![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij deelt wat ik zeg niet, ik wat jij zegt niet, maar ik zeg niet dat jij geen andere mening mag hebben dan ik of andere dingen mag zeggen dan ik. Ik zou het heel fijn vinden als je dat ook niet tegen mij (of anderen) zegt, je mag best reageren dat je het ergens niet mee eens bent en zeggen waarom niet ed, dan kan een ander zelf beslissen of hij het meer eens is met wat jij zegt of dat hij het meer eens is met wat ik zeg. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wat MeelFriek al zei: "Dat wordt over het algemeen gezegd omdat mensen die véél te zwaar zijn snel af moeten vallen omdat het gezondheidsrisico's met zich meebrengt. Het is zaak dat ze zo snel mogelijk veel minder gaan wegen, omdat ze anders grotere kans hebben op hart- en vaatziekten en andere problemen." En of je het daar nou wel of niet mee eens bent, vaak gaat het op die manier. Maar, zoals ik nu ook al voor de derde keer zeg, waar het mij vooral om ging is dat 1200kcal te weinig is voor een meisje dat nog moet groeien en zich nog moet ontwikkelen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Gisteren was het dus 12 uur, en had om 9 uur dus 4 kleine crackertjes met leverpastei gehad en 2 rijstwafels. En ik woon idd in Canada, en dr valt hier te veel sneeuw! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1gram eiwit = 4 kcal 1gram koolhydraten = 4 kcal 1 gram vet = 9 kcal Dus als je op een dag 1500 kcal zou innemen, zou je minimaal 0.2 x 1500 / 9 = 33.3 gram vet in moeten krijgen |
![]() |
||
Citaat:
Hoe minder vet, hoe minder leptine en hoe sneller die productie stil gelegd word wanneer er te weinig kcal word ingenomen. Daarom geld bij mensen met een al vrij laag vetpercentage die toch nog willen afslanken een grotere frequentie aan refeeds en word het kcal verschil minder extreem en word er ipv daarvan wat meer cardio gedaan. Anderzijds is het ook weer zo dat een teveel aan lichaamsvet bijdraagt aan de vorming van progestagenen en de omzetting van testosteron naar oestrogeen, aromatase genoemd. Bij dit proces wanneer de oestrogeenspiegel stijgt en de testosteronspiegel afneemt daalt ook de productie van leptine. Conclusie, een matig hoog vetpercentage valt sneller af dmv een relatief hoge leptine productie en een dus sneller functionerend vetverbruik. Bij een zeer hoog vetpercentage, het obese vlak dus, schopt de hormoonwisselwerking die ik net schrijf dit proces weer in de war. Voor mensen die ernstig veel te zwaar zijn geld idd niet dat ze op 1000kcal kunnen gaan zitten omdat op den lange duur ook voor hun het verhaal van de vertraagde metabole processen op komt, maar ze kunnen een wat extremer kcal verschil creëeren dan iemand die al vrij "droog" is wanneer zij door hun dieet goed te controleren de leptine productie optimaal kunnen houden. Immers, de vetdepots bezitten de mogelijkheid om wanneer zij optimaal gemanipuleerd worden een grote hoeveelheid van dit hormoon aan te maken. Uiteraard speelt ook mee dat bij een juist gebalanceerd dieet de spiegels van testosteron en oestrogeen positief beinvloed worden, wat uiteindelijk aan de basis staat van de mogelijkheid leptine te benutten. Bij het vertragen van de stofwisseling door een te lage, te gestandariseerde (uiteraard refeedloze) en verkeerd gebalanceerde kcal inname gaat het idd om het verbruien van de T3 (schildklierhormoon) productie in de schildklier en de verkeerde manipulatie van de insuline afgifte in de alvleesklier dmv een verkeerd fluctuerende bloedglucose spiegel. Maar naast die zaken is leptine het belangrijkste element. Zoals ik al zei, bij "dikkerds" kan het lichaam dit in geruime mate aanmaken mits het dieet goed in elkaar zit, en kunnen zij het zich daarom permitteren lager in kcal te zitten zonder daar direct schadelijke invloed van te ondervinden op hun metabolisme. Uiteraard moet dit wel nauwgezet in de gaten gehouden worden naarmate de vetmassa daalt en men meer in de buurt komt van een normaal/mollige vetmassa. Verder afslanken bij al "droge" mensen komt voor het overgrote deel voor rekening van het hoog houden van de leptinespiegel om de stofwisseling en vetverbranding optimaal te houden. Wederom een paradox tussen extremen. Dit verklaard iig waarom dikke mensen met de juiste begeleiding relatief veel af kunnen vallen met een sterk kcalbeperkt dieet zonder de gevolgen die de middenmoot met zo'n lage inname over zich heen zou krijgen.
Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 15:42. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hele dikke mensen kunnen een laag kcal dieet omdat ze toch genoeg leptine produceren. Wordt de vetmassa lager moet je oppassen omdat de hoeveelheid leptine afneemt. Bij mensen met een laag vetpercentage moet je die leptine zien te regelen met refeeds. Toch? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Om te profiteren van dit soort stoffen moet eerst de hormoonbalans in de juiste richting uitslaan en dat is bij obese lui dus het eerste wat geregeld moet worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja ok. 2 a 3 boterhammen, maar geen beleg zei je zelf? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Haha heb je dat serieus opgemeten ![]() Hoe bedoel je geen beleg? Ik had op dat broodje geen beleg nee, zou zonde zijn want het was zo al erg lekker, met allemaal zaden (ik kon o.a. zonnebloempitten en lijnzaad eruit halen, verder rijkt mijn kennis niet echt ![]() Er is 's avonds wel nog wat bijgekomen trouwens. Avondeten was pasta met een saus van verse tomaten, aubergine en champignon. Om 7 uur op mijn werk een Balisto reep gekocht, niet echt goed, maar echt gezondere dingen hadden ze niet (Kruidvat), en om 21.30 nog een bakje Griekse yoghurt, ook vet, maar de gewone yoghurt was op. Maar het is beter dan niets, zegmaar ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je zei zoveel boterhammen mét beleg, dat 't daarvoor stond. Dát denk ik niet, met beleg nog. Balisto is trouwens érg slecht, had ik een keer gehaald omdat mijn brood was verdwenen. Later nagezocht, blijkt dat een Lion nog beter is ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En een opgezette buik heb ik ook vrijwel altijd, ligt bij mij volgens mij voedselallergie en aan dat ik vrij veel drink. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar k dronk altijd euhm..baco..en whisky shit...en veel double shots....maar nu drink k voordat ik ga veel water.. en tijdens het uitgaan 1 cola.(light).en als k terug kom dan drink k ook weer veel water, omdat waar k ga. het heet is (het is hier sowieso 30 graden en dan met de hele meute erom heen)>..en ik dans sowieso de hele avond/nacht...als k thuis komt..dan heb k niet honger.(dat schilt weer).... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ga naar n discotheek waar ook een friture bij is, dus ik moet me weer beheersen... Gelukkig ga ik met een vriendin die ook WW doet, dus we zullen ons wel kunnen inhouden. Maarja, dat post ik dan morgen wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat betreft zelfvertrouwen, dat heb ik altijd al best veel gehad eigenlijk. Ook toen ik nog geen gram was afgevallen, dus ik denk niet dat 't daarmee te maken heeft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ehm, ik merk niet dat ik meer aandacht krijg. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nog steeds onzichtbaar wil zijn. |
![]() |
||
Citaat:
en wat was je lengte ookalweer |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |