![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En het is waar dat als je gezond eet je gezonder gaat voelen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nou ja niet gevondne. maar vul hier http://calorie-count.com/calories/calories-burned.php je normale statistieken in, en daarna nog een keer maar dan 20 centimeter korter. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
'Stel je hebt 2 mensen van 1,70, en de 1 weegt 15 kilo meer dan de andere, dan heeft die ook meer voedsel nodig per dag.' Hier is het gewicht verschillend en heeft de een meer nodig dan de ander. Hetzelfde geldt als 2 mensen hetzelfde BMI hebben maar niet dezelfde lengte. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik kan me voorstellen dat je het ergens niet mee eens bent, maar als die dingen echt niet zouden kloppen, zouden ze wel uit het dieet zijn gehaald of aangepast. En als hun theorieen echt niet zouden kloppen, dan zou dat wel eerder iemand zijn opgevallen. Als jij het dieet slecht vindt en er tegen bent, dan wil ik wel graag horen wat er volgens jou nog meer niet goed aan is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een man van 20 jaar, 1m80 en 90 kilo, gespierd, weinig vet Een man van 20 jaar, 1m80 en 90 kilo, amper spiermassa, veel vet De eerste man zou in principe meer verbranden op een dag dan de tweede. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat er overal goede en slechte kanten aanzitten. Je leeft maar een keer en daarom vind ik dat je behalve gezond ook nog wel lekker mag eten en lekker is niet altijd synoniem aan gezond dus ik vind dat het moet kunnen dat je ook wel eens iets minder gezonds mag eten en daar wordt bij WW wel rekening mee gehouden. Er zijn echt wel dieten die onverantwoorder zijn dan WW.
||
Citaat:
Succes iig met leren! |
![]() |
||
Citaat:
Dat bolletje ijs is niet zo heel erg, geen ramp hoor. Je avondeten is niet zo denderend, de saus is vet en best wel slecht. Ik weet niet precies of je veel saus hebt gegeten? Maar in het vervolg liever niet. Succes op die verjaardag (is altijd lastig) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die rijstwafels zijn niet erg goed dacht ik, veel suiker. Neem dan 'gewone' geen snack-a-jack en doe er bijv. een plakje vleeswaar op ![]() En verder niks behalve 2 scheppen zuurkool? Beetje érg weinig he. Hiermee vergroot je de kans dat je 's avonds gaat snoepen, ik zie dat de avond bij jou nog wel eens een probleem is. Neem dus een flink bord avondeten om dat te voorkomen ![]() Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 18:55. |
![]() |
||
Citaat:
Normaal eet ik 's ochtends drie boterhammen en 's middags vier maar ik had vandaag gewoon echt geen zin daarin en dan doe ik het ook gewoon niet. Dankjewel ![]()
Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 18:54. |
![]() |
||
Citaat:
Oh, dat is prima. Ja, je kunt moeilijk tegen je wil in gaan eten, dat slaat natuurlijk nergens op ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maarja, gelukkig is jouw dieet perfect, maar dat snapt iedereen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ja hij is natuurlijk niet perfect maar wel gebaseerd op dingen die ondersteund zijn door wetenschappelijke onderzoeken etc. Het is verder geen mening wat je geeft. En je zet er ook niet bij dat het niet bij iedereen kan werken of kloppen (kloppen doet het sowieso al niet). Dus ja iemand kan jouw mening als feiten opvatten. Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 21:06. |
![]() |
||
Citaat:
Doe je het anders, minder maaltijden, andere verhoudingen, meer cheaten, te laag in caloriën etc etc dan zul je falen, misschien niet morgen, ook niet overmorgen, maar op de lange termijn wel. Of het ook gezond is? Tja overal zitten haken en ogen aan, een dieet is per definitie niet gezond, als je gezond wil zijn moet je niet zeuren over je uiterlijk en gewoon netjes gezonde dingen eten op een gewenst aantal kcal met een nette verhouding zonder extreme uitspattingen ( die wél nodig zijn om een optimaal resultaat te behalen t.o.v. je uiterlijk ). Imo komt Weight Watchers nog het dichtst in de buurt van hoe het hoort en ik zie Weight Watchers als het best geschikte dieet voor de "normale mens". Uiteraard, Atkins is ook geschikt, maar zoals de fysiologie leert, niet op lange termijn. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Luister naar de wetenschap en werk volgens de regels van het lichaam. Geen enkel commercieel dieetje past die regels voor je aan, negeer je ze, dan faal je. Dus, doe geen soep sap of groenten kuren, doe niet aan vasten, eet geen extreem laag aantal kcal, ban over langere tijd geen macronutrienten uit etcetera. Zo, dat moest er even uit ![]()
||
Citaat:
Dus als ik jou was zou ik iets beter jezelf dwingen dingen te eten. Daarnaast word je bijna ziek, als je op een moment je lichaam nog beter moet behandelen dan normaal is het dan wel, ze zijn in een gigantisch gevecht bezig om jou normaal te laten functioneren en dat helpt zo niet. En goed/veel slapen wil helpen...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een paar cheatmaaltijden kun je wel incalculeren vind ik, als je daar echt behoefte aan hebt moet je je niet schamen en gewoon nemen waar je zin in hebt. Eis is dan wel dat je jezlf "bewezen" hebt en je lichaam kent. Dus dat je er een langere periode van dieeten op hebt zitten en weet waar je mee bezigb ent. Dat onderscheid namelijk de trek die je na verloop van tijd krijgt uit gemis, in tegenstelling tot de lekkere trek die een beginner de hele dag heeft omdat ie gewoon is om junkfood te eten. Das mijn visie. Ieder voor zich, het kán wel zonder al te negatieve gevolgen cheaten, maar beter is uiteraard dat niet te doen. Of de psychische voordelen van een smokkel opwegen tegen het (vaak minimale) nadeel dat de smokkel je oplevert kan alleen de persoon zelf beslissen toch. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tussen 8 en 12 kon ik verder niets eten omdat ik de hele dag moest werken en om 12 uur pauze had. Het pistoletje was wel bruin ja ![]() En inderdaad was het avondeten slecht qua sauzen.. ik heb niet veel saus gebruikt maar beter idd GEEN saus.. Op de verjaardag is het redelijk goed gekomen.. de gebakjes zagen er echt te lekker uit, maar heb er geen genomen ![]() Heb bowl (hoe schrijf je dat?) en water gedronken.. En.. ![]() Vandaag tot nu toe: 1 bruine pistolet 30+ kaas 1 kampioentje (meergranen) met jam thee |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zit zelf nu ook in mn tentamenperiode dus ben ook de hele dag aan het studeren.. Ook heb ik last van verkoudheid en ben bang ziek te worden!! Dus ik probeer net als jij gezond te eten.. Zoals al is gezegd had je wel wat meer brood ofzo mogen eten.. maarja als geen honger ofzo hebt dan zal dit wel genoeg zijn geweest.. verder iig wel gezond gegeten -> fruit enzo! ![]() Ga zo door en succes met het leren! |
![]() |
|
![]() |
Ik heb een goede tip voor jongeren met echt overgewicht, kijk op www.victorycamp.nl
dat is een intiatief waar je met jongeren op een kamp gaat en vanalles leert over gezonde voeding en sport en natuurlijk is het super gezellig onder elkaar, dikke maatjes. Ik spreek uit ervaring en als je geintresseerd bent kunt je mij dr wat over vragen , of kijk ff op die site. miranda ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Of is het bewust gedaan? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Christ, ik heb een weekenddepressie oid
![]() Gisteravond: 2 stukjes chocolade (300 kcal) 6 kaaswafels (225 kcal) 10 mnms (75 kcal) 600 kcal om 8 uur ![]() ![]() weekendblueees.. (maar ik moet er nog even in komen) Vandaag : 10:00 2 bruine boterhammen pindakaas beker halfvolle melk 12:00 2 dikke plakken maisbrood met pindakaas dikke plak wit brood met chocoladepasta ![]() Tussen 10 en 12 gesport, verder is het een beetje te slecht eten. Ik ga m'n best doen vanmiddag.. het gaat eçht de verkeerde kant op.. |
![]() |
|
![]() |
Heb trouwens besloten dat de zaterdagavond m'n snackavond wordt
![]() Daarmee bedoel ik dat ik op zaterdagavond voor de tv iets mag snacken. Meestal wordt dit popcorn, japanse nootjes, studentenhaver en dat soort spul. Chips hou ik gelukkig niet van ![]() Gisteren wel een beetje mee doorgeslagen, moet ik wel even afleren. I.p.v. alleen popcorn ook nog een plak indische cake (wel stukken beter (en lekkerder) dan gewone cake) en 2 'chokantjes' (biscuitjes met een chocoladelaagje). Dat was niet erg goed. Ben sinds 10u m'n bed uit, heb nog niet veel gegeten (ook doordat ik gisteravond dus vrij veel zoetigheid heb binnengekregen, dan heb ik de volgende dag geen/nauwelijks honger). Tot nu toe heb ik 1 boterham gehad met daarop +/- 3/4 banaan, 1 mandarijn en zo'n 200 gram magere kwark met zoetstof. Daarbij ook ngo een glas sinaasappel/abrikoossap (niet best nee, maar er is geen grapefruitsap meer ![]() Misschien neem ik vanmiddag nog een tosti. Telt als 2 boterhammen, 1x 20+ kaas en 1x ham ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En je bent niet verplicht om mee te doen, je doet het egt voor jezelf. Als je wilt afvallen moet je er tenslotte ook zelf voor kiezen miranda |
![]() |
|
13:00-13:30
5 rijstwafels snack a jack ![]() Maar één bevat 'maar' 38 calorieën, en ook geen vet of wat dan ook. Dus ik vind het niet zo heel erg erg. Al ga ik morgen gewone rijstwafels kopen. Vanmiddag nog wat fruit en misschien een beschuit. Avondeten wordt aardappels, spinazie en kipfilet.. Mwah / ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Avondeten is goed hoor ![]() Ik merk dat je nog wel eens de neiging hebt om te snoepen. Probeer eens bij jezelf na te gaan wanneer je die drang om te snoepen op voelt te komen. Wat 'triggert' je om het uiteindelijk toch te pakken? Wat is je gedachtegang? Post 't desnoods hier, misschien kunnen we je helpen en tips geven zodat 't in 't vervolg niet gebeurt ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gister ging het een beetje mis.
Ik had smorgens ontbeten met een boterham met hagelslag, rond 10 uur, en een halve peer. (die peer was keihard, ik kreeg hem verder echt niet goed weg). Daarna naar de sportschool, een uur lang Pilates <3. Toen ging ik even naar de albertheijn om beltegoed te halen maar hoorde ik dat ik moest werken ![]() ![]() Vandaag. 2 boterhammen en een stukboterkoek met margarine. Zo nog eens kijken voor wat fruit ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
53 kilo is toch heel goed met jouw lengte? Ik snap wel wat je bedoeld, hoe kleiner je bent, hoe dikkiger je lijkt, maar ik kan het me moeilijk voorstellen bij jouw lengte hoor. Misschien ben je wel een beetje te streng voor jezelf zo. Als je met een dieet als dat van jou niks meer afvalt zit je gewoon op je minimum gewicht, volgens mij. |
![]() |
||
@ ikkeleerlinge
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat je je zo volgepropt hebt met rotzooi komt omdat je te weinig gewoon gegeten hebt. Toen je plots moest werken, kon je daarvoor niet even snel wat eten? Wat brood + beleg uit de winkel halen en dan vragen of je íets later kon beginnen? Of zijn ze zo onredelijk waar jij werkt? Nu, het eten zelf. 1. Hagelslag is hartstikke slecht. Schrappen 2. Boterkoek met margarine? Hallo hart- en vaatziekten! Níet doen dus! Neem dan nog een extra boterham! 3. Wat voor beleg had je vandaag op je brood? 4. Hoe laat was je eigenlijk op? Het is nu bijna half 3 en pas 2 boterhammen, is niet erg veel. |
![]() |
||
![]() |
@Happyyy: Je hebt hier gepost hoe je zelf van producten het aantal punten kan uitrekenen, met de calorieën die erin zitten en de hoeveelheid vet. Maar ik dacht dat bij de al uitgerekende producten vezels e.d. ook nog in de berekening zijn opgenomen? Dat vond ik tenminste op healthyweightforum.
Citaat:
|
![]() |
||||
@MightyDuck
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41 Verwijderd | 500 | 01-04-2005 08:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gezond (snel) aankomen, mogelijk ? Zottuh | 51 | 30-08-2004 13:05 | |
Lichaam & Gezondheid |
afvallen lingua | 3 | 29-06-2003 19:45 |