Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2007, 13:44
Lethe
Lethe is offline
Op zich is dat wel een goede oplossing. Als het in een schakelauto niet lukt kun je gaan lessen in een automaat. Dat lijkt me echt heel vreemd, rijden zonder koppeling. Mag je dan het rempedaal ook met je linkervoet bedienen?
Oud 27-08-2007, 13:45
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AllureV schreef op 27-08-2007 @ 14:44 :
Op zich is dat wel een goede oplossing. Als het in een schakelauto niet lukt kun je gaan lessen in een automaat. Dat lijkt me echt heel vreemd, rijden zonder koppeling. Mag je dan het rempedaal ook met je linkervoet bedienen?
Nee, dan gebruik je je linkervoet niet.
Oud 27-08-2007, 17:25
Lethe
Lethe is offline
Dus dan is je linkervoet wat het rijden betreft overbodig.
Oud 27-08-2007, 17:48
foreverfan
foreverfan is offline
Dat klopt je gebruikt alleen je rechtervoet was eerst wel wennen voor mij in het begin in een automaat zat ik eerst met mijn andere voet een fictieve koppeling te zoeken (is even wennen) maar nu vind ik het wel makkelijk dat ik niet meer hoef te koppelen en te schakelen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 18:08
TopDrop
TopDrop is offline
Omg! Ik had net rijles van 4 tot 6. En het ging vrij klote. Jaaa, je moet kijken, dit en dat. IK KIJK WEL!! Nou, blijkbaar niet dus.

Ik raakte een beetje geirriteerd van mijn instructrice. Misschien dat het daarom juist fout ging. Ze praatte alleen maar. Ze bedoelt het uiteraard goed, en ze doet het voor mij, en bladibla. Enzo.

Nou
Oud 27-08-2007, 18:25
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-08-2007 @ 17:17 :
Dat heb ik wel vaker gehoord, maar de gene die dat hardop zeggen kunnen hun kritiek wel niet onderbouwen!
Ik zei laatst tegen een vriendin hetzelfde als Poggy (niet dat zij 6x is gezakt, maar als algemene opmerking). Waarom wil je zo graag autorijden? Als je moeite hebt om allerlei dingen te combineren tijdens het rijden heb je het misschien gewoon niet in je. Daarbij zou ik het zelf een angstaanjagende gedachte vinden dat er mensen rondrijden die pas na een keer of 8 hun examen hebben gehaald.

Maar dit klinkt vast cru, sorry daarvoor. Wat ik me afvraag, was je volgens je instructeur steeds écht klaar voor het afrijden? Of is het de stress tijdens het afrijden zelf?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 18:41
foreverfan
foreverfan is offline
Nou TopDrop dat had ik afgelopen vrijdag ook 2 uur les ik had de week er voor een week vakantie gehad en mijn instructrice had voor de vakantie gezegd dat ik sinds het begin van mijn lessen tot nu veel geleerd had en of ik 2 uur wou lessen omd de bijzondere verrichtingen goed onder de knie te krijgen zodat ik die goed onder de knie heb bij een TTT (zou wel relaxt zijn als ik die niet op een examen hoef te doen).

Tja alles ging fout, en ik zei aan het eind voor de grap volgens mij heb ik mijn rijvaardigheid in oostenrijk laten liggen en zij zei toen zo iets als zo slecht ging het toch niet
Mijn instructrice was ook een beetje gaar (einde van de week)
en ook net als jou bij veel dingen een opmerking maken.

Nou dus echt alle bijzondere verrichtingen geoefend, nou goed fileparkeren staat er dus net een auto achter die ik even net niet had gezien. Afijn dus toen ging ik tijdens de oefening weer te veel kijken, tweede keer ging het wel redelijk.
Bij straatjekeren lag er glas aan de overkant waardoor ik niet de hele straat kon gebruiken.
En een bocht achteruit geloof ik wel 5x gedaan omdat het bij het insturen en die twee slagen terugsturen niet vloeiend ging.
En ook nog achterin inparkeren gedaan ook erg irri maar 1x gedaan op de parkeerplaats bij het CBR.
Ik was niet meer zenuwachtig daar.

Ik zat ook te lang achter een vrachtwagen, ik dacht laat ik er maar achter blijven wie weet slaat hij vanzelf wel af (ik dacht nog zal ik inhalen ik dahct laat maar zitten), en dus ook achteraf daar een opmerking over dat ik niet te lang achter een vrachtwagen moest blijven, ik zou verder voor de auto moeten kijken en niet vlak voor de auto en ik nam te veel ruimte met een bocht nemen ( rechts blijven), en ik had vergeten te kijken.

Nou goed na die twee uur ben ik wel weer "in" het lessen na een weekje weg geweest te zijn en vrijdag zal het wel beter gaan dan hoef ik "maar" anderhalf uur en de week erna gelukkig weer maar 1 uur (dat is zo om) maar het is wel fijn als je langere tijd hebt dat je langer kan lessen in het examengebied.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 20:06
TopDrop
TopDrop is offline
Ja, dat gemiep. Een van de eerste keren dat ik op de snelweg reed. Het is niet zo moeilijk, maar wel erg wennen. Ik reed rechts, rond de 90 kmh achter een vrachtwagen. Ik denk, ik blijf hier wel rijden. Lekker rustig.

Jaaa, we rijden op de snelweg, je mag hier 120, dan blijf je niet achter een vrachtwagen hangen. Dit en dat. Even rustig ja TopDropje moet ook even wennen..
Oud 27-08-2007, 21:18
Verwijderd
Ik ben nu al met vlagen zenuwachtig voor de theorie
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 21:43
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Poggy schreef op 27-08-2007 @ 22:18 :
Niet zijn. Het valt allemaal reuze mee Het is maar een klein beetje inzicht, en het overgrote deel is gewoon feitenkennis. Als je de regeltjes weet komt het helemaal goed
Oud 27-08-2007, 22:29
Verwijderd
Ja, daarom.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 22:54
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Poggy schreef op 27-08-2007 @ 22:18 :
Ik niet, verheug mij komende week weer opnieuw op de theorieles, gezellig onderhoudend en ik steek er nog heel wat van op, wat wilt een mens nog meer.

Volgende week koop ik de examenkaart en ga dan goed voorbereid op het komende theorie examen, ben nu fanatiek de twee cursusboeken aan het bestuderen (tot diep in de nacht ) en aantekeningen maken/opzoeken van de vragen die ik fout had gemaakt, zodat ik die de volgende keer wel goed hebt!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 27-08-2007 @ 23:54 :
Ik niet, verheug mij komende week weer opnieuw op de theorieles, gezellig onderhoudend en ik steek er nog heel wat van op, wat wilt een mens nog meer.
Dat papiertje
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 11:45
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Poggy schreef op 28-08-2007 @ 10:35 :
Dat papiertje
Daar verheug ik mij nog meer op.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 18:02
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Poggy schreef op 28-08-2007 @ 10:35 :
Dat papiertje
Tegenwoordig is het een pasje ;d;d;d;D;D

Morgen afrijden!!!
Oud 28-08-2007, 18:10
Verwijderd
Succes Je kan het
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 18:23
monique20
monique20 is offline
Topdrop heel veel succes morgen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 18:35
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 28-08-2007 @ 19:02 :

Morgen afrijden!!!
het theoriecertificaat is nog steeds een papiertje

Heel veel succes met afrijden!!!
Oud 28-08-2007, 18:46
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 28-08-2007 @ 19:02 :

Morgen afrijden!!!
IK moet ook morgen !! Waaa

Succes hè!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 19:14
Lethe
Lethe is offline
Jeeej, theorie binnen 2 foutjes
Topdrop, succes met afrijden.. je kan het!
Oud 28-08-2007, 19:18
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-08-2007 @ 19:35 :
het theoriecertificaat is nog steeds een papiertje

Heel veel succes met afrijden!!!
Je hebt helemaal gelijk! Oh, en goed dat je het zegt. Die moet ik morgen uiteraard niet vergeten!!

En dank je wel!!
Citaat:
Calyx schreef op 28-08-2007 @ 19:46 :
IK moet ook morgen !! Waaa

Succes hè!
Jij ook heel veel succes!!
Citaat:
AllureV schreef op 28-08-2007 @ 20:14 :
Jeeej, theorie binnen 2 foutjes
Topdrop, succes met afrijden.. je kan het!
Dank je wel Jij gefeliciteerd met je theorie!! Ik had 4 fout
Oud 28-08-2007, 20:53
TopDrop
TopDrop is offline
In wat voor lesauto's rijden/reden jullie eigenlijk allemaal? Ik rij nu in een Toyota Corolla. En ik les bij de anwb, en die hebben een hoop instructeurs/auto's. Ik rij nu in 1 van de oudste, met 127.000 kilometer op de teller. Mijn proefexamen deed ik bij een andere instructeur in een vet nieuwe auto, met zo'n 10.000 op de teller. Opeens ging alles soepel
Oud 28-08-2007, 20:55
Verwijderd
Ik heb altijd gelest in een VW Golf IV TDI met ruim 220.000+ km op de teller.
Was overigens gechipped
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:59
Verwijderd
Ook een Toyota Corolla.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:00
Nona
Nona is offline
Ook zo'n Golf.

Ik wil trouwens ook een pasje.
Oud 28-08-2007, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 28-08-2007 @ 22:00 :
Ook zo'n Golf.

Ik wil trouwens ook een pasje.
Kun je gewoon gaan halen, kost alleen wel geld
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:06
foreverfan
foreverfan is offline
ik les in een d4d toyota corolla
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:21
Nona
Nona is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 28-08-2007 @ 22:01 :
Kun je gewoon gaan halen, kost alleen wel geld
Dus.
Oud 28-08-2007, 21:26
Lethe
Lethe is offline
Ik les in een nissan primera.
Ik wilde eerst ook een tiendaagse cursus doen bij de anwb, maar het zal allemaal al vol
Oud 28-08-2007, 21:42
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AllureV schreef op 28-08-2007 @ 22:26 :
Ik les in een nissan primera.
Ik wilde eerst ook een tiendaagse cursus doen bij de anwb, maar het zal allemaal al vol
Ik had zwaar vet veel geluk Ik stelde het steeds uit om dingen te ondernemen om rijlessen te nemen. En toen ergens halverwege juli had ik een afspraak gemaakt voor een intest begin augustus. En dat is best laat, aangezien de vakantie voor de meeste mensen dan al 2 maanden bezig is. Het probleem was dus dat er geen examenplaatsen meer waren. En ze willen het graag aansluitend doen. Maar dan is de vakantie weer voorbij en zit je met je studie. Maar gelukkig (!!!!) had iemand niet gebeld, of zijn examenplaats ofzo niet bevestigd, en toen na wat rond gebel kreeg ik dat plaatsje Maar anders had het niet gekund. Dan was de eerste pas halverwege september ofzo. Ik ben dus wel een dikke mazzelpik hier
Oud 28-08-2007, 21:49
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 28-08-2007 @ 22:42 :
Ik had zwaar vet veel geluk Ik stelde het steeds uit om dingen te ondernemen om rijlessen te nemen. En toen ergens halverwege juli had ik een afspraak gemaakt voor een intest begin augustus. En dat is best laat, aangezien de vakantie voor de meeste mensen dan al 2 maanden bezig is. Het probleem was dus dat er geen examenplaatsen meer waren. En ze willen het graag aansluitend doen. Maar dan is de vakantie weer voorbij en zit je met je studie. Maar gelukkig (!!!!) had iemand niet gebeld, of zijn examenplaats ofzo niet bevestigd, en toen na wat rond gebel kreeg ik dat plaatsje Maar anders had het niet gekund. Dan was de eerste pas halverwege september ofzo. Ik ben dus wel een dikke mazzelpik hier
Ik had precies hetzelfde als jij! Ik ging begin juli een intest doen en toen hoorde ik dus dat het allemaal vol zat. Eind augustus was er nog één plek over, maar ik wist toen nog niet op welke datum mijn studie precies van start zou gaan (met introductieweken e.d.). Toen heb ik maar besloten om bij een gewone rijschool twee keer per week anderhalf uur te lessen. Mijn rijbewijs halen heeft op zich geen haast
Oud 29-08-2007, 13:33
luchtballon
luchtballon is offline
Ik rij in een Dodge Caliber. Het is wel een fijne auto: niet te groot en ook zeker niet klein. Eennnn, officieel mogen we straatje keren in 5 keer doen op het examen (2 keer steken) omdat de auto zo'n grote draaicirkel heeft hehe (maar das een beetje nutteloos want het kan gewoon in 3 keer, mja, stel dat het niet lukt..). oh en ik heb geen vaste auto. Bij sommige/één doe ik altijd het grootlicht aan bij het knipperlicht

Nog maar 3 keer les Of 4.... Eng!
Oud 29-08-2007, 14:37
monique20
monique20 is offline
ik heb eerst in een ford focus gereden en daana in een ford mondeo waren beide fijne auto's die laatste was alleen nieuwe en natuurlijk nog heel vel dus dat was wel wennen in het begin
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 15:31
TopDrop
TopDrop is offline
Gezakt Op een stom dingetje. Ik keek niet goed bij het 'oversteken' van fietspaden. Je weet wel, soms als je naar rechts gaat kruis je een fietspad, en daar keek ik een paar keer niet goed genoeg ofzo ;x Maar verder ging het echt goed. In en uitvoegen op de snelweg, voorsorteren, schakelen, geen afgeslagen motor, fileparkeren, rechtsblijven, niet te hard, niet te zacht etc.. Ik was ook niet zenuwachtig, ik zat niet te stressen ofzo. Die man had gewoon zijn dag niet ofzo ;x

