Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 19:41
11568
11568 is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-04-2005 @ 20:39 :
Je ondervind geen verschil, waarom ben je er dan mee gestopt ?
En ja het is slecht je krijgt (veel) te weinig binnen zo.
Dat heb ik net uitgelegd, heeft niets met verschil te maken. Ik merk niets van de slechtheid. Ik vind het een beetje bullshit die schijf van vijf regels.
Oud 19-04-2005, 19:43
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
uhmsss.... ontbijt: cracker met kaas, mandarijn, glas karnemelk
lunch was boterham met hagelslag
avond eten (maar wel al om kwart over vier moest werken): bord nasi
toetje: schaaltje kwart met wat kersen.

Denk niet dat dit onder een verantwoord eetpartroon valt, maar het zat ook niet mee vandaag.

Tussen door nog paar koppen thee gedronken bij mijn oma Vocht genoeg, zou ik zo zeggen.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 19-04-2005, 19:46
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
@ guenevery : nee idd niet zo goed maar morgen beter hee En eet je nu nog wat ?

@ 11568 : als je ons niet gelooft ga eens naar een dietiste dan , mss dat je die wel gelooft. Als je wil afvallen (weet niet of je dat wou) is het trouwens beter om verspreid te eten , als jij vanaff 4-5 uur niets meer eet ...
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 19-04-2005, 19:48
11568
11568 is offline
Heb ik al eens gedaan ja, zal eens kijken of ik dat advies nog heb liggen. Dat vond ik veel moeilijker vol te houden dan dit...smerige jammetjes en 20+ kaas, brrr.
Oud 19-04-2005, 19:49
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Dan eet je iets anders dan 20+ kaas.
En het gaat niet over volhouden maar over gezond zijn
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 19-04-2005, 19:50
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
heb net mijn toetje gegeten dus voorlopig heb ik nergens meer behoefte aan .

Heb trouwens ook niet zo gek veel gedaan vandaag hoor. Qua sport al helemaal niet. Behalve paar kilometer gefietst naar school en terug en naar mijn oma en terug heb ik maar een half uurtje gesport vandaag. Het was ook niet echt weer om te sporten buiten
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 19-04-2005, 19:53
11568
11568 is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-04-2005 @ 20:49 :
Dan eet je iets anders dan 20+ kaas.
En het gaat niet over volhouden maar over gezond zijn
Moet ik nou elk woord gaan lopen verdedigen hier? Ik bén gezond.
Oud 19-04-2005, 19:55
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-04-2005 @ 20:41 :
Ik drink ook altijd meer dan 3 liter, meestal 4 tot 5, is dat echt ongezond? Ik hoef niet overdreven veel te plassen en doe het ook niet als vervanging van eten ofzo, heb gewoon vrij veel dorst.
Dat is wel heel veel zeg. Misschien moet je je eens laten prikken op suikerziekte. Veel dorst hebben kan daar een symptoom van zijn. Hoeft natuurlijk niet, maar kan wel...
Oud 19-04-2005, 19:56
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
NU mss nog wel ... het is gewoon niet gezond geen aardappelen/pasta/groenten/... te eten. Met wat jij zoal eet kom ik nog aan geen 1000calorien (verbeter me als ik fout ben)
En er zijn genoeg magere dingen die je kan eten op je brood ofzo , kippewit, ik heb beleg van de ww, lekker en nog geen 25cal per boterham, ...

hoe groot was je en wat is je (streef)gewicht , sorry maar ik vind het niet meteen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 19-04-2005, 19:58
11568
11568 is offline
Calorieën tellen doe ik eigenlijk niet aan. Maar om even uit te wereld te helpen dat ik obsessief bezig zou zijn: dit is ook wat ik at vóor ik wilde afvallen, alleen dan min de pizza's, chocola, snoep en andere ongezonde meuk
Oud 19-04-2005, 20:07
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het is jouw lichaam
Ik ga maar eens zien wat ik morgen ga eten.
Mijn vader vroeg trouwens net of ik nog iets wou van de frituur en ik heb netjes nee gezegd
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 19-04-2005, 20:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-04-2005 @ 20:41 :
Ik drink ook altijd meer dan 3 liter, meestal 4 tot 5, is dat echt ongezond? Ik hoef niet overdreven veel te plassen en doe het ook niet als vervanging van eten ofzo, heb gewoon vrij veel dorst.
Ik dacht dat je van een liter of drie last kon krijgen van osmose (je cellen zuigen dan water aan door een verschil in concentratie van ionen binnen en buiten je cellen). Als ze erg veel water opnemen kunnen ze barsten. Je begrijpt zelf ook wel dat dat niet de bedoeling is. Bovendien is veel drinken een belangrijk symptoom van suikerziekte.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-04-2005, 20:12
-(L)-
Citaat:
11568 schreef op 19-04-2005 @ 20:06 :


@Happyyy: Ik vind het prima
Ik ook, en vooral erg gezond
Oud 19-04-2005, 20:22
11568
11568 is offline
Yeppp
Oud 19-04-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 19-04-2005 @ 17:13 :
ik kan geen eieren koken heb ik net besloten

er ontplofte er net een haha.
maar goed de ander was wel erg lekker.
Je moet ze ook niet in de magnetron doen

Nee even serieus, collega van mijn moeder had eieren gekookt in de magnetron en heeft drie weken in het ziekenhuis gelegen met ernstige brandwonden
Oud 19-04-2005, 20:43
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Heb net toch enkele frietjes met curry en 1 stukje sate gegeten
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 19-04-2005, 20:46
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-04-2005 @ 21:11 :
Ik dacht dat je van een liter of drie last kon krijgen van osmose (je cellen zuigen dan water aan door een verschil in concentratie van ionen binnen en buiten je cellen). Als ze erg veel water opnemen kunnen ze barsten. Je begrijpt zelf ook wel dat dat niet de bedoeling is. Bovendien is veel drinken een belangrijk symptoom van suikerziekte.
Maar als je suikerziekte hebt moet je ook heel veel plassen, en doordat je zoveel moet plassen krijg je toch juist dorst? Ik hoef juist helemaal niet veel te plassen, gewoon gewoon. Waar krijg je last van als die cellen barsten?
Oud 19-04-2005, 20:46
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-04-2005 @ 21:39 :
Je moet ze ook niet in de magnetron doen

Nee even serieus, collega van mijn moeder had eieren gekookt in de magnetron en heeft drie weken in het ziekenhuis gelegen met ernstige brandwonden
haha, nee er zat een scheurtje in een van de eieren en dat ging niet zo goed
de andere eieren waren wel goed
__________________
I'm in the forest
Oud 19-04-2005, 20:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Zijn eierkoeken goed voor extra eiwitten? Want ik krijg volgens mij heel weinig eiwitten binnen en hoopte eigenlijk op deze manier wat binnen te krijgen, aangezien ik eigenlijk nooit ei eet.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-04-2005, 20:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-04-2005 @ 21:46 :
Maar als je suikerziekte hebt moet je ook heel veel plassen, en doordat je zoveel moet plassen krijg je toch juist dorst? Ik hoef juist helemaal niet veel te plassen, gewoon gewoon. Waar krijg je last van als die cellen barsten?
Veel plassen is ook een symptoom van suikerziekte maar ik weet niet of die twee altijd samen moeten optreden. Verschijnselen van barstende cellen, geen idee. Dat kan denk ik van alles zijn omdat het er van afhangt welke cellen het begeven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-04-2005, 20:58
11568
11568 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2005 @ 21:48 :
Zijn eierkoeken goed voor extra eiwitten? Want ik krijg volgens mij heel weinig eiwitten binnen en hoopte eigenlijk op deze manier wat binnen te krijgen, aangezien ik eigenlijk nooit ei eet.
Het schijnt dat andermans poep etende honden een eierkoek moeten krijgen, komt door een gebrek aan eiwit en dat is daarna helemaal over dus dat zal wel ja
Oud 19-04-2005, 20:59
Verwijderd
het veel drinken bij suikerziekte kómt door het veel plassen inderdaad. De hoge bloedglucosespiegel zorgt ervoor dat er meer glucose in de pre-urine zit; omdat je nieren de vloeistof ook niet oneindig kunnen blijven concentreren, blijft er dan ook meer water inzitten. Doordat je zo veel plast krijg je dorst, maar dat zei ik al.
Barstende celen door de osmose krijg je niet; als je meer drinkt, dan plas je ook gewoon meer, als het nodig is binnen een kwartier al, die osmotische waarde krijgt niet de kans om zo ver te dalen. Planten hebben hier inderdaad wel last van, want die plassen niet.
Oedeem (ophoping van extracellulair vocht) krijg je pas na een liter of tien. Verschijnsel daarvan is opgezwollenheid, en dat als je in je huid drukt en je vinger weghaalt er een putje in zit dat langzaam wegtrekt, in plaats van dat het meteen terugveert.

Waarschijnlijk heeft Bloem gewoon zo veel dorst, doordat ze gewend is om veel te drinken, je lichaam past zich daarop aan . En misschien een grote blaas, of een vrij ongevoelige blaas waardoor ze niet, zoals de gemiddelde vrouw, al aandrang krijgt voordat-ie halfvol zit, maar pas later, als-ie al bijna helemaal vol zit.
Oud 19-04-2005, 21:01
Verwijderd
50 gram eierkoek is 4 gram eiwit, dat is dus niet super veel.
Oud 19-04-2005, 21:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-04-2005 @ 21:59 :
het veel drinken bij suikerziekte kómt door het veel plassen inderdaad. De hoge bloedglucosespiegel zorgt ervoor dat er meer glucose in de pre-urine zit; omdat je nieren de vloeistof ook niet oneindig kunnen blijven concentreren, blijft er dan ook meer water inzitten. Doordat je zo veel plast krijg je dorst, maar dat zei ik al.
Barstende celen door de osmose krijg je niet; als je meer drinkt, dan plas je ook gewoon meer, als het nodig is binnen een kwartier al, die osmotische waarde krijgt niet de kans om zo ver te dalen. Planten hebben hier inderdaad wel last van, want die plassen niet.
Oedeem (ophoping van extracellulair vocht) krijg je pas na een liter of tien. Verschijnsel daarvan is opgezwollenheid, en dat als je in je huid drukt en je vinger weghaalt er een putje in zit dat langzaam wegtrekt, in plaats van dat het meteen terugveert.
Bedankt voor je verhelderende uiteenzetting
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-04-2005, 21:13
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
11568 schreef op 19-04-2005 @ 20:41 :
Dat heb ik net uitgelegd, heeft niets met verschil te maken. Ik merk niets van de slechtheid. Ik vind het een beetje bullshit die schijf van vijf regels.
Nee natuurlijk merk je er niets van. Dat merk je pas op latere leeftijd.
Bovendien kan ik je garanderen dat je wél verschil gaat merken als je wél de schijf van vijf eet.

En om te zeggen dat het bullshit is, is gewoon belachelijk. En geen manier om jouw eetgedrag goed te praten. Het is namelijk geen bullshit.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 19-04-2005, 21:19
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2005 @ 17:03 :
Anders denk je eerst na voordat je lomp reageert.
Hoe bedoel je, lomp? Ik heb geen idee waarom jij vind dat ik lomp reageer. Het was in ieder geval niet de bedoeling...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 19-04-2005, 21:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 19-04-2005 @ 22:19 :
Hoe bedoel je, lomp? Ik heb geen idee waarom jij vind dat ik lomp reageer. Het was in ieder geval niet de bedoeling...
waarom post je dan een rolleyes achter je opmerking? Dat staat voor sarcasme en dat is nooit aardig bedoeld.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-04-2005, 21:34
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik post er rolleyes achter omdat ik vind dat rolleyes er ook uitzien als iets dat zegt van: "het zal wel" met andere woorden: ik snap het niet. Jij zei dat 2 bb niet veel was (of iets in die geest) en omdat ik dacht dat ik er toen even niks meer van snapte heb ik die dingen er achter gezet. Maar nu blijkt dat ik het wel begreep, dat het een misverstand is en dat ik die rolleyes blijkbaar ook verkeerd heb gebruikt, wat bijdroeg aan het misverstand....

Volgende keer zal ik er een of een achter zetten, als het dan duidelijker is.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 19-04-2005, 22:04
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
ik zou graag dit topic weer een vrolijke toon willen geven

behalve mijn ontplofte eieren heb ik echter niks leuks over mijn voeding te vertellen

angeeeeee heb je fruit gegeten wijffie
__________________
I'm in the forest
Oud 19-04-2005, 22:23
Verwijderd
9.00 uur: 250 gram biogarde magere kwark
10.30 uur: 1 chocolade muffin
13.30 uur: 250 gram biogarde magere kwark, 250 ml karnemelk
14.00 uur: 3 mandarijnen
17.15 uur: 2 boterhammen met halvajam, 1 gebakken slibtong
20.00 uur: 500 ml Aquarius
22.00 uur: 450 gram lasagne

1850 kcal
225 gram koolhydraten
115,35 gram eiwit
50 gram vet

Aangezien ik een uurtje circuittrainig heb gedaan, wat echt een van de zwaarste sporten is die ik ken, vind ik het best aardig
Oud 19-04-2005, 22:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 19-04-2005 @ 23:23 :
9.00 uur: 250 gram biogarde magere kwark
10.30 uur: 1 chocolade muffin
13.30 uur: 250 gram biogarde magere kwark, 250 ml karnemelk
14.00 uur: 3 mandarijnen
17.15 uur: 2 boterhammen met halvajam, 1 gebakken slibtong
20.00 uur: 500 ml Aquarius
22.00 uur: 450 gram lasagne

1850 kcal
225 gram koolhydraten
115,35 gram eiwit
50 gram vet

Aangezien ik een uurtje circuittrainig heb gedaan, wat echt een van de zwaarste sporten is die ik ken, vind ik het best aardig
Ik vind 't nou niet echt geweldig. En ik vraag me ernstig af hoe dit ooit 1850kcal is, mag ik je berekening zien?
Oud 19-04-2005, 22:29
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-04-2005 @ 23:26 :
Ik vind 't nou niet echt geweldig. En ik vraag me ernstig af hoe dit ooit 1850kcal is, mag ik je berekening zien?
Kijk maar op http://darkside.valtaf.nl

En alstjeblieft, houd dat soort negatieve commentaren ff voor je. Opbouwende kritiek kan ik veel meer mee.
Oud 19-04-2005, 22:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 19-04-2005 @ 23:29 :
Kijk maar op http://darkside.valtaf.nl

En alstjeblieft, houd dat soort negatieve commentaren ff voor je. Opbouwende kritiek kan ik veel meer mee.
Anders doe je even normaal? Ik geef alleen m'n mening, omdat je misschien zelf niet inziet dat 't niet helemaal goed is.

Soms word ik zo strontechagerijnig van mensen in dit topic die je wilt helpen en dan reageren alsof je hun grootste vijand bent.
Oud 19-04-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-04-2005 @ 23:35 :
Anders doe je even normaal? Ik geef alleen m'n mening, omdat je misschien zelf niet inziet dat 't niet helemaal goed is.

Soms word ik zo strontechagerijnig van mensen in dit topic die je wilt helpen en dan reageren alsof je hun grootste vijand bent.
Het spijt me. Ik had niet het recht om zo op je te reageren. Het is niet jouw schuld dat ik een zware kutdag heb gehad.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ik het vervelend vind om alleen maar te horen dat ik slecht gegeten heb, maar dat ik liever iets meer opbouwende kritiek in de vorm van adviezen etc. zou horen.
Oud 19-04-2005, 22:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 19-04-2005 @ 23:49 :
Het spijt me. Ik had niet het recht om zo op je te reageren. Het is niet jouw schuld dat ik een zware kutdag heb gehad.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ik het vervelend vind om alleen maar te horen dat ik slecht gegeten heb, maar dat ik liever iets meer opbouwende kritiek in de vorm van adviezen etc. zou horen.
Ok, is al goed, iedereen heeft wel 's een kutdag maar het kwam nogal aanvallend over.

Ik denk niet dat ik je echt kan helpen, je weet zelf immers wel waar 't verkeerd gegaan is enzo. Als je wat kleine dingen verkeerd doet kan ik zeggen waar je aan kan werken, maar dit is gewoon slecht, dat weet je zelf ook wel. Maar je kan 't beste gewoon dit even achter je laten, en morgen opnieuw beginnen. Niet in 't verleden leven.
Oud 19-04-2005, 22:56
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-04-2005 @ 23:52 :
Ok, is al goed, iedereen heeft wel 's een kutdag maar het kwam nogal aanvallend over.

Ik denk niet dat ik je echt kan helpen, je weet zelf immers wel waar 't verkeerd gegaan is enzo. Als je wat kleine dingen verkeerd doet kan ik zeggen waar je aan kan werken, maar dit is gewoon slecht, dat weet je zelf ook wel. Maar je kan 't beste gewoon dit even achter je laten, en morgen opnieuw beginnen. Niet in 't verleden leven.
Ik vind zelf toch het aantal calorieën meevallen, gezien de inspanning die ik vandaag geleverd heb
Oud 20-04-2005, 06:53
Verwijderd
Met het aantal calorieën lijkt mij niets mis, maar ik vind ook wel dat wat je hebt gegeten er heel raar uit ziet. Dat een muffin en een halve liter sportdrank niet goed is weet je zelf ook wel, maar dan hou je nog maar iets van 1350 kcal aan voedsel over, en dat voedsel is nogal raar verdeeld (maar 2 boterhammetjes? lasagne om 10 uur 's avonds?). Ik denk dat Meelfriek vooral dat bedoelt
Oud 20-04-2005, 06:58
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-04-2005 @ 07:53 :
Met het aantal calorieën lijkt mij niets mis, maar ik vind ook wel dat wat je hebt gegeten er heel raar uit ziet. Dat een muffin en een halve liter sportdrank niet goed is weet je zelf ook wel, maar dan hou je nog maar iets van 1350 kcal aan voedsel over, en dat voedsel is nogal raar verdeeld (maar 2 boterhammetjes? lasagne om 10 uur 's avonds?). Ik denk dat Meelfriek vooral dat bedoelt
Ik had tot 10 uur gisteravond zitten leren, dus toen moest ik daarna nog avondeten.

En de opvatting dat je per se brood als ontbijt en lunch zou moeten nemen is een typisch Nederlandse opvatting, die ik niet deel. Andere (koolhydraatarmere) producten voldoen naar mijn mening ook prima als ontbijt en lunch

Laatst gewijzigd op 20-04-2005 om 07:48.
Oud 20-04-2005, 07:06
Cath
Avatar van Cath
Cath is offline
vandaag eerste weegdag!
van 93 naar 90 hoera! (zal grotendeels vocht zijn, maar het is eraf!)
Oud 20-04-2005, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Cath schreef op 20-04-2005 @ 08:06 :
vandaag eerste weegdag!
van 93 naar 90 hoera! (zal grotendeels vocht zijn, maar het is eraf!)
Oud 20-04-2005, 07:28
Verwijderd
en ik zit al eeeeeeuwen (of zo lijken die drie weken toch ) op hetzelfde gewicht...
Oud 20-04-2005, 08:58
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Mij zonet gewogen 65.6 ip 66.5 van vorige week. Wsl wel allemaal water ofzo aangezien ik slecht gegeten heb maar toch
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 20-04-2005, 09:32
Verwijderd
ik heb trouwens ook iets vreemds: ik was afgelopen weekend 51 kg ipv 52/53 wat ik normaal ben, en mijn taille-omtrek is nu 59 cm ipv 62/63. En ik heb écht niets gedaan waar ik dunner van zou kunnen worden, normaal gegeten, nauwelijks gesport, ook niet heel veel gefietst ofzo. Ik hoop maar gewoon dat het vanzelf weer goed komt, morgen ben ik jarig dus dat scheelt dan alvast wat maar het ziet er ook stom uit, mijn ribben zijn zichtbaar (zijn ze normaal alleen als ik mijn buik inhou en borst opzet) mijn shirt hangt echt gewoon wijd om me heen
Oud 20-04-2005, 09:43
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik ben ook morgen jarig ohoh
Net een lekker ontbijt gehad : 1 eitje , 2 cracotten, een sinaasappel en een yoghurtje
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 20-04-2005, 09:56
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Vrijdag ga ik op excursie naar Parijs. En dat zijn hele rare tijden: vrijdagochtend om 06:00 vertrekken we, en vrijdagnacht om 03:00 komen we weer terug.... Echt een race-excursie

Nu ben ik aan het bedenken wat ik allemaal mee kan nemen qua eten, en hoeveel. Natuurlijk zullen we in Parijs gaan avondeten, maar die stad is verder strontduur dus wil ik zo veel mogelijk zelf meenemen. Ook omdat dat altijd gezonder is natuurlijk. Ik heb alleen geen idee hoeveel.... Maar dat bedenk ik nog wel
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-04-2005, 10:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 20-04-2005 @ 08:28 :
en ik zit al eeeeeeuwen (of zo lijken die drie weken toch ) op hetzelfde gewicht...
Ik heb 6 of 7 weken op hetzelfde gewicht gezeten, en toen viel ik ineens weer af

@Sarah, thanx voor je uitleg, dat van die grote/ongevoelige blaas kan wel klopt idd wel geloof ik Fijne verjaardag alvast, en eetze, ik hoop voor je dat je weer een beetje aankomt
Oud 20-04-2005, 10:39
Mara
Mara is offline
@DarkSide: Ik bedoelde idd dat de opvulling niet erg goed is.

Geen brood omdat dat niet nodig is ivm koolhydraten? Ik snap je redenatie, maar je vergeet een belangrijk punt: vezels. Kwark is mager en bevat aardig wat eiwit, maar geen vezels. Ik zie eerlijk gezegd niks echt vezelrijks in jou eten. Daardoor kan je last krijgen van je darmen en van aambeien (voor een beschrijving zie een ander topic hier ).

Je moet niet alleen op macronutrienten (koolhydraten, eiwitten, vetten) letten maar ook op micronutrienten. Vitamines, vezels enz.

Als je dan toch meer eiwit en minder koolhydraat kan eten kan het heel anders

Voorbeeldje:
6 volkorenboterhammen met mager vlees (6x75 + 6x15)
Avondeten (wat aardappelen/pasta/rijst met veel groente en een goed groot stuk mager vlees) (200+100+250)
500g kwark (280)
100-150g gebakken kipfilet (210)
100g koolvisfilet (72)

Qua kcal kom je dan nog enorm laag uit (hiermee 1652kcal) , zeker voor wat voor jou gezond is, maar je eiwitten schieten omhoog.

Als je vegetarisch bent oid sorry dan, dat kan ik niet voor iedereen onthouden hoor
Oud 20-04-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 20-04-2005 @ 11:38 :
Ik heb 6 of 7 weken op hetzelfde gewicht gezeten, en toen viel ik ineens weer af
ik hoop dat dat bij mij ook zo gaat maar dan liefst nu ongeveer ipv over drie weken, want op deze manier is het toch erg frustrerend leven hoor
ik was daarjuist tijdens de les zelf ook al aan 't denken dat 't wel zo'n plateaufase'tje zal zijn waar je één keer over moet zal wel lukken, gewoon volhouden
Oud 20-04-2005, 11:07
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag + planning :
ontbijt : 1gekookt ei, 2 cracotten, 125 gram cremosso van vitalinea, een sinaasappel
lunch : 150 gram kabeljouw, 100gram champignons, zakje (62.5gr) rijst, 30 gram gemalene ementhaler ( ) en een appel
tussendoor : 150 gram magere kwark (slechts 4.9gram eiwit/100gr en 10gr kh )
avondeten/tussendoor : 2bb met salami / stukje fruit of yoghurt
na mijn werk wsl nog soep met (stok)brood.


Zonder de soep/stokbrood/extra fruit of yoghurt kom ik op een 1000cal
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 20-04-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-04-2005 @ 11:39 :
@DarkSide: Ik bedoelde idd dat de opvulling niet erg goed is.

Geen brood omdat dat niet nodig is ivm koolhydraten? Ik snap je redenatie, maar je vergeet een belangrijk punt: vezels. Kwark is mager en bevat aardig wat eiwit, maar geen vezels. Ik zie eerlijk gezegd niks echt vezelrijks in jou eten. Daardoor kan je last krijgen van je darmen en van aambeien (voor een beschrijving zie een ander topic hier ).

Je moet niet alleen op macronutrienten (koolhydraten, eiwitten, vetten) letten maar ook op micronutrienten. Vitamines, vezels enz.

Als je dan toch meer eiwit en minder koolhydraat kan eten kan het heel anders

Voorbeeldje:
6 volkorenboterhammen met mager vlees (6x75 + 6x15)
Avondeten (wat aardappelen/pasta/rijst met veel groente en een goed groot stuk mager vlees) (200+100+250)
500g kwark (280)
100-150g gebakken kipfilet (210)
100g koolvisfilet (72)

Qua kcal kom je dan nog enorm laag uit (hiermee 1652kcal) , zeker voor wat voor jou gezond is, maar je eiwitten schieten omhoog.

Als je vegetarisch bent oid sorry dan, dat kan ik niet voor iedereen onthouden hoor
Ik geloof inderdaat dat DarkSide vegetariër is.

Mijn eten was echt belabberd de afgelopen dagen (te veel snoep, echt superongezond) dus misschien wil DarkSide me even terugschoppen?

Dankuwel
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.