Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2009, 22:08
Verwijderd
weet iemand of je stemming ver achteruit gaat van 40 mg prozac naar 20. Ik heb prozac 20 mg nu. Ik ben een proef konijn. Als ik val wie vangt er dan?
Advertentie
Oud 30-05-2009, 17:40
darkfairy
darkfairy is offline
kan het kwaad dat ik me lexapro van vanochtend.
nou pas heb genomen?.
omdat ik net pas wakker ben?.
en dan vergeet ik nog iets te eten voordat ik hem in nam.
kan dat wat kwaad?.
Oud 30-05-2009, 17:53
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
weet iemand of je stemming ver achteruit gaat van 40 mg prozac naar 20. Ik heb prozac 20 mg nu. Ik ben een proef konijn. Als ik val wie vangt er dan?
leuk proefkonijn te zijn
wil je best vangen hoor ik weet alleen niet hoe ver je stemming daar van zakt o.i.d maar vind het wel raar hoe er wordt afgebouwd, volgens mij doet iedereen maar wat
Oud 30-05-2009, 17:54
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
kan het kwaad dat ik me lexapro van vanochtend.
nou pas heb genomen?.
omdat ik net pas wakker ben?.
en dan vergeet ik nog iets te eten voordat ik hem in nam.
kan dat wat kwaad?.
je zal er niets van krijgen maar het is niet slim nee zoals ik al eerder heb verteld
Oud 30-05-2009, 18:27
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
je zal er niets van krijgen maar het is niet slim nee zoals ik al eerder heb verteld
ik dacht eerst dat het nog ochtend was.
maar toen ik hoorde dat het avond was.
dacht ik het is beter dan overslaan.
Oud 31-05-2009, 17:10
Verwijderd
Citaat:
leuk proefkonijn te zijn
wil je best vangen hoor ik weet alleen niet hoe ver je stemming daar van zakt o.i.d maar vind het wel raar hoe er wordt afgebouwd, volgens mij doet iedereen maar wat

Ik vind het ook heel raar. Ik voel het echt wel goed, en het 'lollige' van alles is dat mijn psychiater me de verkeerde dosis heeft voorgeschreven van het andere medicijn dat ik slik.
Volgende week gesprek met haar&ouders, en dat moet ik aangeven hoe ik me voel onder dat afbouwen. Durf ik dus weer niks te zeggen.
Oud 02-06-2009, 15:45
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Mijn huisarts is geirriteerd omdat ik mijn medicatie daar bestel bij de apotheek sinds mijn ontslag bij de kliniek in januari, maar zelden bij haar op spreekuur ga. Terwijl zij zelf zegt de vingers niet te willen branden aan behandeling. Kan ik het wat helpen dat die wachtlijsten zo lang zijn? Wat moet ik nou doen dan? Op eigen houtje afbouwen met alle risico's van dien om mijn huisarts persoonlijke mening te pleasen? *zucht* Ik raak hier echt even van in de war.
Oud 03-06-2009, 12:36
Verwijderd
Niet afbouwen droomvlucht... Ik zou nog een keer op spreekuur gaan bij je huisarts. Ze kan je niet behandelen maar misschien wil hij/zijgewoon een beetje vinger aan de pols houden? Sterkte in ieder geval.
Oud 05-06-2009, 22:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik medicatie die ik voorgeschreven heb gekregen van de longarts als herhaling bestel bij de huisarts, word ik ook altijd gebeld om te checken hoe ik daaraan kom. Ik zie het puur als controle op de medicijnen die je gebruikt maar verder niet als op m'n vingers tikken. Denk dat je er zo een beetje naar moet kijken.
Oud 06-06-2009, 01:00
Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb mn medicatie op mn kamer laten liggen...Kom er maandag pas weer...wat gebeurt er als ik het 3 dagen niet kan slikken?
Oud 06-06-2009, 15:37
metallica
metallica is offline
Ligt eraan wat je slikt, ik hoef het iig niet te doen want dan ben ik echt fucked up Desnoods ga je nog even een receptje halen of eerder naar huis als je er echt last van krijgt.
Oud 08-06-2009, 16:41
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ligt eraan wat je slikt, ik hoef het iig niet te doen want dan ben ik echt fucked up Desnoods ga je nog even een receptje halen of eerder naar huis als je er echt last van krijgt.
Fluvoxamine.

Ik vind het nu nog wel meevallen, had verwacht meer fucked up te zijn...Mn hoofd en mn armen tintelen wat, en het is net alsof ik allemaal kleine stroomstootjes krijg in mn hersenen...Net migraine, maar dan zonder de pijn.

De laatste pil had ik dus donderdag al gehad...Vrijdag en zaterdag dus nagenoeg geen last ervan gehad, gisteren begon het wat te tintelen. Vandaag begon alles wat surrealistisch te lijken. Heb dus net maar snel een pil geslikt, meestal slik ik ze rond 12 uur 's nachts, ik vraag me af of ik die van vandaag dan wel moet nemen? In de bijsluiter staat namelijk dat je NOOIT een dubbele dosis mag nemen.

Ik heb morgen een gesprek met mijn psycholoog om 11.30, als die vindt dat het wel had gemoeten dan kan ik dan toch alsnog 1 slikken? (dan zit er 18 uur tussen, als ik er vanavond weer 1 slik maar 6).
Oud 08-06-2009, 18:26
Nijn*
Nijn* is offline
Hee allemaal,
Ik ben nogal lui (en heb weinig tijd) dus ik heb hier nog niet de zoekfunctie op gebruikt, en heb ook niet de hele topic doorgelezen. Sorry daarvoor Maarr, vandaag voor het eerst naar de psychiater geweest en zij raadde me aan om naast mijn psychotherapie met Zoloft te beginnen (ivm PTSS/angsten/depressie). Ben erg benieuwd of er hier mensen zitten die ervaringen hebben met Zoloft, ik ben beetje de voor- en nadelen tegen elkaar aan het afwegen. Hoorde bijv. dat gedachten over zelfbeschadiging/suicide zeer kunnen verergeren in de beginfase, dat je er behoorlijk van kunt aankomen en dat je beter geen auto kunt rijden. Ervaringen, iemand? Is het aan te raden/af te raden? Of een goede informatieve site (op internet spreekt alles elkaar tegen).. Alvast bedankt!
Oud 10-06-2009, 16:29
Eend
Eend is offline
Ik slik 200mg Zoloft (erg hoge dosis), maar heb er geen nare effecten van. Ik zou het gewoon proberen!
Oud 23-06-2009, 06:18
Verwijderd
Ik slik citalopram 20 Mg(lichte dosis). Ik heb weer een baan, zelfs 3.
Ik wil van de citalopram af. Ben er net 2 maanden aan.

Ik werd depressief van langdurig werkenloosheid en niets te doen hebben, puzzelstukjes zijn in elkaar gevallen. Je kan moeilijk in het hier en nu zijn als je niets doet.

Iemand ervaring met afbouwen citalopram?

Ik heb teveel last van de bijwerkingen en heb voor me gevoel wel genoeg geprobeerd.
Docs zijn gewoon de grootste dealers.

Laatst gewijzigd op 23-06-2009 om 06:25.
Oud 23-06-2009, 07:39
darkfairy
darkfairy is offline
^ ik had eerst ook cipramil maar dan 60 mg.
in het begin toen ik afbouwde merkte ik er niks van.
pas toen ik van de 10mg naar niks ging begon ik het te merken.
met angsten voor alles enzo.
Oud 23-06-2009, 08:26
Verwijderd
Je moet je angst toegeven, je moet met je angst meegaan.
Angst zal er altijd wel enigzins zijn, je moet er mee omgaan.
Angst heb ik totaal geen last meer van. Noujah normale angst, maar ik geef het toe en onderdruk het niet.
Zoiezo is leven zonder daginvuling en structuur angstig.
Ik wordt aseksueel van citalopram en krijg er een plofkop van.
Oud 23-06-2009, 09:14
darkfairy
darkfairy is offline
ja ik kan nou ook wel beter met me angsten omgaan.
maar dat verschilt ook weer elke keer.
en ik kreeg er geen dik hoofd van.
kun jij ook goed met je angsten om gaan?.
Oud 23-06-2009, 09:24
Verwijderd
Ik heb een reintegratiechoach maar al me banen helemaal zelf geregeld. Bij een wat verteld over me achtergrond en bij de ander niet. Ik ga geen hoge eisen maar aan mezelf stellen.
Ik kan en wil geen leidinggevende functie. Maar van vrijwilligerswerk werd ik ook niet de allergelukkigste.
Ik vind mezelf niet perse onaantrekkelijk, maar wel met de bijwerkingen van de medicatie.

Eenmaal op me plek gaat het wel lekker.

Over 2 weken wil ik 10mg nemen.
Oud 07-07-2009, 14:31
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik slik amitryptiline waarvan de dosis een jaar geleden is vastgesteld op mijn bloedspiegel. Het is een hele tijd redelijk goed gegaan qua depressieve klachten, maar de afgelopen 2 maanden (ongeveer) ben ik weer achteruit gegaan met momenteel echt op een dieptepunt. Ik begrijp het niet omdat ik nog steeds de medicijnen slik. Het enige wat veranderd is, is dat ik 11 kilo ben afgevallen de afgelopen maanden. Maar dan zou ik verwachten dat ze juist harder gaan werken, omdat ik nu minder gewicht heb ofzo.. Is er hier iemand die weet of het kan dat na een tijdje de spiegel toch kan veranderen?

Ik zit op dit moment tijdelijk zonder psychiater, dus daar kan ik het op dit moment niet aan vragen.
Oud 07-07-2009, 16:02
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik begrijp het niet omdat ik nog steeds de medicijnen slik. ... Is er hier iemand die weet of het kan dat na een tijdje de spiegel toch kan veranderen?
ja, dat heet gewenning.
Oud 07-07-2009, 18:08
Verwijderd
Ik las ergens dat je niet echt op de goede manier aan het afvallen was. Weet je wel zeker dat je medicijnen ook opgenomen zijn in je lichaam?
Oud 08-07-2009, 14:24
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Ik las ergens dat je niet echt op de goede manier aan het afvallen was. Weet je wel zeker dat je medicijnen ook opgenomen zijn in je lichaam?
Poeh uhm

Dat gebeurd de laatste tijd vaker 's avonds met het avondeten. Ik neem die medicatie in voor ik ga slapen, dus ik denk dat het dan al opgenomen is. Overigens is het grootste gedeelte van die kilo's er wel op een goede manier afgegaan en ben ik toen ook al achteruit gegaan, dus.. ik weet het niet. Het klooien met eten is iets van de afgelopen 4 weken ofzo, het afvallen is iets van 3 maanden. Het slechter gaan is langer dan 4 weken, maar ik weet niet precies wanneer.

Offtopic: De laatste tijd ben ik erg destructief geworden en het afvallen loopt tegen een halt aan en ben ik ook hierin op een destructieve manier bezig gegaan. Maargoed is hier misschien niet de plek om erover te praten..
Oud 19-07-2009, 10:01
Verwijderd
woepie nog 1 maand en dan mag ik stoppen met het vergif.
Oud 18-09-2009, 15:26
dennis018
dennis018 is offline
zijn er hier miss mensen die mij wat meer hierover kunnen vertellen?
de bijwerkingen, de voordelen en nadelen en wat het precies doet?

ik heb aangeraden gekregen dit te gaan gebruiken maar ik twijfel gigantisch...

plz share your experiences....
en vooral met ervaringen als je er net mee begint..
Oud 18-09-2009, 16:47
BIIANCAÁ
BIIANCAÁ is offline
Ik werd er moe van. daardoor sliep ik beter.

Ik had minder pieken opzich. dit was wel fijn.
Verder zelf geen bijwerkingen gehad.

WEL toen ik stopte..
of wanneer ik in een zeer verwarde bui ze vergat in te nemen. na ongeveer een week merkte ik dat ik duizelig werd en het gevoel had alsof ik zo neer kon vallen.
Oud 18-09-2009, 17:54
dennis018
dennis018 is offline
eN toen je er net mee begon merkte ej toen plots grootte veranderingen?
merkte je omgeving dat je miss wat suffer/vlakker was?

en ik heb ook gelezen dat het leid tot extra honger gevoel / gewichtstoename hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Oud 18-09-2009, 17:58
Yana
Yana is offline
Wat mij verteld is over eender welke medicatie in combinatie met gewichtstoename:

Het kan zijn dat je meer trek krijgt, maar als je -zoals jij, zoals ik- eetlijstjes volgt dan wel "restrictief" bent in je eetgedrag (/heel erg de controle hebt over wat je eet) dan zul je daar heus niet aan toe gaan geven.. dat druist nogal tegen je eetstoornis in. Je komt dus niet zozeer aan van het middel maar van het extra eten dat het middel mogelijk kán veroorzaken. (Niet specifiek voor jouw medicatie dus, maar wel over anti-depressiva/anti-psychotica in het algemeen). Als jij niet extra gaat eten, zal je gewicht gewoon hetzelfde blijven doen.
Oud 18-09-2009, 18:39
BIIANCAÁ
BIIANCAÁ is offline
uhm ik merkte niet super grote veranderingen gewoon langzaamaan merkte ik wel dat ik minder heftig reageerde en rustiger was enzo.
mn omgeving op zich alleen dat ik minder pieken toonde in de richting van echte sombere momenten.

en gewichtstoename heb ik totaal niet gehad.
Oud 18-09-2009, 18:52
Verwijderd
Over welk middel gaat het nu? of over psychische medicatie in het algemeen?
Oud 18-09-2009, 19:14
Verwijderd
Ah ik zie dat het verplaatst is en dat het over zyprexa gaat. Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar wel seroquel en dat lijkt er wel op. Bovendien ken ik een aantal andere mensen die het wel gebruiken. Afhankelijk van de dosis raak je wel wat meer versuft en als het over gewichtstoename gaat: je komt natuurlijk niet aan van het medicijn zelf, daar zitten geen calorieën in. Je eetlust neemt wel heel erg toe en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het heel moeilijk is dat tegen te gaan. Nou ben ik niet zo sterk op dat gebied, maar je voelt dus niet meer dat je vol zit en je hebt op elk moment van de dag trek en zelfs na 8 boterhammen voor ontbijt had ik nog het gevoel dat ik niks had gegeten en kon ik zo dooreten (dit was met seroquel, maar ik hoor van mijn groepsgenoten vergelijkbare verhalen over zyprexa). Verder sliep ik er heel goed op, kon 's ochtends mijn bed niet uitkomen, maar mijn psychose zakte er wel van weg. Sommige mensen zweren bij zyprexa omdat het zo goed werkt. Ik heb nu haldol en ben daar veel blijer mee. Met name de eetlusttoename kon ik niet verkroppen en daar heb ik bij haldol geen last van.
Oud 18-09-2009, 19:17
dennis018
dennis018 is offline
algemeen.. maar mijnvragen gaan over zyprexa
Oud 18-09-2009, 19:34
Verwijderd
Citaat:
algemeen.. maar mijnvragen gaan over zyprexa
Ja ik begreep het al
Oud 18-09-2009, 19:36
BIIANCAÁ
BIIANCAÁ is offline
ik heb alleen ervaring met sertraline als AD
Oud 19-09-2009, 13:18
Yana
Yana is offline
Het is denk ik ook belangrijk dat je de voors en tegens tegen elkaar afweegt, Dennis. Stel je krijgt meer eetlust en je zou iets meer gaan eten en misschien zelfs een beetje aankomen... is het dat jou waard om wat meer rust te krijgen in je hoofd? Probeer daarin ook iets verder te kijken dan je eetstoornis: hoe erg zou het écht zijn mocht je in het ergste geval een beetje aankomen? En daarbij: als dat gebeurt kun je altijd als nog stoppen he. Het is niet zo dat je één pil neemt en de week erop vijf kilo zwaarder bent. (Ik ga er sowieso niet vanuit dat je er van aan komt, omdat ik -zoals eerder gezegd- denk dat je niet van je lijst zult afwijken zelfs al heb je misschien meer honger.)
Oud 19-09-2009, 19:41
dennis018
dennis018 is offline
thanks voor jullie replys!!!

Ik heb het gister voor het eerst gebruikt, wat me vnaacht wel opviel is dat ik GIGANTISCH veel echt bijna de hele nacht dromen heb gehad.. hebben andere dat ook gehad??
Oud 19-09-2009, 23:02
metallica
metallica is offline
Oeh, ik heb dat ook gehad met andere medicatie, is dus niet echt heel raar maar wel apart....
Oud 20-09-2009, 19:33
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Je kunt overigens ook aankomen van veranderde stofwisseling. Ik weet niet in hoeverre dit bij zyprexa speelt, maar ik weet dat dit onder andere bij risperdal bijvoorbeeld wel speelt. Dit heeft dus niet alleen met meer eten te maken.
Oud 20-10-2009, 18:29
darkfairy
darkfairy is offline
ik begin vanaf morgen met het afbouwen van me lexapro.
van 20 mg naar 10 mg.
maar nou ben ik vandaag naar de apotheek geweest.
en ik kreeg toen escitalopram mee.
is dat hetzelfde als lexapro?.
Oud 21-10-2009, 17:15
Verwijderd
escitalopram is het zelfde als lexapro.

Ik mag binnenkort eindelijk minder naar 10 mg, daarna hoop ik nooit meer aan die zooi te zitten. Ik blijf toch wel een walgelijk mannetje.
Oud 21-10-2009, 20:55
Verwijderd
Ik ben van al mijn anti-depressiva en - psychotica af! Op 5 mg abilify na. Het was stom gegaan, omdat ik op ontslag ging in het ziekenhuis, kreeg ik geen voorschriften meer mee. En ik wilde niet naar de dokter, omdat ik gewoon het geld er op dat moment niet voor had. Dus wachtte ik af dat ik de psych weer zag en intussen zat ik alweer een maand zonder. En toen ik het vertelde, vond hij het een goed plan dat ik eraf gebleven was en geen gevolgen ondervonden had, want zelf durfde hij bij mij niet af te bouwen (altijd handig, een psych die niet durft af te bouwen...). En ik hoefde niets meer opnieuw te nemen, behalve die abilify dan.

Maar geen cymbalta meer, geen seroquel, geen sypralexa, wauw, ik voel me plots een stuk lichter Overigens ben ik heel tevreden over cymbalta. Bij seroxat en efexor heb ik echt geleden toen ik ermee stopte, heftige afkickverschijnselen. Bij cymbalta niks. Ik heb er dan ook geen probleem mee als ik ze ooit terug zou moeten nemen: ze werkten en ze waren niet naar. Ben ik blij dat ze op mij geëxperimenteerd hebben met andere antidepressiva.

En nu maar hopen dat het ook effect gaat hebben op mijn gewicht .
Oud 22-10-2009, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Ik ben van al mijn anti-depressiva en - psychotica af! Op 5 mg abilify na. Het was stom gegaan, omdat ik op ontslag ging in het ziekenhuis, kreeg ik geen voorschriften meer mee. En ik wilde niet naar de dokter, omdat ik gewoon het geld er op dat moment niet voor had. Dus wachtte ik af dat ik de psych weer zag en intussen zat ik alweer een maand zonder. En toen ik het vertelde, vond hij het een goed plan dat ik eraf gebleven was en geen gevolgen ondervonden had, want zelf durfde hij bij mij niet af te bouwen (altijd handig, een psych die niet durft af te bouwen...). En ik hoefde niets meer opnieuw te nemen, behalve die abilify dan.

Maar geen cymbalta meer, geen seroquel, geen sypralexa, wauw, ik voel me plots een stuk lichter Overigens ben ik heel tevreden over cymbalta. Bij seroxat en efexor heb ik echt geleden toen ik ermee stopte, heftige afkickverschijnselen. Bij cymbalta niks. Ik heb er dan ook geen probleem mee als ik ze ooit terug zou moeten nemen: ze werkten en ze waren niet naar. Ben ik blij dat ze op mij geëxperimenteerd hebben met andere antidepressiva.

En nu maar hopen dat het ook effect gaat hebben op mijn gewicht .
oh ik denk dat het zeker effect gaat hebben op je gewicht. Seroquel maakte mij heel dik en ik viel gelijk weer af toen ik ermee stopte.
Oud 22-10-2009, 08:49
Nijn*
Nijn* is offline
Wat fijn voor je Mutant!
Ik ga na de herfstvakantie toch beginnen met Zoloft *bibber* en na alle gewicht-verhalen ga ik maar gewoon preventief op dieet
Oud 23-10-2009, 17:37
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn moeder zit ook grof aan de Seroquel en is daar ook heel dik van geworden.
Oud 23-10-2009, 20:30
darkfairy
darkfairy is offline
@ mutant zoals de andere al zeiden goed bezig.

ot.
tot dinsdag nog aan me lexapro.
en dan vanaf woensdag ermee stoppen.
en ik hoop dat het gaat lukken.
en dat me angsten niet terug komen.
Oud 23-10-2009, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder zit ook grof aan de Seroquel en is daar ook heel dik van geworden.
ze zeggen dat haldol een heftig middel is, maar ik ben er blij mee hoor, voor mij niet die nieuwe anti-psychotica want ik wil niet weer zo dik worden.
Oud 25-10-2009, 09:45
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
ze zeggen dat haldol een heftig middel is, maar ik ben er blij mee hoor, voor mij niet die nieuwe anti-psychotica want ik wil niet weer zo dik worden.
Voor mijn moeder is dat geen optie, in combinatie met andere medicijnen . Zij wou het ook zo graag.
Oud 25-10-2009, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Voor mijn moeder is dat geen optie, in combinatie met andere medicijnen . Zij wou het ook zo graag.
Ah dat is wel flink balen zeg.
Oud 12-11-2009, 17:51
Verwijderd
Weet iemand hier of prozac samen gaat met anti malaria pillen?
Ik ga de zomervakantie waarschijnlijk naar Ghana en dan moet ik anti malaria pillen slikken.
En vanmorgen stond een stuk in de volkskrant dat die twee medicijnen dodelijk zijn..
Oud 13-11-2009, 08:30
Nijn*
Nijn* is offline
Ik denk dat je dat het beste aan je psychiater kunt vragen, die heeft toch het meeste verstand van het combineren van verschillende pillen, lijkt me.

Regels voor berichten