Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2005, 20:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-12-2005 @ 20:53 :
(voor een goede leerling 1 of 2 lessen, maar sommige mensen zijn echt dom...)
wat heeft voertuigbeheersing met slim/dom zijn te maken?
Oud 11-12-2005, 21:14
Rachel
Rachel is offline
Ik heb het kijken ook later geleerd, maar ik deed het altijd wel eigenlijk. Het was bij mij gewoon al een gewoonte eigenlijk. Sinds 2/3 lessen hoef ik pas te kijken bij mijn bijzondere verrichtingen en vind het wel fijn dat ik het eerst zonder kijken mocht doen (naja je keek dan wel, maar niet super goed) zodat ik me goed op de oefeningen kon concentreren
Oud 11-12-2005, 21:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-12-2005 @ 21:55 :
wat heeft voertuigbeheersing met slim/dom zijn te maken?
sommige mensen begrijpen echt niet hoe een schakelpook werkt, bijvoorbeeld. ik zeg niet dat iemand die wat dom is geen goede voertuigbeheersing kan ontwikkelen trouwens - dat lees je zelf - maar wel dat t dan wat langer duurt voordat iemand t doorheeft.
Oud 11-12-2005, 21:57
***ailá***
***ailá*** is offline
hmz.... bedankt allemaal voor t antwoord op die bochten
Morgen heb ik rijles... 2 uurtjes... en dan woensdag en donderdag weer.. dus deze week 6 uur... en dan volgende week nog 2 uur en dan examen

Ik heb al meer mensen hier gezien die in die week moeten afrijden... of hun TTT hebben (als ik t goed heb begrepen) en hebben jullie allemaal last van gierende zenuwen of ben ik de enige?
Oud 11-12-2005, 23:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-12-2005 @ 22:49 :
sommige mensen begrijpen echt niet hoe een schakelpook werkt, bijvoorbeeld. ik zeg niet dat iemand die wat dom is geen goede voertuigbeheersing kan ontwikkelen trouwens - dat lees je zelf - maar wel dat t dan wat langer duurt voordat iemand t doorheeft.
ik las helemaal niet dat iemand die wat dom is geen goede voertuigbeheersing kan ontwikkelen

Ik las alleen dat jij iemand die er lang over doet om het voertuig te leren beheersen dom noemt. En ik zie die twee zaken niet met elkaar in verband.
Ik heb zelf een eeuwigheid nodig gehad om de koppeling onder de knie te krijgen. Tot de laatste lessen voor m'n examen was het nog gebruikelijk dat ik tijdens de les de motor minimaal een keer liet afslaan. Maar dat heeft totaal niks met slim/domheid te maken imo. Ik had gewoon niet de juiste behendigheid met m'n voet.
Oud 12-12-2005, 09:29
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 11-12-2005 @ 22:57 :
hmz.... bedankt allemaal voor t antwoord op die bochten
Morgen heb ik rijles... 2 uurtjes... en dan woensdag en donderdag weer.. dus deze week 6 uur... en dan volgende week nog 2 uur en dan examen

Ik heb al meer mensen hier gezien die in die week moeten afrijden... of hun TTT hebben (als ik t goed heb begrepen) en hebben jullie allemaal last van gierende zenuwen of ben ik de enige?
Ik heb volgende week dinsdag mijn TTT en ik heb echt nergens last van om eerlijk te zijn en datzelfde zal ook gelden voor mijn examen. Ik heb zoiets van; Hoe goed jij ook rijdt, ze kunnen je tóch altijd laten zakken om één miezerig dingetje
Oud 12-12-2005, 11:05
***ailá***
***ailá*** is offline
hmz.. vandaag weer les gehad.... ik was niet zenuwachtig ofzo.. maar damnnn.. heb 2 ingrepen gehad 1 keer ramde ik bijna een stoep (wegversmalling) en bij die andere kwamen er opeens 2 fietsers die ik geen voorrang had verleend. Dat moet volgende week wel beter.

Als je een voorrangsfout maakt ben je zo goed als gezakt.... voor de rest ging t wel goed.
Oud 12-12-2005, 11:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-12-2005 @ 00:05 :
ik las helemaal niet dat iemand die wat dom is geen goede voertuigbeheersing kan ontwikkelen

Ik las alleen dat jij iemand die er lang over doet om het voertuig te leren beheersen dom noemt. En ik zie die twee zaken niet met elkaar in verband.
Ik heb zelf een eeuwigheid nodig gehad om de koppeling onder de knie te krijgen. Tot de laatste lessen voor m'n examen was het nog gebruikelijk dat ik tijdens de les de motor minimaal een keer liet afslaan. Maar dat heeft totaal niks met slim/domheid te maken imo. Ik had gewoon niet de juiste behendigheid met m'n voet.
jij draait mijn redenering toch echt om. ik zeg dat dommere mensen meer moeite hebben met het leren beheersen van een voertuig. Dat jij dan denkt dat ik denk dat iedereen die t niet snapt dom is, maak je er toch echt zelf van.
Oud 12-12-2005, 12:28
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Rachel schreef op 12-12-2005 @ 10:29 :
Ik heb volgende week dinsdag mijn TTT en ik heb echt nergens last van om eerlijk te zijn en datzelfde zal ook gelden voor mijn examen. Ik heb zoiets van; Hoe goed jij ook rijdt, ze kunnen je tóch altijd laten zakken om één miezerig dingetje
Bij een TTT maakt het allemaal toch niet zoveel uit, als je je dat maar in je hoofd prent, dan rij je ontspander en hopelijk dus beter.

Ik was vooral toen ik moest beginnen heel zenuwachtig. We stapten in en alles besloeg en ik wist toch niet meer wat ik er allemaal precies aan kon doen. Het ging maar niet weg, ondanks dat ik de blazertjes aan had gezet. Zegt m'n examinator: "Vergeet niet de ruitenwisser" En toen zag het er al een stuk beter uit en kon ik zo wegrijden. Het rijden ging wel redelijk, behalve dat hij nauwelijks praatte. Ze hadden me gezegd dat examinatoren meestal wel veel praatten en dat je je daar niet door moest laten afleiden, maar dat was nu dus niet zo.
Hij maakte af en toe droge opmerkingen, maar dat ging vooral over het rijden. De tijd vloog echt om, maar feitelijk is het ook gewoon kort. Ik was super blij toen we weer richting het CBR gingen en ik weer uit die auto kon.
Oud 12-12-2005, 12:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-12-2005 @ 19:07 :
Ik heb het geleerd in de 5e les. En in het begin vergat ik idd nog wel eens iets als ik heel veel tegelijk moest doen (rotondes ). Maar automatisch is het dan het kijken dat je laat zitten en niet de handelingen. Maar zodra alles dan weer even goed gaat, pik je dat kijken automatisch weer op. In mijn geval tenminste. En dus leer je gaandeweg dat het kijken een standaard-iets is.
Nou ja, ik denk dat dat toch bij iedereen verschilt, want ik keek eerst wel de hele tijd, maar gas geven deed ik dan niet, bijvoorbeeld

Maar misschien ben ik gewoon zo dom als in de redenering van Mighty Marcel
Oud 12-12-2005, 17:11
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-12-2005 @ 12:05 :
jij draait mijn redenering toch echt om. ik zeg dat dommere mensen meer moeite hebben met het leren beheersen van een voertuig. Dat jij dan denkt dat ik denk dat iedereen die t niet snapt dom is, maak je er toch echt zelf van.
Waarom zouden domme mensen meer moeite hebben met het leren beheersen van een voertuig? Ik geloof niet dat dat er iets mee te maken heeft. Ik denk eerder dat het gewoon om de (zoals Balance al zei) behendigheid gaat.
Oud 13-12-2005, 11:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-12-2005 @ 12:05 :
Ik zie jouw zin absoluut niet terug in je uitspraak, maar als jij vindt dat ik het verkeerd heb opgevat en je zegt dat je dat niet bedoelde vind ik het prima hoor.
Oud 13-12-2005, 11:10
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 12-12-2005 @ 18:11 :
Waarom zouden domme mensen meer moeite hebben met het leren beheersen van een voertuig? Ik geloof niet dat dat er iets mee te maken heeft. Ik denk eerder dat het gewoon om de (zoals Balance al zei) behendigheid gaat.
Het gaat naar mijn idee om een combinatie van behandeigheid en (verkeers) inzicht.. Misschien hebben personen met een relatief hoog IQ minder lessen nodig doordat ze sneller verbanden leggen? Een andere reden kan ik er niet bij bedenken..
Oud 13-12-2005, 11:51
JessieL
JessieL is offline
En daar gaan we weer 'vooruitkijken'
wordt helemaal gek van mijn rijlessen
Oud 13-12-2005, 13:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 13-12-2005 @ 12:10 :
Het gaat naar mijn idee om een combinatie van behandeigheid en (verkeers) inzicht.. Misschien hebben personen met een relatief hoog IQ minder lessen nodig doordat ze sneller verbanden leggen? Een andere reden kan ik er niet bij bedenken..
Mja, ik weet niet. Juist mensen die, voor zover ik weet, een relatief laag IQ hebben, leren het volgens mij vrij snel. Zij moeten dan wel weer meer moeite voor hun theorie doen. Maar misschien is het gewoon toeval of zo

Ik heb geen behendigheid en verkeersinzicht, maar echt dom ben ik volgens mij ook niet

Morgen heb ik weer rijles, hoop dat het een beetje goed gaat
Oud 13-12-2005, 15:44
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-12-2005 @ 12:03 :
Ik zie jouw zin absoluut niet terug in je uitspraak, maar als jij vindt dat ik het verkeerd heb opgevat en je zegt dat je dat niet bedoelde vind ik het prima hoor.
nee, ik bedoelde niet wat anders dan ik zei, je begreep me verkeerd...

vogelvrij heeft t wel redelijk goed begrepen, hoewel ik er bij blijf dat er mensen zijn die te dom zijn om auto te mogen rijden. Er zijn serieus mensen die de koppeling intrappen als ze harder willen, remmen ipv koppelen en gas geven voor een zebrapad... t zijn uitzonderingen, en t zijn meestal geen slimme vwo-ers... dat kan toeval zijn, maar dat geloof ik niet.
Oud 13-12-2005, 16:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-12-2005 @ 16:44 :
nee, ik bedoelde niet wat anders dan ik zei, je begreep me verkeerd...
dat is ook wat ik nu bedoelde
volgens mij is onze communicatie niet zo best
Oud 13-12-2005, 22:50
Jolt
Jolt is offline
geen rijles morgen, gozer is ziek

Balen
Oud 13-12-2005, 23:04
Rachel
Rachel is offline
Ik ga morgen voor het eerst in het donker rijden, ;p
Of naja, dat het ook donkerder wordt, haha
Maja, ben benieuwd
Oud 14-12-2005, 09:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rachel schreef op 14-12-2005 @ 00:04 :
Ik ga morgen voor het eerst in het donker rijden, ;p
Of naja, dat het ook donkerder wordt, haha
Maja, ben benieuwd
Dat valt heel erg mee, hoor! Tenminste, ik vond het totaal niet erg. In het donker zie je veel beter of er auto´s aankomen én verkeersborden vallen veel meer op. Alleen fietsers zijn extra lastig
Oud 14-12-2005, 16:52
Miracle
Miracle is offline
Ik vind in het donker rijden, echt vét moeilijk.
Gelukkig hoef ik het niet zo vaak, maar ik zie dan echt zo weinig. Ook schrik ik als ik ergens licht op valt, omdat ik dan denk dat uit een zijweg ofzo, auto's komen. Nee, in het donker in een onbekende omgeving rijden is niks voor mij.
Oud 14-12-2005, 17:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 14-12-2005 @ 17:52 :
Gelukkig hoef ik het niet zo vaak, maar ik zie dan echt zo weinig. Ook schrik ik als ik ergens licht op valt, omdat ik dan denk dat uit een zijweg ofzo, auto's komen. Nee, in het donker in een onbekende omgeving rijden is niks voor mij.
xenonkoplamen rijdt echt veel prettiger dan met halogeenlampjes.
Oud 14-12-2005, 17:46
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik ben vandaag gezakt Best wel balen, vooral omdat ik al heel veel lessen heb gehad. (En met veel bedoel ik niet 30-40, maar 60 of zo, ik ben een moeilijk geval ook volgens mijn instructeur) Ik ben gezakt op mijn kijktechniek, ik kijk niet ver genoeg vooruit en ik kan datgene wat ik gezien heb nog niet voldoende toepassen. Ik hoop dat ik snel weer op mag maar dat is nog even afwachten.
Oud 14-12-2005, 20:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 14-12-2005 @ 18:46 :
Ik ben vandaag gezakt Best wel balen, vooral omdat ik al heel veel lessen heb gehad. (En met veel bedoel ik niet 30-40, maar 60 of zo, ik ben een moeilijk geval ook volgens mijn instructeur) Ik ben gezakt op mijn kijktechniek, ik kijk niet ver genoeg vooruit en ik kan datgene wat ik gezien heb nog niet voldoende toepassen. Ik hoop dat ik snel weer op mag maar dat is nog even afwachten.
Wat balen zeg! Maar misschien kan je beter eerst nog wat lessen nemen dan meteen weer op te willen, want blijkbaar moet je d'r toch nog aan werken.
Wat ik trouwens een les heb moeten doen: alles wat ik in de verte zag opnoemen. Dus als ik een kruispunt zag moest ik zeggen 'kruispunt: ik heb voorrang' en bij een verkeersbord 'straks 50 km/u' etc. Op die manier leerde ik beter vooruit te kijken en hetgeen ik zag ook toe te passen in m'n rijgedrag. Misschien is het voor jou een idee?

En ik vind rijden in het donker niet erg, maar rijden in het donker met regen wel. Zeker als het dan ook nog druk is op de weg.
Oud 14-12-2005, 21:52
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Dat heb ik dus ook! Ik heb ook nog eens moeite met het onderscheiden van de stoepranden met de weg (hetzelfde geldt voor langs de weg geparkeerde auto's en vreemd lopende wegen ).

In het donker rijden is niks voor mij.

@Vitamintje: Balen zeg!
Oud 14-12-2005, 22:01
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-12-2005 @ 18:11 :
en veel duurder.
helemaal met de nieuwe wetgeving die ervoor gaat gelden, dan moet je straks óók met achteraf ingebouwde xenonlampen voldoen aan de wettelijke eisen die gelden voor standaardpakketten.
dus automatische hoogteverstelling van de lampen en sproei/wisserinstallatie voor de koplampen.

rijden in het donker is trouwens niet erg, zolang je maar naar de rechterkant van de weg kijkt, "langs" het tegemoetkomende verkeer af. dat helpt voor mij wel
Oud 14-12-2005, 22:04
Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-12-2005 @ 18:11 :
Het is alleen crap voor iedereen die je tegenkomt

Moest vandaag in het donker rijden, is weer eens wat anders dan daglicht!

Nu rust mij alleen de keuze of ik een TTT wil of niet..

TTT zou dan ergens in januarie zijn, ik tweifel
Oud 15-12-2005, 15:59
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
In het donker rijden vind ik veel vermoeiender en lastiger Mist vind ik helemaal horror Vanmorgen om 8.00 uur was het overigens met lessen ook nog best donker
Oud 15-12-2005, 17:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lord Alvilon schreef op 14-12-2005 @ 23:04 :
Het is alleen crap voor iedereen die je tegenkomt

niet voor mensen met schone, gladde ruiten. daarnaast, veel xenon-lampen staan te hoog afgesteld. goed afgestelde xenon-lampen storen helemaal niet.

(btw, tis januari, niet januarie...)
Oud 15-12-2005, 17:22
Miracle
Miracle is offline
Godver, ik heb pas in januari weer rijles.
Oud 15-12-2005, 18:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lord Alvilon schreef op 14-12-2005 @ 23:04 :
Nu rust mij alleen de keuze of ik een TTT wil of niet..

TTT zou dan ergens in januarie zijn, ik tweifel
Ik persoonlijk zou het niet doen: je betaalt bijna evenveel als voor een echt examen, met als verschil dat je bij een echt examen tenminste de kans hebt om te slagen. Bij een TTT ga je sowieso zonder rijbewijs naar huis.

Maar dat is maar mijn mening
Als je echt bang bent dat je dingen gaat verknallen door je zenuwen is het misschien wel fijn om te weten hoe zo'n examen in z'n werk gaat en evt. vrijstelling te krijgen voor je bijzondere verrichtingen.
Oud 15-12-2005, 19:06
Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Het is goed om meningen te horen!

Ik vind het zelf namelijk een beetje duur voor wat je er eigenlijk voor terugkrijgt. Zelf heb ik niet echt last van zenuwen en dergelijk, dusja.. Ik denk dat ik voor niet ga.

Citaat:
niet voor mensen met schone, gladde ruiten. daarnaast, veel xenon-lampen staan te hoog afgesteld. goed afgestelde xenon-lampen storen helemaal niet.
Dan kom ik de te hoog afgestelde lampen tegen

Had vorige keer een opa achter me met zijn grootlicht constant aan

Citaat:
(btw, tis januari, niet januarie...)
Lekker belangrijk, je begrijpt wat er staat
Oud 15-12-2005, 20:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lord Alvilon schreef op 15-12-2005 @ 20:06 :

Had vorige keer een opa achter me met zijn grootlicht constant aan

dat mag sowieso niet he. tip : sommige mensen snappen eventuele ff seinen met je mistachterlicht wel.
Oud 16-12-2005, 16:30
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Miracle schreef op 15-12-2005 @ 18:22 :
Godver, ik heb pas in januari weer rijles.
Heeft jouw instructeur ook twee weken vakantie? Minder zeg!!!
Oud 16-12-2005, 17:51
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 16-12-2005 @ 17:30 :
Heeft jouw instructeur ook twee weken vakantie? Minder zeg!!!
Nee, as week zit hij vol, volgende week heeft hij vakantie en daarna ben ik een week weg.
Oud 17-12-2005, 09:22
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-12-2005 @ 18:51 :
Nee, as week zit hij vol, volgende week heeft hij vakantie en daarna ben ik een week weg.
Dat is shitie Intructeurs die vol gepland zijn, zijn ergerlijk
Oud 17-12-2005, 13:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 17-12-2005 @ 10:22 :
instructeurs die volgepland zitten doen anders wel goede zaken he
Oud 17-12-2005, 17:27
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 17-12-2005 @ 10:22 :
Ja, echt vaag. Waarom wil iedereen voor kerst nog ff rijden?
Oud 17-12-2005, 18:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-12-2005 @ 18:27 :
Ja, echt vaag. Waarom wil iedereen voor kerst nog ff rijden?
Dan hebben ze hem met het nieuwe jaar, is een fijn gevoel

Ik zou hem ook wel voor kerst willen. Kerst volgend jaar, wel te verstaan. Ben benieuwd of dat lukt
Oud 17-12-2005, 19:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-12-2005 @ 19:13 :
Dan hebben ze hem met het nieuwe jaar, is een fijn gevoel

Ik zou hem ook wel voor kerst willen. Kerst volgend jaar, wel te verstaan. Ben benieuwd of dat lukt
Nee joh, niet iedereen die volgende week lest, gaat op voor z'n examen.
Oud 17-12-2005, 22:29
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-12-2005 @ 20:16 :
Nee joh, niet iedereen die volgende week lest, gaat op voor z'n examen.
t CBR neemt tussen kerst en oud&nieuw geen B-examens af...
Oud 18-12-2005, 09:52
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-12-2005 @ 14:05 :
instructeurs die volgepland zitten doen anders wel goede zaken he
Dat is de keerzijde inderdaad Het is wel bijzonder lullig dat ik nu 7 maand bezig ben met lessen omdat hij amper kan.. 2 of 3 weken helemaal volgepland zijn is geen uitzondering Dan maar een wat minder populaire instructeur
Oud 18-12-2005, 09:55
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-12-2005 @ 23:29 :
Wel
Iemand die ook bij mij lest, gaat 30 december op
Oud 18-12-2005, 09:57
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 18-12-2005 @ 10:55 :
Wel
Hey Rachel, succes overmorgen!
Oud 18-12-2005, 10:29
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-12-2005 @ 23:29 :
Maar woensdag nog wel.
Oud 18-12-2005, 10:35
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 18-12-2005 @ 10:57 :
Hey Rachel, succes overmorgen!
haha dankje, jij ook
Oud 18-12-2005, 10:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Rachel schreef op 18-12-2005 @ 10:55 :
Wel
dan heeft ze enorm mazzel, de meeste examinators hebben dan nl. vrij.
Oud 18-12-2005, 11:26
T_ID
T_ID is offline
Best zuur om tijdens de feestdagen te zakken en te weten dat je pas 'volgend jaar' je rijbewijs zult hebben denk ik.
Oud 18-12-2005, 14:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-12-2005 @ 11:41 :
dan heeft ze enorm mazzel, de meeste examinators hebben dan nl. vrij.
waarom is dat dan?
Oud 18-12-2005, 14:24
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-12-2005 @ 15:19 :
waarom is dat dan?
Omdat die mensen ook gewoon kerstvakantie nemen
Dat meisje is ook 1 van de enige die op kon, want er waren er maar een paar die daar geen vakantie hebben.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten