Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2007, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Sidhe schreef op 15-08-2007 @ 09:14 :
Das toch niet erg? ^^ Oh en smsen als er iets is want ik ben 2 dagen niet op msn
stiekum was dat een cryptische post. maar ik ben een beetje moeilijk aan het doen.
en ja het is wel erg want het zit heul anders ^^
Advertentie
Oud 15-08-2007, 23:38
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Wat een baaldag!

Eerst m'n hertentamen verknallen (dat krijg je ervan als je in april zoveel colleges mist), er ontzettende hoofdpijn aan over houden. 's Middags niet in staat zijn om te beginnen met leren voor mijn tentamen van vrijdag... Dat wordt dus morgen, één dag van tevoren ...

Morgen gesprek bij de GGZ over het onderzoek van vorige week, en daar heb ik zoals gewoonlijk echt alles behalve zin in ...

Echt een baaldag! Ik heb alles verkloot... Weg kansen om mijn propedeuse in één jaar te halen ...
Oud 15-08-2007, 23:45
Nonaj
Nonaj is offline
Ik zit al de hele tijd te twijfelen of ik de MP3 speler moet kopen die ik al een hele tijd zo graag wil hebben...ik heb wel gewerkt, maar het is een hoop geld wat ik ook op zou kunnen sparen voor echt nuttige dingen, zoals een auto of een wasmachine ofzo straks

Eigenlijk moet ik nu mijn paper herschrijven maar ik kan mijn gedachten er gewoon niet bij houden En dan weet ik ook nog niet eens precies wanneer het ingeleverd moet worden. 'Around 20-25 August'. Dat is dus uiterlijk volgende week zaterdag...maar als ik het dan pas doe wordt het ook veel later nagekeken

En als dat af is kan ik gelijk beginnen met de opzet van mijn scriptie....wat een kutvakantie.
Oud 16-08-2007, 10:21
Verwijderd
Mijn tweede afspraak is alweer achter de rug. Dingen oprakelen uit het verleden gaat heel makkelijk en snel, dus dat was allemaal zo opgeschreven en besproken.
Maar ik zit nog steeds vast, ik voel me vreselijk onrustig en hoop serieus dat er maandag meteen iets kalmerends wordt voorgeschreven... Ik ben erg benieuwd naar het behandelplan...
Oud 16-08-2007, 10:28
Heksjuh
Heksjuh is offline
Mijn boeken voor volgend jaar zijn er Allemaal Engels en het ziet er heel moeilijk uit.

Een vriendin van mij gaat samenwonen met haar vriend. Ik kan me het eigenlijk niet voorstellen. Niet omdat ze niet bij elkaar passen ofzo, maar gewoon vanwege hun leeftijd. Ik hoop voor hun dat het goed gaat, maar daar heb ik wel vertrouwen in.

En voor mezelf hoop ik dat een paar vriendinnen met me meewillen voor een proeftraining. De eerste reacties die ik kreeg waren dat ze niet op die vechtsport gaan, maar ik hoop dat ik ze kan overhalen om een keertje mee te gaan. Bij eentje is het al gelukt, nu nog hopen dat ze op die dag kan. Ik wil best in m'n eentje, maar met een groepje is gewoon leuker. Jammer als ze er dan niet op gaan, maar misschien ga ik er zelf ook niet op.

Vandaag ga ik echt eens verder met opruimen.
Oud 16-08-2007, 10:50
da leentjuh
da leentjuh is offline
Bah ik voel me ziek.
Oud 16-08-2007, 10:54
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 13-08-2007 @ 20:30 :
Ik heb precies hetzelfde, mijn stufi is nu ook op en ik moet nog een half jaar. Ik wil mijn master wel graag afronden, maar ik denk ook dat het met deze studierichting moeilijk gaat worden om een baan te vinden. Ik woon ook nog eens op kamers en kan dat niet meer opbrengen als mijn stufi (lening) weg valt dus over een half jaartje heb ik een probleem.

Jij deed Oudheidkunde of zoiets toch?
Ja, ik doe oudheidkunde, dat je dat onthouden hebt

Ik heb al een jaar geen stufi meer omdat ik 4 jaar over m'n bachelor gedaan heb, maar ik heb een regeling met m'n ouders. Kun je niet gewoon een lening aanvragen bij de IBG, dat kan nog wel, ook als je geen stufi meer hebt. Ik heb alleen een nul-lening voor m'n OV.

OT:
Nu op de universiteit, OV is weer geldig en ik had net een afspraak met een docent over een vak dat ik bij hem gevolgd heb. We hebben mijn verslag besproken en hij was er heel tevreden over en ik heb een 8! Dus nu heb ik 35 punten!
Ook nog even over de rest van de studie gehad en over een scriptieonderwerp gebrainstormd, maar hij wist niks en ik ook niet (behalve de richting) dus daar moet ik hard over na gaan denken. Verder nog over gehad dat ik geen stage meer ga doen, maar de rest van mijn keuzeruimte op ga vullen met vakken. En hij zei dat het vak dat ik bij rechten gevolgd heb als potentieel stagevoorbereidend vak, misschien wel mee kan tellen, zodat ik geen extra vak hoef te doen. Dat zou echt heel mooi zijn, dus dat ga ik proberen. De examencommissie heeft een stage van mij afgekeurd dus ik heb nog wat van ze tegoed (zo zei hij het en hij zit zelf in de examencommissie) Ik moet het dan verwoorden als een arbeidsmarkt orienterend vak. Hij zou ervoor pleiten het mee te laten tellen, dus als ik het verzoek officieel in dien, zal het wel goed komen.
Oud 16-08-2007, 11:13
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 16-08-2007 @ 11:54 :
Ja, ik doe oudheidkunde, dat je dat onthouden hebt

Ik heb al een jaar geen stufi meer omdat ik 4 jaar over m'n bachelor gedaan heb, maar ik heb een regeling met m'n ouders. Kun je niet gewoon een lening aanvragen bij de IBG, dat kan nog wel, ook als je geen stufi meer hebt. Ik heb alleen een nul-lening voor m'n OV.

OT:
Nu op de universiteit, OV is weer geldig en ik had net een afspraak met een docent over een vak dat ik bij hem gevolgd heb. We hebben mijn verslag besproken en hij was er heel tevreden over en ik heb een 8! Dus nu heb ik 35 punten!
Ook nog even over de rest van de studie gehad en over een scriptieonderwerp gebrainstormd, maar hij wist niks en ik ook niet (behalve de richting) dus daar moet ik hard over na gaan denken. Verder nog over gehad dat ik geen stage meer ga doen, maar de rest van mijn keuzeruimte op ga vullen met vakken. En hij zei dat het vak dat ik bij rechten gevolgd heb als potentieel stagevoorbereidend vak, misschien wel mee kan tellen, zodat ik geen extra vak hoef te doen. Dat zou echt heel mooi zijn, dus dat ga ik proberen. De examencommissie heeft een stage van mij afgekeurd dus ik heb nog wat van ze tegoed (zo zei hij het en hij zit zelf in de examencommissie) Ik moet het dan verwoorden als een arbeidsmarkt orienterend vak. Hij zou ervoor pleiten het mee te laten tellen, dus als ik het verzoek officieel in dien, zal het wel goed komen.
Ik heb wel een lening bij de IBG, maar zodra ik afgestudeerd ben vrees ik dat ik niet direct werk zal vinden en als je eenmaal afgestudeerd bent heb je geen recht meer op OV en een lening van de IBG he.

Jij moet nu nog 25 punten dus voor je je master gehaald hebt?
Oud 16-08-2007, 12:18
Verwijderd
@Andijvie: Ik zou niet te snel naar allerlei pillen grijpen (en met niet te snel bedoel ik niet dat je niet al lang genoeg met deze problemen rondloopt, maar dat het logisch is dat je hierdoor 'vast' zit en dat pillen meer kwaad dan goed kunnen doen, dus dat je alle voor- en nadelen (want die zijn er ook) heel goed tegen elkaar af moet wegen en probeer eerst of misschien iets als valeriaan ofzo niet werkt). (Maar als jij het wel wilt, dan moet je het natuurlijk gewoon doen. )

OT: Gister gezwommen, wat misschien wat te veel van het goede was, want vandaag ben ik weer erg moe... Mijn boeken zijn ook binnen, maar ik moet ze ophalen in Utrecht, wilde dat eerst vandaag gaan doen, maar ik vrees dat het op z'n vroegst morgen gaat worden...

Laatst gewijzigd op 16-08-2007 om 12:21.
Oud 16-08-2007, 14:08
GeleBloem
GeleBloem is offline
Werk afgezegd, althans mijn moeder laten bellen . Ik durfde echt niet meer. Weet ik veel hoe ik het nu ga doen, maar het zij zo. Nu voel ik me zo mislukt en gefaald...
Oud 16-08-2007, 15:14
moon
moon is offline
Dankje Morgan, het stelt me gerust dat het niet vreemd is om nu een tijdje te huilen om onze hond. Ik heb het gevoel dat het onvermijdbaar is en ik het het beste toe kan laten. Als ik ik het na een paar maanden nog heb dan is het nog wat anders inderdaad. Nogmaals bedankt voor je reactie, het stelt me wat gerust.

OT: ze leeft dus nog steeds. Het ziet er echt niet naar uit dat ze zelf gaat, want het is wel duidelijk: het zijn alleen haar poten waardoor ze niet meer kan, verder is ze niet ziek. Morgen of maandag krijgt ze een spuitje. Vandaag lijkt het in tegenstelling tot andere dagen niet tot me door te dringen. Ik heb nog niet eens gehuild vandaag. Ik denk dat het des te harder is om te beseffen nu haar dood dichterbij komt en dat ik er sinds vandaag misschien wel een muur omheen heb gebouwd. Het wordt nu echt te bedreigend, dus houd ik het op afstand. Ik weet niet of dat goed of slecht is.
Oud 16-08-2007, 16:28
Eend
Eend is offline
Ik ben aan de lijn. Alleen nu is het grote probleem, dat mijn psycholoog bang is, dat ik door sla. Ik mag van mezelf nog maar zes light crackers per dag.
Ik heb heus geen eetstoornis of zo. "Nog niet..." zou mijn psycholoog nu waarschijnlijk denken. Hij werkt ook op de Ursula (eetstoornissen kliniek), dus mocht ik een eetstoornis ontwikkelen, dan heb ik in ieder geval een goede psycholoog...

Ik zit er aan te denken om hem een brief te schrijven. Een brief waarin ik om hulp vraag. Iets wat erg moeilijk voor me is en ik ook (haast) nooit doe...

Tsjah...
Oud 16-08-2007, 16:29
Verwijderd
OMFG. Aardbeving in Peru. En Ica is het zwaarst getroffen, 70% verwoest en daar wonen ook mannen van me. Damn, als er nu maar es een Peruaantje online kwam, dan kon ik vragen wat er allemaal gaande is, maar nee, als je ze nodig hebt, zijn ze er niet. Shitshit, hoop dat hun rehabilitatiehuis er nog staat!

En verder werk ik alleen maar heel hard, en daar ben ik moe van, maar ja, ik heb een goed doel. De fysio maakt me moe, ondanks dat je dat niet zou denken als buitenstaander en ik moet nog veel afspraken maken her en der om helemaal gecheckt weer richting Peru te vliegen. OVER 3,5 WEEK AL!
Oud 16-08-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 16-08-2007 @ 17:28 :
Ik ben aan de lijn. Alleen nu is het grote probleem, dat mijn psycholoog bang is, dat ik door sla. Ik mag van mezelf nog maar zes light crackers per dag.
Ik heb heus geen eetstoornis of zo. "Nog niet..." zou mijn psycholoog nu waarschijnlijk denken. Hij werkt ook op de Ursula (eetstoornissen kliniek), dus mocht ik een eetstoornis ontwikkelen, dan heb ik in ieder geval een goede psycholoog...

Ik zit er aan te denken om hem een brief te schrijven. Een brief waarin ik om hulp vraag. Iets wat erg moeilijk voor me is en ik ook (haast) nooit doe...

Tsjah...
Eh, dat is al doorslaan. Als je gezond aan de lijn wilt doen, dan weet je zelf ook heel goed dat je tenminste iets van 1500 kcal per dag moet hebben (meer als je veel beweegt) en dat 6 light crackers per dag belachelijk weinig is. Als je nu voordat je echt een eetstoornis hebt, eens goed naar jezelf kijkt - wil je jezelf dit echt aandoen? Wát je er ook uit denkt te halen, uiteindelijk slopen zulke ziektes je.
Oud 16-08-2007, 17:10
indigo
indigo is offline
Weer helemaal terug van vakantie. B. is lieff en morgen zie ik hem weer <3. We hebben goed gepraat afgelopen week en ik denk dat we echt wel goed bij elkaar passen alleen is het een beetje nieuw voor mij. Maar daar wen ik wel aan. Nu moet ik alleen niet te veel eten want opa en oma mesten je vet .
Oud 16-08-2007, 17:20
Nijn*
Nijn* is offline
Gisteren was geweldig, heerlijke avond gehad met L. het was echt fijn om haar weer te zien. Maar eenmaal thuis wordt het alleen maar slechter.
Kreeg om te beginnen een mailtje van Ml. dat ze vanaf maandag weer thuis is. Ze heeft een time-out gekregen omdat ze weer 8 ons is afgevallen deze week en als ze niet aankomt of nog meer afvalt kan ze weer aan de sonde of wordt ze voorgoed de deur uitgezet. Pff, ik begrijp waarom ze zo streng zijn maar hoop echt dat ze het haalt. Als ze haar daar laten gaan, is het einde verhaal voor haar. Ik maak me zo'n zorgen om d'r, maar kan ook niets voor haar doen, heb ik het gevoel..

M'n oom belde net op met verschrikkelijk nieuws. De vader van mijn vriendinnetje R. is gisteren gaan hardlopen maar nooit teruggekomen. Hij kreeg een hartaanval en is dood. Ik heb al een tijdje niet meer met R. gesproken maar mijn god, wat maak ik me nu een zorgen om haar. Haar moeder zit in Turkije, haar vader is dood, haar stiefmoeder is nu haar voogd maar daar kan ze absoluut niet mee door een deur.. Ze zit nu de helft van de tijd in de kliniek en de helft van de tijd thuis, ik vraag me af hoe het nu verder met haar moet..

En dan gaat mijn moeder dwarsliggen over het PANN-feest van a.s. zaterdag in Tivoli, ik mag wel gaan maar mag niet terugfietsen met L. Grr. En aan de andere kant: waarom maak ik me druk over dit soort dingen en over of ik wel of niet ga eten en am-en, terwijl er duidelijk zoveel mensen zijn die het zoveel moeilijker hebben. Stom wijf, soms word ik zo moe van mezelf.
Oud 16-08-2007, 17:31
Yana
Yana is offline

Ik vind het zo gemeen! Ik had net weer zulke goede intenties! Heb mijn smoesje teruggedraaid en besloten toch thuis te eten, ondanks dat ik helemaal niet wilde. Wilde nooit meer, niet meer, never meer gaan wegen, gewoon gezond gaan eten, nu echt echt echt stoppen met al dit eetgestoord gefuck.

Vervolgens eet ik, voel ik me veeeel te vol en is het weer mis. Weg goede gedachtes.
Oud 16-08-2007, 17:49
Heksjuh
Heksjuh is offline
Het heeft me bijna de hele dag gekost, maar nu ben ik klaar met opruimen. Alles gestoft (oke, behalve de vensterbank een plank boven op mijn kast, maar dat ziet niemand), alles netjes opgeruimd en zelfs dingen weggegooid. Nu moet ik alleen nog een doos met spullen naar beneden brengen en mijn lenzendoosjes weggooien (ik heb er een stuk of tien, die gebruik ik toch niet) en dan ben ik helemaal klaar. Alleen moet er nog gezogen worden, maar dat doet mijn vader morgen.

Leuk dat al mijn vriendinnen enthousiast reageren over een keertje proeftrainen. Niet dus. Drie meiden hebben gereageerd: eentje kan niet want die doet een soort animatiewerk, de ander leek het niks en de ander wilde wel, maar kan niet op de dag dat het wordt gegeven vanwege oppassen. Ach, ik heb eigenlijk niet echt gedacht dat er iemand meewilde. Mijn zusje gaat misschien mee en twee vriendinnen van haar, maar ik krijg nooit een groep bij elkaar.

Een van mijn bazen kan echt gemeen zijn als hij je niet mag. Tegen mij is hij altijd heel aardig, maar tegen de jongen met wie ik gisteren moest werken niet. Hij vindt dat mijn collega traag is (ik let daar nooit op, volgens mijn zusje klopt het wel, maar ik vind niet dat je dat op die manier tegen anderen moet laten merken als baas), en hij is altijd vrij bot tegen hem. Degene die er vorig jaar nog was liet ook altijd merken dat hij sommige niet mocht. Ik ben blij dat ze mij wel mogen, anders was het werken toch een stuk minder leuk geweest.
Oud 16-08-2007, 18:13
Verwijderd
Woohoo, Rotterdam was leuk!

En zomg ik krijg echt zon vet cadeau van mn papa
Oud 16-08-2007, 19:11
moon
moon is offline
@Eend: Is het niet zo dat je zo drastisch bent gaan lijnen omdat je in nood zit en graag hulp wilt van die psycholoog? Ik heb het gevoel dat je eigenlijk een soort noodkreet aan hem wil laten horen. Je kunt hem best een brief schrijven of het vertellen.
Oud 16-08-2007, 19:57
Nijn*
Nijn* is offline
Jezus. Ik had haar net aan de telefoon.. Wat moeilijk om haar stem te horen, ze zit helemaal onder de oxazepam of wat dan ook om rustig te blijven. Ze voelt niet veel, alleen leegte. En morgen moet ze al naar Turkije voor de begravenis, gelukkig gaat haar exvriendje mee en heeft ze daar familie.. Ik voel me zo machteloos.. Ik kan niets doen, niets zeggen, niets zorgt ervoor dat haar vader terugkomt..
Ik heb haar laten weten dat ik van haar houd, dat ze me altijd mag bellen, smssen, mailen of langskomen, dat ik haar alle sterkte van de wereld toe wens. Dat zij de laatste is die dit verdient, ze heeft al genoeg meegemaakt.. Meer kan ik niet doen, maar ik voel me zo nutteloos. Voor de zoveelste keer gaat alles kapot in haar leven, en ik kan er niets aan doen. Als ze terug is uit Turkije belt ze me en dan ga ik naar haar toe. Ik mis haar zo en wil haar het liefste in m'n armen sluiten en troosten.

