Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 16:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 15-01-2005 @ 17:18 :
Het kan best van de lengte afhangen, maar ik weet zeker dat je gewicht er meer invloed op heeft. En waarom heeft de lengte er invloed op?

Kijk wat je hier schreef:

Iemand die meer te verliezen heeft raad je aan meer te eten, en naderhand minder. Hier basseer je de hoeveelheid eten dus zelf op gewicht en laat je haar lengte buiten beschouwing.

Ik zou eigenlijk toch wel graag willen weten welke factoren dat dan zijn.

De theorie dat ze geen onderscheid maken tussen (on)verzadigde vetten is dan misschien fout. Maar van de rest van de theorieen zal heus wel iets kloppen hoor. Met welke theorieen van WW ben je het dan nog meer niet eens?
Nee hoor. Want iemand die bijv. langer zou zijn zou minder te verliezen hebben.
Oud 15-01-2005, 16:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 15-01-2005 @ 17:12 :
Iets meenemen in het vervolg is een heel goed idee! Daar zal ik aan denken!

Vandaag het oude schema weer opgepakt en dat ging harstikke goed!

10:00
2 volkoren boterhammen gerookte zalm
volkoren cracker bramenjam
beker halfvolle melk

12:00
2 volkoren boterhammen bramenjam
2 volkoren crackers bramenjam
kleine volkoren boterham kaas (maaslander)
beker halfvolle melk

15:00
beker coolbest original

17:00
beker coolbest original

Nou, beetje te weinig gegeten in de middag, maar dat kwam omdat ik weg was en niet in staat was wat te eten oid. Geen honger gehad, dus dat scheelt.

Zometeen zuurkool met hachee/rookworst. Ga het beperken tot 1 stukje, weet dat het slecht is, maar ik vind het echt veel te lekker om volledig weg te schrappen, en we eten het haast nooit.

Vanavond is bij ons de avond dat we iets 'lekkers' nemen, ik zal een paar crackers en wat fruit nemen. Ik weet zeker dat het gaat lukken!

ps: Ik voel me echt veel beter door dit dieet, maar ik weet niet of het nu komt door het gezonde eten of door de gedachte dat ik gezond eet.. meer ervaringen
Goed dat je de draad weer hebt opgepakt . Je moet voortaan toch wel echt proberen om in de middag nog iets te eten.
En het is waar dat als je gezond eet je gezonder gaat voelen. Beide omdat je weet dat je iets goed doet, maar ook omdat je je lichaam geen troep meer binnenstopt (gifstoffen etc.) en jezelf dus goed verzorgd.
Oud 15-01-2005, 16:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 15-01-2005 @ 17:18 :
Het kan best van de lengte afhangen, maar ik weet zeker dat je gewicht er meer invloed op heeft. En waarom heeft de lengte er invloed op?

Kijk wat je hier schreef:

Iemand die meer te verliezen heeft raad je aan meer te eten, en naderhand minder. Hier basseer je de hoeveelheid eten dus zelf op gewicht en laat je haar lengte buiten beschouwing.

Ik zou eigenlijk toch wel graag willen weten welke factoren dat dan zijn.

De theorie dat ze geen onderscheid maken tussen (on)verzadigde vetten is dan misschien fout. Maar van de rest van de theorieen zal heus wel iets kloppen hoor. Met welke theorieen van WW ben je het dan nog meer niet eens?
Tuurlijk heeft je gewicht invloed op je calorie-inname. Maar het heeft met veel meer te maken. Als je gespierd bent heb je meer calorieen nodig. Een man heeft meer calorieen nodig dan een vrouw. Iemand die kort is, heeft om af te vallen minder calorieen nodig dan iemand die lang is met dezelfde BMI. Die heeft dan natuurlijk ook een lager gewicht. Maar voor mij is 53 kg dus bijv. best veel. En voor iemand die 180 is is dat weinig. Dus als wij evenveel nodig hebben om op hetzelfde gewicht te blijven, betekent dat dat ik veel minder moet eten om op hetzelfde BMI te komen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Verder om je calorie-verbruik per dag te berekenen heb je je lengte nodig. Dit klopt niet helemaal (niet zo nauwkeurig), maar is gebaseerd op dat het zo in het algemeen dus wel werkt. Zucht ik zal dat rekensommetje wel even voor jou opzoeken. Het is niet nauwkeurig, maar het geeft bijv. wel aan dat het ook aan je lengte ligt.
Nou ja niet gevondne.
maar vul hier http://calorie-count.com/calories/calories-burned.php je normale statistieken in, en daarna nog een keer maar dan 20 centimeter korter.
Oud 15-01-2005, 16:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik ben het bijv. niet met de theorie eens waar je calorieverbruik alleen van je gewicht afhangt. Dat is enorme bullshit.
Oud 15-01-2005, 17:02
-(L)-
Citaat:
Tuurlijk heeft je gewicht invloed op je calorie-inname. Maar het heeft met veel meer te maken. Als je gespierd bent heb je meer calorieen nodig.
Als je gespierd bent, ben je ook zwaarder aangezien spiermassa zwaarder is. Dus uiteindelijk kom je dan toch weer bij het gewicht terrecht.

Citaat:
Iemand die kort is, heeft om af te vallen minder calorieen nodig dan iemand die lang is met dezelfde BMI. Die heeft dan natuurlijk ook een lager gewicht.
Precies, dus je komt dan uiteindelijk toch steeds weer bij het gewicht terrecht. Net zoals ik 't voorbeeld noemde:
'Stel je hebt 2 mensen van 1,70, en de 1 weegt 15 kilo meer dan de andere, dan heeft die ook meer voedsel nodig per dag.'
Hier is het gewicht verschillend en heeft de een meer nodig dan de ander. Hetzelfde geldt als 2 mensen hetzelfde BMI hebben maar niet dezelfde lengte.

Citaat:
Het is niet nauwkeurig, maar het geeft bijv. wel aan dat het ook aan je lengte ligt.
Nou ja niet gevondne.
maar vul hier http://calorie-count.com/calories/calories-burned.php je normale statistieken in, en daarna nog een keer maar dan 20 centimeter korter.
Oke, klopt. Maar toch blijf ik erbij dat het gewicht er meer invloed op heeft.

Citaat:
Ik ben het bijv. niet met de theorie eens waar je calorieverbruik alleen van je gewicht afhangt. Dat is enorme bullshit.
Citaat:
hun theorieen kloppen niet echt.
Maar welke theorieen dan nog meer? Sorry, ik ben nieuwsgierig
Ik kan me voorstellen dat je het ergens niet mee eens bent, maar als die dingen echt niet zouden kloppen, zouden ze wel uit het dieet zijn gehaald of aangepast. En als hun theorieen echt niet zouden kloppen, dan zou dat wel eerder iemand zijn opgevallen. Als jij het dieet slecht vindt en er tegen bent, dan wil ik wel graag horen wat er volgens jou nog meer niet goed aan is.
Oud 15-01-2005, 17:03
Phlox
Phlox is offline
Ik doe mee
Op zich ben ik niet te zwaar (63 kilo bij 1.77) maar ik wil wat gezonder gaan eten en regelmatiger.
Ik vind gezond eten heel moeilijk, heb altijd meer zin in iets lekkers (zoet&vet in de meeste gevallen) en vergeet vaak te eten of eet in een keer best veel.
Ik begin maandag, dan moet ik weer naar school en dan heb ik die regelmaat van opstaan en pauzes etc. meteen te pakken.
Oud 15-01-2005, 17:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 15-01-2005 @ 18:02 :
Als je gespierd bent, ben je ook zwaarder aangezien spiermassa zwaarder is. Dus uiteindelijk kom je dan toch weer bij het gewicht terrecht.
Niet precies. Bijv.:
Een man van 20 jaar, 1m80 en 90 kilo, gespierd, weinig vet
Een man van 20 jaar, 1m80 en 90 kilo, amper spiermassa, veel vet
De eerste man zou in principe meer verbranden op een dag dan de tweede.
Oud 15-01-2005, 17:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik ken WW niet helemaal maar ik ben het er niet mee eens. En ik hoefniet het hele dieet te kennen om dat te weten. Ik vind het verder niet nodig om me in dit dieet te gaan verdiepen aangezien het voor mij tijdverspilling is. Als het goed voor jou werkt, dan doe je dat lekker. Maar ga geen andere mensen verkeerde dingenv ertellen omdat dat 'volgens jouw dieet' zo is.
Oud 15-01-2005, 17:41
Verwijderd
Vandaag een redelijke dag denk ik?

7.30
2 boterhammen met een beetje eiersalade
1 beschuit jam
1 glas melk

12.00
1 pistolet sla, kipfilet, tomaat
1 glas melk

13.00
1 half bolletje ijs

15.00
1 bruin broodje filet americain
1 kop thee

17.00
1/2 broodje

17.30
1 stukje varkenshaas + beetje champignonsaus
3 gekookte aardappels
3 scheppen bloemkool (met beetje groentesaus)

Verwachting:

FRUIT! -> peer en appel ofzo..
Verder niets meer denk ik..
Vanavond nog een verjaardag maar ben niet van plan dan nog iets te nemen.. op wat te drinken na

Succes allemaal
Watermerk
Oud 15-01-2005, 18:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 15-01-2005 @ 18:30 :
Ik ken WW niet helemaal maar ik ben het er niet mee eens. En ik hoefniet het hele dieet te kennen om dat te weten. Ik vind het verder niet nodig om me in dit dieet te gaan verdiepen aangezien het voor mij tijdverspilling is. Als het goed voor jou werkt, dan doe je dat lekker. Maar ga geen andere mensen verkeerde dingenv ertellen omdat dat 'volgens jouw dieet' zo is.
Je kent het niet helemaal maar je bent het er niet mee eens hoe kan je het nou ergens niet mee eens zijn als je niet weet waar het over gaat?

Ik denk dat er overal goede en slechte kanten aanzitten. Je leeft maar een keer en daarom vind ik dat je behalve gezond ook nog wel lekker mag eten en lekker is niet altijd synoniem aan gezond dus ik vind dat het moet kunnen dat je ook wel eens iets minder gezonds mag eten en daar wordt bij WW wel rekening mee gehouden. Er zijn echt wel dieten die onverantwoorder zijn dan WW.
Oud 15-01-2005, 18:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga misschien toch ook maar weer posten wat ik gegeten heb omdat ik dan voor mezelf een overzicht heb en omdat ik toch nog wel benieuwd ben wat anderen ervan vinden. Voor mij is het nu vooral belangrijk dat ik op mijn eten goed kan studeren en dat ik niet ziek word want ik hang er heel dicht tegenaan maar ik kan het nu echt niet gebruiken.

Vandaag uitgeslapen, was pas om half elf uit bed dus vandaar dat ik ook vrij laat ontbeten heb.

11.00 uur: glas melk en een mueslibol

13.00 uur: glas water, mueslibol en mandarijntje

15.00 uur: cup a soup

16.00 uur: appel en een glas water

17.00 uur: Liga evergo en limonadesiroop

18.30 uur: Hutspot (aardappelpuree met wortel) en een gehaktbal

Vanavond misschien nog een koekje ofzo en verder nog een hoop drinken want dat heb ik vandaag nog niet veel gedaan. Vandaag niet al te geweldig gegeten maar ik deed ook vrij weinig dus had ook niet echt veel behoefte aan eten.
Oud 15-01-2005, 18:35
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2005 @ 19:05 :
Ik ga misschien toch ook maar weer posten wat ik gegeten heb omdat ik dan voor mezelf een overzicht heb en omdat ik toch nog wel benieuwd ben wat anderen ervan vinden. Voor mij is het nu vooral belangrijk dat ik op mijn eten goed kan studeren en dat ik niet ziek word want ik hang er heel dicht tegenaan maar ik kan het nu echt niet gebruiken.

Vandaag uitgeslapen, was pas om half elf uit bed dus vandaar dat ik ook vrij laat ontbeten heb.

Vanavond misschien nog een koekje ofzo en verder nog een hoop drinken want dat heb ik vandaag nog niet veel gedaan. Vandaag niet al te geweldig gegeten maar ik deed ook vrij weinig dus had ook niet echt veel behoefte aan eten.
Zoals je zelf al zei was het niet echt heel veel, vooral het ontbijt is nogal magertjes. Dat mag wel een boterhammetje meer. Net als je lunch, dat is ook nogal karig. Verder is het wel redelijk goed. Maar wat is je doel? Op eten studeren, dus geen afval of aankompraktijken!?

Succes iig met leren!
Oud 15-01-2005, 18:38
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Watermerk schreef op 15-01-2005 @ 18:41 :
Vandaag een redelijke dag denk ik?

7.30
2 boterhammen met een beetje eiersalade
1 beschuit jam
1 glas melk

12.00
1 pistolet sla, kipfilet, tomaat
1 glas melk

13.00
1 half bolletje ijs

15.00
1 bruin broodje filet americain
1 kop thee

17.00
1/2 broodje

17.30
1 stukje varkenshaas + beetje champignonsaus
3 gekookte aardappels
3 scheppen bloemkool (met beetje groentesaus)

Verwachting:

FRUIT! -> peer en appel ofzo..
Verder niets meer denk ik..
Vanavond nog een verjaardag maar ben niet van plan dan nog iets te nemen.. op wat te drinken na

Succes allemaal
Watermerk
Ik weet niet precies hoe goed/slecht eiersalade is, maar je ontbijt is qua hoeveelheid wel genoeg. Tussen half 8 en 12 uur moet je wel meer eten hoor. Een broodje of een beschuit en wat fruit. Had je een bruin of wit pistoletje bij de lunch? Want bruin vult meer, daar hou je het langer op uit. Het beleg is goed, kip is mager en tomaat is ook gezond.
Dat bolletje ijs is niet zo heel erg, geen ramp hoor.
Je avondeten is niet zo denderend, de saus is vet en best wel slecht. Ik weet niet precies of je veel saus hebt gegeten? Maar in het vervolg liever niet.

Succes op die verjaardag (is altijd lastig)
Oud 15-01-2005, 18:48
Delicate
Delicate is offline
17:30
2 scheppen zuurkool
schaaltje magere kwark (met suiker ja.. )

19:00
3 snackajacks rijstwafels kaas (30 calorieen per stuk)
is dit slecht? die rijstwafels..

Oud 15-01-2005, 18:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 15-01-2005 @ 19:48 :
17:30
2 scheppen zuurkool
schaaltje magere kwark (met suiker ja.. )

19:00
3 snackajacks rijstwafels kaas (30 calorieen per stuk)
is dit slecht? die rijstwafels..

Zoetstof?

Die rijstwafels zijn niet erg goed dacht ik, veel suiker. Neem dan 'gewone' geen snack-a-jack en doe er bijv. een plakje vleeswaar op

En verder niks behalve 2 scheppen zuurkool? Beetje érg weinig he. Hiermee vergroot je de kans dat je 's avonds gaat snoepen, ik zie dat de avond bij jou nog wel eens een probleem is. Neem dus een flink bord avondeten om dat te voorkomen

Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 18:55.
Oud 15-01-2005, 18:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 15-01-2005 @ 19:35 :
Zoals je zelf al zei was het niet echt heel veel, vooral het ontbijt is nogal magertjes. Dat mag wel een boterhammetje meer. Net als je lunch, dat is ook nogal karig. Verder is het wel redelijk goed. Maar wat is je doel? Op eten studeren, dus geen afval of aankompraktijken!?

Succes iig met leren!
Mijn doel opzich is gewoon goed, gezond en verantwoord eten en als het kan ook nog wat afvallen. (Ik weeg nu 67 kilo en ben 1.72 m dus het hoeft opzich niet maar ik wil graag naar de 63 al heb ik het idee dat dit gewicht bij me 'hoort'). Mijn extra doel voor nu is zorgen dat ik alles binnen krijg om optimaal te kunnen studeren omdat het toch al niet zo vlotjes loopt wil ik gewoon zorgen dat ik er alles aan doe om te zorgen dat het zo goed mogelijk gaat.

Normaal eet ik 's ochtends drie boterhammen en 's middags vier maar ik had vandaag gewoon echt geen zin daarin en dan doe ik het ook gewoon niet.

Dankjewel

Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 18:54.
Oud 15-01-2005, 18:55
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2005 @ 19:52 :
Mijn doel opzich is gewoon goed, gezond en verantwoord eten en als het kan ook nog wat afvallen. (Ik weeg nu 67 kilo en ben 1.72 m dus het hoeft opzich niet maar ik wil graag naar de 63 al heb ik het idee dat dit gewicht bij me 'hoort'). Mijn extra doel voor nu is zorgen dat ik alles binnen krijg om optimaal te kunnen studeren omdat het toch al niet zo vlotjes loopt wil ik gewoon zorgen dat ik er alles aan doe om te zorgen dat het zo goed mogelijk gaat.

Normaal eet ik 's ochtends drie boterhammen en 's middags vier maar ik had vandaag gewoon echt geen zin daarin en dan doe ik het ook gewoon niet.
Ok, ik snap het! Zoals je al zegt hoef je niet persé af te vallen ofzo, maar ik snap wat je bedoelt. En het is idd belangrijk om dat in ieder geval goed te hebben, het eten.

Oh, dat is prima. Ja, je kunt moeilijk tegen je wil in gaan eten, dat slaat natuurlijk nergens op
Oud 15-01-2005, 18:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 15-01-2005 @ 19:55 :
Ok, ik snap het! Zoals je al zegt hoef je niet persé af te vallen ofzo, maar ik snap wat je bedoelt. En het is idd belangrijk om dat in ieder geval goed te hebben, het eten.

Oh, dat is prima. Ja, je kunt moeilijk tegen je wil in gaan eten, dat slaat natuurlijk nergens op
Tegen je wil in eten doe ik soms wel omdat ik het wel belangrijk vind dat ik iets binnen krijg bijvoorbeeld bij het ontbijt maar dat kreeg ik op deze manier ook wel en ik was toch niet zo actief dus dan heb ik ook niet zoveel nodig.
Oud 15-01-2005, 20:49
-(L)-
@ikkeleerlinge
Citaat:
Niet precies. Bijv.:
Een man van 20 jaar, 1m80 en 90 kilo, gespierd, weinig vet
Een man van 20 jaar, 1m80 en 90 kilo, amper spiermassa, veel vet
De eerste man zou in principe meer verbranden op een dag dan de tweede
Als hij sport en de 2e niet wel ja. Als ze beide evenveel sporten en dus een evengroot percentage vet verbranden, dan verbrandt de 2e meer, omdat deze meer vet heeft. Hier ga ik er wel van uit dat er geen andere verschillen tussen de 2 mannen zijn.
Oud 15-01-2005, 20:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 15-01-2005 @ 21:49 :
@ikkeleerlinge

Als hij sport en de 2e niet wel ja. Als ze beide evenveel sporten en dus een evengroot percentage vet verbranden, dan verbrandt de 2e meer, omdat deze meer vet heeft. Hier ga ik er wel van uit dat er geen andere verschillen tussen de 2 mannen zijn.
Nope. Het kost meer energie om 1 kilo spiermassa in stand te houden dan 1 kilo vet...kijk maar op internet. Staat overal. Er is geen verschil in activiteit.
Oud 15-01-2005, 20:53
-(L)-
Citaat:
Maar ga geen andere mensen verkeerde dingenv ertellen omdat dat 'volgens jouw dieet' zo is.
Verkeerde dingen. Nou zeg! Bovendien zeg ik hier wat ik wil. Als ik ergens m'n mening geef door te zeggen; 'bij WW werkt het zo en zo', dan is daar niks mis mee. Iedereen moet maar zelf weten of hij het er mee eens is of niet. Maar dit is geen reden voor jou om mij te verbieden iets over WW te zeggen.
Maarja, gelukkig is jouw dieet perfect, maar dat snapt iedereen.
Oud 15-01-2005, 21:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 15-01-2005 @ 21:53 :
Maarja, gelukkig is jouw dieet perfect, maar dat snapt iedereen.[/SIZE]
Als ik me eraan hield wel. Maar heb vandaag een beetje teveel gegeten. Maar maakt op zich niet zoveel uit want was een refeed-dag...Nu weer 6 dagen op schema eten.
Maar ja hij is natuurlijk niet perfect maar wel gebaseerd op dingen die ondersteund zijn door wetenschappelijke onderzoeken etc.

Het is verder geen mening wat je geeft. En je zet er ook niet bij dat het niet bij iedereen kan werken of kloppen (kloppen doet het sowieso al niet). Dus ja iemand kan jouw mening als feiten opvatten.

Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 21:06.
Oud 15-01-2005, 21:44
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 15-01-2005 @ 21:53 :
[B]Verkeerde dingen. Nou zeg! Bovendien zeg ik hier wat ik wil. Als ik ergens m'n mening geef door te zeggen; 'bij WW werkt het zo en zo', dan is daar niks mis mee. Iedereen moet maar zelf weten of hij het er mee eens is of niet.
Daar ben ik het niet mee eens. Geen enkel (tijdelijk/commercieel) dieet is perfect. Perfectie qua resultaat bereik je enkel met een streng sport dieet, waarom dat perfect is?.. omdat het lichaam werkt zoals het werkt de basis is voor elk mens hetzelfde, eventuele details kunnen iets afwijken maar de principes waar het lichaam mee gemanipuleerd word blijven constant.

Doe je het anders, minder maaltijden, andere verhoudingen, meer cheaten, te laag in caloriën etc etc dan zul je falen, misschien niet morgen, ook niet overmorgen, maar op de lange termijn wel.

Of het ook gezond is? Tja overal zitten haken en ogen aan, een dieet is per definitie niet gezond, als je gezond wil zijn moet je niet zeuren over je uiterlijk en gewoon netjes gezonde dingen eten op een gewenst aantal kcal met een nette verhouding zonder extreme uitspattingen ( die wél nodig zijn om een optimaal resultaat te behalen t.o.v. je uiterlijk ).

Imo komt Weight Watchers nog het dichtst in de buurt van hoe het hoort en ik zie Weight Watchers als het best geschikte dieet voor de "normale mens".

Uiteraard, Atkins is ook geschikt, maar zoals de fysiologie leert, niet op lange termijn.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Luister naar de wetenschap en werk volgens de regels van het lichaam. Geen enkel commercieel dieetje past die regels voor je aan, negeer je ze, dan faal je. Dus, doe geen soep sap of groenten kuren, doe niet aan vasten, eet geen extreem laag aantal kcal, ban over langere tijd geen macronutrienten uit etcetera.

Zo, dat moest er even uit
Oud 15-01-2005, 22:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2005 @ 19:59 :
Tegen je wil in eten doe ik soms wel omdat ik het wel belangrijk vind dat ik iets binnen krijg bijvoorbeeld bij het ontbijt maar dat kreeg ik op deze manier ook wel en ik was toch niet zo actief dus dan heb ik ook niet zoveel nodig.
Ik eet nog veel meer als ik de hele dag studeer, meer dan ik normaal eet. Studeren kost zo ontzettend veel energie en concentratie en dat lukt bij mij alleen als ik goed eet. Je zult misschien zelf ook merken dat je je beter kun concentreren, je fitter voelt, ondanks dat je door het studeren moe en uitgeput wordt. Wat je nu had gegeten is gewoon superweinig en dat weet je zelf ook. Je kunt niet verwachten van je lichaam dat je op zo weinig eten goed kunt studeren (dan bedoel ik de hele dag, van 8 tot 4 ofzo).
Dus als ik jou was zou ik iets beter jezelf dwingen dingen te eten. Daarnaast word je bijna ziek, als je op een moment je lichaam nog beter moet behandelen dan normaal is het dan wel, ze zijn in een gigantisch gevecht bezig om jou normaal te laten functioneren en dat helpt zo niet. En goed/veel slapen wil helpen...
Oud 15-01-2005, 22:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 15-01-2005 @ 22:44 :
Imo komt Weight Watchers nog het dichtst in de buurt van hoe het hoort en ik zie Weight Watchers als het best geschikte dieet voor de "normale mens".
Een meisje uit mn team volgt dat ook, die blijft wekelijks patat eten, puur omdat het kan en dan eet ze wel iets minder van andere gezonde dingen. Zo doet en volgt zij dat dieet en het werkt. Maar dat vind ik niet gezond...
Oud 15-01-2005, 22:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 15-01-2005 @ 22:44 :
En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Luister naar de wetenschap en werk volgens de regels van het lichaam. Geen enkel commercieel dieetje past die regels voor je aan, negeer je ze, dan faal je. Dus, doe geen soep sap of groenten kuren, doe niet aan vasten, eet geen extreem laag aantal kcal, ban over langere tijd geen macronutrienten uit etcetera.
Ja inderdaad.
Oud 15-01-2005, 22:29
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-01-2005 @ 23:16 :
Een meisje uit mn team volgt dat ook, die blijft wekelijks patat eten, puur omdat het kan en dan eet ze wel iets minder van andere gezonde dingen. Zo doet en volgt zij dat dieet en het werkt. Maar dat vind ik niet gezond...
Tja dat heet cheaten, dat is de afweging die je jezelf maakt. Ik ken jongens die het hele jaar door élke godganse dag superschoon eten. Sorry, mij niet besteed. Ik cheat wat af en daar zit ik niet mee, anders zou ik mentaal gek worden. Dat het wat minder gezond is, tja, stress in je hoofd is ook niet bevorderlijk voor je gezondheid en progressie.

Een paar cheatmaaltijden kun je wel incalculeren vind ik, als je daar echt behoefte aan hebt moet je je niet schamen en gewoon nemen waar je zin in hebt. Eis is dan wel dat je jezlf "bewezen" hebt en je lichaam kent. Dus dat je er een langere periode van dieeten op hebt zitten en weet waar je mee bezigb ent.

Dat onderscheid namelijk de trek die je na verloop van tijd krijgt uit gemis, in tegenstelling tot de lekkere trek die een beginner de hele dag heeft omdat ie gewoon is om junkfood te eten.

Das mijn visie. Ieder voor zich, het kán wel zonder al te negatieve gevolgen cheaten, maar beter is uiteraard dat niet te doen. Of de psychische voordelen van een smokkel opwegen tegen het (vaak minimale) nadeel dat de smokkel je oplevert kan alleen de persoon zelf beslissen toch.
Oud 16-01-2005, 02:31
Verwijderd
Cheaten moet kunnen, ik ben van plan morgen een goede dag te hebben (dus zonder cheaten) maar als ieman dmij een frikandel met echte hollandse mayo aan gaat bieden, of ene patatje oorlog, dan is mijn dieet echt de deur uit, aangezien ik beiden in geen 3 jaar gehad heb.
Oud 16-01-2005, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 15-01-2005 @ 19:38 :
Ik weet niet precies hoe goed/slecht eiersalade is, maar je ontbijt is qua hoeveelheid wel genoeg. Tussen half 8 en 12 uur moet je wel meer eten hoor. Een broodje of een beschuit en wat fruit. Had je een bruin of wit pistoletje bij de lunch? Want bruin vult meer, daar hou je het langer op uit. Het beleg is goed, kip is mager en tomaat is ook gezond.
Dat bolletje ijs is niet zo heel erg, geen ramp hoor.
Je avondeten is niet zo denderend, de saus is vet en best wel slecht. Ik weet niet precies of je veel saus hebt gegeten? Maar in het vervolg liever niet.

Succes op die verjaardag (is altijd lastig)
Ik geloof dat eiersalade best vet is.. maar daar had ik zin in..
Tussen 8 en 12 kon ik verder niets eten omdat ik de hele dag moest werken en om 12 uur pauze had.
Het pistoletje was wel bruin ja
En inderdaad was het avondeten slecht qua sauzen.. ik heb niet veel saus gebruikt maar beter idd GEEN saus..

Op de verjaardag is het redelijk goed gekomen.. de gebakjes zagen er echt te lekker uit, maar heb er geen genomen
Heb bowl (hoe schrijf je dat?) en water gedronken..

En.. 3 handjes chocoladepinda's

Vandaag tot nu toe:

1 bruine pistolet 30+ kaas
1 kampioentje (meergranen) met jam
thee
Oud 16-01-2005, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2005 @ 19:05 :

Ik zit zelf nu ook in mn tentamenperiode dus ben ook de hele dag aan het studeren.. Ook heb ik last van verkoudheid en ben bang ziek te worden!! Dus ik probeer net als jij gezond te eten..
Zoals al is gezegd had je wel wat meer brood ofzo mogen eten.. maarja als geen honger ofzo hebt dan zal dit wel genoeg zijn geweest.. verder iig wel gezond gegeten -> fruit enzo!

Ga zo door en succes met het leren!
Oud 16-01-2005, 10:00
miepie88
miepie88 is offline
Ik heb een goede tip voor jongeren met echt overgewicht, kijk op www.victorycamp.nl

dat is een intiatief waar je met jongeren op een kamp gaat en vanalles leert over gezonde voeding en sport en natuurlijk is het super gezellig onder elkaar, dikke maatjes.

Ik spreek uit ervaring en als je geintresseerd bent kunt je mij dr wat over vragen , of kijk ff op die site.

miranda
Oud 16-01-2005, 10:03
Storm
Storm is offline
Citaat:
miepie88 schreef op 16-01-2005 @ 11:00 :
en natuurlijk is het super gezellig onder elkaar, dikke maatjes.
Is dit in deze context geen "foute" opmerking...?

Of is het bewust gedaan?
Oud 16-01-2005, 11:17
miepie88
miepie88 is offline
Ja bewuste opmerking en dat is ook egt zo ik heb er veel vriendinnen aan over gehouden
Oud 16-01-2005, 11:21
Storm
Storm is offline
Citaat:
miepie88 schreef op 16-01-2005 @ 12:17 :
en dat is ook egt zo ik heb er veel vriendinnen aan over gehouden
Daar ging het mij ook niet om.
Oud 16-01-2005, 11:22
miepie88
miepie88 is offline
oke
Oud 16-01-2005, 11:26
Delicate
Delicate is offline
Christ, ik heb een weekenddepressie oid

Gisteravond:
2 stukjes chocolade (300 kcal)
6 kaaswafels (225 kcal)
10 mnms (75 kcal)

600 kcal om 8 uur
weekendblueees.. (maar ik moet er nog even in komen)

Vandaag :

2 bruine boterhammen pindakaas
beker halfvolle melk

2 dikke plakken maisbrood met pindakaas
dikke plak wit brood met chocoladepasta

Tussen 10 en 12 gesport, verder is het een beetje te slecht eten.
Ik ga m'n best doen vanmiddag..

het gaat eçht de verkeerde kant op..
Oud 16-01-2005, 11:37
Mara
Mara is offline
Heb trouwens besloten dat de zaterdagavond m'n snackavond wordt
Daarmee bedoel ik dat ik op zaterdagavond voor de tv iets mag snacken. Meestal wordt dit popcorn, japanse nootjes, studentenhaver en dat soort spul. Chips hou ik gelukkig niet van

Gisteren wel een beetje mee doorgeslagen, moet ik wel even afleren. I.p.v. alleen popcorn ook nog een plak indische cake (wel stukken beter (en lekkerder) dan gewone cake) en 2 'chokantjes' (biscuitjes met een chocoladelaagje). Dat was niet erg goed.

Ben sinds 10u m'n bed uit, heb nog niet veel gegeten (ook doordat ik gisteravond dus vrij veel zoetigheid heb binnengekregen, dan heb ik de volgende dag geen/nauwelijks honger).
Tot nu toe heb ik 1 boterham gehad met daarop +/- 3/4 banaan, 1 mandarijn en zo'n 200 gram magere kwark met zoetstof. Daarbij ook ngo een glas sinaasappel/abrikoossap (niet best nee, maar er is geen grapefruitsap meer )

Misschien neem ik vanmiddag nog een tosti. Telt als 2 boterhammen, 1x 20+ kaas en 1x ham
Oud 16-01-2005, 11:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Bah, ik heb gister 2500 kcal ingekregen. Het was wel mijn refeed-dag maar ik was van plan het op 2000 kcal te laten. Dit is echt slecht. Nou ja volgende refeed zal ik me wel inhouden...
Oud 16-01-2005, 11:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
miepie88 schreef op 16-01-2005 @ 11:00 :
Ik heb een goede tip voor jongeren met echt overgewicht, kijk op www.victorycamp.nl

dat is een intiatief waar je met jongeren op een kamp gaat en vanalles leert over gezonde voeding en sport en natuurlijk is het super gezellig onder elkaar, dikke maatjes.

Ik spreek uit ervaring en als je geintresseerd bent kunt je mij dr wat over vragen , of kijk ff op die site.

miranda
Is het zo'n bootcamp waar je de hele dag sport en alleen maar goed eten eet?
Oud 16-01-2005, 11:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 12:26 :
Christ, ik heb een weekenddepressie oid

600 kcal om 8 uur
weekendblueees.. (maar ik moet er nog even in komen)

Vandaag :

2 bruine boterhammen pindakaas
beker halfvolle melk

2 dikke plakken maisbrood met pindakaas
dikke plak wit brood met chocoladepasta

Tussen 10 en 12 gesport, verder is het een beetje te slecht eten.
Ik ga m'n best doen vanmiddag..

het gaat eçht de verkeerde kant op..
Ik heb gister ook echt veel te veel gegeten. Ik hoop dat het al mijn werk van vorige week niet ongedaan heeft gemaakt. Verder heb je vandaag wel goed gegeten. Ik zou vanochtend sporten maar kon mn bed niet uit. Dus ik ga in de middag.
Oud 16-01-2005, 11:56
miepie88
miepie88 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 12:49 :
Is het zo'n bootcamp waar je de hele dag sport en alleen maar goed eten eet?
nee, je bent vrij om te eten wat je wilt, er wordt alleen gezegd wat je het beste kunt doen. zoals kiezen tussen witbrood en volkoren , brie en 20+.

En je bent niet verplicht om mee te doen, je doet het egt voor jezelf.

Als je wilt afvallen moet je er tenslotte ook zelf voor kiezen

miranda
Oud 16-01-2005, 12:27
Delicate
Delicate is offline
13:00-13:30
5 rijstwafels snack a jack

Maar één bevat 'maar' 38 calorieën, en ook geen vet of wat dan ook. Dus ik vind het niet zo heel erg erg. Al ga ik morgen gewone rijstwafels kopen.

Vanmiddag nog wat fruit en misschien een beschuit.
Avondeten wordt aardappels, spinazie en kipfilet.. Mwah /\
Oud 16-01-2005, 13:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 13:27 :
13:00-13:30
5 rijstwafels snack a jack

Maar één bevat 'maar' 38 calorieën, en ook geen vet of wat dan ook. Dus ik vind het niet zo heel erg erg. Al ga ik morgen gewone rijstwafels kopen.

Vanmiddag nog wat fruit en misschien een beschuit.
Avondeten wordt aardappels, spinazie en kipfilet.. Mwah /\
Hmm, had dan een boterham gegeten toen je die drang op voelde komen. Minder caloriën, vult beter.

Avondeten is goed hoor Neem niet teveel aardappelen (je hoeft 't niet helemaal te laten staan, maar ook niet teveel) en flink veel spinazie. Kipfilet is erg gezond hoor, mager!

Ik merk dat je nog wel eens de neiging hebt om te snoepen. Probeer eens bij jezelf na te gaan wanneer je die drang om te snoepen op voelt te komen. Wat 'triggert' je om het uiteindelijk toch te pakken? Wat is je gedachtegang? Post 't desnoods hier, misschien kunnen we je helpen en tips geven zodat 't in 't vervolg niet gebeurt
Oud 16-01-2005, 13:22
Verwijderd
Gister ging het een beetje mis.
Ik had smorgens ontbeten met een boterham met hagelslag, rond 10 uur, en een halve peer. (die peer was keihard, ik kreeg hem verder echt niet goed weg). Daarna naar de sportschool, een uur lang Pilates <3.
Toen ging ik even naar de albertheijn om beltegoed te halen maar hoorde ik dat ik moest werken . Daar had ik niet op gerekend, en toen kon ik niet lunchen. Ik voelde me nog al kut omdat iemand die ik kende (zie onzin) overleden is. Ik voelde me niet goed, ongesteld, moe, hongerig en heb me om een uur of 3 ziek gemeld. Toen naar mijn vriend gegaan, om 5 uur 3 boterhammen gegeten. Daarna oppassen. En daar heb ik echt... 3 milkyways, een halve bus pringles en wat dropjes gegeten . Maar ja, ik dacht, één dagje later moet dan maar, ik voelde me echt te rot om me er mee bezig te houden.
Vandaag. 2 boterhammen en een stukboterkoek met margarine. Zo nog eens kijken voor wat fruit .
Oud 16-01-2005, 13:25
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 14-01-2005 @ 23:33 :
Hoezo wil je dat weten eigenlijk? Ja mijn lengte vind ik echt irritant. 160 cm. Dan lijk je ook extra dik, als je kort bent. Maar ik woog een week geleden dus 53 kg. Ik kan mezelf nu niet meten want ben ongesteld. Ik hoop dat het naar beneden is gegaan...ik heb me overal goed aan gehouden. Maar ik heb het gevoel dat ik dikker word. Dus dan denk ik weer... starvation-mode? Maar dat kan toch eigenlijk niet want ik verhonger mezelf niet. Het zal hoop ik het watergewicht van mijn menstruatie zijn.
Ik heb echt geen idee hoeveel ik verbrand. Ik denk altijd heel weinig omdat ik nooit wat afval. Maar misschien eet ik wel te weinig voor mezelf. Maar dat zal toch niet op zo'n lengte? Ach ja...morgen refeed-dag.

53 kilo is toch heel goed met jouw lengte? Ik snap wel wat je bedoeld, hoe kleiner je bent, hoe dikkiger je lijkt, maar ik kan het me moeilijk voorstellen bij jouw lengte hoor. Misschien ben je wel een beetje te streng voor jezelf zo.
Als je met een dieet als dat van jou niks meer afvalt zit je gewoon op je minimum gewicht, volgens mij.
Oud 16-01-2005, 13:25
-(L)-
@ ikkeleerlinge
Citaat:
Het is verder geen mening wat je geeft. En je zet er ook niet bij dat het niet bij iedereen kan werken of kloppen (kloppen doet het sowieso al niet). Dus ja iemand kan jouw mening als feiten opvatten.
Je snapt me niet. Als iets op een bepaalde manier moet bij WW, dan is dat inderdaad een feit. Maar het gaat om een mening als ik iemand adviseer het zo te doen als hoe t bij WW is. Als ik iemand adviseer het op een bepaalde manier te doen, dan is dat een mening. En zo bracht ik het ook duidelijk naar voren door te zeggen: ''Als ik ergens m'n mening geef door te zeggen; 'bij WW werkt het zo en zo', dan is daar niks mis mee. Iedereen moet maar zelf weten of hij het er mee eens is of niet.''
Oud 16-01-2005, 13:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
z0pje schreef op 16-01-2005 @ 14:22 :
Gister ging het een beetje mis.
Ik had smorgens ontbeten met een boterham met hagelslag, rond 10 uur, en een halve peer. (die peer was keihard, ik kreeg hem verder echt niet goed weg). Daarna naar de sportschool, een uur lang Pilates <3.
Toen ging ik even naar de albertheijn om beltegoed te halen maar hoorde ik dat ik moest werken . Daar had ik niet op gerekend, en toen kon ik niet lunchen. Ik voelde me nog al kut omdat iemand die ik kende (zie onzin) overleden is. Ik voelde me niet goed, ongesteld, moe, hongerig en heb me om een uur of 3 ziek gemeld. Toen naar mijn vriend gegaan, om 5 uur 3 boterhammen gegeten. Daarna oppassen. En daar heb ik echt... 3 milkyways, een halve bus pringles en wat dropjes gegeten . Maar ja, ik dacht, één dagje later moet dan maar, ik voelde me echt te rot om me er mee bezig te houden.
Vandaag. 2 boterhammen en een stukboterkoek met margarine. Zo nog eens kijken voor wat fruit .
Geestelijk voel je je niet super, onverwachte omstandigheden (werk) dus het lag niet echt aan jou.

Dat je je zo volgepropt hebt met rotzooi komt omdat je te weinig gewoon gegeten hebt. Toen je plots moest werken, kon je daarvoor niet even snel wat eten? Wat brood + beleg uit de winkel halen en dan vragen of je íets later kon beginnen? Of zijn ze zo onredelijk waar jij werkt?

Nu, het eten zelf.
1. Hagelslag is hartstikke slecht. Schrappen
2. Boterkoek met margarine? Hallo hart- en vaatziekten! Níet doen dus! Neem dan nog een extra boterham!
3. Wat voor beleg had je vandaag op je brood?
4. Hoe laat was je eigenlijk op? Het is nu bijna half 3 en pas 2 boterhammen, is niet erg veel.
Oud 16-01-2005, 13:28
-(L)-
@ikkeleerlinge
Citaat:
(kloppen doet het sowieso al niet).
Nu heb je al zovaak gezegd dat WW niet klopt. Hun theorieen kloppen volgens jou ook niet, maar verder dan dat van (on)verzadigd vet en de invloed van je lengte kom je niet. Wat klopt er dan nog meer niet (volgens jou)?
Oud 16-01-2005, 13:32
Mara
Mara is offline
@Happyyy: Je hebt hier gepost hoe je zelf van producten het aantal punten kan uitrekenen, met de calorieën die erin zitten en de hoeveelheid vet. Maar ik dacht dat bij de al uitgerekende producten vezels e.d. ook nog in de berekening zijn opgenomen? Dat vond ik tenminste op healthyweightforum.

Citaat:

p = punten
c = calorieën
f = gram vet
r = vezels
Oud 16-01-2005, 13:39
-(L)-
@MightyDuck
Citaat:
Geen enkel (tijdelijk/commercieel) dieet is perfect.
Ik neem aan dat je op WW duidt. Dit is eigenlijk geen tijdelijk dieet, want als je je streefgewicht hebt bereikt moet je gaan stabiliseren. Dan mag je een bepaald aantal 'points' per dag meer eten, en moet je proberen op gewicht te blijven. Het is dus de bedoeling dat je ook na het dieet op dezelfde manier blijft eten (alleen iets meer). Als je het op de juiste wijze volgt, is het dus niet tijdelijk, maar houd je na het afvallen ook nog rekening met de 'points'.

Citaat:
Zo zie ik het ook, daarom vind ik ook dat ik best mag zeggen hoe 't bij WW in z'n werk gaat. Iedereen wil tenslotte z'n bereikte gewicht zo lang mogelijk behouden, en daar houdt WW gewoon goed rekening mee.

Citaat:
Dus, doe geen soep sap of groenten kuren, doe niet aan vasten, eet geen extreem laag aantal kcal, ban over langere tijd geen macronutrienten uit etcetera.
Daarom vind ik WW dus ook ideaal, je hoeft je niet uit te hongeren. Bovendien komt het dicht in de buurt bij een gewone manier van eten. Als je het volgt eet je misschien niet voor 100% gezond, maar wel gezonder dan de gemiddelde Nederlander. Ik heb het idee dat ik hier op dit subforum ongeveer het meeste eet, maar ik heb in ieder geval geen extreem laag aantal ckal, en het werkt ook nog.
Topic gesloten

Regels voor berichten