Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2006, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Odin schreef op 20-07-2006 @ 14:01 :
Kon het niet laten:

[afbeelding]
no.3
Advertentie
Oud 20-07-2006, 13:49
juno
juno is offline
Ik vind het ook onzin hoor, het holocaust-ontkenningsverbod.

Als iemand wil gaan verkondigen dat de aarde plat is en dat de zon om de aarde heendraait dan mag hij wat mij betreft zijn gang gaan. Hetzelfde geldt voor het ontkennen van de holocaust of voor het ontkennen van de Killing fields in Cambodja of het ontkennen van de krokodillenfeestjes van Idi Amin.

In onze wens om niet antisemitisch over te komen zijn we doorgeslagen naar de inperking van de vrijheid van meningsuiting. Dat was een hele foute zet.

Dan ga je krijgen dat toneelvoorstellingen over de vrouwen van de profeet ook niet door kunnen gaan omdat dat niet in goede aarde valt.
Oud 20-07-2006, 13:49
ijscoman
ijscoman is offline

En nummer 4
Oud 20-07-2006, 13:50
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
juno schreef op 20-07-2006 @ 14:49 :
Ik vind het ook onzin hoor, het holocaust-ontkenningsverbod.

Als iemand wil gaan verkondigen dat de aarde plat is en dat de zon om de aarde heendraait dan mag hij wat mij betreft zijn gang gaan. Hetzelfde geldt voor het ontkennen van de holocaust of voor het ontkennen van de Killing fields in Cambodja of het ontkennen van de krokodillenfeestjes van Idi Amin.

In onze wens om niet antisemitisch over te komen zijn we doorgeslagen naar de inperking van de vrijheid van meningsuiting. Dat was een hele foute zet.

Dan ga je krijgen dat toneelvoorstellingen over de vrouwen van de profeet ook niet door kunnen gaan omdat dat niet in goede aarde valt.
Sorry maar zo is de wet. Hoe zou jij het overigens vinden als je bijvoorbeeld aangerand bent en iedereen zegt dat dat niet zo is en dat je het verzonnen hebt?

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 14:08.
Oud 20-07-2006, 14:43
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Waarom posten die lui nou steeds een plaatje wat niet klopt?

Pak je atlas er maar bij en hou em er eens naast.

Over het ontkennen van de holocaust; so what? Niemand ontkent de holocaust, wel zet ik zeer grote vraagtekens bij de cijfers welke continu als argument gebruikt worden.

En overigens was de holocaust ook tegen zigeuners, homo's, gehandicapten etc, zeker niet alleen tegen joden. Joden zijn echter de enige die er nu nog steeds dagelijks hun voordeel mee doen.

Israel wat keer op keer weer ergens binnenvalt en de boel platbombardeert onder het motto; het moet eens afgelopen zijn, wetende dat het ermee alleen maar erger wordt en zeker niet afgelopen zal zijn.

Maargoed, we zullen zien de komende jaren. Ik denk dat op de lange duur Israel geen stand zal kunnen houden met het regime wat ze nu voeren. Uiteindelijk zullen ze moeten samenwerken met de palestijnen en die laten terugkeren. Zoals ik al eerder zei, geen apartheids staat, maar gezamelijk 1 staat.
Oud 20-07-2006, 15:06
juno
juno is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 14:50 :
Sorry maar zo is de wet. Hoe zou jij het overigens vinden als je bijvoorbeeld aangerand bent en iedereen zegt dat dat niet zo is en dat je het verzonnen hebt?
Zo zou de wet niet mogen zijn.

En als mensen zo dom of kwaadaardig zijn om het te ontkennen, dan kun je het beste maar je schouders ophalen en denken: " Ach stakker, je weet niet beter".

Maar ook die stakker heeft recht om zijn mening te uiten. Dat is de keerzijde van vrijheid van meningsuiting. Je kunt wel eens iets te horen krijgen wat je niet aanstaat.

Dat is dan heel jammer, maar altijd nog beter dan het tegenovergestelde, namelijk dat je op je woorden moet passen.
Oud 20-07-2006, 15:27
Verwijderd
over vrijheid van meningsuiting gesproken, zie deze arabische sesamstraat:

*klik*
Oud 20-07-2006, 15:31
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 20-07-2006 @ 16:27 :

*klik*
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

Trouwens, over mooie filmpjes over dit onderwerp:

http://video.google.nl/videoplay?doc...25952359751341

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 15:35.
Oud 20-07-2006, 15:53
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:

Last Updated: Thursday, 20 July 2006, 12:22 GMT 13:22 UK
E-mail this to a friend Printable version
Q&A: Mid-East war crimes
UN High Commissioner for Human Rights Louise Arbour
Ms Arbour has stressed the need to protect civilians
The UN High Commissioner for Human Rights Louise Arbour has warned that war crimes may have been committed in the conflict between Israel and Hezbollah. BBC News website World Affairs correspondent Paul Reynolds examines the issues.

What international law applies in this conflict?

Although this is not a war between states, and only Israel is a party to the Geneva Conventions, it is generally reckoned that the conventions and other humanitarian law should apply, and that in any case what is known as "Common Article 3" of the 1949 Conventions, which outlaw attacks on civilians, should be followed.

Strictly speaking this article covers an internal conflict where one party is not the government but again most lawyers say it should apply in this case. Its main provision aims at protecting civilians. "Persons taking no active part in the hostilities... shall in all cases be treated humanely," it says.

Is Israel committing war crimes by causing civilian casualties?

The 1949 Geneva Conventions aimed to end attacks purely or mainly against civilians, a tactic used heavily in World War II. Article 51 of the First Protocol to the 1949 agreements states: "The civilian population as such, as well as individual civilians, shall not be the object of attack."

Article 52 adds: "Attacks shall be limited strictly to military objectives..."

Therefore, there is a war crime if civilians are specifically attacked as civilians. However, it is different if they are killed as a result of a strike against a military or a "dual-use" target.

Precautions to minimise casualties should be taken and one argument is about whether such precautions have been sufficient.

What about "dual-use" targets?

This is a more complex area in which the target might have dual use. For example, are airports, roads, bridges and power stations military targets or are they civilian? And what about houses and apartments claimed by the attacking side to be used by fighters yet with civilians in or near them?

Article 52 tried to resolve this: "Military objectives are limited to those objects which by their nature, location, purpose or use make an effective contribution to military action..."

Precautions should be taken. And if there is doubt, the decision should be that the target is civilian.

The question is whether the target is making an "effective" military contribution. If it is a justified attack, then the killing of civilians as a result is not a war crime. However, there might be a case if it can be shown that the attack in fact became principally or largely one in which civilians turned out to be the targets and that the attacker should have known that.

What about Hezbollah's attacks on Israel?

Hezbollah is sending rockets into Israeli populated areas without accurate guidance systems and is therefore reckoned to be attacking civilians. According to Human Rights Watch: "Deliberately attacking civilians is in all circumstances prohibited and a war crime."

And Hezbollah's capture of the two Israeli soldiers?

The "taking of hostages" is prohibited under Common Article 3.

What defines "proportionality"?

International law recognises that a state cannot take unlimited action in response to some incident. In the 19th Century, the British tipped an American boat, the "Caroline", over the Niagara Falls as they said it was helping Canadian rebels. It was subsequently agreed that retaliation was permissible but had its limits. In another case, in 1928, a tribunal held that German retaliation against some Portuguese troops for opening fire on them by mistake had been disproportionate.

In this case, the issue is whether Israel's actions following the capture of its soldiers were justified by their scale and tactics.

What is Israel's response?

An Israeli official said: "We feel that proportionality should be judged in terms of the threat we face. This is not just an issue of the kidnappings. Hezbollah has a huge arsenal and has fired 1,000 missiles at us. We are acting in self-defence.

"We are targeting only military objectives, including transport facilities that Hezbollah can use, but you have to remember that Hezbollah often hides in civilian areas. We sent flyers and gave other warnings to civilians to leave before our attacks."

And Hezbollah's reaction?

Hezbollah has argued that its initial raid was to capture the Israeli soldiers to be bargained for and that it has retaliated with rockets because of strikes against Lebanon and its civilians. The Hezbollah leader Sheikh Hassan Nasrallah said: "When the Zionists behave like there are no rules and no red lines and no limits to the confrontation, it is our right to behave in the same way."

What has the UN Human Rights Commissioner said?

The Commissioner, Louise Arbour, has raised the possibility of prosecution. "The scale of killings in the region, and their predictability, could engage the personal criminal responsibility of those involved, particularly those in a position of command and control," she said.

"International humanitarian law is clear on the supreme obligations to protect civilians during hostilities.

"Indiscriminate shelling of cities constitutes a foreseeable and unacceptable targeting of civilians.

"Similarly, the bombardment of sites with alleged innocent civilians is unjustifiable."

Does this mean that there could be a war crimes trial?

That would not be easy. Israel is not a party to the International Criminal Court and nor is Hezbollah. There would have to be a separate procedure agreed by the UN.

Has the International Committee of the Red Cross spoken?

Yes. The Head of ICRC Operations, Pierre Kraehenbuehl said: "The civilian population is bearing an extremely heavy burden and consequences of the military action that is under way.

"The high number of civilian casualties and the extensive damage to essential public infrastructure does raise, in our view, serious questions regarding the respect of the principle of proportionality in the conduct of hostilities."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5198342.stm
Oud 20-07-2006, 16:19
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 14:39 :
In de VS kan holocaustontkenning niet vervolgd worden omdat het eerste amendement van de grondwet daar zwaarder weegt dan het recht op bescherming tegen discriminatie (het 15e amendement).
Dat klopt op twee punten niet. Ten eerste heeft holocaustontkenning überhaupt niets met discriminatie te maken, en is het verband dus irrelevant. Ten tweede is het verbod op discriminatie in het algemeen (gelijke behandeling) vastgelegd in het 14e Amendement.
Oud 20-07-2006, 16:28
hookee
hookee is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 20-07-2006 @ 16:31 :
Trouwens, over mooie filmpjes over dit onderwerp:

http://video.google.nl/videoplay?doc...25952359751341
Mijn God wat een amateurfilmpje! En vooral heel vaag.

Ook leuk: "toen was de populatie van de joden 5% en leefde iedereen in vrede"

Tsja, wat was de populatie van moslims in NL zo'n 40 jaar geleden? 0,0001%? Dat is inmiddels al 9% (and rising), geloof je nog steeds dat joden hier in NL de scepter willen zwaaien? Oogkleppen af a.u.b.
Oud 20-07-2006, 16:31
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hookee schreef op 20-07-2006 @ 17:28 :
Mijn God wat een amateurfilmpje! En vooral heel vaag.

Ook leuk: "toen was de populatie van de joden 5% en leefde iedereen in vrede"

Tsja, wat was de populatie van moslims in NL zo'n 40 jaar geleden? 0,0001%? Dat is inmiddels al 9% (and rising), geloof je nog steeds dat joden hier in NL de scepter willen zwaaien? Oogkleppen af a.u.b.
Wtf? Hou eens op met mij woorden in de mond leggen.

Overigens is het wel een feit dat in de 19e eeuw in palestina joden christenen en moslims vredig naast elkaar leefden.
Oud 20-07-2006, 16:40
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 14:39 :
<knip>
Maar s.com is nog steeds niet aansprakelijk.
Citaat:
Pruttelpot schreef op 20-07-2006 @ 15:43 :
En overigens was de holocaust ook tegen zigeuners, homo's, gehandicapten etc, zeker niet alleen tegen joden. Joden zijn echter de enige die er nu nog steeds dagelijks hun voordeel mee doen.
Goed argument, de meeste mensen denken niet eens aan die groepen in verband met de holocaust.
Citaat:
juno schreef op 20-07-2006 @ 16:06 :
Zo zou de wet niet mogen zijn.

En als mensen zo dom of kwaadaardig zijn om het te ontkennen, dan kun je het beste maar je schouders ophalen en denken: " Ach stakker, je weet niet beter".

Maar ook die stakker heeft recht om zijn mening te uiten. Dat is de keerzijde van vrijheid van meningsuiting. Je kunt wel eens iets te horen krijgen wat je niet aanstaat.

Dat is dan heel jammer, maar altijd nog beter dan het tegenovergestelde, namelijk dat je op je woorden moet passen.
Volgens mij snap jij niet helemaal wat de vrijheid van meningsuiting inhoud. Ik raad aan dat je dat eens onderzoekt voordat je er zulke dwaze dingen over zegt.
Citaat:

*klik*
Jezus, en die kindertjes zitten rustig naar die fanaticus te luisteren.
Citaat:
McCaine schreef op 20-07-2006 @ 17:19 :
Dat klopt op twee punten niet. Ten eerste heeft holocaustontkenning überhaupt niets met discriminatie te maken, en is het verband dus irrelevant. Ten tweede is het verbod op discriminatie in het algemeen (gelijke behandeling) vastgelegd in het 14e Amendement.
Zie het revisionisme arrest. De hoge raad acht holocaust ontkenning als grievend voor een hele bevolkingsgroep, en classificeert het daarom als discriminatie. Ik vind die redenering ook twijfelachtig maar goed, zo zit het.
Oud 20-07-2006, 17:19
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:

*klik*
Dit verklaard dus waarom onze islamitische medemens in het midden oosten altijd zo vriendelijk is tegen andersgelovigen.
Oud 20-07-2006, 17:26
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 18:19 :
Dit verklaard dus waarom onze islamitische medemens in het midden oosten altijd zo vriendelijk is tegen andersgelovigen.
Ach man, wat een onzin. Denk je serieus dat er niet zulke speeches te vinden zijn, maar dan uit de mond van zionisten of christenen? Echt wel hoor, zegt echter erg weinig over de bevolking.

Extremistische gekken heb je overal.
Oud 20-07-2006, 17:41
Relief
Relief is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 18:19 :
Wat een onzin weer. Wat weet jij nou over de islamtische medemens? Wat weet jij nou over het midden-ooisten? Hou toch eens op met dat Geenstijl geleuter.
Oud 20-07-2006, 17:43
Relief
Relief is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 20-07-2006 @ 18:26 :
Ach man, wat een onzin. Denk je serieus dat er niet zulke speeches te vinden zijn, maar dan uit de mond van zionisten of christenen? Echt wel hoor, zegt echter erg weinig over de bevolking.

Oud 20-07-2006, 17:50
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Relief schreef op 20-07-2006 @ 18:41 :
Wat een onzin weer. Wat weet jij nou over de islamtische medemens? Wat weet jij nou over het midden-ooisten? Hou toch eens op met dat Geenstijl geleuter.
Ik weet vrijwel zeker dat ik daar een heleboel meer over weet dan jij vrind
Oud 20-07-2006, 17:52
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 18:50 :
Ik weet vrijwel zeker dat ik daar een heleboel meer over weet dan jij vrind
Kan je dat misschien eens specificeren?
Oud 20-07-2006, 18:00
hookee
hookee is offline
Dit soort filmpjes zul je NOOIT op de Israëlische TV zien.
Op Palestijnse TV was het dagelijkse kost, totdat Abbas er een stokje voor stak.
Ik heb menig van zulk soort filmpjes gezien, allemaal verheerlijking van de jihad of martelaargedrag, zolang er maar joden gedood worden. Ik zal er nog een paar voor jullie opzoeken, mogen jullie er één opzoeken vanuit Israël door joden ok?

Ook in Noord Korea worden kinderen zo grootgebracht met Amerikahaat, kinderliedjes werden hinkelend gezongen als: wij zullen de amerikanen op hun knie krijgen, ze zullen sterven als ratten.
Oud 20-07-2006, 18:02
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 20-07-2006 @ 19:00 :
Op Palestijnse TV was het dagelijkse kost, totdat Abbas er een stokje voor stak.
Ik heb menig van zulk soort filmpjes gezien, allemaal verheerlijking van de jihad of martelaargedrag, zolang er maar joden gedood worden. Ik zal er nog een paar voor jullie opzoeken, mogen jullie er één opzoeken vanuit Israël door joden ok?

