Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 08:47
Delicate
Delicate is offline
Wat een internationale afvalrace hier
Oud 28-01-2005, 09:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-01-2005 @ 15:05 :
Waarom is het nodig om als iets wat een ander zegt je niet zint het meteen gezeik te noemen?

Ik snap je uitleg absoluut niet. (En nee, je hoeft het niet nog een keer uit te leggen.)

Zeg dan niet dat iemand die obees is minder kcal moet eten dan iemand die in een beetje overwichte zone is. Je moet eerst research gaan doen voordat je 'feiten' gaat geven.
Oud 28-01-2005, 09:19
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 10:06 :
Zeg dan niet dat iemand die obees is minder kcal moet eten dan iemand die in een beetje overwichte zone is. Je moet eerst research gaan doen voordat je 'feiten' gaat geven.
Ik maak zelf wel uit wat ik wel of niet zeg, dat hoef jij niet voor mij te bepalen. Ik vind het zelfs raar dat je denkt dat te kunnen doen.

Jij deelt wat ik zeg niet, ik wat jij zegt niet, maar ik zeg niet dat jij geen andere mening mag hebben dan ik of andere dingen mag zeggen dan ik. Ik zou het heel fijn vinden als je dat ook niet tegen mij (of anderen) zegt, je mag best reageren dat je het ergens niet mee eens bent en zeggen waarom niet ed, dan kan een ander zelf beslissen of hij het meer eens is met wat jij zegt of dat hij het meer eens is met wat ik zeg.
Oud 28-01-2005, 09:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Het was geen mening dat je zei. Je deed alsof het feitelijk zo was.
Oud 28-01-2005, 09:50
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 10:44 :
Het was geen mening dat je zei. Je deed alsof het feitelijk zo was.
Zei ik dat dan? Ik zei bewust: "Jij deelt wat ik zeg niet, ik wat jij zegt niet, maar ik zeg niet dat jij geen andere mening mag hebben dan ik of andere dingen mag zeggen dan ik."

Maar wat MeelFriek al zei: "Dat wordt over het algemeen gezegd omdat mensen die véél te zwaar zijn snel af moeten vallen omdat het gezondheidsrisico's met zich meebrengt. Het is zaak dat ze zo snel mogelijk veel minder gaan wegen, omdat ze anders grotere kans hebben op hart- en vaatziekten en andere problemen."

En of je het daar nou wel of niet mee eens bent, vaak gaat het op die manier. Maar, zoals ik nu ook al voor de derde keer zeg, waar het mij vooral om ging is dat 1200kcal te weinig is voor een meisje dat nog moet groeien en zich nog moet ontwikkelen.
Oud 28-01-2005, 12:20
Verwijderd
7.00
Bord yoghurt met muesli + trosje druiven

10.00
3 volkoren crackers

13.00
2 boterhammen + kaas
1 boterham + honing

16.00
2 crackers + sandwichspread
2 mandarijnen

19.00
Uit eten

Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 13:16.
Oud 28-01-2005, 12:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Koel schreef op 28-01-2005 @ 13:20 :
7.00
Bord yoghurt met muelsi + trosje druiven

10.00
3 volkoren crackers

13.00
2 boterhammen + kaas
1 boterham + honing

16.00
2 crackers + sandwichspread
2 mandarijnen

19.00
Uit eten
Had misschien voor 13u wat meer brood kunnen eten?
Oud 28-01-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-01-2005 @ 09:31 :
Insneeuwposts? Heb ik weer wat gemist

Ik meende het me al te herinneren dat ze ergens anders woonde, want anders vond ik 't nogal raar dat ze om half 3 's nachts nog post en dan om 22u pas voor 't laatst eet
Nee hoor, ik lig netjes elke avond voor 12 uur in bed.... nahjea, dat probeer ik dan
Gisteren was het dus 12 uur, en had om 9 uur dus 4 kleine crackertjes met leverpastei gehad en 2 rijstwafels.
En ik woon idd in Canada, en dr valt hier te veel sneeuw! *frustrerend*
Oud 28-01-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-01-2005 @ 13:23 :
Had misschien voor 13u wat meer brood kunnen eten?
Ja, normaal lunch ik wat eerder.. maar was pas om 13 uur thuis van tentamen, had alleen wat crackers voor tussendoor meegenomen.. en wilde gewoon thuis lunchen..
Oud 28-01-2005, 13:36
kellytje
kellytje is offline
05.30 : halve pompelmoes, 50 ( ) gram musli en 125 ml magere melk
06.30 : 2 bruine boterhammen zonder iets op

10.30 : een potje yoghurt

11.30 : 120 gram courgette(1koffielepel olijolie), een stukje mager vlees (idem)en 150 gram bloemkool
(geslapen tot 14.00 )
14.15 : een appel

17.00 : 150 gram kabeljouw, 150 gram worteltjes , sla met ui en 1 koffielepel olijfolie en azijn

van 18.00 tot 23.00 ga ik werken dus mss nog een yoghurtje
Oud 28-01-2005, 13:54
Verwijderd
Kellytje: Hoeveel heb je nu aan k/v?
Ik vindt het noggal weinig... d'r kunnen nog wl twee boterhamman bij.
Oud 28-01-2005, 13:57
kellytje
kellytje is offline
Ongeveer 1300 caloriën en +- 50 gram vet. Kan iets meer of iets minder zijn.
Oud 28-01-2005, 14:41
-(L)-
Vandaag ging 't bij mij (zoals ook wel verwacht) weer goed. Ik zal m'n eetschema ff posten, misschien heeft nog iemand tips ofzo?!

9.00: 4 sneeen brood met boter, glas magere melk

11.15: 2 snack a jacks en 1 wortel

13.00: 2 sneeen brood met mosterd, 1 appel, 1 banaan

15.30: 1 peer, 400 gram vifit fruityoghurt, glas magere melk

verwacht:

17.00: bord wortelenstampot (zonder vlees/saus etc, maar dat lust ik sowieso niet), glas magere melk

19.00: pakje sultana naturel, mandarijn

De hele dag buiten de vermelde magere melk, alleen maar water gedronken
Oud 28-01-2005, 14:41
Verwijderd
Vandaag ging wel redelijk
Wel slecht ontbeten, maar ik had daarna niet heel erge honger ofzo dus het was wel vol te houden. Ik had vanochtend erg weinig tijd (slecht excuus, maar het was nou eenmaal zo )

8.00: Hele grapefruit +beker thee +glas Roosvicee Ferro

9.50: 150 (schat ik) gram druiven

10.15: Bruin broodje van de markt met allemaal pitten en zaden, erg lekker. Qua hoeveelheid te vergelijken met 2 a 3 boterhammen met beleg denk ik.

11.30: Zelfde als daarvoor.

12.45: Banaan, klein bekerte Cup-a-soup champignon

14. 45: Grapefruit, één sultana.

Ik eet om 16.00, ga zo mijn eten koken want ik moet werken. Wordt een groenteprutje van tomaat-aubergine-champignon en wat pasta.
Na mijn werk nog iets van een bakje yoghurt denk ik.

Het klinkt niet echt veel maar die broodjes vulden echt heel erg, verder ben ik er erg tevreden over.
Oud 28-01-2005, 14:51
kellytje
kellytje is offline
Is er eigelijk een minimum aantal vet dat je moet innemen via je voeding , nee toch he ?
Ik heb nu eigelijk wel een beetje honger maar binnen een goed uur ga ik eten . Vanaf na mijn werk bij mijn vriend ... wordt weer moeilijk, ze hebben daar alleen cola en limonade en er wordt ook constant chips gegeten enzo
Oud 28-01-2005, 15:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kellytje schreef op 28-01-2005 @ 15:51 :
Is er eigelijk een minimum aantal vet dat je moet innemen via je voeding , nee toch he ?
Ik heb nu eigelijk wel een beetje honger maar binnen een goed uur ga ik eten . Vanaf na mijn werk bij mijn vriend ... wordt weer moeilijk, ze hebben daar alleen cola en limonade en er wordt ook constant chips gegeten enzo
minimaal 20% (maximaal 30% als je wil balanceren, maar mag eigenlijk ook wel meer zijn hangt van je dieet af) van je totaal kcal per dag moeten van vet komen.

1gram eiwit = 4 kcal
1gram koolhydraten = 4 kcal
1 gram vet = 9 kcal

Dus als je op een dag 1500 kcal zou innemen, zou je minimaal 0.2 x 1500 / 9 = 33.3 gram vet in moeten krijgen
Oud 28-01-2005, 15:23
kellytje
kellytje is offline
Oke thx
Oud 28-01-2005, 15:39
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-01-2005 @ 12:35 :
Het is juist andersom.
Bijv.: Een vrouw van 20 die bijv. 60 kg moet afvallen kan nog makkelijk 2500 kcal eten (ik weet niet precies, ik denk trouwens meer) en dan nog goed afvallen. Als ze minder gaat eten wordt het een te grote schok en valt ze na 10 kg later heel moeilijk af (dus 50 kg teveel zit er nog aan). Zo zie je dus, je kunt niet zeggen '1200 kcal is te weinig als je zo weinig moet afvallen, pas als je obees bent is dat goed voor je'. Want voor die mensen is het al helemaal weinig.
De redenatie klopt maar is niet waterdicht. Het hangt samen met de leptine productie, in vetdepots word leptine geproduceerd, een hormoon gebruikt om vet uit de depots vrij te zetten voor ASP transport richting de bloedbaan alvorens het als brandstof bruikbaar word.

Hoe minder vet, hoe minder leptine en hoe sneller die productie stil gelegd word wanneer er te weinig kcal word ingenomen. Daarom geld bij mensen met een al vrij laag vetpercentage die toch nog willen afslanken een grotere frequentie aan refeeds en word het kcal verschil minder extreem en word er ipv daarvan wat meer cardio gedaan.

Anderzijds is het ook weer zo dat een teveel aan lichaamsvet bijdraagt aan de vorming van progestagenen en de omzetting van testosteron naar oestrogeen, aromatase genoemd. Bij dit proces wanneer de oestrogeenspiegel stijgt en de testosteronspiegel afneemt daalt ook de productie van leptine.

Conclusie, een matig hoog vetpercentage valt sneller af dmv een relatief hoge leptine productie en een dus sneller functionerend vetverbruik. Bij een zeer hoog vetpercentage, het obese vlak dus, schopt de hormoonwisselwerking die ik net schrijf dit proces weer in de war.

Voor mensen die ernstig veel te zwaar zijn geld idd niet dat ze op 1000kcal kunnen gaan zitten omdat op den lange duur ook voor hun het verhaal van de vertraagde metabole processen op komt, maar ze kunnen een wat extremer kcal verschil creëeren dan iemand die al vrij "droog" is wanneer zij door hun dieet goed te controleren de leptine productie optimaal kunnen houden. Immers, de vetdepots bezitten de mogelijkheid om wanneer zij optimaal gemanipuleerd worden een grote hoeveelheid van dit hormoon aan te maken.

Uiteraard speelt ook mee dat bij een juist gebalanceerd dieet de spiegels van testosteron en oestrogeen positief beinvloed worden, wat uiteindelijk aan de basis staat van de mogelijkheid leptine te benutten.

Bij het vertragen van de stofwisseling door een te lage, te gestandariseerde (uiteraard refeedloze) en verkeerd gebalanceerde kcal inname gaat het idd om het verbruien van de T3 (schildklierhormoon) productie in de schildklier en de verkeerde manipulatie van de insuline afgifte in de alvleesklier dmv een verkeerd fluctuerende bloedglucose spiegel. Maar naast die zaken is leptine het belangrijkste element.

Zoals ik al zei, bij "dikkerds" kan het lichaam dit in geruime mate aanmaken mits het dieet goed in elkaar zit, en kunnen zij het zich daarom permitteren lager in kcal te zitten zonder daar direct schadelijke invloed van te ondervinden op hun metabolisme. Uiteraard moet dit wel nauwgezet in de gaten gehouden worden naarmate de vetmassa daalt en men meer in de buurt komt van een normaal/mollige vetmassa.

Verder afslanken bij al "droge" mensen komt voor het overgrote deel voor rekening van het hoog houden van de leptinespiegel om de stofwisseling en vetverbranding optimaal te houden.

Wederom een paradox tussen extremen. Dit verklaard iig waarom dikke mensen met de juiste begeleiding relatief veel af kunnen vallen met een sterk kcalbeperkt dieet zonder de gevolgen die de middenmoot met zo'n lage inname over zich heen zou krijgen.

Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 15:42.
Oud 28-01-2005, 18:19
riva
riva is offline
Heyhey!

Ik was al een tijdje bezig met afvallen, maar ik vidn me zelf goed nu en wil niet meer afvallen/aankomen.
Toch heb ik een probleem. Ik heb altijd last van een opgezette buik, vooral 's avonds na het eten ik lijk wel zwanger!
Het ziet er heel lelijk uit.
Hebben misschien mensen hier dit ook en weten jullie wat je er tegen kan doen?

Groetjes Riva

succes allemaal
Oud 28-01-2005, 18:21
riva
riva is offline
Ohja dat was ik nog vergeten te vertellen,
ik heb ongeveer 5 dagen in de maand, dat ik de hele dag honger heb en niks mijn honger kan stillen, klinkt dit jullie bekent en wat eten jullie dan, want dan eet ik veel te veel.
Maar blijf honger houden net als vandaag heb ik 8 volkoren boterhammen op een halve ontbijtkoek, soep, havermoetpap en een bak muesli en nog honger. Gelukkig straks avond eten.

Groetjes Riva
Oud 28-01-2005, 18:26
-(L)-
Tel je die dagen dat je zoveel honger hebt?

Hoeveel ben je afgevallen? En hoe groot ben je? En wat weeg je nu? Kom je niet bij van zoveel eten 5x per maand? Dat is toch gemiddeld meer dan 1x per week. En slik je tabletten waardoor je honger krijgt?

Wat betreft je buik, de enige reden die ik me kan bedenken is dat je gewoon te veel avondeten neemt.
Oud 28-01-2005, 18:43
Verwijderd
Bleh, midden in de projectweek, vroeg weg, tot laat op school. En dan hebben ze daar ook niet echt normaal voedsel, dus erg onregelmatig gegeten afgelopen dagen.. hm.
Maar in ieder geval niet gesnoept en dinsdag en vandaag een uur gesport.
Vandaag gegeten:

08:00: bakje magere yoghurt + 2 boterhammen smeerkaas
13:00: 2 boterhammen kaas + 1 broodje met sla/kaas/tomaat
18:00: gemengde salade (+ tomaat, komkommer), gekookte aardappels zonder jus/met zout, vegetarische groenteburger

Nou, ook weer door druk bezig eigenlijk helemaal geen tijd voor eten..wel 1,5 liter water gedronken.
Oud 28-01-2005, 18:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 28-01-2005 @ 15:41 :
10.15: Bruin broodje van de markt met allemaal pitten en zaden, erg lekker. Qua hoeveelheid te vergelijken met 2 a 3 boterhammen met beleg denk ik.
Het klinkt echt alsof je jezelf dit wijst maakt. Een broodje komt max overeen met anderhalf, misschien 2 boterhammen met 1x beleg. Tenzij het een giga broodje is en je er heel veel beleg op doet...
Oud 28-01-2005, 21:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-01-2005 @ 16:39 :
Verhaal.
Volgens mij snap ik het zowaar!
Hele dikke mensen kunnen een laag kcal dieet omdat ze toch genoeg leptine produceren.
Wordt de vetmassa lager moet je oppassen omdat de hoeveelheid leptine afneemt.
Bij mensen met een laag vetpercentage moet je die leptine zien te regelen met refeeds.
Toch?
Oud 28-01-2005, 21:24
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-01-2005 @ 22:06 :
Volgens mij snap ik het zowaar!
Hele dikke mensen kunnen een laag kcal dieet omdat ze toch genoeg leptine produceren.
Wordt de vetmassa lager moet je oppassen omdat de hoeveelheid leptine afneemt.
Bij mensen met een laag vetpercentage moet je die leptine zien te regelen met refeeds.
Toch?
Goed gesnapt Echter, bij zeer dikke mensen loopt het oestrogeengehalte ook omhoog tov de testosteronspiegel en dat doet het effect weer teniet.

Om te profiteren van dit soort stoffen moet eerst de hormoonbalans in de juiste richting uitslaan en dat is bij obese lui dus het eerste wat geregeld moet worden.
Oud 28-01-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-01-2005 @ 19:44 :
Het klinkt echt alsof je jezelf dit wijst maakt. Een broodje komt max overeen met anderhalf, misschien 2 boterhammen met 1x beleg. Tenzij het een giga broodje is en je er heel veel beleg op doet...
Het zijn broodjes van ongeveer 10x 10 cm en 3.5 cm dik, dus dat lijkt me wel aardig overeen komen anders
Oud 28-01-2005, 21:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 28-01-2005 @ 22:35 :
Het zijn broodjes van ongeveer 10x 10 cm en 3.5 cm dik, dus dat lijkt me wel aardig overeen komen anders
*Grijpt lineaal*
Ja ok. 2 a 3 boterhammen, maar geen beleg zei je zelf?
Oud 28-01-2005, 22:15
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-01-2005 @ 22:57 :
*Grijpt lineaal*
Ja ok. 2 a 3 boterhammen, maar geen beleg zei je zelf?

Haha heb je dat serieus opgemeten
Hoe bedoel je geen beleg? Ik had op dat broodje geen beleg nee, zou zonde zijn want het was zo al erg lekker, met allemaal zaden (ik kon o.a. zonnebloempitten en lijnzaad eruit halen, verder rijkt mijn kennis niet echt ) en daardoor vullen ze ook behoorlijk.

Er is 's avonds wel nog wat bijgekomen trouwens. Avondeten was pasta met een saus van verse tomaten, aubergine en champignon. Om 7 uur op mijn werk een Balisto reep gekocht, niet echt goed, maar echt gezondere dingen hadden ze niet (Kruidvat), en om 21.30 nog een bakje Griekse yoghurt, ook vet, maar de gewone yoghurt was op. Maar het is beter dan niets, zegmaar
Oud 28-01-2005, 22:17
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 28-01-2005 @ 23:15 :
Haha heb je dat serieus opgemeten
Hoe bedoel je geen beleg? Ik had op dat broodje geen beleg nee, zou zonde zijn want het was zo al erg lekker, met allemaal zaden (ik kon o.a. zonnebloempitten en lijnzaad eruit halen, verder rijkt mijn kennis niet echt ) en daardoor vullen ze ook behoorlijk.

Er is 's avonds wel nog wat bijgekomen trouwens. Avondeten was pasta met een saus van verse tomaten, aubergine en champignon. Om 7 uur op mijn werk een Balisto reep gekocht, niet echt goed, maar echt gezondere dingen hadden ze niet (Kruidvat), en om 21.30 nog een bakje Griekse yoghurt, ook vet, maar de gewone yoghurt was op. Maar het is beter dan niets, zegmaar
Ik kan geen afmetingen schatten joh

Je zei zoveel boterhammen mét beleg, dat 't daarvoor stond. Dát denk ik niet, met beleg nog.

Balisto is trouwens érg slecht, had ik een keer gehaald omdat mijn brood was verdwenen. Later nagezocht, blijkt dat een Lion nog beter is
Oud 28-01-2005, 22:29
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-01-2005 @ 23:17 :
Ik kan geen afmetingen schatten joh

Je zei zoveel boterhammen mét beleg, dat 't daarvoor stond. Dát denk ik niet, met beleg nog.

Balisto is trouwens érg slecht, had ik een keer gehaald omdat mijn brood was verdwenen. Later nagezocht, blijkt dat een Lion nog beter is
Echt waar? ;o Dan had ik beter een lion kunnen halen, die zijn nog lekkerder ook ;o. Stomme verkoop-trucjes 'Met muesli, heel gezond hoor!' . Nou ja, ik weet natuurlijk wel dat het niet echt goed is, maar zo'n groene verpakking enzo komt natuurlijk wel gezond over. Maar dat zijn mijn frustraties ;o
Oud 29-01-2005, 08:31
Verwijderd
Citaat:
riva schreef op 28-01-2005 @ 19:21 :
Ohja dat was ik nog vergeten te vertellen,
ik heb ongeveer 5 dagen in de maand, dat ik de hele dag honger heb en niks mijn honger kan stillen, klinkt dit jullie bekent en wat eten jullie dan, want dan eet ik veel te veel.
Dat heb ik ook (alleen dan vrijwel elke dag ), ik probeer dan toch niet te veel te eten (al eet ik dan wel iets meer dan op dagen dat ik et geen last van heb), want die honger houd ik toch wel...

En een opgezette buik heb ik ook vrijwel altijd, ligt bij mij volgens mij voedselallergie en aan dat ik vrij veel drink.
Oud 29-01-2005, 08:56
riva
riva is offline
hey hey
Ik ben 1.60 en 50 kilo ik was 5 kilo ongeveer afgevallen.
Maar nee ik kom niet echt bij als ik zoveel eet omdat ik niet onwijs ga snoepen ofzo.
maar toch het is heel vervelend en ben dan ook moe en heb weinig energie terwijl ik op andere dagen gewoon ongeveer 1800-2000 kcal eet.
En zoveel sport ik niet dat ik daardoor veel honger kan hebben.
Maar die opgezette buik is misshien wel een spastische darm
niks aan te doen denk ik
achja.

bedankt groetjes
Oud 29-01-2005, 18:19
-(L)-
Ik geloof dat iemand er hier al eens naar gevraagd heeft, maar wat drinken jullie tijdens 't uitgaan? Ik drink altijd cola light (ben niet zo'n alcoholfan gelukkig).

Nou ja, ik vroeg me eigenlijk gewoon af wat jullie altijd drinken...

En als je thuiskomt, eet je dan nog iets? Ik heb dan meestal honger, dus neem ik een paar sneeen brood.
Oud 29-01-2005, 18:23
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 29-01-2005 @ 11:19 :
Ik geloof dat iemand er hier al eens naar gevraagd heeft, maar wat drinken jullie tijdens 't uitgaan? Ik drink altijd cola light (ben niet zo'n alcoholfan gelukkig).

Nou ja, ik vroeg me eigenlijk gewoon af wat jullie altijd drinken...

En als je thuiskomt, eet je dan nog iets? Ik heb dan meestal honger, dus neem ik een paar sneeen brood.
haai..dat was ik die dat had gevraagd

maar k dronk altijd euhm..baco..en whisky shit...en veel double shots....maar nu drink k voordat ik ga veel water..
en tijdens het uitgaan 1 cola.(light).en als k terug kom dan drink k ook weer veel water, omdat waar k ga. het heet is (het is hier sowieso 30 graden en dan met de hele meute erom heen)>..en ik dans sowieso de hele avond/nacht...als k thuis komt..dan heb k niet honger.(dat schilt weer)....
Oud 29-01-2005, 18:30
-(L)-
Citaat:
girl*korsou schreef op 29-01-2005 @ 19:23 :
haai..dat was ik die dat had gevraagd
Ja, ik kon me inderdaad iets herinneren, maar ik wist 't niet meer precies. Nou ja, ik ga vanavond weer aan de cola light dus
Ik ga naar n discotheek waar ook een friture bij is, dus ik moet me weer beheersen... Gelukkig ga ik met een vriendin die ook WW doet, dus we zullen ons wel kunnen inhouden. Maarja, dat post ik dan morgen wel
Oud 29-01-2005, 18:34
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 29-01-2005 @ 11:30 :
Ja, ik kon me inderdaad iets herinneren, maar ik wist 't niet meer precies. Nou ja, ik ga vanavond weer aan de cola light dus
Ik ga naar n discotheek waar ook een friture bij is, dus ik moet me weer beheersen... Gelukkig ga ik met een vriendin die ook WW doet, dus we zullen ons wel kunnen inhouden. Maarja, dat post ik dan morgen wel
hehe...k laat iemand anders voor mij die cola-light halen want anders sta ik echt aan die bar van doe mij maar een baaaaaaaaaaaaaa nee sorry een cola ligt.en k kom ook wat later dan me vrienden want normaal gaan we als eerste heel veel shots nemen.. en daardoe ik niet meer aan mee...en k blowde af en toe bij het uitgaan..en nu ook nie meer....(je zou bijna denken k nu afkickverschijnselen zou hebben)...en ik mis het wel vooral dat double shots.maar jha.als k mager ben, dan kan k het af en toe wel weer gaan doen...
Oud 29-01-2005, 18:45
-(L)-
Nu ik weer eens in de stemming ben om uit te gaan (net zoals iedere zaterdagavond) vroeg ik me het volgende af:
Merken jullie (degene die al meerdere kilo's zijn afgevallen) dat je tijdens 't uitgaan meer aandacht krijgt van jongens dan voorheen?
Zelf merk ik dat eigenlijk heel duidelijk de laatste tijd, heel vreemd. Het kan misschien ook met iets anders te maken hebben, maar dit lijkt me de meest voor de hand liggende verklaring. Zouden jongens echt zoveel op uiterlijk afgaan? Zelf zou ik namelijk best op een stevige jongen kunnen vallen, die best een paar kilo zou mogen afvallen.
Oud 29-01-2005, 18:45
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-01-2005 @ 19:58 :
Tosti's kan je niet echt maken in de oven. Wat wel lekker is, is om een boterham met kaas onder de grill te leggen in de oven maar dan krijg je niet echt een tosti, meer een geroosterde boterham met gesmolten kaas
Wat is een tosti dan?
Oud 29-01-2005, 18:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 29-01-2005 @ 19:45 :
Nu ik weer eens in de stemming ben om uit te gaan (net zoals iedere zaterdagavond) vroeg ik me het volgende af:
Merken jullie (degene die al meerdere kilo's zijn afgevallen) dat je tijdens 't uitgaan meer aandacht krijgt van jongens dan voorheen?
Zelf merk ik dat eigenlijk heel duidelijk de laatste tijd, heel vreemd. Het kan misschien ook met iets anders te maken hebben, maar dit lijkt me de meest voor de hand liggende verklaring. Zouden jongens echt zoveel op uiterlijk afgaan? Zelf zou ik namelijk best op een stevige jongen kunnen vallen, die best een paar kilo zou mogen afvallen.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel er qua uiterlijk veranderd is bij jou, maar doordat je afgevallen bent gaat je zelfvertrouwen ook omhoog. Dus verbetert je uitstraling
Oud 29-01-2005, 19:04
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-01-2005 @ 19:58 :
Ik weet natuurlijk niet hoeveel er qua uiterlijk veranderd is bij jou, maar doordat je afgevallen bent gaat je zelfvertrouwen ook omhoog. Dus verbetert je uitstraling
Ja, er is toch wel behoorlijk wat veranderd (volgens anderen). Ik krijg best vaak de vraag: 'ben jij zoveel afgevallen'? Zelfs een vrouw die bij ons in de kantine staat op school vroeg 't me
Wat betreft zelfvertrouwen, dat heb ik altijd al best veel gehad eigenlijk. Ook toen ik nog geen gram was afgevallen, dus ik denk niet dat 't daarmee te maken heeft.
Oud 29-01-2005, 19:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 29-01-2005 @ 20:04 :
Ja, er is toch wel behoorlijk wat veranderd (volgens anderen). Ik krijg best vaak de vraag: 'ben jij zoveel afgevallen'? Zelfs een vrouw die bij ons in de kantine staat op school vroeg 't me
Wat betreft zelfvertrouwen, dat heb ik altijd al best veel gehad eigenlijk. Ook toen ik nog geen gram was afgevallen, dus ik denk niet dat 't daarmee te maken heeft.
Ah, nou, mooi toch!

Ehm, ik merk niet dat ik meer aandacht krijg. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nog steeds onzichtbaar wil zijn.
Oud 29-01-2005, 19:28
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 29-01-2005 @ 12:04 :
hoeveel ben je afgevallen dan...

en wat was je lengte ookalweer
Oud 29-01-2005, 20:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Zo... ik heb de proefwerkweek echt verknald qua dieet en ben waarschijnlijk een paar kilo aangekomen (durf niet te wegen) maar ik ben weer back on track. Dus nu ga ik er weer hard tegenaan.
Oud 29-01-2005, 20:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-01-2005 @ 21:09 :
Zo... ik heb de proefwerkweek echt verknald qua dieet en ben waarschijnlijk een paar kilo aangekomen (durf niet te wegen) maar ik ben weer back on track. Dus nu ga ik er weer hard tegenaan.
Je komt niet kilo's aan in een week. Dat weet jij net zo goed als ik.
Oud 29-01-2005, 20:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-01-2005 @ 21:22 :
Je komt niet kilo's aan in een week. Dat weet jij net zo goed als ik.
Hmmm....als ik elke dag +1000 kcal heb gegeten een kilo in een week denk ik (veel eten in combinatie met veel zitten). En dan komt er nog watergewicht bij...
Oud 30-01-2005, 10:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-01-2005 @ 21:25 :
Hmmm....als ik elke dag +1000 kcal heb gegeten een kilo in een week denk ik (veel eten in combinatie met veel zitten). En dan komt er nog watergewicht bij...
Watergewicht telt niet
Oud 30-01-2005, 10:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2005 @ 11:04 :
Watergewicht telt niet
Maar het kost toch ook moeite om watergewicht eraf te krijgen voordat je aan de vetverbranding begint?
Oud 30-01-2005, 10:06
Mara
Mara is offline
Ben trouwens weer beter, kan ook weer lopen

Vandaag begin ik weer met m'n dieet. Heb net een halve grapefruit op. Eet vandaag waarschijnlijk niet zo heel veel, gister veel te veel en ongezond gegeten dus ik heb nu geen honger. Daar komt bij dat het zondag is, mijn ik-voer-geen-reet-uit-dag Het actiefste wat ik doe is wat huiswerk maken en wat forummen
Oud 30-01-2005, 10:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 11:05 :
Maar het kost toch ook moeite om watergewicht eraf te krijgen voordat je aan de vetverbranding begint?
Water sleur je m.i. gewoon mee, dat zit niet echt 'aan je vast' en water levert ook geen energie.
Oud 30-01-2005, 11:43
Verwijderd
Bah bah bah!

Ik heb de hele week heel 'netjes' gegeten. Niet te veel, niet te weinig. En dan komt er zo'n zaterdag! Ik voelde me de hele dag al rot; een pesthumeur, ongesteld, lusteloos, etc. En wat ga ik doen? Me helemaal vol eten. Volgensmij haal ik de 4000+ kcal wel.

Dus ik me vanmorgen wegen (Dat doe ik iedere zondagmorgen...) en ja hoor; 59 kg t.o.v. 57,5 van vorige week. Nu probeer ik mezelf 'gerust te stellen' door tegen mezelf te vertellen dat je in een dag geen 1,5 kg kunt aankomen, en dat het grootste gedeelte van het gewicht watergewicht is en gewicht van het voedsel dat zich nog in 'onverteerde toestand' in mijn lichaam bevind. (Ik was vanacht om half 4 nog aan het eten. ) En verder ben ik ook ongesteld, misschien dat dat ook 'bijdraagt' aan het gewicht.

In ieder geval; Ik voel me zwaar klote nu. Niet alleen door die 1,5 kg maar ook om dezelfde reden als gisteren.
Topic gesloten

Regels voor berichten