Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2003, 16:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 12-06-2003 @ 14:32:
Ja de tijd toen Nederland nog blank was.Toen de politie nog gezag had en criminaliteit amper voorkwam. Hoogste tijd om al dat zwarte criminele uitschot te deporteren. Jedem das Seine.
muwhahaha

Moesten ze maar geen allochtonen hierheen halen

Deal, als met alle extreemrechtse gastenen criminele nederlanders tzelfde gebeurt.
Advertentie
Oud 12-06-2003, 17:49
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
goed als ik dit bericht vanmorgen had getikt had ik anders gereplied op atje enzo maar nuit zegt alles voor me:

is gesprek van msn vandaag:ik ben jethro btw.

TruthSeeker zegt:
G'day
Jethro zegt:
wait a minute
Jethro zegt:
Something happened today
Jethro zegt:
Kill all foreigners in this country aged 10 to 25
Jethro zegt:

Jethro zegt:
especialy turkish
TruthSeeker zegt:
howcome?
Jethro zegt:
an experience in the bus
Jethro zegt:
they called me gay
Jethro zegt:
and they tried to steal me discman
Jethro zegt:
and followed me
TruthSeeker zegt:
I'm sorry to hear about this
Jethro zegt:
said theyd lkill me
Jethro zegt:
if i got out the bus
Jethro zegt:
one folowe me
Jethro zegt:
till the train because some other guy was with me
Jethro zegt:
there were military men there
Jethro zegt:
love the army
TruthSeeker zegt:
hehe
Jethro zegt:
anyway im not going to go with that transport
TruthSeeker zegt:
I would gladly have shown you a little something to keep the bullies off you, but sadly I live so far away
Jethro zegt:
oh.
Jethro zegt:
and
Jethro zegt:
I maybe am going to be kicked outta school
Jethro zegt:
smoking pot
Jethro zegt:
after school
Jethro zegt:
a few houses
Jethro zegt:
further
TruthSeeker zegt:
Oh, thats too bad!
Jethro zegt:
hope not
Jethro zegt:
think i gave good arguments
Jethro zegt:
and convinced i wont do it again
Jethro zegt:
which is the truth
TruthSeeker zegt:

Jethro zegt:
fear attracts evil they
Jethro zegt:
say
Jethro zegt:
could those people sense fear?
Jethro zegt:
I was aleady somewhat scared
TruthSeeker zegt:
People with aggressive and a "bullying" personality can and will allways notice if someone is scared or sad..
That makes you the weaker individual and hence htey pick you, just like any predator would in the bush





die regel over alle freigners doden dient niet serieus genomen te worden hoewel ik hierdoor natuurlijk wel pleit voor dienstplicht ofzo.
Oud 12-06-2003, 18:15
Atje85
Atje85 is offline
wat wil je hier nou mee zeggen, want echt vatten doe ik t niet
Oud 12-06-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Notorious K.I.M schreef op 12-06-2003 @ 13:08:
Het gaat er niet om welk percentage van de marokkanen of van mijn part buitenlanders crimineel zijn, het gaat er om welk percentage van de criminaliteit veroorzaakt wordt door marokkanen of buitenlanders. Verder denk ik dat het goed als als dit probleem niet zo extreem meer bekeken wordt, dus niet per se links of per se rechts. Zoals al eerder over de linkse hype werd gesproken, hier ben ik het mee eens. Ik heb het idee dat dit voortkomt uit angst. Angst om als racist gezien te worden ofzo
Het gaat er nog meer om de oorzaken, en die moet je aanpakken. Maar ja, subdsidies stopzetten voor projecten die die oorzaken aanpakken en geen geld willen steken in de achterstandswijken lost het probleem niet op.
Oud 12-06-2003, 21:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 12-06-2003 @ 22:20:
Het gaat er nog meer om de oorzaken, en die moet je aanpakken. Maar ja, subdsidies stopzetten voor projecten die die oorzaken aanpakken en geen geld willen steken in de achterstandswijken lost het probleem niet op.
Nee, daardoor wordt t probleem idd groter, maar dat zullen we over 4(of minder) jaar wel zien. Dan openen we gewoon een topic erover
Oud 12-06-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 12-06-2003 @ 22:29:
Nee, daardoor wordt t probleem idd groter, maar dat zullen we over 4(of minder) jaar wel zien. Dan openen we gewoon een topic erover
Oud 13-06-2003, 06:51
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 12-06-2003 @ 19:15:
wat wil je hier nou mee zeggen, want echt vatten doe ik t niet


dan heeft praten ook geen zin meer. haal je oogkleppen af en neem het is niet op voor de slechten.
je moet het helaas zelf meemaken blijkbaar misschien snap je dan wat het woord emotie inhoud.

dienstplicht voor dit soort jongens, ongeacht nationaliteit.
Oud 13-06-2003, 08:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 13-06-2003 @ 07:51:


dan heeft praten ook geen zin meer. haal je oogkleppen af en neem het is niet op voor de slechten.
je moet het helaas zelf meemaken blijkbaar misschien snap je dan wat het woord emotie inhoud.

dienstplicht voor dit soort jongens, ongeacht nationaliteit.
jzs, ik zeg ik het stukje tekst niet snap, wat heeft dat nou weer met oogkleppen te maken man!!

en waar neem ik t in godsnaam op voor de slechten he? VERTEL!!

jij zoekt alleen maar naar oplossingen voor de probleemgevallen, maar zo blijf je wel 100 jaar bezig, tenzij je oplossingen zoekt voor de OORZAKEN!

en dan komen ze van dienstplicht terug, zijn ze nog beter in vechten
Oud 13-06-2003, 11:11
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 13-06-2003 @ 09:24:
en dan komen ze van dienstplicht terug, zijn ze nog beter in vechten
En hebben ze wat discipline geleerd.
Oud 13-06-2003, 12:13
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 12-06-2003 @ 22:29:
Nee, daardoor wordt t probleem idd groter, maar dat zullen we over 4(of minder) jaar wel zien. Dan openen we gewoon een topic erover
ga toch lekker naar khaled luisteren, stomme berber.
Oud 13-06-2003, 15:22
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-06-2003 @ 13:13:
ga toch lekker naar khaled luisteren, stomme berber.
best beargumenteerde post ever. Applausje voor BARON!
__________________
__________________
Oud 13-06-2003, 16:30
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 13-06-2003 @ 13:13:
ga toch lekker naar khaled luisteren, stomme berber.
Atje is een Turk. Ik denk dat ie iets van Ceylan of zo leuker vindt.
Oud 13-06-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 13-06-2003 @ 16:22:
best beargumenteerde post ever. Applausje voor BARON!
uiteraard is zijn gelijk niet te ontkennen
Oud 13-06-2003, 18:52
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 13-06-2003 @ 09:24:
jzs, ik zeg ik het stukje tekst niet snap, wat heeft dat nou weer met oogkleppen te maken man!!
oh, het was letterlijk.
Citaat:

en waar neem ik t in godsnaam op voor de slechten he? VERTEL!!
door die criminelen zacht aan te pakken
Citaat:

jij zoekt alleen maar naar oplossingen voor de probleemgevallen, maar zo blijf je wel 100 jaar bezig, tenzij je oplossingen zoekt voor de OORZAKEN!
nee door een zachte aanpak blijf je 100 jaar bezig en krijg je bovendien getraumatiseerde mensen terijwl die crimis ons uitlachen doordat wij ze niks kunnen maken omdat wij altijd aangepakt worden door ons krankzinnige rechtssysteem.
de oorzaak is simpel:God de heer wreekt de zondes van de vaderen in de kinderenie zonde is die pure haat tegenover nederland, die weliswaar soms goed is maar veel te extreem.
mij uitschelden voor homo grrr.
pas als wij ons en masse aanpassen aan hun normen zal het verminderd worden. anders gaan ze zogenaamd voor god door met die onzin. die hele cultuur van hen is in conflict met de onze dat is de oorzaak. ga me geen onzin ophangen over armoede., die mensen zijn gelukkiger dan ons door hun groepsbanden.



Citaat:
en dan komen ze van dienstplicht terug, zijn ze nog beter in vechten [/B]
het is alllang duidelijk dat dienstplicht ontzettend goed is voor die lui, zoals gezegdaar leren ze discipline van. want zelfbeheersing schort het vaak aan bij die lui.
Ooit van Glen Mills school gehoord?
Oud 13-06-2003, 22:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 13-06-2003 @ 17:30:
Atje is een Turk. Ik denk dat ie iets van Ceylan of zo leuker vindt.
wtf is ceylan
Oud 13-06-2003, 22:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Assasin schreef op 13-06-2003 @ 12:11:
En hebben ze wat discipline geleerd.

allemaal?
Oud 13-06-2003, 22:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-06-2003 @ 13:13:
ga toch lekker naar khaled luisteren, stomme berber.
stomme kaaskop die t verschil tussen een turk en een berber niet eens weet

ga lekker naar Blof luisteren ofzo
Oud 14-06-2003, 01:54
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Marokkanen, Turken, Surinamers, Islamieten en ga zo nog maar even door... Zij zullen allemaal moeten integreren. En dan bedoel ik niet stuk voor stuk, maar uiteraard alleen bij hen bij wie het nodig is. En bij wie is het nodig? Bij mensen die op cruciale punten het niet eens zijn met de Nederlandse cultuur. En dit gebeurt enkel en alleen om vreemdelingen te ontvreemden!
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Oud 14-06-2003, 01:57
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 14-06-2003 @ 02:54:
Marokkanen, Turken, Surinamers, Islamieten en ga zo nog maar even door... Zij zullen allemaal moeten integreren. En dan bedoel ik niet stuk voor stuk, maar uiteraard alleen bij hen bij wie het nodig is. En bij wie is het nodig? Bij mensen die op cruciale punten het niet eens zijn met de Nederlandse cultuur. En dit gebeurt enkel en alleen om vreemdelingen te ontvreemden!
weet je wie moeten integreren......mensen die zo denken als jij!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Oud 14-06-2003, 02:03
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Is dat zo? Vertel mij dan maar eens wat er op tegen is om in dit land met elkaar samen te leven.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Oud 14-06-2003, 10:37
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 14-06-2003 @ 03:03:
Is dat zo? Vertel mij dan maar eens wat er op tegen is om in dit land met elkaar samen te leven.
je wil toch niet me ze samenleven
Oud 14-06-2003, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 13-06-2003 @ 23:58:
wtf is ceylan
Een Turkse zangeres. Hay gidi en Zeyno?
Oud 14-06-2003, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 14-06-2003 @ 03:03:
Is dat zo? Vertel mij dan maar eens wat er op tegen is om in dit land met elkaar samen te leven.
Samen leven ja.
Oud 14-06-2003, 11:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 14-06-2003 @ 11:57:
Een Turkse zangeres. Hay gidi en Zeyno?
ow , ik luister meer naar turkse popmuziek enzo (tarkan enzo)
Oud 14-06-2003, 12:11
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-06-2003 @ 11:37:
je wil toch niet me ze samenleven
Natuurlijk wel! Dat is het einddoel van integratie.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Oud 14-06-2003, 13:06
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 13-06-2003 @ 23:58:
allemaal?
does it matter of 99% of 100% of 10#% de les leert? alle beetje shelpen.
met zo'n gedachtengang kan je ook wel niks meer doen aan de wereldproblemen omdat je ze toch niet allemaal oplost.
Oud 14-06-2003, 13:28
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-06-2003 @ 13:13:
ga toch lekker naar khaled luisteren, stomme berber.
Hahaha, Berbers luisteren niet naar Cheb Khaled, maar naar hun eigen streekmuziek... Maar het was het proberen waard BARON..

Verder, ik denk dat de discussie al een stuk verder zou komen als mensen is zouden proberen om de kreten GENERALISEREN en OVER 1 KAM SCHEREN, is achterwege te laten.
De mensen die het hier dus opnemen voor de 'zwakkeren' benadrukken telkens dat het maar een klein deel van de gemeenschap betreft die zich misdraagt. De anderen benadrukken telkens hoe slecht dat slechte deel van de gemeenschap wel niet is.
Okay people, wake up. Dat is nu wel duidelijk, probeer is iets nieuws te verzinnen.

Fortuynist, ik heb een vraagje aan je, vrij cliche maar goed. Wat versta jij onder integratie?
Ik denk namelijk dat de mensen die er constant op blijven hameren dat Marokkanen moeten integreren niet beseffen hoe geintegreerd wij eigelijk al zijn. De obstakels die velen hebben zijn byv. dat Marokkaanse jongeren zich vaak in groepsverband ophouden, wat door sommigen als bedreigend wordt ervaren, en dat er meisjes zijn die hoofddoeken dragen. Kerstmis en sinterklaas wordt niet gevierd maar het offer- en suikerfeest wel. En dat wordt als niet geintegreerd ervaren. Daar ben ik het niet mee eens.

Maar wat botst er nou daadwerkelijk met de Nederlandse cultuur? En ik benadruk: wat botst er? Dus niet: wat verschilt er.

ciao
Oud 14-06-2003, 13:31
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-05-2003 @ 21:42:

(Ok, misschien woon je in een probleemwijk.)


Over het algemeen zijn Marokkanen best leuke mensen, maar de meesten zie je niet... althans, niet in het nieuws.

Alleen de slechte uitschieters...

ja ik dacht ook dat ze allemaal rot waren, ik loop nu stage op een multi culti school en het zijn best leuke mensen..
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Oud 14-06-2003, 13:38
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 14-06-2003 @ 02:54:
Marokkanen, Turken, Surinamers, Islamieten en ga zo nog maar even door... Zij zullen allemaal moeten integreren. En dan bedoel ik niet stuk voor stuk, maar uiteraard alleen bij hen bij wie het nodig is. En bij wie is het nodig? Bij mensen die op cruciale punten het niet eens zijn met de Nederlandse cultuur. En dit gebeurt enkel en alleen om vreemdelingen te ontvreemden!
Is ontvreemden zoiets als ontgroenen? Dan krijgen vreemdelingen inderdaad meteen een stukje Nederlandse cultuur mee...
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Oud 14-06-2003, 14:11
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 13-06-2003 @ 23:58:
wtf is ceylan
tuh tuh tuh

ken je die niet? das die ene kleine vrouw, die door de neus zingt heheeh
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Oud 14-06-2003, 14:12
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 13-06-2003 @ 17:30:
Atje is een Turk. Ik denk dat ie iets van Ceylan of zo leuker vindt.
luister jij er ook naar ofzo? heheheheh lol
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Oud 14-06-2003, 14:41
fayt-D
fayt-D is offline
Niet alle Marrokanen halen rottigheid uit, maar vergeleken met andere (buitenlandse) groeperingen ligt de criminaliteit bij de Marrokanen het hoogst.
Hieruit blijkt dat Marrokanen tcoh wel aggressief zijn, hoe dit komt is een ander punt.

Naar mijn mening moeten Marrokanen met een strafblad gewoon het land uitgekickt worden. Als je als Nederlander in Marroko iets ergs zou flikken zijn ze ook echt niet zo sociaal als ze hier zijn.
Oud 14-06-2003, 14:59
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Marokkanen, Turken, Surinamers, Islamieten en ga zo nog maar even door... Zij zullen allemaal moeten integreren. En dan bedoel ik niet stuk voor stuk, maar uiteraard alleen bij hen bij wie het nodig is. En bij wie is het nodig? Bij mensen die op cruciale punten het niet eens zijn met de Nederlandse cultuur. En dit gebeurt enkel en alleen om vreemdelingen te ontvreemden!
Dit meen je niet surinamers

Ik lig helemaal plat, ik kom niet meer bij.

Zo stom zou pim de pinquin nog geen eens met zo'n opmerking.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Oud 14-06-2003, 15:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 14-06-2003 @ 15:11:
tuh tuh tuh

ken je die niet? das die ene kleine vrouw, die door de neus zingt heheeh

hehe vast wel maar ik onthoud nooit namen enzo, ook niet met films
Oud 14-06-2003, 15:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
fayt-D schreef op 14-06-2003 @ 15:41:
Niet alle Marrokanen halen rottigheid uit, maar vergeleken met andere (buitenlandse) groeperingen ligt de criminaliteit bij de Marrokanen het hoogst.
Hieruit blijkt dat Marrokanen tcoh wel aggressief zijn, hoe dit komt is een ander punt.

Naar mijn mening moeten Marrokanen met een strafblad gewoon het land uitgekickt worden. Als je als Nederlander in Marroko iets ergs zou flikken zijn ze ook echt niet zo sociaal als ze hier zijn.
hm een strafblad heb je zo te pakken. wat wou je dan met nederlanders doen die een strafblad krijgen? gewoon lage straffen geven?

enne als een NL iets in t buitenland doet is t meestal meteen iets groots, vet veel drugs, of iemand doodgereden ofzo etc. daarvoor zou je hier ook een hoge straf krijgen.
Oud 14-06-2003, 15:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 14-06-2003 @ 13:11:
Natuurlijk wel! Dat is het einddoel van integratie.
Wat versta jij daar concreet onder?
Oud 14-06-2003, 15:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 14-06-2003 @ 14:06:
does it matter of 99% of 100% of 10#% de les leert? alle beetje shelpen.
met zo'n gedachtengang kan je ook wel niks meer doen aan de wereldproblemen omdat je ze toch niet allemaal oplost.
dan moeten ze jou er ook maar es naar toe sturen
Oud 14-06-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 14-06-2003 @ 15:12:
luister jij er ook naar ofzo? heheheheh lol
Offtopic: welles wat Turkse bubblingmixen gedownload
Oud 14-06-2003, 17:38
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-06-2003 @ 16:58:
dan moeten ze jou er ook maar es naar toe sturen
ter bestraffing van welke misdaad? Wat moet ik daarvan leren?
Ik dien eerst wat persoonlijke problemen op te lossen, angsten enzo, alvorens ik militair moet spelen. ik neem trouwens liever sociale dienstplicht. Daar heb ik weinig op tegen.
Oud 14-06-2003, 17:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 14-06-2003 @ 18:38:
ter bestraffing van welke misdaad? Wat moet ik daarvan leren?
Ik dien eerst wat persoonlijke problemen op te lossen, angsten enzo, alvorens ik militair moet spelen. ik neem trouwens liever sociale dienstplicht. Daar heb ik weinig op tegen.
Je moet leren wat socialer te worden ja idd.

En die lastige gasten ook, want ze jatten niet allemaal. EN ze begaan ook niet allemaal misdaden, maar zijn gewoon lastig/irriterend.
Oud 15-06-2003, 17:57
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
Ik zeg niet dat ze allemaal vervelend zijn,maar neem vandaag,lekker even zwemmen met wat vriendinnen,ik lig lekker op mijn rug in het water voel ik plots 2 handen over mijn bikinitopje heen,ik kijk en zie een marokaanse jongen naar zijn vriendjes zwemmen die wat in het marokaans roepen naar elkaar,mijn blonde vriendin(ikzelf heb rood haar)was tegelijkertijd ook al lastig gevallen,toen we wegliepen van onze plek liepen ze ons achterna en ik schat ze niet ouder als 15,toen ik naar ze riep dat ik wel ven iemand zou gaan waarschuwen konden ze plots wel nederlands,ik was een rooie k*nkerhoer enzv env.
Oud 16-06-2003, 18:39
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Meneer Esco op dit forum durft voor zijn rekening te nemen dat geen enkele Surinamer in dit land problemen geeft of in conflict is met Nederland op grond van zijn of haar cultuur. Sterker nog, hij komt niet meer bij van het lachten. Vreemde humor als je 't mij vraagt. Misschien Surinaamse?

INTEGRATIE

Wanneer je bij iemand op bezoek gaat, pas je jezelf aan en al helemaal als je van plan bent om je daar te vestigen. Sommige mensen zullen zich maar weinig aan hoeven te passen, anderen in meerdere mate. Sommigen ook helemaal niet omdat zij eenvoudig weg eender zijn met de bewoner, of dat de verschillen van dien aard zijn dat het niet zorgt voor een conflict.
De gast zal zich aan moeten passen aan de bewoner. De bewoner moet daarentegen niet flauw zijn en ook de gast inbreng moeten geven, daar ze tot een compromis moeten komen en dat vereist tweezijdige inbreng, uitmondend in tweezijdige tevredenheid.

Integeren is je aanpassen aan de cultuur van een land. En wanneer iemand zich niet van plan is aan te passen en niet gehoorzamen naar de regels die bij mij thuis gelden, komt hij bij mij het huis niet in! Dat lijkt mij dan ook niet meer dan logisch. Wie zou dat nu wel doen? Goed, de Partij van de Afgrond en Groenlinks, maar verder...
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Oud 16-06-2003, 19:21
Atje85
Atje85 is offline
je vergeet de SP
Oud 16-06-2003, 19:59
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik ben het eigenlijk best wel eens met Fortuynist.( )

Ik ben alleen wel van mening dat de 'gast' (tussen aanhalingstekens, omdat er in Nederland geen sprake is van gasten) zich niet op een dusdanige manier moet aanpassen dat zijn eigen cultuur geheel verloren gaat. Men moet in ieder geval vrijuit zijn of haar geloof kunnen blijven uitoefenen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 16-06-2003, 20:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 16-06-2003 @ 20:59:
Ik ben het eigenlijk best wel eens met Fortuynist.( )

Ik ben alleen wel van mening dat de 'gast' (tussen aanhalingstekens, omdat er in Nederland geen sprake is van gasten) zich niet op een dusdanige manier moet aanpassen dat zijn eigen cultuur geheel verloren gaat. Men moet in ieder geval vrijuit zijn of haar geloof kunnen blijven uitoefenen.
Ik ben t met Fortuynist én jou eens.
Oud 16-06-2003, 20:35
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-06-2003 @ 18:55:
Je moet leren wat socialer te worden ja idd.
Wat weet jij daar nou van?
Ik ben goed genoeg wat betreft het bewust veroorzaken van pijn.
Daar doe ik namelijk niet aan.
Citaat:

En die lastige gasten ook, want ze jatten niet allemaal. EN ze begaan ook niet allemaal misdaden, maar zijn gewoon lastig/irriterend.
jatten is niet de enige misdaad.
Wat die lui in de bus deden met me is ook misdadig.
Maar die zijn dan ook als een een keer de bus uitgezet want ze zitten altijd te kloten.
Oud 17-06-2003, 10:38
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 16-06-2003 @ 19:39:
Meneer Esco op dit forum durft voor zijn rekening te nemen dat geen enkele Surinamer in dit land problemen geeft of in conflict is met Nederland op grond van zijn of haar cultuur. Sterker nog, hij komt niet meer bij van het lachten. Vreemde humor als je 't mij vraagt. Misschien Surinaamse?

INTEGRATIE

Wanneer je bij iemand op bezoek gaat, pas je jezelf aan en al helemaal als je van plan bent om je daar te vestigen. Sommige mensen zullen zich maar weinig aan hoeven te passen, anderen in meerdere mate. Sommigen ook helemaal niet omdat zij eenvoudig weg eender zijn met de bewoner, of dat de verschillen van dien aard zijn dat het niet zorgt voor een conflict.
De gast zal zich aan moeten passen aan de bewoner. De bewoner moet daarentegen niet flauw zijn en ook de gast inbreng moeten geven, daar ze tot een compromis moeten komen en dat vereist tweezijdige inbreng, uitmondend in tweezijdige tevredenheid.

Integeren is je aanpassen aan de cultuur van een land. En wanneer iemand zich niet van plan is aan te passen en niet gehoorzamen naar de regels die bij mij thuis gelden, komt hij bij mij het huis niet in! Dat lijkt mij dan ook niet meer dan logisch. Wie zou dat nu wel doen? Goed, de Partij van de Afgrond en Groenlinks, maar verder...
Integratie = Het opgaan van de minderheidsgroep in de meerderheidsgroep, met het behoud van eigen cultuur, waarden, normen etc.

Assimilatie = Het opgaan van de minderheidsgroep in de meerderheidsgroep, waarbij alle kenmerken van de minderheid worden vervangen door die van de meerderheid. Na assimilatie is er dus géén minderheidsgroep meer.

Dus welke van de twee heb je nou het liefst?
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 17-06-2003, 11:37
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Meneer Esco op dit forum durft voor zijn rekening te nemen dat geen enkele Surinamer in dit land problemen geeft of in conflict is met Nederland op grond van zijn of haar cultuur. Sterker nog, hij komt niet meer bij van het lachten. Vreemde humor als je 't mij vraagt. Misschien Surinaamse?
Vertel mij eens in wat voor nieuws zijn surinamers slecht voorgekomen.

Op grond van cultuur hebben surinamers zich niet aangepast aan de nederlanders????????? vertel eens.

Meneer esco is niet surinaams maar half mexicaans half nederlands.


Ik denk eerder andersom dat nederland haat heeft aangewakkerd aan de surinamers door ze te onderdrukken.
Ze zijn slaven geweest van de Nederlanders, de indiaanse bevolking werd uitgemoord en het land werd afgepakt van hun.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Oud 17-06-2003, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 16-06-2003 @ 19:39:
INTEGRATIE

Wanneer je bij iemand op bezoek gaat, pas je jezelf aan en al helemaal als je van plan bent om je daar te vestigen. Sommige mensen zullen zich maar weinig aan hoeven te passen, anderen in meerdere mate. Sommigen ook helemaal niet omdat zij eenvoudig weg eender zijn met de bewoner, of dat de verschillen van dien aard zijn dat het niet zorgt voor een conflict.
De gast zal zich aan moeten passen aan de bewoner. De bewoner moet daarentegen niet flauw zijn en ook de gast inbreng moeten geven, daar ze tot een compromis moeten komen en dat vereist tweezijdige inbreng, uitmondend in tweezijdige tevredenheid.

Integeren is je aanpassen aan de cultuur van een land. En wanneer iemand zich niet van plan is aan te passen en niet gehoorzamen naar de regels die bij mij thuis gelden, komt hij bij mij het huis niet in! Dat lijkt mij dan ook niet meer dan logisch. Wie zou dat nu wel doen? Goed, de Partij van de Afgrond en Groenlinks, maar verder...
Het probleem zit 'm niet zozeer in de integratie, althans niet bij de rotjochies. Daar zitten de meer criminologische oorzaken achter, zoals (gevoel van) achterstelling en weinig perspectief. Ishet voldoende integreren als iemand de taal spreekt en zich iig in het openbaar aan de omgangsnormen houdt?
Oud 17-06-2003, 15:08
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 17-06-2003 @ 12:37:
Offtopic: je avatar
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist?
Verwijderd
217 25-12-2008 02:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ayaan Hirsi Ali
Sjied No Clue
69 30-12-2003 18:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap integratie van de Marokkanen
batisimon
134 07-12-2002 16:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kut-Marokkanen
Miss_Maroc
254 23-11-2002 00:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap plannen minister Nawijn
NN
251 13-09-2002 14:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst
Verwijderd
132 15-03-2002 22:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.