Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2007, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 18-06-2007 @ 14:06 :
Repelsteel, je foto's (en nieuwe stijl) zijn hip
jeej , dankje
Advertentie
Oud 18-06-2007, 13:21
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 18-06-2007 @ 14:13 :
Ik studeer nog niet eens en ik word nu al gek van de IB groep.
Als student heb je niet zo heel veel mee te maken hoor. (Tenzij je ingewikkelde dingen gaat doen. )

Ontopic:
Bah, ik heb een zeurderige hoofdpijn... Niet heel erg, maar ik voel me niet fit genoeg om te gaan studeren.. Zo eerst maar eens boodschappen doen en dan kijken hoe ik de rest van mijn dag ga indelen.
Oud 18-06-2007, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Sidhe schreef op 18-06-2007 @ 13:49 :
Oooh, Fields of Rock was echt briljant! Meet en greet met Kamelot (incl foto's!!! <33) en handtekeningen van Delain, en DREAM THEATER ooooh wat waren ze weer gaaf. og steeds euforisch:

Oh, en ik heb Morgan meerdere keren gespot
Ja geen kunst aan, ik stond de hele tijd op dezelfde plek Ik heb jou maar een keer gespot trouwens, toen je hoi zei, en ik heb nog wel goed opgelet of ik je ergens zag! Was je er net in de drukte ofzo?

Was trouwens wel tof ja, de meeste muziek was bagger (voornamelijk omdat het zo hard was dat ik er geen wegwijs uit kon worden...) maar de sfeer was over het algemeen heel goed. Gratis pannekoeken en mais en ijs en döner en pizza en margharita's en thee gehad, wat is het fijn om een servicebandje te hebben en goed te kunnen ouwehoeren

Wel brak, nu, en ik geloof dat vriendlief wilde hardlopen vanavond En ik heb echt heel veel bandleden gezien achter de schermen maar ik had telkens geen flauw idee wie het waren dus we zijn ze maar gewoon voorbijgelopen. Ik geloof dat bargenoten whisky hebben gedronken met Life of Agony (wie?) en die vroegen ook al, 'maar wie is jullie lead zanger dan?' 'Ja die staat voor je...' Aha Wij zijn alleen maar meegelift met een busje die zo'n ontzettende emo naar het tentpodium bracht. *kijkt even* Oh, Aiden. Nooit van gehoord. Mijn god, wat hebben die allemaal triest haar
Oud 18-06-2007, 13:40
Verwijderd
Aiden was deprimerend en er was idd ook een hoop slechte muziek MAar jaa, paar superbands <3 en het sfeertje was inderdaad best oke.

En ik heb een paar keer gezwaaid maar toen was je druk in de weer met bier en cola enzo
Oud 18-06-2007, 13:56
Verwijderd
Damn wat is er veel gebeurd, en alles is ontzettend snel gegaan.
Ben blij dat ik de proefwerkweek niet hoef te maken. Neemt iig stress weg. Zal wel weer commentaar gaan horen van klasgenoten Maar ik moet me nu met mijn eigen bezig houden..
Oud 18-06-2007, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Sidhe schreef op 18-06-2007 @ 14:40 :
Aiden was deprimerend en er was idd ook een hoop slechte muziek MAar jaa, paar superbands <3 en het sfeertje was inderdaad best oke.

En ik heb een paar keer gezwaaid maar toen was je druk in de weer met bier en cola enzo
God ja cola. Als het zo superdruk is, gaat het echt wel met bier, maar cola hou je domweg niet bij met bijvullen. We moeten een colatap. Waarom zuipen mensen sowieso zo veel cola, smerig spul... En als ik aan het rennen was met drank zal ik je inderdaad wel niet gezien hebben, nee, het was soms echt vies druk
Oud 18-06-2007, 14:26
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik ben echt heel heel heel erg ongesteld
Oud 18-06-2007, 14:28
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Miracle schreef op 18-06-2007 @ 14:21 :
Als student heb je niet zo heel veel mee te maken hoor. (Tenzij je ingewikkelde dingen gaat doen. )
Dat is dan weer iets positiefs

De post kwam net. Een kaartje van mijn oma en tante, en een kaartje van een lerares van mijn school, die een van de leraren van de schoolkrant was. Dat vind ik echt lief

