Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2009, 13:29
Günther II
Günther II is offline
blue man group

Prikkelde alle zintuigen, erg positief.
Advertentie
Oud 16-01-2009, 11:16
Twanos
Twanos is offline
"verplicht" Joseph,

Dit is wel echt de allerlaagste vorm van cultuur zeg, wat een drama. Kinderachtige humor, waarschijnlijk bedacht door schrijvers die daarbij als belangrijkste doel hadden om een stuk te maken dat breed toegankelijk is (lees: wat veel geld oplevert). Een verhaal waarbinnen iemand binnen een minuut een trjaject doorloopt van Slaaf-architect-toyboy naar levenslang gevangen. Ontzettend knullig geschreven teksten (alsof het met een rijmwoordenboekje geschreven is), en emoties die totaal niet aankomen.

Natuurlijk stonden er een boel getalenteerde mensen op het podium, maar wat een commerciele bagger zeg , dat daar mensen van kunnen genieten .

Niet dat ik er van te voren veel meer van verwacht had, maar toch... het moest even uit mijn systeem.
Oud 16-01-2009, 14:15
Verwijderd
Wie veplicht je om naar een musical te gaan?? Ik zou toch weigeren hoor...

Musical is allemaal een beetje music for the millions... En er zijn mensen die daar van genieten. Bij Anatevka zie ik soms dezelfde gezichten in het publiek zitten. Die vinden dat zo mooi, dat ze met ons meereizen, om meer voorstellingen te zien.

En voor die mensen doe je het. Die lui die er wel van genieten. Hoe goedkoop het soms ook is...
Oud 17-01-2009, 10:05
Verwijderd
Citaat:
verhaal
Ik had precies hetzelfde met The Sound of Music. Ook verplicht heen gegaan. Meer dan plat vermaak is het niet. Niet mijn ding.
Oud 21-01-2009, 11:01
lindedekort
lindedekort is offline
Wouter Hamel in Tilburg!
Oud 22-01-2009, 00:37
Verwijderd
Joseph. Inderdaad een groot commercieel spektakel, en Freek is niet eens de hoofdrolspeler voor mijn gevoel, maar de vertelster, René heet ze geloof ik. Eerlijk is eerlijk: de zang, dans en acteerkunsten staan als een huis, boordevol humor en goed spel, maar het blijft natuurlijk een groot geld-maker. Maar ik heb genoten.
Oud 24-01-2009, 09:41
WolterB
WolterB is offline
Afgelopen donderdag een voorstelling van Stef Bos gezien in het muziekcenrtum in Enschede. Naast vooral nieuwe liedjes vertelde hij ook veel over zijn reizen naar Zuid-Afrika en Mexico en op welke manier zijn nummers tot stand zijn gekomen. Erg gave avond en hij heeft een hele fijne stem om naar te luisteren wat het een erg geslaagde voorstelling maakte.
Oud 28-01-2009, 17:19
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Joseph. Inderdaad een groot commercieel spektakel, en Freek is niet eens de hoofdrolspeler voor mijn gevoel, maar de vertelster, René heet ze geloof ik. Eerlijk is eerlijk: de zang, dans en acteerkunsten staan als een huis, boordevol humor en goed spel, maar het blijft natuurlijk een groot geld-maker. Maar ik heb genoten.
Ik was laatst op een slaapfeestje, en het bleek dat daar ook iemand was die in Joseph speelt. Wel grappig.

Ik ga zelf binnenkort (jaartje) in een film spelen, ben uitgenodigd. Best wel vet =)
Oud 29-01-2009, 11:35
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Haha, ik ga ook! En ook in april, trouwens!
Haha, leuk! Ik heb er best wel zin in
Oud 04-02-2009, 10:44
WolterB
WolterB is offline
Gare du Nord - Sex 'n' Jazz (Reprise)

Staconcert in het theater, heerlijek sfeer en een ontzettend gemengd publiek vanwege de manier waarop het aangeboden werd (niet via de concertzaal dus maar het theater). Anderhalf uur heerlijke jazzy muziek, prima
Oud 05-02-2009, 13:03
Rooster
Rooster is offline
Jospeh and the amazing technicolor dreamboat:
Toffe musical, goed vertaald (ik heb al eens een andere Nederlandse versie gezien), alleen de kleurkeus bij de jas vond ik soms een beetje raar (koffie als kleur? mja, ik ben toch kleurenblind)

Ik denk dat veel mensen niet weten of het vergeten dat deze musical een schoolmusical was die in de eerste instantie 15 minuten (!) duurde. Dit verklaart waarom de musical in sommige opzichten wat simpel is, maar dat is voor veel mensen ook de charme.

En inderdaad, de belangrijkste rol is die van de vertelster Renee van Wegberg, maar de hoofdpersoon waar het hele verhaal om draait is Joseph. Dat is voor sommige mensen verwarrend.

De zang en dans was top en er zijn enkele nummers bijgeschreven (voegen niets toe, maar doen ook niet af) en grapjes toegevoegd die het voor mensen die bijvoorbeeld de zoektocht op tv hebben gevolgd of mensen die ooit een bijbel hebben gelezen de show nog iets meer humor geven.
Oud 07-02-2009, 20:15
Bloem
Bloem is offline
Vond je de vertaling goed ja? Ik heb de musical niet gezien, maar vond het vertaalde stukje uit de zoektocht naar ("geef mij mijn dromenjas, mijn toverdromenjas") zo irritant dat ik vreesde dat de rest niet beter zou zijn.
Oud 08-02-2009, 12:09
gurl19
gurl19 is offline
In Januari heb ik Jandino en Ellin Dikker gezien. Vooral Jandino vond ik erg leuk! Vrijdag naar de nieuwe show van Jochem geweest. Echt enorm gelachen!
Oud 08-02-2009, 18:52
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Een paar weken terug Acda en de Munnik.
Ik wist niet dat het dezelfde voorstelling was als vorig jaar, dus ik had hem al gezien
Enerzijds mijn eigen schuld, ik had gewoon niet goed gelezen. Anderzijds kwam het ook doordat ik in de brochure las dat het een cabaretvoorstelling was. In mijn herinnering was de vorige show eigenlijk nauwelijks cabaret te noemen. Dat geeft wel aan dat ik hem eigenlijk oorspronkelijk al niet goed vond passen bij de beschrijving.

Nu de tweede keer kwamen de liedjes beter aan en ik vond hem positiever dan dat ik hem herinnerde. Maar echt niet goed genoeg dat ik hem vrijwillig 2x zou hebben bezocht
ik ga wel vrijwillig voor de tweede keer
Oud 08-02-2009, 18:54
rare kwast
rare kwast is offline
ik ben afgelopen woensdag voor de tweede keer naar Romeo over Julia geweest, erg leuk
ik ga sowieso ieder theaterseizoen wel een keer of 5 er heen (dit jaar 9 keer)
de ploeg: Ben Hur is ook erg leuk!
Oud 11-02-2009, 18:53
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Vond je de vertaling goed ja? Ik heb de musical niet gezien, maar vond het vertaalde stukje uit de zoektocht naar ("geef mij mijn dromenjas, mijn toverdromenjas") zo irritant dat ik vreesde dat de rest niet beter zou zijn.
dat was helaas wel een minder puntje, de toverdromenjas...
Oud 12-02-2009, 20:34
sanne20
sanne20 is offline
niet pas geleden gezien, maar in 2007 en nu niet meer te zien, maar kent iemand "de verleiding van Harry Faust" ?
Beste wat ik ooit in het theater heb gezien..!!
Oud 16-02-2009, 23:53
Lorelei
Lorelei is offline
Kommil Foo - Wolf

Geweldig! Heerlijk avondje uit!
Oud 17-02-2009, 07:33
Rooster
Rooster is offline
Ik ben afgelopen donderdag naar Les Miserables geweest (voor de 2e keer)
Toen ik Tom Egbers zag lopen bij de garderobe wist ik al zeker dat Jack van Gelder Thénardier zou zijn en dat deed hij nog best aardig ook. Dieter Troubelijn (Jezus) komt serieuzer en krachtiger over als Enjolras dan Freek en kan nog steeds fantastisch een keel opzetten. Jamai was er niet (ondanks dat dat wel op het bord stond) maar zijn vervanger deed het ook top. Javert was wederom gaaf, Celine Purcel weer heel goed en het podium werkt gelukkig nog steeds goed op het kleinere toneel van Carré. Helaas geen René van Kooten als Jean Valjean, maar Tony Neef (niet mijn favoriete persoon) en die deed het niet slecht ofzo, maar stukken minder dan van Kooten; alles een octaaf hoger bij Neef (en dan bij het gebed de hoogste noot net niet halen...)
Al met al wederom genoten van deze fantastische musical,
morgen naar Bert Visscher in het nieuwe Luxor.
Oud 17-02-2009, 10:57
KreZor
KreZor is offline
Zwanenmeer/Bijlmermeer

