![]() |
||
Citaat:
(2) KvW, eventueel brandweer of steekproefsgewijs politie? (3) Zou niet te realiseren zijn op een dergelijk korte termijn. Bovendien, alles rookvrij: Ain't gonna happen. Als er een verplichte afgesloten niet-rokersgedeelte komt, is iedereen toch blij? Waarom blijf je maar doordrammen over een volledig rook-vrij uitgaansleven? En dan nog iets: kap eens met het uppen van dit topic. Dit heeft geen nieuwswaarde meer.
|
![]() |
|
Nee, maar je loopt wel als een of andere gefrustreerde opa constant door te drammen op die mening van je. We weten inmiddels al dat je anti-roker bent, wat is je punt? Niemand interesseert zich in dat stappenplan. Als je je er zo druk om maakt, schrijf je maar een brief naar de Kamer.
|
Daar wil ik aan toevoegen dat er waarschijnlijk een meerderheid van de mensen niet rookt, maar het aandeel vervelende anti-rokers nog altijd in de minderheid is. Ikzelf heb nooit gerookt, maar vind het totaal verbieden van roken op de manier waarop jij het je voorsteld irreëel en asociaal bovendien.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 19:36. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gek eigenlijk dat je zelf niet weet waar je voor staat in dit topic. Natuurlijk wil je van mij wat horen, zodat je jezelf erg makkelijk uitlult. Feit blijft dat dit topic gesloten kan worden. Gescheiden ruimten prima, en daar blijft het bij.
|
Jullie zouden voor de gein eens een 'kijkje' moeten nemen in Californie. Als het in NL net zo wordt als hier, denk ik dat de meeste rokers het nog moeilijk gaan krijgen. In een paar jaar tijd hebben ze het roken in publieke ruimtes compleet uitgebannen. Je ziet hier eigenlijk niemand roken. Zelf moet ik toegeven dat het wel heel erg plezierig is 's avonds uit een bar thuis te komen zonder die gigantische rookwalm om je heen
![]() |
![]() |
||
![]() |
oneMen,
Je hebt me dus niet goed begrepen. Want... Citaat:
Horeca wordt zoals alle bedrijfsruimtes rookvrij. Natuurlijk is er een mogelijkheid voor een rookruimte (zoals in alle bedrijven). Wat is dan het probleem? Dus je komt binnen in disco: hal = niet-roken garderobe = niet-roken dansvloer, bars = niet-roken toiletten = niet-roken rookruimte = roken Simpel toch? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus dat argument dat rookverbod geld zou kosten... nu ga ik minder uit, dat kost de horeca ook geld. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Italians brace for non-smoking regime
AFP: 1/7/2005 ROME, Jan 6 (AFP) - Italy's 14 million smokers braced Friday for a new law which comes into force Monday banning them from smoking in public places including bars, restaurants, discotheques and offices. There have been two delays in applying the regulation, but now the die is cast. As of Monday, private homes, the open air or special places reserved for smokers will be the only places to light up. ( http://www.turkishpress.com/news.asp?ID=35735 ) Wow! Dit wist ik niet. Als dit echt zo is, dan gaat het sneller dan ik had verwacht in Europa! |
![]() |
|
![]() |
TOBACCONISTS TO DISPLAY NON-SMOKING SIGNS
(AGI) - Rome, Jan. 7 The new anti-smoking law, which will come into force on Monday, does not even spare cigarette sellers, who have to display a non-smoking sign like all other shops. The secretary general of the Italian Tobacconists Federations said that "Next to the sign we will also put up a sign that says that we respect the law, but that we do not agree with it and that we will do all we can to have it changed". (AGI) Tja, niet roken in een tabakszaak. Kijk, dat hoeft voor mij nou ook weer niet... |
![]() |
||
Citaat:
![]() En jij zegt duidelijk niet gescheiden ruimten, jij wilt rokers uitbannen. Een rookruimte zoals we die kennen in andere aangelegenheden, is natuurlijk niet toepasbaar in de horeca. Waar een rookruimte normaal bedoeld is voor werknemers om tussen het werk door een sigaret te kunnen nemen, is het in een horeca-aangelegenheid als een kroeg vooral de bezoeker die graag een sigaretje buitenshuis rookt. Ik heb al gesteld dat in een restaurant duidelijk een rookgedeelte en een niet-rookgedeelte moet komen. In veel restaurants is daar al sprake van overigens. In een kroeg zou ik het best willen proberen om het in te gaan delen naar rokers- en niet-rokers-gedeelten, maar dan kunnen we wel bezig blijven. -'rokers die drinken en geen scheten laten'-gedeelte -niet-rokers die wel drinken en sporadisch een scheet laten'-gedeelte -etc. etc. etc. Daar wordt een kroeg natuurlijk niet gezelliger van. Hetgeen jij stelt, in kroegen roken verbieden, is ook niet reëel. Je zou een aantal niet-rokerskroegen kunnen beginnen, kjiken hoe het loopt. Maar overal in één klap de rokers verbannen is zo intolerant, dat het vroeger niet in Nederland zou kunnen plaatsvinden. Over de tolerantie is al genoeg discussie geweest de laatste tijd, maar een algeheel rookverbod zou toch wel opnieuw een stap in de richting van een intolerant kutland zijn. Off-topic: Jij gaat niet uit, omdat je anders naar rook zal gaan stinken? Laat me niet lachen, ik neem aan dat je weet wat drank met je doet?
