Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2004, 18:22
Luna
Luna is offline
kijk even in de eerste post van dit topic, daar staat redelijk wat info.
Oud 02-07-2004, 18:53
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 30-06-2004 @ 15:11 :
voorzichtig uit elkaar knippen en trekken

btw hoe kan je haar nou aan elkaar groeien als er stiekjes inzitten
ja op de een of andere manier groeit t toch inelkaar
de hokjes zijn ook helemaal weg, het wordt dus maar weer knippen en trekken
Oud 02-07-2004, 19:48
Verwijderd
thnx, ik heb 2 pakken rooie haarverf gekocht (live xxl dus), tis niet permanent dus dat komt wel mooi uit, maar waarschijnlijk zie je er toch geen flikker van

waarschijnlijk ga ik het zo verfen...
Oud 02-07-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 02-07-2004 @ 20:48 :
thnx, ik heb 2 pakken rooie haarverf gekocht (live xxl dus), tis niet permanent dus dat komt wel mooi uit, maar waarschijnlijk zie je er toch geen flikker van

waarschijnlijk ga ik het zo verfen...
zou ik echt niet doen, vet lelijk
Oud 02-07-2004, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 02-07-2004 @ 21:02 :
zou ik echt niet doen, vet lelijk
kom je nu mee, het zit nu al in te trekken
Oud 03-07-2004, 11:41
Verwijderd
Citaat:
drezzz schreef op 03-07-2004 @ 12:39 :
jij zou echt een hele slechte hippie zijn joh!
kut ik wou net een goeie hippie worden
Oud 03-07-2004, 11:42
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Noé schreef op 03-07-2004 @ 12:41 :
kut ik wou net een goeie hippie worden
ja dan faal je wel een beetje..... beetje jammer, anders had het best wat kunnen worden tussen ons.
Oud 03-07-2004, 11:44
Verwijderd
maar leg eens uit dan, hoe word ik een goeie hippie
Oud 03-07-2004, 11:47
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Noé schreef op 03-07-2004 @ 12:44 :
Owja, dan heb je ineens wel intresse he!

geen idee, want stiekem heb ik een hekel aan hippies *sssssst
Oud 03-07-2004, 16:46
AngelLena
AngelLena is offline
Jeetje Noé doe niet zo lelijk. Dat je niet van dreads houdt is bekend maar was dat nou echt nodig?
Oud 03-07-2004, 17:15
Luna
Luna is offline
Heb heel erg zin om mn dreads te verven maar ik vraag me af welke verf het best blijft zitten, ik weet van mensen met dreads die ik ken dat de verf die zij gebruikte er snel weer uit ging. Dat wil ik dus niet. Iemand ervaring met goede verf?
Oud 03-07-2004, 17:54
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Noé schreef op 03-07-2004 @ 12:44 :
jij bent echt die vieze arrogante trut
Oud 03-07-2004, 18:03
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 03-07-2004 @ 18:54 :
jij bent echt die vieze arrogante trut
Kom kom, je kunt haar toch wel gewoon negeren?
Oud 03-07-2004, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 03-07-2004 @ 19:03 :
Kom kom, je kunt haar toch wel gewoon negeren?
idd, doe zoals mij..
zet haar op je negeer lijst, maakt het forum ineens ee stuk leuker en gezelliger
Oud 03-07-2004, 18:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
********** schreef op 03-07-2004 @ 19:14 :
idd, doe zoals mij..
zet haar op je negeer lijst,
Zwakkeling

*stopt maar weer met offtopic-gechat*
Oud 03-07-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 03-07-2004 @ 18:15 :
Heb heel erg zin om mn dreads te verven maar ik vraag me af welke verf het best blijft zitten, ik weet van mensen met dreads die ik ken dat de verf die zij gebruikte er snel weer uit ging. Dat wil ik dus niet. Iemand ervaring met goede verf?
Ik verfde mijn haar altijd met henna, en dat doe ik nu nog steeds.
Moet je wel supergoed uitspoelen want ik ben wel bang dat die sprietjes gaan schimmelen, maar het geeft een mooie kleur die heel lang blijft zitten (ik heb nu dus 5 cm uitgroei en de verfkleur is nog steeds mooi... toch weer eens tijd voor een verfbeurt...)
Oud 04-07-2004, 15:03
dummeltje
dummeltje is offline
Citaat:
Luna schreef op 03-07-2004 @ 18:15 :
Ik heb laatst mijn dreads geverfd met Féria van Lóreal, dat pakte erg goed, en de kleur is (k heb t nog niet heel lang) nu iig nog erg mooi.
Oud 04-07-2004, 15:06
Qamra
Qamra is offline
Ais, hoe is het geworden????
Oud 04-07-2004, 19:35
Evidence
Evidence is offline
hey
ff n paar vraagjes
Want k ben al n tijdje mn haar aan het laten groeien en nu is het zo'n 15 cm, zo da al lang genoeg zijn voor dreads willen ze er een beetje fatsoenlijk uitzien of krijg k dan zo'n spriethoofd waar de dreads alle kanten op staan?
En vandaag vertelde iemand me die dreads heeft gehad dat ze ze eruit heeft gehaald omdat het zou jeukte en k heb nogal snel last van vet haar..
En ik werk nu in een friettent mar dat lijkt me minder als je dreads hebt aangezien je er echt gaat stinken, kan ik daar iets tegen doen?...
*twijfelt nog steeds heel erg*
Oud 04-07-2004, 19:39
Verwijderd
ik twijfel ook nog steeds
vraagje

doe fotos van muckymouse
hoelang duurt het voordat je ze zo hebt?
Oud 04-07-2004, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Evidence schreef op 04-07-2004 @ 20:35 :
hey
ff n paar vraagjes
Want k ben al n tijdje mn haar aan het laten groeien en nu is het zo'n 15 cm, zo da al lang genoeg zijn voor dreads willen ze er een beetje fatsoenlijk uitzien of krijg k dan zo'n spriethoofd waar de dreads alle kanten op staan?
Vraag het aan degene die je dreads gaat zetten,
sommige kunnen het al bij 10cm andere bij 50cm.

Mijn werden gezet toen ze iets van 15cm waren...
Oud 04-07-2004, 19:42
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
hey
ff n paar vraagjes
En vandaag vertelde iemand me die dreads heeft gehad dat ze ze eruit heeft gehaald omdat het zou jeukte en k heb nogal snel last van vet haar..
En ik werk nu in een friettent mar dat lijkt me minder als je dreads hebt aangezien je er echt gaat stinken, kan ik daar iets tegen doen?...
mijn haar was geloof ik 13cm ofzo toen ik voor het eerst dreads liet zetten. en mn dreads hingen gewoon naar beneden hoor, dus geen sprietenhoofd
en die jeuk..ik had op et begin ook heel erge jeuk maar dat ging na ongeveer 2 maanden weg, nu heb ik heel soms een beetje jeuk maar echt niet erg.
en over die friettent...je kunt ook een doek om je hoofd wikkelen.
Oud 04-07-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 04-07-2004 @ 20:39 :
ik twijfel ook nog steeds
vraagje

doe fotos van muckymouse
hoelang duurt het voordat je ze zo hebt?
ik heb die dreads van haar 13 maanden geleden gezet en toen zagen ze er zo uit:

ze zijn heel veel dikker geworden en ik vind dat ze aardig vervilt zijn, maar ze zijn gewoon niet hard (ik vind dat trouwens wel mooi)
Oud 04-07-2004, 19:54
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
hey
ff n paar vraagjes
15 cm is de beste lengte omdat ze er gewoon mooier uit gaan zien, tenzij je kroeshaar hebt, dan kan het al bij 2 cm .
Het KAN dus wel , als je haar korter is, maar ze zien er dan wat minder mooi uit in het begin. Vooral omdat ze altijd wel iets krimpen. Zowieso heeft korter haar altijd wel meer kans om een beetje overeind te gaan staan, dan langer haar, maar het is niet zo dat dat dan standaard het geval is bij korte dreads.

Jeuk verschilt per persoon, maar teatree shampoo oid. is een goede manier om het tegen te gaan. Zelf heb ik nooit last van jeuk gehad, maar anderen juist weer heel erg.

Als je bij frituur staat , dan is het het slimst om iets van een petje of zoiets op te doen, maar wil je dat niet, dan moet je zorgen dat je haar daarna iig. veel in de buitenlucht is en desnoods wassen met 1 deel azijn op 10 delen water, dat haalt de geur en het vet eruit.
Oud 04-07-2004, 19:56
the exploding boy
Citaat:
Mortischa schreef op 04-07-2004 @ 20:53 :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ze zijn heel veel dikker geworden en ik vind dat ze aardig vervilt zijn, maar ze zijn gewoon niet hard (ik vind dat trouwens wel mooi)
Het niet hard worden ligt voornamelijk aan het soort haar dat je dread. Sommige soorten haar vervilten gewoon veel minder snel. En ook haar dat geverfd is doet dat minder goed. Mensen met ongeverfd haar hebben meestal het snelst vervilte dreads.
Oud 04-07-2004, 19:57
the exploding boy
Citaat:
********** schreef op 04-07-2004 @ 20:41 :
Vraag het aan degene die je dreads gaat zetten,
sommige kunnen het al bij 10cm andere bij 50cm.

heeft niks met kunnen te maken hoor, je kan het al bij 5 cm doen, maar het is gewoon niet slim, want ze worden er niet vaster door. het ziet er gewoon minder goed uit.
Oud 04-07-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 04-07-2004 @ 20:53 :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

heb je mischien ook een site?
Oud 04-07-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 04-07-2004 @ 20:57 :
heeft niks met kunnen te maken hoor, je kan het al bij 5 cm doen, maar het is gewoon niet slim, want ze worden er niet vaster door. het ziet er gewoon minder goed uit.
Dus jij wil zeggen dat als jij het met 15cm kan iedereen het kan?
(Bij wijze van..)
Oud 04-07-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 04-07-2004 @ 21:07 :
heb je mischien ook een site?
nope, maar ik zet ook geen echte dreads meer (nou ik heb het maar 3 x gedaan), ik vind het onwijs kutwerk. ik zet en maak alleen nog maar nepdreads
Oud 04-07-2004, 21:16
Verwijderd
keey
jammer
Oud 05-07-2004, 10:39
Verwijderd
Evidence: Ik werkte eerst ook in een cafetaria, daarom heb ik toen geen dreads genomen, maar nu werk ik in een kroeg, mijn dreads stinken dus echt altijd. Met los haar naar huis fietsen scheelt al een beetje, maar ik ben nog op zoek naar een echt goede methode. Elke nacht mn haar wassen vind ik ook niet erg prettig. (de volgende ochtend is het trouwens wel weer grootendeels over, die stank)
Nu hoorde ik dat je bij de drogist haarparfum oid kon kopen, zou dat wat zijn?
Oh en ik vind korte dreads juist leuk maar die van mij groeien heel hard en als ik stukken afknip gaan ze rafelen
Oud 05-07-2004, 11:18
Evidence
Evidence is offline
ik denk dat ik ze toch laat zetten. Als mn haren te erg gaan stinken zoek k wel n ander baantje ofzo, als het niet met zo'n haarparfum weg te krijgen is of dat wassen met azijn
En k heb nu iemand die ze zet voor 75 euro, das niet te veel toch?
Naja morgen ga ik een afspraak maken hopelijk word het een beetje mooi en tsja anders kan ik ze er nog altijd uitkammen, zou wel jammer zijn
Oud 05-07-2004, 11:48
Gadje
Gadje is offline
ik was eerst ook bang dat mn haren gingen stinken, ik werk ook in een friettent. maatr ik heb ze nu al meer dan een half jaar en ze stinken eigenlijk niet
als je na t werk weer buiten komt enzo dan gaat de geur die er in hangt wel uit maar bij mij stinken ze eiegnlijk niet, ook niet van de rook van een café, ja een klein beetje maar dat hgeb je altijd, ook zonder dreads

ik heb btw bij de h&m leuke gekleurde doorzichtige stiekjes gekocht, heel hip en ik gebruik ze met de functie van kralen, want die heb ik nog niet
Oud 05-07-2004, 12:35
Maija
Maija is offline
Ik heb ergens een tijdje terug gelezen dat iemand een fohn had, en daarmee kon die nep-dreads maken?
Ik ben namenlijk van plan om me zown rare vlechtjes machine te gaan kopen, omdat ik dan voor de zomer wel fijn vind, en dan meteen ook kan kijken of een soort dreads mooi bij mij zouden staan... of zown fohn..

hebben jullie erzoeen, wat is het merk enzow.. ik wil graag wat extra info..
Oud 05-07-2004, 13:08
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
BizZz schreef op 05-07-2004 @ 13:35 :
Ik heb ergens een tijdje terug gelezen dat iemand een fohn had, en daarmee kon die nep-dreads maken?
Ik ben namenlijk van plan om me zown rare vlechtjes machine te gaan kopen, omdat ik dan voor de zomer wel fijn vind, en dan meteen ook kan kijken of een soort dreads mooi bij mij zouden staan... of zown fohn..

hebben jullie erzoeen, wat is het merk enzow.. ik wil graag wat extra info..
Zo'n vlechtmachine is echt té relaxt. Alleen niet als je nephaar gebruikt

Anyways, ik maak dreads met een föhn. Ik heb een Babyliss Ionic 2000W.
Je dread het nephaar, draait ze en je 'smelt' ze dicht met die föhn op de hoogste stand. De mijne is alleen volgens mij temperatuurgecontroleerd, dus echt heet wordttie niet. Het is een kwestie van oefenen.

Aisa maakt ze met stoom geloof ik (toch?)

beetje vaag getypt, heb geen zin om mijn best te doen
Oud 05-07-2004, 13:15
AnTaro
AnTaro is offline
Als je dreads zet, moet je dan beginnen met kleine staartjes met elastiekjes dr omheen? Of kan het ook zonder elastiekjes?
Als je het wel met elastiekjes doet, dan zie je toch zo'n 'deuk' als ze verder groeien?

En om een normale dread dikte te krijgen, hoe groot moeten die vakjes zijn?
Oud 05-07-2004, 13:18
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
AnTaro schreef op 05-07-2004 @ 14:15 :
Als je dreads zet, moet je dan beginnen met kleine staartjes met elastiekjes dr omheen? Of kan het ook zonder elastiekjes?
Als je het wel met elastiekjes doet, dan zie je toch zo'n 'deuk' als ze verder groeien?

En om een normale dread dikte te krijgen, hoe groot moeten die vakjes zijn?
je hoeft niet met elastiekjes te beginnen maar handig is het wel
normale dikte is moeilijk te zeggen want het ligt aan je haar, of je veel en of dik hebt
en van elastikejes krijg je geen deuk
Oud 05-07-2004, 13:19
Maija
Maija is offline
Citaat:
Qamra schreef op 05-07-2004 @ 14:08 :
Zo'n vlechtmachine is echt té relaxt. Alleen niet als je nephaar gebruikt

Anyways, ik maak dreads met een föhn. Ik heb een Babyliss Ionic 2000W.
Je dread het nephaar, draait ze en je 'smelt' ze dicht met die föhn op de hoogste stand. De mijne is alleen volgens mij temperatuurgecontroleerd, dus echt heet wordttie niet. Het is een kwestie van oefenen.

Aisa maakt ze met stoom geloof ik (toch?)

beetje vaag getypt, heb geen zin om mijn best te doen
dus zo'n fohn voor dreads, is dus allen voor nephaar, als ik het voor mijn eigen haar wil, kan ik gewoon het beste zon vlechtmachine kopen,

volgensmij iets van 30 euro bij de kijkshop? ofzow??
Oud 05-07-2004, 13:48
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
BizZz schreef op 05-07-2004 @ 14:19 :
dus zo'n fohn voor dreads, is dus allen voor nephaar, als ik het voor mijn eigen haar wil, kan ik gewoon het beste zon vlechtmachine kopen,

volgensmij iets van 30 euro bij de kijkshop? ofzow??
Als dreads van je eigen haar wil, dan moet je touperen en waxen/permanenten/wachten. Een föhn werkt alleen bij nephaar en niet bij echt haar (dat smelt immers niet en smelt het wel, dan fikt het).
Met een vlechtmachine kun je geen dreads maken, alleen van die gedraaide vlechtjes.

Wat die föhn? Ja kan wel kloppen
Oud 05-07-2004, 14:13
Verwijderd
Morgen
Ik vind het nu toch wel een beetje spannend

Als mn dreads nou gaan stinken, zou ik er dan wat berkenwater overheen kunnen doen?
Oud 05-07-2004, 14:52
Maija
Maija is offline
Citaat:
Qamra schreef op 05-07-2004 @ 14:48 :
Als dreads van je eigen haar wil, dan moet je touperen en waxen/permanenten/wachten. Een föhn werkt alleen bij nephaar en niet bij echt haar (dat smelt immers niet en smelt het wel, dan fikt het).
Met een vlechtmachine kun je geen dreads maken, alleen van die gedraaide vlechtjes.

Wat die föhn? Ja kan wel kloppen
jah, ik weet hoe je echte dreads maakt enzow, maar ik wl iets wat niet vast is, alleen even om te kijken hoe het me staat en wat niet te duur is...
Oud 05-07-2004, 15:08
AnTaro
AnTaro is offline
Als je dreads dan groeien (ja logisch..), moet je dan de utigroei bijwerken en er een nieuw elastiekje omdoen? Dan gaat uiteindelijk je hele dread vol zitten met elastiekjes..
Oud 05-07-2004, 15:13
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
BizZz schreef op 05-07-2004 @ 15:52 :
jah, ik weet hoe je echte dreads maakt enzow, maar ik wl iets wat niet vast is, alleen even om te kijken hoe het me staat en wat niet te duur is...
Nou echt haar en een föhn zijn geen goede combinatie Je kunt dan beter veel wax of haarspray gebruiken..
Oud 05-07-2004, 15:40
Drez
Drez is offline
Citaat:
AnTaro schreef op 05-07-2004 @ 16:08 :
Als je dreads dan groeien (ja logisch..), moet je dan de utigroei bijwerken en er een nieuw elastiekje omdoen? Dan gaat uiteindelijk je hele dread vol zitten met elastiekjes..
je kan ze er ook uithalen hoor
er hóeven geen nieuwe elastiekjes in, maar het is wel erg handig om nieuwe haartjes bij je dread in te krijgen enzo..
Oud 05-07-2004, 15:48
the exploding boy
Citaat:
********** schreef op 04-07-2004 @ 21:17 :
Dus jij wil zeggen dat als jij het met 15cm kan iedereen het kan?
(Bij wijze van..)
nee hoor ik zeg alleen wat ik kan, wat anderen kunnen heb ik geen verstand van. het is alleen practisch onmogelijk voor wie dan ook om 5 cm dreads ofzo te maken bij iemand
Oud 05-07-2004, 19:55
dummeltje
dummeltje is offline
De puntjes van sommige dreads die gaan helemaal uit elkaar, weet iemand wat ik daar aan kan doen..?
Oud 05-07-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 05-07-2004 @ 16:48 :
nee hoor ik zeg alleen wat ik kan, wat anderen kunnen heb ik geen verstand van.
Ja, maar dat bedoel ik ook

Mijn dreads zijn iig gezet toen ze 10cm waren,
maar volgens mij doet kinky ze pas vanaf 25cm oid dacht ik..
Oud 05-07-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
dummeltje schreef op 05-07-2004 @ 20:55 :
De puntjes van sommige dreads die gaan helemaal uit elkaar, weet iemand wat ik daar aan kan doen..?
Heb ik ook,
maar knottyboy help er erg goed tegen..
Oud 05-07-2004, 20:56
lievelieze
lievelieze is offline
vraagje:

van de rubber (paarde) elastiekjes krijg ik, wanneer ik ze er lang in laat zitten "deuken" in me dreads, omdat dat deel niet vervilt.

weet iemand of het ook kan met die hele kleine zenner elastiekjes? die dunne? die blijven bij mij lang zitten, maar zijn wel wat uuuhm..."scherp" ofzo. zou mijn haar daar van gaan breken of zal t wel kunnen?

iemand ervaring dus met zenner elastiekjes in echte dreads, om losse haren bij elkaar te houden??

thanx
Oud 05-07-2004, 21:10
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 05-07-2004 @ 21:56 :
vraagje:

van de rubber (paarde) elastiekjes krijg ik, wanneer ik ze er lang in laat zitten "deuken" in me dreads, omdat dat deel niet vervilt.

weet iemand of het ook kan met die hele kleine zenner elastiekjes? die dunne? die blijven bij mij lang zitten, maar zijn wel wat uuuhm..."scherp" ofzo. zou mijn haar daar van gaan breken of zal t wel kunnen?

iemand ervaring dus met zenner elastiekjes in echte dreads, om losse haren bij elkaar te houden??

thanx
die gebruik ik al 2,5 jaar en heb maar weinig last van deuken, maar je moet ze gewoon niet zo strak doen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten