Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2006, 07:53
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Kom net terug van de orthopeed...ik ben het SPUUG en SPUUGZAT!!!!
De mri-scan heeft geen resultaten opgeleverd, en dus kon ik weer gaan. Ik heb hem verbaasd aangekeken en gevraagd hoe het dan verder moest. Wat de oorzaak dan was, en dat dit echt veel te lang duurt allemaal.
Hij gaf me gelijk, en vond ook dat het niet klopte. Maar kon er niets beters van maken. Hij hoopt dat het met revalidatie toch vanzelf beter gaat.

Ah fijn... en bij de fysio weten ze het ook niet, en ik voel me alleen maar een zeur als ze vragen waarom ik nog niet jog op de band, etc.
OMdat dat niet gaat! Omdat mijn knie verschuift of op slot springt! En waarom ik nog niet goed loop?
Jezus...net of ik het voor de lol doe...

Zoals ik al zei: ik ben het spuugzat, en heb bijna spijt van de operatie.

Grtjs.
Oud 06-07-2006, 09:27
Dith
Dith is offline
Second opinion aanvragen in een ander ziekenhuis.
Mijn moeder heeft ook die problemen gehad (alleen geen vkbreconstructie) met haar knie, sprong op slot etc. maar v/d Hoogenband kon niks vinden. Is ze naar het diagnostisch centrum in Eindhoven gegaan (via Maxima Medisch Centrum) en daar konden ze ineens wél wat vinden waardoor haar klachten nu over zijn.
Oud 06-07-2006, 09:31
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Wat hebben ze toen gevonden?
Het nadeel is dat ik al naar dit ziekenhuis doorverwezen werd omdat het LUMC weinig kon vinden en bieden.
Oud 06-07-2006, 11:11
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 06-07-2006 @ 08:53 :
Kom net terug van de orthopeed...ik ben het SPUUG en SPUUGZAT!!!!
De mri-scan heeft geen resultaten opgeleverd, en dus kon ik weer gaan. Ik heb hem verbaasd aangekeken en gevraagd hoe het dan verder moest. Wat de oorzaak dan was, en dat dit echt veel te lang duurt allemaal.
Hij gaf me gelijk, en vond ook dat het niet klopte. Maar kon er niets beters van maken. Hij hoopt dat het met revalidatie toch vanzelf beter gaat.

Ah fijn... en bij de fysio weten ze het ook niet, en ik voel me alleen maar een zeur als ze vragen waarom ik nog niet jog op de band, etc.
OMdat dat niet gaat! Omdat mijn knie verschuift of op slot springt! En waarom ik nog niet goed loop?
Jezus...net of ik het voor de lol doe...

Zoals ik al zei: ik ben het spuugzat, en heb bijna spijt van de operatie.

Grtjs.
Dat is best kut!
Mag ik je komen troosten

Waarom ga j niet naar rotterdam?
Clara ziekenhuis. Probeer het daar eerst even..

Dhr Westerink moet je hebben dan
Hij blijft door zoeken

Foto's maken
MRIscan

Ik spreek je wel weer
Sterkte nog!
Oud 06-07-2006, 11:35
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Nou, deze orthopeed heeft ook wel veel gedaan. Ook foto's gemaakt, twee keer de knie goed nagekeken, MRI scan gemaakt. Maar hij snapt er zelf geowon net zo weinig van als ik...
Het moielijke is; als iets niet te zien is, kun je moeilijk zeggen: "we gooien je knie even open, in de hoop dat we iets vinden."

Dus we wachten de revalidatie maar eens even af. Vanmiddag maar eens goed bespreken op de fysio hoe we hier wat vaart in kunnen krijgen. Ik maak me namelijk best zorgen, en ben het aardig zat. Loop nu al vier tot vijf jaar te klooien met die knie, en ik had toch wel gedacht dat deze operatie uitkomst zou bieden...

Bleeeh! Mag ik even zielig zijn?!

Maar verder.......genieten van de zon.
Oud 06-07-2006, 12:09
Dith
Dith is offline
Ik weet niet waar je woont maar ik zou tóch proberen wat na te vragen bij een ander ziekenhuis.
Bij mijn moeder is er toen uitgekomen dat haar meniscus niet stond zoals hij hoort te staan, dat konden ze niet zien op een MRI of CTscan, kwamen ze pas achter na een kijkoperatie en dat hebben ze nu verholpen.

En anders vragen of je naar een sportfysiotherapeut kan (als je dat al niet bent) omdat die toch anders naar je knie kijken dan een gewone therapeut of arts.
Oud 06-07-2006, 15:32
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Dat is ook een overweging waard idd.
Ik heb net met de fysio afgesproken dat ik voor nu even drie keer per week kom, ipv twee keer. Kijken of dat werkt. En mijn knie steeds mobiliseren.
Hopen dat dat werkt, anders nog eens een second opinion idd.
Oud 06-07-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 06-07-2006 @ 12:35 :
Nou, deze orthopeed heeft ook wel veel gedaan. Ook foto's gemaakt, twee keer de knie goed nagekeken, MRI scan gemaakt. Maar hij snapt er zelf geowon net zo weinig van als ik...
Het moielijke is; als iets niet te zien is, kun je moeilijk zeggen: "we gooien je knie even open, in de hoop dat we iets vinden."

Dus we wachten de revalidatie maar eens even af. Vanmiddag maar eens goed bespreken op de fysio hoe we hier wat vaart in kunnen krijgen. Ik maak me namelijk best zorgen, en ben het aardig zat. Loop nu al vier tot vijf jaar te klooien met die knie, en ik had toch wel gedacht dat deze operatie uitkomst zou bieden...

Natuurlijk kunnen ze wel in je knie kijken. Dat hebben ze zelfs redelijk vlot bij mij gedaan toen ik last had van mijn knie. Met een kijkoperatie kun je alles zien, dus niet alleen bv de ligamenten of niet alleen meer de botten. Daarom wilde de orthopeed van mijn zusje ook een kijkoperatie. Dan kon hij meteen zien of er niets met haar meniscus etc was.
Ik zou het toch even vragen aan je orthopeed en anders een second opinion vragen.
Oud 06-07-2006, 20:01
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 06-07-2006 @ 12:35 :

Tuurlijk mag jij zielig doen
Ik vind het echt kut voor je.
Weet precies hoe jij je voelt.

Na dat ik mijn knie had verdraaid zat ik te klooien met werk.
Na de kijkoperatie ben ik al gelijk begonnen met werk zoeken en school.
Kon na 2 weken weer normaal lopen ect ect.

Dus ik zat ook 2 jaar te klooien met mijn knie en school/werk
Of ik nou eerst naar school toe ging en daarna laten opereren of gewoon eerst opereren en daarna na school.

Tuurlijk heb ik wel vakantie gewerkt maar dat was ook zwaar.
elke keer na 7 uur werken klapte mijn knie dubbel.
(dat 2 maanden vol houden) want ja je moet toch wel geld verdienen.

We waren ook bezig met verhuizen dus dat zat ook dwars
Zo wie zo zou ik neit in schiedam willen opereren!
(vertouwd die ortopheet niet) was al eerder fout gegaan bij me pa!

Dus ik woon nu in Rotterdam en heb me laten opereren in CLARA ziekenhuis!
Zou eigenlijk in augustus gaan maar de een vrouw die mijn ortopheet zijn agenda bij houd vond het erg jammer dat ik in aug geopereerd zou worden. (omdat ik in sep naar school toe zou gaan) Dus had ze me op 21-04-2006 gepland

Heb ik weer eens geluk!

Nou stekte

XXX
Oud 07-07-2006, 07:56
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-07-2006 @ 16:44 :
Natuurlijk kunnen ze wel in je knie kijken. Dat hebben ze zelfs redelijk vlot bij mij gedaan toen ik last had van mijn knie. Met een kijkoperatie kun je alles zien, dus niet alleen bv de ligamenten of niet alleen meer de botten. Daarom wilde de orthopeed van mijn zusje ook een kijkoperatie. Dan kon hij meteen zien of er niets met haar meniscus etc was.
Ik zou het toch even vragen aan je orthopeed en anders een second opinion vragen.
Volgens mij begrijp je het verkeerd. Ik heb zojuist een MRI scan gehad, om een kijkoperatie te besparen. Op de MRI kun je ook zien of er geen scheurtje in de meniscus zit, etc. EN dat zat er dus neit.
MRI scan laten ze nog wel eens schieten, omdat het vrij duur is, en een kijkoperatie ook kan, en toch een kleine ingreep is.
Maar aangezien mijn knie dan voor de DERDE keer open moest, en weer vol vocht moet...leek ons dat niet zo verstandig. Bovendien; een MRI is dan net zo makkelijk...en minder vervelend

Maarja, ik kijk het nog wel even aan...
Oud 07-07-2006, 08:56
Dith
Dith is offline
Dat is niet altijd zo.
Bij mijn moeder zijn er verschillende MRI's gemaakt en kwam er steeds niks uit dus toen heeft ze het in een ander ziekenhuis open laten maken en toen kwam er wel wat uit.
Voor het vocht en andere ongemakken na de operatie zou ik dat echt niet laten als het ervoor zou zorgen dat je weer normaal kan bewegen.
Oud 07-07-2006, 09:39
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 07-07-2006 @ 08:56 :

Maarja, ik kijk het nog wel even aan...
Oud 07-07-2006, 10:53
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 07-07-2006 @ 09:56 :
Dat is niet altijd zo.
Bij mijn moeder zijn er verschillende MRI's gemaakt en kwam er steeds niks uit dus toen heeft ze het in een ander ziekenhuis open laten maken en toen kwam er wel wat uit.
Voor het vocht en andere ongemakken na de operatie zou ik dat echt niet laten als het ervoor zou zorgen dat je weer normaal kan bewegen.
Dan is dat MRIscan niet goed
Bij mij kon je nog wat hechtingetjes zien van mijn zijbanden.
Oud 07-07-2006, 10:54
88Kim
88Kim is offline
Bij mij zagen ze ook geen scheurtje in mn meniscus die er bij de operatie wel bleek te zitten...
maar kan ook later gebeurd zijn natuurlijk
Oud 07-07-2006, 14:12
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
88Kim schreef op 07-07-2006 @ 11:54 :
Bij mij zagen ze ook geen scheurtje in mn meniscus die er bij de operatie wel bleek te zitten...
maar kan ook later gebeurd zijn natuurlijk
Of ze kijken niet goed :L
Oud 07-07-2006, 19:31
Dith
Dith is offline
Kom op zeg, het is toch mogelijk dat ze dat niet zien omdat het niet zichtbaar is op de MRI. Het heeft echt niks te maken met de kundigheid van de radiologen neem ik aan.
Toen mijn knie was gebroken konden ze dat ook niet zien op een röntgenfoto, pas op de CTscan was het duidelijk, dus Gerard, het kan écht wel kloppen wat andere zeggen.
Oud 07-07-2006, 20:20
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Kappen zeg, kleuters!
Als jullie bij elk onderwerp met elkaar in de strijd schieten, zoek elkaar dan niet op.
Oud 08-07-2006, 12:24
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 07-07-2006 @ 20:31 :
Kom op zeg, het is toch mogelijk dat ze dat niet zien omdat het niet zichtbaar is op de MRI. Het heeft echt niks te maken met de kundigheid van de radiologen neem ik aan.
Toen mijn knie was gebroken konden ze dat ook niet zien op een röntgenfoto, pas op de CTscan was het duidelijk, dus Gerard, het kan écht wel kloppen wat andere zeggen.
Oja ik heb 2 weken voor jan lul in het gips gezeten omdat men erg blind was: JA menneer er zit een bot slinter.. IK KON GEEN EENS ME KNIE BEWEGEN!
Oud 08-07-2006, 12:28
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 07-07-2006 @ 21:20 :
Kappen zeg, kleuters!
Als jullie bij elk onderwerp met elkaar in de strijd schieten, zoek elkaar dan niet op.
Ik gaf alleen maar een andwoord...
Op een MRI scan moet je toch alles duidelijk kunnen zien...
Ik bedoel het word allemaal in plakjhus gemaakt ect ect.

Waarom konden ze wel een hechting(littekentjhu) zien bij me zijbanden maar geen scheurtjhu bij haar (moeder)

Bij mij zagen ze wel scheurtjhus in mijn meniscus..
Dus beetjhu vaag!
Oud 08-07-2006, 18:30
xicyx
xicyx is offline
Helaas is een mri scan niet 100% betrouwbaar, dat zei mijn orthopaed tenminste. Maar op mijn scan was de voorste kruisband helemaal niet meer zichtbaar, en meniscussen zagen er wel goed uit. Maar hij zei; tijdens de operatie kijk ik eerst even hoe het er van binnen echt uitziet.
Oud 08-07-2006, 21:20
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
xicyx schreef op 08-07-2006 @ 19:30 :
Helaas is een mri scan niet 100% betrouwbaar, dat zei mijn orthopaed tenminste. Maar op mijn scan was de voorste kruisband helemaal niet meer zichtbaar, en meniscussen zagen er wel goed uit. Maar hij zei; tijdens de operatie kijk ik eerst even hoe het er van binnen echt uitziet.
Andesr kon je bij mij alles goed zien
Oud 09-07-2006, 12:40
xicyx
xicyx is offline
Dan heb jij gewoon geluk gehad.... Maar wil je echt 100% zekerheid, dat kan een kijkoperatie alleen maar bieden.
Oud 09-07-2006, 16:47
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
xicyx schreef op 09-07-2006 @ 13:40 :
Dan heb jij gewoon geluk gehad.... Maar wil je echt 100% zekerheid, dat kan een kijkoperatie alleen maar bieden.
Hoezo geluk?
een kijkoperatie is ook niet 100% zeker.
Oud 10-07-2006, 12:14
xicyx
xicyx is offline
Ik bedoelde eigenlijk meer van; bij mij was 2 jaar terug op de mri niet alles duidelijk zichtbaar, dus was genoodzaakt een kijkoperatie te ondergaan. Ditmaal is op mri al duidelijk geworden dat vkb weg is, dus is een kijkoperatie niet meer nodig.

Hoezo is op een kijkoperatie niet alles zichtbaar, juist wel, zelfs achterste kruisband is goed zichtbaar dan.
Oud 10-07-2006, 14:34
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
xicyx schreef op 10-07-2006 @ 13:14 :
Ik bedoelde eigenlijk meer van; bij mij was 2 jaar terug op de mri niet alles duidelijk zichtbaar, dus was genoodzaakt een kijkoperatie te ondergaan. Ditmaal is op mri al duidelijk geworden dat vkb weg is, dus is een kijkoperatie niet meer nodig.

Hoezo is op een kijkoperatie niet alles zichtbaar, juist wel, zelfs achterste kruisband is goed zichtbaar dan.
Wat jij wil.
Ik heb liever een MRiscan dan een kijk operatie.

Geluk betsaat niet!
Oud 10-07-2006, 16:18
xicyx
xicyx is offline
Pff.. vermoeiende reactie....

Natuurlijk heeft iedereen liever een mri dan een kijkoperatie, spreekt voorzich, lijkt mij.
Oud 10-07-2006, 18:41
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
xicyx schreef op 10-07-2006 @ 17:18 :
Pff.. vermoeiende reactie....

Natuurlijk heeft iedereen liever een mri dan een kijkoperatie, spreekt voorzich, lijkt mij.
Maar geef is een reden hoezo ik GELuk heb gehad met die MRCscan?

Hoezo vermoeiend...ik had het over me zelf en niet wat andere beter of liever willen hebben!
Oud 11-07-2006, 09:08
Dith
Dith is offline
Met een mri-scan heb je geluk omdat áls ze alles zien je niet geopereerd hoeft te worden.
Helaas is het mogelijk dat je soms niet alles ziet op een mri-scan (net zoals je soms niet alles ziet op een ct of röntgen) en dan moet je worden geopereerd.
Nou is het toch niet zo moeilijk om te bedenken dat je geluk hebt als je niet hoeft worden geopereerd, toch?
Oud 11-07-2006, 15:07
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 11-07-2006 @ 10:08 :
Met een mri-scan heb je geluk omdat áls ze alles zien je niet geopereerd hoeft te worden.
Helaas is het mogelijk dat je soms niet alles ziet op een mri-scan (net zoals je soms niet alles ziet op een ct of röntgen) en dan moet je worden geopereerd.
Nou is het toch niet zo moeilijk om te bedenken dat je geluk hebt als je niet hoeft worden geopereerd, toch?
Ik snap niet hoezo een MRIscan niet 100% zeker is!
Het maakt meer dan 100 dunne plakjhus vanm alle kanten (Zie dalijk op foto)
Dus geef me een reden hoezo een MRIscan neit 100% is!
Volgens mijn zijn de ogen van de dokter niet goed!

Je ziet de lijnen staan!
Rood en zwart!
Van onder naar boven worden stukjes "gesneden"

Je ziet de lijnen hier ook staan!
Rood en zwart!
Je moet mijn knie vanaf boven bekijken! Zo worden de stukjes "gesneden"

(Ik hoop dat jullie mij kunnen begrijpen)

Hoe kan je in godsnaam zo neit zien dat je een scheurtje heb ja of nee....
Oud 11-07-2006, 15:12
Gerard316
Gerard316 is offline

Dit is mijn knie.
Gemaakt op 11-07-2006

Rood rondje = kijkoperatie
Zwart rondje = operatie VKB

Kijk operaties: je weet het zelf ook al. Dood normale kijk gaatjes 3 stuks!

Operatie VKB: Grote snee. 2 kijk gaatjes. 1 gaatje om de kruisband vast te trekken (op zijn plaats te zetten) de overige 3 gaatjes weet ik niet!

(hoop dat je het kan begrijpen!
Oud 11-07-2006, 16:11
Dith
Dith is offline
Ik kan je geen reden geven waarom een MRI niet áltijd voldoet, dat ís nu eenmaal gewoon zo.
Uiteraard komt het vaker voor dat je wel alles ziet via de MRI maar er zijn gevallen waarbij dat niet zo is.
Net zoals met die röntgenfoto van mijn knie, normaal zie je op een röntgenfoto of iets gebroken is, bij mij konden ze dat niet zien en gingen ze ervanuit dat mijn knie gekneusd was. Toen ik een week later op controle ging werd er beter naar gekeken door v/d Hoogenband en vond hij dat een CT-scan nodig was. Na die CT-scan werd pas duidelijk dat mijn eminentia was afgescheurd.

Maar Gerard, kan je al iets met je knie?
Oud 11-07-2006, 19:19
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 11-07-2006 @ 17:11 :
Ik kan je geen reden geven waarom een MRI niet áltijd voldoet, dat ís nu eenmaal gewoon zo.
Uiteraard komt het vaker voor dat je wel alles ziet via de MRI maar er zijn gevallen waarbij dat niet zo is.
Net zoals met die röntgenfoto van mijn knie, normaal zie je op een röntgenfoto of iets gebroken is, bij mij konden ze dat niet zien en gingen ze ervanuit dat mijn knie gekneusd was. Toen ik een week later op controle ging werd er beter naar gekeken door v/d Hoogenband en vond hij dat een CT-scan nodig was. Na die CT-scan werd pas duidelijk dat mijn eminentia was afgescheurd.

Maar Gerard, kan je al iets met je knie? [/B]
Ja ik kan al op een been staan (licht gebogen)
Zonder brace en krukken lopen (als ik dat wil)
Fietsen
Oud 12-07-2006, 09:04
Dith
Dith is offline
Als in; beter naar mijn knie kijken zónder foto's. Gewoon druk op uitoefenen enzo. En tóen moest ik een CT-scan.

Maar schiet dan ook niet op met jou zeg.
Oud 12-07-2006, 10:31
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 12-07-2006 @ 10:04 :
Als in; beter naar mijn knie kijken zónder foto's. Gewoon druk op uitoefenen enzo. En tóen moest ik een CT-scan.

Maar schiet dan ook niet op met jou zeg.
WAT???????

Nu in het nederlands??????
Oud 12-07-2006, 13:13
Dith
Dith is offline
Wat jij wil.

"Toen ik een week later op controle ging werd er beter naar gekeken door v/d Hoogenband en vond hij dat een CT-scan nodig was."

Ik was naar de ehbo geweest na mijn training (want toen was het gebeurd), daar hebben ze röntgenfoto's gemaakt en daar konden ze niet op zien dat mijn eminentia was afgebroken en doormidden gescheurd. Dus gingen ze ervanuit dat mijn knie gewoon gekneusd was of eventueel de kruisbanden af waren gescheurd.
Doordat ze de mogelijkheid openhielden dat het mijn kruisband was moest ik een week later op controle bij v/d Hoogenband en die ging dmv druk uitoefenen op mijn knie, mijn knie bewegen etc. kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Omdat hij toen nog niet zeker wist of het mijn kruisband was moest ik een CT-scan laten maken.
Uit die CT-scan kwam dus dat mijn eminentia was gebroken terwijl de kruisband nog vast zat.

Snap je?
Oud 12-07-2006, 14:13
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 12-07-2006 @ 14:13 :
Wat jij wil.

"Toen ik een week later op controle ging werd er beter naar gekeken door v/d Hoogenband en vond hij dat een CT-scan nodig was."

Ik was naar de ehbo geweest na mijn training (want toen was het gebeurd), daar hebben ze röntgenfoto's gemaakt en daar konden ze niet op zien dat mijn eminentia was afgebroken en doormidden gescheurd. Dus gingen ze ervanuit dat mijn knie gewoon gekneusd was of eventueel de kruisbanden af waren gescheurd.
Doordat ze de mogelijkheid openhielden dat het mijn kruisband was moest ik een week later op controle bij v/d Hoogenband en die ging dmv druk uitoefenen op mijn knie, mijn knie bewegen etc. kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Omdat hij toen nog niet zeker wist of het mijn kruisband was moest ik een CT-scan laten maken.
Uit die CT-scan kwam dus dat mijn eminentia was gebroken terwijl de kruisband nog vast zat.

Snap je?
Maar hoezo gingen ze dan beter kijken bij die CTscan? (of ze de eerste keer niet goed hebben gekeken..)
Op die röntgenfoto's kan je de kruisbanden niet zien..

waarom heb je dan een VKB recontruci laten doen..terwijl je kruisband vast zat..of was het je achterstekruisband?
en wat is een eminentia?? (ben niet zo slim )

Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 14:15.
Oud 12-07-2006, 14:49
laura
laura is offline
Als ik dit hoor word ik toch wel een beetje misselijk

Ben 3 maanden geleden gevallen met snowboarden en heb daarbij mijn knie verdraaid
Leuk met de sneewscooter naar beneden en daarna in een ambulance naar het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis zegt die gast. Er zit iets fout dat wordt operen. Ik natuurlijk helemaal geschrokken.
Toen mocht ik van die dokter in oostenrijk kiezen:
1. De nacht daar blijven en dan de volgende dar zouden ze daar dan kijken wat ze gingen doen.
2. Mijn knie in een brace en zodra ik in Nederland was zo snel mogelijk naar het ziekenhuis.

Aangezien ik toch wel graag naar huis wou...Kon gelukkig met 2 leraren mee in de auto naar huis (was in oostenrijk met school). Heb bijna de hele weg geslapen zo geschrokken dat ik was (en natuurlijk veel pijnstillers).

Eenmaal thuis zo snel mogelijk naar het ziekenhuis geweest. Eerste wat ze zeggen: je hebt helemaal geen operatie nodig!! (ik blij dat ik niet in oostenrijk was gebleven!!). Mijn knie was zwaar gekneusd en mijn meniscus was gewoon erg verrekt Moest op krukken lopen en gewoon langzaan die knie weer gebruiken

Maar nu (3 maanden later dus) wil ik langzaam beginnen met sporten. Maar heb al gemerkt dat het niet echt lukt? Ja het lukt wel maar als ik dan hardgelopen heb voelt mijn knie echt heel zwak en het is alsof ik er elk moment doorheen kan zakken?
Is dat gewoon omdat mijn knie niets meer gewend is of??
Het steekt ook best erg ofzo??

hoezolangverhaal
Oud 12-07-2006, 14:52
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
laura schreef op 12-07-2006 @ 15:49 :
Als ik dit hoor word ik toch wel een beetje misselijk

Ben 3 maanden geleden gevallen met snowboarden en heb daarbij mijn knie verdraaid
Leuk met de sneewscooter naar beneden en daarna in een ambulance naar het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis zegt die gast. Er zit iets fout dat wordt operen. Ik natuurlijk helemaal geschrokken.
Toen mocht ik van die dokter in oostenrijk kiezen:
1. De nacht daar blijven en dan de volgende dar zouden ze daar dan kijken wat ze gingen doen.
2. Mijn knie in een brace en zodra ik in Nederland was zo snel mogelijk naar het ziekenhuis.

Aangezien ik toch wel graag naar huis wou...Kon gelukkig met 2 leraren mee in de auto naar huis (was in oostenrijk met school). Heb bijna de hele weg geslapen zo geschrokken dat ik was (en natuurlijk veel pijnstillers).

Eenmaal thuis zo snel mogelijk naar het ziekenhuis geweest. Eerste wat ze zeggen: je hebt helemaal geen operatie nodig!! (ik blij dat ik niet in oostenrijk was gebleven!!). Mijn knie was zwaar gekneusd en mijn meniscus was gewoon erg verrekt Moest op krukken lopen en gewoon langzaan die knie weer gebruiken

Maar nu (3 maanden later dus) wil ik langzaam beginnen met sporten. Maar heb al gemerkt dat het niet echt lukt? Ja het lukt wel maar als ik dan hardgelopen heb voelt mijn knie echt heel zwak en het is alsof ik er elk moment doorheen kan zakken?
Is dat gewoon omdat mijn knie niets meer gewend is of??
Het steekt ook best erg ofzo??

hoezolangverhaal
Dat is niet best
Zou gewoon wat foto's laten maken en een CT of MRi scan laten maken.
Dan heb je teminste al iets.

Je boven benen ook erg goed trainen.
Wat voopr sport doe je?
Oud 12-07-2006, 15:04
laura
laura is offline
Citaat:
Gerard316 schreef op 12-07-2006 @ 15:52 :
Dat is niet best
Zou gewoon wat foto's laten maken en een CT of MRi scan laten maken.
Dan heb je teminste al iets.

Je boven benen ook erg goed trainen.
Wat voopr sport doe je?
Foto's hebben ze al gedaan en er is niets te zien...

Normaal basketbal ik maar het is nu zomerstop dus daarom ben ik maar een beetje gaan joggen enzo maar het lukt dus niet echt
Oud 12-07-2006, 16:24
Dith
Dith is offline
Naar de huisarts gaan en vragen of je kan worden doorverwezen naar een orthopeed. Gewoon zeggen dat je je zorgen maakt en zorgen dat je niet wordt afgepoeierd door die huisarts (want er zijn nogal wat huisartsen die zoiets niet serieus nemen).
Orthopeed weet er altijd meer vanaf dan een huisarts of wij.
Oud 12-07-2006, 16:31
Dith
Dith is offline
Citaat:
Gerard316 schreef op 12-07-2006 @ 15:13 :
Maar hoezo gingen ze dan beter kijken bij die CTscan? (of ze de eerste keer niet goed hebben gekeken..)
Op die röntgenfoto's kan je de kruisbanden niet zien..

waarom heb je dan een VKB recontruci laten doen..terwijl je kruisband vast zat..of was het je achterstekruisband?
en wat is een eminentia?? (ben niet zo slim )
Bij de ehbo doen ze nooit zoveel, tenminste, ze gaan daar geen gehele controle doen en alle mogelijke problemen uitsluiten, zeker als ze denken dat er niks aan de hand is. Vaak is het daar beetje op drukken, foto maken, verbandje eromheen, klaar.
Op de röntgen konden ze niet zien dat mijn eminentia was gebroken (eminentia is een stuk bot onderaan je knie, zit vast aan je onderbeen... is een soort 'kop' op je onderbeen en dat was dus losgescheurd en doormidden gebroken, als dat gebeurt trekt hij vaak de kruisband mee maar dat was in mijn geval dus niet) dus gingen ze ervanuit dat mijn knie was gekneusd maar de mogelijkheid dat het met mijn kruisband te maken had lieten ze open, vandaar dat ik op controle moest een week later.

Toen ik dus op die controle was dacht de beste man dat mijn kruisband was gescheurd omdat er dus niets op de röntgen te zien was geweest dus moest ik een CT-scan doen. Ook deed hij uitgebreidere onderzoekjes op mijn knie (het ruwere trek- en duwwerk zeg maar)... dat bedoelde ik met 'beter kijken'.
Maar goed, uit de CT-scan kwam dus dat mijn eminentia was gebroken en mijn kruisband heel was dus weken gips en daarna nog weken met een brace lopen.

Ik heb toen ook een jaar of 2 totaal geen last gehad van mijn knie maar sinds vorig jaar februari ging ik er geregeld doorheen, heb toen een tijd fysiotherapie gehad maar dat was niet echt specifieke sporttherapie en het was eigenlijk maar gewoon frut. Uiteindelijk naar de orthopeed gegaan en die kwam er dus achter dat mijn kruisband nog wel intact was maar totaal uitgelubberd (en dan krijg je dus hetzelfde effect als bij een kapotte kruisband). Dus vandaar.
Oud 12-07-2006, 16:43
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
laura schreef op 12-07-2006 @ 16:04 :
Foto's hebben ze al gedaan en er is niets te zien...

Normaal basketbal ik maar het is nu zomerstop dus daarom ben ik maar een beetje gaan joggen enzo maar het lukt dus niet echt
Welke vereniging ?
Oud 12-07-2006, 16:45
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 12-07-2006 @ 17:31 :
Bij de ehbo doen ze nooit zoveel, tenminste, ze gaan daar geen gehele controle doen en alle mogelijke problemen uitsluiten, zeker als ze denken dat er niks aan de hand is. Vaak is het daar beetje op drukken, foto maken, verbandje eromheen, klaar.
Op de röntgen konden ze niet zien dat mijn eminentia was gebroken (eminentia is een stuk bot onderaan je knie, zit vast aan je onderbeen... is een soort 'kop' op je onderbeen en dat was dus losgescheurd en doormidden gebroken, als dat gebeurt trekt hij vaak de kruisband mee maar dat was in mijn geval dus niet) dus gingen ze ervanuit dat mijn knie was gekneusd maar de mogelijkheid dat het met mijn kruisband te maken had lieten ze open, vandaar dat ik op controle moest een week later.

Toen ik dus op die controle was dacht de beste man dat mijn kruisband was gescheurd omdat er dus niets op de röntgen te zien was geweest dus moest ik een CT-scan doen. Ook deed hij uitgebreidere onderzoekjes op mijn knie (het ruwere trek- en duwwerk zeg maar)... dat bedoelde ik met 'beter kijken'.
Maar goed, uit de CT-scan kwam dus dat mijn eminentia was gebroken en mijn kruisband heel was dus weken gips en daarna nog weken met een brace lopen.

Ik heb toen ook een jaar of 2 totaal geen last gehad van mijn knie maar sinds vorig jaar februari ging ik er geregeld doorheen, heb toen een tijd fysiotherapie gehad maar dat was niet echt specifieke sporttherapie en het was eigenlijk maar gewoon frut. Uiteindelijk naar de orthopeed gegaan en die kwam er dus achter dat mijn kruisband nog wel intact was maar totaal uitgelubberd (en dan krijg je dus hetzelfde effect als bij een kapotte kruisband). Dus vandaar.
DUIDELIJK!
Daarna heb je een VKB reconstructie ondergaan?
Oud 13-07-2006, 23:00
Dith
Dith is offline
Precies, een vkb-reconstructie met de hamstringmethode.
Oud 14-07-2006, 00:20
Gerard316
Gerard316 is offline
Oke dan!

Met mij gaat het ook steeds beter!
Oke ik kan nog niet springen of sprinten...maar wel zonder brace en zonder krukken lopen

Af en toe doe ik mijn brace wel om als ik denk dat het neit goed gaat.

7 aug weer naar het ziekenhuis

Ps.
Heb alleen verschikkelijke jeuk aan die dode kant
Hier zie je die dode plek omcirkeld!

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 00:29.
Oud 14-07-2006, 12:28
laura
laura is offline
Citaat:
Gerard316 schreef op 12-07-2006 @ 17:43 :
Welke vereniging ?
gewoon hier in ons dorpje
Oud 14-07-2006, 12:57
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
laura schreef op 14-07-2006 @ 13:28 :
gewoon hier in ons dorpje
Waar woon je dan?
Dan zal ik raden!
Oud 19-07-2006, 18:42
Gerard316
Gerard316 is offline
OLE OLE OLE!

Brace mag de kast in (7 aug. wel terug geven aan het ziekenhuis)

Kruk nog wel mee nemen. (je weet maar nooit)

Bovenbeen spieren komen er aan

HEERLIJK!
Oud 19-07-2006, 20:18
laura
laura is offline
Citaat:
Gerard316 schreef op 19-07-2006 @ 19:42 :
OLE OLE OLE!

Brace mag de kast in (7 aug. wel terug geven aan het ziekenhuis)

Kruk nog wel mee nemen. (je weet maar nooit)

Bovenbeen spieren komen er aan

HEERLIJK!
stomme brace
*wil er nooit meer aan terugdenken*
gefeli
Oud 19-07-2006, 20:44
Gerard316
Gerard316 is offline
[QUOTE]laura schreef op 19-07-2006 @ 21:18 :
[B]stomme brace

Haha!
ja het is een K*T ding