Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 10:58
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 25-01-2007 @ 00:06 :
Nja, dat het niet bleekt weet ik, het zorgt alleen voor een rode glans en/of versterkt alle rode kleurpigmenten in je haar. Dus in die zin zou het misschien wel kunnen dat de tweede keer verven het eerste effect versterkt, zeg maar. Althans, dat is mijn gok.

Als niemand het weet tegen morgenmiddag dan ga ik het maar gewoon uitproberen
nope, het enige wat werkt is als je het eerst ontkleurt (beetje) en dan verft en dan een dag later weer, dan versterkt het wel,maar dan vervaagt het nog steeds redelijk snel. henna is iegnelijk alleen maar 1 week mooi
Advertentie
Oud 26-01-2007, 10:39
RastaLove
RastaLove is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 24-01-2007 @ 23:42 :
voor zover ik weet bleekt henna niet, dus ik denk dat het geen nut heeft eigenlijk...
Na een jaar henna in je haar bleekt het wel! Bij mij heel erg.
Oud 26-01-2007, 11:44
Anoniem
Citaat:
RastaLove schreef op 26-01-2007 @ 11:39 :
idd. bij mij gelukkig niet zo heel erg, maar het is wel lichter geworden.
Oud 27-01-2007, 16:11
Verwijderd
Citaat:
RastaLove schreef op 26-01-2007 @ 11:39 :
Serieus? Een jaar verven met henna, bedoel je? Hoe vaak verf je er dan mee, wat voor kleur haar heb je van jezelf en wat voor kleur haar is het geworden?

Ik vind het wel gaaf geloof ik, als het fo' real bleekt, want ik wil niet bleken met chemische troep omdat ik van mezelf heel zacht en mooi haar heb, wat ik op zich wel zo wil houden.

@ L_angel: Ja, dat dacht ik dus ook.
@ the exploding boy: Ik zat al te hopen op antwoord van jou, want ik kan me herinneren dat je je haar heel vaak met henna hebt geverfd. Wel vreemd, bij mij blijft henna er echt heel lang in zitten.
Oud 27-01-2007, 19:18
Tim
Tim is offline
Ik ga maandag mn haar zwart verven
Oud 29-01-2007, 11:32
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 27-01-2007 @ 17:11 :
Serieus? Een jaar verven met henna, bedoel je? Hoe vaak verf je er dan mee, wat voor kleur haar heb je van jezelf en wat voor kleur haar is het geworden?

Ik vind het wel gaaf geloof ik, als het fo' real bleekt, want ik wil niet bleken met chemische troep omdat ik van mezelf heel zacht en mooi haar heb, wat ik op zich wel zo wil houden.

@ the exploding boy: Ik zat al te hopen op antwoord van jou, want ik kan me herinneren dat je je haar heel vaak met henna hebt geverfd. Wel vreemd, bij mij blijft henna er echt heel lang in zitten.
ja bij mij blijft het er ook heel lang in zitten, maar de echte felrode kleur zeg maag vervaagt snel en daarna is het gewoon hennarood.
Bij mij is mijn haar idd ook lichter geworden door veel henna gebruiken. Misschien dat het i.c.m. zon sneller lichter wordt dan normaal haar Je ne sais pas.
Oud 29-01-2007, 11:44
RastaLove
RastaLove is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 27-01-2007 @ 17:11 :

Ik bedoel: ik had het 1x geverfd (ik heb donkerbruin haar) met henna en een jaar later was mijn haar daardoor helemaal uitgebleekt. Ik ging van donkerrood naar donkerblond met oranje tint erin.
Oud 29-01-2007, 12:13
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 25-01-2007 @ 00:40 :
Ja, dat spreekt voor zich. Maar is het effect van twee keer verven cumulatief, dat is de vraag.
Ik denk het wel, als ik mijn haar twee keer vlak achter elkaar verf is het ook veel mooier zwart. Maar eeeh zwart op lichtbruin/donkerblond is wel anders natürlich.
Oud 03-02-2007, 11:10
Verwijderd
Ik had een vraagje over haarstijl...

Ik heb hier wat foto's onder geplaatst van een bepaalde haarstijl. Zoiets lijkt me wel cool om te hebben, maar dan vraag ik me af hoe je zoiets krijgt. Het ziet er moeilijk uit en je moet wel een goede kapper hebben geloof ik. Wat voor soort gel moet je gebruiken en moet je naar een trendy hairstyler gaan ofzo?

Oud 03-02-2007, 12:57
Verwijderd
Je moet jap zijn
Oud 03-02-2007, 13:30
*oma*
*oma* is offline
en wax gebruiken, gel is te zwaar.
Oud 03-02-2007, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 03-02-2007 @ 13:57 :
Je moet jap zijn
Ik ben Chinees.

Ongeveer zelfde soort haar. Maar *Oma*, wat voor merk raad je me dan aan? Ik heb nog nooit wax gebruikt.
Oud 04-02-2007, 12:46
Verwijderd
loreal remix is dope voor dit soort dingen denk ik.

-edit waar je op moet letten met jou haar end it soort kapsels is dat je geen zware wax of gel koopt. In principe blijft jouw soort haar heel makkelijk overeind staan dus een klein beetje lichte wax is al genoeg om zoiets te creeëren denk ik. Je moet alleen ff kijken wat werkt.

Laatst gewijzigd op 04-02-2007 om 13:29.
Oud 05-02-2007, 11:13
Verwijderd
ownt henna zwarte verf?
Oud 05-02-2007, 11:47
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
koekjes schreef op 05-02-2007 @ 12:13 :
ownt henna zwarte verf?
ja volgens mij wel, henna is best hardnekkig spul.
Oud 05-02-2007, 12:10
11
11 is offline
Volgens mij pakt henna niet als je je haar hebt geverfd.
Oud 06-02-2007, 00:00
Verwijderd
BAH

ik wil dat zwarte eruit en als ik t ga ontkleuren kan ik t net zo goed afknippen want mn haren zijn daar te brak voor
Oud 06-02-2007, 12:04
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
koekjes schreef op 06-02-2007 @ 01:00 :
BAH

ik wil dat zwarte eruit en als ik t ga ontkleuren kan ik t net zo goed afknippen want mn haren zijn daar te brak voor
ben je al bij de kapper winkel in oss geweest? die hebben meestal wel heel veel goede tips enzo.. of dat ook geldt voor zwart haar weet ik niet.. maar je kan het altijd proberen
Oud 06-02-2007, 12:05
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 04-02-2007 @ 13:46 :

-edit waar je op moet letten met jou haar end it soort kapsels is dat je geen zware wax of gel koopt. In principe blijft jouw soort haar heel makkelijk overeind staan dus een klein beetje lichte wax is al genoeg om zoiets te creeëren denk ik. Je moet alleen ff kijken wat werkt.
misschien niet helemaal iets voor jongens.. maar als je het eerst stijl om hoog fohnt en dan lichtjes wax erin doet denk ik dat het nog beter blijft zitten.
Oud 06-02-2007, 13:17
Verwijderd
Citaat:
RoxX schreef op 06-02-2007 @ 13:04 :
ben je al bij de kapper winkel in oss geweest? die hebben meestal wel heel veel goede tips enzo.. of dat ook geldt voor zwart haar weet ik niet.. maar je kan het altijd proberen
hmm thnx voor t idee, als ik ooit nog in oss kom zal ik ff langs gaan
Oud 06-02-2007, 20:58
Baal
Baal is offline
Ik weet dat 't duur is, maar in welke prijs categorie moet ik denken als ik extensions zou nemen?
Oud 06-02-2007, 21:04
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ligt eraan of je ze voor de lange termijn wilt of niet. ik kan goedkoop braidhaar straighten en invlechten en dan kost het me dus maar hooguit een tientje, maar als je het met goed mensenhaar in laat vlechten of zetten ben je weleens tegen de 700 euro kwijt. er valt overigens genoeg over te vinden op internet dus ik zou zeggen, google eens
Oud 06-02-2007, 21:05
Baal
Baal is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 06-02-2007 @ 22:04 :
ligt eraan of je ze voor de lange termijn wilt of niet. ik kan goedkoop braidhaar straighten en invlechten en dan kost het me dus maar hooguit een tientje, maar als je het met goed mensenhaar in laat vlechten of zetten ben je weleens tegen de 700 euro kwijt. er valt overigens genoeg over te vinden op internet dus ik zou zeggen, google eens
Ik zal morgen eens zoeken, beetje lui vanavond. Iig bedankt
Oud 06-02-2007, 21:09
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
voor tijdelijke goed ingezette extensions ben je denk ik gemiddeld 300 eu kwijt.
maar een jongen die extensions wilt is me wel nieuw moet ik zeggen.
Oud 06-02-2007, 21:49
Bloem
Bloem is offline
Mijn kapper vroeg aan mij of ik wel eens aan extensions had gedacht toen ze mijn bosje haar zag () en dat zou rond de 250 euro komen, maar was alleen om te verdikken, niet om te verlengen.
Oud 06-02-2007, 22:26
Baal
Baal is offline
Tering dat is belachelijk, dan wacht ik nog wel even
Oud 08-02-2007, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 04-02-2007 @ 13:46 :

Bedankt voor de tip. Ik keek laatst dus in de winkel en ik zag dus 2 soorten wax. Die remix en die andere was dat je je haar de hele dag kan restylen ofzo... Maar is er echt een verschil? Volgens mij is er nauwelijks verschil.

Citaat:
RoxX schreef op 06-02-2007 @ 13:05 :
misschien niet helemaal iets voor jongens.. maar als je het eerst stijl om hoog fohnt en dan lichtjes wax erin doet denk ik dat het nog beter blijft zitten.
Ik ga het proberen! Maar alseerst moet ik me haar laten groeien en daarna nog laten knippen. Want volgens mij moet me haar wel erg uitgedunt zijn.
Oud 13-02-2007, 11:39
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 08-02-2007 @ 09:43 :
Bedankt voor de tip. Ik keek laatst dus in de winkel en ik zag dus 2 soorten wax. Die remix en die andere was dat je je haar de hele dag kan restylen ofzo... Maar is er echt een verschil? Volgens mij is er nauwelijks verschil.
Als je je haar hebt geknipt (of even naar de kapper gaat), kun je daar vragen naar een goede wax. Ze stylen je haar ook altijd na het knippen, dus dan kun je al zien of de wax je bevalt. Enige nadeel is, is dat de producten bij de kapper altijd vrij prijzig zijn.
Oud 14-02-2007, 17:48
Verwijderd
Ohja.. nog voor in het algemeen.

Hier is een site waar je verschillende haarkapsels kan bekijken. Nadeel is wel dat je ze pas kan zien als je erop klikt. -_-

http://www.dubaljayu.com/hairportal/..._style/upload/
Oud 14-02-2007, 19:44
Leontien_n
Leontien_n is offline
Heyhey, ik heb een vraagje
ik wil binnenkort dreads nemen[neppe], weet iemand misschien waar ik die kan laten zetten in groningen?
Alvast bedankt x leontien
Oud 14-02-2007, 20:19
RastaLove
RastaLove is offline
Hoi ik zit in Hoogezand (10 minuutjes van Grun met de trein). Kijk maar ff op www.rastalove.tk

Groetjes Rachel
Oud 17-02-2007, 14:17
Leontien_n
Leontien_n is offline
Dankje
Oud 19-02-2007, 20:38
Verwijderd
Ik heb advies nodig, ik draag mijn haar nu al ongeveer 2 jaar in laagjes, verschillende lengtes maar altijd wel hetzelfde.
Heb een slag erin, en krullen als het nat is/ nat opdroogt, als het net geknipt is en de lagen er echt nog nieuw inzitten.
Ik wil gewoon iets anders, maar niet te kort. Alleen totaal geen inspiratie.

Nu is het zo:
http://img.photobucket.com/albums/v2...ka/Foto766.jpg

zo de vorige keer na het knippen:
http://img.photobucket.com/albums/v2...lding014-1.jpg

mja ik ben benieuwd of iemand tips/ideeen heeft.
Oud 25-02-2007, 16:07
Lisann'
Lisann' is offline
Kan iemand me hier helpen?
Ik heb het idee om alleen in de onderkant van me haar (vanaf me nek tot halverwege me hoofd ongeveer, zeg maar de onderste laag) dreads te laten zetten .. maar ik zou dan niet weten wat ik met de rest van me haar moet doen
ik heb wel best wel lang (blond) haar .

Laatst gewijzigd op 25-02-2007 om 16:14.
Oud 25-02-2007, 16:34
Verwijderd
eh waarom zou je alleen de onderste helft willen lijkt me echt lelijk
Oud 25-02-2007, 16:34
Verwijderd
+ achterkant is het kutst om bij te werken.
Oud 25-02-2007, 16:39
Lisann'
Lisann' is offline
Geen idee waarom ik dat wil.
Vind dreads mooi, maar wil niet al hele haar,
en het idee zit nu eenmaal in me hoofd,
en dan wil het er niet meer uit totdat ik ht heb uitgevoerd :-\
Oud 26-02-2007, 15:47
axgimpa
axgimpa is offline
Citaat:
Lisann' schreef op 25-02-2007 @ 17:07 :
Kan iemand me hier helpen?
Ik heb het idee om alleen in de onderkant van me haar (vanaf me nek tot halverwege me hoofd ongeveer, zeg maar de onderste laag) dreads te laten zetten .. maar ik zou dan niet weten wat ik met de rest van me haar moet doen
ik heb wel best wel lang (blond) haar .

Ik zou het dan doen dat je gewone haar er nog overheen valt ja. Ik ken iemand die het heeft en het staat heel leuk bij haar.
Oud 26-02-2007, 16:32
Sagana
Sagana is offline
Hoi!
Ik ga donderdag naar de kapster, maar ik twijfel nog... Eerst even over mijn haar: ik heb heel dik haar, en heel donker(bruin), soms lijkt het ook een beetje zwart.
Ik ga het donderdag sowieso in laagjes laten knippen en laten uitdunnen, maar waar ik over twijfel is: de kleur. Ik heb m'n haar nog nooit laten kleuren, heb er dus ook totaal geen verstand van ofzo , maar ik heb me door een paar vriendinnen laten overtuigen. We hebben ook al naar de kapster gebeld en gereserveerd en gezegd dat ik m'n haar ga laten kleuren (ivm de tijd die ze moet uittrekken), dus in principe moet ik het wel laten kleuren (ik kan dat natuurlijk altijd nog afzeggen, maar vind dat zo vervelend).
Maar nu hebben een paar andere vriendinnen dus gezegd dat ik het absoluut níét mag laten kleuren. Net omdat m'n haar zo donker is, en het een mooie kleur is, en het goed past bij m'n donkere ogen/wenkbrauwen. Ergens hebben ze misschien wel gelijk, maar anderzijds: ik dacht aan iets roodachtig, iets donker, en iets dat niet te opvallend is. Dan blijft m'n haar toch donker enzo?
En ivm uitgroei: valt dat erg op, als je bv een soort rood neemt, en als je zelf dus erg donker haar hebt?
Hoe lang blijft de kleur er eigenlijk ongeveer inzitten?
En wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt!
Oud 26-02-2007, 16:37
Verwijderd
ik zou eerst een foto plaatsen van hoe je haar er nu uit ziet
Oud 26-02-2007, 16:39
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 26-02-2007 @ 17:37 :
ik zou eerst een foto plaatsen van hoe je haar er nu uit ziet
Ik zal zo dadelijk eens kijken of het lukt om er een goede te maken.

Zo, ik heb er een paar gevonden. Eerst twee foto's die al wel twee jaar oud zijn, maar je ziet m'n haar er wel goed op.
1
2
Hier lijkt het eigenlijk tamelijk licht op, maar meestal lijkt m'n haar echt donker. Dat zie je beter op deze foto's:
1
2
3

Zo, nu hebben jullie een duidelijk beeld van m'n haar, denk ik.

Laatst gewijzigd op 26-02-2007 om 17:01.
Oud 26-02-2007, 17:45
Lisann'
Lisann' is offline
Citaat:
axgimpa schreef op 26-02-2007 @ 16:47 :
Ik zou het dan doen dat je gewone haar er nog overheen valt ja. Ik ken iemand die het heeft en het staat heel leuk bij haar.
Dankje
Heb je daar misschien een (anonieme) foto van/zou je daar aan kunnen komen?
Ik heb net al gezocht of ik misschien een plaatje kan vinden,
maar dat is nog niet zo een succes.
Oud 27-02-2007, 18:29
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
Sagana schreef op 26-02-2007 @ 17:39 :
Ik zal zo dadelijk eens kijken of het lukt om er een goede te maken.

Zo, ik heb er een paar gevonden. Eerst twee foto's die al wel twee jaar oud zijn, maar je ziet m'n haar er wel goed op.
1
2
Hier lijkt het eigenlijk tamelijk licht op, maar meestal lijkt m'n haar echt donker. Dat zie je beter op deze foto's:
1
2
3

Zo, nu hebben jullie een duidelijk beeld van m'n haar, denk ik.
Ik zou het indd donker maken en er dan (hele dunne) highlights in aanbrengen, dus bv bruin/lichtbruin, zodat je wat minder "massief" haar hebt. door highlights krijg je vaak wat meer diepte en lijkt het ook wat glanzender, vind ik persoonlijk mooier dan roodtinten.
Oud 28-02-2007, 16:31
Drez
Drez is offline
woeh ik heb mn voorste dreads uitgekamd en nu heb ik een ponyyyy.
dus, nu nog twijfels of ik de rest dit weekend eruithaal of nog niet. zz.
Oud 03-03-2007, 13:18
axgimpa
axgimpa is offline
Citaat:
Lisann' schreef op 26-02-2007 @ 18:45 :
Dankje
Heb je daar misschien een (anonieme) foto van/zou je daar aan kunnen komen?
Ik heb net al gezocht of ik misschien een plaatje kan vinden,
maar dat is nog niet zo een succes.
Nee, daar heb ik helaas geen foto's van...
Het is echt een leuk 'detail' in haar haar. Ik denk dat ze ongeveer 12 dreads had, helemaal onderaan bij haar nek.
Oud 05-03-2007, 20:38
Verwijderd
kan je met permanent ook van die kroeshaar krullen of juist hele grove ronde krullen krijgen? dat het wat rechtop gaat staan? mensen die ik ken met een permanent hebben allemaal van die suffe wafeltjes of dat het gaat hangen als een schapenmat
zoiets dus, wat langer

of nog wat grover
Oud 05-03-2007, 21:59
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
Urm schreef op 05-03-2007 @ 21:38 :
kan je met permanent ook van die kroeshaar krullen of juist hele grove ronde krullen krijgen? dat het wat rechtop gaat staan? mensen die ik ken met een permanent hebben allemaal van die suffe wafeltjes of dat het gaat hangen als een schapenmat
zoiets dus, wat langer
[afbeelding]
of nog wat grover
[afbeelding]
Ja dat vraag ik me ook af. En hoe slecht is het voor je haar, heb je echt een bosje stro achteraf? En hoe lang blijft zoiets +- zitten? En hoeveel kost het? Kappers zetten permanentjes tegenwoordig niet meer in hun online prijslijsten
Oud 05-03-2007, 22:08
Electriq
Electriq is offline
Permanent

Dulcia incl. voorbehandeling excl €55,-
Dulcia dubbelwikkeling excl €92,50
Interphase incl.voorbehandeling excl €64,-
Interphase dubbelwikkeling excl €92,50
Synchrone v/a €30,-

bij een goede kapper in Zwolle. wat 'excl' en al die termen moeten inhouden weet ik ook niet
Oud 05-03-2007, 22:56
terror koekjes
terror koekjes is offline
Als je je haar een paar keer (kaar peer typte ik eerst eh ehh) hebt geblondeerd en het wordt lichtblauw, is het dan aan te raden het nog een keer te blonderen of wordt het alleen maar erger?
Oud 06-03-2007, 17:41
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik ben op het moment een brunette maar zou mijn haarkleur graag lichter laten worden. Heb al 'stroefjes' blond laten zetten maar vind het effect niet 'fel' genoeg. Nu vroeg ik mij af hoe ze juist iemand blonder krijgen. Kan dat alleen bij de kapper gedaan worden met uitbleken of is het ook mogelijk met een shampoo of haarkleuring bij de kapper? En wat is zo ongeveer het prijskaartje?

Regels voor berichten