Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2007, 07:45
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 19-03-2007 @ 07:05 :
Ooooh, dat is echt mijn favoriete boek. Van Mark Haddon
Alleen ik heb hem in het Engels gelezen, goed te doen
Oooooh ja!!! <33333 :liefde: Hihihi, leuk boek is dat. "De jongen in de gestreepte pyjama" is ook een aanrader.

Hmm, ik ga zo werken en dan meteen naar school. Ik zie er tegen op, ik zie tegen de hele week op, maar dat geeft niet, het kán gewoon eventjes niet anders. Maar ik ga wel op m'n nieuwe fiets fietsen.<33333
Advertentie
Oud 19-03-2007, 08:23
Roosje
Roosje is offline
<333 :verliefd:

Laatst gewijzigd op 19-03-2007 om 08:31.
Oud 19-03-2007, 08:33
Faerie
Faerie is offline
Wat een kut situatie.. hoe het nu verder moet? Ik weet het niet..
Maar het kon zo echt niet verder, mijn zus heeft hem zo veel kansen gegeven, waar hij niks mee heeft gedaan.

Nu ben ik voor Nova aan het zorgen, mijn zus belde me op of ik dat wilde doen. Mijn zus heeft vannacht bijna niet geslapen en veel kutgesprekken gehad. Ik heb zelf vannacht ook maar 4 uur ofzo geslapen nu, maarja. Nova voelt dat ook aan natuurlijk hoe mijn zus zich voelt... Moest net een beetje huilen om alles, toen ik naar dat lieve gezichtje met die grote ogen en bolle wangetjes keek.. Toen ze aan het lachen was. Ik vind dit allemaal zo kut voor haar, dadelijk heeft ze gescheiden ouders...
Oud 19-03-2007, 08:41
dallie
dallie is offline
Citaat:
Faerie schreef op 19-03-2007 @ 09:33 :
Wat een kut situatie.. hoe het nu verder moet? Ik weet het niet..
Maar het kon zo echt niet verder, mijn zus heeft hem zo veel kansen gegeven, waar hij niks mee heeft gedaan.

Nu ben ik voor Nova aan het zorgen, mijn zus belde me op of ik dat wilde doen. Mijn zus heeft vannacht bijna niet geslapen en veel kutgesprekken gehad. Ik heb zelf vannacht ook maar 4 uur ofzo geslapen nu, maarja. Nova voelt dat ook aan natuurlijk hoe mijn zus zich voelt... Moest net een beetje huilen om alles, toen ik naar dat lieve gezichtje met die grote ogen en bolle wangetjes keek.. Toen ze aan het lachen was. Ik vind dit allemaal zo kut voor haar, dadelijk heeft ze gescheiden ouders...
Hoe kut het ook is, ze is niet de eerste en ook niet de laatste en het is beter als mensen van elkaar scheiden omdat ze ongelukkig zijn dan dat ze ongelukkig bij elkaar blijven vanwege geloof of dergelijke dingen.

Je hebt maar 1 leven, live it!
Oud 19-03-2007, 09:10
Yana
Yana is offline
Oh ik voel me zo opgelucht! Ik heb mijn stomme klote sollicitatiegesprek afgebeld! Ik ga geen outbound-callcenter dinges doen en mensen dingen aansmeren die ze niet willen. Ik ga niet het financiële nieuws bij houden dat me helemaal niet interesseert. Ik ga niet, ik ga niet. Lalalaaaa.

En nu ga ik braaf ontbijten. Misschien kan ik er vandaag iets meer van maken dan gisteren.

Trouwens ook nog even een kleine overwinning te noemen: Ik loop al het hele weekend zonder sjaal, ookal ziet mn nek er verfuckt uit door de eczeem.. Kleine stapjes zijn ook stapjes, right? Dan maar 3 naar voren en 2.5 terug..
Oud 19-03-2007, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 19-03-2007 @ 10:10 :
Oh ik voel me zo opgelucht! Ik heb mijn stomme klote sollicitatiegesprek afgebeld! Ik ga geen outbound-callcenter dinges doen en mensen dingen aansmeren die ze niet willen. Ik ga niet het financiële nieuws bij houden dat me helemaal niet interesseert. Ik ga niet, ik ga niet. Lalalaaaa.

En nu ga ik braaf ontbijten. Misschien kan ik er vandaag iets meer van maken dan gisteren.

Trouwens ook nog even een kleine overwinning te noemen: Ik loop al het hele weekend zonder sjaal, ookal ziet mn nek er verfuckt uit door de eczeem.. Kleine stapjes zijn ook stapjes, right? Dan maar 3 naar voren en 2.5 terug..
goed zo! succes vandaag
Oud 19-03-2007, 09:29
Gothic
Gothic is offline
WIIIEEEHHH M'n vriendin heeft toch net een voldoende voor haar tentamen dus we gaan op vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik had een 7,1, maar ik ben zoveel blijer met haar cijfer !

We gaan gewoon samen op vakantie, samen naar Azie, 3 weke lang. Damn ik wil meteen boeken, ik wil niet meer wachten, echt niet. Stel je voor dat ze aankomend tentamen niet haalt ...
Oud 19-03-2007, 09:35
Yana
Yana is offline
Leuk voor je Gothic!
Oud 19-03-2007, 09:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yana schreef op 19-03-2007 @ 10:35 :
Leuk voor je Gothic!
Tnx !!!!

Ik kijk net naar buiten en het sneeuwt? Hoe kan dit nu weer. Ik moet vanavond buiten trainen en m'n handen waren vorige keer al bevroren. En m'n trainer is gek . Dus ik denk dat we vanavond toch sneeuwpoppengaan maken ...
Oud 19-03-2007, 09:58
Verwijderd
auw
dokter zegt dat ik
ach whatever
ik haat pijn
Oud 19-03-2007, 10:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Vuile vuile vuile stomme rotsneeuw! Ik wil zon zon zon, eerst was het zo mooi weer en nu is het alleen maar koud. Verdomme

Ik ben niet meer zo moe. Ik heb wel weer raar gedroomd. Dat mijn zusje en ik samen een conlang aan het maken waren. Hm.
Oud 19-03-2007, 10:21
kroot
kroot is offline
De betekenis van het woord 'bijtijds' kunt u vinden in de Dikke van Dale!
Oud 19-03-2007, 10:41
Alwien
Alwien is offline
Ik ben nu alweer zo ontzettend bang om weer af te moeten rijden. Het gaat op zich wel nu, maar het is nog steeds niet heel erg goed en ik weet dat ik van de zenuwen altijd een heleboel stomme fouten maakt en ik wil niet en het moet.

Ik ben zo moe en ik weet niet wat ik wil met m'n leven.
Ik kan me er niet toe zetten om te studeren.
Oud 19-03-2007, 10:46
Verwijderd
ik ben zo goed in uitstellen.. moet voor woensdag alweer een opdracht afhebben en ik heb er zo geen zin in.. ga eerst maar eens beginnen met de makkelijke onderdelen van het verslag, misschien dat ik er zo een beetje in kom..
Oud 19-03-2007, 11:42
Nona
Nona is offline
Yuch, nu weet ik ook weer waarom ik een hekel heb aan een studiegenoot. Nog geen 24 uur voorafgaande aan de afname items online gaan zetten. Lekker dan.

Hmmm, lang printen... (a)
Oud 19-03-2007, 11:50
Verwijderd
en toen besloot ik om toch me mond maar te houden.. pff..

en ik vin t koud.

en ik vind natuurkunde stom.

en ik heb een goed voor me pws
Oud 19-03-2007, 11:54
Verwijderd
Ik wil dit niet meer zo. Niet kunnen functioneren door depressie. Liefdes die me laten vallen en waarschijnlijk nooit iemand tegen komen die wel met m'n problemen om kan gaan. Het leven begint zo langzaam aan steeds ondraaglijker te worden voor me. Ik weet het echt even niet meer.
Oud 19-03-2007, 11:57
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 19-03-2007 @ 12:54 :
Ik wil dit niet meer zo. Niet kunnen functioneren door depressie. Liefdes die me laten vallen en waarschijnlijk nooit iemand tegen komen die wel met m'n problemen om kan gaan. Het leven begint zo langzaam aan steeds ondraaglijker te worden voor me. Ik weet het echt even niet meer.
*geeft dikke knuffel*

ik weet verder ok ff nix te zeggen.. :$
Oud 19-03-2007, 12:07
Verwijderd
DarkSide... ik kan ook niks zeggen wat je je beter laat voelen, maar wilde je gewoon even laten weten dat mensen aan je denken en je willen helpen *knuf*
Oud 19-03-2007, 12:08
Verwijderd
yeah right. Ik ga dit dus never nooit allemaal op tijd afkrijgen. Serieus als ik aan het einde van de week en mn paper afheb en mn toepassingsopdracht dan vind ik dat knap van mezelf. Het gaat nu echt niet lekker. Begin dan wel eindelijk door te krijgen wat ik moet doen, maar heb zo ontzettend slecht gepland. Denk dat ik mn paper maar morgen ga maken en die toepassingsopdracht een beetje wegschuif want daar sta ik toch een dikke 7 voor, die andere opdracht is belangrijker .
Oud 19-03-2007, 12:10
Verwijderd
@QP en Sterrenmeisje: Dank jullie wel.
Oud 19-03-2007, 12:18
Verwijderd
@DarkSide: Misschien doe jer goed aan om dan op dit moment, irl hulp te zoeken. Ik weet dat je al hulp hebt, maar bel die persoon dan nu op om dit aan te geven. Want er is sinds die afspraak met die psychiater (die had je toch?) niet echt iets in positieve zin veranderd.
Oud 19-03-2007, 12:21
Verwijderd
blegh troosteloos weer daar word ik niet blij van. en die opdracht gaat alweer traag, maar ik moet gewoon bezig blijven dan komt het vanzelf wel goed.
heb ook al de hele tijd trek
Oud 19-03-2007, 12:26
Appeltje
Appeltje is offline
Eerste twee schoolexamens gehad. Nog twee te gaan. Vandaag ging het wel redelijk goed en het is natuurlijk een heel fijn idee dat ik 2 van de vier examens kan herkansen. Nu even eten, en dan nog even leren voor morgen. Daarna ben ik lekker klaarrrr.
Oud 19-03-2007, 12:38
Verwijderd
''ja we hadden wel een voldoende ja'' GVD na vier dagen werk ''wel een voldoende''
En volgende keer presenteer ik het gewoon weer zelf, man, wat een onkunde.
Oud 19-03-2007, 12:40
Verwijderd
Oh, ik ben zo moe.... Hmm maar volgens mij heb ik wel af wat ik voor vandaag af meost hebben. Mn cliënt reageerde heel positief toen ik vertelde dat ik wegging, gelukkig... En nu wil ik naar huis...
Oud 19-03-2007, 12:42
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Verliefdheid zou verboden moeten worden. Word er alleen maar verdrietig van.
Oud 19-03-2007, 13:22
dwight88
dwight88 is offline
doe nou maar weer normaal.
Oud 19-03-2007, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-03-2007 @ 13:18 :
@DarkSide: Misschien doe jer goed aan om dan op dit moment, irl hulp te zoeken. Ik weet dat je al hulp hebt, maar bel die persoon dan nu op om dit aan te geven. Want er is sinds die afspraak met die psychiater (die had je toch?) niet echt iets in positieve zin veranderd.
Ach, het valt wel mee. Volgende week donderdag weer naar de psychiater en tot die tijd red ik het hopelijk wel.

En ik denk dat de psychiater me niet serieus gaat nemen. Ook al heeft hij gezegd dat ik moest bellen als ik er niet uit kom.

Laatst gewijzigd op 19-03-2007 om 13:25.
Oud 19-03-2007, 13:31
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 19-03-2007 @ 14:23 :
Ach, het valt wel mee. Volgende week donderdag weer naar de psychiater en tot die tijd red ik het hopelijk wel.

En ik denk dat de psychiater me niet serieus gaat nemen. Ook al heeft hij gezegd dat ik moest bellen als ik er niet uit kom.
dan moet je dus gewoon bellen, juist dat hij dat heeft gezegd geeft toch aan dat hij je wel serieus neemt? je moet niet je problemen bagatelliseren, want zelfs al zou het iets kleins zijn, als jij er mee zit is het dus een probleem... (kan niet goed uitleggen wat ik bedoel, ik hoop dat je het snapt)
Oud 19-03-2007, 13:54
Verwijderd
Cool, afgelopen van zaterdag bleek dat een leuk meisje me wel zag zitten.
Dat soort dingen zijn altijd leuk om te merken .
Hmmm vandaag even op zoek naar werk en hopen op resultaat.
Oud 19-03-2007, 13:55
Verwijderd
Citaat:
DoraRing schreef op 19-03-2007 @ 14:54 :
Cool, afgelopen van zaterdag bleek dat een leuk meisje me wel zag zitten.
Dat soort dingen zijn altijd leuk om te merken .
Hmmm vandaag even op zoek naar werk en hopen op resultaat.
Good for you!
Oud 19-03-2007, 13:59
Verwijderd
ik zit weer eens ziek thuis... gebeurt me echt te vaak de laatste tijd. ik begrijp niet waarom mn weerstand zo slecht is! wat doe ik verkeerd? krijg ook veel te veel tijd om na te denken zo, das ook niet echt plezant... maar mn katje ligt heel lief tegen me aan te slapen, al de hele dag... daar krijg ik wel weer een warm gevoel van

Laatst gewijzigd op 19-03-2007 om 14:23.
Oud 19-03-2007, 14:02
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 19-03-2007 @ 14:59 :
ik zit weer eens ziek thuis... gebeurt me echt te vaak de laatste tijd. ik begrijp niet waarom mn weerstand zo slecht is! wat doe ik verkeerd? krijg ook veel te veel tijd om na te denken zo, das ook niet echt plezant... maar mn katje ligt heel lief tegen me aan te slapen, al de hele dag... daar krijg ik wel weer een warm gevoel van
*geeft knuffel en vitamine C*
Oud 19-03-2007, 14:13
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 19-03-2007 @ 14:23 :
En ik denk dat de psychiater me niet serieus gaat nemen.
Mij is altijd verteld dat je beter niet voor een ander kunt denken, omdat je nooit kunt weten wat een ander denkt. (En dat bedoel ik niet sarcastisch, mocht het zo overkomen.)
Oud 19-03-2007, 14:30
Appeltje
Appeltje is offline
Ik vind dat ik klaar ben met leren
Oud 19-03-2007, 14:38
Verwijderd
@sterrenmeisje: beterschap en wat een lieve kat
Oud 19-03-2007, 14:39
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 19-03-2007 @ 14:31 :
dan moet je dus gewoon bellen, juist dat hij dat heeft gezegd geeft toch aan dat hij je wel serieus neemt? je moet niet je problemen bagatelliseren, want zelfs al zou het iets kleins zijn, als jij er mee zit is het dus een probleem... (kan niet goed uitleggen wat ik bedoel, ik hoop dat je het snapt)
Dit ja, DarkSide - gewoon bellen, en anders iemand anders dan die psychiater bellen, dit zijn wel dingen waar je hulp bij kunt gebruiken.

En, misschien lullig, maar zo lang jij niet met je problemen om kunt gaan, kunnen andere mensen dat ook niet. Een relatie hebben met iemand met bijvoorbeeld psychische stoornissen(/ziekten) is misschien moeilijk, maar zeker niet ondoenlijk en gebeurt ook vaak genoeg (ik ken een autistische vrouw die gelukkig getrouwd is en een tante die depressief is, maar ondanks dat ook een goede relatie heeft, bijvoorbeeld).

Maar een relatie hebben met iemand die zelf nog niet om kan gaan met die psychische stoornissen, dat vereist vaak meer dan de meeste mensen kunnen geven.
Oud 19-03-2007, 15:30
Nijn*
Nijn* is offline
Gisteren is het weer fout gegaan. Sinds 6 november was het niet meer gebeurd, en gisteravond ineens weer wel. Het kon me niet meer schelen, wie het allemaal zouden zien, het kon me niet meer schelen wat mensen ervan zouden denken. Het kon me niet meer schelen dat ik het niet meer wilde doen. Het moest er gewoon allemaal uit. En nu heb ik spijt. Was dit het nou waard?

Ja, ik voel me nu beter, maar niet meer zoals het vroeger was. Ik ben niet eindeloos opgelucht, ik heb niet meer alle spanning even laten gaan, het is niet meer zo krachtig als het vroeger was.
AM is niet meer iets van mij, het is over. En hoewel ik dat aan de ene kant heel erg fijn vind, voelt het ook alsof ik afscheid moet nemen van een goede oude vriend.
En ik merk ook dat ik er niet meer zo van in paniek raak, dat het nu weer gebeurde na zoveel maanden, wil niet zeggen dat het nu weer elke dag zal gebeuren, helemaal niet. Als het soms nog gebeurd, wil dat niets zeggen over de tijd erna. Ik begin het langzaam te ontgroeien, maar ben ik daar wel blij mee?

Ik voel me nu heel sterk, ben vastbesloten AM achter me te laten, om goed te eten (al wil dat nog niet zo heel erg lukken) om m'n school weer goed op te pakken. Maar ik voel me ook heel verdrietig, en ik weet niet zo goed waarom. Omdat ik niet weet wie ik nu ben, en wie ik vroeger was, want dat is niet meer dezelfde persoon toch..?
Verder was het op school wel leuk vandaag, leuk om iedereen weer te zien! Kreeg een 7 voor wiskunde terug, mijn god wat ben ik daar blij mee! En heb meteen al m'n inhaaltoetsen afgesproken, dus het is deze week even aanpoten, maar dan ben ik er ook vanaf!

The rope thats wrapped around me
Is cutting through my skin
And the doubts that have surrounded me
Are finding their way in
I keep it close to me
Like a holy man prays
In my desperate hour
Its better that way
Oud 19-03-2007, 15:37
Hawahaai
Hawahaai is offline
Mjah. Wat kan ik toch zenuwachtig worden van die ouders. Was ook niet slim van mij, om eerst de stickers uit te delen en daarna pas de jassen te halen. Nu weet ik waarom mijn mentor dat altijd eerder doet. En het begin van de middag was ook al zo bemoeizuchtig van die ouders... Mensen, ik ben maar de stagiaire! Don't shoot me!
Nu nog naar school en ik heb er geen zin in. En ik moet ook de lesvoorbereidingen voor morgen nog aanpassen. *zucht*
Oud 19-03-2007, 15:41
Verwijderd
stemmingswisselingen de gekste!
Oud 19-03-2007, 15:41
gewoonik
gewoonik is offline
eigenlijk moet ik leren, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten, en asl t wel lukt dan ben ik zo snel weer afgeleid... ik kan er met mijn hoofd niet bijblijven. weet niet of ik deze studie nog wil en wat ik anders wil. Ik voel me vaak een beetje vlak, zoals nu, niet echt verdrietig, maar ook zeker niet vrolijk. ben maar een beetje dingen aan t doen en aan t nadenken.
Ik weet nog niet hoe, maar ik wil t anders.
Ik wil beter in mijn vel zitten, niet zo heen en weer gaan met emoties, vaker vrolijk zijn en iets doen met mijn leven in plaats van maar dingen doen omdat t moet of hoort en omdat ik anders niks doe.
Oud 19-03-2007, 16:00
Roosje
Roosje is offline
Volgens mij heeft iemand de blauwe smarties gejat en haha mijn beste vriendinnetje is teh gappig en liev enen mijn broertje heeft ijs voor me gekocht <3 en mijn Economieklas is grappig want allemaal rijke mensen ;x en nog niet één hap van mijn kiwi is direct in mijn mond terechtgekomen en ik had een 9,9 JA EEN FUCKING 9,9 voor mijn PO Scheikunde.
Oud 19-03-2007, 16:12
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 19-03-2007 @ 14:59 :

[afbeelding]
Hé, je kat lijkt op die van mij.
Kijk maar hier of hier (sorry voor de slechte kwaliteit).

