Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar meestal nemen ze genoegen met 4 weken vanaf moment van opzegging
|
![]() |
Kunnen de pauzes tussen verschillende AH's anders zijn? Het is namelijk zo, ik werk woensdagmiddag 5,5 uur bij de AH en krijg dan halfuur pauze (1300-1900), maar een vriendin van mij werkt in een andere AH (op zat) van 1200-1730 en krijgt dan maar een kwartier pauze (die wel is doorbetaald.) Hoe kan dit??? Wat zegt de CAO van de AH?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens ligt het maar al te vaak net aan het rooster en de drukte hoe lang je pauze hebt. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat hoeft nog niet automatisch te betekenen dat ook jij pas na een dergelijke tijdsperiode iets verneemt van de plaatselijke grootgrutter. Eigenlijk valt er helemaal niks te zeggen over het tijdsbestek waarin het eerste gesprek zal plaatsvinden. Want dat hangt van verschillende factoren af. Allereerst is de bedrijvigheid in de winkel van belang, nieuwe personeelsleden zijn immers pas nodig nadat er genoeg werk voor hen beschikbaar is. Daarnaast moet jij ook rekening houden met de concurrentie die veroorzaakt wordt door de andere jonge lui. Heden ten dage lijkt wel iedereen, of althans jeugdig Nederland, te willen werken bij de grootste supermarkt van Nederland. Dus er bestaat een reële kans dat je helemaal niet teruggebeld wordt, welkom op de arbeidsmarkt met de moordende concurrentie. Ik wens je in ieder geval veel succes, en wanneer je gebeld wordt is je baantje in beginsel al voor elkaar. Alvorens je kunt beginnen, zal de betreffende arbeidschef een gesprek met je aangaan. Maar dit gesprek kan niet gekwalificeerd worden als een sollicitatiegesprek. Je bent dan dus al verzekerd van een baantje. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
grtz ivo
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
bij 6+ uur werken heb je recht op 30 minuten onbetaalde pauze. bij 8+ uur werken heb je recht op 60 minuten onbetaalde pauze. Zo is het bij ons iig..
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik werk vaak van 13.00u tot 22.30u op zaterdag, en dan krijg ik twee keer een kwartier en een keer een half uur. En dat tweede kwartier schiet er vaak bij in omdat het dan te druk is en je je collega's niet wil laten zitten.
![]() Anyway. Ik stap deze week op bij mijn AH. Ik had gisteren de Voedsel en Waren Autoriteit voor mijn kassa staan, en hoewel wij de hele avond (al maanden, maar dat konden ze niet weten natuurlijk) ID's vroegen en geen fout hadden gemaakt dacht ik één moment: laat maar zitten. Ik heb geen zin om het hele verhaal nu uit te gaan leggen, maar ik ben fout geweest en nu heeft mijn filiaal een boete van weetikveel hoeveelduizend euro (hoe hoog ligt dat bedrag precies als het voor de tweede keer gebeurt in een jaar schipper?), daarvoor nog twee ontsnapte diefstallen (waarvoor ik twee keer met de politie aan de telefoon heb gehangen) en een keer winkeldiefstal voorkomen. Dat voor het luttele bedrag van 4.77 euro per uur. Bovendien wil ik werk zoeken in de zorg (= mijn latere werksector). Hoe zit het in dat geval met de eindejaarsuitkering? (dus als ik over een maand gestopt en met werken?)
||
![]() |
Citaat:
Als je over een maand stopt met werken zal je geen winstuitkering krijgen van Albert Heijn dat krijg je namelijk alleen als je perde eerste van de 12de periode nog in dienst bent geloof ik.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
En de boete is 5.000 euro voor een tweede keer, 1500 voor de eerste keer, en bij de derde keer sluiting van de winkel. Tabak en alcohol is apart, dus de winkel blijft open als het 2 keer om tabak en 1 of 2 keer om alcohol gaat bijvoorbeeld.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En de eerste keer ging het ook al om alcohol. Toen is de VWA op koninginnenacht net zo lang buiten blijven staan tot ze minderjarigen met alcohol tegenkwamen. Ga even voorlichting geven aan de ouders ofzo.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Je hoeft je baas niet percee te zien typ een briefje voor hem en doe het in zijn postvak en klaar ben je.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Opzich is counter leuker dan kassa ja, meestal zorg je er voor de pauzes en help je je collega's achter de kassa als er dingen niet scanbaar zijn e.d.
||
![]() |
Citaat:
Winstuitkering krijgen we in december bij loonbetalings periode 12. Het percentage staat nog niet vast is altijd wisselend van de winst he. Dan krijg je ..% over je (gemiddelde) maandloon
|
![]() |
C1000 open op Oudejaarsdag, AH dicht
DOETINCHEM - C1000 wil op kerstzondag en Oudejaarsdag, die dit jaar beide op een zondag vallen, zoveel mogelijk supermarkten openen. Albert Heijn en Super de Boer openen op kerstzondag eveneens de deuren, maar kiezen ervoor op 31 december gesloten te blijven. Dit blijkt uit een rondgang van Distrifood.nl langs de verschillende supermarktketens. Uit het memo van Albert Heijn aan de filiaalleiders en franchisers die vorige week in handen kwam van Distrifood, bleek al dat de marktleider een groot kerstoffensief voorbereidde. Voor het eerst kiest AH ervoor nagenoeg alle supermarkten in het land te openen van 11.00 tot 17.00 uur. Uitbreiding vanaf 8.00 uur is ook mogelijk. Hiermee dwingt de keten de concurrentie om op kerstzondag ook te kiezen voor zondagsopening. C1000 reageert door zowel op kerstzondag 24 december als op Oudejaarsdag, zondag 31 december, open te zijn. AH wil de winkels tijdens het vuurwerk- en oliebollenfestijn niet openen. Als filiaalleiders of franchisers van Albert Heijn inschatten dat een groot deel van de klantenkring vanwege religieuze overtuigingen geen prijs stelt op zondagsopening, de supermarkten bij uitzondering gesloten mogen blijven, stelt AH-woordvoerder Els van Dijk. 'We willen zoveel mogelijk AH-vestigingen openen, maar willen tegelijkertijd onze klanten niet tegen de haren instrijken. Vandaar dat het oordeel van de bedrijfsleiding zwaar meeweegt.' Toestemming Hetzelfde geldt voor de C1000-ondernemers en bedrijfsleiders. 'We streven ernaar om zoveel mogelijk C1000-supermarkten te openen, maar laten die beslissing afhangen van het oordeel van de plaatselijke ondernemer. In sommige gemeenten is het bovendien niet toegestaan op zondags de supermarkt te openen. Maar ons streven is helder', aldus Schuitema-woordvoerder Carien de Bas. Super de Boer is op zondag 24 december geopend vanaf 8.00 uur tot 17.00 uur, zo meldde Laurus-woordvoerder Renate Dijkmans. 'Op Oudejaarsdag zijn alleen de Super de Boer-vestigingen geopend die normaal gesproken ook op zondags open zijn. De rest van de winkels blijft gesloten.' Jumbo Jumbo heeft nog niet besloten of het tijdens de feestdagen de bijna honderd supermarkten zal openen. Commercieel directeur Colette Cloosterman - Van Eerd: 'Daarover hebben we nog geen besluit genomen. Binnenkort zullen we hierover naar buiten treden.' "Zoals je ziet word het een extar drukke maand in december, 24 December zijn we open. Wie zou er zondags gaan werken? Of denk je dat je Bedrijfsleider besluit dicht te blijven vanwege religieuze redenen? Wat vinden jullie van dit besluit? En zou AH ook de 31ste open moeten net als C1000? Discusseren maar!
|
Ik hoop dat ons filiaal gewoon open is gedurende de kerstzondag. Als werknemer van de AH behoort de kerstperiode tot één van de gezelligste tijden van het jaar. Alleen al vanwege deze reden ben ik bereid om op deze desbetreffende zondag te willen werken. Daarnaast krijg je ook een hele mooie toeslag bovenop je loon. Aangezien wij nooit ’s zondags open zijn lijkt het mij dus een mooie gelegenheid om extra inkomsten te genereren. Hopelijk letten ze met de kerst niet op de kleintjes en mag ik gewoon mijn contracturen op die zondag maken.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() bij ons moest je toch echt een tijdje werken voordat je counter mocht. maar gefeliciteerd ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik had een vraag over het contract:
Er stonden wat rare dingen in, zoals 36 uur werken in 4 weken en hoeveel bruto loon daarbij hoort, mn geboortedatum staat er niet in en zo nog meer dingen. Ik heb het dus niet ondertekend, nu gezeur mee (terwijl ik het echt al een paar keer gemeld heb enzo). Hadden jullie daar ook rare dingen mee? Moet ik het gewoon maar ondertekenen of komen er dan problemen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat mis je voor jou doen dan nog meer ? ![]() ![]()
|
![]() |
|
|