![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat de evolutietheorie in grote lijnen klopt maar ik denk zelf wel dat er een bepaalde energie is geweest die het hele proces in gang heeft gezet. Een "designer" dus. Trouwens het is niet de bewijzen dat god, of die designer of die energie, hoe je het ook wilt noemen, niet bestaat. Sterker nog, steeds meer wetenschappers met name micro-biologen sluiten het bestaan van die energie niet meer uit.
||
Citaat:
er is totaal geen reden om aan te nemen dat er een "designer" is, en die is ook nergens nodig. Verder weet je volgens mij ook niet wat men bedoeldt met "theorie"
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Lees de vorige post.
|
"De evolutietheorie is een onder biologen algemeen aanvaarde wetenschappelijke theorie over het ontstaan en de ontwikkeling van de verschillende soorten organismen op aarde."
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutietheorie
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat neemt overigens niet weg dat waarschijnlijk vergelijkbare mechanismen als die beschreven worden door de evolutietheorie voor het onstaan van het leven hebben gezorgd, alleen is daarover een stuk minder bekend dan over het ontstaan van soorten.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Ik waag het dus te betwijfelen dat die 'zwakke punten' daadwerkelijk bestaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
'wetenschappers geloven niet in de evolutietheorie' is dan ook een van de bekende stukken onzin die via creationistische sites verspreid worden, vaak samen met de leugens dat Darwin zich op zijn sterfbed bekeerd zou hebben, en dat Anthony Flew bekeerd is. Dat zijn van die dingen waarvan we weten dat ze niet waar zijn, maar waarvan sommige mensen om duistere redenen ze toch blijven verspreiden. Sommige mensen nemen er aanstoot aan als ik dat leugens noem, maar toch...
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wat op zich logisch is aangezien ID ook geen enkel bewijs voor zichzelf heeft, maar het ook moet hebben van het steeds aanpassen van statements totdat ze niet meer onderuit gehaalt kunnen worden, waarna ze roepen 'kijk, daar zit god achter'. Zo'n manier van redeneren is echter onmogelijk serieus te nemen. (vandaar dus dat ik vind dat de VVD prompt Van der Hoeven ten val had moeten brengen toen ze opperde creationisme te onderwijzen op school)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben ook geen creationist dus dat plan van van der Hoeven heeft ook niet mijn goedkeuring. Toch vind ik dat er bij het doornemen van de evolutietheorie met scholieren er wel ruimte moet zijn voor discussie (scholieren mogen zich daar best een eigen mening over vormen) en niet al te stellig beweren van zo ging het en niet anders. Het scheppingsverhaal is, toegegeven, wel het andere uiterste! Die ID wetenschappers roepen niet zo snel dingen, die zijn juist heel voorzichtig met hun uitspraken, de meeste dan. ID is ook wel een stukje minder stellig en wonderlijk als het scheppingsverhaal uit de Bijbel.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De god van christenen en moslims om me even te beperken tot twee religies, is alles behalve een breed begrip.
Laatst gewijzigd op 18-12-2006 om 14:45. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Relatieproblemen suvannah | 268 | 13-04-2012 22:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? deel 2 Miracle | 499 | 21-08-2006 11:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Dijkstal: Nederlandse politiek zaait haat LaResistance | 138 | 10-06-2004 18:01 | |
Liefde & Relatie |
Wat zou je doen.... @Moon | 23 | 07-02-2004 00:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Schimmel infectie Lorelei | 8 | 13-01-2004 10:43 | |
Psychologie |
Dementie BelleRosé | 11 | 14-07-2003 16:13 |