![]() |
|
![]() |
Zowel tegen Pluis als Vosje16: de kans op spotting of doorbraakbloedingen wordt groter als je langer dezelfde pil gebruikt, dat is een reactie van je lichaam op het constante niveau van oestrogenen. Het kan eenmalig zijn of een paar keer voorkomen. Als het vaker voorkomt en je vindt het lastig kun je een andere pil gaan gebruiken en dan maakt het niet uit of dat een lichtere of een zwaardere is, zolang het maar een andere hoeveelheid oestrogenen bevat dan die daarvoor.
|
![]() |
|
Nee, dat kan niet denk ik. Je zou aan je huisarts kunnen vragen of je het bij een andere apotheek op kan halen, maar waarschijnlijk werken jouw huisarts en de apotheek waar je moeder werkt samen en kan de apotheek jouw medicijn-dossier zo opvragen. Als je moeder eens naar jouw dossier kijkt ziet ze het dus gewoon staan.
Waarom wil je de pil anoniem krijgen? Als je seks wilt met je vriendje kun je het beste eerst sowieso een condoom gebruiken. Daarnaast zou je het er gewoon eens met je moeder over kunnen hebben, dat je misschien veel pijn hebt in je buik als je ongesteld bent of dat je heel onregelmatig bent. Als je moeder bij een apotheek werkt weet ze zelf ook dat de pil daar inderdaad voor werkt. ![]() Ik ga deze topic straks samenvoegen met het piltopic op lichaam&gezondheid, omdat de pil verder niet zoveel met seksualiteit te maken heeft. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
godver dat gezeik bij die apotheek elke keer. heb vorige week een nieuwe voorraad microgynon30 besteld, haalde mijn ma het gister op - want ik zit op kamers en kon zelf niet langs gaan - krijgt ze stediril oid mee. gaat ze vanmorgen terug om de goeie mee te krijgen, zeggen ze dat ze die niet meer kunnen leveren
![]() ![]() kun je hier een klacht over indienen ergens? ik ga iig zodra ik de gelegenheid heb - dat zal pas over een week of 3 zijn - weer terug naar die apotheek om mijn beklag te doen. stelletje eikels daar. |
![]() |
|
in stediril en microgynon 30 zitten exact dezelfde hormonen in exact dezelfde dosering. alleen het vulstofje en de naam is anders. Waarschijnlijk is de nieuwe prijslijst weer binnen en is daaruit gebleken dat stediril goedkoper is dan microgynon, en de verzekering wil dat apotheken de goedkoopste verstrekken aan patiënten.
Ik had overigens op stediril meer moodswings dan op microgynon, dus ik heb na een half jaar microgynon weer opgeëist, en die kreeg ik toen ook gewoon. De release en opname van de hormonen zal door het vulstofje wel net iets anders zijn geweest ofzo. Je moet jezelf niet gaan vergelijkingen met de bijwerkingen van anderen, want daar kan je niks mee. Iedereen krijgt andere bijwerkingen van de pil, sommigen zelfs helemaal niet. En op internet lees je over het algemeen alleen over extremen. Ik zou gewoon stediril proberen, en als je er toch last van krijgt alsnog weer microgynon ophalen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik voel er weinig voor om dat een half jaar uit te gaan proberen. een jaar geleden had ik ook al gezeik, toen wilden ze me dat rigevideon oid meegeven, toen heb ik ook microgynon geeist (en daarvoor betaald want ja dat was dan niet gratis
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vroeg me af waarom het de bedoeling is om met de pil te beginnen op de eerste dag van je menstruatie? Is dit zodat je cyclus niet teveel ontregeld wordt wanneer je begint met de pil, of wat is de reden hierachter? Ik wil namelijk beginnen met de pil, maar ben net ongesteld geweest. Moet ik nu een maand wachten, of kan het geen kwaad om nu te beginnen?
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je kan dus wel al beginnen met de pil nu, maar dan is hij deze strip nog niet veilig en moet je dus een condoom erbij gebruiken om niet zwanger te worden.
|
Ik moest mijn strip tot gisteren afmaken.
Zondag heb ik de pil nog gewoon genomen (daarvoor ook). Maandag en dinsdag ben ik hem helemaal vergeten ![]() Gisteren ochtend heb ik die van maandag genomen, gisteren avond die van dinsdag. Die van woensdag heb ik dan maar vandaag genomen en nu is mijn strip op. Ik heb al 2 weken geen seks gehad en moet zondag ongesteld worden. Vanaf wanneer is de pil weer betrouwbaar?
|
Hallo, ik heb een vraagje!
Ik maag me vast veel en veel te snel zorgen maar ik moet even antwoord! Ik slik de pil (Diane-35) en ik ben afgelopen week (begon maandag 2 maart) ongesteld geweest. Normaal duurt het van maandag tot zaterdagmiddag maar nu duurde het van maandag tot donderdagochtend! Ik ben super bang dat er iets mis is. Ik heb die maand ervoor seks gehad met mijn vriend. Ik heb de pil gewoon keurig op tijd genomen dus eigenlijk kan ik helemaal niet zwanger zijn maar toch. Ik wil niet wachten tot volgende maand want daar ben ik te ongeduldig voor. Ohja, ik moet er wel bijzeggen dat ik donerdagochtend begonnen ben met antibiotica want ik had voorhoofdsholteontsteking. Dus ja.. mijn vraag is eigenlijk: ben ik zwanger als ik maar 3 dagen ongesteld ben geweest? Alvast bedankt.
||
![]() |
Citaat:
Dus gedurende 18 dagen 1, dan maandag 0, zondag 0, woensdag 2 en vandaag 1? Als je morgen meteen begint met de nieuwe strip ben je gewoon meteen veilig, de twee dagen waarop je geen pil hebt gehad zijn dan je 'stopweek' geweest. Die was dan eigenlijk te vroeg, maar omdat je daarvoor >14 dagen netjes de pil hebt genomen is dat niet erg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De duur van de onttrekkingsbloeding verschilt heel erg per vrouw en kan ook per persoon verschillen, maar 3 dagen in plaats van 5 scheelt wel veel. Dat zou kunnen komen doordat je ziek bent geweest. In theorie is het mogelijk dat je ondanks trouw pilgebruik zwanger raakt en dan een andere onttrekkingsbloeding hebt dan normaal, maar die kans is echt heel erg klein. Ik kan echter niet via internet kijken of je zwanger bent, dus als je blijft twijfelen kun je voor je gemoedsrust altijd een zwangerschapstest doen. Die is betrouwbaar vanaf 2 weken na het mogelijke begin van de zwangerschap. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Heel erg bedankt voor je antwoord! Ik heb er heel erg veel aan. Ik zal met mijn vriend overleggen of we een test gaan kopen ja of nee.
||
Citaat:
Ik heb inderdaad die 2 van maandag en dinsdag gisteren genomen. Die 2 van woensdag en vandaag heb ik allebei vandaag genomen. Ik heb dus 2 dagen niks genomen, dan 2 dagen 2x per dag. Dan ga ik nu gewoon door met de volgende strip. En ik neem aan dat 2x per dag geen bijverschijnselen heeft? P.S. kan ik nu wel seks hebben? En ja het is een rommeltje, ik neem hem al bijna 4 jaar zeer regelmatig! Dit is eigenlijk de eerste keer dat het misgaat. Ik was een paar dagen op vakantie en stond er gewoon echt niet bij stil ![]()
Laatst gewijzigd op 12-03-2009 om 20:43. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb een vraag:
2 weken geleden ben ik van de laatste strip de op 2 na laatste pil vergeten in te nemen. Ik ben toen met de stopweek begonnen. Nu zit ik in het begin van de eerste strip. Ik ben met mijn vriend naar bed geweest en het condoom is afgegleden en in mijn vagina blijven hangen. Ik ben de pil toen weer vergeten (sliep onverwachts bij hem) en heb hem 9 uur later ingenomen. Is er kans op zwangerschap? Is het verstandig om een morning after pil te nemen? Ik hoop op snel antwoord! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Kijk ik heb de 1e week mijn pil vergeten,
die 10 u later genomen heb en heb 's avonds seks gehad, ik heb die test gedaan van pilvergeten.nl daar zegge ze dat ik beschermt zou moeten zijn, maar ik heb nu,2 weken later,last van buikpijn zoals tijdens mijn regels, alleen moet ik mijn regels pas over een weekje krijgen, ik ben deze maand wel met een andere pil begonne, omdat mijn eerste pil te zwaar was en migraine kreeg, maar zou er nu toch kans zijn dat ik zwanger ben of ligt dat aan die verandering van pil? sorry,maar ik ben nogal in de war |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk daarom dat de buikpijn inderdaad veroorzaakt wordt door je nieuwe pil, je lichaam moet wennen aan de andere stoffen die je binnenkrijgt. Maar als je je toch ongerust maakt is er natuurlijk nooit iets op tegen om alsnog even een zwangerschapstest te doen (al verwacht ik echt niet dat je zwanger bent)
||
![]() |
Citaat:
en dan zien we wel verder ;p |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Morning After Pil AnTiLiCiOuS | 3 | 14-08-2007 19:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
kunnen jullie mij helpen heb een probleem... dientjeinlove | 7 | 17-10-2005 08:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoeveel kans op zwanger worden??belangrijk!! cin85 | 13 | 23-02-2004 13:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
De Pil uit 't Ziekenfonds Verwijderd | 90 | 01-10-2003 09:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
niet stunten met de pil! poesiefox | 12 | 20-07-2003 14:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
wie kan mij helpen..? Summer_Girl | 2 | 20-04-2003 18:39 |