Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2008, 07:30
Verwijderd
Die auto is echt mooi. De kleur is echt niet mooi
Advertentie
Oud 14-04-2008, 10:06
Verwijderd
De kleur komt daar ook niet zo geweldig uit.
Maar het is sowieso inderdaad een kleur waar je van moet houden
Oud 14-04-2008, 11:16
MTpower
MTpower is offline
Mooie kar en ik vind die kleur wel mooi, zeker bij die auto
Oud 14-04-2008, 11:36
Verwijderd
Ik zou zo'n porsche willen hebben, in het roze...
Oud 15-04-2008, 12:31
Verwijderd
Waarom die kleur?
Oud 20-04-2008, 20:14
Mephisto
Mephisto is offline

Het is dan wel geen auto, maar er zijn te weinig motorrijders op s.com om er een apart topic voor te maken

Honda Shadow 750 uit 1984, 52 kW
Oud 21-04-2008, 11:51
Verwijderd
Ziet er goed uit
Ga je er ook mee naar de uni of toch maar lijn 12?
Oud 21-04-2008, 14:45
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ziet er goed uit
Ga je er ook mee naar de uni of toch maar lijn 12?
stuk sneller dan lijn 12, dikke 10 minuutjes ipv 30 minuten

dus de keus is snel gemaakt
Oud 23-04-2008, 01:13
KIET
KIET is offline
We hebben vandaag definitief afgesproken met Pinksteren naar de Nürburgring te gaan (we wilden eerst met Pasen, maar de koudste Pasen in 40 jaar tijd met vorst en sneeuw was iets teveel van het goede). Als de drukte meevalt hopen we een paar plaatjes van mijn 121 in actie te kunnen schieten
Oud 25-04-2008, 21:34
Rachel
Rachel is offline
Op dit moment heb ik een oppasauto: 307cc huhu
Oud 26-04-2008, 16:57
Joh@n
Joh@n is offline

Zet hem daar maar neer
Oud 26-04-2008, 19:35
Verwijderd
Je hebt je kentekenplaat er uit voorzorg alvast afgeschroefd zodat je niet geflitst kunt worden?
Oud 26-04-2008, 23:00
Joh@n
Joh@n is offline
Fotoshop Ik vind die plaat niet zo mooi
Oud 07-05-2008, 20:10
Verwijderd

Jaja, ik weet t, die wieldoppen zaten erbij toen ik m kocht, misschien als ik wat geld uit te geven heb eens peugeotvelgen kopen ;p 86k op de teller, uit 11-1996

foto's via telefooncamera, beetje crap dus ;x
Oud 08-05-2008, 20:19
Verwijderd
Welke moteur? Die lak ziet er zo nog goed uit
Oud 08-05-2008, 21:33
Verwijderd
1.4 geen i (helaas)
Oud 09-05-2008, 14:04
Verwijderd
Ach, trekt toch goed genoeg lijkt me? Zo'n 205je weegt toch niets
Oud 09-05-2008, 15:24
Verwijderd
Misschien en keer een auto/motor meeting?
Oud 13-05-2008, 08:43
Verwijderd
Mijn grande punto 1.3 JTD 16v multijet. 90 PK 6versn.

160km/u @ 3000rpm.

Ik moet zeggen, zeer fijne auto.
Oud 13-05-2008, 12:21
KIET
KIET is offline
Citaat:
We hebben vandaag definitief afgesproken met Pinksteren naar de Nürburgring te gaan (we wilden eerst met Pasen, maar de koudste Pasen in 40 jaar tijd met vorst en sneeuw was iets teveel van het goede). Als de drukte meevalt hopen we een paar plaatjes van mijn 121 in actie te kunnen schieten
En daar zijn ze dan

Langs de Autobahn, bij onze stop.

De toegang tot de Nordschleife/Nürburgring. Voor degenen die het niet kennen: links in beeld zie je een weergave van het 21 km lange (voormalige) racecircuit waar je dus op kan.

Op de Ring, met fraai uitzicht

De auto even in ruste, om hem af te laten koelen

Weer de toegang tot de Nordschleife (Nürburgring webcam), mijn tweede rondje (ditmaal ging ik alleen, de eerste keer met twee vrienden). Het is goed te zien hoe natuurlijk mijn auto bij de rest past

De vrienden stonden foto's te maken. Hier reed ik nog 'op kop'

En 20 meter verderop niet meer

Het was er wel erg druk, maar ook erg leuk
Edit:/ voor wie het interesseert: de tweede keer heb ik er zo'n 17,5 minuut over gedaan over een rondje (de eerste keer hebben we het niet gemeten). De gemiddelde auto die daar rond rijdt kan het binnen de 10 minuten, record voor auto's staat op 6 minuut 11 in een Porsche 956 (F1 wagen deed het overigens in een kleine 6 minuten zelfs). Het record voor 'gewone' road-legal auto's is 6:55 op naam van een Radical SR8.

Laatst gewijzigd op 13-05-2008 om 12:31.
Oud 13-05-2008, 21:20
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mijn grande punto 1.3 JTD 16v multijet. 90 PK 6versn.

160km/u @ 3000rpm.

[afbeelding]

Ik moet zeggen, zeer fijne auto.
Nette wagen
Oud 13-05-2008, 21:22
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
En daar zijn ze dan

Langs de Autobahn, bij onze stop.
[afbeelding]
De toegang tot de Nordschleife/Nürburgring. Voor degenen die het niet kennen: links in beeld zie je een weergave van het 21 km lange (voormalige) racecircuit waar je dus op kan.
[afbeelding]
Op de Ring, met fraai uitzicht
[afbeelding]
De auto even in ruste, om hem af te laten koelen
[afbeelding]
Weer de toegang tot de Nordschleife (Nürburgring webcam), mijn tweede rondje (ditmaal ging ik alleen, de eerste keer met twee vrienden). Het is goed te zien hoe natuurlijk mijn auto bij de rest past
[afbeelding]
De vrienden stonden foto's te maken. Hier reed ik nog 'op kop'
[afbeelding]
En 20 meter verderop niet meer
[afbeelding]

Het was er wel erg druk, maar ook erg leuk
Edit:/ voor wie het interesseert: de tweede keer heb ik er zo'n 17,5 minuut over gedaan over een rondje (de eerste keer hebben we het niet gemeten). De gemiddelde auto die daar rond rijdt kan het binnen de 10 minuten, record voor auto's staat op 6 minuut 11 in een Porsche 956 (F1 wagen deed het overigens in een kleine 6 minuten zelfs). Het record voor 'gewone' road-legal auto's is 6:55 op naam van een Radical SR8.
Kicke met zo'n 121 op de Nürburgring!
Nog veel reacties gehad?

Lijkt me ook leuk om te doen, maar dan wel met iets snellers dan mijn golfje
Oud 13-05-2008, 21:24
Verwijderd
@Dukko:
Nette kar Beetje opties erop ook?

@KIET-2:
Stoer hoor Ik zou 't niet aandurven in mijn Micra
Oud 13-05-2008, 23:23
KIET
KIET is offline
MTpower, zelf met je Golfje zou je je nog kostelijk vermaken. Het is, ongeacht de auto eigenlijk, al leuk om te doen. Maar ik ben natuurlijk ook best wel benieuwd hoe het nu zou zijn om daar rond te rijden met wat bijna iedereen daar rijdt: een Porsche (vooral GT3RS-sen), Lotussen, BMW's en Vauxhall VX220s. Je trekt wel redelijk wat bekijks met zo'n 121 - ik heb er verder geen 1 gespot, de hele reis zelfs niet, dus eigenlijk mag ik stellen dat ik daar dan weer een wat exclusievere auto rijd - en van wat ik er kan zien tijdens het rondje vinden mensen het wel grappig. Ook omdat de achterbank nog vol ligt met grote klapstoelen en kampeerspullen. Helaas trekt het niet genoeg de aandacht voor de betere fotografen; ik heb nog geen verdere foto's kunnen ontdekken. Maar vorig jaar kregen we wel een van het Donkervoort Team wat er toen was toen we het circuit afkwamen.

@Dittrich. Eigenlijk is het nog niet eens zo eng. Vooraf wel even, maar eigenlijk als je er eenmaal op zit valt het reuze mee. Iedereen rijdt toch harder dan jij, dus het enige wat je hoeft te doen is rechts blijven rijden, in je spiegels kijken en je richtingaanwijzer naar rechts aanzetten ten teken dat je de andere auto's gezien hebt (dat ding stond dus eigenlijk constant aan...). De andere auto's doen de rest wel, over het algemeen zijn het ook mensen met genoeg ervaring. Er reed ook een busje met bejaarden en een gangetje van 40 km/u rond op een bepaald moment (niet in mijn rondje) Gewoon je eigen tempo aanhouden en als er eens een stuk niets achter je zit kan je eens proberen een bocht wat strakker te nemen - ik kon zelfs een keertje de carousel binnendoor nemen. Dan is het gewoon leuk, ik heb me in ieder geval geen enkel moment onveilig gevoeld
Oud 13-05-2008, 23:27
Verwijderd
Haha, jezus, 40km/u
Nou ja, mijn Micra is zó brak dat ik het niet zou halen naar Nurnberg in die auto. In ieder geval niet zonder een hernia op te lopen Daarom zoek ik nu ook een vervanger (wel weer een Nissan overigens).
Oud 14-05-2008, 00:15
KIET
KIET is offline
O, in de 121 was het goed vol te houden Vrij comfortabel wagentje, zowel voorin als achterin. Ik ben op zaterdagochtend vertrokken naar Breda, daar de vrienden opgepikt en toen op zondag naar de Ring gereden. Maandagavond terug naar Breda, en daarna weer naar huis (omgeving Emmen). Ik heb niet alles gereden, maar ik was niet moe of zo Je wil trouwens niet in Nurnberg zijn, denk ik Gewoon in Nürburg (die fout schijnt vaak gemaakt te worden).

Van Nissan schijnt de Sunny ook een goede auto te zijn. Beetje duf om te zien, maar wel goed. Ik weet niet of je het vierkante of het wat rondere (vorige) model Micra hebt, maar die laatste hebben we vorig jaar ook een rondje zien doen
Oud 14-05-2008, 06:22
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ah, de nurburgring! Geweldig circuit!

Ik ga de volgende lente/zomer naar dit circuit met mijn circuitgeprepareerde auto, Volvo 440Turbo met aangepaste motor (standaard: 120pk/175nm @ 1045KG | doel: 200pk/250nm @ 900KG).
Oud 14-05-2008, 10:32
Verwijderd
Citaat:
@Dukko:
Nette kar Beetje opties erop ook?
Laat ik het zo zeggen, het instapmodel is iets van 12.000 euries. en die van mij zit omstreeks de 22.000

Toch wel lekker een 6e versnelling, cruise control, airco, electr. ramen. armsteun, velgen, privacy glass, etc. etc.
Oud 14-05-2008, 11:41
Verwijderd
Citaat:
O, in de 121 was het goed vol te houden Vrij comfortabel wagentje, zowel voorin als achterin. Ik ben op zaterdagochtend vertrokken naar Breda, daar de vrienden opgepikt en toen op zondag naar de Ring gereden. Maandagavond terug naar Breda, en daarna weer naar huis (omgeving Emmen). Ik heb niet alles gereden, maar ik was niet moe of zo Je wil trouwens niet in Nurnberg zijn, denk ik Gewoon in Nürburg (die fout schijnt vaak gemaakt te worden).

Van Nissan schijnt de Sunny ook een goede auto te zijn. Beetje duf om te zien, maar wel goed. Ik weet niet of je het vierkante of het wat rondere (vorige) model Micra hebt, maar die laatste hebben we vorig jaar ook een rondje zien doen
Ach, het ligt allemaal in Dld Mijn Micra is een K10, dus de vierkante, hoekige boodschappenkar. Tel daarbij de 3-trapsautomaat bij op en het is niet echt een briljante auto om lange afstanden mee te doen. Ik ben van plan om het ding te verkopen en dan een Primera 2.0 ('98-'00, de P10-120 of de P11-144) te kopen, dan loop ik geen hernia meer op als ik naar huis rij

Citaat:
Laat ik het zo zeggen, het instapmodel is iets van 12.000 euries. en die van mij zit omstreeks de 22.000

Toch wel lekker een 6e versnelling, cruise control, airco, electr. ramen. armsteun, velgen, privacy glass, etc. etc.
Zelf betaald of van de baas? Wel jammer dat dingen als airco & electrische ramen niet standaard zijn hoor, maar ja, dat hangt natuurlijk ook van het merk af.
Het blijft een leuke auto om te zien
Oud 14-05-2008, 21:18
Joh@n
Joh@n is offline

Lekker middenin parkeren!
Oud 14-05-2008, 22:12
Verwijderd
Aso
Oud 14-05-2008, 22:21
Joh@n
Joh@n is offline
Was alleen voor de foto Ik zoek altijd wel een goed plekje uit, heb alleen 1 keer toch nog een deur in de mijne gehad met een schrale pit/deuk als gevolg. Lak er zelfs af gegaan, nou dan moet je goed je best doen hoor... Geen briefje, niets.
Oud 15-05-2008, 05:58
Dysmorphofobist

Het geheel!

Binnenkant (bijna volledig leeg + kijkje van nieuwe velg!)
Oud 15-05-2008, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Was alleen voor de foto Ik zoek altijd wel een goed plekje uit, heb alleen 1 keer toch nog een deur in de mijne gehad met een schrale pit/deuk als gevolg. Lak er zelfs af gegaan, nou dan moet je goed je best doen hoor... Geen briefje, niets.
Dat is echt achterlijk. No way dat diegene dat niet doorgehad heeft.

@ dysmo:
Is dat je circuit-440-in-aanbouw?
Oud 15-05-2008, 16:26
Dysmorphofobist
Citaat:
@ dysmo:
Is dat je circuit-440-in-aanbouw?
Jazeker. Het einddoel: ~200PK/250NM @ 900KG. Dit zou resulteren in ~5s naar 100 en een top van ~250km/h. Er komt misschien ook een supercharger (samen met de standaard turbo) op, hierdoor zou hij vanaf 1500toeren tot 5500toeren volledige kracht moeten hebben.

Maar hij is nog verre van af, het hele blok zal nagekeken worden en er gaat zoveel mogelijk vernieuwd worden. Hij krijgt een volledig custom RVS uitlaat (54MM), nieuwe chip, grotere injectoren, misschien een supercarger, enzovoorts.
Ook gaat de accu achterin, en wordt er zoveel mogelijk uit de motorruimte gehaald, dit om gewicht te besparen en ruimte te creëren. Komen kuipstoelen in met 6punts-gordel, et cetera...

Een aardig projectje dus, maar wel low budget. Zodra deze auto doodt is, wil ik voor een Subaru Impreza Coupé gaan met een H6 twinturbo, twin supercharged motor.
Oud 15-05-2008, 16:35
Verwijderd
Dat is nogal wat. Doe je het zelf of laat je het doen?
Oud 15-05-2008, 16:58
Dysmorphofobist
Citaat:
Dat is nogal wat. Doe je het zelf of laat je het doen?
Ik doe het samen met een vriend...

Dus we doen alles zelf.

Overigens zit er ook al een standaard Volvo bodykit op, en een volledig boardcomputer (ABS, Engine temp, Oil temp, Water temp, Turbodruk, en nog wat luxieuse dingen) en dat voor een auto uit 1989...
Oud 15-05-2008, 17:24
Verwijderd
Ook het programmeren van de chip / injectoren etc?
Dat zou ik nou niet echt dingen noemen die relatief simpel zijn (nou ja, injectoren valt nog wel mee wellicht).
Oud 15-05-2008, 18:06
Dysmorphofobist
Citaat:
Ook het programmeren van de chip / injectoren etc?
Dat zou ik nou niet echt dingen noemen die relatief simpel zijn (nou ja, injectoren valt nog wel mee wellicht).
Klopt, het chippen zullen wij niet doen, dat laten we doen. Maar de injectoren doen we wel zelf.
Oud 16-05-2008, 15:36
Joh@n
Joh@n is offline
Citaat:
Dat is echt achterlijk. No way dat diegene dat niet doorgehad heeft.
Jep, inderdaad. Dat heb je echt wel door:

Oud 16-05-2008, 15:37
Joh@n
Joh@n is offline
Citaat:
Jazeker. Het einddoel: ~200PK/250NM @ 900KG. Dit zou resulteren in ~5s naar 100 en een top van ~250km/h. Er komt misschien ook een supercharger (samen met de standaard turbo) op, hierdoor zou hij vanaf 1500toeren tot 5500toeren volledige kracht moeten hebben.

Maar hij is nog verre van af, het hele blok zal nagekeken worden en er gaat zoveel mogelijk vernieuwd worden. Hij krijgt een volledig custom RVS uitlaat (54MM), nieuwe chip, grotere injectoren, misschien een supercarger, enzovoorts.
Ook gaat de accu achterin, en wordt er zoveel mogelijk uit de motorruimte gehaald, dit om gewicht te besparen en ruimte te creëren. Komen kuipstoelen in met 6punts-gordel, et cetera...
En je remmen? Ik hoop voor je dat je die als eerste aanpakt.
Oud 16-05-2008, 16:42
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]
Zo, dat is inderdaad allesbehalve een klein krasje . Toch jammer dat mensen dan niet ff een briefje achterlaten ofzo.
Oud 16-05-2008, 18:58
Dysmorphofobist
Citaat:
En je remmen? Ik hoop voor je dat je die als eerste aanpakt.
Maar natuurlijk, net als de veren, stabilisators, et cetera.
Oud 17-05-2008, 19:15
MTpower
MTpower is offline
Citaat:

[afbeelding]
Wat een kutstreek
Bij mij heeft er een tijd terug ook iemand tegenaan gezeten, big ass deuk in m'n linker achterkant, nu inmiddels met roest en al
Oud 18-05-2008, 21:21
Joh@n
Joh@n is offline
Citaat:
Maar natuurlijk, net als de veren, stabilisators, et cetera.
Die miste ik Ik heb op zich weinig tegen oudere auto's aanpakken, maar vergeet dan niet dat je remmen als eerste aan de beurt zijn....
Oud 19-05-2008, 00:26
Dysmorphofobist
Citaat:
Die miste ik Ik heb op zich weinig tegen oudere auto's aanpakken, maar vergeet dan niet dat je remmen als eerste aan de beurt zijn....
Klopt, maar als ik aan ied're auto begin, komen er sowieso altijd nieuwe remmen op (BBK remmen). Maar dat is ondertussen zo standaard bij mij, dat ik het meestal vergeet te melden!
Oud 19-05-2008, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Zelf betaald of van de baas? Wel jammer dat dingen als airco & electrische ramen niet standaard zijn hoor, maar ja, dat hangt natuurlijk ook van het merk af.
Het blijft een leuke auto om te zien
Leasebak, Tis wel standaard maar dan op de aangekledere modellen, dus die ik heb.
Oud 19-05-2008, 23:10
Rachel
Rachel is offline
Citaat:

[afbeelding]
Wat zonde!

@Dittrich; mijn 'deukjes' zijn weer netjes weggewerkt
Oud 20-05-2008, 10:37
Joh@n
Joh@n is offline
Mja, het is sowieso een drama qua lijnen en deuren, die Leon. Lopen allerlei lijnen en vouwen in de deur. Ik heb de leasemaatschappij gemaild wat ik hiermee aanmoet, heb tot op heden nog geen antwoord gekregen. Ben wel benieuwd, van mij mag ie er uit..
Oud 03-06-2008, 13:32
[NL]mootje^
[NL]mootje^ is offline
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten