![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
HE JE MAG NIET VOOR HEM SPREKEN KUT ALLOCHTOON wat denk je wel, je moet onderdanig zijn!!! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je naar een ander land gaat hoor je je gewoon aan te passen. Als je in een land gaat wonen waar iedereen blauwe schoenen draagt ga je ook niet expres rode schoenen aandoen. Je behoort je gewoon aan te passen, zo niet heeft de overheid daar naar mijn mening het recht je er gewoon weer uit te donderen. Dit geldt ook voor nederlanders die emigreren naar een ander land. Het is natuurlijk ook niet zo dat je op de 1ste dag dat je daar bent meteen helemaal aangepast moet zijn, maar ik vind dat je je na een half jaar tot een jaar toch wel aangepast moet hebben mbt taal en cultuur. Zo vierde bijvoorbeeld de turkse buurman van mijn oma kerst met ons mee, was super leuk! En wij kwamen dan weer eens buurten met het suikerfeest, met z'n allen nederlands pratend ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mr. Pignati schreef op 22-01-2006 @ 14:59 :
http://www.nieuwrechts.nl/promotie/SpreekNederlands.MP3 Haha! Wat een hilarisch lied ![]() Dat sollicitatie-argument...zucht.... Alsof Nieuw Rechts aanhangers allochtonen wel opeens massaal aan gaan nemen wanneer ze Nederlands spreken. Alsof je een taal met gedragskenmerken kan verbinden. ![]() Ik ben benieuwd hoe jullie erbij lopen als je je Franse les hebt, zeker met een stokbrood en een alpinopetje? Wow, I'm speaking english now, what an incredible provocation! ....where's my umbrella?!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niemand wil toegeven, niemand wil bepaalde gewoontes laten vallen, wat wel nodig is om vredig naast elkaar te kunnen leven. Wat bij de ene cultuur normaal is is voor de andere weer aanstootgevend.
||
Citaat:
Die wijk in Turkije is een touristentrekpleister, een attractie, net als Six Flags.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
het kan makkelijk |
![]() |
||
Citaat:
![]() En sowieso, als iedereen hetzelfde is, lijkt het me ubersaai, maar goed. In jouw geval, met al die feesten is het wel logisch en sociaal dat er in een taal wordt gesproken die iedereen verstaat. Maar op straat hoeft dat m.i. niet, omdat Jan, Piet en Kim-lee helemaal niets te maken hebben met hetgeen ik vertel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Beiden spreken ook Nederlands en kunnen daardoor zelfs samenwerken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik naar een ander land ga zou ik ook nog graag typisch Nederlandse dingen doen. Maar ik zou ook meedoen aan nationale feestdagen en gebruiken ![]() Ze hebben er niets mee te maken, en ze hoeven zich ook niet in het gesprek te mengen. Het is alleen wel fijn dat ze weten dat je het niet over hun hebt. Als ze je niet kennen zal ze het verder toch een worst wezen dat jij in het weekend flink wat meiden geneukt hebt. Waarschijnlijk zijn ze jouw gesprek na 10 minuten alweer vergeten. Maar dat zal diegene zich waarschijnlijk wel prettiger doen voelen, dat hij je in ieder geval kan verstaan.
||
Citaat:
In Canada is het nu juist net zo dat de verschillende culturen uitdrukkelijk tot uiting komen. De Chinese wijk, de Italiaanse wijk etcetera zijn daar een begrip. In Australie zitten veel heimwee hebbende hollanders. Dr zal vast koekhapevenementen en stroopwafels bakken workshops zijn. En nog veel meer landen hebben te maken gehad met emigrerende Nederlanders. Kijk hier over het behoud van de Nederlandse identiteit in de Verenigde Staten: http://library.thinkquest.org/C00561...hidentity.html (over te ver doorgedraaide assimilatie)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Beiden verschil van cultuur... en het werkt prima. ![]() Daarbij, in suriname is het leven stukken relaxter, hier heb je veel te maken met stress, depressieve mensen, iedereen heeft het altijd druk en is daardoor vaak een stuk intolleranter.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit is nederland. Nederland betekent nederlands. Wat je thuis doet maakt me geen drol uit, maar ik wil niet dat nog verder naar de knoppen geholpen word door linkse lui die alles maar best vind. De nederlandse taal hoort onlosmakelijk bij Nederland. Daar kan niet omheen gekeken worden, het is een fokking schande dat het nog steeds toegestaan word dat allochtonen zich keer op keer blijven distantieren van het land waar ze wonen en blijkbaar willen wonen. Ik vind het een nog grotere schande dat er lui zijn die het blijven ontkennen. Maargoed, ik hoop dat de samenleven een flink stuk gaat ver-rechtsen in de komende jaren, iets wat denk ik niet tegengehouden kan worden. Oorzaak-gevolg situatie. Nederland is geen focking turkije en ik ga me niet aanpassen aan anderen die hierheen zijn gekomen. Zij horen zich aan te passen aan de nederlandse cultuur. Niet andersom. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ga aan de Prozac zou ik zeggen ![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() daar verdien je 250 euro per maand en kan niemand fatsoenlijk auto rijden. tuurlijk is het daar chill relaxed man ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Tsunami, opdracht Nederlands Miekje* | 8 | 05-08-2008 08:57 | |
Lifestyle |
Stem strategisch, stem christenunie christenunie | 3 | 20-11-2006 14:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
op straat nederlands spreken II Levitating Nun | 175 | 27-01-2006 21:44 | |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Onderduikers in Nederland - in 2004! - Deel II Gatara | 91 | 31-01-2004 13:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 |