Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 21:57
toogl
Avatar van toogl
toogl is offline
Vandaag hebben Madelon (silver_and_cold) en Timothy (ja_dus_en) dreads bij mij gezet.

Betere foto's komen nog!
__________________
als het leven geen zin meer heeft, dan maakt het maar zin
Advertentie
Oud 31-12-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
toogl schreef op 30-12-2004 @ 22:57 :
Vandaag hebben Madelon (silver_and_cold) en Timothy (ja_dus_en) dreads bij mij gezet.
[afbeelding]
Betere foto's komen nog!
ziet er goed uit

mijn dreads waren toch echt wel gi-gan-tisch de eerste week als ik ze vergelijk met andere mensen die net een dag of een paar dagen dreads hebben..

Ik las hier geloof ik ooit dat je dreads ook kunt wassen met zo'n gewoon blok groene zeep. Ik weet het alleen niet zeker meer, dus ik wil even bevestiging of het ook echt kan
Het kan namelijk dat er iets in de knottyboy shampoo zit wat mn roos verergert ipv vermindert, en daarom wil ik even wat anders proberen
Oud 31-12-2004, 18:02
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
een vriend van me wast zn dreads altijd met gewone zeep zei hij laatst. hij was zelfs verbaasd dat ik mn dreads met shampoo was.

ik weet niet of groene zeep goed is, maar je kunt iig zeep nemen zonder kleur en/of geurstoffen. ik had ooit zo'n blok van kruidvat maar ik kreeg er de stank niet mee uit mn dreads
daarom gebruik ik eigenlijk knottyboy, omdat het zo lekker ruikt.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 31-12-2004, 19:16
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
ik was mn haar met anti roos shampoo
en daar wordt mn haar oko niet beter van
vandaag mn haars sinds tijden weer gewassen en er zitten weer haken in
Oud 31-12-2004, 19:50
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 31-12-2004 @ 17:38 :
Het kan namelijk dat er iets in de knottyboy shampoo zit wat mn roos verergert ipv vermindert, en daarom wil ik even wat anders proberen
Maar groene zeep is toch ook best agressief? Ik denk dat je beter het mildste van het mildste kan gebruiken iig
__________________
qkw <3
Oud 01-01-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 31-12-2004 @ 20:50 :
Maar groene zeep is toch ook best agressief? Ik denk dat je beter het mildste van het mildste kan gebruiken iig
jaa, daar kwam mn moeder ook ineens mee..
nu ga ik baby shampoo proberen dat is er ook speciaal voor schilfertjes, en als dat niet mild is weet ik het ook niet meer
Oud 01-01-2005, 15:09
Verwijderd
meuren jullie dreads allemaal echt zo dat klinkt best ranzig
Oud 01-01-2005, 15:47
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 01-01-2005 @ 13:18 :
jaa, daar kwam mn moeder ook ineens mee..
nu ga ik baby shampoo proberen dat is er ook speciaal voor schilfertjes, en als dat niet mild is weet ik het ook niet meer
Maar babyshampoo maakt je haar dan weer heel zacht.. volgens mij kan je misschien beter met gewone anti-roosshampoo wassen, wordt je haar stroef van en misschien dat er wel wat geurtjes blijven hangen maar ik heb het ook heel lang daarmee gewassen en ik vond 't wel meevallen..
__________________
qkw <3
Oud 01-01-2005, 16:35
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
oii

ik heb dinsdag mn dreads laten zetten bij Renske


vlak daarna =)

en nu zijn ze zo:




__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Oud 01-01-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 01-01-2005 @ 16:47 :
Maar babyshampoo maakt je haar dan weer heel zacht.. volgens mij kan je misschien beter met gewone anti-roosshampoo wassen, wordt je haar stroef van en misschien dat er wel wat geurtjes blijven hangen maar ik heb het ook heel lang daarmee gewassen en ik vond 't wel meevallen..
Geurtjes heb ik bijna geen last van eigenlijk, dus dat zal wel meevallen denk ik Maar Head&Shoulders bijvoorbeeld is zo'n dik, stug spul zeg maar, en ik ben bang dat ik dat er niet goed uitgewassen krijg..
Oud 01-01-2005, 18:00
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Urm schreef op 01-01-2005 @ 16:09 :
meuren jullie dreads allemaal echt zo dat klinkt best ranzig
ik ga veel uit, ook doordeweeks naar optredens e.d. waar veel gerookt wordt en kom voor de rest vaak in rokerige ruimtes en rook zelf ook dus dan gaan mn dreads wel gauw stinken ja. het is niet zo dat je ze van een afstandje ruikt, maar wel als je er met je neus bovenop gaat zitten en dat vind ik gewoon niet fijn

ik was mn dreads dus 1 of soms 2 keer per week.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 01-01-2005, 18:11
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
maakt het eigenlijk uit hoe dik/dun je haar is als je dreads met permanentvloeistof laat zetten? en kan ik mn haar ong een maand voordat ik dreads laat zetten nog verven?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 01-01-2005, 18:48
Angie83
Avatar van Angie83
Angie83 is offline
Citaat:
baboon schreef op 01-01-2005 @ 17:35 :
oii

ik heb dinsdag mn dreads laten zetten bij Renske

[afbeelding]
vlak daarna =)

en nu zijn ze zo:
[afbeelding]

[afbeelding]

Heel erg mooi !!!!
Oud 01-01-2005, 22:28
metaldready
metaldready is offline
tip: was je dreads niet met groene zeep, kheb er zware jeuk en schilvers van gekregen, niet fijn maar pijn
Oud 02-01-2005, 10:06
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
pff kwas me dreads eigenlijk bijna nooit.
1 keer per maand ofzo en ze stinken totaal niet.
gister rook mijn opa er nog aan en zei: hey ze stinken helemaal niet! had ie niet verw8

__________________
up the downstair
Oud 02-01-2005, 10:45
Verwijderd
als mijn haar nat word dan stinkt het heel erg naar dat permanent luchtje, wat kan ik hieraan doen?
Oud 02-01-2005, 11:24
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik wil ontzettend graag dreads en ik kan niet wachten tot mn haar lang genoeg is, maar er is een dingetje: ik ben bang dat ik mn uitgroei niet mooi bijgewerkt krijg (ook omdat ik niet zo'n heel erg dik haar heb), dat ze na een tijdje niet meer mooi zijn. nou kan ik ze wel bij een kapper ofzo bijwerken, maar dat is wel wat duur om dat vaak te doen. ik weet dat t al vaak gevraagd is, maar is het veel werk om je uitgroei bij te werken en is het moeilijk?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...

Laatst gewijzigd op 02-01-2005 om 11:30.
Oud 02-01-2005, 11:29
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
baboon schreef op 01-01-2005 @ 17:35 :
oii

ik heb dinsdag mn dreads laten zetten bij Renske

[afbeelding]
vlak daarna =)

en nu zijn ze zo:
[afbeelding]

[afbeelding]


ik vind het eigenlijk helemaal niet zo mooi,

Zeker die eerste foto,

Is het bij iederen zo weinig dreads in vergelijking tot hoofdhuid?, want ik vind het er nogal miezerig uitzien..

en trekt dat nog erg bij na een tijdje?
__________________
Oud 02-01-2005, 11:31
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 02-01-2005 @ 12:24 :
ik wil ontzettend graag dreads en ik kan niet wachten tot mn haar lang genoeg is, maar er is een dingetje: ik ben bang dat ik mn uitgroei niet mooi bijgewerkt krijg, dat ze na een tijdje niet meer mooi zijn. nou kan ik ze wel bij een kapper ofzo bijwerken, maar dat is wel wat duur om dat vaak te doen. ik weet dat t al vaak gevraagd is, maar is het veel werk om je uitgroei bij te werken en is het moeilijk?
of je uitgroei mooi wordt kan alleen jij bepalen, de kapper doet er namelijk alleen een touwtje omheen, maar daar gaat het niet van vervilten, zorgt alleen dat de losse haartjes bij elkaar worden gehouden. op zich moet je wel wat tijd er in steken om je uitgroei bij te houden maar geloof dat een groot deel van de dreadhouders daar te lui voor zijn en daarom met zulke lelijke dreads rondlopen dus je moet het maar afwegen he?
Oud 02-01-2005, 11:37
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 02-01-2005 @ 12:31 :
of je uitgroei mooi wordt kan alleen jij bepalen, de kapper doet er namelijk alleen een touwtje omheen, maar daar gaat het niet van vervilten, zorgt alleen dat de losse haartjes bij elkaar worden gehouden. op zich moet je wel wat tijd er in steken om je uitgroei bij te houden maar geloof dat een groot deel van de dreadhouders daar te lui voor zijn en daarom met zulke lelijke dreads rondlopen dus je moet het maar afwegen he?
dank je, ik vind het niet erg om er tijd in te steken, als ze daar mooi van worden (en ik kan nog altijd de hulp van vriendinnen inroepen )

en nog even een vraagje: op die nl site waar je knottyboy producten kan bestellen, moet je daar met een creditcard betalen?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 02-01-2005, 11:48
Verwijderd
je moet geld storten op hun rekening
Oud 02-01-2005, 12:25
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 02-01-2005 @ 12:48 :
je moet geld storten op hun rekening
ok, bedankt!
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 02-01-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 02-01-2005 @ 12:29 :
ik vind het eigenlijk helemaal niet zo mooi,

Zeker die eerste foto,

Is het bij iederen zo weinig dreads in vergelijking tot hoofdhuid?, want ik vind het er nogal miezerig uitzien..

en trekt dat nog erg bij na een tijdje?
mja ik vind ze ook niet zo mooi...maar ik denk dat ze gewoon dun haar heeft. bij mij zie je m'n hoofdhuid gelukkig helemaal niet
Oud 02-01-2005, 14:01
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
ik heb ook dun haar en mijn hoofdhuid zie je ook niet.
eerst wel een kleinbeetje maar nu na ongv. een jaar niet meer,
Oud 02-01-2005, 14:03
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
bij mij alleen als ik ze los heb, daarom doe ik ze ook alleen in een staart, gevolg: ze zijn een beetje geknakt in t midden
Oud 02-01-2005, 14:04
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
oja trouwens: ze zien er heel raar gezet uit.
maar ik las al dat jullie dreads zetten met rollers
die van pebbles en van dat meisje helemaal boven aan de pagina vind ik wel heel mooi.
Oud 02-01-2005, 14:06
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
ja daar rol je ze op als je je permanentvloeistof er in doet
en dat stinkt
Oud 02-01-2005, 14:56
janena
janena is offline
Als ik dreads zet draai ik ze eerst in twists (2 dreads strakdraaien en in elkaar twisten),dan vloeistof erover.... intrekken...uitspoelen...fixatie...intrekken...uitspoelen...twists weer loshalen, fohnen, waxen zoveel als nodig is en klaar is kees.

Vroeger gebruikte ik rollers (ja,ja...zoals het me geleerd is) maar twists vind ik fijner (zit strakker).
Het schijnt dat ploegmakers in schaick ook geen rollers gebruikt maar een soort langwerpige kokertjes.

De dreads hierboven zien er nog erg gezet uit maar dat komt wel goed hoor...gewoon veel palmrollen en niet teveel wax gebruiken (net genoeg om de pluisjes tegen te gaan).

Ik vermoed dat haar haar gewoon niet zo dik was...dan zie je meer hoofdhuid, dat overkomt mij ook wel bij klanten alhoewel je er met touperen wel rekening mee kunt houden.
Bij iemand met dun haar toupeer ik het meer op zodat het wat dikker wordt (maar ook korter).
Als het er een keer inzit kan dat eigenlijk niet meer maar van wax worden ze dunner dus dat zou iki niet zo heel veel gebruiken dan.

mijn fotootje van 27 december (ze zijn hier 12 dagen jong):
__________________
stem op Dialo: http://www.babyhomepage.nl/babyvandemaand.php?baby=dialo
Oud 02-01-2005, 15:05
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
bij mij is gewoon een pluk haar gepakt draaien trekken.
wat wax er in. eerst zag het er dan ook niet al te puik uit, heel lossig enzo, maar nu zeker wel
en meer de tijd het werk laten doen.
Oud 02-01-2005, 15:15
Yellowcard
Avatar van Yellowcard
Yellowcard is offline
Ik en Madelon (silver_and_cold) zetten nu ook dreads voor 50 euro... dus bij de volgende dread topic kunne wij ook op de lijst van dread zetters
Wij wonen in Leersum (prov. Utrecht)
__________________
Who kissed a drunk girl?
Oud 02-01-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
janena schreef op 02-01-2005 @ 15:56 :
mijn fotootje van 27 december (ze zijn hier 12 dagen jong):
[afbeelding]
heb je ze pas zo kort? Ze zijn erg mooi, ik dacht echt dat ze al minstens een paar maanden waren!
Oud 02-01-2005, 21:31
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Mijn dreads zijn net weer bijgewerkt JIPPIE!!!
En met oud en nieuw zei een jongen tegen een meisje, dat als zij dreads wilde, ze net zulke mooie dreads moest 'nemen' als dat meisje boven (=ik).

*streelt ego*
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 02-01-2005, 21:58
toogl
Avatar van toogl
toogl is offline
Dit is van de 2e dag dat ik dreads had







__________________
als het leven geen zin meer heeft, dan maakt het maar zin
Oud 03-01-2005, 08:48
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 02-01-2005 @ 11:45 :
als mijn haar nat word dan stinkt het heel erg naar dat permanent luchtje, wat kan ik hieraan doen?
wassen
__________________
up the downstair
Oud 03-01-2005, 09:50
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
ik heb idd erg dun haar.. maar die eerste foto was echt vlak na het zetten, mn hoofdhuid is nu al lang niet meer zo goed te zien.. eigenlijk alleen bovenop een beetje. ik zal binnenkort nog eens een foto maken en hier plaatsen =)
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Oud 03-01-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Zero-Zero schreef op 03-01-2005 @ 09:48 :
wassen
als mijn haar nat is lijkt me toch wel duidelijk dat ik net onder de douche vandaan kom, en ze zijn pas 5 weken dus ik ga nog niet mijn dreads wassen.
Oud 03-01-2005, 11:25
kusj
kusj is offline
Citaat:
toogl schreef op 02-01-2005 @ 22:58 :
Dit is van de 2e dag dat ik dreads had

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze dreads vind ik dus mooi <33

Maar mischien komt het dat ik meestal dreads zonder haarband, of staart niet mooi vind..
Oud 03-01-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 03-01-2005 @ 12:24 :
als mijn haar nat is lijkt me toch wel duidelijk dat ik net onder de douche vandaan kom, en ze zijn pas 5 weken dus ik ga nog niet mijn dreads wassen.
na 3 weken kun je ze best wassen hoor.
Oud 03-01-2005, 14:37
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 03-01-2005 @ 12:24 :
als mijn haar nat is lijkt me toch wel duidelijk dat ik net onder de douche vandaan kom, en ze zijn pas 5 weken dus ik ga nog niet mijn dreads wassen.
die permanentvloeistof lucht ging bij mij vanzelf weg na een aantal weken en zeker als je ze eenmaal gewassen hebt is het weg. en je kunt idd je dreads echt wel wassen na 5 weken. en anders gewoon lekker uitwaaien buiten of deospray erop spuiten oid
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 03-01-2005, 18:12
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 03-01-2005 @ 12:24 :
als mijn haar nat is lijkt me toch wel duidelijk dat ik net onder de douche vandaan kom, en ze zijn pas 5 weken dus ik ga nog niet mijn dreads wassen.
stel dan ook niet van die domme vragen
__________________
up the downstair
Oud 03-01-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Zero-Zero schreef op 03-01-2005 @ 19:12 :
stel dan ook niet van die domme vragen
geef dan niet van die domme antwoorden
Oud 03-01-2005, 21:11
Caroo
Avatar van Caroo
Caroo is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 03-01-2005 @ 15:37 :
die permanentvloeistof lucht ging bij mij vanzelf weg na een aantal weken en zeker als je ze eenmaal gewassen hebt is het weg. en je kunt idd je dreads echt wel wassen na 5 weken. en anders gewoon lekker uitwaaien buiten of deospray erop spuiten oid
Deo is niet erg lekker om op je haar te spuiten, dan zou ik eerder droogshampoo gebruiken.. Werkt goed, en helpt zelfs bij het verdreaden (deed het iig bij ********** en mij )
__________________
[ Caroo.nl ]
Oud 03-01-2005, 21:53
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 03-01-2005 @ 12:24 :
als mijn haar nat is lijkt me toch wel duidelijk dat ik net onder de douche vandaan kom, en ze zijn pas 5 weken dus ik ga nog niet mijn dreads wassen.
je mag ze wassen na een maand, maar die lucht blijft er idd erg lng inzitten, ik had dat ook Maar nu naar zoveel jaar is het er wel uit Nee hoor, duurt nog even, even doorzetten meid!
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 04-01-2005, 13:03
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
ze zijn gelukkig al aardig aan het bijtrekken =)

fotootje

Eigenlijk alleen bovenop in het midden nog, maar dat komt door mn middenscheiding.. zal ook wel zo blijven
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Oud 04-01-2005, 16:34
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
baboon schreef op 04-01-2005 @ 14:03 :
ze zijn gelukkig al aardig aan het bijtrekken =)

fotootje

Eigenlijk alleen bovenop in het midden nog, maar dat komt door mn middenscheiding.. zal ook wel zo blijven
bij mensen met dunner haar zet ik ze nooit met elastiekjes erin. dan zie je iig. de hoofdhuid niet.
Oud 04-01-2005, 18:18
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
Hmm.. gebruik je dan touwtjes of helemaal niks?
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Oud 05-01-2005, 08:04
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
baboon schreef op 04-01-2005 @ 19:18 :
Hmm.. gebruik je dan touwtjes of helemaal niks?
niks. Persoonlijk vind ik dat ook mooier, jekrijgtdan geen deuken in je dreads. Je moet gewoon haaknaalden
Oud 05-01-2005, 12:18
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
kan ik de elastiekjes er gewoon het beste uit halen? Of nu beter van niet?
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Oud 05-01-2005, 12:37
acoustic3
acoustic3 is offline
hey

als je wilt kun je ze eruit halen, dan moet je alleen met bijwerken goe kijken dat de haren bij het goede vakje terecht komen

elastiekjes zijn gewoon makkelijker met zetten, om mooie vakjes te krijgen. en het haar in plukken te verdelen

groetjes Renske
Oud 05-01-2005, 14:45
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
mja de vakjes zijn wel mooi ja =) zal eind van de week eens kijken hoe het loopt als ik er wat elastiekjes uit haal.
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Algemeen Dreadstopic - Deel 15
Verwijderd
500 10-06-2005 10:40
Lifestyle Algemeen Dreadstopic deel 14
Caroo
500 22-03-2005 18:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.