Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2004, 10:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-12-2004 @ 11:00 :
Nee. Dat de mensen dat doorgaans zijn. Inclusief jij en het-volk-waar-je-vandaan-komt.
Neuh... dat ben ik niet hoor. Maar voor mijn hele volk(eren?) kan ik niet spreken natuurlijk. Het zijn er ook iets van 4 of 5. 5 of 6 als ik Nederland meetel. Maar aangezien jullie mij beschouwen als 'allochtoon' doe ik dat niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2004, 10:11
RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 11:06 :
Neuh... dat ben ik niet hoor. Maar voor mijn hele volk(eren?) kan ik niet spreken natuurlijk. Het zijn er ook iets van 4 of 5. 5 of 6 als ik Nederland meetel. Maar aangezien jullie mij beschouwen als 'allochtoon' doe ik dat niet.
Stop alsjeblieft met he spelen van de de geslagen hond.
Generaliseren de gekste he? Alsof elke Nederlander de "Allochtonen zijn Slecht. Autochtonen zijn Goed" redenatie volgt.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:14
Spoonie
Spoonie is offline
kennis jullie de tros versie de troslim met tik tak boem, ter land ter zee en tegen 't wtc, wie heeft de langste baard enz echt geweldig
Oud 24-12-2004, 10:16
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-12-2004 @ 11:11 :
Stop alsjeblieft met he spelen van de de geslagen hond.
Generaliseren de gekste he? Alsof elke Nederlander de "Allochtonen zijn Slecht. Autochtonen zijn Goed" redenatie volgt.
Okay allochtoon is hier niet het goede woord want dat ben ik of ik nou zo beschouwd word of niet (volgens woordenboek).
Maar ik zeg niet dat alle Nederlanders vinden dat buitenlanders slecht zijn. Maar ze beschouwen me wel als buitenlander (goed of slecht... maakt niets uit). En dus niet als Nederlander. Ook al ben ik hier geboren en heeft mijn moeder ook de Nederlandse nationaliteit aangezien ze in Nederland kwam toen Suriname nog een kolonie van van Nederland.
En ja, mijn vader is dat niet... maar mijn vader heeft niets (misschien 1% aangezien hij er soms wel is...) met mijn opvoeding te maken. Alleen met mijn genen.

En zo zien jullie niet alleen mij als buitenlander. Maar elke getinte Nederlander hier dus.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:18
RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 11:16 :
Okay allochtoon is hier niet het goede woord want dat ben ik of ik nou zo beschouwd word of niet (volgens woordenboek).
Maar ik zeg niet dat alle Nederlanders vinden dat buitenlanders slecht zijn. Maar ze beschouwen me wel als buitenlander (goed of slecht... maakt niets uit). En dus niet als Nederlander. Ook al ben ik hier geboren en heeft mijn moeder ook de Nederlandse nationaliteit aangezien ze in Nederland kwam toen Suriname nog een kolonie van van Nederland.
En ja, mijn vader is dat niet... maar mijn vader heeft niets (misschien 1% aangezien hij er soms wel is...) met mijn opvoeding te maken. Alleen met mijn genen.
Ook bullshit.
Ik ken genoeg mensen van "Surinaamse afkomst" die ik als 100% Nederlander beschouw.
Dat gaat dus niet op wat jij beweerd.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:19
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 11:16 :

En zo zien jullie niet alleen mij als buitenlander. Maar elke getinte Nederlander hier dus.
En natuurlijk weet jij wat iedere autochtoon ziet
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-12-2004 @ 11:19 :
En natuurlijk weet jij wat iedere autochtoon ziet
Jah. Of beweer jij dat het anders is dan?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-12-2004 @ 11:18 :
Ook bullshit.
Ik ken genoeg mensen van "Surinaamse afkomst" die ik als 100% Nederlander beschouw.
Dat gaat dus niet op wat jij beweerd.
Nou je ziet ze zo te zien nog steeds als Surinamer anders had je dat niet vermeld.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:32
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 11:28 :
Jah. Of beweer jij dat het anders is dan?
Wat ik zie is dat jij niet al te snugger bent
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:38
RanC
RanC is offline
Citaat:
Nou je ziet ze zo te zien nog steeds als Surinamer anders had je dat niet vermeld.

Oh ja. Ik zeg ook echt altijd "He! Derde generatie Surinamer! Alles chill? Je opa en oma komen uit suriname he? Je ouders hebben dubbel paspoort ofniet? En jij alleen maar een Nederlands paspoort he? Haha. Jij Surinamer. Ook al spreek je vloeiend Nederlands, je bent en blijft een Surinamer. Nee hoor, ook al heb je alleen Surinaamse voorouders, je bent en blijft zelf een Surinamer. Hahaha, wat ben ik toch leuk he? De denkbeelden volgen van een bekrompen allochtoon die het beter denkt te weten dan ik. Hahaha. Wat ben je toch een Surinamer!"
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-12-2004 @ 11:38 :

Oh ja. Ik zeg ook echt altijd "He! Derde generatie Surinamer! Alles chill? Je opa en oma komen uit suriname he? Je ouders hebben dubbel paspoort ofniet? En jij alleen maar een Nederlands paspoort he? Haha. Jij Surinamer. Ook al spreek je vloeiend Nederlands, je bent en blijft een Surinamer. Nee hoor, ook al heb je alleen Surinaamse voorouders, je bent en blijft zelf een Surinamer. Hahaha, wat ben ik toch leuk he? De denkbeelden volgen van een bekrompen allochtoon die het beter denkt te weten dan ik. Hahaha. Wat ben je toch een Surinamer!"
Neuh maar (misschien onbewust?) denk je dat wel. Gewoon continu niet een bepaalde gedachte maar gewoon iets wat je gewoon denkt/vindt. Bijvoorbeeld de gedachte aardbeien zijn lekker denk je natuurlijk niet altijd. Maar het blijft atlijd hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:41
RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 11:40 :
Neuh maar (misschien onbewust?) denk je dat wel. Gewoon continu niet een bepaalde gedachte maar gewoon iets wat je gewoon denkt/vindt.
Bullshit.
Ach, ik ga hier niet eens over in discussie.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 11:40 :
Neuh maar (misschien onbewust?) denk je dat wel. Gewoon continu niet een bepaalde gedachte maar gewoon iets wat je gewoon denkt/vindt. Bijvoorbeeld de gedachte aardbeien zijn lekker denk je natuurlijk niet altijd. Maar het blijft atlijd hetzelfde.
Zoals de waard is vertrouwt hij blijkbaar zijn gasten

rustig maar niet iedereen is zo bekrompen als jij ikkeleerlinge
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:46
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Grappig genoeg ben jij juist degene die iedereen in hokjes stopt en vervolgens over hen oordeelt.
Oud 24-12-2004, 10:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 24-12-2004 @ 11:46 :
Grappig genoeg ben jij juist degene die iedereen in hokjes stopt en vervolgens over hen oordeelt.
Over mijzelf en mijn familie?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:54
RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 11:50 :
Over mijzelf en mijn familie?
Over de rest van de wereld.
Gefrustreerde puber.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-12-2004 @ 11:54 :
Over de rest van de wereld.
Gefrustreerde puber.
Neuh hoor. Ik vind de wereld wel rlx.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:05
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 12:03 :
Neuh hoor. Ik vind de wereld wel rlx.
ik vind jouw posts anders bepaald minder "rlx"
Oud 24-12-2004, 11:06
Verwijderd
Weet je ikkeleerlinge tegen jou praten is als tegen een heel diep gestoorde praten beide zinloos
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-12-2004 @ 12:05 :
ik vind jouw posts anders bepaald minder "rlx"
Ik vind jouw avatar ook niet zo rlx.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-12-2004 @ 12:06 :
Weet je ikkeleerlinge tegen jou praten is als tegen een heel diep gestoorde praten beide zinloos
Als jij dat vindt...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 12:12 :
Ik vind jouw avatar ook niet zo rlx.
Die is geil
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-12-2004 @ 12:13 :
Die is geil
geen vooroordelen hoor maar even mijn intuitie volgen... half nederlands he?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 12:17 :
geen vooroordelen hoor maar even mijn intuitie volgen... half nederlands he?
nope

je zesde zintuig is ook al helemaal niet in orde
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-12-2004 @ 12:18 :
nope

je zesde zintuig is ook al helemaal niet in orde
Was maar een gok. Je komt nogal over als een nl-er wannabe. Ook geen duitser/belg?(half)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 12:20 :
Was maar een gok. Je komt nogal over als een nl-er wannabe. Ook geen duitser/belg?(half)
Een nl wannabe? Ik ben gewoon nederlandse hoor

Weet je bent echt een schande voor allochtonen(om maar even in jou taal te spreken )
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-12-2004 @ 12:23 :
Een nl wannabe? Ik ben gewoon nederlandse hoor

Weet je bent echt een schande voor allochtonen(om maar even in jou taal te spreken )
Laatst zei je ergens dat je half marokkaans was?
En ik vind mezelf geen schande hoor doe het netjes op school. Tsja dat Nederland mij niet helemaal aanstaat...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 12:25 :
Laatst zei je ergens dat je half marokkaans was?
En ik vind mezelf geen schande hoor doe het netjes op school. Tsja dat Nederland mij niet helemaal aanstaat...
Dat zei mujahideen en mijn afkomst doet niks aan mijn mening af

Als nederland je niet aanstaat emigreer je maar weer fijn terug naar je thuisplaneet
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-12-2004 @ 12:27 :
Dat zei mujahideen en mijn afkomst doet niks aan mijn mening af

Als nederland je niet aanstaat emigreer je maar weer fijn terug naar je thuisplaneet
Ben ik ook van plan. Even mijn school, en daarna mijn studie afmaken. Dus je bent volbloed Nederlander? Dat verklaart een hoop namelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 12:30 :
Ben ik ook van plan. Even mijn school, en daarna mijn studie afmaken. Dus je bent volbloed Nederlander? Dat verklaart een hoop namelijk.
Een volbloed?En wat heeft dat met mijn mening te maken?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:39
RanC
RanC is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-12-2004 @ 12:32 :
Ach, ze is een dom puberaal schaap. Ze weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 12:30 :
ok, we zien hier dus een staaltje van schaamteloos racisme.
Oud 24-12-2004, 11:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-12-2004 @ 12:32 :
Niet met je mening. Gewoon dat je bepaalde Nederlandse trekken hebt. Je kunt niet ontkennen dat (niet alle, maar het is wel de nederlandse cultuur) bijv. veel Nederlanders heel veel zeiken als je ze nog 12 cent terug moet betalen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:57
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 12:52 :
Niet met je mening. Gewoon dat je bepaalde Nederlandse trekken hebt. Je kunt niet ontkennen dat (niet alle, maar het is wel de nederlandse cultuur) bijv. veel Nederlanders heel veel zeiken als je ze nog 12 cent terug moet betalen.
Wat ben jij lachwekkend
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 13:13
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 12:52 :
Kortzichtig schaap, gelukkig kan men als jij emigreert naar je thuisland niet spreken van een braindrain.
Oud 24-12-2004, 15:21
dingokoning
dingokoning is offline
Zodra je als moslim zijnde kritiek uit op degenen die simplistisch en als een stelletje geiten lullen ben je voor veel moslims al een "vijand'. Als turk heb ik vaak kritiek gekregen omdat ik "degenen die kritiek geven op de islam" begreep, mn eigen 'moslimvolk' verraadde Enz enz.

Het is gewoon zo dat de ouders van meeste van die marokkaanse 'boefjes' ze zeggen dat IEDEREEN die kritiek heeft of iets over de islam of islamieten zegt ALTIJD slecht is. Dit accepteren ze eenmaal en ook grappig dat ze de Islam fel verdedigen maar zelf zovaak de 'regels' van de Islam overtreden. Ow, dat mag natuurlijk, tegen het westen zijn, maar wel drinken, omgaan emt meisjes zonder hoofddoek (foei!).

En dan de stigmatisering van veel nederlanders, veel mensen met wie ik voor het eerst kennis maak denken mij al te kennen. Ja ik woon vast in Amsterdam-west, doe vast vmbo, ben vast een strenge moslim en een relmarokkaan aangezien veel mensen het verschil niet zien tussen marokkanen en turken.

Het is gewoon zo dat het grote gros van de moslims niet tegen kritiek kan over hun geloof.
Oud 24-12-2004, 15:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 24-12-2004 @ 16:21 :
Zodra je als moslim zijnde kritiek uit op degenen die simplistisch en als een stelletje geiten lullen ben je voor veel moslims al een "vijand'. Als turk heb ik vaak kritiek gekregen omdat ik "degenen die kritiek geven op de islam" begreep, mn eigen 'moslimvolk' verraadde Enz enz.
Heyyy jij bent dus een turkse liberale moslim of niet? Ik ben ook turks!! Maar geen moslim. Leuk man.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 15:56
dingokoning
dingokoning is offline
offtopic: ja ik ben een hele liberale turk ja
Oud 24-12-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 24-12-2004 @ 16:56 :
Dan ben je ook vast tegen de toetreding van Turkye tot de EU (in het belang van Turkye, wel te verstaan)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 16:38
dingokoning
dingokoning is offline
In het belang van turkije zijn de voordelen groter dan de nadelen. Btw de vvd is ook liberaal maar zij zijn voor de toetreding tot de eu. Liberaal zijn wil dus niet zeggen dat je tegen de toetreding voor turkije bent. (we gaan nu wel erg offtopic)
Oud 24-12-2004, 16:43
Verwijderd
Een echte liberaal zal voor toetreding van Turkije zijn. Zelfs een klein kind kan de voordelen daarvan nog zien. De mensen die nu gillen dat Turkije 'niet in Europa ligt' of dat er 'teveel cultuurverschillen' zijn, zijn geen liberalen, dat is een eng soort neo-conservatieven.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 16:47
Verwijderd
gezeur om niets dus
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 16:47
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-12-2004 @ 17:43 :
Een echte liberaal zal voor toetreding van Turkije zijn. Zelfs een klein kind kan de voordelen daarvan nog zien. De mensen die nu gillen dat Turkije 'niet in Europa ligt' of dat er 'teveel cultuurverschillen' zijn, zijn geen liberalen, dat is een eng soort neo-conservatieven.
Ik vind dat je zo de tegenargumenten wel heel erg gemakkelijk in de prullenbak gooit. In mijn ogen is een probleem dat als je Turkije toelaat je geen enkel land meer kan weigeren. Culturele, geschiedkundige, economische, mensrechterlijke en geografische argumenten maken dan kennelijk niet meer uit.
Oud 24-12-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 24-12-2004 @ 17:47 :
Ik vind dat je zo de tegenargumenten wel heel erg gemakkelijk in de prullenbak gooit. In mijn ogen is een probleem dat als je Turkije toelaat je geen enkel land meer kan weigeren. Culturele, geschiedkundige, economische, mensrechterlijke en geografische argumenten maken dan kennelijk niet meer uit.
Nouja, ik heb al vaker uiteengezet dat ik geen bezwaren heb tegen toetreding van andere landen als die dan ook nog maar aan de vereisten voldoen. Als we alleen bij Turkije blijven dan zien we dat Turkije een seculiere, stabiele democratie is, al tachtig jaar lang. Alleen al daarin onderscheidt het zich fundamenteel van andere islamitische landen en er zijn nog wel meer verschillen te noemen.

Bovendien, jij zegt dat je die landen niet 'kunt' weigeren. Natuurlijk kan dat wel. Je riskeert dan alleen wel een diplomatieke rel, maar dat is nu ook al het geval. Samenklontering van landen in een verbond als de EU is een min of meer natuurlijk (en niet tegen te gaan) proces, naar mijn mening. Je kunt dan wel met regels aan komen zetten, maar in een bepaald tijdsgewricht zal een land om toetreding vragen en daar klaar voor zijn. Dat kun en mag je dan niet weigeren.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 17:08
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-12-2004 @ 17:54 :
Nouja, ik heb al vaker uiteengezet dat ik geen bezwaren heb tegen toetreding van andere landen als die dan ook nog maar aan de vereisten voldoen. Als we alleen bij Turkije blijven dan zien we dat Turkije een seculiere, stabiele democratie is, al tachtig jaar lang. Alleen al daarin onderscheidt het zich fundamenteel van andere islamitische landen en er zijn nog wel meer verschillen te noemen.

Bovendien, jij zegt dat je die landen niet 'kunt' weigeren. Natuurlijk kan dat wel. Je riskeert dan alleen wel een diplomatieke rel, maar dat is nu ook al het geval. Samenklontering van landen in een verbond als de EU is een min of meer natuurlijk (en niet tegen te gaan) proces, naar mijn mening. Je kunt dan wel met regels aan komen zetten, maar in een bepaald tijdsgewricht zal een land om toetreding vragen en daar klaar voor zijn. Dat kun en mag je dan niet weigeren.
Ik snap best dat je ze wel kan weigeren, maar ik bedoel dat je dat eigenlijk dan niet kan maken. Ik hou niet zo van inconsequent zijn.
Bovendien is wat je zegt een beetje misleidend. De seculariteit in Turkije is, in tegenstelling tot die in alle andere EU landen afhankelijk van het leger (waarvan de macht ingeperkt moet worden als ze tot de EU toetreden).
Misschien is het uiteindelijk onvermijdelijk dat Turkije in de EU komt (waarom eigenlijk? Het samenklonteren zal ergens moeten stoppen om het geheel bestuurbaar te houden). De timing van de toetreding lijkt me niet zo best. Het schijnt nu al erg moeizaam te gaan met nieuwe leden. Daarnaast moet, om het betaalbaar te houden er nog vanalles veranderen in subsidieregelingen. Dat lijkt me ook iets wat eerst geregeld moet worden. En als de nieuwe grondwet aangenomen wordt is het zo dat de zwaarte van een stem erg afhangt van het aantal inwoners; als Duitsland en Turkije het ergens over eens zijn is het praktisch al niet meer tegen te houden.
Oud 24-12-2004, 17:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 24-12-2004 @ 16:56 :
Ik ook man. Jij bent echt goed!!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 17:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-12-2004 @ 17:54 :
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:07
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Stelletje klotenederlanders
NL is net so KUTLAND
Edit: wat een hoop posts voor 2 de dagen die dit onderwerp oud is

Laatst gewijzigd op 24-12-2004 om 18:09.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 24-12-2004 @ 19:07 :
Stelletje klotenederlanders
NL is net so KUTLAND
Ja he?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:10
Ischenbaert