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
OVERIGENS: ik vind dat er (ook) een rookverbod moet komen op grond van de rechten van een bezoeker van een gelegenheid. Helaas is die wet er niet. Dus moeten we het hier mee doen. Citaat:
Overigens: een rookgedeelte moet dan wel afgesloten zijn van de rest van het restaurant. En je zit met het probleem dat een werknemer dan eigenlijk niet in het rookgedeelte mag komen... (ja, bizarre wet, he. Daarom: maak een wet die de klant beschermd) Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Trouwens, wie zegt dat al die werknemers beschermt _willen_ worden? Als ze het niet erg vinden om in de rook te werken, waarom zou er dan een rookruimte moeten komen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, verbieden = verbannen, want je ontneemt iemands rechten. Citaat:
Ik hoor van meer mensen dat ze ziek worden van anti-rokers zoals jij. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Maar je hebt wel een punt. Citaat:
Anderen hebben last van roken Je doet geen dingen waar anderen last van hebben ------------------------------------------------------------------ Je rookt niet waar anderen bij zijn Heel simpel. Alleen: iedereen is geconditioneerd met het idee: ja, maar roken, dat mag overal. NIET MEER! |
![]() |
|||||
Citaat:
Zullen we dat ook verbieden? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
(Nu is "ergens last van hebben" zo subjectief als de pest, maar dat terzijde) |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Maar gelukkig....
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Oja, dan ook nog even over dat 'wil het personeel wel beschermd worden':
Citaat:
|
![]() |
|
Absolute onzin. Er zijn onder personeel binnen de horeca meer slachtoffers gevallen door alcoholgebruik. Op alle vlakken is alcoholgebruik schadelijker dan (mee)roken.
Het gedeelte van de horeca waar we het over hebben is in dit geval dus cafés, kroegen en discotheken. Restaurants, hotels etc. hebben we het al niet meer over neem ik aan, aangezien daar aparte ruimten voor rokers en niet-rokers vrij voor de hand liggen. Personeel heeft in een contract een aantal zaken goed te keuren. Als je in een kroeg gaat werken weet je dat je mogelijk meerookt met de bezoekers. Dat is altijd al zo geweest. Net zoals je ermee akkoord gaat dat je nachtdiensten draait, is dat een geaccepteerd feit. Er is volgens een aantal onderzoekers namelijk niets slechter dan niet goed slapen. Ook dat is te vergelijken met het onderzoek naar meeroken. Nu heb ik wederom een aantal feiten herhaald. Je blijft er immers maar omheen lullen. Denk eens wat de uitlaatgassen met je doen. Het is een feit dat je van leven, dood gaat. Niets aan te doen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Kan nog 5 jaar duren. Tien misschien. Maar uiteindelijk komt die er. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En nogmaals: zaken gaan veranderen. Roken is over paar jaar echt not done. Check de globale trends. In de Verenigde State is men al bezig op het verbieden van roken in auto's met kleine kinderen. Eerst dacht ik: huh? Maar als je even doordenkt: ja! Waarom zou je als ouder je kind mogen blootstellen aan kankerverwekkende dampen. Dus: aanpakken! Pak horeca aan! Pak overheidsinstellingen aan! Pak tabaksindustrie aan! Maar: als je echt wil blijven roken..... moet je dat zelf weten! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoe vrij ben je, als je verslaafd bent? Overstijg jezelf: sta boven je verslavingen! Roken zou rustgevend zijn? Joh, werk aan jezelf, dan heb je dat niet nodig! Roken stoer? Wees je zelf! Dat is pas stoer! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoe moreel verantwoord ben je, als je anderen verplicht jou denkbeelden oplegt? Wie zegt dat alle rokers verslaafd zijn? Wat als je jezelf bent door te roken? En alsjeblieft, wees wat minder alto. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Naief op z'n best. |
![]() |
||
Citaat:
Jij bent nu echt hét voorbeeld van een anti-rookfascist. En dat is irritant. |
![]() |
||
Citaat:
Ik haat het om te zeggen: Maar ik ben het met de zwevende non eens. Je bent irritant in je manier van discussiëren, en daardoor niet echt serieus te nemen. |
![]() |
|
![]() |
Wat ik dan niet snap... als jullie mij al zo aanduiden (facist, irritant). Waarom doen jullie dan niet zo tegen mensen die dingen roepen als 'rokers zijn zielig', 'rokers zijn sneu'. Want dat zal je mij hier nergens zijn schrijven.
Ik vind het triest dat jullie me zo verkeerd inschatten. Maar goed, ik kan nou eenmaal niet tegen een houding van. "Je hebt misschien wel gelijk, MAAR...." Mensen moeten eens harder worden voor zichzelf. Ben ik ook. Als ik vind dat ik iets echt NIET moet doen (maar ik wil het eigenlijk wel), dan zeg ik tegen mezelf: niet zeuren, gewoon niet doen. Altijd dat ge-'ja maar'. Mensen moeten eens consequenter worden. Ik heb met niemand problemen op S.com Zou iedereen acuut een drankje aanbieden IRL. Jullie ook! Feest ze! |
![]() |
|
![]() |
OK, vat dit aub niet verkeerd op....
Je mag dus al 15 (!) jaar niet meer roken in jongerencentra. Men doet het gewoon. Want: "het mag niet, maar ja....". Ach, zullen we dan ook te hard rijden maar gedogen. Mensen hebben haast... Zwartwerken bij een uitkering. Ach, men heeft zeker geld nodig. Zwartrijden. Ja, weetje, het is zo duur. En controles leveren maar weer agressie op.... Na 6 jaar hoger collegegeld. Ja, doe maar niet. Is zo'n gedoe. En die mensen krijgen al geen studiefinanciering meer. Ze staan toch al ingeschreven... Eigen bijdrage voor ziektekosten. Doe maar niet. Zo'n gedoe. Is zo lastig. Was er vroeger ook niet. Laat maar. WAAROM BIJ ROKEN WEL: Ja, maar.... EN BIJ AL DIE ANDERE DINGEN NIET! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |