|
|
Bekijk resultaten poll: Verdonk for prezzie? | |||
Fuck yeah! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
57 | 25.11% |
Hell no! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
170 | 74.89% |
Aantal stemmers: 227. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is krom en belachelijk. Laten we eerst onze eigen studenten een fatsoenlijke manier van financiering en studie geven ipv het voor eigen studenten steeds duurder wordt terwijl er een zooi witrussen op kosten van onze staat even gratis studie krijgen. Dat vind ik gestoord en ik vind dat dat zsm afgeschaft moet worden (net als subsidies voor chinezen ed die hier willen studeren overigens). |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2) Ze uberhaupt gratis een studie verschaffen omdat ze o zo zielig zijn slaat nergens op. De overheid en het onderwijssysteem hoort er te zijn voor onze eigen burgers, niet voor die van een ander land. Als ze daarvoor willen betalen is het best, maar recht op studifinanciering oid heb je niet, dat recht hoor je ook niet te hebben wat mij betreft. En nu zijn er plannen om gratis studie's weg te geven omdat de studenten het daar zo slecht hebben? Gestoord. Eerst de zaken voor onze eigen studenten op orde en betaalbaar, en dan kan je kijken of er plek is voor lui uit andere landen. Niet andersom. |
![]() |
||
Citaat:
Wie zegt overigens dat hun gehele studie door de staat betaald wordt?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() al wil ik stiekem ook wel gratis studeren |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar hier gaat het ook die kant op, 4500 euro schoolgeld kan ik strax niet meer ophoesten bv. @Koekjes. Dat de nederlandse regering nederlanders een beurs geeft om in het buitenland te gaan studeren is een goed iets natuurlijk, maar dat de nederlandse regering chinezen een beurs geeft om hier te gaan studeren vind ik belachelijk. Nu dat met die wit-russen is al helemaal belachelijk. Het nederlandse schoolsysteem is er voor nederlanders, de beurzen zijn er voor het volk. Dat onze volks vertegenwoordiging vind van niet kan er bij mij niet in. @T_ID: Politiek vluchteling als je niet meer op een uni welkom bent? Lijkt me niet. Dat het neit lekker zit in dat land met die dictator weten we allemaal, maar sommigen vinden dat gelijk een reden om maar alles en iedereen toe te laten en geld in de mik te douwen. Ik vind van niet. Ik vind het een schande dat de overheid een fonds opzet om wit-russen hierheen te halen om te laten studeren terwijl de eigen studenten steeds harder aangepakt worden en steeds meer moeten gaan betalen. Nee. Het nederlandse school systeem is er voor nederlanders, niet voor anderen en zolang de overheid het studeren steeds duurder te maakt voor het eigen volk vind ik het onacceptabel om als nederlandse overheid subsidies te geven voor buitenlanders om hier te komen studeren. Zet dat geld maar in zodat nederlanders weer fatsoenlijk een opleiding kunnen volgen (drop out percentage wegens hoge studiekosten rijst de pan uit, neit alleen op HBO en UNI, maar al helemaal op MBO). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De wereld is niet perfect en wij zijn er niet voor om alle imperfecties op te vangen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op basis van vervolging in het land van herkomst is het mogelijk om asiel te krijgen, dus daarop kun je geen aanmerkingen hebben. Dat is gewoon de staande asielprocedure. Van betalen van die studie is bij mijn beste weten geen sprake geweest, hoewel je natuurlijk wel die mensen moet helpen zolang ze niet op eigen benen kunnen staan. ![]()
||
Citaat:
In ieder geval ben ik niet principieel tegen zo'n fonds voor het toelaten van buitenlandse studenten, zolang ze op de universiteit van land van herkomst maar goede cijfers haalden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat het gedrag van de familie van Taïda elk symptoom van doelbewust profiteren en misbruik maken van regels vertoond, maar ik kan niet in hun hoofd kijken om te zien of dat de echte beweegreden was. Ik laat het dus liever over aan de professionals met kennis van zaken, zoals Verdonk, zoals de rechter. De rechter, die Verdonk tot nu toe keer op keer gelijk gaf.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
DEN HAAG - Oppositiepartij PvdA overweegt het vertrouwen op te zeggen in minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) om de verdwijning van 125 alleenstaande minderjarige asielzoekers sinds oktober 2004. Dinsdag houdt de Tweede Kamer een debat over de zaak, waarin recent zeven mensen zijn aangehouden in een onderzoek naar mensensmokkel. In het radioprogramma Tros Kamerbreed zei PvdA-Kamerlid Dijsselbloem zaterdag dat "diensten jarenlang hebben zitten slapen". Er zit volgens hem bovendien "een groot gat" tussen de brief van Verdonk afgelopen donderdag over de zaak en een onderliggend geheim rapport van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). De inhoud van dat rapport maakt de zaak nog ernstiger, aldus Dijsselbloem. "We overwegen zeker een motie van wantrouwen." Rutte Dijsselbloem werd in het radioprogramma hard aangevallen door de ook aanwezige VVD-staatssecretaris Rutte (Onderwijs). Die noemde het "alle regels van fatsoen schendend" en "fundamenteel onjuist" dat het PvdA-Kamerlid publiekelijk sprak over de inhoud van een vertrouwelijk rapport. Volgens Rutte wordt daarmee de vertrouwensrelatie tussen kabinet en parlement geschaad. Dijsselbloem vond de kritiek van Rutte "allemaal mooi demagogisch gepraat". Hij vond dat hij het aan de orde mag stellen als een minister de Kamer niet correct informeert. http://nu.nl/news/717985/11/PvdA_ove...n_Verdonk.html |
![]() |
||
Gaan ze ook een motie van wantrouwen indienen tegen kamerlid Samson omdat hij de beleidsstudies van zijn eigen partij kraakt?
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Met de (mogelijke) traagheid van de IND in acht te nemen, is het niet onbegrijpelijk dat ze het via een toeristenvisum deed, maar het was een foute zet. Opmerkelijk vind ik echter dat dit schijnbaar al ter sprake was gekomen in de rechtzaak die positief voor Taida uitviel. Natuurlijk heeft de IND (en daarmee Verdonk) het volle recht om tegen die uitspraak in beroep te gaan, maar het is onbehoorlijk om je tussendoor in de Telegraaf Taida van x en y te beschuldigingen zonder dat de rechter dat had vastgesteld en zonder dat Taida zich daartegen kon verdedigen. Zo ga je niet met mensen om imo ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij nieuwe asiel-aanvragen of extra processen van uitgeprocedeerden handelt de IND zeer snel, om zo snel mogelijk van de "lastpakken" af te komen. Maar ik ben het wel met Eric eens, sterker nog elke lul die bij de IND werkt had er vast fantastisch uitgezien in een SS-uniform. Stelletje gestapo-lijers. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |