Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2005, 20:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-11-2005 @ 18:50 :
Hmm, ik wilde net voor 't eerst proberen om door te slikken met yasmin, ik begin vanavond met m'n tweede strip. Ik zal eens kijken of 't ook voor mij geldt
Graag Als het hiervan is dan weet ik in elk geval dat er verder niets is en dat het wel weer over gaat want ik vind het wel irritant
Oud 24-11-2005, 00:26
Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-11-2005 @ 16:32 :
Ik heb zelf ook een vraagje: Ik ben nu aan het doorslikken en met deze pil (Yasmin) heb ik dat nog niet zo vaak gedaan terwijl ik hem toch al een tijdje slik. Ik merk nu dat ik meer last heb van afscheiding dan normaal? Kan dat komen door dat ik aan het doorslikken ben of moet ik zoeken naar een andere oorzaak?
Ik heb daar nooit last van. Maar ik heb ook Microgynon en geen Yasmin.
Oud 24-11-2005, 10:14
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 22-11-2005 @ 21:35 :
Haha, ja daar ga ik ook wel van uit. Maar ik heb nu meer zoiets van 'dat doe ik dan wel weer'. Het heeft vind ik niet echt nut om de pil te slikken als het eigenlijk nergens voor dient, vandaar.
Het is altijd handig als je een keer niet ongesteld wilt zijn maar verder heeft het inderdaad niet echt nut.
Oud 24-11-2005, 12:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-11-2005 @ 01:26 :
Ik heb ook microgynon geslikt en ik kan me niet herinneren dat ik er toen last van had dus het zal wel niet heel erg geweest zijn want dan wist ik het vast nog wel.
Oud 24-11-2005, 13:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-11-2005 @ 01:26 :
Met microgynon had ik ook nergens last van
Oud 24-11-2005, 15:12
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik gebruik microgynon. ik slik altijd 2 strips achter elkaar (6 weken dus) en heb nooit last van doorbraakbloedingen of extra afscheiding. (ik slik door op aanraden van huisarts ivm menstruatiemigraine) maar mij werd toen wel verteld dat je maar max 3 strips mag doorslikken. maar heb in dit topic al gelezen dat sommige meiden meer doen? is t dan wel of niet schadelijk?
Oud 24-11-2005, 15:28
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik slik hem ook meestal 3 of 4 maand door, ik heb nog nooit last van doorbraakbloedingen gehad, alleen wat pijnlijke borsten soms. En voor zover ik weet is het niet schadelijk.
Oud 24-11-2005, 16:20
Saarah
Saarah is offline
Ik heb nog een (wrs stom ) vraagje.. Ik heb hier al wel wat dingen gelezen dat je de pil wat later (dus maximaal 12uur) mag slikken, maar je mag hem toch ook wat vroeger slikken hé, dan je gebruikelijke tijdstip? En hoeveel vroeger maximaal?
Al bedankt
Oud 24-11-2005, 16:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Saarah schreef op 24-11-2005 @ 17:20 :
Ik heb nog een (wrs stom ) vraagje.. Ik heb hier al wel wat dingen gelezen dat je de pil wat later (dus maximaal 12uur) mag slikken, maar je mag hem toch ook wat vroeger slikken hé, dan je gebruikelijke tijdstip? En hoeveel vroeger maximaal?
Al bedankt
Zolang er niet meer dan 24 + maximaal 12 uur tussen twee pillen slikt maakt het niet uit hoe vroeg of laat je hem slikt. Bedenk wel dat als je hem de ene avond eerder slikt dat je dan de volgende avond moet zorgen dat je dan niet te laat bent. Zelf houd ik een marge van ongeveer 4 uur aan, dat heb ik ooit eens ergens gelezen maar de officiele grens is 12 uur.
Oud 24-11-2005, 16:32
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-11-2005 @ 17:26 :
Zolang er niet meer dan 24 + maximaal 12 uur tussen twee pillen slikt maakt het niet uit hoe vroeg of laat je hem slikt. Bedenk wel dat als je hem de ene avond eerder slikt dat je dan de volgende avond moet zorgen dat je dan niet te laat bent. Zelf houd ik een marge van ongeveer 4 uur aan, dat heb ik ooit eens ergens gelezen maar de officiele grens is 12 uur.
Oké, bedankt!
Dus als je hem de ene avond om 17u slikt en de avond erna bv om 15.30u is dat niet erg?
Oud 24-11-2005, 16:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Saarah schreef op 24-11-2005 @ 17:32 :
Oké, bedankt!
Dus als je hem de ene avond om 17u slikt en de avond erna bv om 15.30u is dat niet erg?
Dat is niet erg. Als je de avond daarna ook maar weer oplet dat je hem de dag ervoor al om 15.30 genomen hebt.
Oud 25-11-2005, 10:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 24-11-2005 @ 16:28 :
Ik slik hem ook meestal 3 of 4 maand door, ik heb nog nooit last van doorbraakbloedingen gehad, alleen wat pijnlijke borsten soms. En voor zover ik weet is het niet schadelijk.
De pil 'doorslikken' is inderdaad niet schadelijk.
Oud 25-11-2005, 17:54
littlerudegirl
littlerudegirl is offline
de pil, doorslikken is niet gevaarlijk maar er zijn wel meiden die daar wel last van kunnen hebben
ik krijg er echt klontjes van en das niet prettig!
Oud 25-11-2005, 18:33
evalevi
evalevi is offline
doorslikken is helemaal niet erg, je kunt alleen doorbraakbloedingen krijgen...

Weet iemand misschien een lijst ofzo van welke antibioticum de betrouwbaarheid van de pil verminderen?
Ik heb antibiotica van het nitrofuran-type gehad, deze staat NIET in de bijsluiter van mijn pil als een antibioticum die de betrouwbaarheid van de pil verminderd.. daar staat namelijk alleen; antibiotica van het penicilline type en het tetracycline type)
is dit dan echt veilig?
Oud 25-11-2005, 18:49
Roos
Roos is offline
Citaat:
evalevi schreef op 25-11-2005 @ 19:33 :

Weet iemand misschien een lijst ofzo van welke antibioticum de betrouwbaarheid van de pil verminderen?
Ik heb antibiotica van het nitrofuran-type gehad, deze staat NIET in de bijsluiter van mijn pil als een antibioticum die de betrouwbaarheid van de pil verminderd.. daar staat namelijk alleen; antibiotica van het penicilline type en het tetracycline type)
is dit dan echt veilig?
Ik kan het zo snel niet vinden. Persoonlijk zou ik het voor de zekerheid als onveilig beschouwen. Maar eigenlijk zou ik het niet weten, het is idd geen penicilline of tetracycline (deze ab's worden het meest voorgeschreven).
Oud 26-11-2005, 11:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:

is dit dan echt veilig?
Staat er ook niets in de bijsluiter van je antibiotica? Ik zou het voor de zekerheid navragen bij de apotheek en er voorlopig vanuit gaan dat het niet veilig is.
Oud 26-11-2005, 12:02
Verwijderd
hoi allemaal, ik zit met een probleem..

Ik moest eigenlijk donderdagavond aan mn nieuwe strip beginnen, maar ik was donderdagavond en vrijdag de hele dag ziek (flink overgeven, tot en met 4 uur vannacht) en ben dus niet begonnen aan mijn nieuwe strip.

Ik heb dus geen id hoe ik dit nu moet gaan oplossen?? moet ik nu vanavond gewoon de 3e pil uit de nieuwe strip nemen? help
Oud 26-11-2005, 12:16
Verwijderd
Als je stopweek langer dan 7 dagen is ben je iig niet meer 'veilig'
Oud 26-11-2005, 12:17
Verwijderd
Nee dat weet ik, ik weet alleen niet wanneer ik nu weer met mn pil moet beginnen..
Oud 26-11-2005, 13:03
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Tyrande schreef op 26-11-2005 @ 13:02 :
hoi allemaal, ik zit met een probleem..

Ik moest eigenlijk donderdagavond aan mn nieuwe strip beginnen, maar ik was donderdagavond en vrijdag de hele dag ziek (flink overgeven, tot en met 4 uur vannacht) en ben dus niet begonnen aan mijn nieuwe strip.

Ik heb dus geen id hoe ik dit nu moet gaan oplossen?? moet ik nu vanavond gewoon de 3e pil uit de nieuwe strip nemen? help
Heb je seks gehad in de stopweek?
Ik zou weer beginnen met de (eerste) pil (uit de nieuwe strip) en die condoom (of iets anders) niet vergeten.
Oud 26-11-2005, 13:06
Verwijderd
Nee ik heb geen seks gehad in de stopweek. Ok, bedankt
Oud 26-11-2005, 14:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tyrande schreef op 26-11-2005 @ 13:17 :
Nee dat weet ik, ik weet alleen niet wanneer ik nu weer met mn pil moet beginnen..
Als je meer dan een pil vergeten bent moet je er wel rekening mee houden dat je misschien langer dan die zeven dagen bij het vergeten van een pil niet veilig bent. In dat geval moet je even naar de dokter bellen.
Oud 26-11-2005, 20:47
GrizzlyKeyboard
GrizzlyKeyboard is offline
Hoi

ik ben een tijdje geleden naar mijn huisarts gegaan en hij heeft mij microgynon 30 meegegeven, de eerste dag van mijn menstruatie ben ik begonnen met slikken. Normaal ben ik 4 of 5 dagen ongesteld, maar nu ben ik nog steeds ongesteld (al 8 dagen geleden!) ik vind dit echt vervelend. Hoe komt dat?
Oud 26-11-2005, 23:51
PV
PV is offline
Citaat:
GrizzlyKeyboard schreef op 26-11-2005 @ 21:47 :
Hoi

ik ben een tijdje geleden naar mijn huisarts gegaan en hij heeft mij microgynon 30 meegegeven, de eerste dag van mijn menstruatie ben ik begonnen met slikken. Normaal ben ik 4 of 5 dagen ongesteld, maar nu ben ik nog steeds ongesteld (al 8 dagen geleden!) ik vind dit echt vervelend. Hoe komt dat?
Hoe lang is een tijdje geleden? Je moet je lichaam wel ff de tijd gunnen om er aan te wennen.
Als het na een paar maanden nog niet is verbeterd kun je terug gaan naar je huisarts, je klachten uitleggen en om een andere pil vragen denk ik.
Oud 27-11-2005, 00:05
Verwijderd
Ik ben dus die 2 pillen ''vergeten'', is het erg als ik nu vanavond gewoon verder ga met de zaterdag, en de pillen van donderdag en vrijdag erbij neem?
Oud 27-11-2005, 05:20
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
In welke week ben je ze vergeten?
Oud 27-11-2005, 11:55
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Tyrande schreef op 27-11-2005 @ 01:05 :
Ik ben dus die 2 pillen ''vergeten'', is het erg als ik nu vanavond gewoon verder ga met de zaterdag, en de pillen van donderdag en vrijdag erbij neem?
Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je nu met zaterdag (ondertussen zondag) begint en dan die pillen er nog bij slikt of niet.
Het blijft namelijk zo dat je nu onveilig bent, in ieder geval de eerste week, en ik zou zelf de hele strip aanhouden (misschien ben je ook wel de hele strip onveilig omdat je er twee achter elkar niet gehad hebt).
Kijk gewoon eens in je bijsluiter, daar staat wel wat te doen bij pillen vergeten in de eerste week. Dit is in ieder geval het onveiligste wat kan gebeuren (én in de eerste week én meerdere pillen niet geslikt).
Oud 27-11-2005, 12:41
Verwijderd
maar het kan lichamelijk gezien dus geen kwaad 3 pillen tegelijk te nemen?
Oud 27-11-2005, 14:10
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Tyrande schreef op 27-11-2005 @ 13:41 :
maar het kan lichamelijk gezien dus geen kwaad 3 pillen tegelijk te nemen?
Nee, maar het heeft totaal geen nut.
Oud 27-11-2005, 14:16
Verwijderd
ohw. naja, toch bedankt in ieder geval

weet iemand dan misschien wanneer het wel weer veilig is? bij de volgende strip?
Oud 27-11-2005, 15:06
Konijn
Konijn is offline
Daar zou ik vanuit gaan ja.. Dus pas bij de eerste pil van de volgende strip, niet al in je stopweek zeg maar.
Oud 27-11-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:

is dit dan echt veilig?
Anders vraag je dat de dokter toch meteen als je het recept krijgt? Heb ik tenminste wel gedaan, en dat was gewoon veilig. (Volgens mij was dat ook nitrofuran, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.)
Oud 28-11-2005, 20:39
Verwijderd
Even een vraagje dat een beetje haast heeft

Ben sinds kort aan de pil en er totaal niet aan gewend, heb hem in 1.5 week al 2x vergeten. Ik slik hem in principe savonds, met als gevolg dat er een hele nacht tussen zit als ik er weer aan denk. (En aangezien ik lang slaap, soms wel meer dan 12 uur)

Gisteren ook weer vergeten, dus smorgens (weer na meer dan 12 uur)maar genomen.. Nu vroeg ik me af of ik hem niet beter gewoon smorgens kan gaan slikken en of ik dat nu dus gewoon "zomaar" kan veranderen? Als ik die pil dan smorgens vergeet, en ik denk er later op de dag aan, zitten er minder uren tussen. Dat is dan toch beter?

Overigens heb ik echt totaal geen ritme in mijn dagelijks leven, geen vast slaappatroon of wat dan ook. Daarom is het moeilijk om één vast moment te vinden voor die pil. Nu is het allemaal nog niet zo erg als ik hem vergeet (omdat ik toch nog even dubbel veilig moet doen ivm antibioticakuur die ik pas heb afgemaakt) maar straks wordt het irritanter en ik heb geen zin in zwangerschappen
Oud 28-11-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
GrizzlyKeyboard schreef op 26-11-2005 @ 21:47 :
Hoi

Hah, toen ik met diezelfde pil voor het eerst begon, duurde mn menstruatie voor het eerst maar 4 dagen, normaal echt de volle 7 dagen. Heerlijk die pil

Maar het is gewoon ff een kwestie van wennen denk ik, wat al gezegd is ja
Oud 28-11-2005, 20:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Xia schreef op 28-11-2005 @ 21:39 :
Even een vraagje dat een beetje haast heeft

Ben sinds kort aan de pil en er totaal niet aan gewend, heb hem in 1.5 week al 2x vergeten. Ik slik hem in principe savonds, met als gevolg dat er een hele nacht tussen zit als ik er weer aan denk. (En aangezien ik lang slaap, soms wel meer dan 12 uur)

Gisteren ook weer vergeten, dus smorgens (weer na meer dan 12 uur)maar genomen.. Nu vroeg ik me af of ik hem niet beter gewoon smorgens kan gaan slikken en of ik dat nu dus gewoon "zomaar" kan veranderen? Als ik die pil dan smorgens vergeet, en ik denk er later op de dag aan, zitten er minder uren tussen. Dat is dan toch beter?

Overigens heb ik echt totaal geen ritme in mijn dagelijks leven, geen vast slaappatroon of wat dan ook. Daarom is het moeilijk om één vast moment te vinden voor die pil. Nu is het allemaal nog niet zo erg als ik hem vergeet (omdat ik toch nog even dubbel veilig moet doen ivm antibioticakuur die ik pas heb afgemaakt) maar straks wordt het irritanter en ik heb geen zin in zwangerschappen
Je kan niet zomaar midden in een strip veranderen van 's ochtends naar 's avonds of andersom omdat er dan teveel tijd tussen zit. Je kan wel aan het begin van een nieuwe strip, na je stopweek veranderen van de ochtend naar de avond of andersom. In de tussentijd zou je je pil naast je tandenborstel of naast je wekker ofzo kunnen leggen zodat je het haast niet kunt vergeten. Dat werkt bij mij erg goed. Ook moet je een beetje regelmaat krijgen. Zo vergeet ik mijn pil niet zolang ik hem maar inneem voor ik mijn tanden poets, als ik het erna wil doen dan vergeet ik het gegarandeerd. Je kan bijvoorbeeld ook je pil 's middags bij het middageten nemen. Verzin een moment van de dag wat voor jou bijna altijd hetzelfde is. Anders kan je ook je mobiel op een tijd instellen dat ie afgaat dat je je pil gaat innemen ofzo. Probeer iets te bedenken wat bij jou kan helpen. En misshcien ook nog goed om te weten: hoe langer je de pil slikt hoe minder vaak je gaat vergeten (tenminste bij mij). Ik slik hem nu 6 jaar en ben er in het afgelopen jaar maar eentje vergeten.
Oud 28-11-2005, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-11-2005 @ 21:45 :
Je kan niet zomaar midden in een strip veranderen van 's ochtends naar 's avonds of andersom omdat er dan teveel tijd tussen zit. Je kan wel aan het begin van een nieuwe strip, na je stopweek veranderen van de ochtend naar de avond of andersom. In de tussentijd zou je je pil naast je tandenborstel of naast je wekker ofzo kunnen leggen zodat je het haast niet kunt vergeten. Dat werkt bij mij erg goed. Ook moet je een beetje regelmaat krijgen. Zo vergeet ik mijn pil niet zolang ik hem maar inneem voor ik mijn tanden poets, als ik het erna wil doen dan vergeet ik het gegarandeerd. Je kan bijvoorbeeld ook je pil 's middags bij het middageten nemen. Verzin een moment van de dag wat voor jou bijna altijd hetzelfde is. Anders kan je ook je mobiel op een tijd instellen dat ie afgaat dat je je pil gaat innemen ofzo. Probeer iets te bedenken wat bij jou kan helpen. En misshcien ook nog goed om te weten: hoe langer je de pil slikt hoe minder vaak je gaat vergeten (tenminste bij mij). Ik slik hem nu 6 jaar en ben er in het afgelopen jaar maar eentje vergeten.
Hm ja maar wat ik dus dacht.. ik ben hem dus sowieso al vergeten voor de afgelopen dag dus ik heb em vanmorgen genomen. Als ik dan weer eventjes wacht en die pil morgen inneemt, dan zit er gewoon weer 24 uur tussen, toch? Dit werkt alleen maar als ik vandaag al besluit de pil morgen pas weer te gaan nemen, omdat ik de pil toch al wel vergeten was..

Regelmaat is inderdaad belangrijk, maar ook lastig. Ik eet niet regelmatig, ik slaap niet regelmatig.. pf, eigenlijk doe ik niks regelmatig. Vaak neem ik de pil zodra het avond is en ik er aan denk, ook al ga ik dan nog niet meteen naar bed (wel na 21:30 savonds), omdat ik bang ben dat ik hem later weer ga vergeten ofzo. Ook slaap ik vaak in het weekend op allerlei andere plekken (bij mijn vader, moeder, vriend, buurvrouw, oude huis..) waardoor ik nog minder regelmaat heb en steeds opnieuw aan die pil moet denken

Ik vind t maar lastig eigenljk
Oud 28-11-2005, 21:25
Roos
Roos is offline
Ik vind 's ochtends het makkelijkst, ja soms neem ik hem dan om 6 uur en soms om 12 uur, maar meestal wel rond 9 uur.

's Ochtends ben ik namelijk bijna altijd thuis en 's avonds bijna nooit
Oud 28-11-2005, 22:55
Verwijderd
Hoelang is het zeg maar 'gezond' om je pil door te slikken? Ik heb (al een hele tijd) de Meliane 35 en ik slik hem meestal 3 strips door en dan doe ik een stopweek. Kan dit kwaad?
Oud 29-11-2005, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 28-11-2005 @ 23:55 :
Hoelang is het zeg maar 'gezond' om je pil door te slikken? Ik heb (al een hele tijd) de Meliane 35 en ik slik hem meestal 3 strips door en dan doe ik een stopweek. Kan dit kwaad?
In principe kun je zelfs nooit een stopweek houden. Als je geen last van verergerde bijwerkingen krijgt daardoor, kan het helemaal geen kwaad
Oud 29-11-2005, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Xia schreef op 28-11-2005 @ 21:50 :
Ik vind t maar lastig eigenljk
Ik weet niet of je prikken eng vind of niet, maar er bestaat ook een prikpil (en ook nog wel andere alternatieven), misschien past dat beter bij jouw leefwijze dan de normale anticonceptiepil?

Of jezelf aanwennen dat iig wel regelmatig te doen (eventueel in combinatie met bv. het ontbijt - dan doe je dat ook meteen regelmatig). Eventueel de pil in een tas stoppen die je altijd bij je hebt of in je portemonne oid.
Oud 29-11-2005, 18:50
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Xia schreef op 28-11-2005 @ 21:50 :

Regelmaat is inderdaad belangrijk, maar ook lastig. Ik eet niet regelmatig, ik slaap niet regelmatig.. pf, eigenlijk doe ik niks regelmatig. Vaak neem ik de pil zodra het avond is en ik er aan denk, ook al ga ik dan nog niet meteen naar bed (wel na 21:30 savonds), omdat ik bang ben dat ik hem later weer ga vergeten ofzo. Ook slaap ik vaak in het weekend op allerlei andere plekken (bij mijn vader, moeder, vriend, buurvrouw, oude huis..) waardoor ik nog minder regelmaat heb en steeds opnieuw aan die pil moet denken

Ik heb dus idd ook zo weinig regelmaat daarom was het ook nogal moeilijk een regelmatig moment uit te kiezen. Ik heb dan maar gekozen voor rond 17h, dan ben ik meestal wel thuis (of even ervoor of erna ofzo). 's Morgens wilde ik niet omdat ik in het weekend veel te lang slaap en soms pas 's morgens thuiskom dus ja En 's avonds ben ik vaak weg. Dus rond 17h is het beste tijdstip voor mij. Maar ik zet het alarm van m'n GSM wel elke dag om 17h, anders vergeet ik het gegarandeerd en om 18h gaat het alarm van mijn horloge, voor de zekerheid.
Oud 01-12-2005, 08:51
JJ13
JJ13 is offline
Ik vroeg me vandaag iets af: als je zonder dat je t mekrt een pil in het midden van je strip bent vergeten, en je bent zwanger, zonder dat je t weet, wordt je dan aan het einde van de strip ongesteld? Ik bedacht me dat als je niet weet dat je zwanger bent en je dus doorgaat met de pil, wel ongesteld wordt, omdat die niet echte ongestekldheid die je krijgt als je de pil slikt nog steeds doorgaat.
Ik maak me soms te druk over t slikken van de pil, ben vaak bang dat ik er 1 vergeet, ook al is ie uit de strip.
Oud 01-12-2005, 11:24
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 01-12-2005 @ 09:51 :
Ik vroeg me vandaag iets af: als je zonder dat je t mekrt een pil in het midden van je strip bent vergeten, en je bent zwanger, zonder dat je t weet, wordt je dan aan het einde van de strip ongesteld? Ik bedacht me dat als je niet weet dat je zwanger bent en je dus doorgaat met de pil, wel ongesteld wordt, omdat die niet echte ongestekldheid die je krijgt als je de pil slikt nog steeds doorgaat.
Ik maak me soms te druk over t slikken van de pil, ben vaak bang dat ik er 1 vergeet, ook al is ie uit de strip.
Je kunt volgens mij wel een bloeding krijgen, ja.

Ik zet altijd een alarmpje op mijn telefoon. Dan neem ik de pil in (met een speling van 4 uur of zo). Als ik m geslikt heb, zet ik dat tijdstip op de dag in de kalender van mijn telefoon. Soms vergeet ik het er die dag in te zetten, maar dan moet ik er maar op vertrouwen dat ik het heb gedaan (en in de strip te kijken).
Oud 01-12-2005, 19:35
♪
♪ is offline
Vorige week had ik keelonsteking en kreeg ik van de dokter een antibioticakuur van 7 dagen. Op maandag ben ik begonnen en op zondag gestopt (met die kuur). Op maandag en dinsdag heb ik de laastste twee pillen van mijn strip geslikt en van het weekend gewoon ongesteld geworden. Vervolgens ben ik op dinsdag (in principe zou ik op woensdag moeten beginnen maar slikte met mijn stomme kop op dinsdag al mijn eerste pil) weer begonnen met de pil.
Ik had begrepen dat antibiotica de veiligheid van de pil van beinvloeden, maar aangezien er niets over in de bijsluiter stond (kon iig niets vinden) ben ik gaan zoeken op internet. Hier stond echter dat de antibioticakuur die ik heb gehad (3 maal daags Broxil 500 mg capsule) de betrouwbaarheid van de pil niet beinvloed. Dat vond ik erg fijn om te lezen maar ergens twijfel ik nog. Dussss nu vraag ik me af of iemand dezelfde kuur heeft gehad en/of kan bevestigen dat deze idd de betrouwbaarheid van de pil niet beinvloed.

Merci'kes
Oud 02-12-2005, 21:29
Verwijderd
ik heb Itraconalzol J-C gekregen. De arts zei dat het de betrouwbaarheid van de pil vermindert.
Maar nu vraag ik me af of dit gedurende de hele kuur is. Aangezien je 1 week 2x per dag 2 tabletten moet slikken, en daarna 3 weken niet. Dat 2x herhalen.

Heeft hier ervaring mee?
Oud 03-12-2005, 12:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 02-12-2005 @ 22:29 :
ik heb Itraconalzol J-C gekregen. De arts zei dat het de betrouwbaarheid van de pil vermindert.
Maar nu vraag ik me af of dit gedurende de hele kuur is. Aangezien je 1 week 2x per dag 2 tabletten moet slikken, en daarna 3 weken niet. Dat 2x herhalen.

Heeft hier ervaring mee?
Ik heb een keer ook medicijnen gekregen waardoor de betrouwbaarheid van de pil afnam. De huisarts vroeg toen in welke week van mijn strip ik zat. Dat was de eerste week en toch was ik die hele strip niet veilig dus ik zou er vanuit gaan dat je pas je volgende strip weer veilig bent. Ik hoefde maar een pil te slikken en het werkte toch een hele maand door.
Oud 03-12-2005, 14:47
Nonaj
Nonaj is offline
Ben ik de enige die last heeft van extreme stemmingswisselingen als ie de pil doorslikt? Het valt me opeens op Ik had geen zin in al die troep en al die pijn, maar ben nu al anderhalve week afwisselend aan het janken of juist extreem gefrustreerd
Oud 03-12-2005, 14:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 03-12-2005 @ 15:47 :
Ben ik de enige die last heeft van extreme stemmingswisselingen als ie de pil doorslikt? Het valt me opeens op Ik had geen zin in al die troep en al die pijn, maar ben nu al anderhalve week afwisselend aan het janken of juist extreem gefrustreerd
Ik heb de afgelopen twee weken ook mijn pil doorgeslikt en ik was ook veel emotioneler, sneller huilen, sneller van slag enzo dus ik denk dat ik ook veel meer last heb van stemmingswisselingen dan normaal.
Oud 03-12-2005, 14:54
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-12-2005 @ 15:49 :
Ik heb de afgelopen twee weken ook mijn pil doorgeslikt en ik was ook veel emotioneler, sneller huilen, sneller van slag enzo dus ik denk dat ik ook veel meer last heb van stemmingswisselingen dan normaal.
Ja, ik heb het als ik gewoon de pil slik (zonder doorslikken) namelijk niet Waarschijnlijk een iets te grote hormonenboost gehad ofzo
Oud 03-12-2005, 18:50
Verwijderd
IK heb een vraagje.
het is eigenlijk niet zo belangrijk maar ik ben er wel benieuwd naar .
Toen ik met de pil ben begonnen heb ik de micorgynon 30 van de huisarts gekregen. Ik had nergens last van, ging allemaal heel erg goed. Minder last van buikpijn/rugpijn, regelmatige menstruatie en ook korter. Het rare was alleen dat ik als ik na een stop-week (ik slik de pil 's avonds) de eerste pil weer had geslikt ik de volgende ochtend misselijk was (af en toe overgeven), heel erg duizelig was en flauw viel.
Ik heb het eerst een paar maanden aangezien maar omdat telkens weer het zelfde gebeurde ben ik toch maar naar de huisarts gegaan. Ze zei dat ik precies dezelfde dingen had als bij een zwangerschap, gewoon zwangerschapsverschijnselen dus.
Ik had hier echt nog nooit van gehoord (dat je dat van de pil kan krijgen) en ik vroeg me af of iemand anders daar ook last van heeft gehad. Ik vind het ook wel vreemd omdat er in een pil toch hele andere hormonen zitten dan bij een zwangerschap vrij komen..? (ow ja, is dit misschien ook een voorteken dat het bij mij als ik ooit zwanger wordt, net zo is? Dat hoef van mij dus echt niet.. )
Topic gesloten

Regels voor berichten