Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2006, 15:12
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 06-10-2006 @ 10:57 :
F1 wordt 2 seconden trager in 2007

Uitgegeven: 6 oktober 2006 10:23
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2006 10:30

SUZUKA - De Formule 1 wordt volgend jaar hoogstwaarschijnlijk trager. De nieuwe banden die monopolist Bridgestone gaat invoeren zijn namelijk harder en dus langzamer. Het verschil met 2006? Twee seconden.

"We hebben al een idee over de banden die we volgend seizoen gaan gebruiken. In vergelijking met ons huidige rubber zullen ze veel harder zijn. De banden zijn een aangepaste versie van een oude constructie. Die zal ongeveer twee seconden trager zijn", vertrouwde Bridgestone-baas Suganuma Autosport toe.

Na het gedwongen vertrek van Michelin is Bridgestone vanaf volgend jaar de enige bandenleverancier in de F1. Toch bestaat er nog eens kans dat de F1-teams met andere banden gaan racen. De Japanners zullen namelijk elke race twee verschillende bandentypes meenemen en een aantal teams wil graag zelf kiezen welk type ze gaan gebruiken tijdens de race.

Bron: nu.nl
Jammer, nog veiliger en dus nog minder crashes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2006, 17:55
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Die regelingen maken allemaal niets uit, als je crashes wil, moet je Ide in een auto zetten.
Oud 06-10-2006, 23:10
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Bossen schreef op 06-10-2006 @ 16:12 :
Jammer, nog veiliger en dus nog minder crashes.
De FIA moet de slicks weer invoeren, meer grip zorgt voor coureurs die meer risico nemen

Alleen moet de snelheid dan wel weer omlaag omdat ze met slicks waarschijnlijk 5 seconden per ronde harder gaan
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 23:11
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 06-10-2006 @ 18:55 :
Die regelingen maken allemaal niets uit, als je crashes wil, moet je Ide in een auto zetten.
Of Jarno Trulli vooraan de grid
Of David Coulthard

Giovanni Lavagi

Wat zijn er toch veel brokkenmakers vroeger geweest

HeinzHarald Frentzen vond ik ook een crasher 1ste klas
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 12:33
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Alonso may retire with third title
Spaniard happy to match Senna

Oct.24 (GMM) F1's youngest ever back to back champion, Fernando Alonso, says he would be content to retire after winning a third title.

"Senna won three so for me to achieve what he achieved would be the object of my career," Spanish television channel Telecinco quoted the 25-year-old as saying.

Alonso, who sealed his second drivers' crown at Interlagos on Sunday, also hinted that McLaren could be his last team in the sport.

Continuing the Ayrton Senna theme, he said: "To join McLaren and to never race with Ferrari reminds me a lot of (him)."

Alonso's McLaren contract is for three years. The only drivers to ever win three championships in a row were Michael Schumacher and Juan Manuel Fangio.

The Spanish newspaper El Mundo, meanwhile, wrote on Monday that it hoped Alonso would 'calm down' and be less outspoken in the coming years.

"It was the same with Schumacher. At the start of his career the German's image was not as good as it was at the end."

Link.

Als dit waar is, heeft ie een korte, maar zeer succesvolle carriere gehad. En stel dat ie komend seizoen WK wordt, stopt ie dan ook meteen?
Oud 24-10-2006, 14:51
Verwijderd
Toro Rosso gecharmeerd van Doornbos

Uitgegeven: 24 oktober 2006 14:24
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2006 14:58
AMSTERDAM - Scott Speed moet vrezen voor zijn plek bij Scuderia Toro Rosso. De kans is groot dat Robert Doornbos het racestoeltje van de wisselvallig rijdende Amerikaan gaat overnemen. Teammanager Gerhard Berger van Toro Rosso is gecharmeerd van de Rotterdamse Red Bull-coureur en is inmiddels in gesprek met Marco Zecchi, teammanager van Doornbos.

Bij Red Bull Racing is volgend seizoen zeer waarschijnlijk geen plaats voor de Nederlander als vaste coureur. David Coulthard en Mark Webber zijn de eerste en tweede rijder bij het Engelse/Oostenrijkse team. Doornbos heeft kenbaar gemaakt liever te willen racen.

De serieuze belangstelling rond Doornbos komt niet onverwachts. In de afgelopen drie F1-races manifeesterde Doornbos zich nadrukkelijk. Afgelopen weekend finishte hij in Brazilië als twaalfde.

"Het is geen geheim dat Robert graag wil racen en dus zijn we ook in gesprek met Toro Rosso omdat daar nog een mogelijkheid is om te kunnen racen. De drie races die Robert heeft gereden dit seizoen heeft tot tevredenheid gestemd bij Red Bull. De gesprekken met Toro Rosso zijn een initiatief van ons waar hun voor open staan", verklaart de woordvoerder van Doornbos tegenover F1today.nl .

Doornbos maakte in 2005 bij Minardi zijn debuut in de Formule 1. In 2006 verhuisde hij naar Red Bull Racing. In de laatste drie races nam hij de positie van de ontslagen Christian Klien over.

Bron: nu.nl

Ik gun het Doornbos zo erg he
Zou echt gaaf zijn als hij volgend jaar ook eens een heel seizoen lang mag racen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 16:44
McDuck
McDuck is offline
Oh god, daar begint de geruchtenmachine weer..
Ik geloof niks totdat ik de 22 gelukkige coureurs aan de start zie staan in Melbourne over een half jaar.
Maar het zou wel heel tof zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 21:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Laten we het hopen voor Doornbos. Hij heeft al 2 jaar lang goed getest bij teams en mocht allebei de jaren aan het einde van het seizoen in de race meedoen. Voor zijn eigen ontwikkeling zou een jaar racen natuurlijk veel beter zijn. Maar goed, nog niets is zeker natuurlijk...
Oud 02-11-2006, 20:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Komt er eigenlijk nog een jaaroverzicht van dit F1-seizoen? En wanneer? Of is het al geweest? Vorig jaar was er wel een jaaroverzicht, dus ik denk dat ze dat jaar dan ook wel doen bij SBS6.
Oud 02-11-2006, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 02-11-2006 @ 21:38 :
Komt er eigenlijk nog een jaaroverzicht van dit F1-seizoen? En wanneer? Of is het al geweest? Vorig jaar was er wel een jaaroverzicht, dus ik denk dat ze dat jaar dan ook wel doen bij SBS6.
Komt meestal rond de kerst pas, nog even wachten dus.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 12:56
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 02-11-2006 @ 21:38 :
Ja daar heb ik wel zin in eigenlijk.. Vorig jaar was dat volgens mij inderdaad pas rond kerst, volgens mij zelfs later nog. Maarja ik heb er wel zin in..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Oh oke, ja van vorig jaar kon ik het me niet meer supergoed herinneren wanneer het was. Maar ik dacht daardoor: misschien wel een aantal weken na de laatste race. Maar rond de kerst moeten we dan ff goed opletten op de programmering.
Oud 04-11-2006, 18:39
McDuck
McDuck is offline
Ja precies.. Als ik iets te weten kom dan zal ik het in ieder geval even hier schreeuwen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 13:05
Mitros
Mitros is offline
Ik moet wel zeggen dat SBS de jaarclip nogal afgeraffeld heeft, het was een onsamenhangend geheel vond ik.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Mitros schreef op 05-11-2006 @ 14:05 :
Ik moet wel zeggen dat SBS de jaarclip nogal afgeraffeld heeft, het was een onsamenhangend geheel vond ik.
Ja dat was vorig jaar ook al, bij RTL was het altijd een clip met wat humor en meer stukjes van Olav enzo, bij SBS zijn het gewoon heel snel flitsende beelden en weinig stukjes van Olav, maar gelukkig is RTL vanaf volgend jaar gewoon weer de plek voor de F1
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:13
Krynn
Krynn is offline
Nemen ze die enge shownieuws gladjakker dan ook mee naar RTL voor de studiopresentatie?
Oud 05-11-2006, 19:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Krynn schreef op 05-11-2006 @ 20:13 :
Nemen ze die enge shownieuws gladjakker dan ook mee naar RTL voor de studiopresentatie?
Volgens mij (gelukkig) niet.
Oud 05-11-2006, 23:45
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik ben blij dat Olav (zoals het er naar uitziet) met pensioen gestuurd wordt... De laatste jaren ben ik me steeds meer aan hem beginnen te irriteren.
Ook die van Kuilenborg kan ik niet uitstaan.
Kortom, alleen maar gunstig dat RTL de F1 weer gaat uitzenden.

RTL heeft ook plannen de MotoGP te gaan uitzenden. Eindelijk echt aandacht van een Nederlandse zender voor deze sport. En gezien de competitie en ontwikkelingen in die MotoGP kan het wellicht nog de populariteit van de F1 evenaren...
Oud 06-11-2006, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 06-11-2006 @ 00:45 :
Ik ben blij dat Olav (zoals het er naar uitziet) met pensioen gestuurd wordt... De laatste jaren ben ik me steeds meer aan hem beginnen te irriteren.
Ook die van Kuilenborg kan ik niet uitstaan.
Kortom, alleen maar gunstig dat RTL de F1 weer gaat uitzenden.

RTL heeft ook plannen de MotoGP te gaan uitzenden. Eindelijk echt aandacht van een Nederlandse zender voor deze sport. En gezien de competitie en ontwikkelingen in die MotoGP kan het wellicht nog de populariteit van de F1 evenaren...
Olav is een held, die mag niet weg, niemand anders die kan hem opvolgen, niemand anders kan zo goed commentaar geven als Olav dus van mij mag ie zeker blijven, moet er niet aan denken dat Allard Kalf straks met zijn gebrabbel over Power Boost en zo commentaar gaat zitten geven.

MotoGP boeit me niks eigenlijk, kijk er nooit naar, het is altijd maar die Rossi die alles wint (dit jaar ff niet dan) en dat begint saai te worden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:11
gaming champion
gaming champion is offline
Citaat:
Mitros schreef op 07-10-2006 @ 00:11 :
Of Jarno Trulli vooraan de grid
Of David Coulthard

Giovanni Lavagi

Wat zijn er toch veel brokkenmakers vroeger geweest

HeinzHarald Frentzen vond ik ook een crasher 1ste klas
of de cecaris of hoe die ook heet,de crashkoning
Oud 06-11-2006, 10:33
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
boekverslinder schreef op 06-11-2006 @ 11:11 :
of de cecaris of hoe die ook heet,de crashkoning
Dat ene seizoen dat ie elke race uitviel. Op 1 race na dan, daar werd ie dan wel derde.
Oud 06-11-2006, 14:13
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 06-11-2006 @ 10:43 :
MotoGP boeit me niks eigenlijk, kijk er nooit naar, het is altijd maar die Rossi die alles wint (dit jaar ff niet dan) en dat begint saai te worden.
Jij noemt MotoGP saai in vergelijking met F1?
Het is duidelijk dat je er nooit naar kijkt.

En dat je Mol geweldig vind is jouw mening. Ik vind alleen dat de beste man de laatste jaren steeds meer arrogante trekjes krijgt, ala Mart Smeets bij de NOS.
Dus wat mij betreft tijd voor een nieuw gezicht, en idd niet Alard Kalf.
Oud 06-11-2006, 14:15
Krynn
Krynn is offline
Wie wou je dan, Jack Plooij? *gruwelt*
Oud 06-11-2006, 14:23
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Krynn schreef op 06-11-2006 @ 15:15 :
Wie wou je dan, Jack Plooij? *gruwelt*
Wat mij betreft wordt het zeker geen gevestigde naam... Olav Mol is ook als onbekende commentator begonnen. Dus laat ze lekker een nieuw gezicht zoeken, en niet terug vallen op de huidige arrogante kwallen.
Oud 06-11-2006, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 06-11-2006 @ 15:13 :
Jij noemt MotoGP saai in vergelijking met F1?
Het is duidelijk dat je er nooit naar kijkt.

En dat je Mol geweldig vind is jouw mening. Ik vind alleen dat de beste man de laatste jaren steeds meer arrogante trekjes krijgt, ala Mart Smeets bij de NOS.
Dus wat mij betreft tijd voor een nieuw gezicht, en idd niet Alard Kalf.
Ik heb ooit naar MotoGP zitten kijken en ik vond het gewoon te saai, dat mag toch?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:15
Verwijderd
Olav Mol moet blijven.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:32
Biertank 52
Biertank 52 is offline
De beste combi zou Olav vs. Jack zijn.

In de beginjaren van Olav (toen Allard er nog bij was) was ik helemaal fan van die twee.

Nu ben ik Jack gewend en wil ik Allard (liever) niet terug.
Oud 06-11-2006, 19:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind dat Olav ook moet blijven. In zijn commentaar ontdekte ik de laatste tijd ook veel fouten, maar van de andere kant blijft zijn commentaar ook te gek.
Oud 06-11-2006, 21:27
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 06-11-2006 @ 15:23 :
Wat mij betreft wordt het zeker geen gevestigde naam... Olav Mol is ook als onbekende commentator begonnen. Dus laat ze lekker een nieuw gezicht zoeken, en niet terug vallen op de huidige arrogante kwallen.
Als Olav weggaat, ja, dan ben ik het met je eens...

...maar ik wil niet dat hij weggaat. Zijn commentaar heeft me jarenlang voor de sport behouden. Misschien was het afgelopen seizoen minder...maar een mindere Olav is nog altijd beter dan, zeg, een Ruud Godhoeheetdieventookweervanachterhijdeeddestudiopresentatieooit in topvorm :/

Allard was/is ook cool, die had niet weg gemogen. Ik zit nu af en toe de A1 races te kijken alleen om hem te horen
Oud 07-11-2006, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Krynn schreef op 06-11-2006 @ 22:27 :

Allard was/is ook cool, die had niet weg gemogen. Ik zit nu af en toe de A1 races te kijken alleen om hem te horen
OMG Allard is echt zoooooooooo slecht hoe kan je dat goed vinden.
Enige wat ie zit te lullen is over dat gekke powerboost gedoe en hij maakt echt veel te vaak fouten.
Allard moet snel iets anders gaan doen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 09:59
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 07-11-2006 @ 10:48 :
Enige wat ie zit te lullen is over dat gekke powerboost gedoe en hij maakt echt veel te vaak fouten.
Olav strooit anders ook gigantisch met fouten en voorspellingen die totaal niet uitkomen... Constant loopt ie te filosoferen over de pitstopstrategie van de teams, wat uiteindelijk dan totale onzin blijkt te zijn... En ook gebeurd het steeds vaker dat ie dingen niet ziet gebeuren of veel te laat. Bijvoorbeeld dat Schumi zijn motor opblies, het belangrijkste moment van dit seizoen misschien wel... En hij zag het pas een halve ronde later.

Maar goed, ieder zijn mening laten we maar zeggen...
Oud 07-11-2006, 10:06
gaming champion
gaming champion is offline
olaf stay

hoewel hij tijdens een crash gewoon over iets anders doorouwehoert
Oud 07-11-2006, 16:38
McDuck
McDuck is offline
Olav Mol is hoe dan ook een held, omdat hij al super super lang de stem bij alle Formule 1 races is. Hij maakt echter wel steeds meer fouten waar ik me aan erger.
Vaak maakt hij fouten met coureurs en pitsstops etc. en soms heb ik zelfs het idee dat ik de wedstrijd beter doorzie dan hem. Dat zal wel niet zo zijn, maar zo doet hij het dus wel overkomen op de een of andere manier. Verder praat hij heel vaak door de boordradio's heen, of dan moet hij net nog even zeggen: 'eens kijken wat ze tegen Jenson Button zeggen' en dan zijn ze al begonnen met praten..
Allard Kalf vind ik zeer vervelend bij A1 GP, terwijl hij dat vroeger in de pitsstraat niet echt was volgens mij. Hij praat soms na een tijdje altijd op zo'n toon dat je denkt: 'nu komt er reclame', maar tien seconden later begint hij opeens weer te praten.. En dat 'geteam' (Team Mexico ligt één, gevolgd door team Amerika, team Brazilie. Team Nederland ligt op de zevende plaats) is ook erg irritant.

Aan SBS6 heb ik me de afgelopen jaren super zitten ergeren. Niet normaal gewoon. Coronel denkt er veel verstand van te hebben maar praat alleen maar onzin. Cuijlenborg en Brand(t?) zijn twee dombo's die totaal geen verstand van Formule 1 hebben. Cuijlenborg heef het de hele tijd over Michael, alsof het z'n beste vriend is en bovendien spreekt hij Michael op z'n Engels uit in plaats van z'n Duits.
Vroeger altijd dat vreselijke gelach inclusief cijfers geven bij enstige crashes door onder andere Coronel. Ook vaak vlak voor de start van een race "Olav Mol Commentaar" in beeld, soms zelfs precies voor de startlichten.
Olav Mol praat tegenwoordig in termen als 'je en jij' terwijl hij bij RTL 5 altijd U tegens ons zei. Daar stoor ik me best wel aan.
De belspelletjes, spreekt voor zich. Een moeilijke prijsvraag is veel interessanter voor de fans.
De jaarclip dit jaar was inderdaad een beetje flut =(
Verder nog die Ho Ping Tung en aanhang in het testcenter met die 'spontane' grapjes die nooit grappig zijn.
Zo.. dat ben ik weer kwijt allemaal
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 09:53
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ho-Pin moet je met rust laten. Hij verzint per jaar 17/18 grapjes en mag die eens in de gemiddeld 2 weken zeggen. Volgens mij heeft hij een boekje waar hij alle grappen in heeft staan.
Oud 08-11-2006, 09:57
Verwijderd
Ho-Pin is wel een goeie gast hij heeft er tenminste een beetje verstand van, het is alleen zo jammer dat ie zo'n kutrol krijgt in het programma.

Een echte studio met publiek erbij is gewoon veel leuker, hoop dat dat volgend seizoen weer terugkomt.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 14:25
Verwijderd
Citaat:
So true, hij lult maar wat over de powerboost, en in het eerste seizoen over het feit dat die ene kerel half Nederlands is.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 08-11-2006 @ 15:25 :
So true, hij lult maar wat over de powerboost, en in het eerste seizoen over het feit dat die ene kerel half Nederlands is.
Haha ja, die Nelson Piquet Jr. omdat ie een Nederlandse moeder heeft

Kan me niet herrineren dat ik Allard zo irritant vond toen ie pit reporter bij de F1 was, toen vond ik het zelfs jammer dat ie wegging.
Denk dat ik er nu wat minder problemen mee heb als Allard vaarwel gaat zeggen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 21:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Trouwens, een aantal dagen geleden las ik dat een plek voor Doornbos als tweede rijder bij Torro Rosso er dik in zit. Liuzzi is al zeker daar, dus dan zou hij de plaats van Scott Speed gaan innemen. Laten we het hopen voor hem. Mocht dat niet lukken, dan is-ie "gewoon" weer testrijder bij Red Bull. Ook beter dan niks, maar ik hoop dat-ie eens een keer een heel seizoen in de race een kans krijgt om te laten zien wat hij kan.
Oud 08-11-2006, 21:43
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Nou ja, dan moet ik A1 dus niet vaker gaan kijken blijkbaar...dan blijft m'n beeld van vroegah tenminste in stand
Oud 10-11-2006, 08:38
Mitros
Mitros is offline
Ondanks dat Olav Mol er dit seizoen te vaak naast vind hoop ik dat hij weer teruggaat naar Rtl voor de verslaggeving, hij brengt zijn enthousiasme voor de sport echt goed over
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 09:27
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
RTL heeft iig al aangegeven verder te gaan op het consept waarmee ze een paar jaar geleden zijn gestopt. Dus ik ga ervanuit dat er ook weer publiek bij zit e.d.
Oud 08-12-2006, 16:52
Mitros
Mitros is offline
FIA denkt aan herinvoering turbo's in 2011

Als het aan de FIA ligt, gaat de Formule 1 de komende jaren drastisch op de schop. De FIA heeft vrijdag de plannen voor de komende vijf jaar bekendgemaakt en het is duidelijk dat men van plan is om veel te gaan veranderen. Een van de meest in het oog springende ideeën is de herintroductie van turbomotoren in 2011.

Tevens wil de FIA per 2009 de aërodynamische regels ingrijpend wijzigen om op die manier het inhalen te bevorderen. Al eerder werden deze plannen bekendgemaakt, maar de lijst met wijzigingen is nu veel groter. Doel van deze maatregelen is volgens de FIA het verlagen van de kosten, het verhogen van het spektakel op de baan en het milieuvriendelijker maken van de sport. Overigens is het nog niet zeker of al deze plannen worden doorgevoerd, daarvoor is toestemming van de teams nodig. Een overzicht van de belangrijkste veranderingen tot 2012:

2008

- Mogelijk verbod op barge boards, winglets en chimney's
- Mogelijk beperkt gebruik van windtunnels en/of schaalmodellen

2009

- Verminderen van downforce met vijftig procent
- Hergebruiken en opwekken van de energie bij het remmen
- Recyclen van de warmte van de motor
- Aërodynamische aanpassingen om inhalen te bevorderen
- Motor en versnellingsbak moeten mogelijk vier races meegaan

2010

- Deel van de warmte van de motor weer omzetten in energie
- Deel van de uitlaatgassen weer omzetten in energie

2011

- Mogelijke introductie van nieuwe turbocharged motor
- Gebruik van biobrandstoffen
- Toestaan van elektronica die de wagen energiezuiniger kan maken
- Mogelijk vrijlaten van inzet elektronische driver-aids

Meest uit het oog springend zijn duidelijk de Turbomotoren, waren die niet verboden sinds omstreeks 1985 omdat ze veels te krachtig waren?

En het verbod op barge boards, winglets en chimney's lijkt me een goede zaak, hoewel ze wel moeten oppassen niet teveel te verbieden, straks kunnen we een F1 bolide nauwelijks onderscheiden van een Champcar
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 17:16
Krynn
Krynn is offline
Te krachtig was het probleem niet zo, wel dat er veel dooien vielen. Geloof ik. Mogelijkheden tot veiligheidsbevordering zijn een stuk verbeterd sindsdien toch?
Oud 09-12-2006, 18:37
Verwijderd
De F1 is pas echt veilig geworden na 1995 imo
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 20:16
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 09-12-2006 @ 19:37 :
De F1 is pas echt veilig geworden na 1995 imo
In vergelijking met de Amerikaanse raceklasses vallen er nauwelijks doden in Europa, sinds de intro van koolstof monocoques in 1981
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 14:58
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Mitros schreef op 09-12-2006 @ 21:16 :
In vergelijking met de Amerikaanse raceklasses vallen er nauwelijks doden in Europa, sinds de intro van koolstof monocoques in 1981
ach ze hoeven niet dood ofzo maar een spectaculaire crash op zn tijd mag ook wel
Oud 10-12-2006, 20:44
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Mitros schreef op 09-12-2006 @ 21:16 :
Al moet er wel bij worden verteld dat in de jaren 80 ook nog (te)veel mensen overleden zijn door een onveilige auto (en dan kan je monocoque nog zo sterk zijn).

Theoretisch ja, maar zou het vandaag de dag nog voor kunnen komen dat er iemand overlijdt in zijn kantoor? Crashes van Villeneuve in Eau Rouge, Schumacher in de Stowe bocht in Engeland, Barrichello in Imola 1994, Luciano Burti in Belgie 1999 (?) na een botsing met Irvine.

Crashes die in de jaren 70 en 80 vaak dodelijk waren, hebben op materiele schade, geen enkele gevolgen. Zou het nog kunnen? Wat zijn eventuele gevaarlijke plekken op circuits?
Oud 11-12-2006, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Biertank 52 schreef op 10-12-2006 @ 21:44 :
Luciano Burti in Belgie 2001 na een botsing met Irvine.

In 1994 was de F1 nog wel erg onveilig hoor, kijk maar naar de crash van Senna, de crash was opzich niet heel spectaculair maar de schade was erg groot en Senna overleed er wel aan.

In 1996 kwamen pas die cockpit dingen met dat piepschuim erin die het hoofd konden beschermen bij een crash, vind ik toch wel 1 van de beste verbeteringen op het gebied van veiligheid in de F1.
Kijk maar naar de crash van Pedro Diniz in 1999 op de Nurburgring, erg spectalaire crash, maar zijn leven is wel gered door dat ding (weet ff niet meer hoe het heet).

We hebben toch wel veel crashes gehad de laatste jaren waarbij tot nu toe iedereen van de coureurs het overleefd heeft en wat je misschien in de jaren 70-80 begin jaren 90 niet had zien gebeuren.
Ik noem op vanaf 1998:

1998: Gilles Villeneuve Montreal - Wurz 3 keer over de kop bij startcrash
1998: Spa - Villeneuve crash in Eau Rouge
1998: Spa - Startcrash
1999: Interlagos - Zonta trainingscrash
1999: Spa - Villeneuve en Zonta crash in Eau Rouge
1999: Silverstone - M. Schumacher eerste ronde van de race, breekt been op 2 plaatsen.
1999: Nurburgring - Pedro Diniz startcrash
1999: Suzuka - Irvine kwalificatie crash
2000: Monza - Startcrash
2001: Melbourne - Villeneuve botst tegen R. Schumacher in 3e ronde van de race, marshall komt even later om het leven
2001: Melbourne - Hakkinen race
2001: Melbourne - M. Schumacher crash in training
2001: Hockenheim - Startcrash Luciano Burti over de kop
2001: Spa - Luciano Burti botst tegen Irvine
2002: A1 Ring - Heidfeld knalt tegen Sato aan na herstart
2003: Hungaroring - Firman trainingscrash
2003: Monte Carlo - Button kwalificatie crash
2003: Interlagos - Webber crash en even later Alonso
2004: Indianapolis - R. Schumacher knalt achterwaards tegen betonnen muur in race
2004: Silverstone - Trulli crasht in race
2004: Monte Carlo - Fisichella gaat over de kop in eerste ronde
2004: Hungaroring - Barrichello crasht in race door plotseling afbrekend achterwiel
2005: Shanghai - Karthikeyan crasht in race
2006: Imola - Albers gaat over de kop in eerste ronde van race

Alle crashes die ik me nog kan herrineren tot dusver, zal er vast wel een aantal vergeten zijn, maar deze zijn toch allemaal redelijk goed afgelopen zonder een dodelijk ongeval.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 11:36
McDuck
McDuck is offline
En bijvoorbeeld Melbourne (ik dacht 2002, niet zeker) toen Ralf Schumacher bij de start werd gelanceerd door achterop twee andere auto's te rijden en een aantal meters hoog door de lucht vloog.
En natuurlijk de crash van Raikkonen in 2005 op de Nurburgring.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 14:26
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
McDuck schreef op 11-12-2006 @ 12:36 :
En bijvoorbeeld Melbourne (ik dacht 2002, niet zeker) toen Ralf Schumacher bij de start werd gelanceerd door achterop twee andere auto's te rijden en een aantal meters hoog door de lucht vloog.
En natuurlijk de crash van Raikkonen in 2005 op de Nurburgring.
Die was wel spectaculair, maar niet echt levensbedreigend. Op het moment dat ie de bandenstapel raakte, reed meneer zo zacht dat er niets kon gebeuren. De rondvliegende brokstukken waren gevaarlijker dan de crash zelf.
Reageren

Regels voor berichten