Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-10-2004 @ 17:46 :
Maar dan wordt ze dus wel voor ... aangezien
ja en ik maak het plaatje helemaal compleet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2004, 19:20
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Snees schreef op 12-10-2004 @ 16:28 :
Ach, dat is Schalkwijk. Als je echt niet tegen geweld kan, moet je daar niet gaan wonen.
Als je niet normaal kan doen, moet je niet in schalkwijk gaan wonen, niet omgedraaid.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 23:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Snees schreef op 12-10-2004 @ 16:28 :
Ach, dat is Schalkwijk. Als je echt niet tegen geweld kan, moet je daar niet gaan wonen.
aha, dus waar iemand besluit de zaak in puin te leggen, moet er maar een officiele no-go area worden ingesteld?

uhm, de logica ontgaat me.
Oud 13-10-2004, 13:05
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2004 @ 00:41 :
aha, dus waar iemand besluit de zaak in puin te leggen, moet er maar een officiele no-go area worden ingesteld?

Ach, door dit soort naieve mensen gaat ons land kapot. Als je het op zo'n manier al goedpraat dat een groepje jongeren iets sloopt, dan zijn je normen ver te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 13-10-2004 @ 14:05 :
Ach, door dit soort naieve mensen gaat ons land kapot. Als je het op zo'n manier al goedpraat dat een groepje jongeren iets sloopt, dan zijn je normen ver te zoeken.
nee maar een mens met gezond verstand mijdt risico buurten of wou jij soms de held gaan uithangen

laat de politie er maar werk van maken
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 13-10-2004 @ 14:05 :
Wel, dan is het maar goed dat er nog mensen zijn zoals jij, met een gezonde dosis burgerzin en een degelijk pakket normen en waarden. Dan kunnen wij achterover leunen, terwijl jij dag in dag uit bezig bent met je zorgen te maken over de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:00
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 14:58 :
Wel, dan is het maar goed dat er nog mensen zijn zoals jij, met een gezonde dosis burgerzin en een degelijk pakket normen en waarden. Dan kunnen wij achterover leunen, terwijl jij dag in dag uit bezig bent met je zorgen te maken over de toekomst.
Wat zijn we in Nederland toch gezegend met mensen als Hypert€xt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 13-10-2004 @ 15:00 :
Wat zijn we in Nederland toch gezegend met mensen als Hypert€xt.
Hij liever dan ik.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2004 @ 00:41 :

Sommige buurten zijn nou eenmaal iets minder veilig. Maar wat valt er tegen de doen? Ja, extreme strafmaatregelen instellen, opdat je die criminele jongeren voor altijd wegstopt of deporteert, maar dat lijkt me niet echt gewenst. Het is natuurlijk ook geen officiële no-go-area, maar jij weet net zo goed als ik dat bepaalde wijken gewoon link zijn. Als het nou aan één groepje uitschot zou liggen, dan waren we snel klaar, maar helaas is de werkelijkheid niet zo rooskleurig. Tough.

Daar zit natuurlijk wel een voordeel aan: je kan in zulke buurten verdomd goedkoop een flatje betrekken.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:47
T_ID
T_ID is offline
[QUOTE]Snees schreef op 13-10-2004 @ 15:45 :
[B]Sommige buurten zijn nou eenmaal iets minder veilig. Maar wat valt er tegen de doen?

Straffenstapeling zou werken.

1e delict: 100% vd strafduur
2e delict: 120%
3e delict: 150%
4e delict: 200%

etc etc, als dan een groep een buurt terroriseert is het binnen een paar weken voorbij, aangezien ze dan voor relatief kleine vergrijpen zo lang de bak in gaan dat ze er van af zien.

want ja, bejaarden beroven is cool, en kindjes van hun fiets trappen is voor helden, maar als je daarna de komende 4 maandan in de gevangenis doorbrengt dan vliegt de stoerheidsfactor naar beneden.

Volgens mij stelde politiecommisaris Bakker een paar jaar terug voor een soort publieke schandpaal te maken voor dit soort 'machocriminelen' om zo een gelijke tegenreactie te maken voor het groepselement dat criminaliteit in zo'n groep cool maakt.

Een instituut als Glenn Mills is ook op dat principe gebaseert, en zij hadden dacht ik wel bewezen dat hun concept werkte.
Oud 13-10-2004, 16:41
Verwijderd
Een publieke schandpaal is niet echt een goed idee denk ik. Of in elk geval, je moet het heel goed overwegen. Vergeet niet dat de jochies die straatcriminaliteit veroorzaken natuurlijk allemaal een enorm minderwaardigheidscomplex hebben en een vertekend beeld van de werkelijkheid. Als je die jochies publiekelijk de grond in boort, neem je ze helemaal elke trots af die ze nog hebben en dring je ze nog meer in een hoek. Je kweekt daar alleen maar haat mee.

De Glenn Mills School is trouwens gebaseerd op discipline. Het dagprogramma is gewoon keihard en de jongens worden geen moment uit het oog verloren. Mij is echter ter ore gekomen dat het helemaal niet zo goed werkt, de jongens vervallen toch al heel snel weer in hun oude gedrag als ze van die school afzijn (mijn pa is directeur van een jeugdinrichting, dus die hoort nog wel eens wat). Bovendien hoeft het concept 'jeugdcriminaliteit' niet altijd samen te vallen met het concept 'moeilijk opvoedbare jongere' en daar is de GM met name voor bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:24
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 14:58 :
Ik ben inderdaad bezorgd om de toekomst, en dat zijn meer mensen (tenzij ze wonen in een lelieblanke wij met een minimaal criminaliteitscijfer)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 13-10-2004 @ 21:24 :
Ik ben inderdaad bezorgd om de toekomst, en dat zijn meer mensen (tenzij ze wonen in een lelieblanke wij met een minimaal criminaliteitscijfer)
Laat ze zich dan alleen bezorgd maken om de inktzwarte wijken en niet doen alsof het grootste, lelieblanke gedeelte van Nederland zich op de rand van de verdoemenis bevindt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:42
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Pfff die doemdenkerige "bezorgde" mensen zitten juist in die lelieblanke wijken waar dhr. en mevr. Witteboord ook lekker achterovergeleund zitten.
Oud 13-10-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 13-10-2004 @ 21:42 :
Pfff die doemdenkerige "bezorgde" mensen zitten juist in die lelieblanke wijken waar dhr. en mevr. Witteboord ook lekker achterovergeleund zitten.
Nah, ze komen ook wel uit de Diamantbuurt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Heel Nederland heeft een minimaal criminaliteitscijfer.

Jammer hè?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 22:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-10-2004 @ 22:56 :
Heel Nederland heeft een minimaal criminaliteitscijfer.

Jammer hè?
uhm, echte no-go areas bestaan er niet in Nederland, maar ik hoop toch wel dat je het met me eens bent als ik zeg dat er plekken zijn die extra aanpak kunnen gebruiken?
Oud 13-10-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2004 @ 23:25 :
uhm, echte no-go areas bestaan er niet in Nederland, maar ik hoop toch wel dat je het met me eens bent als ik zeg dat er plekken zijn die extra aanpak kunnen gebruiken?
Tuurlijk. Maar moord en brand schreeuwen over een land waar de criminaliteit ontzettend laag is, is lachwekkend.

Grappig trouwens dat criminaliteit een argument is voor een rechts iemand als Mr.Hypertext, aangezien een rechts beleid leidt tot meer criminaliteit. (vergelijk de VS maar met Zweden)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 22:29
T_ID
T_ID is offline
Malmö iemand?

die vlieger gaat ook niet altijd op.

en dan is de VS wel een extreem voorbeeld.
Oud 13-10-2004, 23:20
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-10-2004 @ 23:28 :
Tuurlijk. Maar moord en brand schreeuwen over een land waar de criminaliteit ontzettend laag is, is lachwekkend.

Grappig trouwens dat criminaliteit een argument is voor een rechts iemand als Mr.Hypertext, aangezien een rechts beleid leidt tot meer criminaliteit. (vergelijk de VS maar met Zweden)
Dit is onzin. Denkt u werkelijk dat de mensen crimineler gaan worden omdat zij dan een hogere straf riskeren? Dat de cijfertjes het zeggen, bewijst nog niks.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 14-10-2004 @ 00:20 :
Dit is onzin. Denkt u werkelijk dat de mensen crimineler gaan worden omdat zij dan een hogere straf riskeren? Dat de cijfertjes het zeggen, bewijst nog niks.
Waar heb je het over?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2004 @ 23:29 :
Malmö iemand?

die vlieger gaat ook niet altijd op.

en dan is de VS wel een extreem voorbeeld.
Tsja, natuurlijk zijn er regio's in Zweden met veel criminaliteit, net zoals er regio's zijn in de VS met weinig criminaliteit. Maar ik had het over gemiddelden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten