Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2006, 15:55
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 22-01-2006 @ 16:54 :
Snap dat dan, hij is gewoon een onderhuidse racist die bang is dat nederland wordt overgenomen door buitenaardse allochtonen.
Buitenaardse allochtonen?
Oud 22-01-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 22-01-2006 @ 16:54 :
Snap dat dan, hij is gewoon een onderhuidse racist die bang is dat nederland wordt overgenomen door buitenaardse allochtonen.

HE JE MAG NIET VOOR HEM SPREKEN KUT ALLOCHTOON

wat denk je wel, je moet onderdanig zijn!!!
Oud 22-01-2006, 15:56
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 16:55 :
Conclusies trekken mag je altijd...
je hebt me al 2x afgebekt omdat ik probeerde je bullshit samen te vatten dus ik neem aan dat ik geen conclusies mag trekken van jou
Oud 22-01-2006, 15:58
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 16:55 :
HE JE MAG NIET VOOR HEM SPREKEN KUT ALLOCHTOON

wat denk je wel, je moet onderdanig zijn!!!
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 16:56 :
je hebt me al 2x afgebekt omdat ik probeerde je bullshit samen te vatten dus ik neem aan dat ik geen conclusies mag trekken van jou
Probeerde... en faalde...
Verwijderd
Jemig, ook kinderachtig om MTpower, voor racist etc uit te maken zeg
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 15:03 :
Daar zeg je het zelf al: Vakantie!
Als mensen hier op vakantie zijn doen ze maar, zolang ze maar geld uitgeven
Als ik in een ander land ga wonen en dus die nationaliteit aan zal nemen, dan neem ik ook de moeite die taal te leren en ook te spreken daar.
Dat gebeurt dus niet. Kijk maar naar de Nederlanders die bijv in Australie zijn gaan wonen. Ze spreken gewoon Nederlands onderling. Ze zoeken elkaar op en wonen bij elkaar. Ze eten samen pindakaas en haring. In Turkije is een hele wijk naar Nederlands model gebouws, met grachtenpanden enzo. Maar Integreren? Ho maar!
Oud 22-01-2006, 15:59
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 16:58 :
Probeerde... en faalde...
wat wil je met jou argumenten
Oud 22-01-2006, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 22-01-2006 @ 16:58 :
Dat gebeurt dus niet. Kijk maar naar de Nederlanders die bijv in Australie zijn gaan wonen. Ze spreken gewoon Nederlands onderling. Ze zoeken elkaar op en wonen bij elkaar. Ze eten samen pindakaas en haring. In Turkije is een hele wijk naar Nederlands model gebouws, met grachtenpanden enzo. Maar Integreren? Ho maar!
psst dat moet je niet zeggen, nou praat je al die moraalridders een trauma aan omdat ze erachter komen dat zij net zo erg niet integreren als die allochtonen hier
Oud 22-01-2006, 16:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In Turkije is een hele wijk naar Nederlands model gebouws, met grachtenpanden enzo. Maar Integreren? Ho maar!
Dat is ongeveer alsof je zou betogen dat Six Flags het sluitende bewijs was dat Amerikanen in Nederland niet integreren. Als je met voorbeelden wilt smijten, pak dan wel de voorbeelden die hout snijden.
Oud 22-01-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-01-2006 @ 17:01 :
Dat is ongeveer alsof je zou betogen dat Six Flags het sluitende bewijs was dat Amerikanen in Nederland niet integreren. Als je met voorbeelden wilt smijten, pak dan wel de voorbeelden die hout snijden.
ik zeg de nederlanders in canada die met klompen rondwaggelen
Oud 22-01-2006, 16:03
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dan zijn dat een stelletje klote nederlanders
Als je naar een ander land gaat hoor je je gewoon aan te passen.
Als je in een land gaat wonen waar iedereen blauwe schoenen draagt ga je ook niet expres rode schoenen aandoen.
Je behoort je gewoon aan te passen, zo niet heeft de overheid daar naar mijn mening het recht je er gewoon weer uit te donderen.
Dit geldt ook voor nederlanders die emigreren naar een ander land.

Het is natuurlijk ook niet zo dat je op de 1ste dag dat je daar bent meteen helemaal aangepast moet zijn, maar ik vind dat je je na een half jaar tot een jaar toch wel aangepast moet hebben mbt taal en cultuur.

Zo vierde bijvoorbeeld de turkse buurman van mijn oma kerst met ons mee, was super leuk!
En wij kwamen dan weer eens buurten met het suikerfeest, met z'n allen nederlands pratend
Oud 22-01-2006, 16:04
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 17:03 :
ik zeg de nederlanders in canada die met klompen rondwaggelen
Mijn Nederlandse oom in Canada spreekt bijna geen woord Nederlands meer
Oud 22-01-2006, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 22-01-2006 @ 17:04 :
loopt ie wel op klompen dan?
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:03 :
Dan zijn dat een stelletje klote nederlanders
Als je naar een ander land gaat hoor je je gewoon aan te passen.
Als je in een land gaat wonen waar iedereen blauwe schoenen draagt ga je ook niet expres rode schoenen aandoen.
Je behoort je gewoon aan te passen, zo niet heeft de overheid daar naar mijn mening het recht je er gewoon weer uit te donderen.
Dit geldt ook voor nederlanders die emigreren naar een ander land.

Het is natuurlijk ook niet zo dat je op de 1ste dag dat je daar bent meteen helemaal aangepast moet zijn, maar ik vind dat je je na een half jaar tot een jaar toch wel aangepast moet hebben mbt taal en cultuur.

Zo vierde bijvoorbeeld de turkse buurman van mijn oma kerst met ons mee, was super leuk!
En wij kwamen dan weer eens buurten met het suikerfeest, met z'n allen nederlands pratend
Wat versta je onder aanpassen (cultureel gezien)? Waarom kan men niet vredig naast en met elkaar leven en toch verschillende gewoontes erop na houden. Suriname is het perfecte voorbeeld dat het mogelijk is.
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Die van mij spreekt eigenlijk alleen maar Engels, als hij Nederlands praat is dat met een zwaar accent, maar hij kan het nog wel
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-01-2006 @ 17:01 :
Dit is ook een goed voorbeld. Six Flags is een atractiepark, dat is iets anders dan een WOONwijk. Leefbaar Rotterdam loopt wel te zeuren over Moskees die gebouwd worden in buitenlandse stijl, maar er worden wele hele wijken in Nederlandse stijl gebouwd in het buitenland. Daar hoor je ze niet over.
Kryptonite
Kryptonite is offline
Mr. Pignati schreef op 22-01-2006 @ 14:59 :
http://www.nieuwrechts.nl/promotie/SpreekNederlands.MP3

Haha! Wat een hilarisch lied

Dat sollicitatie-argument...zucht.... Alsof Nieuw Rechts aanhangers allochtonen wel opeens massaal aan gaan nemen wanneer ze Nederlands spreken.

Alsof je een taal met gedragskenmerken kan verbinden.
Ik ben benieuwd hoe jullie erbij lopen als je je Franse les hebt, zeker met een stokbrood en een alpinopetje?

Wow, I'm speaking english now, what an incredible provocation!

....where's my umbrella?!!
Oud 22-01-2006, 16:06
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 17:05 :
loopt ie wel op klompen dan?
Geen idee, maar in Canada en Australie zijn de Nederlanders behoorlijk goed geintegreerd, dus ik zou die niet als voorbeelden aanhalen
Verwijderd
Verdonk goebz ma'a zebda!!
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
We zijn het er masaal over eens dat er een flink probleem ligt rond de integratie toch?

Kan iemand me dan even vertellen waarom het belangerijkste punt voor integratie constant door jullie als onrelevant word afgedaan?

Integratie betekend Nederland en Nederlands. Integratie betekend niet zo veel mogenlijk met je "soort" genoten omgaan en vooral maar geen nederlands spreken. Wat je thuis doet maakt me geen flikker uit, maar op straat, in het openbare leven, hoor je nederlands te spreken als je als nederlander gezien wilt worden. Wil je dat niet, rot dan alsjeblieft op naar het land waar je blijkbaar wel burger van wilt zijn.
Oud 22-01-2006, 16:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 22-01-2006 @ 17:05 :
Wat versta je onder aanpassen? Waarom kan men niet vredig naast en met elkaar leven en toch verschillende gewoontes erop na houden. Suriname is het perfecte voorbeeld dat het mogelijk is.
Het kan wel, maar het is erg lastig.
Niemand wil toegeven, niemand wil bepaalde gewoontes laten vallen, wat wel nodig is om vredig naast elkaar te kunnen leven.
Wat bij de ene cultuur normaal is is voor de andere weer aanstootgevend.
Oud 22-01-2006, 16:07
Gatara
Gatara is offline
@Pruttelpot, Integratie komt van twee kanten, dat lijken sommigen nog wel eens graag te willen vergeten. Als het maar van 1 kant komt, is er geen sprake van integratie maar opgedrongen assimilatie voor een ieder die vreemdeling is.
Oud 22-01-2006, 16:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 22-01-2006 @ 17:05 :
Dit is ook een goed voorbeld. Six Flags is een atractiepark, dat is iets anders dan een WOONwijk. Leefbaar Rotterdam loopt wel te zeuren over Moskees die gebouwd worden in buitenlandse stijl, maar er worden wele hele wijken in Nederlandse stijl gebouwd in het buitenland. Daar hoor je ze niet over.
Dit heeft geen raakvlak met jouw niet kloppende voorbeeld.

Die wijk in Turkije is een touristentrekpleister, een attractie, net als Six Flags.
Oud 22-01-2006, 16:08
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 22-01-2006 @ 17:06 :
We zijn het er masaal over eens dat er een flink probleem ligt rond de integratie toch?

Kan iemand me dan even vertellen waarom het belangerijkste punt voor integratie constant door jullie als onrelevant word afgedaan?

Integratie betekend Nederland en Nederlands. Integratie betekend niet zo veel mogenlijk met je "soort" genoten omgaan en vooral maar geen nederlands spreken. Wat je thuis doet maakt me geen flikker uit, maar op straat, in het openbare leven, hoor je nederlands te spreken als je als nederlander gezien wilt worden. Wil je dat niet, rot dan alsjeblieft op naar het land waar je blijkbaar wel burger van wilt zijn.
Jij legt ons woorden in de mond. Volgens mij heeft geen enkel forummer beweerd dat het leren van de nederlandse taal onrelevant is.
Oud 22-01-2006, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2006 @ 17:07 :
@Pruttelpot, Integratie komt van twee kanten, dat lijken sommigen nog wel eens graag te willen vergeten. Als het maar van 1 kant komt, is er geen sprake van integratie maar opgedrongen assimilatie voor een ieder die vreemdeling is.
Nee, die zogenaamde 'Nederlanders' moeten nu eindelijk eens Bataafs leren en Wodan aanbidden en anders gaan ze maar terug naar hun eigen land.
Oud 22-01-2006, 16:09
Verwijderd
Citaat:
En wij allochtonen die hier in Nederland zijn geboren en getogen spreken bijna geen woord van onze moedertaal meer. Het is kanp lastig communiceren met familie in land van herkomst.
Oud 22-01-2006, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 22-01-2006 @ 17:06 :
Geen idee, maar in Canada en Australie zijn de Nederlanders behoorlijk goed geintegreerd, dus ik zou die niet als voorbeelden aanhalen
ik herinner me dat ik een docu had gezien over een idioot dorp met "traditionele" nederlanders in canada

Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:07 :
Het kan wel, maar het is erg lastig.
Niemand wil toegeven, niemand wil bepaalde gewoontes laten vallen, wat wel nodig is om vredig naast elkaar te kunnen leven.
Wat bij de ene cultuur normaal is is voor de andere weer aanstootgevend.
suriname: moskee, kerk en synagoge naast elkaar en niemand die ligt te bokken

het kan makkelijk
Oud 22-01-2006, 16:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:03 :
Als die Turken zich hadden aangepast, zou jij ook geen suikerfeest meer kunnen vieren met hen.
En sowieso, als iedereen hetzelfde is, lijkt het me ubersaai, maar goed.

In jouw geval, met al die feesten is het wel logisch en sociaal dat er in een taal wordt gesproken die iedereen verstaat. Maar op straat hoeft dat m.i. niet, omdat Jan, Piet en Kim-lee helemaal niets te maken hebben met hetgeen ik vertel.
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-01-2006 @ 17:08 :
Dit heeft geen raakvlak met jouw niet kloppende voorbeeld.

Die wijk in Turkije is een touristentrekpleister, een attractie, net als Six Flags.
In die ijk kunne de mensen gewoon wonen. Het is bedoeld voor Nederlanders om ze een gevoel van thuis te geven. Dat is bij Sig Flags niet het geval. En Sic Flags bestaat niet meer, dat is nu weer Walibi.
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 17:10 :

het kan makkelijk
Hier hebben we ook een shoarmaboer en een snackbar naast elkaar zitten, vind het wel handig
Beiden spreken ook Nederlands en kunnen daardoor zelfs samenwerken
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 22-01-2006 @ 17:09 :
En wij allochtonen die hier in Nederland zijn geboren en getogen spreken bijna geen woord van onze moedertaal meer. Het is kanp lastig communiceren met familie in land van herkomst.
Ja wij wel ja, maar mijn Turkse opa woont al 38 jaar in Nederland en spreekt alsnog geen woord Nederlands.
Oud 22-01-2006, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Amen.
Oud 22-01-2006, 16:12
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:11 :
Hier hebben we ook een shoarmaboer en een snackbar naast elkaar zitten, vind het wel handig
Beiden spreken ook Nederlands en kunnen daardoor zelfs samenwerken
ja want je kan gebedshuizen en eettenten met elkaar vergelijken, GOED ZO MENEER
Oud 22-01-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 17:10 :

het kan makkelijk
In Marokko ook.
Oud 22-01-2006, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 22-01-2006 @ 17:11 :
Ja wij wel ja, maar mijn Turkse opa woont al 38 jaar in Nederland en spreekt alsnog geen woord Nederlands.
Die heeft ook nooit een aanbieding van Nederland gekregen om Nederlands te leren. Ze gingen er van uit dat hij gewoon het vuile werk zou verrichten om daarna te verkassen naar Turkije.
Oud 22-01-2006, 16:15
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-01-2006 @ 17:11 :
Als die Turken zich hadden aangepast, zou jij ook geen suikerfeest meer kunnen vieren met hen.
En sowieso, als iedereen hetzelfde is, lijkt het me ubersaai, maar goed.

In jouw geval, met al die feesten is het wel logisch en sociaal dat er in een taal wordt gesproken die iedereen verstaat. Maar op straat hoeft dat m.i. niet, omdat Jan, Piet en Kim-lee helemaal niets te maken hebben met hetgeen ik vertel.
Ik vind dat ze zich prima aan hebben gepast.
Als ik naar een ander land ga zou ik ook nog graag typisch Nederlandse dingen doen.
Maar ik zou ook meedoen aan nationale feestdagen en gebruiken

Ze hebben er niets mee te maken, en ze hoeven zich ook niet in het gesprek te mengen.
Het is alleen wel fijn dat ze weten dat je het niet over hun hebt.
Als ze je niet kennen zal ze het verder toch een worst wezen dat jij in het weekend flink wat meiden geneukt hebt.
Waarschijnlijk zijn ze jouw gesprek na 10 minuten alweer vergeten.
Maar dat zal diegene zich waarschijnlijk wel prettiger doen voelen, dat hij je in ieder geval kan verstaan.
Oud 22-01-2006, 16:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 22-01-2006 @ 17:06 :
Zijn ze dat?

In Canada is het nu juist net zo dat de verschillende culturen uitdrukkelijk tot uiting komen. De Chinese wijk, de Italiaanse wijk etcetera zijn daar een begrip.

In Australie zitten veel heimwee hebbende hollanders. Dr zal vast koekhapevenementen en stroopwafels bakken workshops zijn.

En nog veel meer landen hebben te maken gehad met emigrerende Nederlanders.

Kijk hier over het behoud van de Nederlandse identiteit in de Verenigde Staten:
http://library.thinkquest.org/C00561...hidentity.html
(over te ver doorgedraaide assimilatie)
Oud 22-01-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:15 :
Ik vind dat ze zich prima aan hebben gepast.
Als ik naar een ander land ga zou ik ook nog graag typisch Nederlandse dingen doen.
Maar ik zou ook meedoen aan nationale feestdagen en gebruiken

Ze hebben er niets mee te maken, en ze hoeven zich ook niet in het gesprek te mengen.
Het is alleen wel fijn dat ze weten dat je het niet over hun hebt.
Als ze je niet kennen zal ze het verder toch een worst wezen dat jij in het weekend flink wat meiden geneukt hebt.
Waarschijnlijk zijn ze jouw gesprek na 10 minuten alweer vergeten.
Maar dat zal diegene zich waarschijnlijk wel prettiger doen voelen, dat hij je in ieder geval kan verstaan.
Ik voel me ook prettiger op straat als SUV's verdwijnen. Ook maar verbieden?
Oud 22-01-2006, 16:17
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 17:12 :
ja want je kan gebedshuizen en eettenten met elkaar vergelijken, GOED ZO MENEER
Waarom niet?
Beiden verschil van cultuur... en het werkt prima.

Daarbij, in suriname is het leven stukken relaxter, hier heb je veel te maken met stress, depressieve mensen, iedereen heeft het altijd druk en is daardoor vaak een stuk intolleranter.
Oud 22-01-2006, 16:18
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2006 @ 17:17 :
Ik voel me ook prettiger op straat als SUV's verdwijnen. Ook maar verbieden?
Daar waren ze een tijdje geleden mee bezig, om die dingen uit de grote steden te weren...
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:17 :
Waarom niet?

Daarbij, in suriname is het leven stukken relaxter, hier heb je veel te maken met stress, depressieve mensen, iedereen heeft het altijd druk en is daardoor vaak een stuk intolleranter.
Hahaha met dit argument heb je me nu echt aan het lachen gemaakt.
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Integratie komt helemaal niet van 2 kanten. Ik zie neit in waarom ik mij meot aanpassen aan turkse of marokaanse normen en waarden om maar even een voorbeeld te geven, ik zie niet in waarom we moeten toestaan dat iemand die de nederlandse identiteit heeft zich gedraagt alsof ie hier niet leeft.

Dit is nederland. Nederland betekent nederlands. Wat je thuis doet maakt me geen drol uit, maar ik wil niet dat nog verder naar de knoppen geholpen word door linkse lui die alles maar best vind. De nederlandse taal hoort onlosmakelijk bij Nederland. Daar kan niet omheen gekeken worden, het is een fokking schande dat het nog steeds toegestaan word dat allochtonen zich keer op keer blijven distantieren van het land waar ze wonen en blijkbaar willen wonen. Ik vind het een nog grotere schande dat er lui zijn die het blijven ontkennen.

Maargoed, ik hoop dat de samenleven een flink stuk gaat ver-rechtsen in de komende jaren, iets wat denk ik niet tegengehouden kan worden. Oorzaak-gevolg situatie. Nederland is geen focking turkije en ik ga me niet aanpassen aan anderen die hierheen zijn gekomen. Zij horen zich aan te passen aan de nederlandse cultuur. Niet andersom.
Oud 22-01-2006, 16:19
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2006 @ 17:18 :
Hahaha met dit argument heb je me nu echt aan het lachen gemaakt.
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:18 :
Daar waren ze een tijdje geleden mee bezig, om die dingen uit de grote steden te weren...
Dus je bent het ook daar mee eens? Of moeten we alleen verbieden wat de Grote MTpower niet zo leuk vindt?
Kryptonite
Kryptonite is offline
Citaat:
Waarom niet?

Ga aan de Prozac zou ik zeggen
Oud 22-01-2006, 16:20
Gatara
Gatara is offline
Hoeveel talen denk je dat je in Nederland mag spreken volgens nationale en internationale regelgeving?
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2006 @ 17:19 :
Dus je bent het ook daar mee eens? Of moeten we alleen verbieden wat de Grote MTpower niet zo leuk vindt?
Ik heb opzich niets tegen SUV's, maar als je ze wilt verbieden, begin je eigen politieke partij ofzo he
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 22-01-2006 @ 17:18 :
*knip*
Citaat:
Nee, die zogenaamde 'Nederlanders' moeten nu eindelijk eens Bataafs leren en Wodan aanbidden en anders gaan ze maar terug naar hun eigen land.
Oud 22-01-2006, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet?

lmao!

daar verdien je 250 euro per maand en kan niemand fatsoenlijk auto rijden. tuurlijk is het daar chill relaxed man
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten