Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is anders wel gewoon waar dat het kapitalisme in de vorm waarin het nu in 't Westen gebezigd wordt bestaat bij gratie van exploitatie van mensen in 't algemeen en derdewereldlanden in het bijzonder. Het plaatje is wat dramatisch en ik weet niet of ik 't zo eens ben met de labels, maar dat maakt het beeld niet minder gegrond in waarheid.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
O ik zie dat ze ook op Seksualiteit zit.
![]() http://forum.scholieren.com/showthre...5#post32349035 Goede up uit 2004. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder zeg ik ook niet dat je iemand anders arm moet maken om zelf rijk te worden, dat zijn algemene uitspraken waar ik me verre van houd. Maar het is goedkoper om iets of iemand te exploiteren dan om daar geld voor neer te leggen. Dus op plaatsen waar dat makkelijk kan, of dat nou door corruptie, gebrek aan controle of door onwetendheid van de bevolking komt, gebeurt dat ook op grote schaal. Hence: 'in de vorm waarin het nu gebezigd wordt' en 'bestaat bij gratie van'. Voordat men om bronnen gaat roepen, informatie over m'n voorbeeld in simpele taal en diepgang. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 'oh dat moet je aantrekken als je je heel erg lekker wil voelen' ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
En verder heb ik het sowieso niet over 'het kapitalisme' als democratisch politiek systeem, he. Ik heb 't over dat 64% van de lijst met grootste economische entiteiten een bedrijf is, en geen land. En dat betekent dat ongeacht van wat wij allemaal vinden en doen, 64% van de noemenswaardige spelers binnen de wereldeconomie opereren vanuit strikt en onverbiddelijk winstbejag. Met exploitatie tot gevolg. Want dat is goedkoop. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En los hiervan ontkracht dit mijn punt ook helemaal niet. Ik zei namelijk al dat corruptie een reden kan zijn voor waarom een gebied makkelijk te exploiteren is. Dat betekent nog niet meteen dat je dat ook moet gaan dóen, of dat je er geen morele verantwoording voor hoeft te dragen. Dat Shell 'het niet kan helpen' is dus onzin. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb net 3 kwartier buiten gewandeld. Was wel lekker, alleen op een gegeven moment werden m'n benen wel erg koud.
En ik kwam een ganzenfamilie tegen met 4 kleintjes. Ze liepen nogal hulpeloos rond de kant van het water ![]() |
![]() |
|
|