Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2007, 20:08
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Roosje schreef op 05-07-2007 @ 15:47 :
Haha jaja ik heb lenzen en het is seg gek.
. Ik ga dinsdag.

Ontopic: ik ben in een wereldverbeteraarssfeer . Morgen lijkt niet meer zo eng, en daarom valt overmorgen enorm mee. En jaaaa, zondag ga ik zwemmen maar eh, ik heb als enige geen mannelijke compagnon. Maar dat ben ik onderhand wel gewend .
Advertentie
Oud 05-07-2007, 20:11
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 05-07-2007 @ 19:17 :
oh..
T komt wel goed. Heb me studiebegeleider gesproken...

Wat ben ik ook een achterlijk kind, dat ik zo in paniek kan raken. *schaam me dood*
Mooi dat het goed komt! Kun je straks toch met een goed gevoel aan je vakantie beginnen Die heb je wel verdient!
Oud 05-07-2007, 20:26
Little_lady
Little_lady is offline
J. weet ervan, het enige wat ze nog kon zeggen was 'verdomme'.. Ja, dat dacht ik ook toen ik het hoorde. Maar het komt goed, ik lul me er wel weer uit want ik wil J. niet in de problemen hebben en zeker niet door mijn toedoen. En waarom moest ik d'r nou gister weer bellen terwijl hij er was, hij die mij ook door en door kent en dus door had dat ik iets in m'n schild voerde? Hij mocht hoe dan ook niet weten waarom ik belde en als ik even nagedacht had dan had ik kunnen bedenken dat 'ie er was op dat moment. Maar goed dat ik, toen ik later alsnog langs ging, wel even ben blijven wachten tot ik zeker wist dat hij en de andere hij weg waren, anders hadden J. en ik onze lol helemaal op gekund. Dikke kans trouwens dat ze m'n scooter hebben zien staan en dat ze dus evengoed wel weten dat ik geweest ben, maar het waarom is in ieder geval geheim gebleven.

'She did it. She knew it was wrong, but still she did it..
And she enjoyed the moment, that's the only thing that counts.'
Oud 05-07-2007, 20:43
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 04-07-2007 @ 19:01 :
Sagana: goed dat je eerlijk bent geweest
Netjes hoeveel je bent afgevallen
Dankje.

Ik vind het zo rot, ik voel me plots zo eenzaam. Eigenlijk is er niet eens zoveel veranderd. In plaats van dat ik op een smsje zit te wachten, weet ik nu gewoon dat er geen meer komt. Maar ik wil helemaal niet dat alles over is. Ja oké, we kunnen nog veel plezier hebben samen, da's waar. Maar dat is niet hetzelfde!
En ja oké, waarschijnlijk is het toch weer niet definitief.
Maar misschien moet IK eens wat sterker worden. Misschien moet ik er maar voor zorgen dat het definitief wordt. Want wat hij zei (en al verschillende keren gezegd heeft), is waar, het is 100% juist. Natuurlijk komt er een dag waarop het niet meer goed gaat en iemand ons samen ziet rijden en denkt "hé? Wat doen zij samen?" en ja, dan loopt het wel allemaal even verkeerd af. Natuurlijk is het beter om hier te stoppen, want er zit toch geen toekomst in. Maar hé, (meer dan) twee jaar zet je niet zomaar aan de kant.
Ik heb gezegd dat we dan ook moeten stoppen met het stiekeme kussen in 't café, maar ik heb er ook bij gezegd dat ìk daar toch niet kan voor zorgen en dat hij het dus maar moet doen. Maar verdomme, hij kan het ook niet. Misschien één week en twee weken en zelfs drie weken, maar er komt een zaterdag dat het toch weer 'mis'loopt en dan staan we weer even ver. Want dan spreken we weer een keer af en dan begint het allemaal terug.
Verdomme, ik wil een normale relatie en ik wil niet die onzekerheid. Maar ik wil ook niet dat we niets meer hebben. Waarom ben ik ook zo zwak.

En ik ga vanavond tòch uit en ik ga plezier maken. 't Enige nadeel is dat ik met de scooter moet en dus niet kan drinken. Ik wil wel drinken eigenlijk. Maarja.
Oud 05-07-2007, 20:46
rare kwast
rare kwast is offline
omg wat een vaag liedje is dat voor de vrijwillegers week
Oud 05-07-2007, 21:33
Ann
Ann is offline
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Ben vannacht bij mijn oom en tante wezen slapen, als vanouds eigenlijk. Wat is er een hoop veranderd daar. Ik mis J. hoe die was. Sinds die weet dat hij borderline heeft zit er geen leven meer in hem. Je kan toch wel een beetje normaal doen? Hij denkt dat ik tegen hem ben omdat ik me in het openbaar niet meer zo depressief gedraag. Dat slaat ook nergens op, hij slaat zijn kinderen om niets, hij gilt om niets en dat alles met de reden: ik mag dat want ik ben een borderliner. Rot toch op man, jij mag helemaal niets. Ik snap überhaupt niet waarom ik naar hem toe ben gegaan. Maar mijn tante is gewoon een schat. Ik heb haar maar even geholpen met de was wegvouwen en de spullen voor de vakantie in te pakken. Maar J. kan volgende week wel de hele week lol hebben, omdat het dan moet. Nou sorry hoor maar hier moet het ook. Hij heeft deze 2 dagen misschien maar 1 woord tegen me gezegd. Daar gaat de band die je hebt opgebouwd. Maar de kinderen vinden mij gelukkig nog wel lief.
Oud 05-07-2007, 22:33
Verwijderd
hmmm zagreb en wenen uitgezocht, wat zjin die steden vet volgens mij<3. Over 36 uur zit ik gewoon al in de trein. Spannend, moet nog wel keiveel doen zeg. Niet alleen inpakken maar ook dingen uitzoeken en nog veel kopen. Maar morgen nog de hele dag .
Oud 05-07-2007, 22:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Verdomme, klote zooi Eerst komt m'n huisgenootje vragen of m'n muziek wat zachter mag, een half uur later nog een keer, nu komt haar vriend vragen of ie UIT mag en of het geluid van m'n laptop ook niet uit kan. Hallo, ik woon hier ook nog en hij niet. Ik betaal gewoon huur en moet er toch gewoon recht op hebben om zelf het leven te kunnen leiden wat ik wil? Ik moet toch gewoon muziek kunnen draaien, hij stond echt niet hard (kon niet zachter). Straks komen ze nog zeiken of ik naar bed wil gaan omdat het al teveel lawaai maak dat ik zit te typen. Ik ben het echt kots en kotsbeu hier en wil het liefst morgen al verhuizen. Sorry voor al het gevloek en gescheld maar ik ben echt enorm kwaad en moet het ff kwijt

Stiekem heb ik nu echt zin om heel veel ander geluid te gaan maken, alleen maar om hun te treiteren
Oud 05-07-2007, 23:14
Verwijderd
Sommige mensen zijn echt te goed voor deze wereld, he? Ik had een emailtje van S. I don't feel like I have done right by you. Maar om de een of andere reden geeft zij mij toch telkens weer een kans, ondanks dat ze het zelf zoveel moeilijker heeft gehad dan ik en ondanks dat ik het zoveel anders aan had moeten pakken. Het was zo'n vreemde tijd toen ik opeens naar Leiden verdween, een jaar eerder dan gepland, ver weg opeens terwijl zij allemaal nog de middelbare school aan het afmaken waren, maar toch, ik had het anders moeten doen.

Zwemtraining was leuk. Ik ben weer eens half verdronken, want "borstcrawl" en "ademhaling" gaan bij mij nog steeds niet echt samen, maar goed, daar hebben we vandaag aan gewerkt en het gaat al een beetje beter. Het is zoveel leuker dan in je eentje vrij zwemmen, gewoon saai veertig baantjes doen.

Morgen tentamen en naborrelen met mijn studiegenootjes. Ik zal ze missen in de zomervakantie. Het heeft twee jaar geduurd, maar ik heb nu echt het idee dat ik ingeburgerd ben, dat ik bij dit groepje hoor. Ik vind het jammer dat we volgend jaar allemaal andere vakken gaan volgen. Gaan wel een stuk of wat met mij de biomedische vakken doen, maar het wordt wel anders. Niet dat anders per definitie slecht is, natuurlijk.

Soms lijkt het alsof ik geen stap verder ben gekomen sinds ik veertien jaar oud was, ongelukkig en onzeker en op het punt staande om depressief te worden. Maar ik denk dat het toch wel beter gaat nu, dat ik beter met de slechte momenten om kan gaan, meer durf en meer mezelf begrijp. Ik heb niet meer een hekel aan mezelf zoals ik toen deed. Het is onrealistisch om te verwachten dat ik extravert en extreem spontaan en weet-ik-het zal worden, maar het is wel goed zo. Het is wel goed zoals ik ben.
Oud 06-07-2007, 00:17
Verwijderd
Ook wat HAAT ik mijn hoofd toch! Bah tegen alles. Alles!
Slaaploosheid en honger, vriendinnen die een week niks van zich laten horen, niet terug smssen, jongen die raar, raarder, raarst doet, ik die óveral iets achter zoek, gepieker, nog meer slaaploosheid, doelloosheid, de dingen die ik voor me uitschuif, het weer, oooh bah vooral dat kutweer, mn verkoudheid die maar niet over gaat, al die gedachtes en gevoelens die nérgens op slaan en de godverdomde onzekerheid die ik dacht uitgebannen te hebben.
Wil iemand me er even aan herinneren dat soms dingen wél makkelijk gaan en leuk zijn?
Oud 06-07-2007, 07:19
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-07-2007 @ 23:56 :
Verdomme, klote zooi Eerst komt m'n huisgenootje vragen of m'n muziek wat zachter mag, een half uur later nog een keer, nu komt haar vriend vragen of ie UIT mag en of het geluid van m'n laptop ook niet uit kan. Hallo, ik woon hier ook nog en hij niet. Ik betaal gewoon huur en moet er toch gewoon recht op hebben om zelf het leven te kunnen leiden wat ik wil? Ik moet toch gewoon muziek kunnen draaien, hij stond echt niet hard (kon niet zachter). Straks komen ze nog zeiken of ik naar bed wil gaan omdat het al teveel lawaai maak dat ik zit te typen. Ik ben het echt kots en kotsbeu hier en wil het liefst morgen al verhuizen. Sorry voor al het gevloek en gescheld maar ik ben echt enorm kwaad en moet het ff kwijt

Stiekem heb ik nu echt zin om heel veel ander geluid te gaan maken, alleen maar om hun te treiteren
huis in amsterdam doen?
Oud 06-07-2007, 09:34
Verwijderd
Jaaa! Het is toch gelukt! Ik heb toch mijn diploma!

Gister op m'n werk aangekomen in alle woede mijn verslag gedaan en gezegd dat ik school gewoon ging bellen om te vragen of het niet nog een keer over mocht. Gister hadden ze ook nog praktijkexamens op school dus ik wilde het gewoon proberen.
Op school waren ze het er niet zo mee eens dat ik het nog een keer wilde doen, ik had tenslotte geen tijd gehad om te oefenen. Maar ik wíst dat ik het kon en ik baalde er gewoon zo van dat het er niet uit kwam. Nou uitendelijk hebben ze teruggebeld met de mededeling dat het mocht.
Op school aangekomen moesten ze wel om mijn felheid lachen (zo fel ben ik normaal nooit). Eerst heb ik gevraagd wat ik precies fout had gedaan de vorige keer en toen ben ik het examen gewoon nog een keer gaan doen. Het is een 8 geworden.

Het is mij gelukt, ik heb mijn diploma, en nog wel binnen 2 jaar.... whoooh.
Oud 06-07-2007, 09:37
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Guusie schreef op 06-07-2007 @ 10:34 :
Gefeliciteerd! Goed dat je voor jezelf op bent gekomen!
Oud 06-07-2007, 09:38
Verwijderd
Citaat:

Gister op m'n werk aangekomen in alle woede mijn verslag gedaan en gezegd dat ik school gewoon ging bellen om te vragen of het niet nog een keer over mocht. Gister hadden ze ook nog praktijkexamens op school dus ik wilde het gewoon proberen.
Op school waren ze het er niet zo mee eens dat ik het nog een keer wilde doen, ik had tenslotte geen tijd gehad om te oefenen. Maar ik wíst dat ik het kon en ik baalde er gewoon zo van dat het er niet uit kwam. Nou uitendelijk hebben ze teruggebeld met de mededeling dat het mocht.
Op school aangekomen moesten ze wel om mijn felheid lachen (zo fel ben ik normaal nooit). Eerst heb ik gevraagd wat ik precies fout had gedaan de vorige keer en toen ben ik het examen gewoon nog een keer gaan doen. Het is een 8 geworden.

gefeliciteerd!
Oud 06-07-2007, 09:45
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
w00t, goed gedaan! Gefeliciteerd!
Oud 06-07-2007, 10:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 06-07-2007 @ 08:19 :
huis in amsterdam doen?
Ik ga eind augustus verhuizen hier binnen Rotterdam maar ze zijn me nu zo aan het wegtreiteren, ik word er helemaal niet goed van. Nu is de vriend van m'n huisgenoot hier alleen thuis en ik vind dat zo'n vaag figuur dat ik me gewoon niet meer thuis voel in m'n eigen huis
Oud 06-07-2007, 10:20
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-07-2007 @ 11:04 :
Ik ga eind augustus verhuizen hier binnen Rotterdam maar ze zijn me nu zo aan het wegtreiteren, ik word er helemaal niet goed van. Nu is de vriend van m'n huisgenoot hier alleen thuis en ik vind dat zo'n vaag figuur dat ik me gewoon niet meer thuis voel in m'n eigen huis
wat stom zeg.. blegh
hij heeft daar helemaal niets te zoeken!

---

on; had ik toch bijna iets bij de radio gewonnen
Oud 06-07-2007, 11:04
Little_lady
Little_lady is offline
Nooit verwacht maar toch gekregen, een kaart van iedereen. Echt heel leuk, na al die jaren ben ik toch nog geliefder dan ik dacht. En ik kan niet meer zo goed typen want m'n handen zijn koud. Maar dat geeft niet, ik warm wel weer op

En de dames en heer zijn weer stil, rust Maar ze zijn nog steeds, altijd wel eigenlijk, lief
Oud 06-07-2007, 12:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Zo, ik heb me ingeschreven bij de UIT en aangemeld voor een slaapplek bij het meisjescorps van Utrecht voor tijdens de UIT. Niet dat ik daarbij wil, maar nu hoop ik dat ik tenminste ergens kan slapen. Anders is er altijd nog de sportzaal, maar dat andere is leuker. Nu maar hopen dat ze nog plekjes overhebben.

Nu nog even naar de supermarkt en morgen op zeilkamp. Jeej, in de regen.
Oud 06-07-2007, 12:48
Heksjuh
Heksjuh is offline
Duivelaartje: veel plezier met zeilen

Sagana: je bent niet zwak. Je zegt het zelf: twee jaar zet je niet zomaar aan de kant.

Het waait hard en het is hier koud en ik heb nog steeds hoofdpijn. Maar dat is ook wel eigen schuld, want ik ben eigenwijs en neem geen paracetemol. Ach, het doet niet heel erg pijn maar het voelt irritant.

Vanavond viert zusje haar verjaardag, gelukkig ben ik het grootste deel van de avond weg. En morgen is ze jarig en komen mijn neefjes. Hopelijk zijn ze niet zo druk en irritant. Ik zet ze wel achter de Gamecube, vinden ze leuk.

Straks richting Utrecht
Stiekem vind ik het wel eng. Maar ach, dan kan ik alvast wennen voor volgend jaar.
Oud 06-07-2007, 12:59
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 06-07-2007 @ 13:35 :
Zo, ik heb me ingeschreven bij de UIT en aangemeld voor een slaapplek bij het meisjescorps van Utrecht voor tijdens de UIT. Niet dat ik daarbij wil, maar nu hoop ik dat ik tenminste ergens kan slapen. Anders is er altijd nog de sportzaal, maar dat andere is leuker. Nu maar hopen dat ze nog plekjes overhebben.

Nu nog even naar de supermarkt en morgen op zeilkamp. Jeej, in de regen.
Je kan ook bij mij pitten.
Oud 06-07-2007, 13:03
rensd
rensd is offline
Stomme instemmingen Ik word echt moe van dat heen en weer gereis naar Delft!
Oud 06-07-2007, 13:38
rare kwast
rare kwast is offline
ik hang gewoon 10 minuten in de wacht bij de huisarts voor herhalingsrecpet
Oud 06-07-2007, 13:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 06-07-2007 @ 13:59 :
Je kan ook bij mij pitten.
Oh.. Als zo'n studentenvereniging me toch stom lijkt zal ik jou onthouden.
Oud 06-07-2007, 14:58
Verwijderd
En yes. Ik zou het al bijna officieel dood willen noemen.

Vannacht feestje gehad in Utrecht. Was erg gezellig. Maar nu moeti k vannacht weer werken. Dus zo maar lekker slapen.
Oud 06-07-2007, 15:09
GeleBloem
GeleBloem is offline
Ik voel me zo verdrietig.
Die ene opmerking komt de hele tijd langs: Als ik het nog eens over zou doen, wou ik geen kinderen. Aldus mijn vader jaren geleden. Waarom doe ik zo dom om mezelf daar mee te blijven martelen in mijn hoofd? Nu ging het eten ook weer fout, evenals het am'en.

Ik weet dat ik nu vreselijk in de slachtofferrol zit, maar ik heb ook geen zin om eruit te komen..
Oud 06-07-2007, 18:05
Little_lady
Little_lady is offline
Nee he, dit heb ik weer. Het was te verwachten, het bekende plusje, want het duurde al 3,5 week. Maar eerder wilde ik het gewoon niet weten.. En dan ook nog eens nog geen 2 uur later hartsvriendinnetje die vraagt 'Meis, gaat het wel met je? Volgens mij ren je jezelf voorbij. Je lijkt jezelf niet de laatste tijd. Ik weet dat je met school, de naderende verhuizing en vooral alles rondom hem en haar zit, maar ik ken je goed genoeg om te weten dat er meer moet zijn.'

En wat doe ik? Ik barst in huilen uit. Stom kind, het was de bedoeling dat je het stil hield maar dat is zo wel lastig.. Met een 1 of andere lulsmoes kwam ik er nu onder uit, maar volgens mij doorzag ze die ook al.. No way dat ik op ga biechten dat ik zwanger ben, ik weet het zelf nog maar net en ik weet ook echt niet wat ik ermee wil.. Mijn dag is echt weer top, ahum. VERDORIE!
Oud 06-07-2007, 18:56
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb afgelopen nacht een achterlijk e-mailtje gestuurd naar mijn collega's.. Menstruatie in combinatie met nachtdiensten is echt dodelijk. Ze zouden me sowieso contact met de buitenwereld moeten verbieden ten tijde van die hormoonschommelingen......

Vanmorgen vanuit het werk mijn kitten gehaald.. Hij heeft de hele dag gemiauwd.. Sinds een half uur is-ie stil. Ik heb dus amper een oog dicht gedaan.. Straks weer de nachtdienst in

Ik haat 's nachts werken... Afgelopen nacht trof ik een e-mailtje in mijn inbox dat er bij de GGZ instelling waar ik werk per direct een vacaturestop is. Oproepkrachten mogen alleen in uiterste nood ingezet worden. Verder wordt er flink bezuinigd. Mijn contract wat tot 1 oktober loopt, wordt dus niet verlengt. Er zijn meer instellingen hier in het oosten die een vacaturestop hebben. Godver, dit komt me heel slecht uit.. Hoe moet ik straks nu huur en opleiding (+ alle andere kosten betalen) als ik per 1 oktober geen nieuw werk heb.

Ik kan ook totaal niet met dergelijke situaties omgaan, ik sla direct om in een panische stresskip. *emo-bui*
Oud 06-07-2007, 18:57
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Little_lady schreef op 06-07-2007 @ 19:05 :
Nee he, dit heb ik weer. Het was te verwachten, het bekende plusje, want het duurde al 3,5 week. Maar eerder wilde ik het gewoon niet weten.. En dan ook nog eens nog geen 2 uur later hartsvriendinnetje die vraagt 'Meis, gaat het wel met je? Volgens mij ren je jezelf voorbij. Je lijkt jezelf niet de laatste tijd. Ik weet dat je met school, de naderende verhuizing en vooral alles rondom hem en haar zit, maar ik ken je goed genoeg om te weten dat er meer moet zijn.'

En wat doe ik? Ik barst in huilen uit. Stom kind, het was de bedoeling dat je het stil hield maar dat is zo wel lastig.. Met een 1 of andere lulsmoes kwam ik er nu onder uit, maar volgens mij doorzag ze die ook al.. No way dat ik op ga biechten dat ik zwanger ben, ik weet het zelf nog maar net en ik weet ook echt niet wat ik ermee wil.. Mijn dag is echt weer top, ahum. VERDORIE!

Sterkte...!!
Oud 06-07-2007, 19:00
Verwijderd
HaWaHaai, Queasy en Dionne; Bedankt voor jullie reacties.

Hoe het nu gaat, tja, het blijft eigenlijk een gek idee dat ik het gehaald heb. Maargoed, ondanks dat vind ik mezelf nog steeds een lomperik dat ik niet normaal met mensen om kan gaan. Ze vinden me wel aardig, want waarom zouden ze anders met me (willen) praten, maar ik heb ze niets te bieden want ik weet niet hoe dat moet. *zeur*
Oud 06-07-2007, 19:21
gewoonik
gewoonik is offline
owneeh
t gaat me toch niet lukken ben ik bang.
ik moet mezelf leren begrijpen en accepteren. had na t eten nog trek nam nog een hoop ijs en nu zit ik op mijn kamer te balen en me erg alleen te voelen. maar was dat alleen voelen er misschien niet stiekem al eerst maar dat ik dat dan wegstopte?
ik mis m nu al en hij is pas net weg en ik moet nog 3.5 weken zonder hem..
en het is nou ook niet zo dat ik zon groot sociaal leven heb zodat ik t allemaal op kan vangen...
ik moet t zelf doen.
maargoed misschien leer ik t toch wel..
Oud 06-07-2007, 19:36
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 05-07-2007 @ 17:44 :
meissie ik zie je 'probleem' kut zeg..
persoonlijk denk ik dat je op vakantie moet gaan.. je moet jezelf niet voorbij gaan lopen en ik denk persoonlijk dat je het verdiend hebt!
je kan ook iemand anders vragen vanwie je denkt dat je ze in de steek laat.. persoonlijk denk ik dat ze het zelfde zullen zeggen...
en als het niet goed gaat of als er iets niet is kan je altijd mailen, smsen of bellen of zelfs terug gaan
Ik ben er ook nog steeds niet helemaal over uit ....

Maandag begrafenis .
Ze heeft gevraagt of ik een nummer wil spelen (In altra vita van Ludovico Einaudi) maar ik weet niet of ik dat kan...
Oud 06-07-2007, 19:47
gewoonik
gewoonik is offline
ik denk dat dat spelen gewoon een kwestie van proberen is.
niemand zal het je kwalijk nemen als het niet lukt en dan heb je later ook geen spijt van dat je het niet eens hebt geprobeerd..

ik weet natuurlijk helemaal niet hoe dat is, maar proberen lijkt me t beste. ook al is t moeilijk.
Oud 06-07-2007, 20:06
darkfairy
darkfairy is offline
en weer ging het fout met eten
en zondag naar mijn vriend toe
Oud 06-07-2007, 20:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 06-07-2007 @ 20:36 :

Maandag begrafenis .
Ze heeft gevraagt of ik een nummer wil spelen (In altra vita van Ludovico Einaudi) maar ik weet niet of ik dat kan...
Gewoon proberen. Ik heb ook op twee begrafenissen gespeeld (opa en oma) en ik dacht dat ik het ook niet kon, maar heb het toch geprobeerd. Heel veel mensen vonden het prachtig, ookal ging het af en toe niet super. Het idee, het gebaar, dat je nog iets voor haar wilt doen is mooi en dat tovert juist een glimlach op het gezicht van de mensen die straalt door de tranen heen.
Oud 06-07-2007, 22:02
Heksjuh
Heksjuh is offline
De meeting was leuk
Kom ik thuis, wordt ik in de steeg begroet door een groepje vrienden van mijn zusje + zusje. De muziek staat hard, er zijn veel mensen en ik ben blij dat ik pas net thuis ben. Ik hoop dat mijn zusje een leuk feestje heeft, dat de muziek hard staat overleef ik dan wel (goh, ik ben in een aardige bui deze avond )

Maar eigenlijk wil ik wel graag naar bed nu, maar er is teveel geluid. Gelukkig gaan ze over een half uurtje weg.
Oud 06-07-2007, 22:04
Verwijderd
Backpack is ingepakt, kilo of 11 is ie, slaapzak er dan nog op. En ik heb natuurlijk maar de helft van de spullen. Ben echt benieuwd wat het gaat worden zeg. Handbagage nog inpakken, dan nog eventjes mn kamer stofzuigen, douchen, afscheid nemen en dan kan mn vakantie beginnen morgenochtend.
Oud 06-07-2007, 22:05
Heksjuh
Heksjuh is offline
Anneka: veel plezier
Oud 06-07-2007, 22:06
Verwijderd
dankjewel!

wordt veel bijlezen als ik hier weer terugkom over een maand
Oud 06-07-2007, 22:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Fijne vakantie Anneke! Ben echt onwijs benieuwd naar je verhalen maar die hoor ik pas als ik ook weer terug ben
Oud 06-07-2007, 22:21
indigo
indigo is offline
@Sassiefje en Tink: veel sterkte en kracht voor de komende tijd.
@iedereen: fijne zomer/vakantie!

Poehhh. Mijn stage is af, klaar, ik heb vakantie, maar ik geloof het nog niet helemaal. Volgens mij word ik morgenochtend alsnog om kwart over zes wakker. Ik zal ze wel missen, 'onze' bewoners. Goed om mee te maken . Nu ga ik in de vakantie en de vrije dagen die voor me liggen bedenken of het niet beter voor me is als ik niet zo perfectionistisch ben. Zo, dat ik echt teleurgesteld ben als ik een 7 haal voor een tentamen en dat ik me er dagen rot over kan voelen en dat ik dan tegen veel mensen stom doe en voorál tegen mensen die het niet verdienen. - En dat (vriendinnetjes lief behandelen) doe ik dan ook weer niet goed genoeg volgens mijn norm. Maar hoe verander ik dat?

En ik vind het nu eindelijk wel weer eens tijd worden voor tenminste een béétje leuke jongens. Vakantie, here I come!
Oud 06-07-2007, 22:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Verliefdheid is wel een van de meest wazige en extreme gevoelens die je kan hebben volgens mij Ik ben dolgelukkig en voel me echt helemaal gelukkig enzo als ik hem zie, aan hem denk, bij hem ben, etc maar als ik hem mis, hem lang niet spreek, lang niets van hem hoor of hem afstandelijk vind overkomen dan kan ik ook echt in tranen zijn. Vanavond komt ie gelukkig weer thuis, hoop dat ie nog wat stuurt als ie thuis is en dat ik hem morgen weer spreek.
Oud 06-07-2007, 22:59
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 06-07-2007 @ 20:36 :

Maandag begrafenis .
Ik zou het proberen. Gewoon voor haar en de rest van alle mensen die verdriet hebben. Je kan het vast wel, ze zou het fijn vinden.

Verder iedereen bedankt.

Ik wil zo graag sterk zijn, maar het is zo moeilijk. Vanavond waren we in het mortorarium waar hij lag opgebaard en eerst hield ik het nog wel. Maar toen kwam mijn neef die me vastgreep en huilde en toen had ik het ook niet meer. Het is zo erg om al die mensen zoveel verdriet te zien hebben, grote sterke ooms die huilen, kleine kinderen die getroost moeten worden. Ik wil ze helpen en steunen, maar ik heb zelf ook steun nodig. Maandag is de begrafenis en ik ga een stukje schrijven en voordragen in de kerk, ik wil het zo graag, gewoon voor hem en voor de rest van de familie. Alleen het is moeilijk, want ik weet niet goed wat erin moet. Maar ik ga het gewoon proberen. En bleh ik vind het maar erg allemaal. Toen ik naar hem keek in de kist, was het net of ie ieder moment z'n ogen weer open kon doen en zou zeggen: ha ik ben helemaal niet dood hoor! De familie steunt elkaar erg, maar iedereen heeft z'n eigen verdriet. En mijn vrienden zijn een beetje niet zo steunend ofzo.
Oud 07-07-2007, 01:21
Verwijderd
Het gaat helemaal niet zo slecht, maar op de een of andere manier ga ik toch weer nadenken als ik thuis bij mijn ouders ben. Weinig verrassend is het altijd 's nachts en altijd achter de computer, hoe zou dat nou komen.

Het heeft te maken met identiteit, hoe ik mezelf zie. Mijn zelfbeeld. En wat dit voor invloed heeft op mijn omgang met anderen. Want hoe laat je iemand subtiel merken dat zelfs de kleinste, onschuldigste opmerking mij een slapeloze nacht kan bezorgen? Ik ben enorm gevoelig voor opmerkingen en grapjes - ik vat alles meteen persoonlijk op, ik zie het als een rechtstreekse belediging. En niet alleen opmerkingen en grapjes, ook complimenten. Niet dat ik die ooit krijg, maar voor mijn gevoel zijn zelfs complimenten nep, alsof mensen alleen iets aardigs zeggen omdat ze me zielig vinden en ze hun eigen zelfbeeld willen opkrikken. Ik heb zo'n enorm laag zelfbeeld, echt niet normaal meer. Goedbedoelde adviezen als 'wees jezelf' slaan nergens op, als je geen idee hebt wie die 'zelf' is. Wie ben ik? Voor mijn gevoel ben ik alleen een lelijke homo met een voorliefde voor foutheid. Als dat mijn zelf is, kan ik maar beter iemand anders zijn. Ik wil iemand zijn die populair is, ja, ik durf het best toe te geven. Ik wil dat mensen eens proberen verder te kijken, dat iemand van me houdt. Al mijn geblaat over dat ik niemand nodig heb is gewoon een pose omdat ik bang ben. Bang dat ik weer gekwetst wordt en dat ik het deze keer niet overleef. Ik heb een enorme muur om mezelf gebouwd en niemand mag die muur beklimmen. Ik ga heus niet naar huis omdat ik dat zo leuk vind, ik ga naar huis omdat ik me eenzaam voel. Mijn telefoon is kwijtgeraakt in de ikea, maar eigenlijk is dat helemaal niet ZO dramatisch - ik bedoel, net alsof iemand mij belt of sms't. Niemand zal mij missen. Ik ben immers maar een niemand.
Oud 07-07-2007, 02:36
Verwijderd
@Sassiefje: gewoon proberen, meisje je kan altijd nog stoppen of steun vragen aan iemand. Anders krijg je misschien spijt later ofzo.

Net klaar met werken, goddank wat vroeger dan normaal. Maar ik ben wel weer klaarwakker. Ik vind het zo leuk. Op dit soort tijdstippen krijg ik vaak emails van vrienden uit verweggistan. En wat ik helemaal leuk vind, is dat zíj, die ik pas de laatste weken goed heb leren kennen, veel met mij mailt en me zelfs straks op Lima gaat opwachten en dat ik bij haar mag slapen een nachtje. En ik vind dat zo ontzettend lief!

Por esto traigo cuatro rosas en mis manos
Oud 07-07-2007, 07:43
Gothic
Gothic is offline
En dan kan ik uitslapen en ben ik om 7 uur wakker om om 8 uur klaarwakker te zijn . Maar er is nog een hoop dat ik kan doen. Al die zooi van tentamen opruimen en diep in een kast doen en ik moet nog 1000 foto's uitzoeken en inplakken van vorig jaar ...
Oud 07-07-2007, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 07-07-2007 @ 02:21 :
Niemand zal mij missen. Ik ben immers maar een niemand.
Iedereen is iemand. En ook al ben je een beetje anders, ben maar blij. Want als iedereen hetzelfde was, dan is het toch saai?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik voel me ook zo, maar je moet je niet klein laten krijgen. Wees trots op wie je bent en leef!
Oud 07-07-2007, 10:53
Verwijderd
Een heel goede vriendin van mij belde me vandaag op en zei dat haar vriend het had uitgemaakt. Daarna hing ze meteen op. Ik denk, die is heel erg van streek dus ik stuur een sms. En ze reageert nu heel bot tegen mij, alsof het mijn schuld is. Volgens mij heeft ze het er heel moeilijk mee.
Oud 07-07-2007, 11:37
Verwijderd
Ik ben moe. Gister was het een beetje laat geworden en vannochtend ging ik ineens zwemmen. Vanavond ga ik naar Cats dus lig ik ook al laat in m'n bed. Denk dat ik vanmiddag maar even ga slapen. Even rustig aan doen vandaag, ook met eten. Gister een moeilijke lunch (stokbrood) en die pizza gehad. Ik was onwijs hyper gister en niet echt mezelf. Ohjeej, nu schaam ik me voor mezelf. Stommerd, waarom heb ik ook niet normaal gedaan? Bluh.
Oud 07-07-2007, 11:59
Verwijderd
Sonho, ik vond je echt niet raar gister en ook niet super-hyper of zo. Je was gewoon leuk.

OT: Het FSW is vandaag niet open, dus ik denk dat ik overga op plan B: iemand van biologie emailen of die mij een licentiecode voor SPSS kan sturen en het dan lekker thuis doen. Want ik geloof niet dat ik de komende twee maanden echt veel doordeweeks in Leiden ben. Als in, helemaal niet. En ik wil toch echt wel mijn P van psychologie nog dit jaar halen.

En nu ga ik eerst mijn kamer stofzuigen en de afwas doen en zoveel mogelijk kleren en boeken in een tas proppen en daarna ga ik naar Friesland. Ik kijk er een beetje tegen op. Het is wel lang, zo'n zomervakantie. Maar goed, als ik er even tussenuit wil ga ik gewoon een weekendje naar Leiden.

Eigenlijk kan ik mezelf nu al zo'n beetje derdejaars noemen, he. Wat gaat dat snel.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten