![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Eva16 schreef op 19-01-2005 @ 14:47 :
Zou iemand misschien weten of je veel aankomt door veel eieren te eten? Ik ben namelijk gek op eieren en ik zou graag willen afvallen. Alvast bedankt ![]() Ei is op zich goed, alleen in het eigeel zit ongeveer 6gram vet per ei... mischien niet ideaal om dan een paar stuks te eten op een dag, helemaal niet als je op dieet bent... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Nou ja ziet er in het geheel wel netjes uit. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je eet wel erg weinig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar oke.. beter niet idd.. Maar goed, ik ben voor mezelf dan ook lang niet zo streng als jij.. Ik mag veel meer van mezelf, want ook MET rookworst, eiersalade en gewone vla kan je afvallen en gezond eten.. Heb vandaag idd te weinig gegeten.. mss dat ik zo naast die beschuit met honing nog een boterham neem met kipfilet ofzo.. Had vandaag niet zoveel trek.. maar moet toch echt nog even wat gaan eten! Ik zou trouwens weleens jouw dagschema willen zien.. Ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar.. wat jij zeg maar ideaal vindt.. Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 15:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik geen honger heb, en mezelf dwing te eten komt mijn eetlust vanzelf wel. Dan moet ik me de rest van de dag juist inhouden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zoals ik al zei ging de planning een beetje mis omdat ik veel tussenuren had en toen 3 achter elkaar een winkel heb doorgespit en toen pas kon eten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Trouwens, ik ben al een tijdje op zoek naar een (goedkope) stappenteller.. misschien dat iemand hier weet waar ik die vinden kan? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zou zeggen, hou je ogen open voor drogistenkrantjes ed., daar komen ze regelmatig voorbij! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
In den beginne gaat het er natuurlijk om (aangenomen dat je stofwisseling loopt zoals ie dient te lopen en je daar je voorbereiding voor gedaan hebt!) dat je kcalinname lager is dan nodig, zo ja, dan zou je af moeten vallen. However, de verhoudingen, 55 - 15 - 30 is wat aangeraden word voor de doorsnee mens door het voedingscentrum, echter 50 - 10 - 40 is wat veel al gegeten word. (KEV uiteraard) Je vergeet echter een paar dingen: Vetten: Vetten zijn nodig, om de redenen dat onverzadigde vetzuren vereist zijn voor het goed functioneren van hart bloedvaten cholesterol etc. De vetten uit de omega familie, 3, 6, 9 o.a. hebben een voorspoedige werking op het afweersysteem en zelfs de schildklier. Als laatste is zelfs (een beetje) verzadigd vet welkom, sinds aangetoond is dat verzadigd vet helpt de hormoonspiegels optimaal te houden. Plus, wanneer er een relevant gedeelte binnen het dieet uit vetten word aangeleverd, ter gratie van koolhydraten, raakt het lichaam er meer aan gewoon om lipide brandstoffen te gebruiken. (hetgeen ook van pas komt bij het makkelijker verbranden van lichaamsvet bij aerobe inspanningen) Proteine: Naast het feit dat proteine spiereiwit opbouwt, repareert, en in stand houd, het lichaam op andere plaatsen repareert (denk aan een wondje oid, praktijk wijst uit dat het sneller geneest bij een hoge proteine inname) is proteine om nog een aantal redenen van belang. Het afbreken van aminozuurketens tot opneembare moleculen is voor het lichaam de zwaarste taak binnen de vertering van macronutriënten. Koolhydraten en vetten verteren makkelijker. Als gevolg van de verhoogde enzym productie loopt de verbruikte energie bij de vertering op, simpelweg treed bij de vertering van proteine een groter thermogeen effect op dan bij de vertering van koolhydraten en vetten, wat uiteraard weer caloriën scheelt. Het zullen er geen 1000 op een dag zijn maar alles is meegenomen. Als laatste, proteinen hebben een veel trager en uiteraard dus ook stabiliserender effect op het bloedglucose. O.a. door genoemde trage vertering. (Ja, niet alleen koolhydraten hebben hier invloed op, proteine en vetten ook, hetzij in veel mindere mate) Plus dat een aardige hoeveelheid proteine tijdens een maaltijd een vertragende werking zal hebben op de opname van andere voedingsstoffen die je er bij eet. Dus daarom is je verhouding niet goed. Maak er maar liever 50- 20 - 30 van of zelfs 45 - 25 - 30. Hoe ik dat uitreken? Lang geleden ben ik met een calorieboekje aan tafel gaan zitten, alles berekend, en vervolgens de koelkast leeggeroofd om alle etiketten te bekijken en zo de juiste voedingsmiddelen in de juiste hoeveelheden bij elkaar te puzzelen. Sindsdien eet ik vrijwel dagelijks hetzelfde (natuurlijk met inbegrip van vitamine en mineralen suppletie, groeten en fruit etc) en ach, na verloop van tijd ga je voedingsmiddelen, werking en toepassing uit je hoofd kennen en word het een automatisme om van een (hoeveelheid van) een product de voedingswaarden te noemen. Time is you're friend op dat gebied. ![]() ![]()
||
Citaat:
Zou goed zijn als je je inhoudt met patattekes, wel verleidelijk he ![]() En : Wnr krijg je nou dat schema dan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
naja je zei 20-40-40 maar ikheb het veranderd. Maar toch anders Heb je me geblokt trouwens? If so, sorry dat ik atlijd zoveel vragen stel. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en ik krijg als het goed is vandaag de schema...ze gaat het nu faxen... ![]() en ik neem rijst ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ok ![]() En rijst is wel goed, liefst volkoren, dat vult meer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() 30 - 40 - 30 is ideaal... voor een bodybuilder! Hoewel ik dan liever helemaal door zou trekken naar 25 - 55 - 20 KEV. 40 - 40 - 20 is principieel ideaal om te starten met dieeten maar leonoor is zover ik me herinner (lichamelijk) niet in staat zoveel proteine te verwerken. ![]() Het geld voor normale personen onder normale omstandigheden die op hun lijn willen letten. Diep dieeten gaat idd nog hoger in proteine en lager in koolhydraten op. Maar idd misschien zaai ik teveel verwarring zo. De stelling 50 - 20 - 30 KEV geld voor normale omstandigheden voor een normaal persoon die op gewicht wil blijven en gezond/gebalanceerd wil eten. Persoonlijk zie ik er het nut niet zo van in voor normale personen om boven de 40% aan proteinen te gaan.
Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 18:34. |
![]() |
||
Citaat:
Hoe groter de frequentie in aanvoer van voedingsstoffen hoe guller het lichaam energie verbrand. Ook in de avond eet je gewoon door, zolang je niet boven je dagelijkse behoefte uit komt hoef je je geen zorgen te maken over aankomen. Indien er niets aangevoerd word daalt de stofwisseling alsmede de energieverbranding!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nja, nu wat strenger.. en als ik op gewicht ben gewoon gezond eten.. maar in mijn dieet komt ook hagelslag, taart, chips etc voor ![]() ik denk dat dat helemaal niet erg is, zolang het maar niet teveel wordt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben nu eigenlijk al 'op gewicht'. Met 57/58 kg en 1.72 m heb ik een BMI van 19-komma-iets. Eerst wilde ik nog wat meer afvallen, naar de 55 kg, maar de laatste dagen ben ik me gaan realiseren dat het 55 kg misschien een onrealistisch streven is, en met 55 kg heb een BMI van 18,5 dus het is 'net op het randje'. Dus nu probeer ik alleen op gewicht te blijven, en evengoed gezond te blijven eten! (En vooral niet aan te komen! ![]() + @Sassiefje: Beterschap! Ik ben gelukkig net weer (een beetje) beter. Of nog beter; bijna helemaal beter. In het weekend kon ik met moeite een beschuit binnehouden, en vanmiddag kon ik in een keer een grote gevulde koek eten zonder er ook maar een beetje misselijk van te worden. ![]() Je avondeten klinkt trouwens erg lekker! Oosterse mie met kipreepjes, gebakken ei en roerbakgroenten. ![]() Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 19:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Mbt proteine, waar zit dat veel in? Of zijn dat de eiwitten? Qua voedingswaarden zit er redelijk wat in m'n hoofd en de rest is simpel op te zoeken, maar mijn hoofd rekent het niet automatisch om in percentages (van het totaal) enz. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 20:02. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en ik ben sowieso stevig van mezelf, ik hoef dus van mij apart niet 60 kilo te wegen, maar ik woon op Curacao, en sporten tsjah,...ik kan niet echt helemaal de taal hierzo dus het blijft bij het lopen en hardlopen gewoon op straat, in nederland deed ik aan korfbal en basketbal en had ik ook nog 3 x per week gym, dus toen k verhuisde ben k zo dik geworden..helaas..en ik eet te weinig ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee, zal erom denken! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ikzelf wordt stront-sjagereinig als ik niet eet, en als mijn moeder er tegen ingaat als ik iets eten wil als zij bijvoorbeeld het aanrecht net opgeruimd heeft, dan zeg ik dus bv dat ik iets gezonds maak, dat ik trek heb omdat ik bv al twee uur niets gehad heb en dat ik alles opruim. Meestal zeurt ze dan wat minder ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote Voeding en Gezondheid topic #36 Verwijderd | 500 | 08-03-2005 16:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gezond (snel) aankomen, mogelijk ? Zottuh | 51 | 30-08-2004 13:05 | |
Psychologie |
Analyseer je medeforummer! Quiana | 246 | 28-05-2003 13:05 |