Ik kreeg net een schok toen ik op mijn DS wilde (ik haalde de stekker van de lamp eruit en raakte bij het wegleggen het ijzer aan). Dat is vast een teken dat ik iets nuttigs moet doen
Oud 18-06-2007, 14:57
Ann
Ann is offline
30 juni geef ik mijn examenfeestje, ik heb alleen meer mensen uitgenodigd dan in onze tuin passen en de familie en de vrienden van mijn zus komen er ook nog bij . Nou ja nu maar hopen dat er een aantal mensen afzeggen (a)
Oud 18-06-2007, 14:57
Nijn*
Nijn* is offline
Ik haat je, J. Ik haat je zo ontzettend, je pakt iedereen van me af, doet nu ineens weer poeslief tegen me maar ondertussen maak je me kapot. KUTWIJF IK HAAT JE!
Waarom kan ik dat nou niet gewoon tegen haar zeggen dan?

En verder, ik baal van school, raak in paniek van de tentamenweek, ben strontchagerijnig en haat de hele wereld.
Oud 18-06-2007, 15:00
rensd
rensd is offline
Wat een leven... Morgen t/m zaterdag 5 examenfeestjes achter elkaar
Zaterdagavond toch maar thuis gebleven, de vermoeidheid hakt er wel in, in zo'n periode.

Laatst gewijzigd op 18-06-2007 om 15:02.
Oud 18-06-2007, 15:26
Verwijderd
Ik had ruzie met mijn vriend.
Het ziet ernaar uit dat ik mijn schoolproject WEER niet afkrijg.
Ik zie mijn vrienden bijna nooit.
Ik word half depressief van mijn leven.
Kut concentratiestoornis.
Kut onzekerheid.

Jaja, het gaat goed met me.

Gelukkig is het wel weer goed met mijn vriend en mij en ik hoop dat het vanavond leuk wordt. Dat is nog zo'n beetje het enige dat "goed" gaat...
Oud 18-06-2007, 15:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nou zeg.. Ik zou na de examens met een goede vriendin een dagje naar Walibi of de efteling, maar nu heeft ze dat al met iemand anders afgesproken. Dat vind ik echt niet lief...

Waarom vergeten ze me allemaal? Op ons examenfeest zaterdag (met 2 goede vriendinnen) hadden zij ook als enige ongeveer geen cadeautje voor mij. Bedoel, een kleinigheidje. Dat had toch wel gekund..?

Gatsie, ik wil studeren en leuke nieuwe vrienden.
Oud 18-06-2007, 15:53
Verwijderd
http://www.telfort.nl/zomeractie/

25 gratis beltegoed bij opwaarderen van 50 euro.
wát
*rent naar winkel*
o ik ben gelukkig
en ik ga darkfairy meeten yeyeyey
en whoei
en toch blijft de gedachte sluimeren ... kut.
Oud 18-06-2007, 15:56
Verwijderd
Woei ik heb een your Swirl gegeten met choco-vanille ijs, aardbeien en chocolade. Het was erg koud, daar moet ik nog aan wennen. Dat is nog niet lekker, maar misschien over een tijdje weer wel want vroeger vond ik dat ook altijd lekker. Jaaaa, ik kom wel vooruit. Het gaat langzaam, maar steeds een klein stapje verder.
Oud 18-06-2007, 16:07
Little_lady
Little_lady is offline
Anders wordt de sfeer binnen de stichting even verpest door een stel van die stommerds

En wat een stomme dag vandaag. Een vervangende opdracht voor LO omdat ik al sinds maart uit de roulatie ben: omschrijf je blessure, de remedie, hoe te voorkomen en bla bla. Euh, het is pijnlijk maar wat het is zijn de artsen ook nog niet achter, behalve dan dat ene zinnetje: 'Het lijkt wel een bepaalde heupafwijking'.. Een onmogelijke opdracht dus want die bepaalde heupafwijking is geen blessure maar een aangeboren iets, is niet te voorkomen en ook niet definitief op te lossen. Maar het was wel m'n aller-aller-állerlaatste les LO op deze school, joehoe Little Lady heeft alvast 1 ding afgesloten.
Oud 18-06-2007, 16:09
metallica
metallica is offline
Bleh, ik weet het even niet meer en ik word gek van de stemmingswisselingen die hij bij me teweeg brengt. En voor zo'n gast blijf ik nog een jaar in maastricht, hum...

HELP! Zit nog steeds met die opmerking van donderdag waarin hij zei dat hij wel zou zorgen dat z'n ex ruzie zou krijgen met dr vriend en dan bij haar in de tent ging liggen op werchter...
Maar daar mag ik het niet over hebben, omdat het een grapje was en ik stel me aan als ik er over begin, maar is het echt zo vreemd dat ik daar meezit of stel ik me idd aan....
Oud 18-06-2007, 16:13
Little_lady
Little_lady is offline
Maar gelukkig hou ik het vandaag wel redelijk uit ondanks het feit dat ik niet naar haar toe kan en ondanks het feit dat ik weet dat hij nu ver weg zit voor vanalles en nog wat en dat 'ie overmorgen nóg verder weg zit voor vanalles en nog wat. Maar overmorgen ga ik wel naar d'r toe
Oud 18-06-2007, 16:31
Verwijderd
hoor ik dan helemaal nergens bij?
ben ik alleen?
is er dan niemand hier die geeft om mij?
waar moet ik heen?
Oud 18-06-2007, 16:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ga ik naar school om mijn projectmap en mijn stagebeoordeling op te halen en nog de laatste dingetjes te kopieren, ga ik op de terugweg naar de supermarkt en kan ik in de stortregen naar huis. Ik heb 10 minuten staan wachten daar, toen regende het wat minder hard, dus toen ben ik maar gegaan. En nou ben ik thuis, heb ik de boodschappen opgeruimd, kijk ik uit het raam... is het droog

Ik moet de laatste blaadjes nog perforeren en in mijn map doen, en dan alles nog een keer controleren, maar volgens mij is mijn presentatieportfolio nu echt af en kan ik 'm morgen inleveren.
Oud 18-06-2007, 16:46
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
sonho schreef op 18-06-2007 @ 16:56 :
Woei ik heb een your Swirl gegeten met choco-vanille ijs, aardbeien en chocolade. Het was erg koud, daar moet ik nog aan wennen. Dat is nog niet lekker, maar misschien over een tijdje weer wel want vroeger vond ik dat ook altijd lekker. Jaaaa, ik kom wel vooruit. Het gaat langzaam, maar steeds een klein stapje verder.
*heel heel trots is*

*doet heeeeeeeeele grote knuffel geven*
Oud 18-06-2007, 16:50
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 18-06-2007 @ 12:29 :
Bij jou het geslaagd-zijn gevoel al doorgedrongen?

Eigenlijk prima geslapen, ik was ook doodmoe En het is geen huis met enge geluiden en het was ook lekker donker op mijn kamer en een nieuw (veel zachter en groter) bed, volgens mij slaap ik hier beter. Zelfs de eerste nacht al
Het gevoel begint een beetje te komen.. Vandaag was er vanuit school nog een terugkoppeling van de eerder gevoerde panelgesprekken. Ik was aanwezig omdat ik mijn laatste idealen op deze school kon nastreven... De directie gaf aan mij wel binnen hun organisatie te willen hebben Nu ga ik een GGZ module schrijven hahahaha
Na de zomer start ik met een andere, hbo deeltijdopleiding & daarnaast werken.. Ik denk dat ik weinig voor ze kan betekenen. Toch wel egostrelend, ze noemden me een kanjer

Fijn dat je zo lekker geslapen hebt in je nieuwe onderkomen! Als de eerste nacht al zo slaapvol verliep, zal het met de overige nachten helemaal goedkomen! (Sliep vriend er ook naast? Dat kan (afhankelijk van hoe rustig hij slaapt) ook rustgevend zijn )
Veel succes en plezier met aarden op je nieuwe stek! (foto foto foto!)
Oud 18-06-2007, 16:53
Ann
Ann is offline
Wij zijn kutwijven en hij haat ons, ik wil een andere vader, een andere zus een andere moeder, ik haat ze allemaal. Als ze zo doorgaan val ik weer terug in mijn oude patroon waar ik volgens mij toch al aardig mee bezig was. En het ging zo goed. Not!
Oud 18-06-2007, 16:56
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 18-06-2007 @ 17:46 :
*heel heel trots is*

*doet heeeeeeeeele grote knuffel geven*
Dankje.
Volgende meeting samen eentje eten?
Oud 18-06-2007, 17:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sonho schreef op 18-06-2007 @ 17:56 :
Dankje.
We kunnen ook een swirl/mc flurry meeting houden
Oud 18-06-2007, 17:21
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 18-06-2007 @ 09:44 :
50ct????

dat is zuur
eigenlijk was het zelfs 21 cent.. Maar ik heb gebeld en vroeg of ze glasfonds onder service kosten rekenen. Maar dat doen ze niet, dus nu krijg ik het toch
Oud 18-06-2007, 17:25
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 18-06-2007 @ 18:21 :
eigenlijk was het zelfs 21 cent.. Maar ik heb gebeld en vroeg of ze glasfonds onder service kosten rekenen. Maar dat doen ze niet, dus nu krijg ik het toch
nu krijg je de huurtoeslag wel? Proficiat
Oud 18-06-2007, 17:31
IcedEarth
IcedEarth is offline
relaxed dolce!

ot; whoehaa, portfolio ingeleverd.
Oud 18-06-2007, 17:37
moon
moon is offline
@redhair: het is misschien wel een verstandig besluit dat je neemt en ik vind het echt knap hoe je verder bezig bent!

ot: Het gaat wel goed! Psychisch dan. Ik ben er gelukkig in het vrijwilligerswerk dat ik doe, ik vind het allemaal zo leuk, ik zou het veel vaker willen doen. Vorral het wandelen met B. begin ik zo leuk te vinden dat ik het veel vaker zou willen doen dan 1 keer in de week. Ja, ik ben wel blij!
Lichamelijk gaat het helaas wel alleen steeds meer achteruit lijkt wel, ben zo moe. Misschien heb ik wel pfeiffer ofzo, hoop maar dat er wat uit die bloedtest komt.
Oud 18-06-2007, 17:41
Souris
Souris is offline
vriendin van mij word morgen opgenomen in het ziekenhuis
inneens ziet ze niks meer met 1 oog
de nuroloog gaat haar onderzoeken.
hoop dat het goed afloopt.
Oud 18-06-2007, 17:55
da leentjuh
da leentjuh is offline
@sonho: goed van je! Je gaat idd vooruit, ik vind zelfs met behoorlijke stappen..

ot: bah ik voel zoveel onrust.. Ik weet niet wat ik moet doen, kan niet fatsoenlijk nadenken en verga ondertussen ook nog van de buikpijn.
Maar ja, morgen misschien meer duidelijkheid.
Oud 18-06-2007, 17:57
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
sonho schreef op 18-06-2007 @ 17:56 :
Dankje.
ik ben knetter verslaafd aan swirl dus JAAAAA DUh
Oud 18-06-2007, 18:35
kroot
kroot is offline
Ik was in mijn eentje bij therapie. We zouden met z'n 2en zijn, maar de andere was ziek, en de rest op vakantie en tentamens.
Was intensief, maar wel goed. We hebben een beetje het gezinsgesprek voor vrijdag voorbereid. En toen gingen ze overleggen of ik in mijn eentje creatief moest doen, maar de creatieve therapeut vond van wel. Maar we hebben wel leuk gepraat over klassiek zang enzo. En ik moest hele lichte cirkels schilderen.
Oud 18-06-2007, 19:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb net onder de douche de douche-peeling gebruikt die ik zaterdagavond heb gekregen en die ruikt zooo heerlijk. M'n huidje voelt nu helemaal zacht en ik ruik de hele tijd een lekker lotus-geurtje. Oh mmm, hier ga ik echt vaker mee douchen.
Oud 18-06-2007, 19:26
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Repelsteel schreef op 18-06-2007 @ 16:53 :
http://www.telfort.nl/zomeractie/

25 gratis beltegoed bij opwaarderen van 50 euro.
wát
*rent naar winkel*
o ik ben gelukkig
en ik ga darkfairy meeten yeyeyey
en whoei
en toch blijft de gedachte sluimeren ... kut.

en verder pfff
Oud 18-06-2007, 20:03
Missy
Missy is offline
Oh, oh, ik had me eigen voorgenomen om zoveel te doen (vanavond), maar er is niks van terecht gekomen. Morgen is er weer een dag.
Oud 18-06-2007, 20:05
Sagana
Sagana is offline
Nog 3 dagen... *Telt af*
Oud 18-06-2007, 20:07
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
sonho schreef op 18-06-2007 @ 16:56 :
sonho, je doet het echt heel goed
Oud 18-06-2007, 20:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Af! Ik heb net de map van mijn presentatieportfolio dicht gedaan en ik ben niet van plan om hem nog open te doen voor ik hem inlever. Nou ja, morgen dan, nog een keertje om te kijken of er echt alles in zit . Maar ik ga niks meer veranderen. Het is echt wel goed zo. En als het niet goed is, heb ik alsnog een gesprek om te laten zien dat ik het wel weet en wel kan. Dat moet toch lukken.

*zucht* Ik wou dat Vriendje thuis kwam... Ik haat dat overwerken van hem!
Oud 18-06-2007, 20:15
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik denk dat ik maar heeel lang ga slapen... I hope
Oud 18-06-2007, 20:45
Barones
Barones is offline
oeeef die cd van tarzan is mooi!! <3
ik heb m gekregen van mijn vriendinnen voor verjaardag/examen op ons feest en het was helemaal leuk en oef wat ben ik gelukkig

en morgen heb ik een stom theorieexamen
Oud 18-06-2007, 21:10
rare kwast
rare kwast is offline
broertjes ben em onderhand goed zat.. we zijn sinds vrijdag samen thuis en er is nog geen een avond voorbij gegaan dat er GEEN vriend van hem over de vloer was om spelletjes op de xbox te spelen.. BENEDEN!! grr
ik wil gewoon lekker in mn pyjama rondlopen en languit voor de tv hangen maar dat kan weer es niet.. die vrienden van hem zijn echt sukkels dus no way dat ik in mn pyjama ga lopen

daarnaast steekt hij amper een vinger uit in het huishouden.. heb vandaag een was gedraait, gestreken en de vaatwasser in en uitgeruimd
vanmorgen kwam die vragen of ik zn werkshirt wil wassen.. uh NEE doe je zelf maar ga niet jou zooi achter je gat opruimen.. jamaar ik heb em morgen nodig..
tsja had je eerder moeten wassen.
en als ik hem nu was hang jij hem dan op? mamma wil niet overdag wassen en NEE ik hang hem niet op.. je bent oud en wijs genoeg.. (gemeen? ja maar ik ben het zo zat) maar goed hij gaat zelf wassen, de wasmachine is vrij maar meneer heeft een nieuw speeltje (tv) gekocht dus das veeel belangrijker..
Oud 18-06-2007, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 18-06-2007 @ 18:01 :
We kunnen ook een swirl/mc flurry meeting houden
Oh, de laatste Mc Flurry die ik ooit heb gegeten was 5 jaar geleden, dus ik vind het een goed idee.

En thanks da leentjuh en ~~Fantôme~~

Zo, tentamen gehad. Twee vragen wist ik echtechtecht niet dus die heb ik open gelaten. Een paar dingen wist ik wel en de rest heb ik maar ingevuld op hoop van zegen. En nu maar hopen dat mijn docent een beetje lief doet en mij een voldoende geeft.

Laatst gewijzigd op 18-06-2007 om 21:26.
Oud 18-06-2007, 21:25
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 18-06-2007 @ 22:10 :
broertjes ben em onderhand goed zat.. we zijn sinds vrijdag samen thuis en er is nog geen een avond voorbij gegaan dat er GEEN vriend van hem over de vloer was om spelletjes op de xbox te spelen.. BENEDEN!! grr
ik wil gewoon lekker in mn pyjama rondlopen en languit voor de tv hangen maar dat kan weer es niet.. die vrienden van hem zijn echt sukkels dus no way dat ik in mn pyjama ga lopen

daarnaast steekt hij amper een vinger uit in het huishouden.. heb vandaag een was gedraait, gestreken en de vaatwasser in en uitgeruimd
vanmorgen kwam die vragen of ik zn werkshirt wil wassen.. uh NEE doe je zelf maar ga niet jou zooi achter je gat opruimen.. jamaar ik heb em morgen nodig..
tsja had je eerder moeten wassen.
en als ik hem nu was hang jij hem dan op? mamma wil niet overdag wassen en NEE ik hang hem niet op.. je bent oud en wijs genoeg.. (gemeen? ja maar ik ben het zo zat) maar goed hij gaat zelf wassen, de wasmachine is vrij maar meneer heeft een nieuw speeltje (tv) gekocht dus das veeel belangrijker..
Wil je niet op jezelf gaan wonen? Heb je lekker het rijk voor je alleen..
Het was mijn beste keus ooit..

En laat hem lekker verantwoordelijk zijn voor z'n eigen kleding, etc. Als jij alles voor hem opknapt, leert hij er niets van..
Oud 18-06-2007, 21:41
Verwijderd
o shit shit
o waarom moet ik ook altijd zo ontactisch zijn
sorry meissie
pfffffffffff
Oud 18-06-2007, 21:46
Ann
Ann is offline
Ze verstikt me, ons allemaal.
Oud 18-06-2007, 22:54
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 18-06-2007 @ 22:25 :
Wil je niet op jezelf gaan wonen? Heb je lekker het rijk voor je alleen..
Het was mijn beste keus ooit..

En laat hem lekker verantwoordelijk zijn voor z'n eigen kleding, etc. Als jij alles voor hem opknapt, leert hij er niets van..
op mezelf.. graag! maar hoe ga ik dat finacieren? dat is gewoon het grootste probleem aangezien ik (nog steeds) geen werk heb..

mn moeder is veel te makkelijk voor hem.. smorgens staat zn brood zelfs gesmeerd klaar! met een glas sap en thee.. en zn lunch netjes in een broterham zakje.. maar goed ik bemoei me niet meer met hem.. als hij morgen zn shirt nodig heeft, heeft ie pech aangezien hij niet gewassen heeft..
hij leert het vanzelf
Oud 18-06-2007, 23:30
Verwijderd
Leuke avond gehad.
Die stomme stress blijft wel in m'n achterhoofd zeuren, maar meer dan m'n best kan ik ook niet doen en ontspannen is ook belangrijk!

En nu gauw naar bed
Oud 18-06-2007, 23:52
Verwijderd
Bah ik barste net in tranen uit
ik dacht aan gister, toen ik aan het werk was, er een moslim (baard, jabbat (zo`n 'jurk, zo heet dat toch?) en nogal bijdehand. Hij kwam voor zijn vader.
Toen ging hij een telefoon pakken, uit een hoesje, plaatste een andere simkaart erin en ging bellen.
En ik maar kijken of het niet soms een bom was ofzo

ik vind het zo erg dat ik zo denk, en dat ik gewoon gehersenspoeld ben door deze kutwereld dat ik zo denk, omdat ik voel dat ik van nature geen onderscheid maak in dat soort dingen.
Maar ik dacht het toch.
En toen moest ik hard huilen want dat is gewoon niet leuk.
godverdomme wat een kutwereld
Oud 19-06-2007, 01:17
Verwijderd
Oh oh Martin, wat doe je jezelf toch aan. Ik maak al genoeg nare dingen mee zonder dat ik daar zelf een hand in heb, maar dit is pure zelfdestructie.

Wat heb ik toch een hekel aan mensen die denken dat ze me zo goed kennen en vooral als ze dat er in proberen te rammen. 'je hele voorkomen is een farçe en dat weet je', 'je doet jezelf heel anders voor dan je in werkelijkheid bent', 'het enige wat je doet is een show geven', 'je projecteert je eigen onzekerheden op anderen', 'in werkelijkheid ben je klein, onzeker en verlegen' - zulke dingen worden tegen me gezegd.

JA, WAT WIL(LEN) JE/JULLIE DAN? Denk je echt dat ik 'mezelf' ga zijn? Die zelf zou het liefst morgen van een flat afspringen. Ik ga door omdat het moet, omdat ik hoop dat ik mezelf kan veranderen. Ik móet veranderen. Met al mijn kracht ga ik iemand anders zijn, iemand die beter en duurzamer in het leven staat. Natuurlijk probeer ik iemand te zijn die ik niet ben. Denk niet dat je me iets nieuws vertelt als je zegt dat ik niet echt ben. Begrijp dat nou een keer. Niemand wil mij. Als ik morgen van een brug afspring, interesseert helemaal NIEMAND dat. Bespaar me verhalen van 'iedereen zal er kapot van zijn', 'je problemen worden zo niet opgelost'. Dan maar iemand anders zijn, al ben ik misschien niet degene. Het levert me wél 'sociaal' rendement op.

Natuurlijk is het niet leuk niemand te kunnen vertrouwen omdat je je echte gevoelens aan niemand vertelt. Maar wat moet ik dan? Mijn hele sneue levensverhaal vertellen en dan de zieligkaart spelen? Ik wil niet dat mensen me als zielig zien, ik wil dat mensen me als vol zien. Ik ben óok een mens en ik heb óok gevoelens, al zeg ik nog zo vaak dat ik een ijspilaar ben. Ook ik droom van liefde, werk, een betere toekomst. Dat ik te bang ben om toe te geven dat ik misschien wel menselijke gevoelens heb is het niet hetzelfde als zulke gevoelens niet hebben.

Wat zou ik graag dromen, wat zou ik graag willen dat mensen me accepteren zoals ik ben - dat kleine onzekere verlegen jongetje vol met idealen. Maar niemand doet dat. Dan maar niet mezelf zijn - het is de enige manier om te overleven.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten