Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: hoofdoeken verboden?
ja 26 35.14%
nee 53 71.62%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 18:59
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
MTpower schreef op 31-10-2005 @ 15:46 :

Daarbij, ik heb nergens gezegd dat ik alle moslims als extremist zie
Dus is het ook een béétje lullig en oneerlijk om dus maar alle moskeetjes te sluiten en hoofddoekjes te verbieden he?
(overigens: wel of niet een hoofddoek zegt niks over de gedachtengang van de persoon die erin gewikkeld zit)
Oud 31-10-2005, 19:00
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 31-10-2005 @ 16:06 :
Ik ben voor het recht dat je zelf mag bepalen of je je communicatie beperkt. Ik sta neutraal tegenover burqua, niquaab, hoofddoek, lonsdale en pet. Je moet zelf weten wat je draagt. Als ik op alles terugzeg 'je bent een klootzak' beperk ik ook mijn communicatie. En van mij mag je ook met een swastika op je voorhoofd naar school, vrijheid van meningsuiting, prima hoor je benadeelt jezelf er alleen mee en dat is je goed recht.
Als je de communicatie bemoeilijkt benadeel je er toch echt meerdere mensen mee.
Oud 31-10-2005, 19:05
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 31-10-2005 @ 19:59 :
Dus is het ook een béétje lullig en oneerlijk om dus maar alle moskeetjes te sluiten en hoofddoekjes te verbieden he?
(overigens: wel of niet een hoofddoek zegt niks over de gedachtengang van de persoon die erin gewikkeld zit)
Waar heb ik gezegd dat alle moskees maar gesloten moeten worden?
Oud 31-10-2005, 19:06
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Louiise schreef op 31-10-2005 @ 18:48 :
ghehe, dat lijkt me nogal logisch, maar ik vroeg me af of hij daarmee bedoelde of hij daarom alle moskeeen wilde sluiten.
Citaat:
MTpower schreef op 31-10-2005 @ 20:05 :
Oud 31-10-2005, 19:09
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
MTpower schreef op 31-10-2005 @ 20:06 :
nee, dat vroeg ik dus ook juist
Oud 31-10-2005, 19:38
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
MTpower schreef op 31-10-2005 @ 20:05 :
Uit een post als deze:

"We kunnen die moskeeen ook gewoon weer weghalen

Ondanks die terreurdreiging in dit land van extremistische moslims is er nog geen verbod op hoofddoeken en staan de moskeeen er allemaal nog (komen er zelfs bij!!).
Ik vind wel dat je kunt stellen dat Nederland erg tolerant is, of bang, dat kan natuurlijk ook nog "

is dat zeer goed op te maken.
Oud 31-10-2005, 20:56
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 31-10-2005 @ 20:38 :
Uit een post als deze:

"We kunnen die moskeeen ook gewoon weer weghalen

Ondanks die terreurdreiging in dit land van extremistische moslims is er nog geen verbod op hoofddoeken en staan de moskeeen er allemaal nog (komen er zelfs bij!!).
Ik vind wel dat je kunt stellen dat Nederland erg tolerant is, of bang, dat kan natuurlijk ook nog "

is dat zeer goed op te maken.
In die post ging het helemaal niet om het verbieden van moskees.
Het ging om de tolerantie van Nederland, wat volgens Louiise niet of bijna niet aanwezig is.
Ik maakte alleen duidelijk dat Nederland dus weldegelijk tolerant is tegenover religies als bijvoorbeeld de Islam.
Als Nederland echt zo intollerant was geweest hadden er echt niet zoveel moskees gestaan
Oud 31-10-2005, 21:08
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
MTpower schreef op 31-10-2005 @ 21:56 :
In die post ging het helemaal niet om het verbieden van moskees.
Het ging om de tolerantie van Nederland, wat volgens Louiise niet of bijna niet aanwezig is.
Ik maakte alleen duidelijk dat Nederland dus weldegelijk tolerant is tegenover religies als bijvoorbeeld de Islam.
Als Nederland echt zo intollerant was geweest hadden er echt niet zoveel moskees gestaan
Ik vind alleen dat je net doet alsof moslims heel dankbaar moeten zijn dat er uberhaupt moskees staan in Nederland. Ik vind het bidden in een normale gebedsplaats het goed recht van een moslim, christen of wie dan ook.

Dus Nederland is helemaal niet zo tolerant, maar een democratie en volgt gewoonweg haar grondwet.
Oud 01-11-2005, 02:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Louiise schreef op 31-10-2005 @ 22:08 :
Ik vind alleen dat je net doet alsof moslims heel dankbaar moeten zijn dat er uberhaupt moskees staan in Nederland. Ik vind het bidden in een normale gebedsplaats het goed recht van een moslim, christen of wie dan ook.

Dus Nederland is helemaal niet zo tolerant, maar een democratie en volgt gewoonweg haar grondwet.
De Nederlanders nemen het ook gewoon allemaal vrij goed op. In mijn ogen mag je best wat dankbaarder zijn ja
In een van je vorige posts deed je net of Nederlanders zulke intollerante mensen waren.
Ze hadden ook met z'n allen die moskees tot op het bot af kunnen zeiken en overal de fik erin
Dat doen ze niet, de meeste tonen zelfs interesse voor het geloof, ik vind gewoon dat je je niet zo moet aanstellen, als moslim zijnde heb je het in Nederland echt niet slecht ofzo
Hoofddoeken mogen vaak opgehouden worden tijdens werk, op school etc.
Je wordt niet achtergesteld omdat je moslim bent als je solliciteerd naar een baan. (Is iig niet de bedoeling, zal vast wel eens voorkomen, maar andersom ook als een Nederlander solliciteerd bij een shoarmazaak ofzo, dat hou je toch wel)
Oud 01-11-2005, 08:58
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Toch apart dat telkens weer beweerd wordt dat je niet achtergesteld wordt als moslim zijnde bij het solliciteren. Er zijn hier meerdere onderzoeken naar gedaan, en wat blijkt: 2 mensen met exact de zelfde CV, de naam van de ene arabisch, de ander Nederlands. Waar de Nederlander uitgenodigd werd, werd 8 van de 10 keer de moslim niet uitgenodigd. Dus hoezo, niet achtergesteld?

Het lijkt haast wel of je wilt ontkennen dat er een probleem is. Tuurlijk, politiek gezien is Nederland vrij tolerant. Maar tussen de mensen? Ik wordt er zelf bijna lichamelijk ziek van hoe ik sommige mensen op straat zien gedragen. Een moslima in haar gezicht spugen omdat ze een hoofddoek draagt met de mededeling dat ze moet opkankeren naar haar eigen land. Tuurlijk, het blijven incidenten, maar de algemene tendens onder de mensen wordt alsmaar intoleranter. Of is het toeval dat je steeds meer mongolen White Power op de muren ziet spuiten?

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 09:02.
Oud 01-11-2005, 10:20
T_ID
T_ID is offline
Is het niet zo mogelijk nog debieler dan de voorvallen die je noemt als mensen vervolgens de andere kant op doorschieten en bevoordeling eisen onder het mom van gelijke behandeling?
Oud 01-11-2005, 10:49
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Tjah, wat is nog debieler? Het is gewoon hypocriet.
Oud 01-11-2005, 13:18
Verwijderd
Wat heeft het al dan niet verbieden van de hoofddoek te maken met kansen van allochtonen op de arbeidsmarkt?
Oud 01-11-2005, 14:52
Verwijderd
Hoofddoeken mag van mijn part wel, maar dan mogen nederlandse vlaggetjes op je tas ook. En dan niet dat je het risico loopt geschorst wordt omdat je zo rasistisch bent...
Oud 01-11-2005, 15:28
clubx
clubx is offline
Citaat:
MTpower schreef op 01-11-2005 @ 03:34 :
De Nederlanders nemen het ook gewoon allemaal vrij goed op. In mijn ogen mag je best wat dankbaarder zijn ja
Tis geen kwestie van dankbaar zijn. Tolerantie is niets meer dan normaal, daar moet je geen medaille voor verwachten.

Citaat:

In een van je vorige posts deed je net of Nederlanders zulke intollerante mensen waren.
Groot deel van de autochtone bevolking in nederland is intolerant en het aantal groeit. Als eerste hebben we de vaders en moeders van de apartheid, dan de neo nazis, de fortuyn aanhangers (die massaal stemden op de meest geflopte partij na die van Jan Maat, omdat Pim beloofde de allochtonen is even uit te leggen welk ras superieur is en als ze dat niet snapten het land uit te zetten). Verdonk die op tv de dood van 11 mensen minimaliseert door te zeggen dat alles volgens de regels is gegaan, terwijl het onderzoek naar de brand op Schiphol net is begonnen. Want ja het waren toch maar een groepje zwarten die niemand zal missen. Hirsi Ali die een kruistocht tegen moslims is begonnen en nog dagelijks op haar knieën gaat, omdat ze een nederlands paspoort heeft gekregen. Nederland is maar wat blij met haar nieuwe slaaf. En dan kom jij zeggen dat nederlanders tolerant zijn?

Citaat:
Ze hadden ook met z'n allen die moskees tot op het bot af kunnen zeiken en overal de fik erin. Dat doen ze niet..
http://www.mcnews.nl/index.php?actio...ents=1&id=3467

Bron: NOS Nieuws

Limburgse moskee verloren na brand

Vanochtend heeft in Helden (Limburg) brand gewoed in een houten moskee. Gelovigen ontdekten de brand om kwart voor zes toen ze aankwamen voor het ochtendgebed.

De brandweer heeft het vuur gedoofd, maar het gebouw moet als verloren worden beschouwd. Vandaag begint voor de meeste moslims het driedaagse suikerfesst dat de islamitische vastenmaand ramadan afsluit.

De moskee werd niet bewaakt. Sinds de moord op Theo van Gogh zijn er meer dan twintig brandstichtingen of pogingen daartoe geweest op moskeeën en kerken.

==============================================
hier nog een paar links:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=438905&c=13

De brand brak rond kwart voor negen uit. Op de muren van de school zijn teksten ontdekt die verwijzen naar de moord op cineast Theo van Gogh. Volgens ooggetuigen zou de tekst luiden 'Theo R.I.P (rust in vrede)'. Ook zou bij de tekst een 'white power'-teken staan, het wereldwijde symbool van blanke racisten.

Ruim twee maanden geleden is een moskee in Uden beklad met racistische teksten en in het nabijgelegen Veghel is vorige week eveneens een moskee beklad met racistische teksten.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=437698&c=13

HUIZEN - Moskeeën in Huizen, Breda en Rotterdam zijn dit weekeinde doelwit geweest van brandstichters. In Rotterdam werd een islamistisch gebedshuis ook beplakt met beledigende teksten. Onbekenden hebben in Amsterdam een kantoor waar Marokkanen plegen te vergaderen, met rode verf beklad.

In Huizen hield de politie drie verdachten aan die probeerden brand te stichten in de An-Nasr moskee. Volgens de politie werden ze in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 04.00 uur door leden van de moskee op heterdaad betrapt terwijl ze de brandstichting voorbereidden.

En er is meer, wat je zo kunt googlen!

Citaat:
de meeste tonen zelfs interesse voor het geloof
De meeste? Eerder een kleine minderheid gast, wordt ff gauw wakker.

Citaat:
ik vind gewoon dat je je niet zo moet aanstellen, als moslim zijnde heb je het in Nederland echt niet slecht ofzo
Jij moet niet praten over iets waar jij niets vanaf weet. Je bent geen allochtoon en ook geen moslim. Jij ervaart niet wat zij ervaren, jij maakt deel uit van pak weg 15 miljoen autochtone nederlanders waarvan het overgrote deel aan het janken is dat de allochtone/islamitische minderheden in nederland spoken zien. Als er iemand is die niet moet aanstellen dan ben jij het wel.

Citaat:
Hoofddoeken mogen vaak opgehouden worden tijdens werk, op school etc.
Vaak? Vrijheid van religie, weleens van gehoord?? Het dragen van hoofddoeken moet altijd kunnen. En een goed opgeleide vrouw een kantoor baan weigeren omdat ze hoofddoek op heeft is onmenselijk!

Citaat:
Je wordt niet achtergesteld omdat je moslim bent als je solliciteerd naar een baan.
Je leeft in een fantasie gozer.

Citaat:
(Is iig niet de bedoeling, zal vast wel eens voorkomen, maar andersom ook als een Nederlander solliciteerd bij een shoarmazaak ofzo, dat hou je toch wel)
Ik lees nergens in de kranten en ik zie nergens op tv dat autochtone nederlanders/niet-moslims een baan wordt geweigerd in een shoarma zaak. Van mij mogen ze, koekje van eigen deeg.

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 15:33.
Oud 01-11-2005, 15:30
clubx
clubx is offline
Citaat:
motormuis schreef op 01-11-2005 @ 15:52 :
Hoofddoeken mag van mijn part wel, maar dan mogen nederlandse vlaggetjes op je tas ook. En dan niet dat je het risico loopt geschorst wordt omdat je zo rasistisch bent...
Dat is een parallel die je niet kunt trekken, een nederlands vlaggetje op je tas is geen religieuse uiting maar een hoofddoek gedragen door een moslim meisje wel.
Oud 01-11-2005, 16:30
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 01-11-2005 @ 09:58 :
Toch apart dat telkens weer beweerd wordt dat je niet achtergesteld wordt als moslim zijnde bij het solliciteren. Er zijn hier meerdere onderzoeken naar gedaan, en wat blijkt: 2 mensen met exact de zelfde CV, de naam van de ene arabisch, de ander Nederlands. Waar de Nederlander uitgenodigd werd, werd 8 van de 10 keer de moslim niet uitgenodigd. Dus hoezo, niet achtergesteld?

Het lijkt haast wel of je wilt ontkennen dat er een probleem is. Tuurlijk, politiek gezien is Nederland vrij tolerant. Maar tussen de mensen? Ik wordt er zelf bijna lichamelijk ziek van hoe ik sommige mensen op straat zien gedragen. Een moslima in haar gezicht spugen omdat ze een hoofddoek draagt met de mededeling dat ze moet opkankeren naar haar eigen land. Tuurlijk, het blijven incidenten, maar de algemene tendens onder de mensen wordt alsmaar intoleranter. Of is het toeval dat je steeds meer mongolen White Power op de muren ziet spuiten?
Dat is hetzelfde als zeggen dat elke moslim terrorist is.
Tuurlijk ze zitten er tussen, maar lang niet allemaal
Oud 01-11-2005, 16:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
clubx schreef op 01-11-2005 @ 16:28 :
Tis geen kwestie van dankbaar zijn. Tolerantie is niets meer dan normaal, daar moet je geen medaille voor verwachten.

Groot deel van de autochtone bevolking in nederland is intolerant en het aantal groeit. Als eerste hebben we de vaders en moeders van de apartheid, dan de neo nazis, de fortuyn aanhangers (die massaal stemden op de meest geflopte partij na die van Jan Maat, omdat Pim beloofde de allochtonen is even uit te leggen welk ras superieur is en als ze dat niet snapten het land uit te zetten). Verdonk die op tv de dood van 11 mensen minimaliseert door te zeggen dat alles volgens de regels is gegaan, terwijl het onderzoek naar de brand op Schiphol net is begonnen. Want ja het waren toch maar een groepje zwarten die niemand zal missen. Hirsi Ali die een kruistocht tegen moslims is begonnen en nog dagelijks op haar knieën gaat, omdat ze een nederlands paspoort heeft gekregen. Nederland is maar wat blij met haar nieuwe slaaf. En dan kom jij zeggen dat nederlanders tolerant zijn?

http://www.mcnews.nl/index.php?actio...ents=1&id=3467

Bron: NOS Nieuws

Limburgse moskee verloren na brand

Vanochtend heeft in Helden (Limburg) brand gewoed in een houten moskee. Gelovigen ontdekten de brand om kwart voor zes toen ze aankwamen voor het ochtendgebed.

De brandweer heeft het vuur gedoofd, maar het gebouw moet als verloren worden beschouwd. Vandaag begint voor de meeste moslims het driedaagse suikerfesst dat de islamitische vastenmaand ramadan afsluit.

De moskee werd niet bewaakt. Sinds de moord op Theo van Gogh zijn er meer dan twintig brandstichtingen of pogingen daartoe geweest op moskeeën en kerken.

hier nog een paar links:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=438905&c=13

De brand brak rond kwart voor negen uit. Op de muren van de school zijn teksten ontdekt die verwijzen naar de moord op cineast Theo van Gogh. Volgens ooggetuigen zou de tekst luiden 'Theo R.I.P (rust in vrede)'. Ook zou bij de tekst een 'white power'-teken staan, het wereldwijde symbool van blanke racisten.

Ruim twee maanden geleden is een moskee in Uden beklad met racistische teksten en in het nabijgelegen Veghel is vorige week eveneens een moskee beklad met racistische teksten.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=437698&c=13

HUIZEN - Moskeeën in Huizen, Breda en Rotterdam zijn dit weekeinde doelwit geweest van brandstichters. In Rotterdam werd een islamistisch gebedshuis ook beplakt met beledigende teksten. Onbekenden hebben in Amsterdam een kantoor waar Marokkanen plegen te vergaderen, met rode verf beklad.

In Huizen hield de politie drie verdachten aan die probeerden brand te stichten in de An-Nasr moskee. Volgens de politie werden ze in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 04.00 uur door leden van de moskee op heterdaad betrapt terwijl ze de brandstichting voorbereidden.

En er is meer, wat je zo kunt googlen!

De meeste? Eerder een kleine minderheid gast, wordt ff gauw wakker.

Jij moet niet praten over iets waar jij niets vanaf weet. Je bent geen allochtoon en ook geen moslim. Jij ervaart niet wat zij ervaren, jij maakt deel uit van pak weg 15 miljoen autochtone nederlanders waarvan het overgrote deel aan het janken is dat de allochtone/islamitische minderheden in nederland spoken zien. Als er iemand is die niet moet aanstellen dan ben jij het wel.

Vaak? Vrijheid van religie, weleens van gehoord?? Het dragen van hoofddoeken moet altijd kunnen. En een goed opgeleide vrouw een kantoor baan weigeren omdat ze hoofddoek op heeft is onmenselijk!

Je leeft in een fantasie gozer.

Ik lees nergens in de kranten en ik zie nergens op tv dat autochtone nederlanders/niet-moslims een baan wordt geweigerd in een shoarma zaak. Van mij mogen ze, koekje van eigen deeg.
hahaha

oke dan...

ten eerste: tolerantie is dus NIET vanzelfsprekend, tuurlijk zijn er Nederlanders die minder tollerant zijn dan anderen, maar loop als blanke 's nachts een door Spangen of daar bij de Bijlmer...

Ik kan ook artikeltjes opzoeken van kerken die zijn vernield door moslims, filmregisseurs die zijn doorgeschoten door moslims, moslims die terreuraanslagen plannen etc. etc.

voor de rest van je post: hahahahaha
Oud 01-11-2005, 16:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
clubx schreef op 01-11-2005 @ 16:30 :
Dat is een parallel die je niet kunt trekken, een nederlands vlaggetje op je tas is geen religieuse uiting maar een hoofddoek gedragen door een moslim meisje wel.
Het lijkt me dat de vlag van Nederland in Nederland itself nota bene als uiting nog wel meer beschermd mag worden dan relgieuze uitingen. (waarvan trouwens al vaker is aangetoond waarom niet elke uiting overal zou mogen)
Oud 01-11-2005, 17:00
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
ClubX: Waarom, als tolerantie vanzelfsprekend hoort te zijn, ben je intollerant tegen mensen die intollerant tegen moslims zijn?
Oud 01-11-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
clubx schreef op 01-11-2005 @ 16:30 :
Ja, oke dat is helemaal waar... Maar bij ons in de krant stond een poosje geleden dat een jongen geschorst was omdat hij een vlaggetje droeg, en ze het racistisch vonden. Maar wij kunnen er ook aanstoot aangeven dat hun een hoofddoekje dragen. Vandaar dat ik dat zei.

Maar ik geef je gelijk

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 17:25.
Oud 01-11-2005, 18:09
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
hahahahaha tollerant is iets wat vanzelf sprekend is?
Ze dat maar als bijvoorbeeld Joods zijnde iemand in Iran ofzo iets
Oud 01-11-2005, 18:13
T_ID
T_ID is offline
Of loop voor de lol met een keppeltje door heel Amsterdam.

Wie het overleefd krijgt van mijn een biertje.
Oud 01-11-2005, 18:22
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-11-2005 @ 19:13 :
Of loop voor de lol met een keppeltje door heel Amsterdam.

Wie het overleefd krijgt van mijn een biertje.
Houd je biertje maar voor je. Overdrijf alsjeblieft niet, ik ken genoeg mensen die met een keppeltje komen en gaan waar ze willen in Amsterdam.
Oud 01-11-2005, 18:29
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Er moet gewoon niet gezeken worden over de intollerantie in Nederland. Ga maar eens een biertje proberen te drinken in Iran.

En voordat weer allemaal gespui over me heen krijg in de trend van, racist, fascist, etc.

Hier in Nederland is het niet zo slecht hoor, op die paar lonsdale mongolen. En zeg nou zelf, we willen toch nog wat entertainment.
Oud 01-11-2005, 18:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 01-11-2005 @ 19:22 :
Houd je biertje maar voor je. Overdrijf alsjeblieft niet, ik ken genoeg mensen die met een keppeltje komen en gaan waar ze willen in Amsterdam.
My point exactly. Dat is ook waarom ik in een eerdere thread over discriminatie van moslims zo hard tegengas zat te geven.

Maar laten we aub niet gaan beweren dat:

-alles mag in (religeuze) uitingen
-de ene discriminatie erger is dan de andere
-er onderscheid moet worden gemaakt in de bestrijding daarvan
-enkele voorbeelden zonder context betekenen dat 'de Nederlander' over het algemeen iets doet
-idem voor andere groepen.
-je allochtoon en/of moslim moet zijn om iets te mogen beweren over discriminatie

ok?

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 19:00.
Oud 01-11-2005, 18:56
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-11-2005 @ 19:48 :
My point exactly. Dat is ook waarom ik in een eerdere thread over discriminatie van moslims zo hard tegengas zat te geven.

Maar laten we aub niet gaan beweren dat:

-alles mag in (religeuze) uitingen
-de ene discriminatie erger is dan de andere
-er onderscheid moet worden gemaakt in de bestrijding daarvan
-enkele voorbeelden zonder conttext betekenen dat 'de Nederlander' over het algemeen iets doet
-idem voor andere groepen.
-je allochtoon en/of moslim moet zijn om iets te mogen beweren over discriminatie

ok?
ok schat

deze is wel erg wie heeft dat beweerd?
Oud 01-11-2005, 19:00
T_ID
T_ID is offline
Hier:
Citaat:
clubx schreef op 01-11-2005 @ 16:28 :
Aldus een staaltje eenmans-massahysterie.
Oud 01-11-2005, 20:19
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-11-2005 @ 20:00 :
Hier: Aldus een staaltje eenmans-massahysterie.
maak er maar alvast 2 van, want ik ben het er helemaal mee eens.
jij weet niet hoe het is om de hele dag aangestaard te worden, of afgewezen te worden door mensen/werk.
Dus ga iid niet zeggen dat een moslim(a) zich niet moet aanstellen.
Oud 01-11-2005, 20:28
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Louiise schreef op 01-11-2005 @ 21:19 :
maak er maar alvast 2 van, want ik ben het er helemaal mee eens.
jij weet niet hoe het is om de hele dag aangestaard te worden, of afgewezen te worden door mensen/werk.
Dus ga iid niet zeggen dat een moslim(a) zich niet moet aanstellen.
Ik vind wel dat je je aansteld.
Ik word altijd aangestaard als ik langs een groep hangallochtonen loop, meestal nog opmerkingen naar m'n kop ook.
Ik krijg ook niet ieder baantje die ik wil.
Daarbij kan ik me best voorstellen dat als je met een hoofddoek op naar een sollicitatiegesprek gaat dat dat afschrikt, afhankelijk van het soort werk natuurlijk. Bij een administratieve baan op een kantoortje zou het niets uit moeten maken. Maar bijvoorbeeld in de bediening bij een restaurant kan ik me goed voorstellen dat ze liever iemand hebben zonder hoofddoek.
Daarbij is het je eigen keus om zo'n ding te dragen, je kan hem ook gewoon niet om doen
Oud 01-11-2005, 20:50
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
MTpower schreef op 01-11-2005 @ 21:28 :
Ik vind wel dat je je aansteld.
Ik word altijd aangestaard als ik langs een groep hangallochtonen loop, meestal nog opmerkingen naar m'n kop ook.
Ik krijg ook niet ieder baantje die ik wil.
Daarbij kan ik me best voorstellen dat als je met een hoofddoek op naar een sollicitatiegesprek gaat dat dat afschrikt, afhankelijk van het soort werk natuurlijk. Bij een administratieve baan op een kantoortje zou het niets uit moeten maken. Maar bijvoorbeeld in de bediening bij een restaurant kan ik me goed voorstellen dat ze liever iemand hebben zonder hoofddoek.
Daarbij is het je eigen keus om zo'n ding te dragen, je kan hem ook gewoon niet om doen
Ik zou me pas aanstellen als wat ik beweerde NIET waar zou zijn. Dat jij uitgescholden wordt door allochtonen maakt mijn verhaal niet minder waar.

Het gaat er juist om dat iedereen gelijke rechten moet hebben, of ik nu een hoofddoek draag of niet.

Natuurlijk heb ik er zelf voor gekozen, maar dat betekend niet dat andere mensen mij mogen wijgeren vanwege mijn hoofddoek.
zoiets is strafbaar weetje
Oud 01-11-2005, 20:55
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Louiise schreef op 01-11-2005 @ 21:50 :
Natuurlijk heb ik er zelf voor gekozen, maar dat betekend niet dat andere mensen mij mogen wijgeren vanwege mijn hoofddoek.
zoiets is strafbaar weetje
Bij de macDonald's hier stond er ook een meisje achter een kassa met een hoofddoek, daar stonden misschien 3 mensen te wachten, terwijl er een stuk of 9 mensen stonden bij de kassa ernaast. Bij iemand zonder hoofddoek dus (nee, dit was geen blanke Nederlander, het was een neger).
Ik kan me dus goed voorstellen dat die manager volgende keer iemand met een hoofddoek sneller zal weigeren.
Oud 01-11-2005, 21:03
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
MTpower schreef op 01-11-2005 @ 21:55 :
Bij de macDonald's hier stond er ook een meisje achter een kassa met een hoofddoek, daar stonden misschien 3 mensen te wachten, terwijl er een stuk of 9 mensen stonden bij de kassa ernaast. Bij iemand zonder hoofddoek dus (nee, dit was geen blanke Nederlander, het was een neger).
Ik kan me dus goed voorstellen dat die manager volgende keer iemand met een hoofddoek sneller zal weigeren.
Daar gaat het niet om, iemand weigeren wegens zijn religie is strafbaar, het is discriminatie.
Oud 01-11-2005, 21:13
juno
juno is offline
Citaat:
Louiise schreef op 01-11-2005 @ 22:03 :
Daar gaat het niet om, iemand weigeren wegens zijn religie is strafbaar, het is discriminatie.
Nee hoor. Discriminatie is helemaal niet strafbaar.

Aanzetten tot haat jegens een bepaalde bevolkingsgroep, dat is wel strafbaar, maar iemand weigeren voor een baan omdat ze een hoofddoekje draagt, (of op een islamitische school omdat ze er geen draagt!), dat is misschien wel een onterecht onderscheid, maar dat maakt het nog geen strafbaar feit.

Ik denk dat jij afgewezen wordt bij sollicitaties om een andere reden dan je hoofddoekje....
Oud 01-11-2005, 21:15
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
juno schreef op 01-11-2005 @ 22:13 :

Aanzetten tot haat jegens een bepaalde bevolkingsgroep, dat is wel strafbaar, maar iemand weigeren voor een baan omdat ze een hoofddoekje draagt, (of op een islamitische school omdat ze er geen draagt!), dat is misschien wel een onterecht onderscheid, maar dat maakt het nog geen strafbaar feit.

Ik denk dat jij afgewezen wordt bij sollicitaties om een andere reden dan je hoofddoekje....
vertel
Oud 01-11-2005, 21:23
juno
juno is offline
Citaat:
Louiise schreef op 01-11-2005 @ 22:15 :
vertel
Misschien ben je ongeschikt voor de functie? Ik noem maar een dwarsstraat hoor.

Maar even serieus: solliciteren is een loterij. Of jij die baan krijgt is afhankelijk van de indruk die jij als mens maakt op je aanstaande werkgever. Denk erom, hij zoekt iemand waar hij de komende tijd iedere dag mee om zal moeten gaan. Het moet dus klikken. Hij moet je aardig vinden. Als je kop hem niet aanstaat, krijg jij die baan niet. Zou jij iemand aannemen die je niet aardig lijkt? Nou dan.

Het is een verschikkelijk flauw criterium, maar het is wel hoe het werkt. Of je wordt aangenomen of niet hangt af van de indruk die je in de eerste paar seconden maakt.
Oud 01-11-2005, 21:28
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
juno schreef op 01-11-2005 @ 22:23 :
Misschien ben je ongeschikt voor de functie? Ik noem maar een dwarsstraat hoor.

Maar even serieus: solliciteren is een loterij. Of jij die baan krijgt is afhankelijk van de indruk die jij als mens maakt op je aanstaande werkgever. Denk erom, hij zoekt iemand waar hij de komende tijd iedere dag mee om zal moeten gaan. Het moet dus klikken. Hij moet je aardig vinden. Als je kop hem niet aanstaat, krijg jij die baan niet. Zou jij iemand aannemen die je niet aardig lijkt? Nou dan.

Het is een verschikkelijk flauw criterium, maar het is wel hoe het werkt. Of je wordt aangenomen of niet hangt af van de indruk die je in de eerste paar seconden maakt.
best toevallig dat mijn buurmeisje wel aangenomen wordt. En ik niet eens een reactie op mijn sollicitatie krijg. En dat terwijl ze je beloven dat je zo snel mogelijk bericht krijgt.

en dat is niet de eerste keer. geloof me.
terwijl ik vroeger toen ik nog geen hoofddoek droeg dat probleem nooit ervaren heb. lol

maargoed niet dat jou dat ook maar iets kan schelen.
ik zeg alleen dat het WEL discriminatie is.
Oud 01-11-2005, 21:36
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 01-11-2005 @ 22:13 :
Oh nee? Ik kan zo 50 wetsartikelen opsommen die discriminatie strafbaar stellen.

Het probleem bij discriminatie is niet dat de wet je geen gelegenheid stelt om iemand daarvoor te laten veroordelen, maar dat het zo moeilijk (haast niet) valt aan te tonen dat je wordt gediscrimineerd. Een werkgever zal je niet zeggen dat je bent geweigerd omdat je zwart haar hebt ofzo, maar omdat je niet beschikt over de vereiste competenties of een ander gaar smoesje.
Dit onderzoek (scroll ff door naar de resultaten) van enkele sites toont aan hoever de discriminatie tegen hoogopgeleide(!) allochtonen op dit moment is.

Maar goed, ik dacht dat deze draad over het hoofddoekenverbod ging.
Oud 01-11-2005, 21:41
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-11-2005 @ 22:36 :
Oh nee? Ik kan zo 50 wetsartikelen opsommen die discriminatie strafbaar stellen.

Het probleem bij discriminatie is niet dat de wet je geen gelegenheid stelt om iemand daarvoor te laten veroordelen, maar dat het zo moeilijk (haast niet) valt aan te tonen dat je wordt gediscrimineerd. Een werkgever zal je niet zeggen dat je bent geweigerd omdat je zwart haar hebt ofzo, maar omdat je niet beschikt over de vereiste competenties of een ander gaar smoesje.
Dit onderzoek (scroll ff door naar de resultaten) van enkele sites toont aan hoever de discriminatie tegen hoogopgeleide(!) allochtonen op dit moment is.

Maar goed, ik dacht dat deze draad over het hoofddoekenverbod ging.
sja, iedereen gaat zo nu en dan wel is Of-topic
niemand heeft volgens mij meer een argument wat betreft het verbieden van een hoofddoek.
iig geen nieuwe.
Oud 01-11-2005, 21:57
juno
juno is offline
Als jij al niet eens uitgenodigd bent voor een gesprek is er al helemaal geen sprake van discriminatie om je hoofddoek, want die heeft hij niet gezien. Bovendien heet jij gewoon Els de Wit of Miep de Vries ofzo, dus discriminatie om je allochtone achtergrond is het ook al niet. Je was blijkbaar niet wat ze zochten.

Als jij zonodig een hoofddoek opwilt, dan mag dat best hoor. Maar als een werkgever daardoor liever niet wil dat jij voor hem komt werken, omdat hij jou dan niet aardig vindt, moet je niet zeuren. Iemand met een hanekam wordt namelijk ook niet aangenomen. En een nerdje misschien ook wel niet. Of een hippie. Of een breezersletje.

Natuurlijk is dat discriminatie. Iedereen discrimineert, op weet ik veel hoeveel gronden, en daar kun je geen flikker tegen doen.

Iets is alleen STRAFBAAR als het in het WETBOEK VAN STRAFRECHT (CE) staat. Dingen die niet mogen zijn niet automatisch daardoor strafbaar.

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 22:06.
Oud 01-11-2005, 22:04
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
clubx schreef op 01-11-2005 @ 22:02 :
Omdat er allemaal van die nazi's wonen in nederland
Het is hier geen Islamabad, hoofddoekjes zijn hier niet vanzelfsprekend, sterker nog, het wordt vaak als aanstootgevend gezien.
De opmerking die je maakt in deze quote vind ik maar dom en getuigt van onwetendheid.
Als ik in een restaurant ga eten word ik ook liever bediend door iemand zonder een hoofddoek.
Gezien al je posts lijkt het me overigens beter als je gewoon lekker gaat emigreren, daar je toch zo'n hekel hebt aan Nederlanders. Je HOEFT hier niet te wonen.
Oud 01-11-2005, 23:02
clubx
clubx is offline
Citaat:
MTpower schreef op 01-11-2005 @ 23:04 :
Het is hier geen Islamabad, hoofddoekjes zijn hier niet vanzelfsprekend, sterker nog, het wordt vaak als aanstootgevend gezien.
De opmerking die je maakt in deze quote vind ik maar dom en getuigt van onwetendheid.
Als ik in een restaurant ga eten word ik ook liever bediend door iemand zonder een hoofddoek.
Gezien al je posts lijkt het me overigens beter als je gewoon lekker gaat emigreren, daar je toch zo'n hekel hebt aan Nederlanders. Je HOEFT hier niet te wonen. [afbeelding]
Steeds maar weer diezelfde antwoorden. Waarom komen niet-moslim(s) autochtone eens een keer met een ander antwoord dan met "als je zo'n hekel hebt aan nederland(ers) dan ga je toch emigreren etc." Lijkt wel een vastgelopen grammofoonplaat.

Doe wat minder emotioneel zeg, ik heb nooit gezegd dat ik een hekel heb aan nederland(ers). Er wonen nazi's in Nederland, en die dragen bij aan het anti-hoofddoek/islam gehalte. Of wil je nu echt gaan beweren dat het totaal niet zo is. En alléén omdat jij mijn posts wilt interpreteren als anti-nederlands etc wil het nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. Je moet niet dingen verzinnen als het er niet staat.
Oud 01-11-2005, 23:12
T_ID
T_ID is offline
Ach, dat je een hekel hebt aan iedereen die ook maar een miniem beetje kritiek durft te uiten op alles dat arabisch of islamitisch is was al duidelijk.

En het spijt me, maar op die toon kan ik niet discussieren. Ik ga uit van de gelijkheid van mensen, met een uitgangspunt waarin de een per definitie boven de ander wordt gesteld kan ik niks aanvangen.

Verder raad ik je ten stelligste aan eens wat geschiedkundig onderzoek te doen over waar de nazi's nu precies allemaal voor stonden, met een vergelijking die minder discriminerend tegenover alle Nederlanders en minder gewaagd dan de nazi's zul je waarschijnlijk meer publiek trekken dan nu het geval is.

Het is gewoon een feit dat mensen in veel plaatsen kledingcodes in moeten of willen stellen vanwege hun belangen. Denk aan de rechtbank die neutraliteit dient uit te stralen, of de eigenaar van een vijfsterrenrestaurant die zijn obers stuk voor stuk in een net pak wil hebben om geen klanten te verliezen.

Artikel 18? Niet van toepassing, je bent namelijk vrij om je niet in zo'n baan of positie te begeven en dan alsnog je religieuze uitingen naar hartelust te ventileren. Geen sprake van belemmering van het recht dus.
Een uitzondering maken voor hoofddoeken en dat wel toestaan? Uitgesloten, daarmee worden mensen die geen hoofddoek dragen benadeeld (lees: gediscrimineerd)

Het komt dus neer op een afwegen van je eigen belang. Wil je een hoofddoek dragen? Mag. Er zitten consequenties aan, net zoals er consequenties zitten aan elke uitstraling die iemand zichzelf aanmeet.
Oud 02-11-2005, 05:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-11-2005 @ 00:12 :
verhaal
Totaal mee eens
Oud 02-11-2005, 06:46
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Gezien al je posts lijkt het me overigens beter als je gewoon lekker gaat emigreren, daar je toch zo'n hekel hebt aan Nederlanders. Je HOEFT hier niet te wonen. [afbeelding]
Jezus, wat een debiel ben jij met je rare opvattingen. Wat maakt het jou nou uit of iemand een hoofddoek draagt als ze jou bedienen, gaat er toch om dat ze het goed doen?
Oud 02-11-2005, 07:00
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 02-11-2005 @ 07:46 :
Jezus, wat een debiel ben jij
"It takes one to spot one"
Oud 02-11-2005, 09:00
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-11-2005 @ 00:12 :

Artikel 18? Niet van toepassing, je bent namelijk vrij om je niet in zo'n baan of positie te begeven en dan alsnog je religieuze uitingen naar hartelust te ventileren. Geen sprake van belemmering van het recht dus.
Een uitzondering maken voor hoofddoeken en dat wel toestaan? Uitgesloten, daarmee worden mensen die geen hoofddoek dragen benadeeld (lees: gediscrimineerd)

Lees de laatste 7 bladzijden eens. De mensen die geen hoofddoek dragen worden dan helemaal niet gediscrimineerd, want een hoofddoek is een religieuze uiting en daar is er vrijheid van in Nederland. Wie dan ook maar zijn religie wil uiten, mag dat - dus is het geen discriminatie.

Citaat:

En ik die dacht dat hoofddoeken in een restaurant net hygiënischer waren?
Oud 02-11-2005, 09:38
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
juno schreef op 01-11-2005 @ 22:57 :
Als jij al niet eens uitgenodigd bent voor een gesprek is er al helemaal geen sprake van discriminatie om je hoofddoek
Ik ben wel uitgenodigd voor een gesprek, ze zouden me erna een brief sturen of ik was aangenomen ja of nee, maar blijkbaar is niets sturen gewoon makkelijker.

Citaat:
zonodig een hoofddoek opwilt, dan mag dat best hoor. Maar als een werkgever daardoor liever niet wil dat jij voor hem komt werken, omdat hij jou dan niet aardig vindt, moet je niet zeuren. Iemand met een hanekam wordt namelijk ook niet aangenomen. En een nerdje misschien ook wel niet. Of een hippie. Of een breezersletje.
Ja dat mag dan best ja, maar dat hij mij daarom dan niet aardig vindt?

Citaat:
natuurlijk is dat discriminatie. Iedereen discrimineert, op weet ik veel hoeveel gronden, en daar kun je geen flikker tegen doen.
Je spreekt jezelf tegen, jij verteld me eerst dat het geen discriminatie is, maar dat het gewoon aan mijn persoonlijkheid ligt en vervolgens zeg je dat het juist wel discriminatie is. ff een keuze maken, wil je.

Citaat:
Iets is alleen STRAFBAAR als het in het WETBOEK VAN STRAFRECHT (CE) staat. Dingen die niet mogen zijn niet automatisch daardoor strafbaar.
discriminatie is verboden, zit er ff niet zo omheen te draaien. dat het vaak niet bewijsbaar is, is een ander verhaal.
Oud 02-11-2005, 09:41
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
juno schreef op 01-11-2005 @ 22:57 :
Als jij al niet eens uitgenodigd bent voor een gesprek is er al helemaal geen sprake van discriminatie om je hoofddoek, want die heeft hij niet gezien. Bovendien heet jij gewoon Els de Wit of Miep de Vries ofzo, dus discriminatie om je allochtone achtergrond is het ook al niet. Je was blijkbaar niet wat ze zochten.

Citaat:
dreadmanneke schreef op 01-11-2005 @ 09:58 :

Oud 02-11-2005, 09:46
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
waarom eigenlijk? heb jij een reden waarom een moslima jou niet op de juiste manier zou kunnen bedienen? ben je misschien bang dat ze een bom onder haar hoofddoek heeft ofzo? of dat ze in je eten spuugt?

Regels voor berichten