|
|
Bekijk resultaten poll: hoofdoeken verboden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 35.14% |
nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
53 | 71.62% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
(overigens: wel of niet een hoofddoek zegt niks over de gedachtengang van de persoon die erin gewikkeld zit)
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
"We kunnen die moskeeen ook gewoon weer weghalen Ondanks die terreurdreiging in dit land van extremistische moslims is er nog geen verbod op hoofddoeken en staan de moskeeen er allemaal nog (komen er zelfs bij!!). Ik vind wel dat je kunt stellen dat Nederland erg tolerant is, of bang, dat kan natuurlijk ook nog " is dat zeer goed op te maken.
||
Citaat:
Het ging om de tolerantie van Nederland, wat volgens Louiise niet of bijna niet aanwezig is. Ik maakte alleen duidelijk dat Nederland dus weldegelijk tolerant is tegenover religies als bijvoorbeeld de Islam. ![]() Als Nederland echt zo intollerant was geweest hadden er echt niet zoveel moskees gestaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus Nederland is helemaal niet zo tolerant, maar een democratie en volgt gewoonweg haar grondwet.
||
Citaat:
![]() In een van je vorige posts deed je net of Nederlanders zulke intollerante mensen waren. Ze hadden ook met z'n allen die moskees tot op het bot af kunnen zeiken en overal de fik erin ![]() Dat doen ze niet, de meeste tonen zelfs interesse voor het geloof, ik vind gewoon dat je je niet zo moet aanstellen, als moslim zijnde heb je het in Nederland echt niet slecht ofzo ![]() Hoofddoeken mogen vaak opgehouden worden tijdens werk, op school etc. Je wordt niet achtergesteld omdat je moslim bent als je solliciteerd naar een baan. (Is iig niet de bedoeling, zal vast wel eens voorkomen, maar andersom ook als een Nederlander solliciteerd bij een shoarmazaak ofzo, dat hou je toch wel) |
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bron: NOS Nieuws Limburgse moskee verloren na brand Vanochtend heeft in Helden (Limburg) brand gewoed in een houten moskee. Gelovigen ontdekten de brand om kwart voor zes toen ze aankwamen voor het ochtendgebed. De brandweer heeft het vuur gedoofd, maar het gebouw moet als verloren worden beschouwd. Vandaag begint voor de meeste moslims het driedaagse suikerfesst dat de islamitische vastenmaand ramadan afsluit. De moskee werd niet bewaakt. Sinds de moord op Theo van Gogh zijn er meer dan twintig brandstichtingen of pogingen daartoe geweest op moskeeën en kerken. ============================================== hier nog een paar links: http://www.nu.nl/news.jsp?n=438905&c=13 De brand brak rond kwart voor negen uit. Op de muren van de school zijn teksten ontdekt die verwijzen naar de moord op cineast Theo van Gogh. Volgens ooggetuigen zou de tekst luiden 'Theo R.I.P (rust in vrede)'. Ook zou bij de tekst een 'white power'-teken staan, het wereldwijde symbool van blanke racisten. Ruim twee maanden geleden is een moskee in Uden beklad met racistische teksten en in het nabijgelegen Veghel is vorige week eveneens een moskee beklad met racistische teksten. ============================================== http://www.nu.nl/news.jsp?n=437698&c=13 HUIZEN - Moskeeën in Huizen, Breda en Rotterdam zijn dit weekeinde doelwit geweest van brandstichters. In Rotterdam werd een islamistisch gebedshuis ook beplakt met beledigende teksten. Onbekenden hebben in Amsterdam een kantoor waar Marokkanen plegen te vergaderen, met rode verf beklad. In Huizen hield de politie drie verdachten aan die probeerden brand te stichten in de An-Nasr moskee. Volgens de politie werden ze in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 04.00 uur door leden van de moskee op heterdaad betrapt terwijl ze de brandstichting voorbereidden. ============================================== En er is meer, wat je zo kunt googlen! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 15:33. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tuurlijk ze zitten er tussen, maar lang niet allemaal ![]() |
![]() |
||
Citaat:
oke dan... ten eerste: tolerantie is dus NIET vanzelfsprekend, tuurlijk zijn er Nederlanders die minder tollerant zijn dan anderen, maar loop als blanke 's nachts een door Spangen of daar bij de Bijlmer... Ik kan ook artikeltjes opzoeken van kerken die zijn vernield door moslims, filmregisseurs die zijn doorgeschoten door moslims, moslims die terreuraanslagen plannen etc. etc. voor de rest van je post: hahahahaha ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik geef je gelijk ![]() Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 17:25. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar laten we aub niet gaan beweren dat: -alles mag in (religeuze) uitingen -de ene discriminatie erger is dan de andere -er onderscheid moet worden gemaakt in de bestrijding daarvan -enkele voorbeelden zonder context betekenen dat 'de Nederlander' over het algemeen iets doet -idem voor andere groepen. -je allochtoon en/of moslim moet zijn om iets te mogen beweren over discriminatie ok?
Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 19:00. |
![]() |
||
Citaat:
-je allochtoon en/of moslim moet zijn om iets te mogen beweren over discriminatie deze is wel erg ![]()
||
Hier:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
jij weet niet hoe het is om de hele dag aangestaard te worden, of afgewezen te worden door mensen/werk. Dus ga iid niet zeggen dat een moslim(a) zich niet moet aanstellen.
||
Citaat:
Ik word altijd aangestaard als ik langs een groep hangallochtonen loop, meestal nog opmerkingen naar m'n kop ook. Ik krijg ook niet ieder baantje die ik wil. Daarbij kan ik me best voorstellen dat als je met een hoofddoek op naar een sollicitatiegesprek gaat dat dat afschrikt, afhankelijk van het soort werk natuurlijk. Bij een administratieve baan op een kantoortje zou het niets uit moeten maken. Maar bijvoorbeeld in de bediening bij een restaurant kan ik me goed voorstellen dat ze liever iemand hebben zonder hoofddoek. ![]() Daarbij is het je eigen keus om zo'n ding te dragen, je kan hem ook gewoon niet om doen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat er juist om dat iedereen gelijke rechten moet hebben, of ik nu een hoofddoek draag of niet. Natuurlijk heb ik er zelf voor gekozen, maar dat betekend niet dat andere mensen mij mogen wijgeren vanwege mijn hoofddoek. zoiets is strafbaar weetje ![]()
||
Citaat:
Ik kan me dus goed voorstellen dat die manager volgende keer iemand met een hoofddoek sneller zal weigeren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Aanzetten tot haat jegens een bepaalde bevolkingsgroep, dat is wel strafbaar, maar iemand weigeren voor een baan omdat ze een hoofddoekje draagt, (of op een islamitische school omdat ze er geen draagt!), dat is misschien wel een onterecht onderscheid, maar dat maakt het nog geen strafbaar feit. Ik denk dat jij afgewezen wordt bij sollicitaties om een andere reden dan je hoofddoekje.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar even serieus: solliciteren is een loterij. Of jij die baan krijgt is afhankelijk van de indruk die jij als mens maakt op je aanstaande werkgever. Denk erom, hij zoekt iemand waar hij de komende tijd iedere dag mee om zal moeten gaan. Het moet dus klikken. Hij moet je aardig vinden. Als je kop hem niet aanstaat, krijg jij die baan niet. Zou jij iemand aannemen die je niet aardig lijkt? Nou dan. Het is een verschikkelijk flauw criterium, maar het is wel hoe het werkt. Of je wordt aangenomen of niet hangt af van de indruk die je in de eerste paar seconden maakt. |
![]() |
||
Citaat:
en dat is niet de eerste keer. geloof me. terwijl ik vroeger toen ik nog geen hoofddoek droeg dat probleem nooit ervaren heb. lol maargoed niet dat jou dat ook maar iets kan schelen. ik zeg alleen dat het WEL discriminatie is.
||
Citaat:
Het probleem bij discriminatie is niet dat de wet je geen gelegenheid stelt om iemand daarvoor te laten veroordelen, maar dat het zo moeilijk (haast niet) valt aan te tonen dat je wordt gediscrimineerd. Een werkgever zal je niet zeggen dat je bent geweigerd omdat je zwart haar hebt ofzo, maar omdat je niet beschikt over de vereiste competenties of een ander gaar smoesje. Dit onderzoek (scroll ff door naar de resultaten) van enkele sites toont aan hoever de discriminatie tegen hoogopgeleide(!) allochtonen op dit moment is. Maar goed, ik dacht dat deze draad over het hoofddoekenverbod ging. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
niemand heeft volgens mij meer een argument wat betreft het verbieden van een hoofddoek. iig geen nieuwe.
||
Citaat:
De opmerking die je maakt in deze quote vind ik maar dom en getuigt van onwetendheid. Als ik in een restaurant ga eten word ik ook liever bediend door iemand zonder een hoofddoek. Gezien al je posts lijkt het me overigens beter als je gewoon lekker gaat emigreren, daar je toch zo'n hekel hebt aan Nederlanders. Je HOEFT hier niet te wonen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Doe wat minder emotioneel zeg, ik heb nooit gezegd dat ik een hekel heb aan nederland(ers). Er wonen nazi's in Nederland, en die dragen bij aan het anti-hoofddoek/islam gehalte. Of wil je nu echt gaan beweren dat het totaal niet zo is. En alléén omdat jij mijn posts wilt interpreteren als anti-nederlands etc wil het nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. Je moet niet dingen verzinnen als het er niet staat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoeken wat vinden jullie? Barb4 | 187 | 06-12-2007 13:43 | |
Moet hoofddoek verboden worden bij ambtenaren? Hydrogen | 258 | 08-08-2005 12:29 | |
Charlois wil verbod hoofddoekjes voor baliemedewerkers Mirage2000 | 500 | 08-03-2005 11:27 | |
Hoofddoek verbod? Verwijderd | 201 | 18-02-2005 23:14 | |
Steeds meer horeca bedrijven verbieden hoofddoekjes Quincy | 500 | 30-09-2004 19:53 | |
Advies: geen hoofddoek op school Isa | 366 | 22-01-2004 13:39 |