Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Die kloof wordt m.i. juist kleiner. Er wordt gedaan alsof het heel vreemd is dat moslims hun eigen cultuur, geloof en gebruiken willen behouden. Maar zo vreemd is dat toch niet? Ook Nederlandse inteeltkliekjes als Urk, Volendam, of bijvoorbeeld een groep met heel eigen gebruiken als woonwagenbewoners hebben hun eigen cultuur en gebruiken. Dat heet integratie. Wat jij wil, is assimilatie. Totale opgang van het kleinste deel in het geheel. Het is een fout te denken dat 'vreedzame samenleving' alleen mogelijk is door de minderheidscultuur alles maar te laten opgeven wat dat tot een cultuur maakt. 3. Ze komen niet 'daadwerkelijk' aan de macht. Stel dat de AEL een verkiesbare partij zou worden en dat álle stemgerechtigde moslims erop zouden stemmen. Van de 1.6 miljoen moslims in ons land is ongeveer de helft minderjarig. Bij een (hoge) opkomst van pak 'm beet 90% zou dat in het Nederlandse parlement opleveren ... twaalf zetels. Dat valt dus wel een beetje mee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk hoeven ze niet alles op te geven. Andere culturen kunnen onze cultuur tenslotte ook weer wat vernieuwender maken en andere dingen aan toevoegen, maar dan graag wel iets wat niet in strijd is met onze Nederlandse cultuur! Ik vind twaalf zetels toch behoorlijk wat. En het is precies zoals jij zegt, het valt een BEETJE mee...
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als de AEL inderdaad 12 zetels zal halen, is dat voor een nieuwe partij wel veel. Dat vind ik dus het erge er van als dat zou gebeuren. Dat er zoveel mensen zijn die het met de standpunten van de AEL eens zijn, terwijl het echt in strijd is met de moderniteit, met alle gevolgen van dien. Maar we zullen moeten afwachten...
||
Citaat:
Maar ja, als het standpunten zijn die gestoeld zijn op de islam, zijn ze natuurlijk een stuk minder valide in een 'moderne' maatschappij als de onze.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien: iemand die in Nederland zit en de Nederlandse nationaliteit heeft, is Nederlander. Je wordt Nederlander door het verwerven van de Nederlandse nationaliteit, niet door klakkeloos al 'onze' cultuur, normen en waarden over te nemen. Waar dat botst, moet het strafrecht het oplossen, zoals ik al zei. Verder heeft iedereen binnen de grenzen van de wet recht op het inrichten van zijn eigen privéleven, en als ze daarbij dingen doen die niet bij de Nederlandse cultuur passen moeten ze dat zelf weten. Citaat:
Als het zover komt dat ze dingen gaan verkondigen die strafbare feiten opleveren, of ze streven als partij doelen na die in strijd zijn met de wet of openbare orde dan wordt er echt wel ingegrepen. Maar het feit dat het in jóuw optiek niet modern is, is natuurlijk geen argument. |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Fortuynist schreef op 27-04-2003 @ 16:50:
Het is niet vreemd dat mensen - in dit geval moslims - hun eigen cultuur willen behouden, mits je je bedenkt dat sommige van hun normen en waarden haaks staan op de onze. Dat vind jij dan weer xenofobie als ik dat zeg, maar het is een feit en wel een feit die er niet om liegt en al helemaal niet afgeschilderd dient te worden als ongevaarlijk. Noem mij eens een paar van die normen en waarden die haaks zouden staan op die van ons. En wat zijn onze normen en waarden? |
![]() |
||
Citaat:
Nou, laat ik dan maar 'ns mijn mening onderbouwen voor jou. De islam is natuurlijk nogal oud en alles behalve modern. Onze cultuur wel, wij zijn door de verlichting gegaan, de islamieten niet. In een gesprek met Jao Varela kwam ik samen met hem tot de conclusie dat het best eens zou kunnen dat ze uit frustratie zo ontzettend tegenwerken, omdat ze zich buitengesloten voelen. In die richting moet je denken als ik het heb over frustratie. Natuurlijk moet men niet klakkeloos onze normen en waarden overnemen, ze moeten ze goed kennen en er ook echt mee eens zijn. Niet mee eens? Dan moet je je in ieder geval gedragen zoals het een goede gast beaamd. Ja ja Nare Man, vertel mij alsjeblieft niets over wat Pim hoog in het vaandel had staan, dat weet ik zelf ook wel. Hij zei ook: "Integratie houdt op bij de voordeur." Zo is het ook, je kunt mensen niet dwingen te integreren en Nederlander te worden/voelen. Maar ja, gedraag je wel! En dat doen heus wel sommige islamieten, maar sommigen ook niet. En onderschat dat probleem nou niet! Cheppi mag van mij verkondigen wat hij wilt, maar wat hij op dit moment zegt, gaat wel tegen onze normen en waarden in en dan zeg ik: "Doe es effe gewoon!"
||
[QUOTE]Che Guevara schreef op 27-04-2003 @ 20:25:
Citaat:
Dan heb je bijvoorbeeld ook nog de scheiding tussen kerk en staat die wij hier in Nederland wel hebben, maar de islam niet.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Hmm...hoe leg jij mij dan uit dat Turkije, een land waarvan meer dan 97% van de inwoners de Islam aanhangt, wel een seculiere staat is en dat homo's over t algemeen wel geaccepteerd worden en er in bijna alle gevallen ook emancipatie voor vrouwen is ??? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tsja, het christendom is ook oud etc etc... Varela, nee die heeft veel kennis van zulke zaken ![]() Issie trouwens moslim, volgens mij niet. Verder: er zijn tal van mogelijkheden, dat jij als conclusie tot 1 van die talloze mogelijkheden bent gekomen wil niet zeggen dat t zo is. Jammer he ![]() Hmm ja en de gewone Nederlanders die er schijt aan hebben dan? Zijn er ook zat. Nu isset weer sommige wel sommige niet. Man, wat is je standpunt nou? Gedragen veel moslims zich? of weinig? of sommige? of de helft? En hoeveel gedragen zich niet? kleine groep? sommige? te grote groep? overgrote deel? ![]() ![]() Wat zou er nou moeten gebeuren als t onderschat wordt ![]() ![]() Studeer jij ''pimologie'' ofzo? Alsof je hele leven uit Pim bestaat. ![]() ![]() Ik vraag me af hoe jij was voor Pim opkwam ![]() |
![]() |
|
Fortuynist: kun jij een definitie geven van 'onze normen en waarden'? En wie bedoel jij dan met 'ons'? Fortuynisten? 'Nederlanders' (en wat zijn dan precies 'Nederlanders'?)? Blanke autochtonen?
Ik merk bijvoorbeeld dat er al een fundamenteel verschil is tussen jouw normen en waarden en mijn normen en waarden, terwijl wij beide autochtone Nederlanders zijn (toch?).
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou het op prijs stellen als mensen nou eindelijk begrijpen, dat die mensen nou eenmaal zo denken, en gewoon respect hebben voor hun geloof, ze kiezen er zelf voor om er in te geloven, en wie zijn wij om hun van gedachten te veranderen, hun zullen waarschijnlijk ook allemaal dingen van ons vreemd en raar vinden, maar daar hoor je ze toch ook niet over.
Dus gewoon accpeteren en respect, als iedereen dat deed konden we normaal met zijn allen gezellig in Nederland leven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Nou laat ze hub cultuur lekker beter vinden (ik kan me niet herinneren dat ze dat ook daadwerkelijk vinden).
Maar iedereen heeft het steeds over onze cultuur, maar wat is de Nederlandse cultuur, kan iemand mij dat vertellen, wat zijn onze normen en waarden dan?
||
Citaat:
Ik denk inderdaad dat onze cultuur beter is en ik denk ook dat sommige islamieten die zich zo tegen die cultuur verzetten, dat ook diep in hun hart vinden. En ik weet wel dat jij graag feiten wil horen, maar er bestaan niet eens feiten. Als ik tegen jou zeg dat ik een betrouwbaar archief op m'n bureau heb liggen waarin cijfers staan die aangeven dat ca. 100.000 moslims zich verzetten tegen onze cultuur, dan pas neem jij mij serieus omdat ik zeg dat dat een feit is. Het is nog niet vijf voor twaalf, maar toch voelt het bij mij niet lekker aan. En dat lijkt me ook meer dan logisch dankzij gebeurtenissen als de aanslag op 11 september en zo'n partij die opgericht wordt als de AEL. Dat zijn in ieder geval wel feiten, het heeft ook allebei met de islam te maken en het geeft een duidelijk signaal af naar deze cultuur die mij zorgen baart.
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien dat jouw angst voor de opmars van de AEL je een beetje inzicht geeft in de beweegredenen voor mensen die fanatiek anti-Pim zijn. Want daar is werkelijk, werkelijk geen enkel verschil tussen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik verwacht niet totale assimilatie, maar je moet je wel kunnen vinden in onze cultuur. Ik doe wel eens meer uitspraken zonder dat daar één of ander onderzoek voor is ingesteld, dat hoeft ook helemaal niet. Ik zeg gewoon wat ik denk wat er op dit moment aan de hand is en dat is dus dat er islamieten zijn die zich zo sterk tegen onze cultuur zetten, dat ze het willen verwoesten. Laatst las ik nog dat Nederland volgens een of andere moslim best eens het nieuwe doelwit van aanslagen kan zijn omdat ze zo zitten te zeuren over de islam. Dat idee heb ik dus ook en daar heb ik geen zin 'an!' En even voor Atje: nee, niet alle islamieten keren zich tegen de Nederlandse cultuur, maar de groep die dat wel doen, moet je niet onderschatten. Dat is wat ik zeg, niks meer niks minder en ik scheer niet iedereen over één kam! Alsof ik mij nooit heb geprobeerd in te leven in mensen die anti-Pim zijn! Natuurlijk wel! Ik probeer mij meestal in een ander in te denken, dus ook hier bij. En ik kan best begrijpen dat wanneer je tegen iemand bent en diegene krijgt veel macht, het je niet in de koude kleren gaat zitten. Maar ik ben het zo roerend met Pim eens, dat ik daar absoluut geen last van heb!
||
Citaat:
Ik schreef eerder trouwens dit: Fortuynist: kun jij een definitie geven van 'onze normen en waarden'? Hier wil ik nu dan ook nog aan toevoegen: 'onze cultuur' En wie bedoel jij dan met 'ons'? Fortuynisten? 'Nederlanders' (en wat zijn dan precies 'Nederlanders'?)? Blanke autochtonen? Ik merk bijvoorbeeld dat er al een fundamenteel verschil is tussen jouw normen en waarden en mijn normen en waarden, terwijl wij beide autochtone Nederlanders zijn (toch?).
||
Citaat:
Verder heb ik ook gerageerd op jou toch? Ik geef binnenkort een uitgebreide definitie van Nederlandse cultuur.
|||
Citaat:
Citaat:
ik wens je veel succes ![]() ![]() Het enige idee wat ik me kan vormen bij Nederlandse Cultuur is een constitutionele monarchie met een goed werkend, democratisch bestel. Daarnaast zijn Nederlanders van oudsher een tolerant volk, wat ook uit onze wetgeving op bepaalde gebieden blijkt. Dat bepaalde (Islamitische) groeperingen, ik bedoel niet de AEL in het bijzonder, hier graag afbreuk aan willen doen, betreur ik ten zeerste. Ik kan mezelf niet zo vinden in bepaalde denkwijzen uit bijv. de Islam, maar ook uit het Christendom, zoals de SGP dat graag in de praktijk wil brengen. Dat zijn andere waarden en normen dan het "vertrouwde" politieke klimaat in het toch al terughoudende Nederland. Maar ze zijn niet minderwaardig of gevaarlijk, denk ik.
||
![]() |
Citaat:
![]() Bestrijder Islamitische agressie zalig verklaard Paus Johannes Paulus II heeft dit weekend voor ongeveer 50.000 gelovigen op het Sint-Pietersplein zes Italianen zalig verklaard. Eén van de zaligverklaarden was padre Marco, de Italiaanse kapucijner monnik Marco D'Aviano. D'Aviano voorkwam in 1683 dat moslims Wenen konden veroverden en daardoor de macht in Europa kregen. De monnik kwam in actie nadat de Ottomaanse sultan Mehmet IV in dat jaar aan keizer Leopold I had gezegd Wenen te zullen binnenvallen met de woorden: ''Ik raad je aan om me in je residentie te ontvangen, zodat ik je hoofd af kan snijden''. Een leger van 150.000 Turken kwam aan bij de muren van Wenen. De christelijke legers waren indertijd sterk verdeeld, maar D'Aviano wist ze te verenigen, waarna de oppermachtig lijkende Turken werden verdreven. Marco D'Aviano wordt hierdoor dan ook gezien als een belangrijk symbool voor de verdediging van het christendom in Europa tegen islamitische agressie. De zaligverklaring trok opvallend veel politici van de Noord-Italiaanse zeer rechtse regeringspartij Lega Nord van Umberto Bossi. Deze partij heeft zich altijd fel verzet tegen de opkomende islam in Europa en heeft zelfs voorgesteld om van D'Aviano de beschermheilige van Europa te maken. www.fok.nl |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Als het tenminste allemaal waaris. Fok als bron is namelijk nogal twijfelachtig.
||
Citaat:
![]() wat wil je daar precies mee zeggen?
||
Citaat:
![]() Voordat ik nu Fortuynist en BARON op m'n dak krijg: dat begon bij mij dus ná Pim, in de periode dat ze in de (toen nog niet demissionaire) regering zaten. Om kort te gaan: ik kreeg hoofdpijn van al die proefballonnetjes van mensen als Nawijn en Heinsbroek, en van die vete tussen Bomhoff en Heinsbroek. Dat gedoe in de partijleiding met Ed Maas, Mat Herben en Harry Wijnschenk maakte het daarna alleen nog maar erger.
||
![]() |
Citaat:
En overal een draai aan kunnen geven ,en als je dan feiten op tafel legt, jullie over het algemeen een beetje lullig reageren. Ik geef toe dat er hier veel intelectuelen rondlopen,en ik over veel dingen niet mee kan praten omdat ik de kennis over bepaalde zaken niet bezit. Maar....zelfs ik verbaas mij soms dat intelectuelen die zoveel bagage hebben toch oogkleppen schijnen op te hebben. Ik wou dit eerst niet posten,omdat het olie op het vuur gooien is, maar sommige uitspraken zoals pim verkoopt onzin en zijn aanhangers ,moet ontkracht worden. Intelectuelen zouden toch ook veel van de geschiedenis moeten weten,dus om maar even voor het gemak te zeggen fok is geen bron enz ,vind ik een beetje simplistish aangezien fok zich ook aan de wet moet houden. Ik geef toe dat ik meestal niet de capaciteit heb om zo diep en ingewikkelt op zaken in te gaan louter omdat ik de kennis niet heb. Maar soms verbaas ik mij om de knulligheid hoe er hier door sommige gedacht word. Een word tunnelvisie. Student eigen. Groeten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vergeef me, maar ik begrijp nog steeds niet precies wat je met dat artikeltje wil zeggen.
|
Verwijderd
|
Fok is geen bron omdat zij dat nieuws niet oorspronkelijk hebben waargenomen. Zij hebben het ook maar van iemand anders en hoe meer schakels in de keten, hoe onbetrouwbaarder.
Tunnelvisie is juist absoluut níet wat mij parten speelt. Waar ik me aan erger is de blinde islamofobie die een hoop mensen hier tentoon spreiden. En daarom stel ik telkens maar weer de vraag die nooit beantwoord wordt: Waar ben je nou bang voor, voor welke gebeurtenissen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarja, leer iemand zonder klassieke opleiding maar eens de Socratiaanse argumentenleer. Is volhouden trouwens niet het kenmerk van het aanhangen van een ideologie? De walgelijke arrogantie, te denken dat je op grond van één gebeurtenis een complete politieke stroming kunt afschrijven. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Beargumenteer eens een keer Michael. De aanslag op de twin towers was een actie van een radicale groep, en niet van "de islam" of "de moslims" in het algemeen. En nog even over dat artikeltje van fok.nl: Wat heeft een gebeurtenis van 1683 te maken met de hedendaagse discussie over de Islam? Denk je dat de Christelijke legers zich netjes hebben gedragen tijdens de kruistochten?
|
![]() |
De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) waarschuwt dat, ondanks de successen die zijn geboekt in de strijd tegen terrorisme, islamistisch-terroristische netwerken nog altijd in staat zijn om overal in de wereld aanslagen te plegen. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst dat minister Remkes van Binnenlandse Zaken vandaag aan de Tweede Kamer heeft aangeboden.
Uit het verslag blijkt dat ook in Nederland radicaal-islamitische netwerken actief zijn. Deze houden zich vooral bezig met ondersteunende activiteiten van financiële, materiele en logistieke aard. Ook rekruteren zij jonge moslims voor de jihad, de heilige oorlog tegen de vijanden van de islam, aldus de AIVD. AEL De AIVD signaleert de opkomst van bewegingen die de moslimidentiteit benadrukken. Een groepering die hieraan uitdrukking geeft is de Arabisch Europese Liga (AEL). Wanneer sprake is van het inspelen op etnische of religieuze sentimenten kunnen volgens de AIVD aan deze beweging veiligheidsrisico's verbonden zijn. Op het terrein van het politiek gewelddadig activisme signaleert de AIVD dat sprake is van een opleving van het antimilitarisme als gevolg van de oorlog in Irak. Daarnaast is binnen het dierenrechtenactivisme sprake van een toename van geweld zowel tegen objecten als tegen personen. Doelwit is met name het Biomedical Primate Research Centre (BPRC) te Rijswijk. De AIVD zegt verder dat er het afgelopen jaar wel degelijk ook in Nederland slagen zijn toegebracht aan het islamitisch terrorisme. Ze wijst op het oprollen van terroristische cellen en het arresteren van leiders van terroristische cellen. Ook zijn er aanslagen voorkomen en geldstromen voor terroristische doeleinden opgespoord en tot stoppen gebracht. Het beeld van Nederland als gedoogland voor potentiële terroristen is volgens de dienst dan ook niet juist, zo staat in het jaarverslag. www.fok.nl Genoeg zo? |
![]() |
|
|