Oh we gaan straks wrs afspreken (als hij niet afbelt) om te praten. Ik wil niet alleen praten eigenlijk (a) mja, ik wil heel graag praten, maar dus niet alléén. Maar ja. En ik wil al helemaal niet dat hij weer zegt dat we met alles moeten stoppen. Ik heb hem zaterdag in een tamelijk dronken bui gezegd dat het ons toch niet lukt om het puur platonisch te houden en dat denk ik nog altijd. Zeker niet als we allebei dronken zijn.
Maar goed, hij is een klootzak en ik ook (wat is het vrouwelijke alternatief van klootzak?) want we zijn allebei enorm verkeerd bezig.

En ik heb geen zin om godsdienst te leren.
Oud 19-03-2007, 16:16
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Faerie schreef op 18-03-2007 @ 21:52 :
Ze gaan uit elkaar. Mijn zus en haar man..
En ze hebben een dochtertje van 7 maanden.. Pff wat ongelooflijk klote dit.....
idem kut zeg

*knuffel*
Oud 19-03-2007, 16:30
Heksjuh
Heksjuh is offline
@Sagana: succes straks
@sterrenmeisje: beterschap.

Vanmorgen naar de huisarts geweest. Vroeg op school, maar daardoor wel minder ondergesneeuwd dan mijn klasgenootjes. Die waren allemaal zeiknat en ik lekker niet
De huisarts wist ook niet zo goed wat het was. Ik heb al vijf maanden last van mijn knie en heup, maar niet altijd. Hij dacht of een irritatie (mijn kniekapsel was iig wel een beetje geiiriteerd), of overbelasting of een verkeerde houding. Dus nu moet ik ibuprofen slikken voor de irritatie, en naar de fysio. Ik hoop niet dat het een verkeerde houding is, want dan moet ik zeker anders leren lopen ofzo. Nouja, het zal wel. Als het maar overgaat, want doordat de dokter aan mijn been heeft zitten trekken heb ik al de hele dag constant pijn. De pijn is erger dan dat het was. Ik hoop niet dat dat na fysio ook zo is, want ik vind het niet leuk. Niet dat ik niks kan doen door de pijn, maar het is irritant en pijnlijk. En ik vind het niet leuk om ibuprofen te slikken, want eigenlijk vind dat nutteloos. Schrijf dan ontstekingsremmers voor ofzo, ik moest dit nog zelf bij de winkel gaan kopen ook. Ik weet niet eens hoelang en hoeveel tabletten ik per dag moet nemen.
Maar ik moet niet zoveel zeuren en wiskunde gaan leren. O, ik bedenk me net dat ik nog een mars in mijn tas heb (van vriendin gekregen omdat ik mijn boekverslag aan haar heb gegeven en zij had er een goed cijfer voor ). Maar niet voor nu, want ik moet zo eten
Oud 19-03-2007, 17:24
Ferrywoman
Ferrywoman is offline
Ik ik heb geen vader ik heb alleen een vent die beweert dat hij men vader is maar er zich voor de rest helemaal geen enkele moeite voor doet de zak
Oud 19-03-2007, 17:31
Dvine
Dvine is offline
Omg ik heb gewoon een échte rotmoeder. Sodeklere zeg, met dr "IK VERGEEF JOU" serieus, ik haat dr... ZIJ heeft de fouten gemaakt, tuurlijk was ik geen engeltje. Maar ZIJ is de moeder en ze snapt me na een JAAR nog niet! Na een half jaar therapie snapt ze nog steeds NIETS van hoe ik me voel. Ik zou willen dat ze het eens snapte, kutwijf.

ze wil het niet snappen, want ik doe toch niets goed
Oud 19-03-2007, 18:14
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zal voor niets meer voor hem betekenen.
Oud 19-03-2007, 18:33
darkfairy
darkfairy is offline
*gaap* en bah in plaats van kilo,s eraf 1 kilo erbij

Regels voor berichten