Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2005, 13:59
Verwijderd
[QUOTE]Eva16 schreef op 19-01-2005 @ 14:47 :
Zou iemand misschien weten of je veel aankomt door veel eieren te eten? Ik ben namelijk gek op eieren en ik zou graag willen afvallen.

Alvast bedankt
[/QUOTE

Ei is op zich goed, alleen in het eigeel zit ongeveer 6gram vet per ei... mischien niet ideaal om dan een paar stuks te eten op een dag, helemaal niet als je op dieet bent...
Oud 19-01-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 19-01-2005 @ 14:58 :
Ik ben ongeveer 5 kilo afgevallen
Sorry vraagje, hoelang heb je daar over gedaan?
Oud 19-01-2005, 14:15
Verwijderd
Leuke vooruitgang, feli hoeveel wou je intotaal afvallen?
Oud 19-01-2005, 14:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Eva16 schreef op 19-01-2005 @ 14:47 :
Zou iemand misschien weten of je veel aankomt door veel eieren te eten? Ik ben namelijk gek op eieren en ik zou graag willen afvallen.

Alvast bedankt
Het meeste vet, en de meeste calorieen van eieren zitten in het eigeel. Dus als je normaal 2 eieren gebruikt voor een omelet, en nu alleen 1 eigeel en 1 eiwit is het beter. Of als je ipv. een spiegelei een spiegelei bakt zonder eigeel. Nog beter.
Oud 19-01-2005, 14:37
Delicate
Delicate is offline
Ikkeleerlinge : Ik sport 3, soms 4 keer in de week bij de fitness. Half uur cardio half uur kracht.. maar dat had ik toch al verteld

7:00
volkoren boterham jam
volkoren boterham 30+ kaas

8:00
banaan

10:00
ontbijtkoek

13:00
3 volkoren boterhammen zalm

14:00
wit bolletje tonijnsalade/tomaat/sla
300 ml milk&fruit sinaassappel

Verwacht :

16:00
paar glazen water

17:00
avondeten (weet nog niet wat)

(18:00-20:00 sporten!)

20:00
bakje magere kwark + suiker

Tevredenheid alom vandaag. Het witte broodje was niet optimaal en ik had wat beter kunnen spreiden, maar dat kwam nou eenmaal niet uit vandaag, so be it! Vanavond lekker sporten, iets waar ik voor het eerst in jaren actually zin in heb!

Vanavond zal ik de rest nog even posten, wat ik nog meer heb gegeten. Weet nog niet wat het avondeten wordt. Misschien aardappels, misschien burrito's, I dunno !

Dag xx
Oud 19-01-2005, 14:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 19-01-2005 @ 15:37 :
Ikkeleerlinge : Ik sport 3, soms 4 keer in de week bij de fitness. Half uur cardio half uur kracht.. maar dat had ik toch al verteld

7:00
volkoren boterham jam
volkoren boterham 30+ kaas

8:00
banaan

10:00
ontbijtkoek

13:00
3 volkoren boterhammen zalm

14:00
wit bolletje tonijnsalade/tomaat/sla
300 ml milk&fruit sinaassappel

Verwacht :

16:00
paar glazen water

17:00
avondeten (weet nog niet wat)

(18:00-20:00 sporten!)

20:00
bakje magere kwark + suiker

Tevredenheid alom vandaag. Het witte broodje was niet optimaal en ik had wat beter kunnen spreiden, maar dat kwam nou eenmaal niet uit vandaag, so be it! Vanavond lekker sporten, iets waar ik voor het eerst in jaren actually zin in heb!

Vanavond zal ik de rest nog even posten, wat ik nog meer heb gegeten. Weet nog niet wat het avondeten wordt. Misschien aardappels, misschien burrito's, I dunno !

Dag xx
Oh...vergeetachtig. Maar wat voor cardio en krachttraining doe je dan? 2 Uur sporten vanavond? Doe dan eerst krachttraining (wel na warming up van 5 min!! anders scheur je nog wat). Verder ziet je dieet er netjes uit maar kun je in de toekomst een boterham van 1300 naar 1000 uur schuiven. Wit bolletje. Niet meer doen. Kun je om 15.30 niets eten?
Nou ja ziet er in het geheel wel netjes uit.
Oud 19-01-2005, 15:08
Verwijderd
Vandaag

8.00
2 boterhammen + veel sla en een beetje eiersalade
melk

(tussendoor kon ik niets eten -> werken zonder pauze)

13.30
1 bord boerenkool
1 klein stukje rookworst
1/2 bakje blanke vla

15.30
2 mandarijnen

16.30
1 beschuit + honing
thee

18.00
2 a 3 boterhammen (1 met ei, rest met vleeswaar)
melk

rond 21 misschien nog een cracker, fruit of yoghurt ofzo..
Oud 19-01-2005, 15:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 19-01-2005 @ 16:08 :
Vandaag

8.00
melk

13.30
1 bord boerenkool
1 klein stukje rookworst
1/2 bakje blanke vla

15.30
2 mandarijnen

16.30
1 beschuit + honing
thee

18.00
2 a 3 boterhammen (1 met ei, rest met vleeswaar)
melk

rond 21 misschien nog een cracker, fruit of yoghurt ofzo..
Eiersalade, rookworst. Optimel vla?
Je eet wel erg weinig.
Oud 19-01-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 19-01-2005 @ 16:11 :
Eiersalade, rookworst. Optimel vla?
Je eet wel erg weinig.
Normale vla, KLEIN stukje rookworst en BEETJE eiersalade..
Maar oke.. beter niet idd..
Maar goed, ik ben voor mezelf dan ook lang niet zo streng als jij.. Ik mag veel meer van mezelf, want ook MET rookworst, eiersalade en gewone vla kan je afvallen en gezond eten..

Heb vandaag idd te weinig gegeten.. mss dat ik zo naast die beschuit met honing nog een boterham neem met kipfilet ofzo..
Had vandaag niet zoveel trek.. maar moet toch echt nog even wat gaan eten!

Ik zou trouwens weleens jouw dagschema willen zien..
Ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar.. wat jij zeg maar ideaal vindt..

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 15:27.
Oud 19-01-2005, 15:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 19-01-2005 @ 16:16 :
Normale vla, KLEIN stukje rookworst en BEETJE eiersalade..
Maar oke.. beter niet idd..
Maar goed, ik ben voor mezelf dan ook lang niet zo streng als jij.. Ik mag veel meer van mezelf, want ook MET rookworst, eiersalade en gewone vla kan je afvallen en gezond eten..

Heb vandaag idd te weinig gegeten.. mss dat ik zo naast die beschuit met honing nog een boterham neem met kipfilet ofzo..
Had vandaag niet zoveel trek.. maar moet toch echt nog even wat gaan eten!
Hmm...goedgoed. Optimel vla smaakt echt even lekker. Eiersalade...tsja zelfgemaakte?
Als ik geen honger heb, en mezelf dwing te eten komt mijn eetlust vanzelf wel. Dan moet ik me de rest van de dag juist inhouden.
Oud 19-01-2005, 16:01
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 19-01-2005 @ 15:42 :
Oh...vergeetachtig. Maar wat voor cardio en krachttraining doe je dan? 2 Uur sporten vanavond? Doe dan eerst krachttraining (wel na warming up van 5 min!! anders scheur je nog wat). Verder ziet je dieet er netjes uit maar kun je in de toekomst een boterham van 1300 naar 1000 uur schuiven. Wit bolletje. Niet meer doen. Kun je om 15.30 niets eten?
Nou ja ziet er in het geheel wel netjes uit.
Ja, ik sport een uur, maar moet ook een uur omkleden/douchen/fietsen/sauna etc..

Zoals ik al zei ging de planning een beetje mis omdat ik veel tussenuren had en toen 3 achter elkaar een winkel heb doorgespit en toen pas kon eten (A)
Oud 19-01-2005, 16:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-01-2005 @ 17:29 :
Op de site van Slimfast kun je zo'n nieuwe reep bestellen, low carb. Gratis Misschien leuk om een keer te proberen?
Waar dan? Kan het niet vinden. Ik doe niet aan dit soort dingen hoor maar als het free is why not.
Oud 19-01-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 19-01-2005 @ 17:41 :
Waar dan? Kan het niet vinden. Ik doe niet aan dit soort dingen hoor maar als het free is why not.
Staat boven op de pagina heb er net ook al een besteld

Trouwens, ik ben al een tijdje op zoek naar een (goedkope) stappenteller.. misschien dat iemand hier weet waar ik die vinden kan?
Oud 19-01-2005, 17:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Gevonden. Thanks.
Oud 19-01-2005, 17:14
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 19-01-2005 @ 17:48 :
Staat boven op de pagina heb er net ook al een besteld

Trouwens, ik ben al een tijdje op zoek naar een (goedkope) stappenteller.. misschien dat iemand hier weet waar ik die vinden kan?
Ze waren laatst voor 4/5 euro bij de kruidvat

Ik zou zeggen, hou je ogen open voor drogistenkrantjes ed., daar komen ze regelmatig voorbij!
Oud 19-01-2005, 17:23
Delicate
Delicate is offline
M'n moederrr is echt kut bezig zeg.
Ik mag van haar persé niet meer eten na zessen, omdat ik dat zou opslaan bladiebla. Iemand een goed tegenargument om 's avonds wél iets te eten of heeft men moeder gelijk?

Dus dat wordt geen eten vanavond bladiebla.
Net 2 scheppen gebakken aardappels, 2 scheppen sla en 2 tartaartjes gehad. En een bakje kwark met zoetstof ..

Grmbl

Terwijl ik gewoon 2,5 kilo ben afgevallen en alles
Oud 19-01-2005, 17:36
kliwie
kliwie is offline
je moeder moet niet zo zeuren. als jij 's avonds honger hebt dan moet je gewoon eten!! en zowiezo, je weet toch dat je het beste om de 2/3 uur kunt eten, dat geld ook voor 's avonds. en je kunt het beste kwark eten, met zoetstof als je dat lekker vind inderdaad of een beetje jam of een beetje honing. honing is misschien niet zo goed qua kcl, maar wel heel goed voor andere dingen, en erg lekker!
Oud 19-01-2005, 17:37
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 17:15 :
En ik zou denk ik eerder richting meer gaan dan richting minder.

ff een vraagje, met name aan MeelFriek en MightyDuck, denk ik: via dat gebeuren wat MD zo mooi heeft uitgewerkt, ik ben er vanuit gegaan dat ik een endomorf ben (anders weet ik het ook niet ), dan moet de verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten dus 50% - 30% - 20% zijn...nu zit ik vandaag alleen op 77% - 16% - 7% (ik heb het toevallig nu eens uitgerekend)...is dat een "ramp"? En hoe doen jullie dat met voedingsmiddelen kiezen om precies op/rond de goede verhoudingen uit te komen?
Mwa volledig endomorf komt niet vaak voor, dat zou betekenen dat je bij een gering calorie overschot al vet zou worden. Is mogelijk, naar veel is ook gelegen aan je levensstijl/dagelijkse inspanning etc. Plus dat vrouwen over het algemeen eerder vet aanzetten, hormonaal gebeuren.

In den beginne gaat het er natuurlijk om (aangenomen dat je stofwisseling loopt zoals ie dient te lopen en je daar je voorbereiding voor gedaan hebt!) dat je kcalinname lager is dan nodig, zo ja, dan zou je af moeten vallen.

However, de verhoudingen, 55 - 15 - 30 is wat aangeraden word voor de doorsnee mens door het voedingscentrum, echter 50 - 10 - 40 is wat veel al gegeten word. (KEV uiteraard)

Je vergeet echter een paar dingen:

Vetten:

Vetten zijn nodig, om de redenen dat onverzadigde vetzuren vereist zijn voor het goed functioneren van hart bloedvaten cholesterol etc. De vetten uit de omega familie, 3, 6, 9 o.a. hebben een voorspoedige werking op het afweersysteem en zelfs de schildklier.

Als laatste is zelfs (een beetje) verzadigd vet welkom, sinds aangetoond is dat verzadigd vet helpt de hormoonspiegels optimaal te houden.

Plus, wanneer er een relevant gedeelte binnen het dieet uit vetten word aangeleverd, ter gratie van koolhydraten, raakt het lichaam er meer aan gewoon om lipide brandstoffen te gebruiken. (hetgeen ook van pas komt bij het makkelijker verbranden van lichaamsvet bij aerobe inspanningen)

Proteine:

Naast het feit dat proteine spiereiwit opbouwt, repareert, en in stand houd, het lichaam op andere plaatsen repareert (denk aan een wondje oid, praktijk wijst uit dat het sneller geneest bij een hoge proteine inname) is proteine om nog een aantal redenen van belang.

Het afbreken van aminozuurketens tot opneembare moleculen is voor het lichaam de zwaarste taak binnen de vertering van macronutriënten. Koolhydraten en vetten verteren makkelijker.

Als gevolg van de verhoogde enzym productie loopt de verbruikte energie bij de vertering op, simpelweg treed bij de vertering van proteine een groter thermogeen effect op dan bij de vertering van koolhydraten en vetten, wat uiteraard weer caloriën scheelt. Het zullen er geen 1000 op een dag zijn maar alles is meegenomen.

Als laatste, proteinen hebben een veel trager en uiteraard dus ook stabiliserender effect op het bloedglucose. O.a. door genoemde trage vertering. (Ja, niet alleen koolhydraten hebben hier invloed op, proteine en vetten ook, hetzij in veel mindere mate) Plus dat een aardige hoeveelheid proteine tijdens een maaltijd een vertragende werking zal hebben op de opname van andere voedingsstoffen die je er bij eet.

Dus daarom is je verhouding niet goed. Maak er maar liever 50- 20 - 30 van of zelfs 45 - 25 - 30.

Hoe ik dat uitreken? Lang geleden ben ik met een calorieboekje aan tafel gaan zitten, alles berekend, en vervolgens de koelkast leeggeroofd om alle etiketten te bekijken en zo de juiste voedingsmiddelen in de juiste hoeveelheden bij elkaar te puzzelen.

Sindsdien eet ik vrijwel dagelijks hetzelfde (natuurlijk met inbegrip van vitamine en mineralen suppletie, groeten en fruit etc) en ach, na verloop van tijd ga je voedingsmiddelen, werking en toepassing uit je hoofd kennen en word het een automatisme om van een (hoeveelheid van) een product de voedingswaarden te noemen.

Time is you're friend op dat gebied.
Oud 19-01-2005, 17:46
droppiej
droppiej is offline
hey
wat ik vandaag gegeten heb..-->>

half 6 2x boterham met hagelslag (volkoren)
half 9 2 x boterham met hageslag en een appel
half 1 1 bruin bolletje..ook volkoren en dan gedompeld in cup a soup...tomato..

verwachting

tegen een uur of 3 een sinaasappel en wie weet een pakje crackers

en tegen een uur of 6 a 7 ga ik uieten..
ziet er wel goed uit

alleen de verleiding is groot om patatjes te nemn ...dit is de eerste keer dat ik weer uit eten ga sinds ik op dieet ben..wel een week ..maar k neem gewoon fajita's ...dat is nl. gelijk aan 1 aardappel..zei me dietiste...maar dan moet je wel normaal opscheppen..
Oud 19-01-2005, 17:53
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 19-01-2005 @ 18:46 :
hey
wat ik vandaag gegeten heb..-->>

half 6 2x boterham met hagelslag (volkoren)
half 9 2 x boterham met hageslag en een appel
half 1 1 bruin bolletje..ook volkoren en dan gedompeld in cup a soup...tomato..

verwachting

tegen een uur of 3 een sinaasappel en wie weet een pakje crackers

en tegen een uur of 6 a 7 ga ik uieten..
ziet er wel goed uit

alleen de verleiding is groot om patatjes te nemn ...dit is de eerste keer dat ik weer uit eten ga sinds ik op dieet ben..wel een week ..maar k neem gewoon fajita's ...dat is nl. gelijk aan 1 aardappel..zei me dietiste...maar dan moet je wel normaal opscheppen..
Hagelslag is echt niet goed.
Zou goed zijn als je je inhoudt met patattekes, wel verleidelijk he

En : Wnr krijg je nou dat schema dan?
Oud 19-01-2005, 17:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 19-01-2005 @ 18:37 :
Dus daarom is je verhouding niet goed. Maak er maar liever 50- 20 - 30 van of zelfs 45 - 25 - 30.
Tegen mij zei je 30-40-30 vet/koolh./eiwit
naja je zei 20-40-40 maar ikheb het veranderd. Maar toch anders
Heb je me geblokt trouwens? If so, sorry dat ik atlijd zoveel vragen stel.
Oud 19-01-2005, 17:59
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 19-01-2005 @ 10:53 :
Hagelslag is echt niet goed.
Zou goed zijn als je je inhoudt met patattekes, wel verleidelijk he

En : Wnr krijg je nou dat schema dan?
jah sorry..kaas was op en we hebben niks anders in huis wat lekker is...

en ik krijg als het goed is vandaag de schema...ze gaat het nu faxen...
..

en ik neem rijst
Oud 19-01-2005, 18:01
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 19-01-2005 @ 18:59 :
jah sorry..kaas was op en we hebben niks anders in huis wat lekker is...

en ik krijg als het goed is vandaag de schema...ze gaat het nu faxen...
..

en ik neem rijst
Je hoeft aan mij geen verantwoording af te leggen hoor Maar ja, misschien een idee om er iets meer achteraan te zitten om altijd iets gezonds in huis te hbben?

Ok Laat je nog even lezen?

En rijst is wel goed, liefst volkoren, dat vult meer
Oud 19-01-2005, 18:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag gegeten:
9.00 uur: twee boterhammen met honing en een met niets

13.00 uur: drie boterhammen zonder beleg en een restje tofu/brocolli/roerbakgroente/mie-prutje

15.00 uur: twee kopjes thee en een heel klein stukje pure chocola (voor het leren )

17.00 uur: pakje naturel Sultana's

18.30 uur: pasta uit zo'n zakje waar alleen nog water bij moet (had geen zin om te koken)

Vanavond nog wat drinken (dat spul was zout) en een mandarijntje.
Oud 19-01-2005, 18:27
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 19-01-2005 @ 18:59 :
Tegen mij zei je 30-40-30 vet/koolh./eiwit
naja je zei 20-40-40 maar ikheb het veranderd. Maar toch anders
Heb je me geblokt trouwens? If so, sorry dat ik atlijd zoveel vragen stel.
Je geblockt, nee

30 - 40 - 30 is ideaal... voor een bodybuilder! Hoewel ik dan liever helemaal door zou trekken naar 25 - 55 - 20 KEV.

40 - 40 - 20 is principieel ideaal om te starten met dieeten maar leonoor is zover ik me herinner (lichamelijk) niet in staat zoveel proteine te verwerken.

Het geld voor normale personen onder normale omstandigheden die op hun lijn willen letten. Diep dieeten gaat idd nog hoger in proteine en lager in koolhydraten op.

Maar idd misschien zaai ik teveel verwarring zo. De stelling 50 - 20 - 30 KEV geld voor normale omstandigheden voor een normaal persoon die op gewicht wil blijven en gezond/gebalanceerd wil eten.

Persoonlijk zie ik er het nut niet zo van in voor normale personen om boven de 40% aan proteinen te gaan.

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 18:34.
Oud 19-01-2005, 18:39
Verwijderd
Uiteindelijk is het geworden.. ->

8.00
melk

13.30
1 bord boerenkool
1 klein stukje rookworst
1/2 bakje blanke vla

15.30
2 mandarijnen

16.30
2 beschuiten + honing
mandarijn
thee

18.00
1 boterham met ei
1 boterham honing
cup a soup

Mss zo nog een boterham erbij eten.. want het is wel te weinig vind ik..
Iig zo nog wat fruit
Oud 19-01-2005, 18:40
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 19-01-2005 @ 18:23 :
M'n moederrr is echt kut bezig zeg.
Ik mag van haar persé niet meer eten na zessen, omdat ik dat zou opslaan bladiebla. Iemand een goed tegenargument om 's avonds wél iets te eten of heeft men moeder gelijk?

Dus dat wordt geen eten vanavond bladiebla.
Net 2 scheppen gebakken aardappels, 2 scheppen sla en 2 tartaartjes gehad. En een bakje kwark met zoetstof ..

Grmbl

Terwijl ik gewoon 2,5 kilo ben afgevallen en alles
OMG.. kan ik weer beginnen.. staat het niet nog ergens?

Hoe groter de frequentie in aanvoer van voedingsstoffen hoe guller het lichaam energie verbrand. Ook in de avond eet je gewoon door, zolang je niet boven je dagelijkse behoefte uit komt hoef je je geen zorgen te maken over aankomen.

Indien er niets aangevoerd word daalt de stofwisseling alsmede de energieverbranding!
Oud 19-01-2005, 18:41
Nebel
Nebel is offline
Ik ben ziek (blaasontsteking), maar vanochtend gewogen: 62.8 nog steeds.

8:30: eigengebakken boterham honing, glas optimel
11:00 1 appel met een paar rozijntjes
13:30 eigengebakken boterham met glas optimel en 3 tomaten en matze cracker (zonder beleg)
17:00 mandarijn, kiwi, cup a soup helder paddestoelen
19:00 oosterse mie met kipreepjes, gebakken ei en roerbakgroenten. Sla met komkommer, toscaanse dressing. Yoghurt met kersen als toetje.
Oud 19-01-2005, 18:41
Verwijderd
Zoals ik al zei heb ik een aantal dagen met de buikgriep gezeten. Ik kon echt nauwelijks wat eten en heb een aantal dagen op alleen beschuit, bouillon en een klein beetje fruit geleefd. Echt niet fijn, behalve de misselijkheid en buikklachten door de buikgriep voelde ik me dus ook ontzettend slap/duizelig doordat ik amper wat kon eten.

Maar... Vandaag ging het weer harstikke goed, en dat was duidelijk te merken aan mijn eetlust. Mijn lichaam wilde haar energiepeil weer zo snel mogelijk 'aanvullen' volgensmij, en ik heb de hele dag gesnoept. Niet echt gezond dus, vooral als je net ziek bent geweest. Maar qua calorieën viel het wel mee, en ik in ieder geval wel genoeg groente gegeten.

's Morgens
1 appel (60 kcal)
1 luxebroodje wit (130 kcal)

's Middags
2 sneeën volkorenbrood (180 kcal)
2 broodbeleg halvajam (40 kcal)
+/- 300 gram komkommer (30 kcal)

's Avonds
1 stukje kipfilet (120 kcal)
+/- 300 gram sla (30 kcal)
1 opscheplepel mais (20 kcal)

Toetje
+/- 100 gram chocoladeijs (220 kcal)

Tussendoor
1 zakje M&M's met chocolade (220 kcal)
1 grote gevulde koek (430 kcal)

Gedronken
2 glazen cola light (0 kcal)
1,5 tot 2 liter water (0 kcal)
4 koppen thee (0 kcal)

Totaal kcal: 1480

Nee, geen boter op de boterhammen, dat vind ik niet lekker in combinatie met jam. En ook geen dressing op de sla, ik ben niet zo'n sausjes-persoon. En de thee was zonder melk/suiker en het luxebroodje was zonder beleg.

Ik had trouwens zostraks een 'ingeving'. Misschien moet ik me toch maar neerleggen bij mijn gewicht van 57/58 kg, en niet streven naar 55 kg of nog minder, omdat dat onrealistisch en 'op het randje van' ongezond is. En verder ga ik me niet meer alle lekkere dingen ontzeggen (want ik eerst wel te vaak deed).

Ik deed bijvoorbeeld eerst alleen magere smeerkaas en halvajam op mijn boterhamen, omdat het weinig kcal bevat. Alleen met de smeerkaas heb ik het nu helemaal gehad, en in jam heb ik ook even geen zin meer. Dus ik heb net mijn lunchpakketje voor morgen op school alvast klaargemaakt en in de koelkast gelegd, bestaande uit:

1 appel
1 meergranenbroodje met halfvolle roomboter en hageslag
1 meergranenbroodje met halfvolle roomboter en schuddebuikjes
1 pakje sultana yoghurt&fruit

En daar ga ik morgenmiddag echt van genieten!
Oud 19-01-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-01-2005 @ 19:41 :
En verder ga ik me niet meer alle lekkere dingen ontzeggen
Niet iedereen zal het er mee eens zijn hier op het forum.. maar zo denk ik ook! Ik ben van plan dit "dieet" de rest van mn leven zo'n beetje te gaan volhouden..
Nja, nu wat strenger.. en als ik op gewicht ben gewoon gezond eten..
maar in mijn dieet komt ook hagelslag, taart, chips etc voor
ik denk dat dat helemaal niet erg is, zolang het maar niet teveel wordt
Oud 19-01-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 19-01-2005 @ 19:48 :
Niet iedereen zal het er mee eens zijn hier op het forum.. maar zo denk ik ook! Ik ben van plan dit "dieet" de rest van mn leven zo'n beetje te gaan volhouden..
Nja, nu wat strenger.. en als ik op gewicht ben gewoon gezond eten..
maar in mijn dieet komt ook hagelslag, taart, chips etc voor
ik denk dat dat helemaal niet erg is, zolang het maar niet teveel wordt
In mijn 'echte dieet' kwam geen hageslag, taart of chips voor, vrijwel helemaal niets. Ik ontzegde me veel te veel. Ik ben wel in totaal 13 a 14 kg afgevallen door streng te lijnen, dus het heeft me wel wat opgeleverd. Maar ik was veel te streng voor mezelf, en af en zag ik het echt niet meer zitten. Dus ik kan je wel aanraden af en toe wat te snoepen / snacken tussendoor, om jezelf te belonen en motiveren. Als je het met mate doet moet het zeker kunnen!

Ik ben nu eigenlijk al 'op gewicht'. Met 57/58 kg en 1.72 m heb ik een BMI van 19-komma-iets. Eerst wilde ik nog wat meer afvallen, naar de 55 kg, maar de laatste dagen ben ik me gaan realiseren dat het 55 kg misschien een onrealistisch streven is, en met 55 kg heb een BMI van 18,5 dus het is 'net op het randje'. Dus nu probeer ik alleen op gewicht te blijven, en evengoed gezond te blijven eten! (En vooral niet aan te komen! )

+ @Sassiefje: Beterschap! Ik ben gelukkig net weer (een beetje) beter. Of nog beter; bijna helemaal beter. In het weekend kon ik met moeite een beschuit binnehouden, en vanmiddag kon ik in een keer een grote gevulde koek eten zonder er ook maar een beetje misselijk van te worden.

Je avondeten klinkt trouwens erg lekker! Oosterse mie met kipreepjes, gebakken ei en roerbakgroenten.

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 19:02.
Oud 19-01-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 19-01-2005 @ 18:37 :
Je vergeet echter een paar dingen:
Die vergeet ik niet. Maar ik eet gewoon te weinig dingen waar vetten in zitten kennelijk.

Mbt proteine, waar zit dat veel in? Of zijn dat de eiwitten?

Qua voedingswaarden zit er redelijk wat in m'n hoofd en de rest is simpel op te zoeken, maar mijn hoofd rekent het niet automatisch om in percentages (van het totaal) enz. En dat was waar het me om ging.
Oud 19-01-2005, 19:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2005 @ 20:04 :
Die vergeet ik niet. Maar ik eet gewoon te weinig dingen waar vetten in zitten kennelijk.

Mbt proteine, waar zit dat veel in? Of zijn dat de eiwitten?

Qua voedingswaarden zit er redelijk wat in m'n hoofd en de rest is simpel op te zoeken, maar mijn hoofd rekent het niet automatisch om in percentages (van het totaal) enz. En dat was waar het me om ging.
Proteinen zijn eiwitten ja (in Belgie noemen ze het bijv. altijd proteinen)
Oud 19-01-2005, 19:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 19-01-2005 @ 19:27 :
Je geblockt, nee

30 - 40 - 30 is ideaal... voor een bodybuilder! Hoewel ik dan liever helemaal door zou trekken naar 25 - 55 - 20 KEV.

40 - 40 - 20 is principieel ideaal om te starten met dieeten maar leonoor is zover ik me herinner (lichamelijk) niet in staat zoveel proteine te verwerken.

Het geld voor normale personen onder normale omstandigheden die op hun lijn willen letten. Diep dieeten gaat idd nog hoger in proteine en lager in koolhydraten op.

Maar idd misschien zaai ik teveel verwarring zo. De stelling 50 - 20 - 30 KEV geld voor normale omstandigheden voor een normaal persoon die op gewicht wil blijven en gezond/gebalanceerd wil eten.

Persoonlijk zie ik er het nut niet zo van in voor normale personen om boven de 40% aan proteinen te gaan.
Oh...dus ideaal voor mij is.... 40-40-20? Maar ik ben niet pas net gestart. En ik wil nog steeds afvallen btw. Dus nu heb ik 40 koolhydraten, 30 vet, 30 proteine.

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 20:02.
Oud 19-01-2005, 20:05
Verwijderd
Als ik Overgewicht.nl de Eet&Beweegwijzer start en mijn gegevens invoer, dat wil zeggen:

Lengte: 1.72 m
Startgewicht: 57 kg
Streefgewicht: 57 kg

Wat voor soort werk doe je het grootste gedeelte van de week?
> Met name zittend werk. Bijvoorbeeld taxichauffeur, secretaresse of ander bureau werk.
Hoeveel lichaamsbeweging krijg je dagelijks naast de beweging die je krijgt door je werk?
> Ik wandel of fiets minder dan 3 maal per week 1 uur of dagelijks minder dan een half uur.
Wat doe je verder wekelijks aan sport?
> Ik sport meer dan 5 uur in de week.

Dan rekent dat ding voor me uit dat ik 1740 kcal en 59 gr vet binnen mag krijgen om dat gewicht van 57 kg te behouden. Dit lijkt me erg laag/weinig, ik dacht altijd dat ik als 16 jarige van het vrouwelijke geslacht en zo'n 8 uur sport in de week tussen de 2200 en 2500 kcal mocht eten om op gewicht te blijven.
Oud 19-01-2005, 20:11
Verwijderd

Niks gegeten, behalve een melkbiscuit, tot het avond eten omdat ik me ze ongelofelijk rot voelde. toen hutsput met worst

en nu net twee zandkoekjes (dat valt nog mee) en twee boterkoekreepjes . lekker stom dus
Oud 19-01-2005, 20:19
droppiej
droppiej is offline
oowh trouwens
ik moest ook bloed laten prikkenm omdat ik TE zwaar ben
en mijn bloed is perfect YES
was heel vrolijk...en k krijg vandaag en misschien morgen pas mijn dieet...gaat lkkr zeg
Oud 19-01-2005, 20:24
Verwijderd
@Zopje: Waarom voelde je je zo rot dan? Door het eten, of had het andere reden? En die koekjes, af en toe moet dat kunnen! Morgen gewoon de draad weer oppakken, dan gaat het vast weer goed.

@Girl*Korsou: Hoeveel ben je te zwaar dan? En wat voor dieet krijg je en van wie?
Oud 19-01-2005, 20:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 19-01-2005 @ 21:19 :
oowh trouwens
ik moest ook bloed laten prikkenm omdat ik TE zwaar ben
en mijn bloed is perfect YES
was heel vrolijk...en k krijg vandaag en misschien morgen pas mijn dieet...gaat lkkr zeg
En je zou hem gister krijgen. Luie dietiste. Herinner haar er ff aan waar je haar voor betaald. Gefeliciteerd met je bloed trouwens...
Oud 19-01-2005, 20:32
Verwijderd
Ik heb laatst ook bloed moeten laten prikken, ter controle. Een half jaar geleden (of misschien al langer) voelde ik me telkens duizelig/slap/etc en toen hebben ze een bloedonderzoek bij me gedaan. Wat bleek; Ik had een chronisch vitamine B12 tekort en een IJzer (kreatinine) tekort. Met als vermoedelijk oorzak dat ik 3 jaar vegetariër ben geweest.

Dus toen heb ik een tijdje bruistabletten in moeten nemen voor het IJzer tekort (Bah, wat waren die dingen goor!) en 3 weken lang, om de week, naar de huisarts voor een vitamine B12 injectie. (Oh joy... ) Maar bij de controle laatst bleek alles weer in orde! De bruistabletten en injecties hebben dus hun werk gedaan!

En gisteravond heeft mijn vader ook even mijn bloeddruk gemeten. Ik had 112/69, vrij laag dus, maar wel goed/gezond.
Oud 19-01-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-01-2005 @ 21:24 :
@Zopje: Waarom voelde je je zo rot dan? Door het eten, of had het andere reden? En die koekjes, af en toe moet dat kunnen! Morgen gewoon de draad weer oppakken, dan gaat het vast weer goed.

nogal ruzie met mn vriendje . maar goed. verder had ik niks gegeten dus opzich heb ik niet heel erg veel te veel gekregen, maar netjes eten is het absoluut niet. en morgen weer oppakken idd.
Oud 19-01-2005, 21:03
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-01-2005 @ 13:24 :

@Girl*Korsou: Hoeveel ben je te zwaar dan? En wat voor dieet krijg je en van wie? [/B]
ik moet 15 kilo afvallen, dan zit ik al goed..ik weeg nu 90 kilo en ben 1.70 ...maar mijn dietiste rekent het via mijn vet zelf zeg maar..ik moest zo'n apparaat vasthouden en toen zei die mijn vetpercentage en moet dus rond de 10 a 15 procent eraf..maar ik wil zelf langzaam naar de 70 kilo toe werken..
en ik ben sowieso stevig van mezelf, ik hoef dus van mij apart niet 60 kilo te wegen, maar ik woon op Curacao, en sporten tsjah,...ik kan niet echt helemaal de taal hierzo dus het blijft bij het lopen en hardlopen gewoon op straat, in nederland deed ik aan korfbal en basketbal en had ik ook nog 3 x per week gym, dus toen k verhuisde ben k zo dik geworden..helaas..en ik eet te weinig..dus alles wat ik eet slaat me lichaam meteen op..maar ik denk echt dat morgen hier mijn dieet staat ...idd een LUIE dietiste..maar k denk dat het meer aan haar kennis ligt van de pc's
Oud 19-01-2005, 21:26
Verwijderd
08:30 500 ml Fruit-shake (na sporten)
10:00 Boterham met l-jam
10:45 Mandarijn
11:45 Sla/Ui/Tomaat met light ranch dressing, twee stukken frans brood met boter, water
15:00 Boterham met l-jam
16:30 1 cup-a-soup tomaat, 1/2 grapefruit, thee
18:00 2 getoaste bruine boterhammen met tonijn, mok groenten/kippesoep,
20:30 1/2 cup walnoten, 1/2 cup gedroogd fruit, eiwit

500 ml Fruitshake: 1/2 shredded wheat, 200 ml halvolle melk, 1/2 cup blueberries, 4 aardbeien, 125 ml fruityoghurt.

Mischien komt er om half 11 nog een kop boulion bij, dnek het niet, ik denk dat ik rond 10 uur op bed ga, ik heb voor het ontbijt gesport. Frans brood met boter was niet helemaal super, en mnouders kookten geen warm eten... maar voor de rest vond ik het wel goed zitten op zich?

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 21:35.
Oud 19-01-2005, 21:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Netjessssssss hoor
Oud 19-01-2005, 22:01
Delicate
Delicate is offline
De hele avond niks gegeten
Oud 19-01-2005, 22:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 19-01-2005 @ 23:01 :
De hele avond niks gegeten
Heb je niet tegen je moeder gezegd wat MightyDuck had gezegd? Jezus... praat er met je dietiste over en laat haar je moeder overhalen.
Oud 19-01-2005, 22:03
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 19-01-2005 @ 23:02 :
Heb je niet tegen je moeder gezegd wat MightyDuck had gezegd? Jezus... praat er met je dietiste over en laat haar je moeder overhalen.
Ik las hem net dus vertel het in de morgen.
Moet lukken
Oud 19-01-2005, 22:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 19-01-2005 @ 23:03 :
Ik las hem net dus vertel het in de morgen.
Moet lukken
Ok dan. Krijg je zo geen honger? Jezus. Maar geen koekjes in de avond he. Liever ook niet iets met veel koolhydraten.
Oud 19-01-2005, 22:05
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 19-01-2005 @ 23:04 :
Ok dan. Krijg je zo geen honger? Jezus. Maar geen koekjes in de avond he. Liever ook niet iets met veel koolhydraten.
Niet heel erge honger, wel veel trek en alles.
Nee, zal erom denken!
Oud 19-01-2005, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 19-01-2005 @ 23:05 :
Ik bedoel er niets mee hoor, maar hoe oud ben je? Ik vraag me gewoon af hoe jou moeder je kan verbieden te eten...?

Ikzelf wordt stront-sjagereinig als ik niet eet, en als mijn moeder er tegen ingaat als ik iets eten wil als zij bijvoorbeeld het aanrecht net opgeruimd heeft, dan zeg ik dus bv dat ik iets gezonds maak, dat ik trek heb omdat ik bv al twee uur niets gehad heb en dat ik alles opruim. Meestal zeurt ze dan wat minder en dus idd laat haar even lezen wat MD uitgelegd heeft, want eten op de avond is helemaal niet slecht voor je. het ligt er maar net aan WAT je precies naar binnen krijgt.
Topic gesloten

Regels voor berichten