Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() OT: My Own Private Idaho Ik wist niks van deze film, behalve dat River Phoenix en Keanu Reeves erin speelden, en dat het vaag iets van een roadmovie was, dus het hele hoeren-aspect verraste mij wel. Naja, het was wel okee. Niet echt bijzonder, soms een beetje duf. Keanu blijf ik weinig overtuigend vinden, River deed het wel goed, al zag ik die (vanwege andere films) wat meer als een stoere gast ipv een narcoleptische hoer met homofiele trekjes. 7/10 |
![]() |
|
Rosemary's Baby, 9/10
Wat een geweldige film is dit toch. Eerst die subtiele tekens dat er iets mis is (de kast die verplaatst moest worden, de chocolademousse), en dan aan het einde de fantastisch gespeelde waanzin van Rosemary. Mia Farrow is geweldig, al vind ik het wel wat goedkoop dat ze zo te zien een body double gebruikt. Muziek en camerawerk zijn ook ongelooflijk goed.
|
Paradise Murdered - 6/10
Mja, wel aardig. Nergens verrassend en met heel veel pathetische en flauwe humor, maar wel een prettig onaangenaam sfeertje. Het is allemaal typisch mainstream Korea. Dr Strange - 6/10 Mooie animaties voor een DVD-product, maar verder niet echt bijzonder uitgevoerd. Ik had er meer van verwacht. Phileine Zegt Sorry - 2/10 Kim van Kooten in een bijdehante rol......je zou er spontaan mysogeen van worden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maar serieus, die film gaat nergens over. Slechte acteurs die met een hondsberoerd Nederlands accent moeten doen also ze Amerikanen zijn. Knullige animaties. Michiel Huisman. Ugh.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Knocked up.
Ik heb alleen de tweede helft gezien, dus daarop is mijn mening gebaseerd. De film is wel aardig. Katherine Heigl vind ik sowieso wel leuk en ook haar tegenspeler deed het goed. Zo goed, dat je zelf ook half een hekel aan de jongen kreeg, maar dat terzijde. Het verhaal stelt helaas niet enorm veel voor en dat weten ze dan te rekken tot anderhalf uur. Op het einde kreeg ik soms een 'ga nou maar verder'-gevoel en wist het me niet helemaal te boeien. Toch was de film vermakelijk, vooral door de (flauwe) grappen. Als je niet van seksscènes houdt kun je de film beter niet kijken. En het stukje waarin je
Spoiler
6/10
|
Clean, Shaven Zo, dat was weer eens wat anders. Wat een nare, grauwe film, waar vooral de soundtrack je een erg onbehaaglijk gevoel geeft. Zoiets wat Darren Arranofsky probeert in Pi en RfaD maar het misschien iets forceert. The Fallen Idol Misdaad door de ogen van een kind, en wat moet hij daar dan mee als zijn idool dat gedaan heeft. De voorganger van The Third Man, en ook deze was erg goed. Vlot, spannend en stijlvol. Aanrader. Brief Encounter fantastisch.
![]()
|
City on Fire - 7/10
Mja, de beeldkwaliteit was onwijs beroerd, maar ik vond het wel een redelijk toffe film. En je kunt wel zien waar Tarantino zijn inspiratie voor Reservoir Dogs vandaan haalde.
|
Verwijderd
|
Fur
Nicole Kidman kan heel goed verschrikt kijken, maar deze keer heb ik me niet eens zo heel erg aan haar geïrriteerd. Bijzondere film over de vrouw van een fotograaf die een bijzondere relatie krijgt met haar overbehaarde bovenbuurman en zo in contact komt met allerhande 'freaks'. Veel verwijzingen naar La Belle et La Bête (en dan in het bijzonder naar de versie van Cocteau) en al met al ontroerend. Er is veel aandacht besteed aan het camerawerk en de mise-en-scène. Soms doet de film zelfs een beetje aan de films van David Lynch denken. De overbehaarde bovenbuurman van Nic wordt bijna nergens lachwekkend, en dat is knap. En wat is Robert Downey Jr. een prachtige man... Clean, Shaven Grimmig portret van een schizofreen waarna je achterblijft met een 'waar doe ik het allemaal voor, we gaan toch allemaal dood'-gevoel. |
![]() |
|
What a Girl Wants
Tja. Wat kan ik erover zeggen. Ik hou van domme romkoms, maar deze werd soms echt tè dom. Ondanks dat: ik hou van Colin Firth ![]() Het aller-allerirritantste van de films zijn de zogenaamd schattige kreetjes die Amanda Bynes uit enthousiasme slaakt! Ik wilde haar schoppen ![]()
|
Verwijderd
|
Cincinnati Kid, The (1965)
Steve McQueen is de koelheid zelve in deze pokerfilm. Als top pokerspeler (5-card stud) is hij fenomenaal goed in het 'lezen' van de tegenstander. Er wordt er een pokerwedstrijd georganiseerd tussen hem en een ouwe rot in het vak, die de nodige aandacht krijgt van mensen om hen heen. Vermakelijke film, met enkele goede rollen. Karl Malden bijvoorbeeld, als Steve McQueens vriend en kaartendealer. 8/10 |
![]() |
|
Ying Xiong (Hero) - 8/10
Nog steeds erg gaaf. Tamelijk weinig karakterdiepte in deze nogal plotgestuurde film, maar de cinematografie en art direction zijn schitterend en de martial arts choreografie is top. Het verhaal en de vertelstructuur van Hero zijn gelukkig niet conventioneel en rechtlijnig, wat netjes voorkomt dat de melodramatische aspecten onderuit gaan. Het ontslaat de makers van de plicht om de kijker alles te laten voelen. Gelukkig maar, want je zult niet emotioneel betrokken raken bij de personages, hoewel er een paar zeer interessante thema's aan bod komen. Maar die thema's zijn groter en belangrijker dan de personages, dus ik begrijp wel waarom ze de aandacht niet wilden afleiden van het "hogere doel". En voor de actieliefhebber die niets moet hebben van pretentieus geneuzel is het natuurlijk gewoon een vette film ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Irina Palm. Het verhaal is niet super en soms zelfs een beetje voorspelbaar, maar er wordt zó goed geacteerd, vooral door Marianne Faithfull. En het einde <3 8/10 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien Mien welke film heb jij het laatst gezien? DanielC | 500 | 21-08-2007 19:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 |