Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2016, 16:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jammer Krista maar je mag zeker tevreden zijn!

Mijn roei maatje had zich verslapen dus maar geergometerd. Twee keer 12 minuten, eerste keer net geen 2500 meter, tweede keer net wel.
Oud 07-03-2016, 12:41
Tigerly
Tigerly is offline
Zo veel last van mijn rug...
Oud 07-03-2016, 12:47
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
40.05 op de 10km, net mijn doel niet gehaald Maar wel een PR en een 10e plek (en ik denk zelfs dat één van die vrouwen boven mij in de uitslag geen vrouw was maar een man met dat startnummer), dus ik ben na lang blessuregezeik toch wel tevreden! Binnenkort maar onder die 40 duiken.
Is sowieso snel
Oud 07-03-2016, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Is sowieso snel
Thanks!

En Tigerly, meer last ondanks de behandelingen of juist dankzij?
Oud 07-03-2016, 21:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik voel weer dat ik buikspieren heb na gisteren
Oud 07-03-2016, 21:37
Elin3
Elin3 is offline
Vandaag weer heerlijk hardgelopen
Oud 08-03-2016, 00:18
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Thanks!

En Tigerly, meer last ondanks de behandelingen of juist dankzij?
Ben nu met het bijbehorende trainingsschema begonnen, dus I guess dat het er bij hoort, omdat ik nu heel erg aan 't aftasten ben hoe is anders moet sporten dan voorheen, maar kennelijk iets te ver ben gegaan.

Spoiler
Oud 08-03-2016, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Ben nu met het bijbehorende trainingsschema begonnen, dus I guess dat het er bij hoort, omdat ik nu heel erg aan 't aftasten ben hoe is anders moet sporten dan voorheen, maar kennelijk iets te ver ben gegaan.

Spoiler
Haha, mag dat wel van je fysio? Het kan het ook losmaken lijkt me, misschien andere standjes proberen
Oud 08-03-2016, 09:50
Verwijderd
Oef, oncharmante hardloopfoto weer gevonden. Het ziet er iig wel zo uit als het voelde.
Oud 08-03-2016, 10:10
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Oef, oncharmante hardloopfoto weer gevonden. Het ziet er iig wel zo uit als het voelde.
Gezichten zijn vaak veelzeggend

Spoiler
Oud 08-03-2016, 10:12
Verwijderd
Mja, ik kijk heel lelijk op mijn horloge, dat slaat uberhaupt al nergens op vlak voor de finish. En mijn beenspieren lijken wel een soort slangen die totaal onlogische richtingen op kronkelen

*knip* zo die mag wel weer weg

Laatst gewijzigd op 08-03-2016 om 12:10.
Oud 08-03-2016, 10:14
EleventhHour
EleventhHour is offline
Looptechnisch niet de mooiste nee Je kijkt alsof de tijd echt tegenvalt wel fijn dat de fotograaf je nog de kans geeft deze foto in het groot te bestellen
Oud 08-03-2016, 11:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh shit die beenspier ziet er pijnlijk uit ja. .
Oud 08-03-2016, 19:47
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Haha, mag dat wel van je fysio? Het kan het ook losmaken lijkt me, misschien andere standjes proberen
Ik zal het haar eens vragen! Of misschien heeft ze wel tips voor goede standjes!
Oud 10-03-2016, 20:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sporten ging vanavond niet zo lekker. Hoge hartslag en trillen. Ben ook niet echt fit en een beetje benauwd dus op zich wel te verklaren en mooi meegenomen wat ik nog gedaan heb.

Daarna weer gemarteld door de fysio. Bindweefselmassage was nu al wel minder pijnlijk. Mag nu 48 uur niet sporten en dat terwijl ik zaterdag wilde roeien

Weet iemand waarom dat niet mag dan eigenlijk?
Oud 10-03-2016, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Sporten ging vanavond niet zo lekker. Hoge hartslag en trillen. Ben ook niet echt fit en een beetje benauwd dus op zich wel te verklaren en mooi meegenomen wat ik nog gedaan heb.

Daarna weer gemarteld door de fysio. Bindweefselmassage was nu al wel minder pijnlijk. Mag nu 48 uur niet sporten en dat terwijl ik zaterdag wilde roeien

Weet iemand waarom dat niet mag dan eigenlijk?
Tegen mij hebben ze dat nooit gezegd. Maar van sporten krijgt je lichaam stress en maak je vaak weer nieuw/verkleefd bindweefsel aan dus misschien is het om een optimaal effect van de massage te krijgen?
Oud 12-03-2016, 18:23
xMia.!
xMia.! is offline
Ik wil zelf meer sporten maar idk, ik ben pas 14 dus geen haast.
Oud 12-03-2016, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ik wil zelf meer sporten maar idk, ik ben pas 14 dus geen haast.
Hoezo, als je meer wilt sporten kun je dat toch gewoon gaan doen? Ik snap niet helemaal hoe de leeftijd er hier toe doet. Er zijn juist genoeg mensen die ineens op hun 30e bedenken weer te gaan sporten en die hebben spijt dat tijdens hun puberjaren niets gedaan hebben. Het is veel makkelijker om je conditie nu op peil te houden!
Oud 12-03-2016, 18:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tegen mij hebben ze dat nooit gezegd. Maar van sporten krijgt je lichaam stress en maak je vaak weer nieuw/verkleefd bindweefsel aan dus misschien is het om een optimaal effect van de massage te krijgen?
Hij heeft ook weer die triggerpoints behandeld en mijn rug gekraakt dus het kan ook daardoor komen.
Oud 12-03-2016, 18:38
xMia.!
xMia.! is offline
Citaat:
Hoezo, als je meer wilt sporten kun je dat toch gewoon gaan doen? Ik snap niet helemaal hoe de leeftijd er hier toe doet. Er zijn juist genoeg mensen die ineens op hun 30e bedenken weer te gaan sporten en die hebben spijt dat tijdens hun puberjaren niets gedaan hebben. Het is veel makkelijker om je conditie nu op peil te houden!
Ik heb geen overgewicht of iets, het gaat hier meer om spieropbouw. Ikzelf weet niet echt wat voor oefeningen ik hierbij moet doen ofzo. Ik voel me een beetje zwak als in niet sterk, en wil daarom meer gaan sporten. Mijn conditie is prima, ik heb alleen last met ademen. Ik fiets zelf elke dag 2x 50 minuten naar school dus ik heb wel sterke beenspieren.

Laatst gewijzigd op 12-03-2016 om 18:39. Reden: Spelfout
Oud 12-03-2016, 18:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je me vier jaar geleden gezegd had dat ik twee dagen niet mocht sporten, had ik er niet mee gezeten en was ik misschien wel blij geweest. Nu kan ik me dat bijna niet meer voorstellen. Twee revalidaties hebben me wakker geschud.

Als je wil sporten, gewoon doen! Daar heb je geen overgewicht of slechte conditie voor nodig. Het is (uitzonderingen daar gelaten) voor iedereen goed.
Oud 12-03-2016, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen overgewicht of iets, het gaat hier meer om spieropbouw. Ikzelf weet niet echt wat voor oefeningen ik hierbij moet doen ofzo. Ik voel me een beetje zwak als in niet sterk, en wil daarom meer gaan sporten. Mijn conditie is prima, ik heb alleen last met ademen. Ik fiets zelf elke dag 2x 50 minuten naar school dus ik heb wel sterke beenspieren.

Maar je hebt het over oefeningen, dus je wilt zelf thuis oefeningen gaan doen of naar een sportschool? Je kunt ook een sport uitzoeken die je gaat doen omdat het leuk is die te beoefenen, zoals een teamsport of atletiek of schaatsen of dansen, weet ik veel wat. Daar zul je ook spieren mee opbouwen.
Oud 12-03-2016, 21:04
xMia.!
xMia.! is offline
Citaat:
Maar je hebt het over oefeningen, dus je wilt zelf thuis oefeningen gaan doen of naar een sportschool? Je kunt ook een sport uitzoeken die je gaat doen omdat het leuk is die te beoefenen, zoals een teamsport of atletiek of schaatsen of dansen, weet ik veel wat. Daar zul je ook spieren mee opbouwen.
Dankjewel voor de hulp Ik ben zelf heel onzeker en heb last van faalangst, vandaar dat het moeilijk is een sport te doen. Ik zou dan ook het liefste naar de sportschool gaan. Maar ik weet niet zo goed wat ik dan in de sportschool zou moeten doen om zeg maar het resultaat te krijgen wat ik wil, snap je?
Oud 12-03-2016, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Dankjewel voor de hulp Ik ben zelf heel onzeker en heb last van faalangst, vandaar dat het moeilijk is een sport te doen. Ik zou dan ook het liefste naar de sportschool gaan. Maar ik weet niet zo goed wat ik dan in de sportschool zou moeten doen om zeg maar het resultaat te krijgen wat ik wil, snap je?
Ja, dat snap ik wel.
Volgens mij moet je in de meeste sportscholen wel 16 zijn om lid te mogen worden?

Maar als je een sportschool vind waar je lid kunt worden, krijg je meestal wel een intakegesprek met een trainer die je een beginnersschema meegeeft. Dat is nog niet heel specifiek voor jouw doelen, maar het zal je in het begin zeker op weg helpen. Wat je ook kunt doen is thuis alvast beginnen met workouts die je op youtube kunt vinden, zoals de volgende dingen (wel allemaal in het engels):

https://www.youtube.com/watch?v=VJR8bGBiP-o
Kayla Itsines, vooral populair onder jonge meisjes Je hebt geen sportschool nodig voor deze oefeningen

https://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8
30 day shred, dat hebben ook een aantal poststers van dit forum zelf gedaan

https://www.youtube.com/watch?v=28XN7gdeNyI
Of poweryoga, voelt wat minder intensief maar dat is ook heel goed voor spieropbouw!

Maar alsnog blijf ik erbij dat het best moeilijk is om de motivatie vast te houden als je in je eentje met oefeningen of workouts aan de slag gaat zonder concreet doel. Een sport(vereniging) kan je zelfvertrouwen juist laten toenemen, dus ik zou toch eens rond gaan kijken of er niet een club in de buurt is waar je je prettig voelt!
Oud 12-03-2016, 21:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er was laatst bij ons ook een kind aan het trainen bij de fysio fitness, vond het zo raar.
Oud 13-03-2016, 06:54
xMia.!
xMia.! is offline
Citaat:
Ja, dat snap ik wel.
Volgens mij moet je in de meeste sportscholen wel 16 zijn om lid te mogen worden?

Maar als je een sportschool vind waar je lid kunt worden, krijg je meestal wel een intakegesprek met een trainer die je een beginnersschema meegeeft. Dat is nog niet heel specifiek voor jouw doelen, maar het zal je in het begin zeker op weg helpen. Wat je ook kunt doen is thuis alvast beginnen met workouts die je op youtube kunt vinden, zoals de volgende dingen (wel allemaal in het engels):

https://www.youtube.com/watch?v=VJR8bGBiP-o
Kayla Itsines, vooral populair onder jonge meisjes Je hebt geen sportschool nodig voor deze oefeningen

https://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8
30 day shred, dat hebben ook een aantal poststers van dit forum zelf gedaan

https://www.youtube.com/watch?v=28XN7gdeNyI
Of poweryoga, voelt wat minder intensief maar dat is ook heel goed voor spieropbouw!

Maar alsnog blijf ik erbij dat het best moeilijk is om de motivatie vast te houden als je in je eentje met oefeningen of workouts aan de slag gaat zonder concreet doel. Een sport(vereniging) kan je zelfvertrouwen juist laten toenemen, dus ik zou toch eens rond gaan kijken of er niet een club in de buurt is waar je je prettig voelt!
Oke, dankjewel. Ik ga er naar kijken.
Oud 14-03-2016, 10:58
Verwijderd
Gisteren de racefiets weer uit de schuur gehaald! Het was een herstelritje, dus ik heb mijn hartslag op 140 gehouden, kon niet echt testen hoe de benen waren maar het ging best lekker en was heerlijk fietsweer!
Oud 14-03-2016, 11:37
EleventhHour
EleventhHour is offline
Het was zeker lekker weer om te trainen stond zelf om 10:00u al in het zonnetje in de ring
Oud 14-03-2016, 14:28
Verwijderd
Nog 12 nachtjes slapen en dan ga ik op trainingsvakantie!
Oud 14-03-2016, 22:11
EleventhHour
EleventhHour is offline
Ik mis dat
Oud 14-03-2016, 22:12
Elin3
Elin3 is offline
Vandaag weer heel fijn hardgelopen
Oud 15-03-2016, 06:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben van plan te gaan hardlopen maar als ik toch niet a Door de regen ga ik touwtjespringen en dansen.
Oud 15-03-2016, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Ik ben van plan te gaan hardlopen maar als ik toch niet a Door de regen ga ik touwtjespringen en dansen.
Gewoon gaan in de regen, dat kan juist heerlijk zijn!
Oud 15-03-2016, 10:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zat fout. Het was sneeuw ik rende zo, en ik ging best hard en lekker, opeens allemaal witte shit op mijn trui. Ik heb zo gelachen. Het was heel lekker though! Ik ben maar kort gegaan, want ik heb mijn gebruikelijke rondje veel veel sneller gelopen dan normaal! Dat zijn vast alle endorfines van het weekend geweest
Oud 15-03-2016, 10:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het is maar een rondje van iets minder dan 3 km trouwens, ik kon heel lang helemaal niet hardlopen vanwege mijn knie maar het gaat steeds beter en ik ben heel langzaam aan het opbouwen
Oud 15-03-2016, 14:01
EleventhHour
EleventhHour is offline
Oud 15-03-2016, 15:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb al drie dagen koorts dus voorlopig weer niet sporten
Oud 15-03-2016, 15:51
Sebastibanaan
Sebastibanaan is offline
Waarom sporten als jullie allemaal toch fucking dik zijn?
Oud 15-03-2016, 20:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oud 16-03-2016, 06:34
Elin3
Elin3 is offline
Straks weer hardlopen maar mijn benen voelen echt enorm zwaar. Kan dat er mee te maken hebben dat ik gisteren een dagdeel hakken gedragen heb? (Ik draag niet zo vaak hakken)
Oud 16-03-2016, 06:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Natuurlijk kan dat!
Mijn benen voelen overigens meestal zwaar als ik ongesteld moet worden of te weinig heb gegeten of geslapen.
Oud 16-03-2016, 06:52
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Natuurlijk kan dat!
Mijn benen voelen overigens meestal zwaar als ik ongesteld moet worden of te weinig heb gegeten of geslapen.
Goeie! Ik heb genoeg gegeten maar de rest gaat wel allemaal op ja
Oud 16-03-2016, 07:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Goeie! Ik heb genoeg gegeten maar de rest gaat wel allemaal op ja
Allemaal zelfs! Dan is het echt niet gek dat je benen zwaar voelen. Ik zou niet een te groot rondje lopen als ik jou was, je lichaam heeft het al zwaar!
Oud 17-03-2016, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Waarom sporten als jullie allemaal toch fucking dik zijn?
We hopen ooit af te vallen en dan internetrespect te krijgen van zulke stoere types als jij!

Anyway, vanavond weer lekker trainen op de baan en zondag weer een wedstrijdje!
Oud 17-03-2016, 15:07
Tigerly
Tigerly is offline
Gisteren is de fysio een kwartier bezig geweest om een knoop uit mijn rug te krijgen en voegde daar nog een portie bindweefselmassage aan toe. Het is maar goed dat ik een hoge pijngrens heb! DAMN! Daarna wel heel soepel gesport, was echt lekker!
Oud 17-03-2016, 15:15
Elin3
Elin3 is offline
Morgen weer hardlopen
Oud 17-03-2016, 15:23
Durian
Durian is offline
Vandaag:
60 kg squats 3x5
60 kg bench press 3x5
90 kg deadlift 1x5
body weight dips 3x10
en wat cardio
Oud 17-03-2016, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Vandaag:
60 kg squats 3x5
60 kg bench press 3x5
90 kg deadlift 1x5
body weight dips 3x10
en wat cardio
Ha ik squat net zoveel als jij maar dan veel meer herhalingen Maar de rest doe ik wel minder gewicht, vooral bench press haha, 25kg pussy!
Oud 17-03-2016, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Gisteren is de fysio een kwartier bezig geweest om een knoop uit mijn rug te krijgen en voegde daar nog een portie bindweefselmassage aan toe. Het is maar goed dat ik een hoge pijngrens heb! DAMN! Daarna wel heel soepel gesport, was echt lekker!
Niet dat ik het in twijfel trek hoor, maar hoe weten mensen eigenlijk dat ze een hoge pijngrens hebben? Je weet toch niet wat voor pijn een ander voelt en hoe jouw pijn daarmee vergeleken is?
Oud 17-03-2016, 15:37
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Niet dat ik het in twijfel trek hoor, maar hoe weten mensen eigenlijk dat ze een hoge pijngrens hebben? Je weet toch niet wat voor pijn een ander voelt?
Er is vast wel onderzoek gedaan naar dat de ene persoon beter pijn verdraagt dan de ander. Maar misschien is dat mindset. Ik heb een houding ten opzichte van pijn dat ik er niet voor vlucht, maar het aanga. Oei, hoe filosofisch moet ik het maken. Ik hou liever m'n tanden op elkaar dan dat ik ga gillen. Zo iets!!

Regels voor berichten