Was op zich wel aardig, poging om ballet en streetdance/breakdance samen te voegen. Alleen miste ik het verhaal (als het er al was) een beetje en vond ik het soms nog erg los van elkaar staan. Ik had het wel cool gevonden als ze meer samen (nationaal ballet en don't hit mama) hadden gewerkt of echt tot een clash waren gekomen.
Oud 17-02-2009, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Kommil Foo - Wolf

Die heb ik laatst ook gezien, inderdaad fantastisch

En ik heb ook 'Cabaret' gezien. Jawel, een musical, en hij bevestigde al mijn (voor)oordelen over de musical maar weer eens. Vooral de ensemblespelers acteren echt tenenkrommend slecht. Dan heb ik tien keer liever een Johnny Kraaijkamp Jr die niet goed zingt, maar die dat vooral ook niet ontkent en juist van dat gegeven gebruik maakt en gewoon best een aardige rol speelt.

En ook nog 'De Architect' van Jakop Ahlbom. Dat was echt prachtig. Briljante theatermaker. Jammer dat deze voorstelling niet zo'n feestje was als Vielfalt van vorig jaar, maar ook deze nare surrealistische voorstelling was gewoon weer erg goed.
Oud 18-02-2009, 23:08
Rooster
Rooster is offline
Net terug van Stoffe jongens van Bert Visscher
en hij was echt hilarisch . Drukke sprongetjes, grappige liedjes, de ene grap na de andere, Bert in topvorm.
Oud 20-02-2009, 13:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
En ik heb ook 'Cabaret' gezien. Jawel, een musical, en hij bevestigde al mijn (voor)oordelen over de musical maar weer eens. Vooral de ensemblespelers acteren echt tenenkrommend slecht. Dan heb ik tien keer liever een Johnny Kraaijkamp Jr die niet goed zingt, maar die dat vooral ook niet ontkent en juist van dat gegeven gebruik maakt en gewoon best een aardige rol speelt.
Tja, dan ga je ook naar een slechte voorstelling ook
Ik ben het nu zowaar met je eens.
Oud 20-02-2009, 21:42
Verwijderd
Nou ja, wat ik van andere musicals gezien heb is niet veel beter geacteerd dan deze hoor.
Oud 21-02-2009, 12:16
Balance
Balance is offline
Ga eens naar een goede Niet dat Cabaret/hair gedoe.

Binnenkort ga ik wss naar Op Hoop van Zegen. Ben benieuwd
Oud 22-02-2009, 00:57
Verwijderd
Dat ze daar een musical van hebben gemaakt vind ik al helemaal te achterlijk voor woorden...

En ik zie veel musical van de opleiding muziektheater op Fontys, een opleiding die 'goed' aangeschreven staat, maar daar zie ik ook altijd dezelfde verschijnselen. En ze krijgen daar echt bizar weinig dramalessen...
Oud 22-02-2009, 01:08
Uice
Uice is offline
Ik was wel benieuwd naar Jesus Christ Superstar. De muziek is in ieder geval goed en ze hoeven alleen maar te zingen, niet te spreken.
Oud 22-02-2009, 14:48
Verwijderd
Op de muziek in musicals vind ik doorgaans ook weinig aan te merken.
Oud 22-02-2009, 17:38
Balance
Balance is offline
Vandaag naar MoMo en de Tijdspaarders geweest, van het Filiaal.
Een familievoorstelling, dus ik was nogal huiverig dat het erg saai zou gaan worden (maar leuk voor m'n achternichtjes). Al met al was het voor ons allemaal leuk Gewoon een vermakelijk stuk met best nog ingewikkelde stukjes erin voor die kleintjes. Ondanks het feit dat mijn achternichtje er niks van begreep (ze was ook te jong volgens de beschrijving) vond ze het super leuk om gewoon lekker te kijken. En m'n oudste achternichtje begreep het wel en vond het erg spannend. Ikzelf vond het vooral lekker wegkijken en inventief met het decor om gegaan.
Oud 27-02-2009, 20:04
Blaf
Blaf is offline
die nieuwe show van Kasper van Kooten
Oud 27-02-2009, 22:56
Verwijderd
Viggo Waas & Band.

Vooral de band was goed, moet ik zeggen. Viggo ook wel, hij zingt mooi, de muziek zit gewoon goed in elkaar en wordt ook goed uitgevoerd. Maar ik ergerde me vooral in het begin nogal aan Viggo's 'kijk mij'-danspasjes en z'n overduidelijk ingestudeerde teksten. Toen hij en de band een beetje loskwamen en er meer een feestje van maakten samen, was het echt een mooie voorstelling die me ook af en toe echt raakte.
Oud 02-03-2009, 19:27
loesje505
loesje505 is offline
Het laatste waar ik heen geweest ben... hmm dat heeft geen indruk gemaakt want ik kan de naam van de voorstelling niet een meer herinneren een of andere dansvoorstelling waar we vanuit school heen moesten Daarvoor was het Cirque du Soleil en dat was zó mooi en gaaf!!!
Oud 02-03-2009, 22:25
Verwijderd
Zita Swoon - (dancing with) The Sound Hobbyist

Ik moest nogal behoorlijk wennen in het begin. Had me totaal niet ingelezen, en verwachtte een fijn theaterconcertje van één van de gaafste bands uit België. Maar het was een muziek/dans-combi-voorstelling met veel te weinig zang die niet altijd even goed werkte.
Probleem bij dat soort cross-overs vind ik dat het vaak van alles een beetje is, en het de kracht van beide disciplines verliest. Zo hadden de muzikanten nauwelijks contact met het publiek (wat ik normaal altijd zo fijn vind aan concerten), maar was er wel ruis bij de wissels van de nummers, waardoor het ook weer niet een mooie tot in de puntjes gechoreografeerde dansvoorstelling was. Beide disciplines leverden dus wel wat in, en dat vond ik vaak jammer. Maar goed, toch was het ook wel erg tof, vooral ook omdat de band nog steeds wel superstrak speelde en de dans ook niet slecht was.
Oud 04-03-2009, 21:16
WolterB
WolterB is offline
Viggo Waas & Band - Verbruid

De voorstelling had al lovende recensies gekregen en dat Viggo kan zingen is wel bekend door zijn werk met NUHR, maar ook zonder hen weet hij een avond prima te vullen. Mooie liedjes, wat geklets tussendoor, erg goede voorstelling
Oud 13-03-2009, 11:59
Balance
Balance is offline
Footloose (musical)
Leuke musical, ik kende het verhaal nog niet. In eerste instantie dacht ik 'pff weer die Kim-Lian' maar ze weet haar karakter geloofwaardig neer te zetten en kan zowaar nog zingen ook. William Spaaij doet het top. Mooi decor en niet té over-the-top (wat bij Albert Verlinde musicals vaak juist wel is). Heerlijke avond gehad.

Op hoop van zegen (musical)
De gemiddelde leeftijd van het publiek lag waarschijnlijk op de 70 jaar en daar was de snelheid van het verhaal ook op aangepast. Nee, dit is geen verhaal wat zich leent om er een musical van te maken. Het verhaal is prachtig, het uitdiepen van de karakters en het tonen van hun emoties kost tijd, maar als na 70 minuten pas gebeurt wat in minuut 10 al wordt aangekondigd, is mijn aandacht kwijt.
En jongens, laat Ben Cramer toch geen liedjes zingen die hij helemaal niet haalt.
Oud 28-03-2009, 22:58
Verwijderd
Villa Europa van De Warme Winkel in De Balie.
Over het leven van de meest gelezen en meest verbrande schrijver van de vorige eeuw: Stefan Zweig.

Echt heel erg mooi talig, fysiek, ontroerend, doorleefd.

!!
Oud 31-03-2009, 16:25
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben laatst naar Joseph geweest als teamuitje.
De musical was ook door de school zelf al opgevoerd. Hij was wel wat anders. Wat meer grappige stukjes toegevoegd, en wat meer kleine verschillen.
Vond hem erg leuk, ik kon de grappige, soms flauwe stukjes wel waarderen.
Oud 31-03-2009, 19:56
Verwijderd
'Nomade' van Nynke Laverman.
Prachtig. Wat kan dat mens zingen. En hoewel ik er nog niet eens de helft van versta, krijg je zo goed de emotie van elk nummer mee.
Oud 01-04-2009, 22:56
Balance
Balance is offline
Ik ben vandaag naar Joseph geweest. Ik had Freek als hoofdrolspeler, Renee als verteller en ook.. Renee van Kooten. Bleek zijn eerste voorstelling te zijn voor Joseph.
Verder ook de afvallers Robin, Mathijs en Hein.

Echt jeetje, boven mijn verwachtingen leuk! Heel erg energiek, vol met humor en alleen al een genot om enkel te kijken of alleen te luisteren. Renee de verteller vond ik tot dusver niet zo leuk, maar jeetje, wat kan dat mens goed zingen en wat deed ze het goed. Freek deed het ook geweldig. Renee van Kooten ook, maar ik vind zijn rol een beetje ongepast. Wat een onzin om zo'n iemand zo'n klein rolletje te geven.
De afvallers hadden een paar leuke verwijzers naar de tv-show.
Oud 03-04-2009, 00:21
WolterB
WolterB is offline
Acda en de Muinnik Spelen

Erg gaaf, alleen liedjes van de nieuwste cd, gegoten in een prima voorstelling
Oud 05-04-2009, 21:25
_Ian_W
_Ian_W is offline
Zó, van Brigitte Kaandorp
Echt een super show!
Oud 08-04-2009, 15:58
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Acda en de Muinnik Spelen

Erg gaaf, alleen liedjes van de nieuwste cd, gegoten in een prima voorstelling
Oud 10-04-2009, 09:12
neardo
neardo is offline
Ritter Dene Voss door Dood paard.

Ik had niet verwacht dat het zo tof zou zijn. Ik was erg bang voor de klassieke versie van Thomas Bernhard.
Maar dit is een mooie interpretatie. Je moet wel tegen gegil kunnen en ik zou je aanraden de tekst eerst te lezen.
Oud 15-04-2009, 18:21
battlestar
battlestar is offline
Theo Maassen - Zonder Pardon

Oud 22-04-2009, 12:28
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Kommil Foo - Wolf

Dat is echt zo'n leuke voorstelling!

Kommil Foo is sowieso heerlijk. Lekker hypnotiserende muziek.

edit: beetje oude post zie ik nu

(ow verplicht Josheph [nog langer terug] was trouwens omdat we van de moeder van mijn vriendin kaartjes hadden gekregen om er naar toe te gaan, en mijn vriendin wou graag, ter compensatie zijn we naar een Japans restaurant gegaan )
Oud 22-04-2009, 15:52
Lorelei
Lorelei is offline

Niet echt theater maar laatst tijdens de culturele zondag hier in Utrecht:

-Dekoor
-Studenten orkest

Was leuk. Jammer dat het orkest in de aula zat van het academiegebouw.. zaal was eigenlijk te klein voor de kracht van het orkest. Dat deed echt af aan het concert en dat was jammer want ze waren erg goed.
Oud 22-04-2009, 18:05
Balance
Balance is offline
Five guys named Moe
Zo slecht dat ik het einde niet gezien heb.
Oud 24-04-2009, 08:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
'Als Gekken' van Laura van Dolron. Echt heel erg leuke avond gehad
Oud 24-04-2009, 18:25
Verwijderd
Laura van Dolron is een heldin <3
Ik zou eigenlijk vanavond gaan, maar het wordt toch volgende week...
Oud 25-04-2009, 13:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Die Zauberflöte van Mozart. In de Opernplatz in Essen. Was muzikaal heel mooi uitgevoerd, maar de vormgeving (kostuums, decor e.d.) was teleurstellend. Poging tot minimalisme, maar er was teveel franje om het minimalistisch te maken en te veel klassiek om het modern te maken.
Advertentie

Regels voor berichten