Ook in Noord Korea worden kinderen zo grootgebracht met Amerikahaat, kinderliedjes werden hinkelend gezongen als: wij zullen de amerikanen op hun knie krijgen, ze zullen sterven als ratten.
Wat is je punt?
Oud 20-07-2006, 18:04
Relief
Relief is offline
Citaat:

oh jee daar is de expert weer! Ga toch slapen met die pro-israel propaganda van jou. Jij hebt namelijk alles gezien! Zou jij mij kunnen zeggen wat die zogenaamde "propaganda" te maken heeft met de moslim? Generaliseren is lekker makkelijk.
Oud 20-07-2006, 18:10
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 20-07-2006 @ 18:52 :
Kan je dat misschien eens specificeren?
Omdat ik daar toch met enige regelmaat ben.
Oud 20-07-2006, 18:14
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:

Ach man, wat een onzin, in sommige gevallen zal het inderdaad best zo zijn dat dat soort liedjes worden gezongen. Maar het blijven uitzonderingen, geen regels. In elk land wat zich in een conflict zich zie je dit soort propaganda terugkomen. In elke religie niet zo goed.
Extremisme is ook niks nieuws voor joden of christenen hoor, zijn net zo goed extremisten in te vinden, en net zoals bij moslims, boedisten of wat dan ook, het gros is niet extremistisch, een kleine minderheid wel.

Zoek video.google.com maar af, kom je genoeg propaganda uit welk kamp dan ook tegen.

Overigens vind ik de noord-korea vergelijking een beetje gay. Kijk naar hoe tijdens de koude oorlog in beide kampen hetzelfde soort propaganda gevoert werd.

Om FOX News Channel niet te vergeten, of de gemiddelde texaan die nog steeds een scheithekel heeft aan negers.

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 18:18.
Oud 20-07-2006, 18:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 19:10 :
Omdat ik daar toch met enige regelmaat ben.
Hang je regelmatig rond op de universiteit van cairo, of loop je af en toe door de straten van beirut, of speel je af en toe een potje golf in dubai?

Jij hebt je kleinschalige indrukken ervan, zo heeft iedereen ze, weet jij het daarom beter? Nee.
Oud 20-07-2006, 18:22
hookee
hookee is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 20-07-2006 @ 17:31 :
Wtf? Hou eens op met mij woorden in de mond leggen.
Overigens is het wel een feit dat in de 19e eeuw in palestina joden christenen en moslims vredig naast elkaar leefden.
Ik leg je geen woorden in je mond, ik haalde alleen iets uit het filmpje.
Punt 2, nog STEEDS leven j, c en m's vredig naast elkaar in Israël.

@Mephostophilis
wat is je punt?
Het was een reactie op Pruttelpot:

Extremisten, altijd, maar niet zo gauw dagelijkse kost op de nationale TV. Filmpjes als deze worden in het westen als "zéér bederfelijk" beschouwd, dáár als "vroom"
Oud 20-07-2006, 18:33
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 20-07-2006 @ 19:16 :
Hang je regelmatig rond op de universiteit van cairo, of loop je af en toe door de straten van beirut, of speel je af en toe een potje golf in dubai?

Jij hebt je kleinschalige indrukken ervan, zo heeft iedereen ze, weet jij het daarom beter? Nee.
Ik kom vaak in Israel en de dingen die ik daar zie of heb mee gemaakt zorgen er niet voor dat ik nou echt fan ben van de Hamas en consorten. Maar vertel eens, hoe komt het dan dat jij er zo veel meer van weet? Ben je midden oosten deskundige? Of kijk je gewoon veel tv?
Oud 20-07-2006, 18:38
Relief
Relief is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 19:33 :
Ik kom vaak in Israel en de dingen die ik daar zie of heb mee gemaakt zorgen er niet voor dat ik nou echt fan ben van de Hamas en consorten. Maar vertel eens, hoe komt het dan dat jij er zo veel meer van weet? Ben je midden oosten deskundige? Of kijk je gewoon veel tv?
Oh jammerlijk. Toen je zei dat je heel wat over wist, dacht ik dat je in vele arabische landen geweest was. Maar het valt me best tegen. Hou alsjeblieft eens op met jezelf deskundig te noemen. Je hebt alles behalve een objectieve kijk op deze zaak.
Oud 20-07-2006, 18:43
Relief
Relief is offline
Citaat:
hookee schreef op 20-07-2006 @ 19:22 :
Ik leg je geen woorden in je mond, ik haalde alleen iets uit het filmpje.
Punt 2, nog STEEDS leven j, c en m's vredig naast elkaar in Israël.

@Mephostophilis
wat is je punt?
Het was een reactie op Pruttelpot:

Extremisten, altijd, maar niet zo gauw dagelijkse kost op de nationale TV. Filmpjes als deze worden in het westen als "zéér bederfelijk" beschouwd, dáár als "vroom"
Jij ben echt gehersenspoeld.
Oud 20-07-2006, 18:53
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 19:33 :
Ik ben er zeer in geintresseerd. Thats about it.

Maargoed, je komt weleens in Israel...

Zegt mij genoeg over dat je inderdaad bullshit lult met je zogenaamde kennis van de islamitische medemens. Breng eens een weekje door in Gaza wil je?
Oud 20-07-2006, 18:54
hookee
hookee is offline
Citaat:
Relief schreef op 20-07-2006 @ 19:43 :
Jij ben echt gehersenspoeld.
Vertel eens, ooit zoiets bij de EO gezien? Of de Staphorster lokale TV? Dat zijn toch onze "extremisten"?
Oud 20-07-2006, 18:55
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Relief schreef op 20-07-2006 @ 19:38 :
Oh jammerlijk. Toen je zei dat je heel wat over wist, dacht ik dat je in vele arabische landen geweest was. Maar het valt me best tegen. Hou alsjeblieft eens op met jezelf deskundig te noemen. Je hebt alles behalve een objectieve kijk op deze zaak.
En hoe kom jij dan aan je objectieve kijk?
Oud 20-07-2006, 18:56
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 20-07-2006 @ 19:53 :
Ik ben er zeer in geintresseerd. Thats about it.

Maargoed, je komt weleens in Israel...

Zegt mij genoeg over dat je inderdaad bullshit lult met je zogenaamde kennis van de islamitische medemens. Breng eens een weekje door in Gaza wil je?
Dat wil ik best doen onder voorwaarden dat jij een bus trip van 7 dagen maakt door Israel en dan wel met het openbaar vervoer.
Oud 20-07-2006, 18:56
Relief
Relief is offline
Citaat:
hookee schreef op 20-07-2006 @ 19:54 :
Vertel eens, ooit zoiets bij de EO gezien? Of de Staphorster lokale TV? Dat zijn toch onze "extremisten"?
Jij hebt idd een beperkte kijk op de wereld. Als jij de wereld beperkt tot NL moet jezelf eens nakijken.
Oud 20-07-2006, 18:57
Relief
Relief is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 19:56 :
Dat wil ik best doen onder voorwaarden dat jij een bus trip van 7 dagen maakt door Israel en dan wel met het openbaar vervoer.
Met onder voorwaarden dat jij een bustrip maakt van 7 dagen door Palestina. Misschien dat je dan eens afvraagt waar die haat vandaar komt.
Oud 20-07-2006, 18:58
Relief
Relief is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 19:55 :
En hoe kom jij dan aan je objectieve kijk?
Door doodgewoon de objectieve media te volgen. Jij laat je beinvloeden door Israelische propaganda.
Oud 20-07-2006, 18:59
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Relief schreef op 20-07-2006 @ 19:58 :
Door doodgewoon de objectieve media te volgen. Jij laat je beinvloeden door Israelische propaganda.
Wat noem jij dan objectieve media? Noem eens wat bronnen. Je maakt me echt heel erg nieuwsgierig.
Oud 20-07-2006, 19:02
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 19:56 :
Ik ben niet degene die beweert de islamitische medemens zo goed te kennen zonder ook maar een ogenblik naar de islamitische medemens zelf te kijken.
Oud 20-07-2006, 19:22
hookee
hookee is offline
Citaat:
Relief schreef op 20-07-2006 @ 19:57 :
Met onder voorwaarden dat jij een bustrip maakt van 7 dagen door Palestina. Misschien dat je dan eens afvraagt waar die haat vandaar komt.
Ik neem aan dat jij nooit verder bent geweest dan Zuid-Spanje?
Palestina, je bedoelt waarschijnlijk de Gaza. De Israëli's waren daar om de kolonisten, in hun enclaves te beschermen. Die hebben ze inmiddels moeten verlaten. Ze hadden overigens niks in Gaza-stad zelf te zoeken. Vertel JIJ eens waarom de mensen de Israëli's haten?
Zijn ze afhankelijk van de Israëli's? Kunnen ze zelf niets vruchtbaars doen?
Omdat ze zonder Israël geen werk hebben? Omdat moeders maar door blijft fokken terwijl er geen werk voor ze is? Is het
jaloezie? Is het, omdat ze hardnekkig na 60 jaar nog steeds Israël Palestina blijven noemen? Is het, omdat ze te horen krijgen dat Israëlische officieren dagelijks kinderen vermoorden en vrouwen verkrachten voor hun plezier?
Vertel eens, wat weet jij daarvan, wat is propaganda en wat is er ècht van waar?
Oud 20-07-2006, 19:39
ijscoman
ijscoman is offline
Het is inderdaad een vreemd verschijnsel dat er zoveel palestijnen in Israel werken, thuis hebben ze blijkbaar geen werk. Het ergste van allemaal vind ik nog dat ze geen eens de moeite nemen de taal goed te leren, zelfs engels spreken ze nauwelijks. WTF?? Als ik wat koop mag je ook zeggen hoe duur iets kost en niet naar een rekenmachine met een paar getallen wijzen en verder niets zeggen. Deze situatie is daar trouwens geen uitzondering. En dan doen ze niets anders dan klagen. Ik snap echt niet waarom ze dan niet in eigen land gaan werken en daar iets moois maken van die zandbak. Dat heeft men in Israel ook gedaan, ook dat was vroeger een zandbak en kijk nu eens hoe mooi het is geworden.
Oud 20-07-2006, 19:48
Cartosa
Cartosa is offline
Ik vind de laatste arabische generatie in Jeruzalem een heel keurig volkje eigenlijk. Het aantal werkende Palestijnen is danig teruggeschroefd, ik denk dat jij het op een ander ras hebt Wat meteen ook aantoont hoe goed jij Israel kent...

Al dat gezeik over extremisme in het Midden-Oosten is beetje lachwekkend, net zoals in Europa liggen de mensen vooral wakker van een goeie job vinden en een lekker wijf.

Btw, 3 toeristische sites gebombardeerd in Libanon. De telefoonlijnen liggen plat in grote delen van Beirout en Tripoli, dus ik heb geen bronnen meer. Dit suckt.
Oud 20-07-2006, 20:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 20-07-2006 @ 20:48 :
Ik vind de laatste arabische generatie in Jeruzalem een heel keurig volkje eigenlijk. Het aantal werkende Palestijnen is danig teruggeschroefd, ik denk dat jij het op een ander ras hebt Wat meteen ook aantoont hoe goed jij Israel kent...
ijscoman had het over heel Israel?

Niet alleen Jeruzalem. Overigens werd me daaro door de jongste generatie Palestijnen roochie roochie toegeroepen
Oud 20-07-2006, 20:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hookee schreef op 20-07-2006 @ 17:28 :
geloof je nog steeds dat joden hier in NL de scepter willen zwaaien?
Volgens Gretta in Amsterdam-Zuid wel
Oud 20-07-2006, 20:06
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 14:49 :
*vermoeiend plaatje*
Daarop volgt de Tweede Wereldoorlog met het extreme Hitler-racisme dat tot de vreselijke holocaust uitgroeit. Europa heeft schuldgevoelens en zoekt compensatie voor de overgebleven joden. Het zijn de Palestijnen die moeten boeten voor wat met de joden is gebeurd. In 1947 keuren de Verenigde Naties een resolutie goed, waarbij Palestina in twee delen wordt verdeeld. Voorwaarden zijn: er moet een economische unie komen en de joodse staat moet een plaats zijn voor 50% Palestijnen naast 50% joden. Door deze maatregel vergroot het grondbezit van de joden in één klap van 6.3% tot 53%.

In 1949 en in 1967 volgen nieuwe veroveringen. Uiteindelijk blijft vandaag nog slechts 22% van de Palestijnse grond - de Gaza-bank en de Westelijke Jordaanoever - in het bezit van de Palestijnen. Elke jood van waar ook heeft het recht zich in het Israëlisch gebied te vestigen, Palestijnen mogen dit niet.

www.antenna.nl/

Leuk hoor dat plaatje van jullie joden maar dit zijn de cijfers die erbij horen !! En de grote van een land maakt het uitroeien en discrimineren voor meer dan 50 jaar erin en omheen niet minder erg .. Maar jullie zien dus graag plaatjes om de waarheid mee aan te geven ??

Jullie plaatje ... mijn plaatje ..

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 20:09.
Oud 20-07-2006, 20:09
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-07-2006 @ 21:01 :
ijscoman had het over heel Israel?

Niet alleen Jeruzalem. Overigens werd me daaro door de jongste generatie Palestijnen roochie roochie toegeroepen
Als ik zijn taalgebruik over de Palestijnen lees denk ik niet dat hij er veel mee gepraat heeft...

Naar mij paki paki trouwens
Oud 20-07-2006, 20:14
Gatara
Gatara is offline
Cartosa, de Palestijnen die ik heb gesproken spraken Nederlands en/of Engels.

Maar ze studeerden of hadden gestudeerd. Ik weet wel dat een groot grut van de ongestudeerden je dat niet kan verwachten.

(maarja, dat is wel in meer gebieden zo).
Oud 20-07-2006, 20:24
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 20:39 :
Het is inderdaad een vreemd verschijnsel dat er zoveel palestijnen in Israel werken, thuis hebben ze blijkbaar geen werk. Het ergste van allemaal vind ik nog dat ze geen eens de moeite nemen de taal goed te leren, zelfs engels spreken ze nauwelijks. WTF?? Als ik wat koop mag je ook zeggen hoe duur iets kost en niet naar een rekenmachine met een paar getallen wijzen en verder niets zeggen. Deze situatie is daar trouwens geen uitzondering. En dan doen ze niets anders dan klagen. Ik snap echt niet waarom ze dan niet in eigen land gaan werken en daar iets moois maken van die zandbak. Dat heeft men in Israel ook gedaan, ook dat was vroeger een zandbak en kijk nu eens hoe mooi het is geworden.
oooohhhh ... hoe durven ze !! Wat erg dat ze de taal niet leren die jij vind dat ze moeten spreken !! BOMMEN moet we op ze gooien ervoor !!!
Ze spreken waarschijnlijk de 2de of 3de taal van de wereld, arabisch. Kan je in dat gebied meer mensen mee aanspreken en snappen dan elke andere taal .. maar goed, je begint nu zelfs kleinigheden aan te grijpen om zielig te doen en te wijzen behalve naar jezelf en jouw zionistische soort.

En over die zandbak. Die is in Israel opgebouwd met geld uit de VS maar dat krijgen de Palestijnen niet. Elke cent die de UN teveel wilt geven wordt door resoluties van de VS tegengehouden. Weer een blijk van ongelijke behandeling.

En het is te lezen dat je daar vaker bent. Anders zou je niet zo kunnen praten over de hele situatie. De propoganda zit al aardig diep en die probeer je nu zelfs op andere uit te oefenen. Mensen als jij wekken de haat voor je land alleen maar op !! Dus ga zo door zou ik zeggen .. je bent goed bezig. Uiteindelijk help je de geschiedenis zich te herhalen en dat is dan onder andere ook jouw eigen schuld !!

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 20:29.
Oud 20-07-2006, 20:40
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Drama queen.
Oud 20-07-2006, 20:52
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 20-07-2006 @ 21:40 :
Drama queen.
Ach ja, ik heb al enkele post terug aangegeven niet meer met hem in discussie te gaan vanwege zijn uitlatingen over joden maar hij blijft er toch energie in stoppen
Oud 20-07-2006, 21:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 21:52 :
Ach ja, ik heb al enkele post terug aangegeven niet meer met hem in discussie te gaan vanwege zijn uitlatingen over joden maar hij blijft er toch energie in stoppen
als ie een hartaanval krijgt van zijn woede-aanvallen is dat vast de schuld van de joden

Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten