![]() |
|
Leaving Las Vegas (1995)
Nog zo’n overgewaardeerd stukje werk. Het goede: Nicholas Cage (zoals altijd). Het slechte: al het andere. Men neme een afstotende, afschuwelijke alcoholist en we nemen een hoertje dat op hem verliefd wordt en dan hebben we een goede film? Ik bedoel… welke vrouw wordt er nou verliefd op iemand die zich dood wil drinken en welke vent wordt er verliefd op een hoertje? Is dit wat door moet gaan voor ‘echte liefde’? Alcoholisme is niet leuk, en het zo rooskleurig en symphatiek voorstellen als hier gebeurt is al helemáál niet leuk. Bovendien, wat is deze film tráág. Arg, dit schiet echt voor geen meter op. Nee, ik verwacht geen explosies en achtervolgingen en geweld. Ja, ik zie graag dat schermtijd gebruikt wordt voor karakterontwikkeling… Maar zelfs dat gebeurt nauwelijks. Gelukkig zijn er nog Cage en Shue die het acceptabel maken. Score: 2/5 |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Moet toegeven dat ik sowieso erg fan ben van die nieuwe 360(jump in) campage ![]() tot zover offtopic aan mijn kant ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nicolas Cage is absoluut niet "altijd goed" zoals je hierboven suggereert. De meerderheid van zijn rollen is ronduit slecht. In de jaren 90 heeft ie maar twee echte grote, goede rollen gehad. Uit je commentaar hierboven en in je commentaar over meerdere films kan ik enkel concluderen dat je zelf weinig levenservaring hebt. Dat is ook absoluut niet erg, je bent nog jong. Maar je bent een "filmstudent" zoals je zelf meerdere malen hebt aangegeven. Technisch kan je misschien wel wat over films leren, maar ik denk dat als het om karakterontwikkeling gaat en karakters waarvan je de emotionele lading niet kan bevatten, je nog heel wat te kort komt. Jammer eigenlijk. Het koppel wat in hetzelfde jaar zijn intrede deed, Jesse en Celine, behoren samen met Ben en Sera tot de grootste liefdeskoppels in cinema. Het mooie van Ben en Sera is dat ze beide totaal inperfect zijn en dat blijven net als een hoog percentage van de koppels in real-life. De liefde tussen twee van dit soort karakters is oprecht en je komt ze dagelijks op straat tegen. Er worden in het leven geen consessies gemaakt en "love will not conquer everything". Laatst gewijzigd op 29-11-2006 om 22:49. |
![]() |
||
Citaat:
"Uit je commentaar hierboven en in je commentaar over meerdere films kan ik enkel concluderen dat je zelf weinig levenservaring hebt. Dat is ook absoluut niet erg, je bent nog jong." Daar verspil ik vanzelfsprekend mijn tijd en energie niet aan. |
![]() |
||
Citaat:
en dan nog over cage, goed is ie niet altijd, maar in films als con air wel erg vet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dacht het niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Eindelijk ontopic: flushed away Ik had alleen de trailer gezien en verwachte iets onzinnigs als over the hedge of ice age 2. Was dus zeer aangenaam verast. Op de grappen na stelt de film helemaal niets voor, maar de leuke gedurfte grappen maakte het voor mij een zeer geslaagde film ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
De laatste die ik zag in de cinema was "Children of Men". Ik vond hem heel aangrijpend, geen feel-good movie, grijpt je naar de keel. Misschien iets te onrealistisch wat tijdslijn betreft, binnen 20 jaar is het er (hopelijk!) nog niet zo aan toe.... Net nog Dirty Dancing 2 gezien, die blijft toch ook leuk ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Patton (1970) Jaahaa, dít is een goede film. Een biografie van wat een briljant militair strateeg moet zijn geweest ten tijde van WO II. Ik wist niets over hem toen ik aan deze film begon. Raar genoeg is tijdens onze geschiedenislessen op school veel aandacht besteed aan de oorzaken van en aanloop naar de oorlog en de Holocaust, maar weinig aan de echte militaire strijd. Nu besef ik heel goed dat de geschiedenis zich niet in een film laat vangen, maar ik heb desalniettemin de indruk dat deze biografie de waarheid veel dichter benadert dan bijvoorbeeld het inferieure Bridge on the River Kwai. Er wordt aandacht besteed aan de gevolgen van Patton’s controversiële beslissingen, maar uiteindelijk kiest de film partij voor hem. Zoals de gebeurtenissen en de motieven van Patton worden gepresenteerd, vind ik dat terecht. Of dat historisch ook correct is, weet ik niet, maar het bewijst wel de kracht van de film. Ik vind alles heel sterk verteld, op een manier die je als kijker ook geïnteresseerd maakt naar hoe het verder gaat. Zal wel komen doordat Francis Coppola heeft meegewerkt aan het script. De film wordt gedragen door het verbluffende acteerwerk van George C. Scott. Wat hij presteert, vind ik ongelooflijk. Niets dan lof dus voor deze man en voor deze film. Score: 4/5 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het enige pluspunt zat hem in de dagdroomscènes van de hoofdpersoon. Zal ik hem toch maar opnieuw kijken? Want tijdens de film was ik wel al vrij moe, dus misschien is mijn harde oordeel onterecht... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Waar ik ga gaat de pasjescontroleur geloof ik na de aanvang van de eerste film weg, dus dan kun je misschien wel naar binnen sneaken. Of je regelt zo'n pasje als je iemand kent die Media & Cultuur studeert.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Voorderest, ik studeer niet, dus ik kan ze niet op een school kijken ofzo. Het is elke maand in theater 't beest 1 keer een 'klasieker' in de bios, daar zie ik ze dus. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Als het goed is zijn ze ook al bezig met 6 weer een stv ![]() |
![]() |
|
The longest day (1962)
Eindelijk toch maar eens gekeken. John Wayne valt grandioos tegen in deze rol. Hij is ook maar amper in beeld. Dat is één van de zwaktes van de film: teveel personen, te weinig tijd om die fatsoenlijk uit te diepen. Dus wie er leeft en wie er sterft, liet mij betrekkelijk koud. Sommige scènes zien er naar huidige maatstaven erg goedkoop uit. Pluspunten: goed voor je kennis van WO II en iedereen spreekt tenminste z’n eigen taal, dus geen Duitsers die Engels spreken (volgens mij was dit zelfs de eerste film die dat deed). Score: 3/5 |
![]() |
||
Citaat:
misschien komt dat omdat ik The longest day, A bridge too far, Pegasus bridge en al die andere al minimaal 5 keer gezien had voordat ik 10 was. geen idee wat ze allemaal zeiden, ik spoelde meteen door naar de vecht scènes waarna ik ze met mijn vrienden in de tuin naspeelde ![]()
|
![]() |
|
|