Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2006, 21:07
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Hallo,

8 maart heb ik een nieuwe voorste kruisband gekregen. Na jarenlange knieklachten leek het probleem eindelijk opgelost te zijn. tot zich het volgende voordeed:

Mijn patella blijkt nu scheef te zitten. Daardoor loopt het herstel niet goed. Ik zou nu al moeten kunnen hardlopen/joggen, en ik kan nog geen eens normaal lopen doordat mijn knie vast blijft zitten. Ook de trap af is een groot probleem en is nauwelijks mogelijk op een normale manier.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Hoe lang gaat zoiets duren, met behulp van fysio oefeningen?

Grtjs.
Oud 16-05-2006, 21:15
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik heb het,

mensendieck therapie gehad, werkte prima

ben ermee opgehouden, dat merkte ik wel, maar ben nu gewoon aan het sporten en voel het niet meer
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:03
Smoozy
Smoozy is offline
Mijn knieschijven zitten al zo goed als 22 jaar verkeerd. Dokter vond het nooit de moeite er iets aan te doen. En fysiotherapie hielp niet.

Maar zolang je nog in het herstel zit. Geef het aan aan je arts! Er zal toch wel een oplossing voor moeten zijn! Misschien dat mensendieck helpt, of een ander soort therapie.

Succes in ieder geval!
Oud 17-05-2006, 14:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mijn knieschijven zitten ook al jaren niet goed. Ze zullen nooit helemaal recht komen te staan, dus veel traplopen en langdurig rennen op schoenen zonder (goede) demping zal dus pijn doen. Ik heb een jaar fysio gehad en elke week een hoop oefenen moeten doen. Het was eerst vooral de bedoeling mijn spieren in mijn knieen te trainen zodat die mijn knieschijven wat rechter konden trekken. Daarna moest ik opnieuw leren rennen, traplopen en springen. Nu moet ik nog steeds eigenlijk dagelijks oefeningen doen, geen fysio meer omdat ik nu in 'constante' toestand ben. Ik kan nu eigenlijk alles weer gewoon doen, maar ik merk wel - als ik te weinig oefeningen doe - dat ze weer op slot willen gaan en ik mijn voeten niet eens meer tegen m'n billen aan kan krijgen als ik sta. (hakkebillen ofzo )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten