![]() |
|
![]() |
hoi,
zou iemand mij willen helpen? Ik heb vandaag naar mijn mening goede producten gegeten. Echter is het nu 6 uur, heb ik nog geen avondgegeten en zit ik al aan mijn maximale aantal kcal. Vraag 1) wat nu? niets meer eten of toch nog een diner? en wat dan? vraag 2) wat heb ik nu zo heel erg fout gedaan? je kunt vinden wat ik vandaag heb gegeten op http://wicky.valtaf.nl/index.php?pxd...0¤t=food
||
![]() |
Citaat:
![]() maar het is (ja ook volgens de dokter) voor mij niet verstandig om meer te eten aan kcal. Dat is iets te veel om uit te leggen hier. Maar ik zit dus bijna op de 2000 (die 100 die maak ik sowieso nog wel vol vanavond, met 1 glas drinken ofzo). Een normaal avond eten brengt mij op 2500 kcal ofzo, en dat is niet verstandig. Is het nu qua voedingsstoffen slecht om niet meer te eten? Maargoed, ik was al bang dat er hier weer te veel beoordeeld gaat worden op gewicht/ bmi en postgeschiedenis.
|
Verwijderd
|
Ik vind het heel vreemd om je avondeten over te slaan. Zelfs op de meest ontiegelijke vreetdagen, als ik overdag al 2500+ kcal heb gegeten, eet ik nog steeds avondeten. Anders zit er zo enorm veel tijd tussen je laatste maaltijd en je volgende ontbijt. Als het voor jou onverstandig is om heel veel te eten om medische redenen, dan zou ik er voor kiezen om een zeer kleine avondmaaltijd te nemen: een beetje rijst, veel groenten, een stukje mager vlees/vleesvervanger, zoiets. Drinken vult over het algemeen niet en voegt ook qua voedingsstoffen weinig toe. Je hebt vandaag sowieso nog helemaal geen groenten/fruit gehad. Met pistoletjes, krentenbollen en ontbijtkoek krijg je echt niet alle vitaminen en mineralen binnen die je nodig hebt.
Een BMI van >18.5 is overigens niet per definitie gezond. Voor mensen die van nature nogal petite zijn, kan het, maar voor de gemiddelde mens is het beter om >20 aan te houden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik zal denk ik nog een salade eten, voor de vitamine c enzo, al zit er al aardig wat in die vruchtendrank. Ik zal dan voortaan minder overdag eten. Maar ik dacht dat als ik alleen die broodproducten zou eten met mager beleg, ik nooit op zoveel kcal zou komen. Kennelijk toch wel ![]() ![]()
|
![]() |
Wat is normaal om te eten op een verjaardag? Zo lang als ik me kan herinneren gebruikte ik verjaardagen altijd als 'vreetdag' waarop ik dan 2 stukken vlaai at (tegenwoordig zelfs 3 of 4), en heel veel nootjes, chips, toastjes en wat er maar op tafel stond, zodat ik 's avonds altijd misselijk thuis kwam. Ik wil dit nu niet meer doen en heb vandaag (mijn eigen) verjaardag. Ik moet wel nog zo'n 2 kg aankomen dus ik mag wel wat meer eten, ik wil alleen niet dat het (weer) zo'n vreetfestijn wordt. Hoe doen jullie dat?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon avondeten is het best, maaltijden compenseren is nooit goed. En je avondeten bevat juist heel veel belangrijke voedingsstoffen (mits het een maaltijd met groente ed is dan natuurlijk). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is de reden dat het een vreetfestijn wordt? Omdat het een gewoonte is? Omdat je op andere dagen te weinig eet? Omdat je je niet in kunt houden als al dat lekkers op tafel staat? Of heeft het een andere reden? Pas als je dat weet kun je er denk ik gericht iets aan doen. Zorgen dat je gewoon je maaltijden eet zal al schelen, dan is honger iig geen probleem (er even vanuitgaand dat je voldoende eet). En verder proberen te 'luisteren' naar je lichaam en je iig niet misselijk te eten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ water: het is normaal om op een verjaardag gewoon te eten waar je zin in hebt, maar zo veel dat je misselijk wordt niet echt. Probeer steeds als je iets lekkers gaat pakken even te bedenken of je daar wel echt zin in hebt
![]() @ freestyler: er is op zich niets mis met wat je eet, maar voor iemand die op moet letten om niet te veel te eten, is 6 pistoletjes en 2 krentebollen misschien wat veel (een broodje telt ongeveer voor 1,5 boterham). Als je volkorenbrood (kan ook een broodje zijn) zou eten, zou je minder brood nodig hebben om een gevuld gevoel te krijgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
is het zon ramp 1 x meer dan die 2000 te eten? als ik bereken hoeveel ik op oudejaar binnenkrijg ![]() |
![]() |
|
![]() |
Oke ik heb dus een vraagje, nu heb ik een bmi van 16.5 ongeveer dat is ietsjes te laag. maar ik eet ongeveer aan 700 kcal voor het avondeten. is dat nou zo weinig dan? en met avondeten pak ik heel veel groente en dan gewoon, vlees/vis en aardappels rijst of pasta.
ik vind mijn figuur zo goed ![]()
|
Verwijderd
|
Avondeten zelf is zo tussen de 400 en 800 kcal, dus in totaal kom je op 1100 tot 1600 kcal per dag uit. Dat is veel te weinig, een meisje van 13-18 jaar heeft ongeveer 2200 per dag nodig, een vrouw van 19-50 jaar ongeveer 2000. Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde, de een is kleiner dan de ander of heeft een snellere stofwisseling of beweegt meer of minder, maar die variatie is niet zo groot dat je zou kunnen zeggen dat jij nu genoeg eet.
Wat eet je nu ongeveer op een normale dag? En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom je zo graag (ernstig) ondergewicht wil houden, en waarom je nu niet meer eet dan je doet. Misschien kun je daar wat over uitleggen? ![]() Laatst gewijzigd op 02-10-2007 om 14:15. Reden: Aanvulling gedaan |
![]() |
|
Verwijderd
|
er vanuit gaande dat een vrouw 2000 cal gemiddeld nodig hebt, ga je met 800 + avondeten daar niet aan komen, tenzij je heeeeel veel pasta/rijst/etc en vlees eet..
en een bmi van 16,5 is nog steeds veel te laag.. (edit: tenzij je nog geen volwassen vrouw bent) dus ja, je eet te weinig, voor een gezond eetpatroon voor een vrouw.. |
![]() |
||
Citaat:
|
Het hangt er natuurlijk ook nog vanaf wat je ná het avondeten eet, toch? Als je 's avonds nog chocola eet en wat drinkt en zo, dan heb je al snel 300 cal, samen met 500 van het avondeten... Heb je nog steeds veel te weinig, hmpf
![]() Tsja beste Ladiej, het is nu eenmaal zo dat je, als je genoeg wilt eten, je gewoon heel de dag door ontzettend veel moet eten. Maar daar word je wel gezonder van ![]()
|
![]() |
Ontzettend veel valt ook wel weer mee. Een normaal ontbijt, normale lunch en normaal avondeten en dan tussendoor en 's avonds nog wat en je zit er al aan. Dat vind ik niet heel erg veel.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn medestudentes, die eten na élk college wel 1 of 2 boterhammen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik heb een beetje het probleem dat ik makkelijker eet als ik honger heb. Maar als ik wacht tot ik honger heb met eten, dan eet ik veel te weinig. Het lijkt een beetje op kiezen tussen twee kwaden, hm.
|
![]() |
bedankt voor alle reacties!
daar heb ik echt steun aan , nu kan ik er ook een beetje op letten. dat ik toch maar wat meer ga eten miss. eigenlijk eet ik iedere dag ongeveer hetzelfde behalve in de weekende wat meer.. ontbijt: yoghurt met all bran en rozijnen. gewoon een kop koffie vol ong. tussendoor: 1 appel & eierkoek of snack a jack lunch: 2 boterhammen met kaas of vlees tussendoor yoghurt met all bran & nog een snack a jack of eierkoek avondeten soep & echt heel veel groente, als we vlees eten pak ik meestal maar een heel klein stukje . vis vind ik heel lekker dus daar pak ik wel een vis van ofzo.. verder 2 kleine aardappels, of dezelfde hoeveelheid aan ong. pasta/rijst.. na het avondeten snack a jack of wat pepernoten ofzo.. of nog een stuk fruit verder drink ik alleen crystal clear, water ,thee.. ![]() echt sorry als ik jullie lastigval met mijn vragen,wil niet vervelend doen. maar ik weet het anders ook niet.. ik let wel echt heel erg op wat ik eet/ of ik wel gezond eet enz. of ik mijn granen/ zuivel/ fruit enz binnenkrijg..
|
Verwijderd
|
Je tussendoortjes zijn prima in elk geval, dus dat is vast een start
![]() All Bran is een soort cornflakes toch? Die wegen niets, dus dan is een kopje vol vrij weinig. Als je yoghurt met cornflakes eet als ontbijt, doe die dan niet in een dessertschaaltje maar in een soepkom of diep bord. En dan eerst de soepkom volgooien met cornflakes, en dan nog de yoghurt die erbij in het schaaltje past. Je ontbijt is zoals het nu is kleiner dan je middagtussendoortje, dat is toch wel gek ![]() Je lunch vind ik ook klein, je mag wel 3 of 4 boterhammen eten. Bij het avondeten: Bij een 'normaal' bord aardappels/vlees/groenten is ongeveer de helft van het bord aardappels en de helft groente (van de ruimte die overblijft als het stukje vlees of vis er ligt). Meer groente is natuurlijk altijd goed maar dat moet dan niet ten koste gaan van de aardappels/pasta/rijst. Ik weet niet of 'twee kleine aardappels' genoeg is want ik weet niet wat jij kleine aardappels vindt ![]() Goed dat je wel wil proberen om meer te eten ![]() Laatst gewijzigd op 03-10-2007 om 20:47. |
![]() |
|
Zou ik hier, puur voor mijn eigen gemoedsrust, iets over calorieën mogen vragen? Ik weet dat jullie het liever niet hebben, maar ik kan het verder nergens op internet vinden. Als ik iemand er over kan PMen of zo dan is het ook goed. Het gaat wel specifiek over een bepaald product en ik verwacht niet dat jullie daar het aantal kcal van weten, maar misschien kan iemand met een gezonde kijk me vertellen hoeveel het ongeveer zou kunnen zijn. Ik weet nu totaal niet hoe reëel mijn eigen gedachtegang is, of ik mezelf gekker maak dan nodig is.
Als ik wist waar ik deze vraag beter had kunnen stellen, had ik het hier niet willen doen.. maar ik weet het echt niet, en ik kan er ook niks over vinden.
|
Is het eigenlijk zo dat je nooit een echt strakke buik kunt krijgen als je vet blijft eten, of je nou weinig of veel eet? Dus, stel ik eet 1000 kcal per dag, waarvan bijvoorbeeld 2 marsen of zo.. dat ik dan meer kans heb op een vetlaag op mijn buik dan wanneer ik 1000 kcal eet met groente, graan en fruit?
En als je nou tussen de 1200 en de 2000 eet, en je eet weinig vet (koek, gebak, chocola etc) dat je dan makkelijker een strakke buik kunt hebben dan wanneer je tussen de 1200 en de 2000 eet en ook koek etc. eet? Ik vraag me dus eigenlijk af wat maakt dat je wel of geen buik(je) hebt --> de calorieën, of de (verzadigde) vetten? Dit mag hier toch wel gewoon he ![]()
|
![]() |
Dat heeft volgens mij niks te maken met wel of niet vet eten. Je teveel aan kcal wordt gewoon opgeslagen als vet.
Het is wel zo dat als je wel vet gaat eten, het gewoon slecht is voor je lichaam in z'n algemeenheid. Zorgt voor hart- en vaatziekten etc. En wat je opvult met 'slecht' voedsel, vul je niet meer op met 'goed' voedsel zodat je belangrijke voedingsstoffen mist. Daarom is het ook belangrijk dat als iemand een keer een vreetbui heeft gehad, hij/zij nog wel normaal (avond)eten eet om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Lang verhaal kort, voor je 'vetlaag' maakt het niet uit, maar je mist gewoonweg voedingsstoffen. Als dit persoonlijk is: Een strakke buik is ongelofelijk moeilijk. Dat is niet een kwestie van minder kcal en dan gaat 't vetlaagje weg. Ten eerst is het al iemands bouw. Ten tweede is 't gewoon zo dat het vrouwelijk is. Vrouwen zijn genetisch gewoon zo 'opgebouwd' dat wij sneller een laagje vet hebben op de buik, maar ook op de benen. Zou je echt een strakke buik willen dan is dat niet een kwestie van minder eten, maar van genoeg eten (2000-2500 kcal) en dan ongelofelijk veel krachttraining doen. Daarmee spiermassa opbouwen (dan kom je dus aan, ook wat vet) en daarna weer gaan cardio'en waarbij je ongeveer 1500-1600kcal nuttigt (weer genoeg eiwitten, tegen spierafbraak). Op die manier creëer je een strak lichaam met minder vet, zonder gevaarlijk overgewicht. Natuurlijk zijn er heel slanke/magere meisjes die van zichzelf al weinig vet op de buik hebben, maar dat is is dan toevallig hun aanleg. De meeste meiden hebben dit niet. |
![]() |
|
Hmm. Lastig
![]() Ik las trouwens ook in een of ander boekje dat je beter 6x per dag kan eten dan 3x per dag. Dat heb ik opzich wel vaker gehoord, vanwege je stofwisseling enzo. Zij gaven echter als reden dat je dan alles wat je eet meteen omzet in brandstof, terwijl je als je 3x per dag iets eet je ook dingen als vet opslaat. Conclusie: Veel eten per keer zorgt voor vet? Het lijkt mij toch dat je met 3x per dag eten misschien tijdelijk wat opslaat als vet, maar dat je dat daarna als nog verbrand... of uuh.. ![]()
|
Verwijderd
|
Als je vaker eet, kan je lichaam de koolhydraten uit het eten meteen gebruiken om te verbranden. Eet je minder keer, dan worden die eerst opgeslagen als vet maar inderdaad verbrand je dan later dat vet weer (in de vorm van ketonen). Alleen is je bloedsuikerspiegel dan wel wat lager waardoor je stofwisseling wat minder wordt en je mogelijk niet al het opgeslagen vet verbrandt. Een combinatie van beiden dus. Maar zo lang je nog wel minstens drie keer per dag eet, vind ik dat verschil te klein om je druk over te maken.
|
![]() |
|
Hay..
ik zit niet lekker in mijn vel. Dat heeft te maken met het feit dat ik de laatste tijd echt veel ben aangekomen. Zoals sommigen hier wel weten heb ik in het verleden met een eetstoornis gezeten. Ik was enorm gedisciplineerd (toen iets te) en ik at veel te weinig. Ik ben toen meer gaan eten en ik dacht dat ik mijn ideale gewicht bereikt had. Ik ben toen echter niet meer op mijn eetgedrag gaan letten en ben 'gewoon' gaan eten zonder erbij na te denken. Nu zo na de intro en het op mezelf wonen merk ik toch wel dat mijn discipline verdwenen is. Ik weeg nu boven de 70 en ik zie ook aan mezelf dat k aangekmen ben (dik gezicht en zelfs een tante vroeg me ernaar ![]() Ik wil trouwens op een GEZONDE manier afvallen zodat de kilo's er ook af blijven! Mijn grootste valkuil is eten voor het avondeten en eten na 8 uur 's avond. Kan alsjeblieft iemand me helpen me te leren beheersen en me weer een normaal eetpatroon aan te wennen? Het lijkt voor mezelf ook al te helpen als ik een doel voor ogen heb (voor mijn gala ging het bijvoorbeeld super). Kan iemand me helpen? Desnoods maak ik een afspraak met iemand ![]() Bedankt! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Inderdaad zoals Sarah zei heeft het met je bloedsuikerspiegel te maken. Qua stofwisseling, tsja, dat zou ik je zo niet kunnen zeggen. Maar als je stofwisseling vrij constant blijft heb je minder snel trek in zoetigheid ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik at al zeker 'n jaar 1100 KCal per dag. Ben dit toen gaan opbouwen met 100 KCal per week. Ik zit nu aan de 1500 KCal en ik ben ongeveer 1 kg aangekomen. Qua sport fiets ik alleen dagelijks op en neer naar de uni (20 minuten in totaal) en ben niet ondertussen ziek geweest o.i.d.
||
Citaat:
Maar goed, als je voldoende eet (ong. 2000 kcal dus) zul je nooit dik kunnen worden, tenzij je de godgandse dag alleen maar op bed ligt misschien... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Daarnaast kun je ook naar een dietiste gaan die je helpt met het ontwikkelen van een goede eetlijst. Zorg er in iedergeval voor dat de eetstoornis niet de kans krijgt binnen te glippen en de boel over te nemen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Is een banaan echt zoveel dikmakender dan bijvoorbeeld een appel? Als je elke dag een banaan zou eten?
(vanmiddag voor het eerst sinds hele lange tijd weer een banaan op en was daarna heel erg vol, waardoor ik me nogal schuldig voel :$)
||
Citaat:
![]() In een banaan zit per 100gr meer koolhydraten maar bananen zijn echt supergezond en echt niet dikmakend ofzo! |
![]() |
|
![]() |
Hai,
Ik heb een probleem/vraagje. Ik heb de laatste tijd nogal last van vreetbuien, als ik eenmaal iets zoets eet dan moet ik meer meer meer. 1 koekje word een pak, is dat pak op dan pak ik de chocolade, ben ik dat dan weer zat - hm, liga's. Enzovoort. Ik word hier helemaal gek van want het komt niet door gebrek van "goed eten" Ik ontbijt met 2 boterham, tussendoor eet ik fruit + meestal iets van liga. Dan lunch ik met 4 boterhammen (thuis vaak nog crackers/roggebrood/ontbijtkoek) erbij. Tussendoor fruit of wat lekkers, en bij dat lekkers gaat het dus fout. Dan wil ik meer eten. Tegen de tijd dat het avondeten is eet ik rustig 2 borden (zoiezo, vreetbui ofniet) en daarna een activia. En hierna vreet ik me dus rustig weer verder met alles wat los en vast zit. Zo ben ik gister meerdere keren uit m'n bed gestapt om m'ms, kitkats, bolletjes met hagelsag & liga's te halen. Ik weet niet wat het is. Ik kan prima zonder snoep - maar als ik eenmaal begin dan moet ik gewoon meer meer meer. Ik begin het aan m'n lijf te zien en behalve dat weet ik ook gewoon dat het niet gezond is wat ik doe. Tips? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #21 flyaway | 500 | 10-03-2008 19:17 |