Ik mag de 25e pas weer
Oud 29-08-2007, 15:45
Verwijderd
Dat jij niet goed kijkt betekent dus dat je gezakt bent omdat je anders voetgangers gaat overrijden, kijken is heel belangrijk. Dat heeft niet zo veel met examinatoren te maken.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 15:48
Verwijderd
Jammer Topdrop. Hoe gaat het nu verder met lessen dan? Want je had toch zo'n spoedcursus?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 16:33
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dat jij niet goed kijkt betekent dus dat je gezakt bent omdat je anders voetgangers gaat overrijden, kijken is heel belangrijk. Dat heeft niet zo veel met examinatoren te maken.
Alhoewel ik natuurlijk vanuit mezelf kijk, vond ik dat ik wel goed keek. Er waren geen fietsers/brommers op die fietspaden, en als ze er wel waren had ik ze wel gezien. Maar goed. Misschien heeft ie een punt. Of denkt hij dat ik niet keek dat wel keek. Of misschien heeft ie gelijk ;x
Citaat:
Jammer Topdrop. Hoe gaat het nu verder met lessen dan? Want je had toch zo'n spoedcursus?
Ik heb een afspraak gemaakt voor een herexamen. En dan nog 5 lessen erbij. Ik mag pas de 25e weer afrijden
Oud 29-08-2007, 16:38
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Kijken wordt zelfs beschouwd als een van de belangrijkste dingen bij zowel het lessen als de examens. Je kunt beter wat foutjes maken, als de examinator ziet dat jij allert reageerd hierop dan heeft hij al door dat jij toch goed opgelet hebt. Echter een fietspad van rechts moet je zeker goed naar kijken, net als straten van rechts (zodat de examinator dit ook ziet) gezien mijn eerdere ervaringen met examens kan ik dit alleen als advies meegeven, ga er zelf ook extra aan werken indien het weer examentijd is.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:50
Lethe
Lethe is offline
Balen Topdrop Vooral omdat het voor de rest zo netjes ging! Nou ja, als je het positief bekijkt: voor de volgende keer weet je dat je het invoegen e.d. goed beheerst dus dan hoef je daar niet zenuwachtig voor te zijn
En time flies, dus het is zo de 25ste
Oud 29-08-2007, 18:20
Balance
Balance is offline
Oh dat is balen Topdrop, maar ik ben het wel met Krummeltje en Cornel eens dat dat iets terechts is om op te zakken . Tenminste, als je echt niet goed keek natuurlijk, want dat kan ik niet inschatten. Maar fietsers en voetgangers zie je toch al snel over het hoofd als je niet heel gericht kijkt, want ze maken veel onverwachte manoeuvres en mis je vaak met 'globaal' kijken omdat ze dan in je dode hoek zitten.
Oud 29-08-2007, 18:23
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Kijken wordt zelfs beschouwd als een van de belangrijkste dingen bij zowel het lessen als de examens. Je kunt beter wat foutjes maken, als de examinator ziet dat jij allert reageerd hierop dan heeft hij al door dat jij toch goed opgelet hebt. Echter een fietspad van rechts moet je zeker goed naar kijken, net als straten van rechts (zodat de examinator dit ook ziet) gezien mijn eerdere ervaringen met examens kan ik dit alleen als advies meegeven, ga er zelf ook extra aan werken indien het weer examentijd is.
Ja. Maar de rest van mijn kijken was allemaal dikke prima. Daar heeft ie geen woord over gezegd. Alleen dat ik een paar keer niet 'goed genoeg oplette' bij fietspaden. Maar zoveel fietspaden heb ik echt niet meegemaakt in zo'n korte tijd. Hij heeft geen enkele negatieve opmerking gemaakt over de rest van mijn rijden. Hij zei dat hij zag dat ik een potentiele goede chauffeur ben, en dat het allemaal goed ging. En ook dat ik gewoon snel weer terug moest komen en even moest werken aan dat fietspad gebeuren.
Citaat:
Oh dat is balen Topdrop, maar ik ben het wel met Krummeltje en Cornel eens dat dat iets terechts is om op te zakken . Tenminste, als je echt niet goed keek natuurlijk, want dat kan ik niet inschatten. Maar fietsers en voetgangers zie je toch al snel over het hoofd als je niet heel gericht kijkt, want ze maken veel onverwachte manoeuvres en mis je vaak met 'globaal' kijken omdat ze dan in je dode hoek zitten.
Ik ben het ook uiteraard met jullie eens dat dit een belangrijk punt is. Maar mijn dode hoeken had ik (volgens mij) goed in de gaten. Zo moest ik invoegen op de snelweg, en daar zat er mooi een in mijn dode hoek te kloten. Wilde ik gas geven om hem in te halen, deed hij dat ook. Maar ik was daarna wel gewoon netjes ingevoegd. En ja, je wilt geen fietser op je motorkap, dat snap ik ook.

Maar goed. Het is gebeurd. Bedankt voor jullie advies. En ik ben ook wel een beetje eigenwijs ;x
Oud 29-08-2007, 19:02
Balance
Balance is offline
Wie niet

25 september dus pas weer?
Oud 29-08-2007, 19:06
TopDrop
TopDrop is offline
Ja. Maand wachten. Midden in mn studie. Ook blindelings een paar rijlessen geplanned. Wat een fun ;x Oh, ja, de rekening. Bijna 450 euro voor 5 lessen en een herexamen
Oud 29-08-2007, 19:34
Verwijderd
Ik moet morgen afrijden en verder moet ik nodig kalmeren. Ik moet morgen om 8 uur beginnen dus hopelijk is er veel file
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 21:54
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ja. Maand wachten. Midden in mn studie. Ook blindelings een paar rijlessen geplanned. Wat een fun ;x Oh, ja, de rekening. Bijna 450 euro voor 5 lessen en een herexamen

Ik vind het nog snel gaan een maandje wachten , heb je dan zo'n haast dat je het binnen a la minute moet halen!? Neem eerst nog een stuk of 10 rijlessen en ga dan pas opnieuw op. De regel geldt dat hardrijders doodrijders zijn, geldt ook voor examens.

Voordat ik aan een nieuw praktijk examen begin wil ik toch eerst voldoende zelfvertrouwen hebben opgebouwd tijdens het rijden, bij te snel opgaan is de kans op zakken vrij groot (praat uit eigen ervaring) De examinator zal ook wel merken aan je rijden of je wel voldoende gelest hebt!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 21:54
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik moet morgen afrijden en verder moet ik nodig kalmeren. Ik moet morgen om 8 uur beginnen dus hopelijk is er veel file
Ik moest vandaag om 8 uur afrijden. Het was redelijk druk op de weg, maar geen file. En je rijdt maar een klein stukje over de snelweg, omdat je niet zoveel tijd hebt. Succes in ieder geval
Oud 29-08-2007, 21:59
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik vind het nog snel gaan een maandje wachten , heb je dan zo'n haast dat je het binnen a la minute moet halen!? Neem eerst nog een stuk of 10 rijlessen en ga dan pas opnieuw op. De regel geldt dat hardrijders doodrijders zijn, geldt ook voor examens.

Voordat ik aan een nieuw praktijk examen begin wil ik toch eerst voldoende zelfvertrouwen hebben opgebouwd tijdens het rijden, bij te snel opgaan is de kans op zakken vrij groot (praat uit eigen ervaring) De examinator zal ook wel merken aan je rijden of je wel voldoende gelest hebt!
Ik snap je punt, maar ik persoonlijk heb weinig moeite met autorijden. Ik heb best veel zelfvertrouwen in het verkeer. Ik heb nu 26 lesuren gehad. Ik weet dat dat 'ondergemiddeld' is, maar op dat ene fietspad-kijkpuntje reed ik perfect. Ten minste, hij heeft niks anders genoemd dan alleen maar dat. Ik wil het liefst zo snel mogelijk afrijden, zodat ik er dan niet weer helemaal uit ben. Ik kan ook best 3 maanden wachten, maar dan kan ik net zo goed weer opnieuw beginnen. Ik heb dan omstreeks die tijd 5 lessen om er weer in te komen, en als ik zo rij zoals vandaag én de fietsers in de gaten hou, zit dat pasje de week daarna in mijn portemonnee. En ik heb die 10-daagse cursus gedaan, zodat ik ten eerste niet zo lang met dat rijbewijs bezig ben, en ten tweede moet ik maandag alweer beginnen aan mijn studie. Dan is het toch fijn als je ervanaf bent.
Oud 30-08-2007, 11:58
Verwijderd
Ik heb het, ik heb het! Hoeraa! (Nog bedankt, TopDrop!)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 12:31
TopDrop
TopDrop is offline
Gefeliciteerd!
Oud 30-08-2007, 12:43
monique20
monique20 is offline
Topdrop ik vind het erg jamme voor je dat je bent gezakt maar het gaat je de volgende x zeker lukken je deed het voor de rest goed dus dat gaat dan wel goed komen

White Trash : Van harte gefeliciteerd , echt goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten