Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2006, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-03-2006 @ 13:49 :
Nee, regulier vreemdelingenrecht staat er los van. Je zou dus inderdaad een verblijfsvergunning op grond van studie kunnen aanvragen.

Daar zit wel het 1 en ander aan voorwaarden vast, maar die gelden voor iedereen.
Dus in theorie zou ze vanaf september weer in Nederland mogen verblijven om hier aan een uni te studeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2006, 14:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hppa schreef op 22-03-2006 @ 15:33 :
Dus in theorie zou ze vanaf september weer in Nederland mogen verblijven om hier aan een uni te studeren?
Aan welke voorwaarden moet u voldoen?

U wilt in Nederland gaan studeren, voor langer dan 3 maanden. Dan moet u aan de volgende voorwaarden voldoen en de genoemde documenten hebben:

* een geldig paspoort
* een ziektekostenverzekering met dekking in Nederland
* een (voorlopig) bewijs van inschrijving aan een onderwijsinstelling die is erkend door het Nederlandse Ministerie van Onderwijs
* u moet een bewustverklaring ondertekenen
* u vormt geen gevaar voor de openbare orde
* u bent bereid om een tuberculoseonderzoek te ondergaan
* u heeft voldoende geld

Extra voorwaarden voor hoger beroepsonderwijs of studie aan een universiteit

Als u gaat studeren aan een universiteit of een hogeschool gelden als extra voorwaarden dat:

* het een voltijd dagopleiding is (geen schriftelijke of avondopleiding);
* het een onderwijsinstelling is dat door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen wordt bekostigd of aangewezen.

Welke documenten heeft u nodig?

U wilt voor een studie naar Nederland komen en wilt langer dan 3 maanden blijven. U heeft dan een aantal documenten nodig. Sommige moet u al laten zien als u een machtiging tot voorlopig verblijf (MVV) aanvraagt. Andere documenten heeft u pas nodig als u in Nederland bent.

Om in Nederland te kunnen gaan studeren, heeft u nodig:

* een geldig paspoort
* een bewijs van uw ziektekostenverzekering
* een bewijs van voldoende geld
* een getekende antecedentenverklaring
* een ondertekende bewustverklaring
* een (voorlopig) inschrijvingsbewijs aan een erkende Nederlandse onderwijsinstelling (door het Nederlandse Ministerie van Onderwijs)
* twee kleurenpasfoto’s

Kosten MVV: 433 Euro
verlenging: 52 euro

Krijg ik studiefinanciering als ik in Nederland kom studeren?
Informatie over studiefinanciering vindt u bij de Informatie Beheer Groep. www.ib-groep.nl

Kan ik mijn verblijfsvergunning verlengen?
Ja, als u aantoont:

* dat u nog als student bent ingeschreven en
* dat u nog steeds over geld beschikt voor studie en levensonderhoud en
* dat u nog niet uw maximale verblijfsduur heeft verbruikt

Hoe lang mag ik in Nederland blijven?
Hoe lang u in Nederland mag blijven, hangt af van de studie. U mag maximaal het aantal jaren in Nederland blijven dat geldt als studielast voor uw studie, plus 2 extra jaren. Daaraan vooraf gaat eventueel nog een voorbereidend jaar als u in het hoger onderwijs gaat studeren. In ieder geval eindigt met het einde van uw studie ook uw verblijfsvergunning.
Wisselt u van opleiding? Dan wordt het aantal jaren dat u al in Nederland gestudeerd heeft, afgetrokken van de maximale looptijd van uw nieuwe studie.

Voorbeeld I
De vastgestelde studielast voor uw studie is 4 jaar. U mag dan maximaal 6 jaar in Nederland blijven (plus eventueel 1 voorbereidingsjaar).

Voorbeeld II
U heeft 1 jaar gestudeerd, maar maakt de opleiding niet af. U stapt over naar een andere studie met een studielast van 4 jaar. Voor die nieuwe studie zou u maximaal 6 jaar hebben als u niet eerder in Nederland had gestudeerd. Het ene jaar dat u al in Nederland studeerde, wordt van die 6 jaar afgetrokken. Voor uw nieuwe studie heeft u dus maximaal 5 jaar de tijd.

Hoeveel geld moet een student tot zijn beschikking hebben om in Nederland te mogen studeren?
De student moet aan kunnen tonen dat hij/zij voldoende geld heeft om de studiekosten te betalen en om in zijn/haar eigen onderhoud te kunnen voorzien. De student moet per maand een bedrag tot zijn/haar beschikking hebben dat minimaal gelijk is aan de desbetreffende norm zoals is vastgelegd in de Wet Studiefinanciering 2000.
Het normbedrag is een nettobedrag en is afhankelijk van het soort onderwijs dat de student gaat volgen.
Als hij/zij niet zelf over voldoende geld beschikt, dan kan er iemand in Nederland garant staan.
Deze persoon moet eerst aantonen dat hij/zij voldoende geld heeft voor de eigen gezinssituatie en daarnaast ook over de desbetreffende studiefinancieringnorm beschikt.
In de volgende tabel staan de bedragen weergegeven.

Mag ik werken naast mijn studie?
U mag werken, maar niet meer dan 10 uur per week. In plaats van deze 10 uur per week mag u ook seizoensarbeid doen in juni, juli en augustus of stage lopen die niet meer dan 50 % van de studie uitmaakt. Uw werkgever moet voor u een tewerkstellingsvergunning hebben.

Bron: IND

Taida komt uit Kosovo, maar gaat bij haar ouders wonen in Sarajevo. Heb geen idee hoe het zit met het verkrijgen van paspoorten en weet niet of het voor haar mogelijk is om (nog) een geldig paspoort te verkrijgen.
Als dat niet het geval is, dan gaat dit verhaaltje niet door.
Het gaat ook niet door als ze onvoldoende financiele middelen heeft.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 17:13
kalinho
kalinho is offline
zal wel de ultieme 'wraak' zijn. Verdonk en Co. dachten eindelijk van haar af te zijn, komt ze doodleuk legaal in september terug
Oud 27-04-2006, 09:21
Jolt
Jolt is offline
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/?id=5&check=aff7c3b1
Oud 27-04-2006, 13:54
Eric Berger
Eric Berger is offline
Ze moet nu dus echt het land uit. Ik zag d'r gisteren in Nova. Vreselijk. Echt heel erg zielig. Nee, mij maak je niet wijs dat dat geacteerd is, of een charme-offensief. Dit is een meisje waarvoor Nederland haar land is, en niet een ver land als Kosovo. Zij spreekt vloeiend Nederlands, doet hard haar best voor school, is gehecht aan deze cultuur, heeft hier haar vriendinnen en dan toch, door procedeures en regeltjes moet zo iemand het land uit. Terwijl de relschoppers en de uitvreters mogen blijven, omdat ze een bepaald papiertje WEL hebben. Triest vind ik dat. Verdonk mogen ze wat mij betreft uitzetten. Taida niet.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 14:09
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Eric Berger schreef op 27-04-2006 @ 14:54 :
Emotionele Bla.

Wetgeving > Gevoel
Oud 27-04-2006, 14:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eric Berger schreef op 27-04-2006 @ 14:54 :
*emo-argumenten* Verdonk mogen ze wat mij betreft uitzetten. Taida niet.
Een betoog dat op zich niet erg sterk is omdat het puur gevoelens zijn en dat dan met een persoonlijke aanval in de conclusie zo hard vernielen, hulde.
Oud 27-04-2006, 15:40
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Tering zeg Eric, oh ja, t is zo zielig. Wat een onzin zeg. Feiten en regels. Beide negeer je compleet.

Deze uitspraak is zoals ik hem wou zien. Mooizo, einde verhaal.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Samaris schreef op 27-04-2006 @ 15:09 :
Wetgeving > Gevoel
Belang van het volk > electorale belangen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 16:33
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 27-04-2006 @ 16:40 :
Deze uitspraak is zoals ik hem wou zien. Mooizo, einde verhaal.
Jij wilt 'r alleen maar weg hebben, omdat je haar lelijk vindt
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 16:34
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-04-2006 @ 17:33 :
Jij wilt 'r alleen maar weg hebben, omdat je haar lelijk vindt
Da's ook weer waar natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 17:38
Nietzman
Nietzman is offline
Ik zeg, voor straf hier houden die griet en zorgen dat ze het geld dat ze de staat heeft gekost terugdokt in belastingen, and then some.

We hebben meer aan Taida als werkende, belastingbetalende vrouw hier in Nederland dan als geitenfokker ergens op een hutje op een hei in Kosovo.

Gewoon een verblijfsvergunning voor die griet, Nederland mag heus de krenten wel uit de asiel-pap plukken.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 18:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 27-04-2006 @ 18:38 :
Nederland mag heus de krenten wel uit de asiel-pap plukken.
Gelijke behandeling enzo, niet iedereen zou blij zijn met zo'n standpunt.
Oud 27-04-2006, 18:48
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-04-2006 @ 19:46 :
Er is alleen sprake van gelijke behandeling als óf alle asielzoekers uit worden gezet óf ze allemaal binnen worden gelaten, dus je spreekt jezelf tegen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 18:55
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gelijke behandeling is alleen relevant bij beoordelingen op irrelevante gronden (als in de standaard waar je aan moet voldoen). Maar bij immigratie zijn kwalificaties als opleiding etc. volkomen relevant lijkt me.
Oud 27-04-2006, 19:09
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
In GB en vooral de US doen ze er al jaren aan, lijkt me niet eens zo'n verkeerd punt om over te nemen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 19:25
EvilConduct
EvilConduct is offline
Als je de keuze hebt tussen een of andere halve crimineel uit olieboeliestan en een Indier met een universitaire opleiding achter de rug, dan zou ik het wel weten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 22:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-04-2006 @ 19:48 :
Er is alleen sprake van gelijke behandeling als óf alle asielzoekers uit worden gezet óf ze allemaal binnen worden gelaten, dus je spreekt jezelf tegen.
Niet mijn standpunt, maar ik zie enkele alternatieve kamerleden al roepen dat het lullig is om economische vluchtelingen waar geld aan te verdienen valt opeens wel binnen te laten.

Iets dat al jaren gebeurd, maar anyway.
Oud 28-04-2006, 08:50
Nietzman
Nietzman is offline
Ik vraag me af je überhaupt een standpunt over het asielbeleid kunt vinden waar niet iemand uit de kamer over gaat miepen, en echt relevant zou het ook niet mogen zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 11:13
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-04-2006 @ 19:48 :
In Nederland is geen sprake van gelijke behandeling, alleen sprake van gelijke behandeling in gelijke gevallen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 11:15
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 28-04-2006 @ 12:13 :
In Nederland is geen sprake van gelijke behandeling, alleen sprake van gelijke behandeling in gelijke gevallen.
Maar ja, wat is een gelijk geval?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 11:38
MickeyV
MickeyV is offline
Een juridische fictie.
Oud 28-04-2006, 11:44
Hydrogen
Hydrogen is offline
Taïda Pasic vertrokken van Schiphol

Uitgegeven: 28 april 2006 11:27
Laatst gewijzigd: 28 april 2006 11:35
SCHIPHOL - De Kosovaarse scholiere Taïda Pasic is vrijdagochtend om 11.16 uur vanaf Schiphol vertrokken. Pasic moest het land uit nadat de rechter vorige week had bepaald dat de scholiere onrechtmatig in Nederland was. Ze vliegt via de Sloveense hoofdstad Ljubljana naar de Bosnische hoofdstad Sarajevo. Daar komt ze naar verwachting aan het einde van de middag aan.

De scholiere moest van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) het land uiterlijk vrijdag (vandaag) verlaten. De scholiere zal nu haar eindexamen op de Nederlandse ambassade in Sarajevo doen.

Daarvoor zijn inmiddels alle formaliteiten geregeld. Taïda voerde de afgelopen maanden een scala aan juridische procedures om te voorkomen dat ze Nederland uitgezet zou worden vóór haar eindexamen.
---------------------------
We zullen je missen.
Oud 28-04-2006, 11:46
Verwijderd
Stomme grijns.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 11:47
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 28-04-2006 @ 12:46 :
Stomme grijns.
Oud 28-04-2006, 11:49
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-04-2006 @ 12:15 :
Maar ja, wat is een gelijk geval?
Precies, en daarom worden de gevallen ook individueel beoordeeld.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 11:50
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 28-04-2006 @ 12:49 :
Precies, en daarom worden de gevallen ook individueel beoordeeld.
Maar niet op goede wijze.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 11:55
MickeyV
MickeyV is offline
Wat is goed?

Ah, hoe langer je erbij stil staat, hoe moedelozer je ervan wordt: recht en ethiek.
Oud 28-04-2006, 12:03
Verwijderd
'Goed' betekent natuurlijk 'in mijn belang'. Dus vwo-leerlingen mogen blijven, vmbo-plebs eruit.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-04-2006 @ 13:03 :
'Goed' betekent natuurlijk 'in mijn belang'. Dus vwo-leerlingen mogen blijven, vmbo-plebs eruit.
Ongeacht afkomst.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 12:13
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-04-2006 @ 13:03 :
Heel juist.
Oud 28-04-2006, 15:15
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Taïda Pasic naar Sarajevo gereisd

De 18-jarige Taïda Pasic is naar Sarajevo vertrokken. De VWO-leerlinge stapte vanmorgen op het vliegtuig. Haar ouders wonen in Sarajevo en ze kan daar op de ambassade haar examen doen.

Minister Verdonk wees Taïda Pasic en haar familie vorig jaar uit. Het meisje keerde echter terug naar Winterswijk en voerde vele juridische procedures om in Nederland eindexamen te mogen doen.

Maar volgens de rechter heeft minister Verdonk geen fouten gemaakt bij haar besluit Taïda het land uit te zetten. Vorige week besloot Taïda de eer aan zichzelf te houden en niet te wachten tot ze ook echt uitgezet zou worden.

Zelfs NOS.nl maakt er al onzin van. Verdonk heeft die familie niet uitgewezen, die familie heeft een terugkeerpremie gekregen en is vrijwillig teruggegaan.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 17:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-04-2006 @ 16:15 :
Zelfs NOS.nl maakt er al onzin van. Verdonk heeft die familie niet uitgewezen, die familie heeft een terugkeerpremie gekregen en is vrijwillig teruggegaan.
pardon?

Citaat:
Herintegratieregeling (terugkeerpremie)

Een asielzoeker die zijn asielaanvraag vóór 1 april 2001 heeft ingediend en onafgebroken in een vorm van (nood)opvang heeft gezeten kan in aanmerking komen voor de HRPT. Hij/zij ontvangt dan ondersteuning van het IOM bij terugkeer. De asielzoeker kan voor de HRPT een aanvraag indienen tot en met het intakegesprek in het vertrekcentrum. Vanaf de aanvang van fase twee kan alleen nog gebruik worden gemaakt van de basis REAN-regeling (Return and Emigration of Aliens from the Netherlands). Een afspraak kan gemaakt worden met een IOM-regiokantoor.

De HRPT is voor een deel gebaseerd op de al bestaande REAN-regeling. De ondersteuning houdt het volgende in:
- Advies en informatie over terugkeer naar het land van herkomst;
- Een vergoeding voor de gemaakte kosten voor een vervangend reisdocument.
- Een vliegticket voor een enkele reis naar een luchthaven zo dicht mogelijk bij de gewenste eindbestemming;
- Begeleiding op Schiphol;
- Een bijdrage in de kosten voor binnenlands transport in het land van herkomst naar de eindbestemming;
- Informatie over de mogelijkheden voor herintegratie en ondersteuning daarbij;
- Een financiële ondersteuningsbijdrage. Deze bedraagt € 570,00 voor een volwassene of alleenstaande minderjarige asielzoeker. Een gezin met een of twee kinderen ontvangt € 800,00 en € 90,00 voor elk volgend kind.
- Een herintegratiebijdrage van € 1.750,00 per volwassene of ama en € 875,00 per minderjarige. Een deel van dit bedrag kan de asielzoeker gebruiken voor het vervoer van extra bagage (meer dan 20 kilo). Het vervoer van de extra bagage moet de asielzoeker zelf regelen. Als gebruik wordt gemaakt van een door IOM geselecteerde vervoerder, dan trekt IOM het bedrag af van de herintegratiebijdrage.

Een projectgroep van de IND bepaalt wie voor de regeling in aanmerking komt. Wil de vreemdeling in aanmerking komen voor een HRPT of een REAN-regeling dan moeten eventuele lopende procedures worden ingetrokken. De vreemdeling heeft geen recht op de regeling als hij zich schuldig heeft gemaakt aan een ernstig misdrijf. Verder wordt bekeken of de asielaanvraag van de vreemdeling niet is afgewezen op grond van artikel 1F Vluchtelingenverdrag. Ook wordt nog gecontroleerd of er geen Dublin-claim is ingediend door een ander land. De herintegratiebijdrage wordt pas op de luchthaven verstrekt.
Bron: Vluchtelingenwerk - introductie project terugkeer

Ter info:
IOM = international organisation for migration
IND = immigratie en naturalisatie dienst
1F = asielzoekers die verdacht worden van het hebben begaan van ernstige mensenrechtenschendingen / oorlogsmisdaden
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 18:39
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Wat wil je daarmee zeggen? Die familie is niet uitgewezen, die familie is akkoord gegaan met een bedrag voor terugkeer en is vervolgens vrijwillig weggegaan waarna Taida via frankrijk weer terug kwam.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 18:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-04-2006 @ 19:39 :
Wat wil je daarmee zeggen? Die familie is niet uitgewezen, die familie is akkoord gegaan met een bedrag voor terugkeer en is vervolgens vrijwillig weggegaan waarna Taida via frankrijk weer terug kwam.
en waarom kregen ze de terugkeerpremie? En waarom krijgt mijn buurman Ahmed die oorspronkelijk uit Marokko komt, die niet?

Juist ja.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 22:27
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 28-04-2006 @ 13:08 :
Ongeacht afkomst.
De nederlanders worden ergens in de oceaan geloosd ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 28-04-2006 @ 23:27 :
De nederlanders worden ergens in de oceaan geloosd ofzo?
nee, australië ofzo, just like the good old days
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 10:16
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-04-2006 @ 19:40 :
en waarom kregen ze de terugkeerpremie? En waarom krijgt mijn buurman Ahmed die oorspronkelijk uit Marokko komt, die niet?

Juist ja.
Ze pikken onze banen in!!!
Oud 29-04-2006, 10:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 29-04-2006 @ 11:16 :
Ze pikken onze banen in!!!
verder gaat alles goed?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 10:22
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2006 @ 11:17 :
verder gaat alles goed?
if you want to understand youre enemy, you have to think like youre enemy.
Oud 29-04-2006, 10:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 29-04-2006 @ 11:22 :
if you want to understand youre enemy, you have to think like youre enemy.
en wie is hier dan je vijand?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 10:36
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2006 @ 11:27 :
en wie is hier dan je vijand?
Niemand. Ik heb geen vijanden. Hou wel van een beetje sarcasme...
Deze quote kwam ff bij me op. Weet niet meer welke film het was....

Laatst gewijzigd op 29-04-2006 om 10:38.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 10:42
Hydrogen
Hydrogen is offline
Taïda: Ik kom na de zomer terug

SCHIPHOL - Taïda Pasic vertrok vrijdagmorgen per vliegtuig naar de Bosnische hoofdstad Sarajevo, maar ze hoopt in augustus terug te keren bij haar pleegouders in Winterswijk. De 18-jarige Kosovaarse wil in Nederland een universitaire opleiding gaan volgen. ,,Ik kom terug, zeker weten.’’ Taïda doet volgende maand op de Nederlandse ambassade in Sarajevo haar vwo-eindexamen. Slaagt de scholiere, dan zal ze bij dezelfde instantie onmiddellijk een aanvraag indienen voor een machtiging voorlopig verblijf (mvv).

,,Met een vwo-diploma op zak, is de kans groot dat het verzoek ingewilligd wordt,’’ zegt haar pleegmoeder Hennie Meulenkamp. ,,De bedoeling is dat ze dan in augustus terug komt naar Nederland, om aan een universitaire opleiding te beginnen.’’ De kennelijke wetenschap van een snel weerzien maakte het afscheid op Schiphol gistermorgen draaglijk.

Na een paar traantjes te hebben weggepinkt, vertrok Taïda om 11.16 uur per vliegtuig naar Sarajevo. Daar kwam ze, na een overstap in de Sloveense hoofdstad Ljubljana, in de namiddag aan. ,,De vlucht is goed verlopen,’’ aldus Meulenkamp. ,,Ze is van het vliegveld opgehaald door haar ouders, bij wie ze voorlopig gaat wonen. De komende weken gaat ze zich voorbereiden op het examen, dat op 17 mei – parallel aan het examen in Nederland - begint.’’

Taïda Pasic verbleef al eerder bij haar ouders in Sarajevo, maar ze keerde vorig jaar in haar eentje terug naar Nederland, met een bij de Franse ambassade verkregen reisdocument. In navolging van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) bepaalde de Amsterdamse rechter O. Korte vorige week dat de Kosovaarse op onrechtmatige wijze was teruggekeerd en het land moest verlaten. Hij voegde eraan toe dat ze de normale procedure had moeten volgen, door een aanvraag tot machtiging voorlopig verblijf te doen.

Die weg gaat de Kosovaarse straks alsnog volgen. ,,Hoewel de omstandigheden in Sarajevo verre van optimaal zijn, hoop ik me nu in alle rust te kunnen voorbereiden op het halen van mijn vwo-diploma,’’ zei Taïda vlak voor vertrek. ,,Als dat is gelukt, wil ik zo snel mogelijk terugkeren in Nederland, om me op mijn toekomst te kunnen richten.’’

De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) bevestigt dat Taïda met een schone lei kan beginnen, door het indienen van een aanvraag voor een mvv.

Bron:
-----------------------------
Zal verdonk leuk vinden. AD
Oud 29-04-2006, 10:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 29-04-2006 @ 11:36 :
Niemand. Ik heb geen vijanden. Hou wel van een beetje sarcasme...
Deze quote kwam ff bij me op. Weet niet meer welke film het was....
Dat zal wel, maar het had gewoon geen logische connectie met wat ik zei.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 10:46
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2006 @ 11:42 :
Dat zal wel, maar het had gewoon geen logische connectie met wat ik zei.
beetje lonsdaler reageert ook zo.
Oud 29-04-2006, 10:47
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik denk niet dat ze terugkomt zo lang Verdonk nog op haar huidige plek zit.
Oud 29-04-2006, 19:06
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 29-04-2006 @ 11:47 :
Ik denk niet dat ze terugkomt zo lang Verdonk nog op haar huidige plek zit.
Zij heeft er in feite recht op.
Hoeveel buitenlandse studenten lopen er wel rond op onze universiteiten.
Oud 29-04-2006, 23:01
T_ID
T_ID is offline
Als het nu op die manier geregeld was vanaf dag 1, dan was er uberhaupt geen Taïda-rel geweest.
Oud 29-04-2006, 23:15
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-04-2006 @ 00:01 :
Als het nu op die manier geregeld was vanaf dag 1, dan was er uberhaupt geen Taïda-rel geweest.
Wat als Taida niet slaagt? Dan moet ze alsnog vwo 6 doen in Sarajevo. Maar daar heeft ze geen zin in. Ze wil gezellig bij haar vriendinnetjes zitten.
Oud 30-04-2006, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 29-04-2006 @ 20:06 :
Zij heeft er in feite recht op.
Hoeveel buitenlandse studenten lopen er wel rond op onze universiteiten.
Ik geloof dat het zelfs wenselijk is dat intelligente buitenlandse studenten hier studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten