Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, bijna elke film is beter dan Happy Feet, dus die staat sowieso wel onderaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
- - - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964) Ahhhh, wat een geniaal stuk film is dit en wat is Kubrick een geniaal stuk vreten. Subtiele, absurde humor. Geniale uitspraken. Een fijne kritische ondertoon. Mooie beelden (die zaal!). Ja, deze film mag wel fijn ergens bovenin mijn top 25, als ik me ooit aan zo'n rangorde zou wagen. Our Hospitality (1923) De eerste film van/met Buster Keaton die ik heb mogen zien en ik ben verkocht. Wat een charmante jongeman, wat een flauwe lieve grapjes, wat een acteur en wat een stunts. Ik denk dat ik zijn truukjes haast indrukwekkender vind dan de huidige shit, daar hij enorme risico's neemt en het tegenwoordig veilig en netjes gebeurt. Met stuntmannen en veiligheidslijntjes en special effects. Natuurlijk ziet het er nu gigantisch gelikt uit, maar juist zijn klungelige manier van doen en het besef van dat het écht is, zorgen voor de adrenaline. En dat terwijl het zo'n aandoenlijk jochie is en er afgezien van zijn capriolen wel meer is om naar te kijken. Uit verhaaltechnisch oogpunt dan, he. ![]() Wat een held. Laatst gewijzigd op 17-09-2007 om 20:10. |
![]() |
||
Citaat:
|
Is de humor in Dr. Strangelove subtiel?
Anyway, op film by the sea A Mighty Heart en daar vond ik niet veel aan. En Holly, en die was wel erg goed. Thuis gisteren 300 en die was nog steeds tof en Ace in the Hole en die was helemaal fantastisch. Vanavond naar Once. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ontopic: The Simpsons Vet, maar na 87 minuten was het ook wel weer ruim genoeg geweest.
|
Oja, ik vergeet er twee.
John Tucker must die Ja. Dus. Eigenlijk viel hij me nog best wel mee ![]() The Breakfast Club Ik ben echt fan van Molly Ringwald ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik bedoelde dus meer dat niet iedereen er om zal kunnen lachen. Het is een bepaald soort lichte, niet-opdringerige humor die zó verweven zit in het dialoog en de mise-en-scène dat het een onoplettend oog makkelijk ontschiet. Die kluis/la met een enorme stapel plannen, waar ze dan plan R uit moeten zoeken bijvoorbeeld. Het feit dat er op elke bladzijde van dat boekje in 't begin 'TOP SECRET' staat. En op de voorkant ook. ![]() Zelfs dat van 't niet vechten in the war room kan ik als subtiel bestempelen, want het wordt zo serieus gezegd dat je nog voor de zin afgelopen is het idee hebt dat het ook serieus ís en de gaafheid van die uitspraak makkelijk over het hoofd gezien kan worden. Hoewel 't wel op de grens is, geef ik toe. (En nu niet aankomen met John Cleese die met een serieus hoofd absurd grappige dingen kan zeggen, dat is iets heel anders. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is hetzelfde als Rear Window vergelijken met A Clockwork Orange. (Ik durf niet eens te zeggen welke hier de peren is en welke de appels, zo erg is het
![]() Ontopic; ik zag net een hele verzameling korte en minder korte films van Jan Svankmajer en ik ben er stil van. En verder begon ik aan Separation van Robert Morgan maar die heb ik na 2 minuten afgezet want ik durfde niet verder te kijken. ![]() [edit] Ah, toch maar afgekeken. Godzijdank geen goedkope schrikmomenten, anders kon ik de komende twee uur niet slapen. ![]() En hier ook gelijk iets van mijn nieuwe held Jan, een scene uit Alice. (Die met Wonderland, ja. Het konijn is overigens opgezet, in 't begin van de film rukt hij zich lost van het plankje waar hij aan vastgespijkerd zat.) En meer: Laatst gewijzigd op 19-09-2007 om 01:20. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oja, deze is voor Juice, omdat ik denk dat hij het grappig vindt. Nouja, eigenlijk denk ik van 'niet echt, maar ik wil meer filmpjes plaatsen en ik moet een smoesje'.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() En Buster Keaton is een flinke held, ja, maar dat n - ok, de discussie zal wel neerkomen op 'nou, ik kan het wel vergelijken' en 'nou, ik niet' dus laat ik het maar gewoon op z'n held-gehalte houden en verder niks. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
The Bourne Ultimatum
Actie zoals actie moet zijn. Bourne gaat op zoek naar zijn herkomst en vindt nare dingen. La Sconosciuta Een vrouw met duister verleden zoekt een baan als schoonmaakster/nanny bij een rijke familie. Haar intenties zijn niet helemaal zuiver en wanneer ze een bijzondere band ontwikkelt met de dochter van haar werkgevers komt dat haar duur te staan. De muziek is van Morricone en af en toe ongepast bombastisch. Ook lijkt het alsof de plot wat 'te vol zit'. Al met al geen slechte film. |
![]() |
|
One Week (1920), The Playhouse (1921), Cops (1922). Alle drie van Buster Keaton, de eerste filmviewing van dit jaarrr en best een gaaf begin. Er zaten nog wel lame kutgrapjes in maar over het algemeen vond ik het veel toffer dan verwacht, gave beelden ook. Blabla.
![]() Oh en The Bourne Identity toch maar en het viel best mee. Lola! Hah.
|
Welcome to the dollhouse. Lang geleden ooit deels gezien en ik wilde hem altijd nog een keer helemaal zien in de veronderstelling dat er een ware CLIMAX in het spel was. Niet dus.
Half Nelson. Aardige film, maar ik kon geen afstand doen van het feit dat die acteur zo irritant was in Breaker High.
|
Hellraiser - 7/10
Nog altijd zeer vermakelijk. Duister, stijlvol, en soms behoorlijk bloederig. Cenobites ![]() Horror of a Deformed Man - 7/10 Door de matige (acteurs)regie een soms onbedoeld hilarische film. Maar dankzij de visuele sfeertekening en het technisch vernuft heeft het ook zo zijn effectieve momenten. Tja. Ik vond het verhaal verder wel redelijk interessant, hoewel misschien wat lastig te volgen voor niet-ingewijden. Verder heeft de film een raar einde.
|
Nou, voor de meeste stomme films geldt dat ze ook slechts relatief leuk zijn. Meer nog dan talkies. Daar komt nog eens bij dat Nosferatu niet eens een van de betere voorbeelden is van een stomme film die "gewoon boeiend" is. Kijk, als ze nou Der Golem of Das Kabinet (de beste film van de periode 1888 -1930) had genoemd, okay...
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien Mien welke film heb jij het laatst gezien? DanielC | 500 | 21-08-2007 19:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 |