En wat is er met mij aan de hand. Mijn vriendin ligt dood te gaan aan anorexia, ik heb al eens een vriendin verloren aan die kloteziekte, waarom ga ik er mee door? Waarom houd ik niet gewoon op? WAAROM IS ALLES ZO VERFUCKT? GODVERDOMME
Oud 16-08-2007, 20:08
indigo
indigo is offline
Oh buhh buikpijn & rare hormonen. Ik heb zin in morgen, wel vroeg opstaan, maar nu moet ik nog even verzinnen wat handig is als ik naar lief vriendje ga. Maar ik durf hem niet te bellen (moed? iemand?). En ik heb een nieuwe portemonnee, ik moet er nog aan wennen maar hij is wel mooi .
Oud 16-08-2007, 21:39
darkfairy
darkfairy is offline
en de am gedachtes kon ik niet meer bij gedachtes alleen houden en verder was het wel gezellig op het werk
Oud 16-08-2007, 22:02
Verwijderd
jajajajajajaJAAAAHAA ik BEN hopeloos mislukt in de maatschappij,NEE ik heb GEEN feitenkennis over vriendschap, gokken, werken, collega's, liefde, verzorging, andere sociale aspecten, geld, of de volgorde van de provincies van nederland, nee, ik WEET niet EENS hoeveel 6x6 is.
en nee, ik kan echt niet normaal doen, waar ik ook ben, in wat voor gezelschap ook, ik ben gewoon een mongooltje verdomme.
gefeliciteerd papa, nadat ik je 19 jaar lang niet als vader heb gezien, of als welke autoriteit dan ook, lukt het je nog steeds om dat mes op mn keel te zetten, godverdomme, vieze vuile .. voor mij was jij geen vader, nee, en mijn moeder kon ook wel wegwezen he, nou, dat is het enige waar je gelijk in hebt gehad.
agressie, haat, boosheid, frustratie,
ik word wel kluizenaar
er zijn maar 7 mensen op de hele wereld die me goed kunnen laten voelen, waarvan 5 digitaal
internet is het enige medium waarbij ik níet ongevraagd/zonder weten van, om onbekende redenen genegeerd kan worden

Laatst gewijzigd op 16-08-2007 om 22:05.
Oud 16-08-2007, 22:24
IcedEarth
IcedEarth is offline
ach bah dat minderen word niks Maarja, ik ben een gelukkig en vrolijk mens met een best tof leven. Geen reden tot klagen, wel tot uitkijken. Hmmmh, ik vind het leuk om dit als dagboek te gebruiken, dat voelt minder alleen. Maarnee, ik ga niet allerlei private shite rondbazuinen.
Oud 17-08-2007, 08:18
Verwijderd
Meh, ochtenden. Ik heb helemaal geen zin om hem te zien, zo. Ik ben toch boos, of teleurgesteld en daarom boos want boos worden is mijn reactie op elke negatieve emotie geloof ik. En grr ik vind dit helemaal niet leuk, ik heb een hekel aan boos zijn, dus moet ik er maar mee ophouden. Maar dat is moeilijk. En ik heb geen zin in sporten zo en niet in werken. Ik wil gewoon slapen en anders ontsnappen in een verhaal. Zuuuucht.
Oud 17-08-2007, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Repelsteel schreef op 16-08-2007 @ 23:02 :
er zijn maar 7 mensen op de hele wereld die me goed kunnen laten voelen, waarvan 5 digitaal
Zijn dat er niet aardig wat?
Oud 17-08-2007, 08:27
Verwijderd
*gaaaap*
Dat was laat gisteren en vroeg nu.
Zometeen naar de kapper .

En ik dacht dat het weg was, maar schijn bedriegt.

Verteweeeee
Oud 17-08-2007, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-08-2007 @ 13:18 :
@Andijvie: Ik zou niet te snel naar allerlei pillen grijpen (en met niet te snel bedoel ik niet dat je niet al lang genoeg met deze problemen rondloopt, maar dat het logisch is dat je hierdoor 'vast' zit en dat pillen meer kwaad dan goed kunnen doen, dus dat je alle voor- en nadelen (want die zijn er ook) heel goed tegen elkaar af moet wegen en probeer eerst of misschien iets als valeriaan ofzo niet werkt). (Maar als jij het wel wilt, dan moet je het natuurlijk gewoon doen. )
Mja, ik wacht ook zeker maandag wel af. De meest gangbare behandeling is een combinatie van medicatie en therapie, daar worden de beste resultaten mee gehaald. Ik wil gewoon graag aan de slag. Ik doe nu al maanden helemaal niets en m'n concentratie is gewoon compleet afwezig, zoiets heb ik nog nooit gehad. Ik wil me weer kunnen concentreren...

Maar goed, maandag hoor ik het plan. (En na alle verhalen die ik heb gelezen, hoop ik wel op medicatie, daar zijn mensen erg positief over.)
Oud 17-08-2007, 10:39
Verwijderd
Heeft iedereen hier een 'bad day'
Oud 17-08-2007, 10:46
Verwijderd
Ik niet?

Zometeen autootjes kijken en vanavond repetitie en misschien even de kroeg in, en morgen hóóp ik hangen met wat vrienden. Het gaat wel goed Zelfs moederlief doet weer een beetje normaler.
Oud 17-08-2007, 10:54
moon
moon is offline
het triggert nogal wat ik in dit topic lees, nou ben ik denk ik wel sterk genoeg, maar het voelt niet fijn dat de drang ertoe weer toeneemt op deze manier. Ach ja, ook een beetje mijn eigen schuld, dan moet ik maar niet alles lezen hier.
Oud 17-08-2007, 11:22
Verwijderd
Pfff, belangst! Nooit heb ik er last van alleen vandaag wel. Met mezelf heb ik afgesproken dat ik haar vandaag moet bellen, maar straks gaat het helemaal fout. Ik zeg vast iets stoms, weet juist niets te zeggen of doe iets anders onzinnigs. Ja, dat zou typisch iets voor mij zijn.
Oud 17-08-2007, 11:52
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 16-08-2007 @ 12:13 :
Ik heb wel een lening bij de IBG, maar zodra ik afgestudeerd ben vrees ik dat ik niet direct werk zal vinden en als je eenmaal afgestudeerd bent heb je geen recht meer op OV en een lening van de IBG he.

Jij moet nu nog 25 punten dus voor je je master gehaald hebt?
Wat studeer jij dan (was ik gister vergeten te vragen)

Ik had me even verrekend, ik moet nog 30 punten. 20 scriptie en 10 gewoon. Daar wilde ik eerst een stage voor doen, maar dat wordt te lastig, ik heb wel gezocht, maar één voorstel is dus afgekeurd door de examencommissie omdat die stage inhoudelijk niet aansloot bij m'n studie. En voor een andere ben ik niet aangenomen, wel op gereageerd, brief gestuurd enzo. En in de Koninklijke Bibliotheek hadden ze geen plek.
Ik ga nu nog 1 vak van 10 doen en zorgen dat m'n rechtenbijvak mee mag tellen en dan scriptie ()

OT:
Net zelf m'n haar gekleurd, want het moest nu echt en er was niemand die me kon helpen. Ben er 1,5 uur mee bezig geweest
Uitzendbureau belde net of ik asje asje asjeblieft vanmiddag kon werken, jahoor, met liefde. Ik sta de hele week reserve, dus als ik dan eindelijk mag. Volgens mij bellen ze mij steeds als laatste, als hun laatste optie ofzo, omdat ik heel vaak ja zeg. Echt heel erg bedankt de hele tijd, iemand anders schreeuwde het zelfs nog van daar door de telefoon en dat ik een engel was enzo. Consequentie is wel dat ik pas heel laat bij vriendje ben vanavond en dat ik waarschijnlijk in de trein moet eten, maarja.
Oud 17-08-2007, 12:02
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 17-08-2007 @ 12:52 :
Wat studeer jij dan (was ik gister vergeten te vragen)

Ik had me even verrekend, ik moet nog 30 punten. 20 scriptie en 10 gewoon. Daar wilde ik eerst een stage voor doen, maar dat wordt te lastig, ik heb wel gezocht, maar één voorstel is dus afgekeurd door de examencommissie omdat die stage inhoudelijk niet aansloot bij m'n studie. En voor een andere ben ik niet aangenomen, wel op gereageerd, brief gestuurd enzo. En in de Koninklijke Bibliotheek hadden ze geen plek.
Ik ga nu nog 1 vak van 10 doen en zorgen dat m'n rechtenbijvak mee mag tellen en dan scriptie ()
American Studies.

Ik moet er nu nog 50, maar ik hoop met herkansingen in de vakantie nog 20 te halen, dus dan zou ik er ook nog 30 moeten (scriptie + 1 vak).

Dan heb je toch te veel punten?

Ik moet binnenkort beginnen met scriptie, maar ik moet nog een voorstel inleveren, en ik weet helemaal niks. Ik heb het ook even helemaal gehad met alles, dus ik weet ook niet of dat wel wat wordt. Ik heb alles waar ik de afgelopen jaren last van gehad heb maar wat weggedrukt, maar het vervelende is dat het dan ook een keer terug komt en ik vrees dat dat nu gebeurd is
Oud 17-08-2007, 12:58
Eend
Eend is offline
Citaat:
Morgan schreef op 16-08-2007 @ 17:58 :
Eh, dat is al doorslaan. Als je gezond aan de lijn wilt doen, dan weet je zelf ook heel goed dat je tenminste iets van 1500 kcal per dag moet hebben (meer als je veel beweegt) en dat 6 light crackers per dag belachelijk weinig is. Als je nu voordat je echt een eetstoornis hebt, eens goed naar jezelf kijkt - wil je jezelf dit echt aandoen? Wát je er ook uit denkt te halen, uiteindelijk slopen zulke ziektes je.
Ik heb geen ziekte en ik zal het ook nooit krijgen. Als ik genoeg ben afgevallen, stop ik ermee. Maar ik ben het zo zat om van die rotopmerkingen naar mijn kop te krijgen van medepatiënten Dan zeggen ze: "Je past niet eens in het douchehokje!" en dat soort dingen
Ik heb gister een brief naar mijn psycholoog geschreven waarin ik hem vertelde dat ik het niet om de controle deed (wat ik had gezegd), maar dat ik het puur om het afvallen deed. Ik hoop dat hij me kan helpen, want ik kan dit niet alleen. Misschien moet ik dan maar een diëtiste of zo. Al geloof ik niet in die mensen die vertellen wat en hoe je moet eten, want dat kan ik zelf ook wel bedenken.
Oud 17-08-2007, 13:00
Eend
Eend is offline
Citaat:
moon schreef op 16-08-2007 @ 20:11 :
@Eend: Is het niet zo dat je zo drastisch bent gaan lijnen omdat je in nood zit en graag hulp wilt van die psycholoog? Ik heb het gevoel dat je eigenlijk een soort noodkreet aan hem wil laten horen. Je kunt hem best een brief schrijven of het vertellen.
Heb ik gedaan Maar ik doe het niet om de aandacht van mijn psycholoog. Ik doe het om de opmerkingen over mijn gewicht die ik zat ben. Ik doe het puur voor mezelf.
Oud 17-08-2007, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 17-08-2007 @ 13:58 :
Ik heb geen ziekte en ik zal het ook nooit krijgen. Als ik genoeg ben afgevallen, stop ik ermee. Maar ik ben het zo zat om van die rotopmerkingen naar mijn kop te krijgen van medepatiënten Dan zeggen ze: "Je past niet eens in het douchehokje!" en dat soort dingen
Ik heb gister een brief naar mijn psycholoog geschreven waarin ik hem vertelde dat ik het niet om de controle deed (wat ik had gezegd), maar dat ik het puur om het afvallen deed. Ik hoop dat hij me kan helpen, want ik kan dit niet alleen. Misschien moet ik dan maar een diëtiste of zo. Al geloof ik niet in die mensen die vertellen wat en hoe je moet eten, want dat kan ik zelf ook wel bedenken.
Als je zelf kan bedenken wat je moet eten, waarom eet je dan maar een paar light-crackers op een dag? Dat is niet wat je zou moeten eten namelijk, ook niet als je af wil vallen. Heel weinig eten lijkt misschien te werken, maar het is gewoon compleet niet gezond, fysiek niet en mentaal ook niet.
Oud 17-08-2007, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 17-08-2007 @ 11:35 :
Ik doe nu al maanden helemaal niets en m'n concentratie is gewoon compleet afwezig, zoiets heb ik nog nooit gehad. Ik wil me weer kunnen concentreren...
Ik weet niet of je dat met medicatie altijd bewerkstelligt...gezien de mogelijke bijwerkingen van sommige medicijnen...

Citaat:
Maar goed, maandag hoor ik het plan. (En na alle verhalen die ik heb gelezen, hoop ik wel op medicatie, daar zijn mensen erg positief over.)
Er zijn ook genoeg mensen niet positief over.
Oud 17-08-2007, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen ziekte en ik zal het ook nooit krijgen.
Op deze manier afvallen is anders niet gezond. Ook zonder door te slaan qua laag gewicht kun je een eetstoornis hebben.
Verder wat Andijvie zegt...als je idd kon bedenken wat je en hoe je moest eten, dan zou je het anders aanpakken...
Oud 17-08-2007, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2007 @ 14:59 :

Er zijn ook genoeg mensen niet positief over.
80% 'geneest' met een combinatie van therapie/medicatie, dat vind ik toch behoorlijk positief
Oud 17-08-2007, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 17-08-2007 @ 15:08 :
80% 'geneest' met een combinatie van therapie/medicatie, dat vind ik toch behoorlijk positief
Dat ís ook positief en ik zeg ook niet dat je het niet zou moeten doen, maar wel dat je er goed over na moet denken en je niet 'blind moet staren' op alleen de positieve dingen. Dergelijke medicijnen kunnen een flinke impact hebben...en dat kan positief zijn, maar ook negatief.
Oud 17-08-2007, 14:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Verliefd op Utrecht, kan dat? Ik heb de afgelopen tijd echt zo'n ontzettend leuke week gehad! Echt, misschien wel de leukste week van m'n hele vakantie. De UIT was echt tooof! Het huis van UVSV waar is sliep was gigantisch en luxe en aardige meisjes die me ook nergens toe hebben gedwongen. Alles was dichtbij, uit tot 4 a 5 uur, veel bier, veel ongezond eten, veel muziek, heel veel lachen en kletsen, beetje slapen, rare foto's en filmpjes maken, keihard zingen in een boot, echt oooh.. <3 Volgens mij had ik echt zo het leukste uit-groepje van allemaal. Iedereen ging mee uit, op 2 na die thuis sliepen, de mentoren waren heel gezellige meisjes en niemand wilde bij een grote verenigingen, dus daar hebben we niet veel tijd aan besteed. Echt, whieeeej. Ik voel me er echt zo thuis in Utrecht.

Oh, en me deze week inschrijven bij AEGEE-Utrecht, volgens mij past dat wel bij mij. Gezelligheid, beetje serieus af en toe, en reizen in Europa. Te vet toch?
Oud 17-08-2007, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Queasy schreef op 17-08-2007 @ 11:39 :
Heeft iedereen hier een 'bad day'
Ik niet hoor, ochtenden zijn alleen meh
Oud 17-08-2007, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me een goed plan om naar een diëtiste te gaan. Als je echt overgewicht hebt, is het een goed plan om wat af te vallen. Maar als je het op deze manier doet, kan ik je voorspellen dat je óf toch een eetstoornis ontwikkelt, óf op een gegeven moment heel snel véél zwaarder wordt (ws. zwaarder dan je nu bent). Drastisch afvallen zorgt echt nooit voor een beter figuur. Pas als jij met gezond eten rustig naar een gezond gewicht gaat, kun je dat gewicht ook echt hóuden. Dus diëtiste: goed plan, en je wel houden aan wat ze adviseert!

Om maar met goedbedoeld maar ongevraagd advies te komen.
Oud 17-08-2007, 14:51
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Eend schreef op 17-08-2007 @ 12:58 :
Misschien moet ik dan maar een diëtiste of zo. Al geloof ik niet in die mensen die vertellen wat en hoe je moet eten, want dat kan ik zelf ook wel bedenken.
Heel duidelijk een aanrader! Zoals je nu bezig bent maak je jezelf kapot. Ja op 6 crackers per dag val je wel af, maardat hou je geen leven lang vol. Zodra je nu weer meer gaat eten barst je echt uit je voegen en ben je zwaarder dan ooit!
Ik ben ook bij een dietiste omdat zelf afvallen gewoon niet wou lukken.
Als het een goede is bekijkt ze jouw situatie, wat je allemaal doet en hoe je in elkaar steekt. Ze vraagt naar hoe je nu eet.
Aan de hand van die informatie krijg je een gezond voedings patroon aangemeten. En een lijst van goede (en toch lekkere!) tussendoortjes om je dag mee door te komen.
Je zult niet 5 kilo in de maand verlizen misschien maar langzaam afvallen is tóch het best en gezondst.

Mijn pm-box staat open als je nog meer wil weten of er over wil praten.
Oud 17-08-2007, 15:23
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Guusie schreef op 17-08-2007 @ 12:22 :
Pfff, belangst! Nooit heb ik er last van alleen vandaag wel. Met mezelf heb ik afgesproken dat ik haar vandaag moet bellen, maar straks gaat het helemaal fout. Ik zeg vast iets stoms, weet juist niets te zeggen of doe iets anders onzinnigs. Ja, dat zou typisch iets voor mij zijn.
Het ging heel goed toch? Vond het heel leuk dat je belde!
Oud 17-08-2007, 15:54
Verwijderd
nieuwe cameraaa *verliefd*
oeh wat voel ik mezelf soms toch heerlijk materialistisch
Oud 17-08-2007, 17:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ongeveer 3 weken geleden was ik 62 kg en nu omfg 64,5. Nou heb ik ook de hele week elke dag friet gegeten, soms drie keer op een dag ( ) en 10+ bier per dag. W00t, ik kan aankomen. Maar nu ga ik weer gezond eten en de laatste paar kilo's er langzaamaan bijsparen. Misschien moet ik aankomende jaar ook maar eens wat spieren gaan kweken.

Alleen nu past één spijkerbroek al niet meer dicht en een ander kost veel moeite en scheurt nu een beetje. Gelukkig was de ene oud, maar de ander is leuk *meh*

Hoe blij kun je zijn..
Oud 17-08-2007, 17:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb honger en dat is leuk, het is andere honger dan vroeger en dan ga ik dadelijk weer heel veel eten en ik ben in totaal al drie kilo aangekomen, jeej En ik wil niet naar een dietiste, ik wil het zelf oplossen en mijn moeder soort van steunde me ineens gisteren, het was zo schokkend. En mijn leven is hartstikke saai zonder computer, ik mis jullie

Regels voor berichten