![]() |
||
Citaat:
Strax ga je ook nog klagen dat je naar paard stinkt na een uurtje paardrijden ofzo. Horeca en roken is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Trouwens, ik word de laatste tijd misselijk van die lui die net uit de sportschool komen en even een beirtje gaan pakken. Die zure stinkende zweetlucht naast me in de kroeg. Jakkie. Laatst gewijzigd op 22-02-2006 om 11:26. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar laten we nou met z'n allen eens 5 jaar niet roken. In ieder geval nergens binnen. Nou, eens kijken hoeveel niet-rokers dan zeggen: nou, sta het maar weer toe hoor binnen. Dat hoor je toch ook van ex-rokers. Dat je als je stopt weer veel meer geur krijgt. Joh, ik heb echt het idee dat veel rokers niet eens meer ruiken hoe erg rook stinkt. En ja, idd, dan snap je als roker niet hoezeer het stinkt voor een niet-roker. En ja, die stellen zich dan aan.... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten tweede het praktische punt: als je ook maar 5 minuten in een ruimte zit waar men rookt, stink je de hele dag naar rook. Daar heb ik dus geen zin in! En ja, ik heb ook geen zin in last van mijn ogen, last van mijn keel. Ten derde het financiele punt: meeroken veroorzaakt ook kanker. En de behandelingen worden duurder en duurder. We kunnen elk ziektegeval ook financieel missen als kiespijn! En ja mag toch roken tijdens het uitgaan. Alleen straks niet meer binnen. Ga je even naar buiten. That's all! |
![]() |
||
Citaat:
vervolgens geef ik te kennen dat de mensen die er last van hebben dus een kleine minderheid is dus wellich zijn jouw vrienden enorme zeikerds die in de 13% vallen, soort zoekt soort
||
Citaat:
![]() maarja iedereen is tegenwoordig nog te bang om iemand wat te vragen, net of een roker je helemaal in elkaar trapt als je te kennen geeft last van de rook te hebben
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
En aangaande de stank: dat kan inderdaad ook stinken ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ga je niet douchen na het uitgaan ofzo?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik geloof direct dat jij op zich met een niet-roker rekening wilt houden. Maar het probleem zit em niet in jou. Dat zit in de aard van de sigaret. Rook verspreidt zich. En rook blijft hangen in een ruimte. Doe daar wat aan, en ik geloof direct dat jij geen problemen meer zal veroorzaken. Serieus: neem lekker een nicotine-kauwgompje als je nico nodig hebt. Heeft niemand last van je! Het gaat niet om de roker. Het gaat om de rook! En ja, was rook nou maar iets als een krachtveld, iets dat alleen aanwezig is, als de sigaret 'aan is'. En dan liefst nog heel klein qua volume (de bol van het krachtveld). Joh, geen probleem. Maar ja, het verspreidt zich he. DAT IS HET PROBLEEM. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
SMOKE IS THE PROBLEM. NOT THE SMOKER!!! |
![]() |
||
Citaat:
hendrix lees dit eens: http://www.kidon.com/smoke/nl/who.html
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
voor de 13% die er last van heeft ga ik me peuk echt niet uitmaken dan kan ik ook wel zeggen ik ben geen autorijder uitlaatgassen zijn ongezond Ja jij mag wel rijden, maar dan ergens waar er niemand last van heeft
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Enne: als ik dagje door stad fiets, stink ik niet als ik thuiskom. Dat is na avondje cafe wel anders. Bah! |
![]() |
||
Citaat:
daarbij ben ik niet eens zo fel tegen, maar vind dat roken gewoon moet kunnen in ruimten met goede luchtverversingsinstallaties, als het niet aan die voorwaarde voldoet dan mag het van mij rookvrij. hendrix, je krijgt 3 vingers (roken is op de meeste plaatsen al verboden) en je wilt niet de hand, maar de hele arm egoistje
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
heb al meerdere situaties laten zien waar je niet naar buiten kan
|
Verwijderd
|
Je stelt je wel erg aan zeg
![]() ![]() ![]() Misschien moet je je daar eens voor gaan inzetten, dan is rokend Nederland weer even van jou af. Maarja, jouw prikkende oogjes zijn natuurlijk een zaak van levensbelang. |
![]() |
|
Wat een gezeik toch. In de kroeg word gerookt, dat is sinds eeuwen al zo, menig kroeg is afgebrand door een peuk, doden zijn erdoor gevallen, maar niet roken in een kroeg zou het einde van de kroeg betekenen.
Overigens zijn er ook bevolkingsgroepen die zoveel knoflook eten dat de hele trein coupe meurt zodra er een binnenloopt. Moet dat nu ook verboden worden? Heb ik toch echt liever een rook lucht. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar de manier waarop je het brengt is kinderlijk, vervelend en rubbing-it-in-your-face. |
![]() |
||
Citaat:
34% heeft er geen last van 53% vind rookvrije horeca een slecht idee en 13% zegt een rookvrije horeca te willen eerst kijken dan reageren verder neem ik aan dat als je nooit in een kroeg komt ook niet stemt over iets dat over een kroeg gaat en daarbij ook mensen die geen gebruik maken van de horeca/uitgaansgelegenheden kunnen een mening hebben erover als... ik zou gaan, dan zou ik er geen last van hebben
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is er rookruimte of kan je naar buiten? Prima. Kan dat niet, nou, dan kan je niet roken. Dat is alles. Geen ramp, geen wereldschokkend probleem. Je kan niet roken. Niks aan de hand. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In de trein mag je niet roken, ben je eindelijk op het perron, moet je nog opzoek naar een onvindbare rokerspaarl, want ondanks je buiten bent mag je niet roken. Op Rotterdam centraal heb ik me de tering gezocht naar een rokerspaal en niet gevonden. Heb toen maar gewoon op het perron een peukje gerookt, want 4,5 uur zonder roken word ik alleen maar chagerijnig van ![]()
||
Verwijderd
|
oh the humanity
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
En aangaande die auto's: ik ben zwaar voor electrische auto's, ik ga zoveel mogelijk op de fiets, etc. Maar dan nog: ik stink niet als ik uurtje door de stad fiets, en wel na 5 minuten in een cafe. En lees nou eens goed wat je schrijft: als ik (of iemand anders) niet in de rook wil zitten, moet ik maar niet naar plek gaan waar men rookt.... Lees eens goed: de roker doet iets waar niet-roker last van heeft, en de laatste moet dan maar wegblijven. Ik kan er niet bij met mijn verstand dat je dat echt vindt.... Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Over knoflook: ![]() Maar die knoflook lucht trekt niet in je kleren. En je krijgt er geen kanker van... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, als ik iemand beledigd heb, mijn excuses! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, moet je natuurlijk zelf weten. Over de trein: Kijk, voor mij had totaal rookverbod in trein niet gehoeven. Ja, je leest het goed. Als de ene wagon rookvrij is, en in de andere mag je wel roken.... prima toch! ECHT NUL PROBLEMEN MEE! NUL!!! Alleen: de rookvrije werkplek he! Daar gaan we weer: een conducteur moet werken in rookvrije ruimte. Ergo: rookvrije trein. Maar had wat mij betreft niet gehoeven. Waarom ook? Ik kan toch rookvrij zitten. Ik ben niet voor rokertje pesten! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb daar lopen zoeken naar zo'n rookpaal maar kon er echt geen vinden. Werd ook steeds door mensen een andere kant opgestuurd ![]()
||
Citaat:
![]() En dan sta je buiten, op het perron... en dan mag je nog niet roken, moet je bij zo'n stomme paal gaan staan ![]()
||
![]() |
Citaat:
Tja, toen ik die kop zag, dacht ik wel eventjes... ehh, niet meer roken in je eigen cel. Dat gaat ver. Maar als je artikel leest, men mag in eigen cel nog gewoon roken. Nou, dan vind ik dat die gevangenen niet moeten klagen. En eigenlijk, maar hier zal ik wel weer om geflamed gaan worden, vind ik het recht op een rookvrije werkplek van de cipier boven het recht (?) op roken van de gevangene moet gaan. Ik bedoel, die cipier oefent zijn werk uit. Die gevangene had daar helemaal niet moeten zijn. In de zin van: je zit daar niet voor niks (even afgezien van de verschrikkelijke mogelijkheid dat je onterecht veroordeeld bent). Ik heb wel eens op TV gezien dat er een Amerikaanse gevangennis was waar gevangenen helemaal niet mochten roken. Dat gaat wel erg ver.... EDIT: laatste opmerking toegevoegd Laatst gewijzigd op 23-02-2006 om 04:16. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|