een beetje eng, want ik kan dan niks voor haar betekenen..

Maar even afwachten nu!
En als ik ooit iets terug kan doen met raad geven..dan wil ik het meteen horen!
Oud 28-02-2006, 12:09
groovy
groovy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-02-2006 @ 13:07 :
Jeetje groovy Je lijkt wel een combi van mij en mijn vriend op dit moment Succes meisje en sterkte.
Ja echt? Als je erover wilt praten..je mag me PM-en! Misschien kunnen we elkaar er wel een beetje door heen helpen!
Oud 28-02-2006, 12:10
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 13:00 :
Ik denk wel dat we het vaker geconstateerd hebben, maar dat we beiden niet zo goed weten wat we ermee aan moeten..het verschil is vooral dat mijn vriend heel rationeel en nuchter is, terwijl ik echt dieper wil gaan en echt een prater ben..dus hij heeft hele andere oplossingen dan ik bijvoorbeeld..
Ik ga ook absoluut niet dingen voor me houden, dan kan ik nog beter de relatie beëindigen.
Heb je misschien tips voor hoe we naar die balans kunnen kijken en hoe we deze eventueel zouden kunnen proberen beter te maken?
Als ik het zo lees, klinkt hij als een typische man. Vooral niet te moeilijk doen, minder praten en vooral niet luisteren en begrijpen wat jij wilt zeggen. Ik denk dat het helpt als jij van te voren grenzen stelt aan watje gaat zeggen. Dus een paar dingen opnoemen waar je mee zit (en niet alle kleine dingetjes erachteraan gooien) en daar dieper (niet té diep, alleen aangeven wat het probleem is) op ingaan. Je kunt hem zeggen dat je over zulke dingen goed wilt praten om te zorgen dat het niet tussen jullie in komt te staan (zoals nu het geval is).
Oud 28-02-2006, 12:11
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 13:00 :
Hmm, dit soort situaties zijn idd erg moeilijk. Zie het wel veel terug in mijn eigen relatie eigenlijk. Mijn vriend is ook heel rationeel ingesteld en ik reageer vaak heel emotioneel. En dit was zeker in het begin van onze relatie heel goed merkbaar. Maar omdat mijn vriend dit probleem in zijn vorige relatie ook heeft gehad (nog veel heviger zelfs), stond hij er erg voor open om erover te praten, omdat het anders echt weer een punt zou worden waarop onze relatie stuk zou lopen. Waar ik echt heel blij om ben, want we kunnen wat dat betreft heel eerlijk zijn tegen elkaar. Over alles eigenlijk, maar dus ook over onze verschillende houdingen naar bepaalde zaken toe. En doordat we er zoveel over gepraat hebben - en dat nog steeds veel doen trouwens - hebben we steeds meer begrip en inzicht gekregen in elkaars manier van reageren op situaties. Ik kom er steeds meer achter waar zijn rationaliteit en zelfs soms zijn gesloten houding vandaan komt, en hij krijgt steeds meer zicht op mijn emotionele uitspattingen. En dat zorgt voor heel veel begrip naar elkaar toe, maar ook naar het wijzen van de ander op zijn gedrag. We zijn het er beiden over eens dat hij wat meer gevoel moet toelaten en dat ik soms een stapje terug moet doen. En dat willen we beiden ook, we kunnen op die manier heel veel van elkaar en onszelf leren. En door de ander ook op ongepast gedrag te wijzen, leer je daar steeds beter mee om te gaan.

Maar dit is niet een proces wat zomaar even gebeurd. Vaak komen je reacties voort uit bepaalde patronen waar je al heel lang inzit en die zijn echt niet zomaar even om te buigen. Daar is tijd voor nodig. Veel tijd en vooral ook veel begrip. Wij zijn hier al sinds het begin van onze relatie mee bezig, zijn ondertussen al een hele tijd samen, en leren op dat gebied nog steeds veel van elkaar. Dus als jij hier in jullie relatie wat mee wil gaan doen, zullen jullie er echt veel over moeten praten en eerlijk durven zijn. En de moeite nemen bij jezelf te kijken waar je gedrag vandaan komt en of je daar tevreden mee bent. Maar dat kan alleen als jullie daar beiden voor openstaan natuurlijk.
Oud 28-02-2006, 12:14
Verwijderd
Misschien kun je wat betreft dat praten het beste naar TheeMuts luisteren, aangezien ik in mijn laatste (enige) relatie nooit écht zulke gesprekken heb hoeven voeren (hij maakte het gewoon uit toen het te moeilijk werd).
Oud 28-02-2006, 12:15
Marcade
Marcade is offline
Heu ik wil niet bot overkomen maar er zijn nou al 15+ grote topics omtrend groovy; mss. een idee daar een apart topic voor te openen oid. Anders zit er zo'n massief help-groovy blok tekst in dit topic.
Oud 28-02-2006, 12:17
groovy
groovy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-02-2006 @ 13:11 :
*verhaaltje*
Ik begrijp het..maar waar ik dan aan denk..zoals Cytherea zegt, hij is een typische man...als ik dit voorstel heeft hij volgens mij echt zoiets van..'vermoeiend!"
Maargoed, als hij de relatie wilt redden, zal hij er ook iets voor moeten doen.
Vooral in dat emotionele en rationele heb je gelijk, ik moet inderdaad een stapje terug doen, terwijl hij meer gevoel mag binnenlaten..
Eigenlijk zijn mijn vriend en ik altijd bij elkaar gebleven, terwijl we het vaak veel te moeilijk hebben gehad..ik denk eerlijk gezegd dat veel andere stelletjes al uit elkaar waren gegaan, want we hebben nooit echt heel lang een probleemloze tijd gehad..
Het feit dat we nog bij elkaar zijn, ga ik dus als positief ervaren en ik ga het stukje van je uitprinten om er nog eens goed over na te denken en hem dan uiteindelijk dit ook te vertellen. Misschien kunnen we dan samen alsnog proberen er wat van te maken, en zo niet..dan weet ik dat ik in deze laatste kans alles heb gegeven en dat we dan misschien toch niet zo goed bij elkaar passen..

Ik denk wel dat jouw vriend er meer voor open staat dan mijn vriend momenteel, omdat jouw vriend er dus meer ervaring mee heeft gehad..ik weet wel dat mijn vriend altijd behoorlijk moe werd van zijn ex omdat 'er altijd wel wat was'. Maar dat is bij ons nu ook, en misschien wijst dat er toch op dat we samen beter naar bepaalde dingen in de relatie moeten kijken..
Oud 28-02-2006, 12:18
groovy
groovy is offline
Citaat:
Marcade schreef op 28-02-2006 @ 13:15 :
Heu ik wil niet bot overkomen maar er zijn nou al 15+ grote topics omtrend groovy; mss. een idee daar een apart topic voor te openen oid. Anders zit er zo'n massief help-groovy blok tekst in dit topic.
Je hebt gelijk, ik ga Mandy en Cytherea lastigvallen met PM's
Sorry voor het help-groovy blok..
Oud 28-02-2006, 12:19
groovy
groovy is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 28-02-2006 @ 13:14 :
Misschien kun je wat betreft dat praten het beste naar TheeMuts luisteren, aangezien ik in mijn laatste (enige) relatie nooit écht zulke gesprekken heb hoeven voeren (hij maakte het gewoon uit toen het te moeilijk werd).
en toch lijkt hij nog heel veel om je te geven..dat vind ik wel raar van hem! Maar weet wel dat je veel beter verdient dan zo'n jongen En ik heb ook heel veel aan jouw adviezen! Vooral de manier waarop je je leven bent gaan leiden toen het uit is gegaan met je vriend, vind ik ontzettend knap
Oud 28-02-2006, 12:22
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 13:17 :
Ik denk wel dat jouw vriend er meer voor open staat dan mijn vriend momenteel, omdat jouw vriend er dus meer ervaring mee heeft gehad..ik weet wel dat mijn vriend altijd behoorlijk moe werd van zijn ex omdat 'er altijd wel wat was'. Maar dat is bij ons nu ook, en misschien wijst dat er toch op dat we samen beter naar bepaalde dingen in de relatie moeten kijken..
Ik denk dat ik idd heel veel geluk heb dat mijn vriend en zo voor openstaat. Zeker gezien onze leeftijd (nouja, vooral mijn leeftijd, hij is inmiddels al 23), gaat onze relatie heel diep. En ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen dat op deze leeftijd nog niet zien zitten. Die willen alleenmaar onbezorgd genieten van hun relatie en het allemaal niet zo ingewikkeld maken. En dan is het dus knap lastig als je een partner treft die dat juist wél wil. Maar dan kom je dan gaandeweg vanzelf wel achter...

En dat onze relatie op deze manier zo wel heel goed werkt, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat voor iedereen zo is. Elke relatie is weer anders, hoop alleen dat je iets met mijn ervaringen kunt
Oud 28-02-2006, 12:26
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Marcade schreef op 28-02-2006 @ 13:15 :
Sorry, je mist ook gelijk heel veel met het typen van die lange replys Maar er wordt wat aan gedaan geloof ik
Oud 28-02-2006, 12:31
groovy
groovy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-02-2006 @ 13:26 :
Sorry, je mist ook gelijk heel veel met het typen van die lange replys Maar er wordt wat aan gedaan geloof ik
hihi jaja! Sorry ik was (ben) gewoon ook even in paniek..
Maar ik voel me ook wat beter doordat jij en Cytherea me zo geholpen hebben zojuist, ik voelde me behoorlijk eenzaam, maar jullie hebben zo geprobeerd me te helpen, dat vind ik echt lief van jullie
Oud 28-02-2006, 12:33
groovy
groovy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-02-2006 @ 13:22 :
verhaaltje
sorry laatste reactie (is wel een algemene, gaat niet weer over mij ): wat me opvalt, is dat je ook veel verder lijkt te zijn dan een meisje van 19 jaar, ook je manier van praten en met de dingen omgaan..en je hebt het geluk dat je vriend dat dan ook is!
Want ik denk inderdaad dat de meeste jongeren nog vaak de gedachte hebben van 'onbezorgd genieten van hun relatie en het allemaal niet zo ingewikkeld maken'.
Oud 28-02-2006, 12:43
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2006 @ 13:33 :
sorry laatste reactie (is wel een algemene, gaat niet weer over mij ):
Je hebt pm
Oud 28-02-2006, 12:48
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-02-2006 @ 13:43 :
Je hebt pm
Gaan jullie hier nou telkens zeggen wanneer de ander een PM heeft?

Vrouwen *zucht*
Oud 28-02-2006, 12:50
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Marcade schreef op 28-02-2006 @ 13:48 :
Gaan jullie hier nou telkens zeggen wanneer de ander een PM heeft?

Vrouwen *zucht*

Nee, dat was de laatste. Dat beloof ik *zet schattige-en-vooral-niet-te-weerstaan blik op*
Oud 28-02-2006, 13:08
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik ben verliefder dan ooit.
Oud 28-02-2006, 13:23
druiveke
druiveke is offline
hey

toch wil ik nog even reageren op groovy, heb iets gelijkaardigs meegemaakt en ik zit er diep in de put van...

ik had een relatie van 2j en half..
het eerste jaar ging niet denderend, hij wa vaak afstandig end
maar het laatste jaar en half ging het super!
omdat er in zijn vriendenkring plotseling allemaal mensen uiteen gingen begon ik te panikeren en wou ik at extra aandcaht zodat ik zag dat hij echt van me hiekd...

ik was dus wat latig aan het doen, laten zien dat ik twijfelde, ik hoopte dat hij daardoor meer met zou praten.
dat heeft dus een dikke week geduurd dat hij me overtuigde ed.
maar plots van de ene op andere dag kwam hij naar me toe en zei hij 'ok ik heb ook zo men momenten van twijfelen en ik wilhet niet meer'

natuurlijk was ik helemaal van de kaart, weende enz...
nu wil hij me niet meer zien omdat het anders te pijnlijk zou zijn.
soms hoor ik e rnog wat van op msn en dan is hij weer bezig over dat ik beter kan krijgen, er al een hele rij jongens op me wachten,...

ik heb schrik dat hij het gewoon uitmaakte omwille van mijn twijfels
en gewoon zoals vele mannen de makkelijkste uitweg koos.
ik zei hem dat ik me schuldig voelde maar hij zei dat dat niet de reden was...

toch twijfel ik nog steeds
we hadden het zoo goed samen,
hij vroeg me nog mee die avond ergens heen (ik kon niet op tijd daar zijn, dus gingen we niet) en een half uurtje laten toen hij hier stond maakte hij het uit

ik durf niet zomaar naar hem toe gaan want dan zet ik hem zo wat in een hoekje maar hij wil me ook niet zien

er zijn geen spullen meer die bij hem liggen ofzo
want door zo koppig te doen de week voordien had ik die al eens in woede terug geeist
Oud 28-02-2006, 13:47
zoef de haas
zoef de haas is offline
Hmzzzz hij wilde vrienden blijven ik ook en dat leek aardig goed te lukken

maar nu kwam ikhem gister tegen bij de optocht met een meid en we stonden ff te praten en ik zei van stel je je nieuwe vriendin niet meer voor....
Dat is mn vriendin niet dat is mn scharrel van vandaag
Komt er even later iemand naar me toe uit zijn dorp van ja die nieuwe vriendin van .... is echt te saai en ik snap ook niet dat hij die al zo snel heeft na jou en dat je daar zo goed mee omgaat...
Hallo ik wist dat niet eens...

Nog maar een keer gevraagd maar hij blijft ontkennen

Ik bedoel hallo het is vrijdag 3 weken uit meteen de zondag nadat het uit was schijnt ze al meegeweest te zijn naar zijn familie enzo

En ik begin ook steeds meer te twijfelen of hij het niet gewoon heeft uitgemaakt omdat hij hem leuker vind

omg hoe kun je nou vrienden blijven als hij niet gewoon eerlijk is
Oud 28-02-2006, 13:56
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 28-02-2006 @ 14:47 :
omg hoe kun je nou vrienden blijven als hij niet gewoon eerlijk is
Waarom zeg je dan niet zoiets van .. "Dombo; ik weet van anderen allang dat ze je vriendin is, maar weet je, je moet helemaal zelf weten wie of wat je doet .. Maar kan je gewoon volgende keer eerlijk zijn?" ..

.. of ga je nou wachten totdat die zelf eerlijk word en intussen jezelf erover frustreren?
Oud 28-02-2006, 14:08
groovy
groovy is offline
Citaat:
druiveke schreef op 28-02-2006 @ 14:23 :
verhaaltje
Druiveke ik reageer in mijn eigen topic op je verhaal ok? Anders wordt iedereen helemaal gek hier ?
Oud 28-02-2006, 14:10
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Marcade schreef op 28-02-2006 @ 14:56 :
Waarom zeg je dan niet zoiets van .. "Dombo; ik weet van anderen allang dat ze je vriendin is, maar weet je, je moet helemaal zelf weten wie of wat je doet .. Maar kan je gewoon volgende keer eerlijk zijn?" ..

.. of ga je nou wachten totdat die zelf eerlijk word en intussen jezelf erover frustreren?
Ja eerlijk wordt hij er toch niet over overduidelijk...
En ik zei ook tegen m van ja hallo waarom kun je niet gewoon eerlijk zijn over het feit dat ze je nieuwe vriendin is heel het dorp weet dat ze blijft niet voor niets bij je pitten en komt niet zomaar helemaal uit veldhoven hierheen.....

Ja nee ik weet niet hoe ze daarbij komen maar het is niet mn vriendin klaar geloof me nou maar gewoon....

Maar ja ik geloof hem gewoon niet klaar alsof ik er zio blij van wordt om mezel op te zitten fokken om niets
Oud 28-02-2006, 15:08
Mara
Mara is offline
Ik ben zo blij met ons

We kunnen zo eerlijk tegen elkaar zijn, heerlijk!
Oud 28-02-2006, 15:08
snoopy
snoopy is offline
erg goed, en vanavond zie ik m weer!

Regels voor berichten