|
|
Bekijk resultaten poll: Op welke partij stem je/ zou je stemmen? | |||
SP |
![]() ![]() ![]() ![]() |
28 | 16.67% |
GroenLinks |
26 | 15.48% |
PvdA |
37 | 22.02% |
CDA |
9 | 5.36% |
SGP |
2 | 1.19% |
ChristenUnie |
2 | 1.19% |
VVD |
15 | 8.93% |
Lijst Wilders |
23 | 13.69% |
D66 |
15 | 8.93% |
LPF |
1 | 0.60% |
Leefbaar Nederland |
1 | 0.60% |
Anders, namelijk... |
9 | 5.36% |
Aantal stemmers: 168. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
Vanuit jouw gedachtengang zou het ook rechtvaardig zijn dat de overheid iemands uitvaart geheel bepaald. Immers, de overledenen hebben geen belang bij een bepaalde uitvaart. En ja, bepaalde vormen van uitvaart zouden slecht zijn voor het milieu. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Lezen is bij sommigen ook een vak apart. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wel nu, heeft het collectief belang bij dwang? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens wil ik even terugkomen op het punt waar jij me respectloos noemde omdat ik me dingen toeeigende vanwege mijn geloof: dat is niet zo. Ik heb ook laten registreren dat ik mijn organen afsta na mijn dood, maar er zijn dus ook gelovigen die dat niet wensen. En die wens hebben wij te respecteren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat er, weliswaar op zeer beperkte schaal, misbruik gemaakt gaat worden van orgaanhandel is te betreuren. Maar dat weegt niet op tegen de collectieve dwang van de overheid om verplicht organen af te staan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*) Dat kunnen mensen nu wel geloven, maar evengoed gebeurt het tegenovergestelde - wie weet straft god die persoon wel voor het niet doneren; daar kun je niets zinnigs over zeggen. Een 'neutrale' uitgangspositie is daarom het beste. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijns inziens verliest iemand alle rechten zodra die persoon overlijdt. Immers, vanuit de 'neutrale' positie kan een dode niets leuk of stom vinden en is het zinloos de ethiek hierop af te stemmen. Hoogstens de nabestaanden kunnen belang hebben bij een 'respectvolle' behandeling. Dat schijn jij niet te begrijpen. Verder stel jij dat dwang 'nu eenmaal' uit den boze is. Ik vind dat een nogal kortzichtig uitgangspunt, te meer omdat ik vind dat dat helemaal niet zo zou moeten zijn als het algemeen belang daarbij gediend is. |
![]() |
||
Citaat:
Jou inziens. Jammer nou dat jou inziens hier helemaal niets mee te maken heeft. Jij kunt en mag niet beslissen over het lichaam van een ander, ook niet van een dode. Gelukkig. Want ik ga ook niet over jouw lichaam beslissen. Gelukkig. Dwang is 'nu eenmaal' inderdaad uit den boze. Tenminste, als je een beetje moreel inzicht hebt, is dat uit den boze. Het hoger belang is helemaal niet bij dwang gediend. Ik voorspel dat de grote meerderheid in Nederland in opstand zou komen, als het doneren van organen verplicht zou worden. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder ben ik verbaasd dat jij jezelf nog serieus neemt na een uitspraak als 'het hoger belang is hierbij niet gediend'. Denk je nu werkelijk dat het leed van nabestaanden die het vervelend vinden dat organen zijn afgenomen groter is dan het leed van mensen die geen organen krijgen? |
![]() |
||
Citaat:
Van orgaanhandel zal helemaal niet op grote schaal misbruik worden gemaakt. Zeker niet wanneer de overheid haar taken naar behoren zou uitvoeren. Wanneer de overheid het eigendomsrecht zou handhaven, wordt misbruik van legale orgaandonatie zeer moeilijk. Daarnaast zal het gedwongen afstaan van organen bij orgaanhandel nooit een dergelijke schaal plaatsvinden als bij verplichte orgaandonatie het geval is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ja, ik neem mezelf uiterst serieus. Ik denk dat helemaal niet... Ik weet dat niet. Ik kan niet voor die mensen bepalen hoe groot hun leed is. Trouwens, als we toch op jouw manier bezig zijn, kan ik ook wel zeggen dat 'leed' niet objectief te meten is. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyways, je hebt helemaal niet duidelijk gemaakt dat gedwongen orgaandonatie niet wenselijk is. Je hebt alleen gezegd dat je dat vindt, waarbij je argumentie louter uit drogredenen bestond. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het belang van de nabestaanden weegt mijns inziens minder zwaar dan het belang van mensen die op organen zitten te wachten. Jouw irrationele 'argumenten' doen daar verder niets aan af. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Als er verkiezingen zouden zijn, op wie zou jij stemmen? Gatara | 500 | 29-11-2004 19:30 | |
De Kantine |
Op welke partij ga jij stemmen en waarom? Anne | 70 | 26-04-2002 21:48 |